abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47397036
Zowel bij de VVD als bij de PVV valt op dat ze erg bang zijn voor goed geintegreerde, hoger opgeleide allochtonen. Zodra er iemand uit die groep zijn hoofd boven het maaiveld durft uit te steken gaan bij de rechtse politici alle alarmbellen rinkelen en wordt er een haat-campagne op touw gezet. Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Ayaan Hirsi Ali, Taida Pasic, Nehabat Albayrak, Ahmed Aboutaleb en Khadija Arib werden stuk voor stuk het slachtoffer van dergelijke campagnes. Anderszijds zijn de rechtse partijen zeer mild als het gaat om de overlast van laaggeschoolden, zowel allochtoon (criminele marokkaanse jongeren) of autochtoon (voetbalsupporters).

Een soortgelijk verschijnsel zie je ook terug bij de rechtse immigratiepolitiek van de laatste jaren: ongeschoolde Polen zijn van harte welkom om hier te komen wonen en werken, chinese en indiase ingenieurs worden als criminelen beschouwd en moeten zelfs maandenlang wachten op een visum van twee weken.

De vraag is waar de rechtse angst voor hoger geschoolde allochtonen vandaan komt. Is het de angst dat hoger opgeleider allochtonen mondiger zijn en daarom een bedreiging kunnen gaan vormen voor de positie van autochtone politici? Of is het angst voor intellectuelen in zijn algemeenheid?

Het gedrag van de Nederlandse rechtse politici vertoont op dit moment veel gelijkenis met die van de chinese machthebbers ten tijde van culturele revolutie. Ook die waren als de dood dat hoger opgeleiden met wellicht andere ideen hun positie zouden kunnen bedreigen en besloten ze toen dus maar op te sluiten. Uiteindelijk zonder resultaat, maar toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door waltersh op 18-03-2007 14:19:15 ]
  zondag 18 maart 2007 @ 14:19:35 #2
165113 Blue_ei
Al 20 jaar 30 hoera
pi_47397253
Bang dat hun eigen Parochie macht verliest.
Denken leidt tot niets.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
  zondag 18 maart 2007 @ 14:21:42 #3
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47397330
quote:
Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Ayaan Hirsi Ali
Hier stopte ik met lezen. Wat een onzin! Geloof je soms ook in ufo's?

[ Bericht 1% gewijzigd door Finder_elf_towns op 18-03-2007 14:27:45 ]
pi_47397392
Angst dat de eigen positie op termijn gevaar loopt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 18 maart 2007 @ 14:24:21 #5
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47397426
quote:
Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Ayaan Hirsi Ali
Net als Finder_elf_towns stopte ook ik hier met lezen. Sorry, maar dit kan ik echt niet serieus nemen. Is dit stukje als grap bedoeld ofzo?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47397463
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Net als Finder_elf_towns stopte ook ik hier met lezen. Sorry, maar dit kan ik echt niet serieus nemen. Is dit stukje als grap bedoeld ofzo?
Die is toch gewoon door volkspopulistischrechts het land uit gejaagd?
pi_47397467
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen. Wat een onzin! Geloof je soms ook een ufo's?
De heksenjacht op Hirsi Ali toch echt gestart door de rechtervleugel van de VVD.
Dus iets te simpel om dit als onzin te betitelen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 18 maart 2007 @ 14:26:35 #8
93744 Finder_elf_towns
pi_47397510
Ayaan loog en moest vertrekken. Dat had niets met de inhoudelijke discussie waarbij zij als zodanig bij betrokken was te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Finder_elf_towns op 18-03-2007 22:43:27 ]
  zondag 18 maart 2007 @ 14:27:30 #9
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47397537
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:13 schreef waltersh het volgende:
Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Taida Pasic.
pi_47397549
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ayaan loog en moest vertrekken. Dat niets met de inhoudelijke discussie waarbij zij als zodanig vertrokken was te maken.
Dat ze voor het krijgen van haar paspoort had gelogen was 10 jaar terug al bekend. Maar werd pas recent aangegrepen.
  zondag 18 maart 2007 @ 14:28:24 #11
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47397565
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die is toch gewoon door volkspopulistischrechts het land uit gejaagd?
Noop. Door volkspopulistisch links. Zembla, remember?
pi_47397574
Hm.. misschien hadden jullie daarna nog door moeten lezen want na Ayaan komt Taida Pasic

Ik wil er trouwens wél serieus op ingaan: al die voorbeelden hebben natuurlijk weinig met elkaar te maken en de overeenkomsten berusten op louter toeval. Zo kun je vast ook een andere groep personen op deze manier met elkaar verbinden.
  zondag 18 maart 2007 @ 14:29:49 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47397621
Die angst is er niet. Wat er wel is is een besef dat die hoger opgeleiden er niet uitgefilterd worden en in hele kleine aantallen tussen het onopgeleide plebs door binnenkomen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47397725
Was het niet Zembla die Ayaan in een lastig parket heeft gebracht?

Wat een onzinnige stelling ten aanzien van de VVD en de angst voor goed geïntegreerde hoger opgeleide allochtonen. Mag je op die groep geen kritiek hebben?
pi_47397728
Het is inderdaad verbluffend om te zien dat VVD en PVV voortdurend eenzijdig tegen hoger geschoolden ageren. Het heeft denk ik vooral iets te maken met hun eigen achterban. Die van Wilders bestaat vooral gefrustreerde laag opgeleide autochtonen, het rechterdeel van de VVD uit kleine zelfstandigen die neerkijken op iedereen die wat gestudeerd heeft. Omdat bij de achterban haatcampagnes tegen wel succesvolle allochtonen het goed doen, schromen beide partijen dus niet om die met veel publiciteit te voeren.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_47397773
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Noop. Door volkspopulistisch links. Zembla, remember?
Ehm Verdonk toch echt hoor . Dat paspoortverhaal had helemaal geen vertrek tot gevolg hoeven te hebben.
  zondag 18 maart 2007 @ 14:37:49 #17
93744 Finder_elf_towns
pi_47397896
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ehm Verdonk toch echt hoor . Dat paspoortverhaal had helemaal geen vertrek tot gevolg hoeven te hebben.
Onzin, Verdonk is Cohen toch zeker niet?
pi_47397944
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik wil er trouwens wél serieus op ingaan: al die voorbeelden hebben natuurlijk weinig met elkaar te maken en de overeenkomsten berusten op louter toeval. Zo kun je vast ook een andere groep personen op deze manier met elkaar verbinden.
Toeval lijkt het me zeker niet, ik zie ook geen reeks tegenvoorbeelden. Daarnaast heeft de geschiedenis in het buitenland ook wel aangetoond dat intellectuelen door veel nationalistisch regimes als uiterst bedreigend worden beschouwd. Het voorbeeld van de chinese culturele revolutie werd al genoemd, maar ook bij nazi-Duitsland, de Rode Khmer, Indonesie tijdens Soekarno zag je steeds dezelfde angst van machtshebeers voor hoger geschoolden. Kennis is immers macht.
pi_47397982
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Onzin, Verdonk is Cohen toch zeker niet?
Wat heeft Cohen ermee te maken?

Verdonk ging achterlijke brieven sturen.
pi_47398086
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een onzinnige stelling ten aanzien van de VVD en de angst voor goed geïntegreerde hoger opgeleide allochtonen. Mag je op die groep geen kritiek hebben?
Ja, kritiek mag. Het punt is echter dat ook de VVD die kritiek altijd alleen vreselijk hoog opblaast als het om hoger geschoolden gaat en niet als het lager geschoolden of autochtonen betreft. En dan wordt het verdacht.
  zondag 18 maart 2007 @ 14:47:57 #21
93744 Finder_elf_towns
pi_47398252
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:43 schreef waltersh het volgende:

[..]

Ja, kritiek mag. Het punt is echter dat ook de VVD die kritiek altijd alleen vreselijk hoog opblaast als het om hoger geschoolden gaat en niet als het lager geschoolden of autochtonen betreft. En dan wordt het verdacht.
O jee! Het is verdacht! Let op mensen, Hitler komt zo even buurten.
pi_47398402
quote:
Oh ik heb van de VVD bijv. wel kritische geluiden gehoord omtrent voedselbanken en de zogenaamde armoede waar de SP en de PvdA hun mond zo vol van hebben.Dat betreft toch lager geschoolden. Je wens is de vader van je gedachte.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:00:49 #23
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_47398783
quote:

[..]

Wat een gelul.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_47398795
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:50 schreef MrX1982 het volgende:
Oh ik heb van de VVD bijv. wel kritische geluiden gehoord omtrent voedselbanken en de zogenaamde armoede waar de SP en de PvdA hun mond zo vol van hebben.Dat betreft toch lager geschoolden.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen kritiek op het instituut voedselbank en populistisch haatcampagnes tegen individuele personen waar helaas ook de VVD zich de laatste tijd aan schuldig maakt.
pi_47398924
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:00 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Wat een gelul.
Tot nu toe zie ik niemand die met inhoudelijke tegenargumenten tegen de oorspronkelijke stelling komt.
Misschien zit er toch wel een flinke kern van waarheid in.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:13:04 #26
93744 Finder_elf_towns
pi_47399234
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:04 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Tot nu toe zie ik niemand die met inhoudelijke tegenargumenten tegen de oorspronkelijke stelling komt.
De TS overtuigd niemand met zijn onzin en blijft rondjes draaien in zijn eigen aannames die compleet los staan van enige realiteit. Vind je het dan gek dat niemand er serieus op in gaat?
  zondag 18 maart 2007 @ 15:15:20 #27
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_47399326
quote:
Zowel bij de VVD als bij de PVV valt op dat ze erg bang zijn voor goed geintegreerde, hoger opgeleide allochtonen. Zodra er iemand uit die groep zijn hoofd boven het maaiveld durft uit te steken gaan bij de rechtse politici alle alarmbellen rinkelen en wordt er een haat-campagne op touw gezet. Voorbeelden zijn er het laatste jaar te over: Ayaan Hirsi Ali, Taida Pasic, Nehabat Albayrak, Ahmed Aboutaleb en Khadija Arib werden stuk voor stuk het slachtoffer van dergelijke campagnes. Anderszijds zijn de rechtse partijen zeer mild als het gaat om de overlast van laaggeschoolden, zowel allochtoon (criminele marokkaanse jongeren) of autochtoon (voetbalsupporters).
Pasic: er zijn waarschijnlijk vele gevallen geweest zoals zij; alleen zocht zij de publiciteit op; het schijnt dat ze gelogen heeft over een en ander dus terecht uitgezet.
H Ali: zie Pasic; iets andere context.
Albayrak: dubbele nationalisteitenkwestie; had je van de PVV ( ) anders verwacht dan dat ze daar een punt van zouden maken? Dat de VVD erin meeging (deels) viel me wel wat tegen voor een partij die zich liberaal noemt.
Aboutaleb en Arib; idem.

Dat ze mild zijn tov van laagopgeleidengeweld heeft denk ik meer te maken met de ongrijpbaarheid van fenomenen als voetbalproletengeweld en 'Kutmarokkaantjes'; want hoe zou je die allemaal willen aanpakken? Politici zijn zichtbaar en vluchten niet weg. Makkelijker aan te pakken dus. Het is denk ik dus niet zovzeer de mildheid, maar de ongrijpbaarheid.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_47400131
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:15 schreef descendent1 het volgende:
Politici zijn zichtbaar en vluchten niet weg. Makkelijker aan te pakken dus.
Anders gezegd: hoge bomen vangen veel wind en zijn makkelijker tot zondebok te maken.
Dat onderschrijft de stelling op zich wel weer een beetje.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:44:47 #29
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47400597
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:01 schreef FeestNummer het volgende:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen kritiek op het instituut voedselbank en populistisch haatcampagnes tegen individuele personen waar helaas ook de VVD zich de laatste tijd aan schuldig maakt.
Mensen die over populistisch beginnen, hebben meestal geen argumenten. Ik probeer het desondanks toch.

Er is geen haatcampagne tegen individuele personen, er is een meningsverschil over dubbele paspoorten, genocide en belangenverstrengeling.
pi_47400809
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:44 schreef PJORourke het volgende:
Er is geen haatcampagne tegen individuele personen, er is een meningsverschil over dubbele paspoorten, genocide en belangenverstrengeling.
Dat zou waar zijn als Wilders niet de dag na het kamerdebat in de pers had gezegd dat hij eigenlijk gewoon geen allochtonen op leidende posities wil hebben omdat hij ze per definitie niet vertrouwt. Dan is het geen meningsverschil meer maar een gewoon een gezochte discussie om mensen te beschadigen.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:59:09 #31
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_47401116
Wat ik vreemd vind is dat het altijd hoog opgeleide allochtone vrouwen zijn die uitgebreid in de media komen om het imago van bevolkingroep op te beitelen. Hoog opgeleide allochtone mannen zie je niet of nauwelijks in hoge posities. Vaak is het daarnaast de intellectuele linkse of rechtse garde ze opzettelijk omhoog prijst onder het mom: zie je, er zijn wel goede allochtonen.

Meestal zijn dat juist liberale vrouwen (die niet zo''n stricte interpretatie van hun geloof naleven) of vrouwen die zelf niet eens meer serieus genomen worden in de gemeenschap. Thuis zijn de rolverhoudingen compleet omgedraaid en is het weer terug naar de onderdanige rol.

Schat ik zo.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_47401814
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:59 schreef VeX- het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat het altijd hoog opgeleide allochtone vrouwen zijn die uitgebreid in de media komen om het imago van bevolkingroep op te beitelen. Hoog opgeleide allochtone mannen zie je niet of nauwelijks in hoge posities. Vaak is het daarnaast de intellectuele linkse of rechtse garde ze opzettelijk omhoog prijst onder het mom: zie je, er zijn wel goede allochtonen.
Vrouwen hebben in het algemeen ook meer doorzettingsvermogen dan mannen en zullen door hun vasthoudendheid daardoor ook sneller in dit soort zaken verzeild raken. Mannen hebben eerder de neiging het er maar bij te laten zitten en wat anders te gaan doen.
pi_47403026
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:11 schreef waltersh het volgende:

[..]

Vrouwen hebben in het algemeen ook meer doorzettingsvermogen dan mannen en zullen door hun vasthoudendheid daardoor ook sneller in dit soort zaken verzeild raken. Mannen hebben eerder de neiging het er maar bij te laten zitten en wat anders te gaan doen.
Aldus onze amateur-psycholoog. Je kan niets met cijfers of bronnen onderbouwen, dus iedereen mag ervan uitgaan dat je simpelweg onzin verkoopt.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 18 maart 2007 @ 16:57:49 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47403776
Bizar dat zo'n idioot en ongefundeerd topic als dit nog gaat lopen ook. Zegt genoeg over het huidige niveau in POL.

Het valt me trouwens nog mee dat die gristenjosti EchtGaaf nog niet is komen buurten, want dan kun je je lol op.
pi_47404025
@Lemmeb
Schreeuwen dat het idioot en ongefundeerd is betekent nog niet dat het niet waar is.
Inhoudelijke weerlegging zie ik ook jou niet geven.
  zondag 18 maart 2007 @ 17:10:45 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47404240
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:05 schreef waltersh het volgende:
@Lemmeb
Schreeuwen dat het idioot en ongefundeerd is betekent nog niet dat het niet waar is.
Inhoudelijke weerlegging zie ik ook jou niet geven.
Nee, sorry. Zoals ik een aap niet de quantummechanische tweede orde perturbatietheorie probeer uit te leggen, zo ga ik jou niet proberen uit te leggen wat er zo idioot en ongefundeerd is aan jouw openingspost.
pi_47404413
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:10 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, sorry. Zoals ik een aap niet de quantummechanische tweede orde perturbatietheorie probeer uit te leggen, zo ga ik jou niet proberen uit te leggen wat er zo idioot en ongefundeerd is aan jouw openingspost.
Ik zou zeggen ga of inhoudelijk op de stelling in of voeg helemaal niks toe.
Roepen dat het onzin is omdat het niet in je politieke kraam te pas komt draagt niks bij.
  zondag 18 maart 2007 @ 17:21:26 #38
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47404619
quote:
Vreemd? Men streeft gewoon naar bepaalde percentages vrouwen en allochtonen. en zie daar 2 vliegen in een klap!
Ik wil niet zeggen dat ze kansloos waren als men niet bepaalde richtlijnen had, maar ik denk wel dat de tweede kamer er anders uit zou zien als men puur naar kennis en kunde van de mensen zou kijken.
pi_47404769
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:21 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Vreemd? Men streeft gewoon naar bepaalde percentages vrouwen en allochtonen. en zie daar 2 vliegen in een klap!
Ik wil niet zeggen dat ze kansloos waren als men niet bepaalde richtlijnen had, maar ik denk wel dat de tweede kamer er anders uit zou zien als men puur naar kennis en kunde van de mensen zou kijken.
We leven dan ook in een vertegenwoordigende democratie, niet in een technocratie.
  zondag 18 maart 2007 @ 17:24:52 #40
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47404786
Ik wou eerst nog een lemming beginnen om aan te tonen hoe treurig en arbitrair en wenig zeggend dit topic in wezen is, iets in de geest van "De angst voor hoger opgeleide autochtonen bij PvdA en GL". Maar laat ook maar, teveel tekst om aan te passen en ik vrees dat de essentie toch niet wordt opgepikt door die simpele zielen hier.
  zondag 18 maart 2007 @ 17:27:09 #41
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47404880
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:24 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

We leven dan ook in een vertegenwoordigende democratie, niet in een technocratie.
Goed punt
Maar toch... ik vind die bevoordelingen van bepaalde groepen altijd een beetje verwerpelijk.
pi_47405031
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:27 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Goed punt
Maar toch... ik vind die bevoordelingen van bepaalde groepen altijd een beetje verwerpelijk.
Onze vertegenwoordigers zijn gelukkig bijna allemaal hoog opgeleid en de mensen met ervaring blijven vaak lang in de kamer. Al ben ik het met je eens dat ik liever de meest capabele personen in de politiek zie, maar soms is iemand juist capabel als die het volk goed kan vertegenwoordigen, i.p.v. de slimste te zijn.
  zondag 18 maart 2007 @ 17:52:50 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47405735
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:50 schreef FeestNummer het volgende:
Dat zou waar zijn als Wilders niet de dag na het kamerdebat in de pers had gezegd dat hij eigenlijk gewoon geen allochtonen op leidende posities wil hebben omdat hij ze per definitie niet vertrouwt. Dan is het geen meningsverschil meer maar een gewoon een gezochte discussie om mensen te beschadigen.
Dat heeft Wilders alleen niet gezegd.
pi_47408224
Dit topic mag wat mij betreft een prijs krijgen voor het meest bizarre topic van 2007. Een flauwe poging om rechtse partijen weg te zetten als racisten. Hier is duidelijk sprake van cherry picking en af en toe zit er zelfs een tomaat tussen.

Wat betreft die tomaten: zoals Lemmeb al eerder schreef, was AHA het slachtoffer van een haatcampagne van de PvdA hulptroepen van Zembla. En om Taida Pasic nu af te schilderen als een hoog opgeleide allochtoon... Het meiske zat op het VWO.

Je zou overigens denken dat de hoog opgeleide allochtoon Afshin Ellian een blanke Nederlander is, want de kritiek die hij vanuit links voor de kiezen krijgt, is niet mis. Vraag maar aan Mariatrepp.

Ik kan eenzelfde topic starten over linkse partijen en hoog opgeleide allochtonen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_47408427
Wat een verschrikkelijke onzin. Te achterlijk voor woorden. Verder onderstreep ik de post van Lyrebird.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:17:22 #46
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_47410964
Rechts liberalen zijn aarts-conservatief. Ze zijn bang voor veranderingen zoals bijv. (hoog opgeleide) allochtonen die ons land komen versterken. Zij lichten vaak 1 probleem gigantisch uit, waardoor het lijkt alsof elk moment heel Nederland ten onder kan gaan. Rechtse politiek gaat uit van het kwade van de mensheid. Zij kijken vanuit een pessimisme naar de toekomst en verheerlijken het verleden. Het is heel triest dat er mensen zijn die zulke standpunten en visiepunten steunen. Angst is hun grootste wapen. En laat angst nog altijd een slechte raadgever zijn wat mij betreft.
the truth is out there... and it hurts!
pi_47411083
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:09 schreef Stupiditeit het volgende:
Wat een verschrikkelijke onzin. Te achterlijk voor woorden. Verder onderstreep ik de post van Lyrebird.
Dat dus Echt wat een belabberd topic. Generaliseren, verdraaien en meer van dat soort stijlgrepen om een belachelijk punt te maken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 18 maart 2007 @ 20:40:49 #48
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47411944
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:17 schreef Visitor1982 het volgende:
Rechts liberalen zijn aarts-conservatief. Ze zijn bang voor veranderingen zoals bijv. (hoog opgeleide) allochtonen die ons land komen versterken. Zij lichten vaak 1 probleem gigantisch uit, waardoor het lijkt alsof elk moment heel Nederland ten onder kan gaan. Rechtse politiek gaat uit van het kwade van de mensheid. Zij kijken vanuit een pessimisme naar de toekomst en verheerlijken het verleden. Het is heel triest dat er mensen zijn die zulke standpunten en visiepunten steunen. Angst is hun grootste wapen. En laat angst nog altijd een slechte raadgever zijn wat mij betreft.
Ook dit is weer ondermaatse lasterpraat.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:43:11 #49
93744 Finder_elf_towns
pi_47412044
quote:
De angst voor rechts zit er goed in.
pi_47412168
quote:
Angst het grootste rechtse wapen. Met wat voor punten heeft de SP gescoord? Angst wordt ongeacht de politieke kleur gebruikt om mensen aan een partij/organisatie etc te binden.

Het feit dat rechts voor een kleine overheid is geeft te kennen dat ze uit gaan van het goede in de mens. Links daarentegen gaat uit van het zwakke en hulpeloze van de mens. Ze hebben sturing nodig in de vorm van een (grote) overheid. Oftewel. Het individu als vormgever van zijn eigen lot, rechts, en het individu als slachtoffer van de omstandigheden (links).
  zondag 18 maart 2007 @ 21:38:16 #51
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_47414489
Oh ja, vandaar dat rechts elke maatregel steunt die de vrijheid van burgers inperkt onder de noemer van 'terrorismebestrijding'. Laat me niet lachen.

De SP is in mijn ogen ook conservatief, evenals de Christelijke partijen. Er zijn maar weinig progressieve partijen in Nederland. D66 is er 1 van, GroenLinks ook, VVD gedeeltelijk en de PvdA ook gedeeltelijk.
the truth is out there... and it hurts!
  zondag 18 maart 2007 @ 21:49:50 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47415000
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:29 schreef PJORourke het volgende:
Die angst is er niet. Wat er wel is is een besef dat die hoger opgeleiden er niet uitgefilterd worden en in hele kleine aantallen tussen het onopgeleide plebs door binnenkomen.
met een dubbel paspoort om er vervolgens door jou weer uitgeflikkerd te worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47415004
quote:
Ah, je hebt het nu over WIlders? VVD? Wat?
pi_47415040
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:38 schreef Visitor1982 het volgende:
Oh ja, vandaar dat rechts elke maatregel steunt die de vrijheid van burgers inperkt onder de noemer van 'terrorismebestrijding'. Laat me niet lachen.

De SP is in mijn ogen ook conservatief, evenals de Christelijke partijen. Er zijn maar weinig progressieve partijen in Nederland. D66 is er 1 van, GroenLinks ook, VVD gedeeltelijk en de PvdA ook gedeeltelijk.
Goed, dat is het probleem met partijen die groter worden, die worden namelijk ook daardoor minder progessiever op lange termijn.

Ik neem aan dat je het dus over Wilders hebt, als je het over conservatief- liberalen hebt.
pi_47415392
Grappig om te zien hoe angstig de rechtse users hier op reageren. De OP is zo ontzettend waar, valt nauwelijks een speld tussen te krijgen en moet wel heel erg confronterend zijn.

Het is altijd het verhaaltje geweest: de goeden mogen blijven, er zijn er wel wat die het goed doen, als ze maar geintegreerd zijn enz. enz. Nu zie je dus dat ook de voorbeeldig geintegreerde mensen aan het kruis gespijkerd worden en dat het lastig schijnt te zijn als deze mensen een belangrijke rol gaan vervullen.

Je ziet het niet alleen bij de rechtse poltieke partijen, ook het bedrijfsleven heeft nog steeds moeite met hoog opgeleide allochtonen. Vorige week kwam nog uit een onderzoek dat hoog opgeleide asielzoekers heel erg moeilijk aan werk in ons land komen. Het zijn allemaal tekenen aan de wand van de moeite die men heeft met de carriere van allochtonen - wat men niet kent... enz.

En het voorbeeld van Hirsi Ali snijdt wel degelijk hout; veel rechtse mensen hadden moeite met haar kleur en afkomst, beetje flauw om dat nu ineens te gaan ontkennen.
  zondag 18 maart 2007 @ 22:04:01 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47415565
SCH, het is amateurpsychologie van iemand die niks van rechts begrijpt. Zijn goed recht, maar totaal niet serieus te nemen.
pi_47415666
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:04 schreef PJORourke het volgende:
SCH, het is amateurpsychologie van iemand die niks van rechts begrijpt. Zijn goed recht, maar totaal niet serieus te nemen.
Tja, typerend voor je - om argumenten niet met argumenten te bestrijden maar ze af te doen als onzin. Daarmee bevestig je mijn verhaal waarvoor dank. Het is gewoon opvallend hoe jullie in de kramp schieten in dit topic. En altijd als het over dit soort dingen gaat, dit zit heel veel VVD-ers ook dwars en het trekt bij de PVV veel ongure types aan die nooit stemden omdat er geen openlijk racistische partij was.
  zondag 18 maart 2007 @ 22:11:27 #58
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47415855
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Angst het grootste rechtse wapen. Met wat voor punten heeft de SP gescoord? Angst wordt ongeacht de politieke kleur gebruikt om mensen aan een partij/organisatie etc te binden.

Het feit dat rechts voor een kleine overheid is geeft te kennen dat ze uit gaan van het goede in de mens. Links daarentegen gaat uit van het zwakke en hulpeloze van de mens. Ze hebben sturing nodig in de vorm van een (grote) overheid. Oftewel. Het individu als vormgever van zijn eigen lot, rechts, en het individu als slachtoffer van de omstandigheden (links).
Ik weet niet welke rechtse partij jij voor ogen hebt hiermee, maar die vind je toch echt niet in Nederland. De rechtse partijen zijn het meest conservatief tegenwooridg, alles doende om de overheid meer macht te geven en vrijheid uit handen van burgers te nemen. Wás er maar een echte liberale rechtse partij. De vvd is het niet meer, en Wilders is natuurlijk een lachertje op dit punt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47416458
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, typerend voor je - om argumenten niet met argumenten te bestrijden maar ze af te doen als onzin. Daarmee bevestig je mijn verhaal waarvoor dank. Het is gewoon opvallend hoe jullie in de kramp schieten in dit topic. En altijd als het over dit soort dingen gaat, dit zit heel veel VVD-ers ook dwars en het trekt bij de PVV veel ongure types aan die nooit stemden omdat er geen openlijk racistische partij was.
Don't feed the trolls.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 18 maart 2007 @ 22:58:24 #60
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47417840
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:59 schreef SCH het volgende:
Grappig om te zien hoe angstig de rechtse users hier op reageren. De OP is zo ontzettend waar, valt nauwelijks een speld tussen te krijgen en moet wel heel erg confronterend zijn.
quote:
Het is altijd het verhaaltje geweest: de goeden mogen blijven, er zijn er wel wat die het goed doen, als ze maar geintegreerd zijn enz. enz. Nu zie je dus dat ook de voorbeeldig geintegreerde mensen aan het kruis gespijkerd worden en dat het lastig schijnt te zijn als deze mensen een belangrijke rol gaan vervullen.
Aan het kruis gespijkerd worden? Allemaal leuk en aardig, maar hoe worden de aanvallen op Verdonk dan genoemd, spelde prikjes? Kom op zeg, wie is hier nou met twee maten aan het meten?
quote:
Je ziet het niet alleen bij de rechtse poltieke partijen, ook het bedrijfsleven heeft nog steeds moeite met hoog opgeleide allochtonen. Vorige week kwam nog uit een onderzoek dat hoog opgeleide asielzoekers heel erg moeilijk aan werk in ons land komen. Het zijn allemaal tekenen aan de wand van de moeite die men heeft met de carriere van allochtonen - wat men niet kent... enz.
Het lijkt mij een interessant onderzoek, waar kan ik deze vinden? Het hoeft natuurlijk geen uitleg, dat je met alleen een hoge opleiding niet aan een baan komt. Indien een sollicitant bijvoorbeeld de nederlandse taal niet machtig is, zullen de kansen snel slinken op die baan.
quote:
En het voorbeeld van Hirsi Ali snijdt wel degelijk hout; veel rechtse mensen hadden moeite met haar kleur en afkomst, beetje flauw om dat nu ineens te gaan ontkennen.
Hiermee geef je aan dat veel rechtse mensen racistisch zijn. Kun je dit ook staven met een onderzoek? Waarom wil jij eigenlijk zo graag dat etiket erop plakken? Nog even en rechts staat gelijk aan racisme.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  zondag 18 maart 2007 @ 23:38:22 #61
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_47419346
quote:
Schitterend..

Dat er nog mensen zijn die tot dit soort diep-naïef vooruitgangsdenken in staat zijn, terwijl de samenleving om hen heen maar dieper en dieper wegzakt in apathie, ontaarding en hersenloos consumentisme.

En dan ook nog Jan Terlouw als avatar....

Zou er dan toch een achterban zijn voor D'66...?
pi_47419491
nu is het dus rechts die Ayaan met pek en veren besmeurde?

wat maar weer eens mijn vermoeden bevestigt dat nogal wat "linkse" serial-posters psychische problemen hebben.
pi_47419584
quote:

Grote onzin. Volgens mij heb je een gebrek aan ervaring met VVD'ers en allochtone liberalen in real life als je zoiets denkt. En welke 'rechtse' mensen waren dat nou precies? Rechts, links
pi_47419652
quote:

[..]

Sorry? Waar lees ik bij jouw verhaal argumenten?
pi_47419978
ik verbaas me ernstig over de constatering die hier over VVD'ers geuit worden. zij zouden hoogopgeleide allochtonen willen weren? met welk doel precies dan? VVD'ers zijn toch altijd de mensen die zo vol zijn van de economische groei stimuleren? hoe verhoudt dit zich tot elkaar dan volgens de heren en dames slinksen?
pi_47420032
quote:
Goed, ik weet niet wat je onder rechts schaart, maar ik neem aan dat je vrij simplistisch denkt gezien je verhaaltje hierboven, en dus liberaal bedoeld, maar om eerlijk te zijn, nee, het is niet confronterend. Het openingsverhaaltje zit vol met onwaarheden. Ongelofelijk dat men in zulke conspiracyverhaaltjes gelooft, bizar. Ik vraag me af hoe autochtonen durven te beweren dat de VVD niets van hoog opgeleide allochtonen moet hebben. Zelf houd ik niet van termen als autochtoon en allochtoon, maar gezien de simplistische inhoud van dit topic gebruik ik het maar toch. Ik voel me, ondanks mijn allochtone afkomst, erg verbonden met de VVD, maar ook met D66. Uiteraard is de VVD op bepaalde gebieden wat conservatief, maar dat probleem hebben meerdere grotere partijen wel, dat is nu eenmaal de keerzijde van een grote oude achterban. Maar dat sommige users hier durven te beweren dat de VVD alles behalve tolerant is tegenover (hoogopgeleide) allochtonen... Serieus, ik heb daar maar een gezichtsuitdrukking ervoor, namelijk . Bij zulke mensen ontbreekt er aan realiteitsbesef of zo.
pi_47421771
quote:

Een soortgelijk verschijnsel zie je ook terug bij de rechtse immigratiepolitiek van de laatste jaren: ongeschoolde Polen zijn van harte welkom om hier te komen wonen en werken, chinese en indiase ingenieurs worden als criminelen beschouwd en moeten zelfs maandenlang wachten op een visum van twee weken.

De vraag is waar de rechtse angst voor hoger geschoolde allochtonen vandaan komt. Is het de angst dat hoger opgeleider allochtonen mondiger zijn en daarom een bedreiging kunnen gaan vormen voor de positie van autochtone politici? Of is het angst voor intellectuelen in zijn algemeenheid?

Het gedrag van de Nederlandse rechtse politici vertoont op dit moment veel gelijkenis met die van de chinese machthebbers ten tijde van culturele revolutie. Ook die waren als de dood dat hoger opgeleiden met wellicht andere ideen hun positie zouden kunnen bedreigen en besloten ze toen dus maar op te sluiten. Uiteindelijk zonder resultaat, maar toch.
Mm, ik weet niet, Albayarak, Aboutaleb en Arif zijn moslim, staatssecretaris c.q. parlementariër én lid van de PvdA en dus links. Het is die combinatie: links én moslim, die 't 'm bij hen doet, denk ik. Pasic is een categorie dehors wmb. En of ze nu zo opspeelden tegen Hirsi Ali? Verdonk idd, maar dat was omhandigheid. En je hebt ook Afshin Elian nog hè, kunnen ze prima mee door één deur, volgens mij.

Overigens, als je in de "ziel" zou kunnen kijken bij sommige rechtstjes dan zul je wrs zien dat ze nog een grotere hekel hebben aan links dan aan moslims imho. Links zien ze als een soort 'vijand van binnenuit'. Dat is altijd gevaarlijker dan een vijand van buitenaf natuurlijk, want die kun je makkelijk herkennen.

Daarnaast gaan ze uiteraard voor de gouden regel: "the poor deserve to be poor".
I´m back.
pi_47421901
quote:
Weet je wat confronterend is? Dat linkse users als jij in de ene topic roepen dat Wilders een one-issue partij is die tegen alle allochtonen is, om vervolgens in topics als deze te roepen dat hij zich stiekem toch enkel op een beperkt groepje richt; namelijk hoog opgeleiden. Is hij toch niet zo'n racist als gedacht he. Hoe stom kunnen jullie zijn om je keer op keer tegen te spreken?

Weet je wat ook confronterend is? Dat je niet begrijpt dat de namen in de starterspost bekend zijn omdat de media ze hoog van de toren blaast. Niet omdat PVV en VVD zoeken naar hoog opgeleide mensen. Ook kan je maar niet begrijpen dat genoemde personen niet zijn weggestuurd vanwege hun opleiding, maar vanwege leugens, dubbele loyaliteit en illegaliteit. Heb je ook concrete cijfers over de verhouding hoog versus laag opgeleid aangaande de mensen die hier zijn weggestuurd? Nee he...
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_47421980
Vraag me af wie wel zou willen werken onder een Marokkaan of Turk btw.
I´m back.
  maandag 19 maart 2007 @ 01:47:54 #70
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_47422218
quote:
Op maandag 19 maart 2007 01:31 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag me af wie wel zou willen werken onder een Marokkaan of Turk btw.
Waarom zou je daar problemen mee moeten hebben? Ik ga er vanuit dat iemand een leidinggevende functie heeft omdat deze daar capabel voor is (maar gezien de grote groep voorstanders van positieve discriminatie zal dat niet altijd gelden).
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_47422271
quote:
Op maandag 19 maart 2007 01:47 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Waarom zou je daar problemen mee moeten hebben? Ik ga er vanuit dat iemand een leidinggevende functie heeft omdat deze daar capabel voor is (maar gezien de grote groep voorstanders van positieve discriminatie zal dat niet altijd gelden).
Dat weet ik niet, ik vraag het me af. Het komt blijkbaar zo weinig voor (getuige mede SCH's reactie), dat je kunt stellen dat Marokkanen en Turken blijkbaar of niet worden uitgenodigd te solliciteren naar een leidinggevende baan of als ze solliciteren de baan niet krijgen.
Eerlijk gezegd heb ik ook nooit een leidinggevende Marokkaan of Turk ooit gezien in de banen die ik heb gehad (in bedrijfsleven). Misschien dat het buiten het bedrijfsleven wel voor komt.
I´m back.
  maandag 19 maart 2007 @ 07:31:20 #72
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47424115
quote:
Nee, SCH noem eens een argument dat genoemd is om deze stelling te ondersteunen. Die zijn er niet. Het is, om het in linkse termen te zeggen borrelpraat op basis van onderbuikgevoelens.
  maandag 19 maart 2007 @ 09:36:01 #73
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47425560
Ayaan Hirsi Ali werd pootje gelicht door een aantal progressieve journalisten, Taïda Pasic is een scholier en van een haatcampagne tegen Nehabat Albayrak, Ahmed Aboutaleb en Khadija Arib is helemaal geen sprake. Waaruit blijkt dat het enige doel van de commotie rondom de laatste drie personen het creëren van haat tegen hen zou zijn?
De VVD is voorstander van een minister voor veiligheid en vindt dit thema erg belangrijk getuige de ambitie voor het oprichten van een landelijke DNA-bank om het oplossingspercentage van misdrijven te vergroten.
Het gedrag van rechtse politici nú vergelijken met het gedrag van Maoïsten tijdens de Culturele Revolutie en daarop nog een zinnige repliek verwachten is te hoog gegrepen. Die vergelijking slaat simpelweg als een lul op een drumstel.
Over de immigratiepolitiek van de VVD valt nog wat conclusies te stellen. Enerzijds is binnen deze gelederen de erkenning, dat immigratie uit hoofde van huwelijk, gezinshereniging en asiel slechts ten laste komt van de economie. Anderzijds dat het beleid meer gestuurd moet worden door het bedrijfsleven (die een tekort hebben op goedkopere arbeidskrachten).
De vergrijzingsproblematiek zorgt voor de benadrukking van het thema kenniseconomie en de bijbehorende 'kennismigratie'.

Kort gzegd vind ik jouw verhaal erg ondeugdelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 19 maart 2007 @ 10:19:39 #74
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47426517
quote:
Wat ik vreemd vind is dat het altijd hoog opgeleide allochtone vrouwen zijn die uitgebreid in de media komen om het imago van bevolkingroep op te beitelen. Hoog opgeleide allochtone mannen zie je niet of nauwelijks in hoge posities.
Dat heeft te maken met het beleid van de PvdA wat betreft de samenstelling van hun kieslijst. Dit beleid zet vrouwen en allochtonen geforceerd op hogere posities, waarbij eerst gekeken wordt naar hun status als 'minderheid', dan pas naar hun kwaliteiten.

Overigens is het eenzijdig bekeken. Ali B, Najib Amhali en Prem Radhakishun komen ook uitgebreid in de media en dat zijn geen vrouwen.
pi_47426599
quote:

Even dit stukje eruit pikken. Ten eerste heb ik nog niets gehoord over een verandering van deze politiek door de nieuwe regering. Ten tweede is de VVD juist voor kennismigratie, zoals je hier b.v. kan lezen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47426765
Bleh, wat een onzin. Ik zit dagelijks tussen international en exchange students en het botert wel aardig tussen de VVDers en hen. En als dat niet het geval is komt het meer om het gedrag van beide personen dan om waar iemand vandaan komt. Mentaliteit verschilt redelijk in verschillende landen.
pi_47426841
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:19 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het beleid van de PvdA wat betreft de samenstelling van hun kieslijst. Dit beleid zet vrouwen en allochtonen geforceerd op hogere posities, waarbij eerst gekeken wordt naar hun status als 'minderheid', dan pas naar hun kwaliteiten.
Hoe kom je daar nou bij? Dat is totaal niet waar. Er wordt eerst gekeken naar hun kwaliteiten en geschiktheid. De lijst is gewoon samengesteld op basis van 50/50 - om de beurt man en vrouw maar dat betkent niet dat er eerst naar hun minderheidsstatus wordt gekeken.
pi_47426943
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:32 schreef SCH het volgende:
De lijst is gewoon samengesteld op basis van 50/50 - om de beurt man en vrouw maar dat betkent niet dat er eerst naar hun minderheidsstatus wordt gekeken.
Ja wel, je zegt het zelf in deze zin al. Om de beurt een man en vrouw. Dat dan de nr. 3 beter zou zijn dan de nr. 2 maakt niet uit, die positie kan hij niet vervullen en dus staat hij op 3.

Als er altijd eerlijk op kwaliteiten beoordeeld was dan is het nergens voor nodig om op deze manier positieve discriminatie toe te passen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 19 maart 2007 @ 10:45:51 #79
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47427275
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Dat is totaal niet waar. Er wordt eerst gekeken naar hun kwaliteiten en geschiktheid. De lijst is gewoon samengesteld op basis van 50/50 - om de beurt man en vrouw maar dat betkent niet dat er eerst naar hun minderheidsstatus wordt gekeken.
Nee, je hebt gelijk. Het betreft niet hun status als allochtoon. Er wordt dus eerst bepaald dat er evenveel mannen als vrouwen op de kieslijst moeten staan en vervolgens wordt er gekeken naar hun kwaliteiten.

Het aantal allochtonen op de lijst van de PvdA is trouwens miniem zie ik. 3 van de 33.
pi_47427349
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:35 schreef FJD het volgende:

[..]

Ja wel, je zegt het zelf in deze zin al. Om de beurt een man en vrouw. Dat dan de nr. 3 beter zou zijn dan de nr. 2 maakt niet uit, die positie kan hij niet vervullen en dus staat hij op 3.
Dat iemand een man/vrouw/allochtoon/ wat dan ook is, speelt in deze manier van vaststellen gewoon mee en kan je in die zin gewoon zien als een selectiecriterium. Daar is niks mis mee als je op zoek bent naar een evenwichtig team. Dat doe ik zelf ook - ik wil ook geen team met alleen maar mannen of alleen maar vrouwen etc.
quote:
Als er altijd eerlijk op kwaliteiten beoordeeld was dan is het nergens voor nodig om op deze manier positieve discriminatie toe te passen.
Dat is
Je kan kritiek hebben op het stysteem maar mijn punt is dat het onzinnig is om te doen alsof het niet van kwaliteit en kunde uitgaat. En het is wat overtrokken om het direct discriminatie te noemen. Veel partijen selecteren ook nog eens op regio's - dat speelt ook mee.
  maandag 19 maart 2007 @ 10:53:32 #81
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47427535
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan kritiek hebben op het stysteem maar mijn punt is dat het onzinnig is om te doen alsof het niet van kwaliteit en kunde uitgaat.
Nou ja het 'systeem' gaat m.i. wel eens ten koste van kwaliteit en kunde.
pi_47427617
quote:
[b]Op maandag 19 maart 2007 10:45 schreef K-Billy

Het aantal allochtonen op de lijst van de PvdA is trouwens miniem zie ik. 3 van de 33.
Minder miniem dan bij het CDA en de VVD. Voor de PvdA zitten ook nog allochtonen in het kabinet.
pi_47427702
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:53 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Nou ja het 'systeem' gaat m.i. wel eens ten koste van kwaliteit en kunde.
Dat is uiteindelijk dan ook veranderd maar het klopt ook niet helemaal . In het geval van Klaas de Vries speelden zijn specialisaties mee en die waren al gecoverd door andere mensen (Rehwinkel met staatsrecht). Zo'n lijst moet ook de verschillende kundigheden nog eens goed vertegenwoordigen. Het is nog maar de vraag of De Vries zo'n goede senator zal zijn natuurlijk.
  maandag 19 maart 2007 @ 11:03:22 #84
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47427859
quote:
Alsjeblieft zeg, geloof je jezelf nog wel man.

Wat een onzin lul jij toch altijd, en dan op zo'n misplaatst semi-confronterend toontje, alsof jij de wijsheid in pacht hebt. Pfff.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47428075
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg, geloof je jezelf nog wel man.
Is het niet zo dan? Het was op zijn minst opvallend hoe snel en hard veel mensen uit die hoek Hirsi Ali lieten vallen.
pi_47428137
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het niet zo dan? Het was op zijn minst opvallend hoe snel en hard veel mensen uit die hoek Hirsi Ali lieten vallen.
Goh, als je de media volgt, dan lijkt alles wel erg dramatisch. Nooit achter de schermen gekeken?
pi_47428316
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:12 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Goh, als je de media volgt, dan lijkt alles wel erg dramatisch. Nooit achter de schermen gekeken?
Heeft Verdonk achter de schermen die achterlijke brief dan niet geschreven .
pi_47428356
De angst aan de uiterst rechterkant zit er inderdaad goed in
  maandag 19 maart 2007 @ 11:25:00 #89
53267 TC03
pi_47428499
quote:

[..]

Omdat ze buitenlands was en een kleurtje had? Dat is echt ongefundeerde stemmingmakerij.
pi_47428948
Hirsi Ali is inderdaad gebruikt door de VVD om op een veilige manier te kunnen zeggen wat men dacht. Ze heeft dat gedaan en daarmee haar doel uitgediend. Daarna heeft men haar inderdaad hard laten vallen, net zoals VVD'ers dat vroeger met hun slaven deden.

Je weet wat ze zeggen, een vos verliest nooit zijn streken.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:01:00 #91
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47429565
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De angst aan de uiterst rechterkant zit er inderdaad goed in
Hoezo, ben je zo bang dan?
pi_47429821
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hirsi Ali is inderdaad gebruikt door de VVD om op een veilige manier te kunnen zeggen wat men dacht. Ze heeft dat gedaan en daarmee haar doel uitgediend. Daarna heeft men haar inderdaad hard laten vallen, net zoals VVD'ers dat vroeger met hun slaven deden.
Stel dat je hersenen hebt die werken, zou je ze dan gewoon willen gebruiken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47429845
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:11 schreef ethiraseth het volgende:
Ik weet niet welke rechtse partij jij voor ogen hebt hiermee, maar die vind je toch echt niet in Nederland. De rechtse partijen zijn het meest conservatief tegenwooridg, alles doende om de overheid meer macht te geven en vrijheid uit handen van burgers te nemen. Wás er maar een echte liberale rechtse partij. De vvd is het niet meer, en Wilders is natuurlijk een lachertje op dit punt.
De VVD is in theorie de uitgelezen partij zijn voor dat principe. Nu is de Nederlandse politiek er een van compromissen en kan je in de praktijk nooit volledig doen wat je in theorie zou willen.

Daarnaast zit de tijdsgeest wat betreft dat ideaal ook niet echt mee. De SP die vooral tegen elke vorm van markwerking, liberalisme is en weinig kapitalistisch is. Wilders maakt zich slechts druk om een punt. Beide partijen staan op forse winsten.

Het enige positieve is dat de VVD in de oppositie zit en zich kan richten op een herprofilering wat ze nou daadwerkelijk willen met dit land. Misschien komt het ooit nog goed. Een VVD en CDA kabinet waarin de VVD het CDA in het gareel houdt .
pi_47429856
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:12 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Ik wel

Nog iets van Laetitia Griffith gehoord de laatste tijd?
pi_47429877
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Omdat ze buitenlands was en een kleurtje had? Dat is echt ongefundeerde stemmingmakerij.
Mee eens. Nog lager dan ik van SCH gewend was.
pi_47429931
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stel dat je hersenen hebt die werken, zou je ze dan gewoon willen gebruiken...
KB is de Turkse variant van Wilders. Bekrompen, nationalistisch en xenofoob.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:14:17 #97
53267 TC03
pi_47429951
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Je weet wat ze zeggen, een vos verliest nooit zijn streken.
Bizarre gedachtengang en vergelijking met slavernij.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:14:18 #98
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47429952
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:10 schreef SCH het volgende:
Nog iets van Laetitia Griffith gehoord de laatste tijd?
Ja, die was gisteren nog op teevee.
pi_47430044
quote:

[..]

En terecht. Wat moet een partij als de VVD nu met zo'n ongeleid projectiel. Trouwens, de VVD heeft niet alleen Hirsi Ali aan de kant gezet, maar Verdonk is ook verdwenen. Dus het heeft helemaal niets met een discriminatie te maken.
pi_47430136
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:17 schreef Fastmatti het volgende:
maar Verdonk is ook verdwenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')