abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59417492

fok-Schaap leuk schaapje heb je daar
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_59417785
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:46 schreef Beaker het volgende:

fok-Schaap leuk schaapje heb je daar
en ik heb er nog veel meer

maar nu weer ontopic
pi_59428536
Mooie deuren . Lekker klassiek .
  Moderator maandag 16 juni 2008 @ 19:30:04 #254
5428 crew  miss_sly
pi_59440032
Mooi he?
Ik vind het heel leuk om een beetje te varieren met klassiek en modern. Het is een mooi oud pand met hoge plafonds, klassieke deuren, maar dadelijk wel een strakke bank, tv-kastje en boekenkast. We hebben een hele leuke retro-stoel gezien voor bij de bank, de deuren zijn klassiek en we willen kijken of we shutters voor de ramen en deuren in de huiskamer kunnen laten installeren.

Ze zijn vandaag bezig geweest met het leggen van de Estrich vloerdelen als isolatie en ondergrond voor het laminaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 19 juni 2008 @ 21:53:50 #255
5428 crew  miss_sly
pi_59532504
Gestaag vordert ons huisje. Telkens is er wel weer iets nieuws. De estrisch vloerdelen liggen nu overal, dus de ondergrond is klaar.

Verder zijn ze bezig geweest om de sierarchitraven rond de deuren aan te brengen, waardoor het nog klassieker oogt:

Dit is de rechtermuur van de slaapkamer: balkondeuren en ramen, heerlijk licht:

Uiteraard zie je nog kleurverschillen, want alles moet nog geverfd worden
  vrijdag 20 juni 2008 @ 08:36:31 #256
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59541410
miss, erg mooi hoor

Nog een eventjes en dan kunnen jullie er echt gaan wonen...
Make love, not war ☮
pi_59541922
Amsterdam O+
  Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 00:02:04 #258
5428 crew  miss_sly
pi_59962248
In de natte ruimten (badkamer, toilet en kast waar wasmachine/droger komt) is vandaag beton op de vloer gestort.

Volgens onze aannemer zouden we rond de 25e van deze maand kunnen opleveren en 31 juli kunnen verhuizen

We hebben de verhuizer al geboekt voor de 31e en de poetshulptroepen voor het weekend ervoor. Nu maar hopen dat het allemaal een beetje op schema blijft.
  Moderator woensdag 9 juli 2008 @ 12:32:21 #259
5428 crew  miss_sly
pi_59992837
Ow ja, er zijn geen zienswijzen binnengekomen op onze bouwaanvraag voor de kleine dakopbouw, dus ook dat is in orde
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:39:20 #260
114177 Diaan73
pi_59992992
Helemaal geweldig en super zeg Ben ook erg benieuwd naar de foto's Nog maar een paar weekjes en dan kunnen jullie in jullie paleisje...
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 9 juli 2008 @ 16:09:02 #261
5428 crew  miss_sly
pi_59998384
Er zijn nog geen nieuwe foto's, want de aannemer had toch wat vertraging door een ander project, maar naar eigen zeggen is eind juli nog steeds geen probleem...
We wachten deze week even af, en als we het idee hebben dat hij 31 juli toch niet gaat halen, verzetten we de verhuizer gewoon een week hetgeen we dan niet tegen de aannemer gaan zeggen, om een beetje druk op de ketel te houden .

Intussen kreeg ik een telefoontje dat de spiegelkast voor de badkamer ook binnen is en opgehaald kan worden We zijn bijna compleet
pi_59999400
Een beetje aannemer leest op Fok

Maar goed verhaal, schiet lekker op en de maand is zo voorbij
Amsterdam O+
  Moderator vrijdag 11 juli 2008 @ 14:40:59 #263
5428 crew  miss_sly
pi_60041710
Deze aannemer leest niet op Fok, want het is een Pool

Het bad is geplaatst de eerste wand is voor een groot deel getegeld, en de tegels zijn mooi

Net is een meneer geweest om de maten te nemen voor de shutters

Volgens de aannemer gaan ze woensdag de keuken uit d eloods halen en plaatsen

Zo gaan we even op jacht naar een loungeset voor op het dakterras. 70m2 dakterras moet mooi ingericht worden, natuurlijk
Hopelijk vanavond foto's
pi_60049250
Jaaaa...we hebben een bad

alleen nog geen kraan
  Moderator vrijdag 11 juli 2008 @ 21:09:29 #265
5428 crew  miss_sly
pi_60049286
En de foto's
Er hangt nogal wat stof rond in de ruimte, dus er zitten wat stofjes op de foto, helaas.

De eerste muur van de badkamer en het bad

Door de hele woning komt zo'n hoge muurplint zoals in oude woningen vaak zit:

We hebben vandaag hele mooie tuinmeubels gezien! Een loungeset, een eetset en een mooie grote parasol.
hoekbank en hocker:

met stoel:

En een bijpassend dienblad

De kussens lijken uni, maar ze zijn heel licht ecru/donker ecru gestreept.

De eetset vonden we leuk met een bank, maar ook stoelen. Dit is dus geen officiele set, maar door ons zo bij elkaar gezocht:

Bankje

Tafel, niet de stoelen die er op het plaatje bijstaan.

Deze stoelen erbij, maar dan in donkerbruin, met ongeveer hetzelfde stofje voor de kussens als van de loungeset:

Natuurlijk hebben we op het dakterras weinig schaduw, dus een parasol is een absolute must! We hebben een mooie grote uitgezocht, 3,5 meter doorsnede:

We hebben een prijsopgave laten maken, maar nu is het dus zaak om te gaan onderhandelen, want we kopen dan zoveel tegelijk, dat ze wel een mooie prijs mogen maken...alleen zijn we daar niet erg goed in . Schaap heeft het op zich genomen, dus ik hoop dat het hem gaat lukken

Uiteindelijk moeten er dan natuurlijk nog mooie plantenbakken komen enzo, maar dat hoeven we niet te bestellen. Dat gaan we dus pas doen als we verhuisd zijn, maar de meubels willen we al eerder hebben, zodat we met goed weer meteen van ons terras kunnen genieten
  Moderator zaterdag 12 juli 2008 @ 10:26:00 #266
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60055988

Is dat geen muuretto ?; heb dat laatst op de bouw ook gezien zoiets lijkt wel erg gaaf mits je een tegel op de andere wand of vloer doet die een heel mooi contrast heeft
  Moderator zaterdag 12 juli 2008 @ 10:40:58 #267
5428 crew  miss_sly
pi_60056116
Ik weet niet wat muuretto is. Kan het ook op google niet vinden.

In ieder geval worden alle muren zo getegeld en op de grond komen donkerdere tegels van 60x60.
  Moderator dinsdag 15 juli 2008 @ 21:32:05 #268
5428 crew  miss_sly
pi_60130610
De badkamer muren zijn bijna klaar
De plinten zijn bijna overal aangebracht, er zit al op wat muren een eerste laag verf, we hebben een deur voor onze meterkast en vrijwel alles is nu gestuct

Deze week wordt de vergunning voor de dakopbouw door het stadsdeel opgestuurd, dus vanavond hebben we met mijn collega wat tekeningen gemaakt. De dakopbouw wordt klein, maar heel licht met veel glas en we maken er een plekje voor de kattenbak zodat die niet in de keuken hoeft te staan.

Volgens mijn andere collega is het zeker wel mogelijk om volgende week alles af te hebben...wat zou dat heerlijk zijn! Intussen zijn ook alle bestelde kasten etc binnen, dus we laten de dag na de verhuizing maar gewoon alles afleveren
pi_60131734
en in de dakopbouw is een speciaal plekje gemaakt voor de kattenbak
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 11:12:13 #270
5428 crew  miss_sly
pi_60161535
Het moment van de tegenvallers is aangebroken

Ten eerste had de tegelleveranciers een verkeerde levering gedaan, iets wat niet te zien was aan de dozen.
In plaats van 13 dozen 6x60 en 13 dozen 10x60 hadden ze iets van 6 dozen 10 en 20 dozen 6 geleverd. Beetje groot verschil, dus. Tegelzetter kon niet verder met de muur en de toilet, maar als het goed is, kunnen we morgen 7 dozen ruilen tegen 7 goede dozen. Volgens de aannemer is dan zaterdag het tegelen klaar, alsnog!

Daarnaast komt nu het probleem om de hoek kijken van het bovenkrijgen van het granieten aanrechtblad. Het is een blad van 120x250, dus erg groot en zwaar. Aannemer weet even niet hoe dit op te lossen.

Voor de dakopbouw willen we veel glas, en dat betekent ook een groot raam van 100x240 ongeveer. Ook dit levert een probleem op om boven te krijgen.

Optie is om een kraan te huren en dan alles tegelijk naar boven te brengen. Kost 'maar' 80 euro per uur. Valt me mee, maar is natuurlijk nog best veel. En natuurlijk zijn dat extra kosten...

Even afwachten dus maar hoe we eea gaan oplossen.
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 11:58:36 #271
5428 crew  miss_sly
pi_60162588
Sanidump kan de tegels pas in week 32 leveren
Dit is echt wel een hele flinke tegenvaller, dat is pas over 3 weken!

NU moeten we een oplossing gaan bedenken. Ergens anders 7 dozen halen en de bij Sanidump gekochte dozen inleveren lijkt het beste, maar hoe vinden we zo snel een leverancier die ditzelfde kan leveren en dan nu?

Ik zie het even niet meer zo zitten
pi_60163934
Maar gaat het alleen om de muur in het toilet? Toilet is niet gewoon te gebruiken en dat die muren later afgetegeld worden?
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:21:47 #273
114177 Diaan73
pi_60164239
Wat dom ook van die leverancier om de verkeerde dozen te leveren, maar ja daar heb je nu natuurlijk niets aan. Maar wat een domper op iets wat nu eindelijk zo goed leek te gaan....

Met die kleinere tegel is het natuurlijk ook niet af te maken??

Hmm lastig hoor allemaal, maar wat Isegrim zegt, is misschien wel een goede optie.

Make love, not war ☮
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 13:23:04 #274
5428 crew  miss_sly
pi_60164273
Nog 1 klein muurtje in de badkamer (wat betekent dat we de douche niet kunnen gebruiken) en het toilet.
Inderdaad is het mogelijk om het later af te laten tegelen en voorlopig alleen het bad te gebruiken, maar we zijn even onze opties aan het bekijken. We kunnen ook de verhuizing een week uitstellen, bijvoorbeeld.

Ik heb inmiddels 3 mailtjes naar tegelwinkels hier in de buurt verstuurd met de vraag of ze zit op korte termijn kunnen leveren.

We kijken even hoe of wat.
pi_60165119
Owh, wat een @%&^&%(*&$

Kloteh , opties afwegen en een keuze maken maar, tis niet anders . Dat probleem met spul naar boven brengen heb ik vaker gehoord. Ik gok dat je op een gegeven moment toch niet onderuit komt om een kraan te huren. Naatje
Amsterdam O+
pi_60166243
misschien had ik toch maar zelf moeten gaan klussen
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:43:10 #277
114177 Diaan73
pi_60166395
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:37 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien had ik toch maar zelf moeten gaan klussen
dan nog waren de verkeerde tegels geleverd toch? Hier kun je gewoon helemaal niets aan doen en is gewoon dom van het tegelbedrijf... Misschien had je het dan eerder gemerkt.. maar dan nog zou het aan de situatie niets veranderen.
Make love, not war ☮
pi_60166398
Ik zou jullie al zien zitten met emmers om je heen voor de lekkage
Amsterdam O+
pi_60167556
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Nog 1 klein muurtje in de badkamer (wat betekent dat we de douche niet kunnen gebruiken) en het toilet.
Inderdaad is het mogelijk om het later af te laten tegelen en voorlopig alleen het bad te gebruiken, maar we zijn even onze opties aan het bekijken. We kunnen ook de verhuizing een week uitstellen, bijvoorbeeld.

Ik heb inmiddels 3 mailtjes naar tegelwinkels hier in de buurt verstuurd met de vraag of ze zit op korte termijn kunnen leveren.

We kijken even hoe of wat.
Heb je deze ook geprobeerd: http://www.meestersmeets.nl/ ?

Wel balen hoor, net als je denkt dat het allemaal goed gaat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 15:39:32 #280
5428 crew  miss_sly
pi_60167591
Nu wel, thanks snoop
pi_60168558
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:43 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

dan nog waren de verkeerde tegels geleverd toch?
en dan zaten we er in 2020 nog niet
  vrijdag 18 juli 2008 @ 08:21:55 #282
114177 Diaan73
pi_60181375
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:21 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en dan zaten we er in 2020 nog niet
Jij bent dus net zo goed met klussen als Peaceman begrijp ik??
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 08:46:50 #283
5428 crew  miss_sly
pi_60181655
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 08:21 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Jij bent dus net zo goed met klussen als Peaceman begrijp ik??
Ik weet niet hoe goed peaceman is, maar schaap is een superklusser
Nou, hij heeft in het huidige huidje zelf aan de afvoerbuizen voor de wasmachine geklust om te zorgen dat we uberhaupt water konden afvoeren en daar hebben we in een half jaar tijd geen problemen mee gehad

Van 1 tegelhandel heb ik antwoord gekregen dat zij het ook niet op korte termijn kunnen leveren. Kennelijk gaat 'Italie" dicht en dus kunnen ook zij het pas over enkele weken leveren.

We wachten nog even verder af

Tekeningen voor de dakopbouw zijn af en naar de aannemer, dus daar kan iig mee gestart worden
pi_60181833
Balen zeg, ik hoop dat jullie die tegels toch nog een beetje rap binnenkrijgen . Zij maken een fout en nu moeten jullie wachten, is ook niet eerlijk .
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:15:10 #285
114177 Diaan73
pi_60182069
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 08:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe goed peaceman is, maar schaap is een superklusser
Nou, hij heeft in het huidige huidje zelf aan de afvoerbuizen voor de wasmachine geklust om te zorgen dat we uberhaupt water konden afvoeren en daar hebben we in een half jaar tijd geen problemen mee gehad

Van 1 tegelhandel heb ik antwoord gekregen dat zij het ook niet op korte termijn kunnen leveren. Kennelijk gaat 'Italie" dicht en dus kunnen ook zij het pas over enkele weken leveren.

We wachten nog even verder af

Tekeningen voor de dakopbouw zijn af en naar de aannemer, dus daar kan iig mee gestart worden
Peaceman is niet echt een klusser hij heeft andere talenten

Ow jeetje, Italiaanse tegels? Ik vrees het ergste voor jullie.... wij hadden vorig jaar ook tegels uit Italië en hebben ook moeten wachten omdat ze in de vakantie 3 weken dicht zijn. Maar hopelijk heeft een ander bedrijf nog een partijtje over!!! Positive thinking

vwb de dakopbouw!!
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 18 juli 2008 @ 09:36:00 #286
5428 crew  miss_sly
pi_60182375
snoopy had toch, indirect, de gouden tip

meester smeets heeft gebeld. Inderdaad is het eigenlijk geen voorraadartikel en dus in principe nergens op vooraad. Maar, en hier komt de gouden tip ook voor anderen in de toekomst: er is een site waar je als aanbieder en vrager van tegels kunt melden wat je hebt/zoekt. Hierop kunnen zowel particulieren als bedrijven hun restpartijtjes aanbieden en de site brengt ze bij elkaar.

Ik heb ons daar dus ingeschreven. Lukt het daar niet, dan denk ik dat we accepteren dat we tot week 32 moeten wachten.
pi_60197053
whoei, nu maar hopen dat het lukt!
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 15:58:25 #288
5428 crew  miss_sly
pi_60209730
We wachten het nog even af. So far nog geen nieuws van tegel-restanten.nl, wel wat telefoontjes van tegelhandels waarheen we onze vraag gemaild hadden, maar ze hebben allemaal hetzelfde probleem: Italie gaat dicht dus het duurt een paar weken.

Intussen zijn we vandaag weggeweest voor gordijnen voor de slaapkamers. We willen gordijnen die goed verduisteren, maar niet te zwaar, groot en aanwezig zijn. Vouwgordijnen leek ons dan ook een mooie oplossing. We hebben een hele mooie transparante stof gezien in verschillende kleuren grijs/antraciet en een heel dun streepje lichtbruin/zandkleur.

De derde van boven ongeveer, maar in het echt wat lichter, omdat het een transparante stof is. Deze wordt dan met een heel lichtgrijze, geen lichtdoorlatende, stof gevoerd, waardoor het gordijn wel licht lijkt, maar toch geen (zon)licht doorlaat. Deze komt dan in 3 delen voor de ramen/balkondeuren op de slaapkamer :

Twee smallere voor de zijkanten, een bredere voor de deuren.
Op het kleine kamertje komt dan hetzelfde gordijn te hangen, maar dan een natuurlijk. Als het kleine kamertje ooit babykamer wordt, kunnen we daar als we willen daar altijd nog gewone gordijnen voor hangen met leuke kleurtjes of motiefjes.
pi_60211438
Mooie stof!
pi_60213480
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet wat muuretto is. Kan het ook op google niet vinden.

In ieder geval worden alle muren zo getegeld en op de grond komen donkerdere tegels van 60x60.
Lijken een beetje op Mosa tegels. Die tegels van de badkamer bedoel ik.
pi_60214203
Italië is inderdaad dicht... Wij hebben 'geluk' dat we achter staan op schema anders gingen we ook in de problemen geraken voor het leveren van de tegels.
  Moderator zaterdag 19 juli 2008 @ 21:02:08 #292
5428 crew  miss_sly
pi_60214557
Lijken ze op, maar dat zijn het niet. We hadden de Mosa ook wel gezien, maar dat merk hadden ze geloof ik niet bij Sanidump.

leonieke, wat een gedoe he, zo'n bouw? Als dit huis klaar is, ga ik echt voorlopig niet meer zelf bouwen. Het heeft voordelen (alles helemaal naar je zin) maar het is wel echt een hele hoop gedoe. Had ik toch wel enigszins onderschat, denk ik.

maar goed, het eind is in zicht
pi_60214648
Een heel gedoe idd Ik ga zo blij zijn als alles eindelijk af zal zijn (of toch in die mate af dat we kunnen verhuizen ) maar voor jullie is het inderdaad helemaal niet meer zo ver weg. Ik vind het alleszins super voor jullie

(mijn echtgenoot heeft trouwens al een paar keer laten vallen dat hij niet weet of het zijn laatste bouw zal zijn... Ik mag er niet aan denken om dit nog eens te doorstaan )
pi_60228618
even alles bijgelezen , nu weet iik ook dat de dakopbouw weer weg is, hebben jullie geen boete gehad omdat jullie al begonnen waren zonder vergunning?
ik ben zooo benieuwd hoe het verder binnen uitziet
pi_60228817
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:50 schreef Charisma het volgende:
even alles bijgelezen , nu weet iik ook dat de dakopbouw weer weg is, hebben jullie geen boete gehad omdat jullie al begonnen waren zonder vergunning?
ik ben zooo benieuwd hoe het verder binnen uitziet
vooralsnog niets gehoord over een boete gelukkig
  Moderator dinsdag 22 juli 2008 @ 15:45:26 #296
5428 crew  miss_sly
pi_60270796
De verhuizing wordt iig verplaatst, waarschijnlijk naar 25 of 27 augustus. Het gaat dus 3-4 weken langer duren, maar dan is het huis ook wel helemaal af...hopen we.

De gordijnen loopt ook nog niet optimaal: de stof de we hebben uitgezocht kan niet worden gevoerd. Dat is voor ons wel essentieel, want het is voor de slaapkamer en die moet wel echt goed verduisterd kunnen worden. Er wordt nog nagekeken of de andere leverancier (die toevallig exact dezelfde stof in hun assortiment heeft zitten) wellicht wel deze stof voert.

Al met al weer wat dingen die niet meezitten. Als alles WEL meezit, zal vanmiddag iig ons aanrechtblad worden afgeleverd. Ik durf er niet op te vertrouwen, maar blijf maar gewoon hoopvol gestemd
pi_60271013
Tijd om die ervaring met geduld hebben weer aan te spreken
Amsterdam O+
pi_60282074
Ik durf het bijna niet te vragen.... maar is het blad er?
  Moderator dinsdag 22 juli 2008 @ 22:45:40 #299
5428 crew  miss_sly
pi_60282153
het blad is er!
De rest van de keuken nog niet, en er moet echt nog heeeel erg veel gebeuren, maar het blad ligt boven!
Het heeft wel wat voeten in aarde gehad, met een kapotte bouwlift en weet ik wat, maar uiteindelijk toch weer een zorg minder
pi_60283058
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 15:45 schreef miss_sly het volgende:
...
De gordijnen loopt ook nog niet optimaal: de stof de we hebben uitgezocht kan niet worden gevoerd. Dat is voor ons wel essentieel, want het is voor de slaapkamer en die moet wel echt goed verduisterd kunnen worden. Er wordt nog nagekeken of de andere leverancier (die toevallig exact dezelfde stof in hun assortiment heeft zitten) wellicht wel deze stof voert.

Is het de leverancier die zegt dat de stof niet gevoerd kan worden óf doet-ie het niet ?

Evt. kun je de hoeveelheid stof bestellen en bij een gordijnenatelier naar het zin laten maken.

Mooie stof trouwens !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')