Hallo mensen
![]()
,
Ik zit al een tijdje met het volgende dillemma:
Mijn bureaustoel is nu toch echt stuk en ik ben dus noodgedwongen op zoek naar een nieuwe. Ontdanks mijn slechte werkhouding en alle bijhorende klachten heb ik eigenlijk nooit het belang van een goede bureaustoel ingezien. Nu de mijne vervangen moet worden ga ik me er toch maar eens aan wagen. Nu was mijn eerste ingeving de wat duurdere series van ikea omdat mijn bureau (galant serie) daar ook vandaan komt. Echter vind ik de stoelen van ikea na veel proefzitten en afwegen eigenlijk maar een hele hoop plastic voor ook een hele hoop geld en ben ik gaan twijfelen of dit wel de goede stoel voor mij zou zijn. (op de een of andere manier krijg ik altijd alles kapot
![]()
).
Nu ben ik sinds kort aan het denken gezet, omdat ik een studieexcursie heb gehad naar Ahrend. Daar heb ik enkele stoelen gezien die er erg goed uitzien. Echter bleek dat deze stoelen ook erg prijzig zijn. Nu zit ik dus af te wegen wat ik ga doen:
Hierbij even een eisenpakketje:
- Armleuningen ( liefst instelbaar ).. Met mijn computergebruik (verslaving
![]()
) en behoefte aan computer voor studie, is extra steun voor mijn rechterarm gewenst ivm muis..
-Goede stevige hoge rugleuning. Door de combinatie verkeerde houding en verkeerde stoel heb ik op dit moment klachten aan de spieren rond mijn schouderbladen.
- Liefst gasveer of iig een goede hoogteverstelling.
-Wieltjes moeten goed lopen op harde vloer (op de kamer van de werkplek ligt laminaat).
- Liefst tussen 50 en 200 euro (al vind ik dat als student eigenlijk al erg veel geld voor een stoel)
Nu heb ik dus enkele opties:
- Ikea
- 2ehands Ahrend? (serie : 220? 230?)
- ???? (suggesties?)
Heeft iemand suggesties van eventuele andere goede merken of een bepaald model wat je aan kan raden? Op de hogeschool waar ik studeer staan Ahrend 230's en dit zijn fijne stoelen. Ik zie echter wel dat de armleuningen bij veel stoelen lam worden. Conclusie van dit verhaaltje? Help