abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:19:58 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_47462181
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:57 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Waarom gaat dat zo traag eigenlijk?
Bij de columns is er een zekere planning, zodat het aantal columns dat per dag/week verschijnt ongeveer gelijk is. Vermoedelijk is deze hele week al 'volgeboekt'
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:20:27 #102
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47462186
quote:
Derde hennepvondst Tilburgse straat in maand tijd

(Novum) - In een straat in Tilburg is dit weekeinde voor de derde keer in ruim een maand tijd een hennepkwekerij ontdekt. De meest recente ontdekking in de Nijverstraat werd zaterdagochtend gedaan, meldt de politie maandag.

In de woning werden zaterdag 130 hennepplanten aangetroffen. Tegen de 45-jarige exploitant is proces-verbaal opgemaakt. Eind februari werd in dezelfde straat al een hennepplantage met 610 planten ontdekt. In een ander pand werd op 14 februari een kwekerij aangetroffen met 595 planten.
Hernoem dan de straatnaam.
  • Blowweg
  • De groene steeg
  • De coffeeshoplaan of zoiets.
  •   dinsdag 20 maart 2007 @ 09:21:56 #103
    89730 Drugshond
    pi_47462222
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
    Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXX

Dat zou eens tijd worden. Ik kreeg bijna het gevoel dat hij, net zoals een bekende jodenhater hier op FOK!, beschermd werd door de crew.
    Wij beschermen niemand meer, ook onszelf niet.
      † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 09:28:33 #104
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_47462365
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:10 schreef sigme het volgende:

[..]

in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)
    1 iem. met een verstandelijke, wetenschappelijke instelling

Wat is "niets doen met zijn vermogens"?
    [..]

Que
    Nee hoor; en er zijn er zat die een hoop opleiding genoten hebben en niets te doen weten met de informatie die toch ooit in hun hoofd moet hebben gezeten.
    Wetenschappelijke instelling, het woord wetenschap zit er in, beredeneer het nu nog even zelf.
    Deze discussie lijkt veel op de "ik heb geen opleiding genoten, maar ben wel heel erg slim hoor".

Je laatste zin is het omdraaien van zaken. Daar had ik het niet over. Oorzaak, gevolg...
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
    pi_47462606
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wetenschappelijke instelling, het woord wetenschap zit er in, beredeneer het nu nog even zelf.
    Er zijn erg veel wetenschappers die geen wetenschappelijke opleiding genoten hebben. Je kan zelfs promoveren zonder voorgaande 'diplomaatjes'.
    Voor een wetenschappelijke instelling is al helemáál geen opleiding nog - kunnen lezen en nadenken volstaat.
    quote:
    Deze discussie lijkt veel op de "ik heb geen opleiding genoten, maar ben wel heel erg slim hoor".
    Eh, ja, sterker nog, het is 'm, zou ik zeggen, behalve dat ik het niet zo persoonlijk zie.
    Meer eh wetenschappelijk: hoe geldig is de conclusie 'niet intelligent' op basis van het feit 'geen opleiding'. Nou - niet geldig dus.
    quote:
    Je laatste zin is het omdraaien van zaken. Daar had ik het niet over. Oorzaak, gevolg...
    Als er een hard verband had bestaan had het eraan bijgedragen wanneer alle opgeleiden een vaststaande intellectialiteit zouden hebben. Maar het verband oorzaak - gevolg is er niet. Niet de ene kant op en niet de andere kant op. Hooguit kan je uit gevolgde opleiding een zekere intelligentie afleiden -> maar dat rechtvaardigt -zelfs niet als er keihard verband zou zijn- geen conclusie obv nietgevolgd onderwijs.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_47462665
    Aaah heeft zichzelf vandaag tot doel gesteld iedereen te vermaken?
    pi_47462768
    Ik mis MrX soms wel. Heeft die het druk of zo?
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_47462800
    pi_47462918
    Rusland kan wel een stukje VVD gebruiken zo te lezen:
    quote:
    Wegen Rusland rijk land onwaardig 20-03-07

Correspondenten Peter d'Hamecourt en Geert Groot Koerkamp houden een weblog bij vanuit hun standplaats Moskou.

Russische wegen rijk land onwaardig
    Door Peter d'Hamecourt

Moskou, 19 maart - De sneeuw is dit jaar sneller weg dan andere jaren. Dat is fijn. Hoewel, het verdijnen van de sneeuw legt een probleem bloot dat met het jaar erger lijkt te worden. De wegen! Elk jaar komen zeker 35.000 mensen om in het verkeer in Rusland.

Alcohol is een boosdoener, maar niet minder de kwaliteit van de wegen. Zelfs in Moskou holt de kwaliteit van het wegennet achteruit. Buiten Moskou neemt het probleem zelfs rampzalige vormen aan. Het provinciestadje waar ik nogal eens kom, 130 kilometer ten zuiden van Moskou, is nauwelijks nog bereikbaar. Gaten, scheuren en sporen in het wegdek zorgen voor onverwachte bewegingen van het verkeer om je heen en van je eigen auto.

Het stadje waar ik het over heb, heeft zo’n 60.000 inwoners. Dat levert nogal wat verkeer op. De snelweg die langs het stadje gaat op een afstand van zo’n tien kilometer mag die naam nauwelijks hebben vanwege de slechte kwaliteit van het wegdek.

De weg die het stadje verbindt met die snelweg is veranderd in een terrein voor autocrosses nu de sneeuw is verdwenen. In het stadje zelf lijkt het gemeentebestuur de strijd tegen het wegkwijnende wegennet zelfs te hebben opgegeven.

Hoe is het mogelijk dat in een land dat bulkt van de rijkdom dit fenomeen niet wordt aangepakt? En is dat belangrijk? Behalve het grote aantal verkeersdoden dat een slecht wegennet oplevert, zit er nog een andere kant aan dit fenomeen.

Ik las een analyse van een Amerikaan die beleggers adviseert waar hun geld in te steken in de moeilijke wereld van de zich ontwikkelende markten. Aangekomen bij Rusland slaakte hij een diepe zucht. Hij kwam tot de conclusie dat in principe alles in orde is voor investeringen.

Een gezonde financiële positite van de staat. Een goed opgeleide bevolking en op het eerste gezicht een stabiele politieke situatie. Maar nadere inspectie van alle juichende cijfers leverde een ander beeld op. Rusland weigert hardnekkig te investeren in zijn infrastructuur.

De analist kwam tot de volgende conclusie: de Russische economie is een strip-economie. Dat betekent dat een kleine groep mensen aan de top, gevolgd door de subtop en uiteindelijk gevolgd door een broze middenklasse bezeten is van slechts één ding: het strippen van Ruslands rijkdom. Met andere worden; verpatsen wat je verpatsen kunt en na ons de zondvloed. Wegwezen dus met je geld uit een strip-economie was zijn advies.

Misschien is de man een zwartkijker, maar hobbelend over praktisch ontbrekende provinciale wegen, nota bene aan de pereferie van de hoofdstad, kon ik mij iets voorstellen bij zijn sombere analyse. Slechte wegen zeggen meer over een land dan je op het eerste gezicht zou denken.
    http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/moskou/index.html
    pi_47462927
    quote:
    Ik heb mij braaf laten leiden
    pi_47463169
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 01:21 schreef Aoristus het volgende:
    Je had gelijk Duke, "Als dit programma me niet bevalt, dan komt je foto op het Internet" .
    Ja, en dan?

(Levi bij Dwdd)
    Was echt een geweldig stuk inderdaad.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_47463244
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:44 schreef sigme het volgende:
    Ik mis MrX soms wel. Heeft die het druk of zo?
    Hij is als vrijheidsstrijder op aan het komen voor snelwegen.
    pi_47463420
    D-I-S-C-O!
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 20 maart 2007 @ 10:08:44 #114
    89730 Drugshond
    pi_47463496
    quote:
    Europarlementariër Joop Post 'belazerde' beleggers

(Novum) - Europarlementariër Joop Post (CDA) heeft geld van beleggers geïnvesteerd in projecten met een cruiseschip en breedbeeldtelevisie zonder dat zij daarvan op de hoogte waren. De beleggers voelen zich 'belazerd' en eisen hun geld via de rechter terug, schrijft de Volkskrant dinsdag. Het geld was bestemd voor een kuuroord in Zuid-Spanje.

De krant baseert zich op verslagen van de curator van het in 2005 failliet verklaarde bedrijf van Post, Holland SeaView Investments (HSI). Met HSI wilde Post een kuuroord opzetten, maar het miljoenenproject mislukte. Post had negen beleggers gevonden die een miljoen euro in het project staken. Door onder meer '11 september' en het verslechterde investeringsklimaat kwam het kuuroord nooit van de grond.

Gebleken zou zijn dat HSI ook activiteiten ontwikkelde rond projecten met een cruiseschip en breedbeeldtelevisie. Beleggers hebben zich nu verenigd en procederen tegen het bedrijf dat de politicus adviseerde, TMF. Ze procederen niet tegen Post, omdat zij vermoeden dat bij hem geen geld te halen is. De zaak ligt bij de Hoge Raad. Post heeft aangegeven met het project zo'n driehonderdduizend euro te hebben verloren.
    Alleen beleggers ?!?, iedereen wordt genaaid.
    Schoenmaker blijf bij je leest, hij had beter timmerman kunnen worden.
    pi_47464549
    New York Post

TURKEY’S SUICIDE

By RALPH PETERS

January 26, 2007 — IT’S hard to watch an old pal hit the skids, making one disastrous decision after another, throwing away a brilliant future. That’s the position we’re in with Turkey - a former ally bent on self-destruction.

A NATO member ideally positioned to serve as a bridge between the West and the Middle East, Turkey’s secular constitution and economic progress should have made it an example for other regional states to emulate. Instead, Turkey has been aping the blighted regimes of the Arab world:

* Exploiting the population’s disgust with government corruption, Islamists gained power through the ballot box - and immediately started dismantling the secular legacy of Kemal Ataturk.

* On the eve of Operation Iraqi Freedom, Turkey stabbed the United States - its only dependable ally - in the back, denying passage to our troops in the fateful illusion that Ankara could save Saddam.

* Turkey strangled its (always faint) chance of membership in the European Union with internal repression, ludicrous prosecutions, farcical legislative efforts to Talibanize society and its stubborn denial of the Armenian genocide.

* Instead of winning Europe’s approval, the government-sponsored anti-American hate speech poisoning Turkey’s media only strengthens European convictions that Turks “aren’t our kind.”

* Impatient to send Turkish troops into Iraq to attack the PKK (a radical Kurdish group with a terrorist past), Ankara might face a startling military embarrassment, further alienate Washington - and finish off its last prayer of EU membership. (The Europeans just want excuses to keep Turkey out - and Turkey has a genius for providing them.)

* Despite the potential for a mutually beneficial relationship with Iraqi Kurdistan - where Turkish businessmen make substantial profits - the Ankara government obsesses about preventing the emergence of a Kurdish state. Betting on Iraq’s Sunni Arabs (who despise the Turks but use them), Turkey has set itself up to lose big if Iraq dissolves.

* With its mischief-making in Iraq, cloak-and-dagger monkey business with Syria and failure to appreciate Iranian deviousness, Turkish foreign policy is in a self-destructive shambles unrivaled since the foundation of the modern Turkish state.

All of this leaves me in sorrow, since I spent decades arguing that Turkey’s strategic importance required us to be patient as this land of enormous potential found its way to the future.

For an enthusiastic visitor to Turkey for three decades, it’s been heartbreaking to watch its society and economy come to life - only to fall prey to Islamist vampires.

With Salafism - the Saudi brand of radical Islam - biting into the Turkish political jugular, the joke is that the despised Bedouins of Arabia have finally conquered the “Ottoman Empire.” The most primitive and backward form of Islam is increasingly at home in the heartlands that had formed the core of the most powerful Muslim state for five centuries.

Now the question isn’t whether our old ally can overcome its internal difficulties, but which of its troubles will overwhelm it first. Will the Islamist destruction of Turkish culture continue, or will a rumored military coup plunge the country back into another period of internal violence and political stasis?

For Washington, it’s all bad news. The march of punitive Islam (punitive, above all, to Muslims) continues to feed on wild-eyed anti-Americanism - but a military coup could lead to a misadventure in northern Iraq similar to Argentina’s Falklands debacle.

Last week’s murder of the Turkish-Armenian journalist Hrant Dink (in which Islamo-nationalists cynically employed a 17-year-old assassin who could only be charged as a juvenile) laid bare the divide in Turkish society: 100,000 Turks turned out to protest the barbarous killing, but the government barely shrugged, since the demagogues now command far greater numbers.

Turkey’s educated elite is in much the same position as Germany’s elite during Hitler’s rise to power. Imagining that the Islamists would sputter out, progressive Turks failed to act. Now Turkish civilization - so great for so many centuries - is unraveling the way Germany’s did in the 1930s. Turkish intellectuals made the classic error of underestimating the common man’s capacity for hatred and lust for blind revenge.

As for the spectacularly virulent and dishonest anti-Americanism in the Turkish media - we need never have a “Who lost Turkey?” debate: The Turks lost it for themselves. Instead of maturing into the Western culture of responsibility, Turks succumbed to the Arab world’s culture of blame.

Having looked down on Arabs for centuries, Turks are now becoming functional Arabs, reclining into fantasies of greatness as surreal as a Sufi mystic’s hashish dreams. Ataturk’s revolutionary vision for a modern Turkish state - betrayed by his own corrupt successors - is fading into the reality of yet another retarded Muslim satrapy.

An even more accurate parallel case than 1930s Germany is today’s Pakistan. Turkey is on the way to becoming another extremist-poisoned garrison state held together solely by its military.

On my last visit, I got a madman’s lecture from a Turkish customs officer on the resurrection of the Ottoman Empire. But instead of returning to that empire’s undeniable glories, 21st- century Turkey appears determined to replay the miserable Ottoman twilight.

I wish we could save Turkey. But we can’t. That’s up to the Turks.

Ralph Peters’ latest book is “Never Quit The Fight.”
    pi_47464688
    Shame

Well, BP is ashamed to announce this to his English readers, but I think everybody should know.

The story from the beginning:
    A month ago, a renounced Islamic writer called Mohamed Omara published a book with the authorization of the minister for religious affairs, in this book Omara quoted an old Muslim cleric "Sheikh Elghazaly" in a fatwa saying that Christians are non-believers, and that it is the right for Muslims to shed their blood and possess their properties.
    And the book was published as such, until Egyptian Christians (Copts) started making noise and a case was filed at the public prosecutor against Mr. Omara and the Minister citing spreading of hatred and disrupting national unity. Copts said that this was an invitation to kill and steal Christians.
    Anyway, later on the fanatic Mr. Omara published a lame apology in the Coptic paper called "Wattani" claiming that he quoted the old cleric without properly revising his work, and these were not his opinions regarding Copts and so.
    Then the Minister for religious affairs also produced an apology and orders were made to collect all printed version of this book and another version is to be printed without this paragraph.

All this is not what BP and every moderate Egyptian is ashamed of, what is really scary is that the weekly paper "Elfagr" conducted a poll on its website asking if readers agree with the original Fatwa regarding Christians or not, and the results were:

- 56.5% Yes
    - 38% No
    - 5.4% No comment

Surprised? Well I'm not.

Waldorf

http://statwald.blogspot.com/2007/01/shame.html
      dinsdag 20 maart 2007 @ 10:50:28 #117
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47464812
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:37 schreef sigme het volgende:
    Er zijn erg veel wetenschappers die geen wetenschappelijke opleiding genoten hebben. Je kan zelfs promoveren zonder voorgaande 'diplomaatjes'.
    Eh, ja, dat kan, maar in de praktijk gebeurt dat alleen maar bij minder 'wetenschappelijke' studies en meestal op eigen kosten.
    quote:
    Voor een wetenschappelijke instelling is al helemáál geen opleiding nog - kunnen lezen en nadenken volstaat.
    Da's natuurlijk helemaal niet waar. Een wetenschappelijke instelling vereist vooral een bepaalde manier van denken. Kunnen lezen is daarvoor overigens niet vereist.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_47464943
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 10:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eh, ja, dat kan, maar in de praktijk gebeurt dat alleen maar bij minder 'wetenschappelijke' studies en meestal op eigen kosten.
    [..]

Da's natuurlijk helemaal niet waar. Een wetenschappelijke instelling vereist vooral een bepaalde manier van denken. Kunnen lezen is daarvoor overigens niet vereist.
    Ja hoor eens, *ik* leg geen verband tussen nietgevolgde opleiding en intelligentie; laat staan dat ik gebrek aan intelligentie afleid uit gebrek aan opleiding. Dat er verder ook geen sluitend of causaal verband bestaat tussen opleiding en wetenschappelijkheid, of tussen denkwijze en wetenschappelijkheid, of leesvaardigheid en denkvermogen, is allemaal óók waar.
    pi_47465020
    quote:
    De gemeente Rijssen Holten bezoekt 25 augustus het metalfestival Elsrock om te controleren op godslasterlijke teksten. Burgemeester Bort Koelewijn kondigde dinsdag aan dat de gemeente de organisatie strafrechtelijk wil laten vervolgen als de teksten niet door de beugel kunnen.
    (alsof ze het kunnen verstaan)
    quote:
    You are the one we despise
    Day in day out your words compromise lives
    I will love watching you die
    Soon it will be and by your own demise

Buried in hypocrisy
    Lacerate your faith in god
    Morally diseased
    On the cross of Calvary your body bashed, defeated, stabbed

Blessing as you hate
    Loyal to your enemies
    Monetary faith
    As him you'll pay for the lies of your prophecy
    Satan wants you dead

Kill the christian, kill the christian
    Kill the christian

Armies of darkness unite
    Destroy their temples and churches with fire
    Where in his world will you hide
    Sentenced to death, the anointment of christ

In due time your path leads to me
    Put you out of your misery

The death of prediction
    Kill the christian

Kill the christian...dead!
    pi_47465142
    .
    pi_47465176
    Wat een tolerante atheisten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465186
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Monidique het volgende:
    .
    pi_47465194
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:03 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465202
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 07:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
    O God, ze is definitief gek geworden.
    [..]
    quote:
    Van Ardenne: ''De VVD dreigt in extreem vaarwater te komen en zou intern orde op zaken moeten stellen. Juist mensen van wie ik het niet verwacht halen stenen weg onder het fundament van de Nederlandse rechtsstaat. De VVD-top is het zicht kwijtgeraakt op wat de kiezer wil. ''

De voormalige collega van Kamp meent dat de liberalen ''nu in de rouwtijd zitten''. ''Alle mannen zouden daar hun baard moeten laten groeien. Maar wat doen ze? Ze springen op de bagagedrager van Wilders.''
    Tsja, hier ben ik het toch wel redelijk mee eens, de teneur eerder, zeg maar, want of ze het fundament van de rechtsstaat weghalen, of ze het verkrachten en of het niet is wat "de kiezer" wil...
    pi_47465208
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

pi_47465266
    Uiteindelijk zijn we allemaal marokkanen:
    quote:
    Modern humans were living in northern Africa far earlier than previously thought, according to scientists. A new analysis of a 160,000-year-old fossilized jawbone from Morocco shows that the homo sapiens in the area had started having long childhoods, one of the hallmarks of humans living today.

It is known that the species homo sapiens emerged in Africa 200,000 years ago, but the oldest fossils that resemble modern humans come from sites in Europe dated to around 20,000 to 30,000 years ago.

The latest find shows that the key time in the development of a complex human society came much earlier than previously thought. The longer people had to learn and develop their brains as children, the more sophisticated their society could become. The new study pushes the date that modern humans emerged back by more than 100,000 years.

"When you look across primates as a whole or mammals you see things that tend to grow fast and reproduce young, they don't tend to be as socially complex as things like great apes and humans," said Tanya Smith of the Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology in Leipzig. "That has social implications. You can imagine being parents and having your kids grow up at 10 or 12 versus 16 or 18, it has a lot of implications for your social structure."

By looking at the teeth of a 160,000-year-old human fossil found at Jebel Irhoud in Morocco, she found remarkable similarities to modern humans. "If you were to take a jawbone of an 8-year-old today and compare it with the relative degree of dental development with this individual from Morocco, they would be nearly identical."

She said that the results, published last week in the Proceedings of the National Academy of Sciences, were unexpected. "We know that earlier fossil humans show a more rapid period of growth and development. At a given age they show more teeth erupted than a living human today. This is the earliest evidence of something that ... hadn't been detected before in the fossil record older than maybe 20,000-30,000 years ago."

Analysing teeth is an established proxy for understanding the development of ancient humans. "In studying the teeth we understand more how growth and development would be characterised in a species and how it's changed through time," said Dr Smith.

She said that as children grow a record of lines is left behind in their teeth, similar to rings in a tree. "These lines are left behind in the dental hard tissues and they persist for millions of years. You can count them and measure them. By knowing their spacing you know the speed of growth, and by knowing their number you know the time."

Chris Stringer, research leader in human origins at the Natural History Museum in London, said that the new study was important because the Jebel Irhoud site was often neglected by palaeontologists.

Source: China Daily/The Guardian
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465269
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:03 schreef Monidique het volgende:
    Tsja, hier ben ik het toch wel redelijk mee eens.
    Ik vind alleen de conclusie, dat Rutte en Kamp dan maar de kamer uit zouden moeten, een beetje vergaand. Rare uitspraak ook voor iemand van een andere partij.
    Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
    pi_47465283
    Ja, zeker.
    pi_47465340
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
    Uiteindelijk zijn we allemaal marokkanen:
    [..]
    Dat we allemaal afrikaantjes zijn wisten we toch al?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:10:06 #130
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465376
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja hoor eens, *ik* leg geen verband tussen nietgevolgde opleiding en intelligentie; laat staan dat ik gebrek aan intelligentie afleid uit gebrek aan opleiding.
    Ik heb het ook helemaal niet over opleiding. Je kunt prima een volwaardige wetenschappelijke instelling hebben zonder opleiding, maar dat is slechts voor de zeer intelligente èn nieuwsgierige èn analytisch ingestelde mensen weggelegd. Die laatste drie eigenschappen gaan overigens ook niet altijd hand in hand. In elk geval helpt het wel om zo'n opleiding achter de rug te hebben, als je anderen er per se van wilt overtuigen dat je toch echt wel heel erg intelligent bent hoor.

Afijn, ik stelde slechts vraagtekens bij jouw uitspraak "Voor een wetenschappelijke instelling is al helemáál geen opleiding nog - kunnen lezen en nadenken volstaat.". Er is méér voor nodig dan dat, terwijl kunnen lezen in mijn optiek juist helemaal geen absolute vereiste is.

Voor de rest ben ik het in grote lijnen wel met je eens hoor.
    pi_47465412
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
    Wat een tolerante atheisten.
    Godslasteraars naar gods evenbeeld.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:03 #132
    89730 Drugshond
    pi_47465461
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:08 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat we allemaal afrikaantjes zijn wisten we toch al?
    Ja maar dat we allemaal Marokkaantjes zijn niet...
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:42 #134
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465469
    Overigens:
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:
    Dat er verder ook geen sluitend of causaal verband bestaat [..] tussen denkwijze en wetenschappelijkheid
    Dat bestaat er dus juist wel: wetenschap is niet veel meer dan een manier van denken en redeneren, die echter maar door verbazingwekkend weinig mensen beheerst wordt. Sommige mensen hebben die manier van denken al vroeg ontwikkeld (of altijd al gehad), anderen hebben daar een opleiding voor nodig. In elk geval helpt zo'n opleiding sowieso wel om de ruwe kantjes een beetje bij te schaven.
    pi_47465524
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja maar dat we allemaal Marokkaantjes zijn niet...
    Nou, ik lees niet dat we allemaal marokkaantjes zijn, ik lees dat zij als eerste ontwikkeld waren
    pi_47465539
    Waarom laat je me niet in mijn waan.
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:16:44 #137
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465558
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:15 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nou, ik lees niet dat we allemaal marokkaantjes zijn, ik lees dat zij als eerste ontwikkeld waren
    En ook als eerste weer opgehouden met ontwikkelen.
    pi_47465600
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
    Waarom laat je me niet in mijn waan.
    Het is toch veel mooier dat zij het eerste ontwikkelde volk zijn, dan dat we allemaal maar uit één hoek komen? Voor de meeste mensen is het besef een afrikaantje te zijn al erg genoeg
    Stel je dan voor, het besef dat ze dan nog waarschijnlijk van domme afrikaantjes afstammen, en niet van de ontwikkelde marokkaantjes! Zo beter?
    pi_47465633
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:18 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Het is toch veel mooier dat zij het eerste ontwikkelde volk zijn, dan dat we allemaal maar uit één hoek komen? Voor de meeste mensen is het besef een afrikaantje te zijn al erg genoeg
    Stel je dan voor, het besef dat ze dan nog waarschijnlijk van domme afrikaantjes afstammen, en niet van de ontwikkelde marokkaantjes! Zo beter?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465656
    ff een uurtje bewegen! Toedels!
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465692
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:13 schreef Lemmeb het volgende:
    Overigens:
    [..]

Dat bestaat er dus juist wel: wetenschap is niet veel meer dan een manier van denken en redeneren,
    Daar heb je gelijk in .
    quote:
    die echter maar door verbazingwekkend weinig mensen beheerst wordt. Sommige mensen hebben die manier van denken al vroeg ontwikkeld (of altijd al gehad), anderen hebben daar een opleiding voor nodig. In elk geval helpt zo'n opleiding sowieso wel om de ruwe kantjes een beetje bij te schaven.
    En trouwens, de denkwijze kan je volgens mij wel leren, en daarvoor zijn er zeker opleidingen, maar lang niet alle opleidingen leren die denkwijze aan (integendeel, zou ik haast zeggen).
    pi_47465699
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:49 schreef bladieha het volgende:
    Tsja, je zal maar heel veel van je denkbeeldige vriendje houden.
    Dan wil je niet dat er nare dingen over gezegd of geschreven worden, of dat hun naam ongepast gebruikt wordt.

Als er dan iemand anders een ander denkbeeldig vriendje er op na houdt, nou, dan maken we die gewoon dood!
    Want dat moet van mijn denkbeeldige vriendje.

Gelovigen..., muahahahaha, de grootste groep sukkels in de wereld.
    pi_47465712
    Ik ben zo blond dat ik helemaal niet van de Marokkanen af kan stammen .
    pi_47465755
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En ook als eerste weer opgehouden met ontwikkelen.
    Dat las ik laatst ergens; dat de uitdrukking de wet van de remmende voorsprong exclusief Nederlands is. Is dat zo?
    pi_47465776
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach denk je dat zoiets ook maar ene ruk helpt? Ook met het geloof moet de verandering gewoon van binnenuit komen. Van buitenaf er hard tegenaan schoppen werkt enkel averrechts en een zorgt voor veel irritaties aan beide kanten.
    pi_47465778
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Van zo'n typische VVD-bralaap die vanuit Bloemendaal regelrecht de hogere bestuursfuncties in is gerold om vervolgens in de politiek te belanden kun je moeilijk zeggen dat hij in de maatschappij staat. En die 6500 euro per dag betalende nevenfuncties hebben ongetwijfeld ook vrij weinig met 'in de maatschappij staan' te maken.
    Lemmeb! Heb je koorts?!
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:25:12 #147
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465808
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef sigme het volgende:
    En trouwens, de denkwijze kan je volgens mij wel leren, en daarvoor zijn er zeker opleidingen, maar lang niet alle opleidingen leren die denkwijze aan (integendeel, zou ik haast zeggen).
    Inderdaad. Dat geldt imho alleen voor een select stel WO-opleidingen. En op het HBO kun je het gerust vergeten. Hetgeen natuurlijk niet inhoudt dat er op het HBO geen scholieren kunnen zitten met een wetenschappelijke instelling, al verwacht ik wel dat die daar zwaar gefrustreerd zullen rondlopen.
    pi_47465816
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
    Ik ben zo blond dat ik helemaal niet van de Marokkanen af kan stammen .
    Als dat maakt dat jij 's nachts beter kan slapen (vraag je je toch af waar dat mooie bruine kleurtje van die afrikaantjes heen is gegaan in al die eeuwen... )
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:25:46 #149
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465824
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:24 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Lemmeb! Heb je koorts?!
    Neehoor. Jij hebt gewoon een heel verkeerd beeld van me.
    pi_47465860
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor. Jij hebt gewoon een heel verkeerd beeld van me.
    Moet je jezelf niet zo rot neerzetten
    En dat je wel lief kon zijn wist ik al hoor, je verbergt het alleen graag
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')