Hier stopte ik met lezen. Wat een onzin! Geloof je soms ook in ufo's?quote:Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Ayaan Hirsi Ali
Net als Finder_elf_towns stopte ook ik hier met lezen. Sorry, maar dit kan ik echt niet serieus nemen. Is dit stukje als grap bedoeld ofzo?quote:Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Ayaan Hirsi Ali
Die is toch gewoon door volkspopulistischrechts het land uit gejaagd?quote:Op zondag 18 maart 2007 14:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Net als Finder_elf_towns stopte ook ik hier met lezen. Sorry, maar dit kan ik echt niet serieus nemen. Is dit stukje als grap bedoeld ofzo?
De heksenjacht op Hirsi Ali toch echt gestart door de rechtervleugel van de VVD.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Wat een onzin! Geloof je soms ook een ufo's?
quote:Op zondag 18 maart 2007 14:13 schreef waltersh het volgende:
Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Taida Pasic.
Dat ze voor het krijgen van haar paspoort had gelogen was 10 jaar terug al bekend. Maar werd pas recent aangegrepen.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ayaan loog en moest vertrekken. Dat niets met de inhoudelijke discussie waarbij zij als zodanig vertrokken was te maken.
Noop. Door volkspopulistisch links. Zembla, remember?quote:Op zondag 18 maart 2007 14:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die is toch gewoon door volkspopulistischrechts het land uit gejaagd?
Ehm Verdonk toch echt hoorquote:Op zondag 18 maart 2007 14:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Noop. Door volkspopulistisch links. Zembla, remember?
Onzin, Verdonk is Cohen toch zeker niet?quote:Op zondag 18 maart 2007 14:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ehm Verdonk toch echt hoor. Dat paspoortverhaal had helemaal geen vertrek tot gevolg hoeven te hebben.
Toeval lijkt het me zeker niet, ik zie ook geen reeks tegenvoorbeelden. Daarnaast heeft de geschiedenis in het buitenland ook wel aangetoond dat intellectuelen door veel nationalistisch regimes als uiterst bedreigend worden beschouwd. Het voorbeeld van de chinese culturele revolutie werd al genoemd, maar ook bij nazi-Duitsland, de Rode Khmer, Indonesie tijdens Soekarno zag je steeds dezelfde angst van machtshebeers voor hoger geschoolden. Kennis is immers macht.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik wil er trouwens wél serieus op ingaan: al die voorbeelden hebben natuurlijk weinig met elkaar te maken en de overeenkomsten berusten op louter toeval. Zo kun je vast ook een andere groep personen op deze manier met elkaar verbinden.
Wat heeft Cohen ermee te maken?quote:Op zondag 18 maart 2007 14:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Onzin, Verdonk is Cohen toch zeker niet?
Ja, kritiek mag. Het punt is echter dat ook de VVD die kritiek altijd alleen vreselijk hoog opblaast als het om hoger geschoolden gaat en niet als het lager geschoolden of autochtonen betreft. En dan wordt het verdacht.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een onzinnige stelling ten aanzien van de VVD en de angst voor goed geïntegreerde hoger opgeleide allochtonen. Mag je op die groep geen kritiek hebben?
O jee! Het is verdacht! Let op mensen, Hitler komt zo even buurten.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:43 schreef waltersh het volgende:
[..]
Ja, kritiek mag. Het punt is echter dat ook de VVD die kritiek altijd alleen vreselijk hoog opblaast als het om hoger geschoolden gaat en niet als het lager geschoolden of autochtonen betreft. En dan wordt het verdacht.
Oh ik heb van de VVD bijv. wel kritische geluiden gehoord omtrent voedselbanken en de zogenaamde armoede waar de SP en de PvdA hun mond zo vol van hebben.Dat betreft toch lager geschoolden. Je wens is de vader van je gedachte.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:43 schreef waltersh het volgende:
Ja, kritiek mag. Het punt is echter dat ook de VVD die kritiek altijd alleen vreselijk hoog opblaast als het om hoger geschoolden gaat en niet als het lager geschoolden of autochtonen betreft. En dan wordt het verdacht.
Wat een gelul.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:43 schreef waltersh het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen kritiek op het instituut voedselbank en populistisch haatcampagnes tegen individuele personen waar helaas ook de VVD zich de laatste tijd aan schuldig maakt.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:50 schreef MrX1982 het volgende:
Oh ik heb van de VVD bijv. wel kritische geluiden gehoord omtrent voedselbanken en de zogenaamde armoede waar de SP en de PvdA hun mond zo vol van hebben.Dat betreft toch lager geschoolden.
Tot nu toe zie ik niemand die met inhoudelijke tegenargumenten tegen de oorspronkelijke stelling komt.quote:
De TS overtuigd niemand met zijn onzin en blijft rondjes draaien in zijn eigen aannames die compleet los staan van enige realiteit. Vind je het dan gek dat niemand er serieus op in gaat?quote:Op zondag 18 maart 2007 15:04 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Tot nu toe zie ik niemand die met inhoudelijke tegenargumenten tegen de oorspronkelijke stelling komt.
Pasic: er zijn waarschijnlijk vele gevallen geweest zoals zij; alleen zocht zij de publiciteit op; het schijnt dat ze gelogen heeft over een en ander dus terecht uitgezet.quote:Zowel bij de VVD als bij de PVV valt op dat ze erg bang zijn voor goed geintegreerde, hoger opgeleide allochtonen. Zodra er iemand uit die groep zijn hoofd boven het maaiveld durft uit te steken gaan bij de rechtse politici alle alarmbellen rinkelen en wordt er een haat-campagne op touw gezet. Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Ayaan Hirsi Ali, Taida Pasic, Nehabat Albayrak, Ahmed Aboutaleb en Khadija Arib werden stuk voor stuk het slachtoffer van dergelijke campagnes. Anderszijds zijn de rechtse partijen zeer mild als het gaat om de overlast van laaggeschoolden, zowel allochtoon (criminele marokkaanse jongeren) of autochtoon (voetbalsupporters).
Anders gezegd: hoge bomen vangen veel wind en zijn makkelijker tot zondebok te maken.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:15 schreef descendent1 het volgende:
Politici zijn zichtbaar en vluchten niet weg. Makkelijker aan te pakken dus.
Mensen die over populistisch beginnen, hebben meestal geen argumenten. Ik probeer het desondanks toch.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:01 schreef FeestNummer het volgende:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen kritiek op het instituut voedselbank en populistisch haatcampagnes tegen individuele personen waar helaas ook de VVD zich de laatste tijd aan schuldig maakt.
Dat zou waar zijn als Wilders niet de dag na het kamerdebat in de pers had gezegd dat hij eigenlijk gewoon geen allochtonen op leidende posities wil hebben omdat hij ze per definitie niet vertrouwt. Dan is het geen meningsverschil meer maar een gewoon een gezochte discussie om mensen te beschadigen.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:44 schreef PJORourke het volgende:
Er is geen haatcampagne tegen individuele personen, er is een meningsverschil over dubbele paspoorten, genocide en belangenverstrengeling.
Vrouwen hebben in het algemeen ook meer doorzettingsvermogen dan mannen en zullen door hun vasthoudendheid daardoor ook sneller in dit soort zaken verzeild raken. Mannen hebben eerder de neiging het er maar bij te laten zitten en wat anders te gaan doen.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:59 schreef VeX- het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat het altijd hoog opgeleide allochtone vrouwen zijn die uitgebreid in de media komen om het imago van bevolkingroep op te beitelen. Hoog opgeleide allochtone mannen zie je niet of nauwelijks in hoge posities. Vaak is het daarnaast de intellectuele linkse of rechtse garde ze opzettelijk omhoog prijst onder het mom: zie je, er zijn wel goede allochtonen.
Aldus onze amateur-psycholoog. Je kan niets met cijfers of bronnen onderbouwen, dus iedereen mag ervan uitgaan dat je simpelweg onzin verkoopt.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:11 schreef waltersh het volgende:
[..]
Vrouwen hebben in het algemeen ook meer doorzettingsvermogen dan mannen en zullen door hun vasthoudendheid daardoor ook sneller in dit soort zaken verzeild raken. Mannen hebben eerder de neiging het er maar bij te laten zitten en wat anders te gaan doen.
Nee, sorry. Zoals ik een aap niet de quantummechanische tweede orde perturbatietheorie probeer uit te leggen, zo ga ik jou niet proberen uit te leggen wat er zo idioot en ongefundeerd is aan jouw openingspost.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:05 schreef waltersh het volgende:
@Lemmeb
Schreeuwen dat het idioot en ongefundeerd is betekent nog niet dat het niet waar is.
Inhoudelijke weerlegging zie ik ook jou niet geven.
Ik zou zeggen ga of inhoudelijk op de stelling in of voeg helemaal niks toe.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:10 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, sorry. Zoals ik een aap niet de quantummechanische tweede orde perturbatietheorie probeer uit te leggen, zo ga ik jou niet proberen uit te leggen wat er zo idioot en ongefundeerd is aan jouw openingspost.
Vreemd? Men streeft gewoon naar bepaalde percentages vrouwen en allochtonen. en zie daar 2 vliegen in een klap!quote:Op zondag 18 maart 2007 15:59 schreef VeX- het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat het altijd hoog opgeleide allochtone vrouwen zijn die uitgebreid in de media komen om het imago van bevolkingroep op te beitelen. Hoog opgeleide allochtone mannen zie je niet of nauwelijks in hoge posities. Vaak is het daarnaast de intellectuele linkse of rechtse garde ze opzettelijk omhoog prijst onder het mom: zie je, er zijn wel goede allochtonen.
We leven dan ook in een vertegenwoordigende democratie, niet in een technocratie.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:21 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Vreemd? Men streeft gewoon naar bepaalde percentages vrouwen en allochtonen. en zie daar 2 vliegen in een klap!
Ik wil niet zeggen dat ze kansloos waren als men niet bepaalde richtlijnen had, maar ik denk wel dat de tweede kamer er anders uit zou zien als men puur naar kennis en kunde van de mensen zou kijken.
Goed puntquote:Op zondag 18 maart 2007 17:24 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
We leven dan ook in een vertegenwoordigende democratie, niet in een technocratie.
Onze vertegenwoordigers zijn gelukkig bijna allemaal hoog opgeleid en de mensen met ervaring blijven vaak lang in de kamer. Al ben ik het met je eens dat ik liever de meest capabele personen in de politiek zie, maar soms is iemand juist capabel als die het volk goed kan vertegenwoordigen, i.p.v. de slimste te zijn.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:27 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Goed punt
Maar toch... ik vind die bevoordelingen van bepaalde groepen altijd een beetje verwerpelijk.
Dat heeft Wilders alleen niet gezegd.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:50 schreef FeestNummer het volgende:
Dat zou waar zijn als Wilders niet de dag na het kamerdebat in de pers had gezegd dat hij eigenlijk gewoon geen allochtonen op leidende posities wil hebben omdat hij ze per definitie niet vertrouwt. Dan is het geen meningsverschil meer maar een gewoon een gezochte discussie om mensen te beschadigen.
Dat dusquote:Op zondag 18 maart 2007 19:09 schreef Stupiditeit het volgende:
Wat een verschrikkelijke onzin. Te achterlijk voor woorden. Verder onderstreep ik de post van Lyrebird.
Ook dit is weer ondermaatse lasterpraat.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:17 schreef Visitor1982 het volgende:
Rechts liberalen zijn aarts-conservatief. Ze zijn bang voor veranderingen zoals bijv. (hoog opgeleide) allochtonen die ons land komen versterken. Zij lichten vaak 1 probleem gigantisch uit, waardoor het lijkt alsof elk moment heel Nederland ten onder kan gaan. Rechtse politiek gaat uit van het kwade van de mensheid. Zij kijken vanuit een pessimisme naar de toekomst en verheerlijken het verleden. Het is heel triest dat er mensen zijn die zulke standpunten en visiepunten steunen. Angst is hun grootste wapen. En laat angst nog altijd een slechte raadgever zijn wat mij betreft.
De angst voor rechts zit er goed in.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:17 schreef Visitor1982 het volgende:
Rechts liberalen zijn aarts-conservatief. Ze zijn bang voor veranderingen zoals bijv. (hoog opgeleide) allochtonen die ons land komen versterken. Zij lichten vaak 1 probleem gigantisch uit, waardoor het lijkt alsof elk moment heel Nederland ten onder kan gaan. Rechtse politiek gaat uit van het kwade van de mensheid. Zij kijken vanuit een pessimisme naar de toekomst en verheerlijken het verleden. Het is heel triest dat er mensen zijn die zulke standpunten en visiepunten steunen. Angst is hun grootste wapen. En laat angst nog altijd een slechte raadgever zijn wat mij betreft.
Angst het grootste rechtse wapen. Met wat voor punten heeft de SP gescoord? Angst wordt ongeacht de politieke kleur gebruikt om mensen aan een partij/organisatie etc te binden.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:17 schreef Visitor1982 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |