abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47410841
waar ben je zo gestressed door dan octopussy?

[ Bericht 79% gewijzigd door teigan op 18-03-2007 20:32:41 ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2007 @ 20:34:04 #102
43556 miss_dynastie
pi_47411673
Sterkte teigan

Wij zijn vanmiddag naar een tuincentrum geweest, heerlijk veel spulletjes voor Pasen ingeslagen, en daarna naar ons favo ribrestaurantje Wat een luxe is een auto dan zeg, pas laat in de middag vertrekken en toch nog ruimschoots de tijd hebben
pi_47411857
ik heb vanmiddag ook de eerste kilometers in onze auto gereden..

Het is wel een pittig autootje, ik heb hem dus ook een paar keer af laten slaan...
Komende week even verzekeringen en alles regelen (hij staat nu nog op naam van mijn schoonouders)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2007 @ 20:40:10 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47411918
Ik heb TARA en freecell vandaag gezien en we hebben de locaties voor woensdag bekeken Het wordt vast een hele mooie dag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47412085
Hopen dat het weer meezit Rewimo..
Het was vandaag niet echt mooi weer natuurlijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2007 @ 20:46:08 #106
13151 crew  Rewimo
pi_47412166
We hebben van alles gehad: zon, regen, hagel... Hopelijk is woensdag de wind in elk geval weg en doet de zon haar best.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47412650
mja het WLS verhaal schiet niet op (dokter is nu ineens in onderhandeling met mijn verzekering, dus alle dossiers daarvan blijven liggen), mijn stage is 1 en al SOG (ik kan niets uit mijn vingers krijgen overdag, lijkt wel), elke werkdag 40 minuten fietsen en een gezond voedingspatroon incl. ontbijt is schijnbaar niet genoeg om af te vallen.
En ik ben nog steeds niet helemaal lekker, sinds anderhalve week verkouden.
Oja en ik heb nog hopen achterstallig werk en ik ben blut.

het is allemaal niet zo ernstig, maar wel genoeg om voor een hoog frustratiegehalte te zorgen.

* octopussy gaat nu even ontstressen met een pot groene thee.

ps. ik krijg net een mailtje van mijn schoonouders of we in september mee willen naar egypte of bonaire. Superleuk, maar ik was eigenlijk van plan om dan te gaan genezen van de WLS.
pi_47412834
Als de wind een beetje minder is, ben ik al heel tevreden. Het was niet genoeg regen om me echt nat te maken en hagel doet alleen maar pijn, maar is verder niet schadelijk voor kleding en kapsels

Maar Rewimo is dus weer thuis goede reis gehad?

En ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat woensdag! Zin in!

pi_47413605
Wat zijn er toch domme mensen op het gebied van lijnen: Het Pietverdriet afvalplan.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47413811
SHE vindt 40 kilo in een jaar afvallen normaal. *zucht*

En octo, makkelijk gezegd vanaf hier, maar: niet zo veel stressen, schiet je niets mee op
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2007 @ 21:34:53 #111
43556 miss_dynastie
pi_47414306
alsof je na een jaar 'afzien' zomaar weer normaal kunt gaan eten
Maar ja, laat maar in die waan hoor, groot gelijk, groetjes thuis, doeidoei!
pi_47414353
als je erg veel weegt moet 40 kilo in een jaar wel kunnen misschien
maar daarna kan je niet gewoon verder
  zondag 18 maart 2007 @ 21:36:06 #113
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47414366
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:23 schreef Isabeau het volgende:

En octo, makkelijk gezegd vanaf hier, maar: niet zo veel stressen, schiet je niets mee op
SHE heeft misschien nooit hoeven afvallen of heeft wel die ijzeren discipline die bij ons ontbreekt.
Ik maak me er niet druk om.

* Liejannuh geeft Octo nog even een virtuele knuffel. En je bent niet de enige qua SOG, ik heb dit hele weekend niets gedaan aan mijn studie.
pi_47414752
Octo, dat is vervelend zeg...
Ik zat me inderdaad toenstraks nog te bedenken of de WLS bijdroeg aan de stress. En jammer dat je stage niet echt lekker loopt zeg. Ik vind het ook lastig, het lesgeven gaat wel, maar al die stomme opdrachten ernaast...

Ik ben even aan het ontstressen met een maskertje..
Net heb ik even kleine stukjes van mijn gefilmde les teruggekeken, en zowel qua lijf, als qua hoe de les ging vond ik het meevallen.. Ik zie het nu allemaal weer iets zonniger in, hopelijk kan de klas het mij ook allemaal vergeven..
pi_47414936
Fijn dat het naar jezelf kijken je meeviel, teigan

Dit vond ik terwijl ik wat artikelen aan het lezen was:
quote:
Int J Eat Disord. 1996 Jan;19(1):5-12.

Effects of weight cycling on the resting energy expenditure and body composition of obese women.
Wadden TA, Foster GD, Stunkard AJ, Conill AM.
University of Pennsylvania School of Medicine, Department of Psychiatry, Philadelphia 19104, USA.

OBJECTIVE: Numerous reports have suggested that cycles of weight loss and regain (i.e., weight cycling) are associated with adverse health consequences, a concern that may lead some obese individuals to forgo weight control efforts. The present study examined whether weight cycling was associated with a reduction in resting energy expenditure (REE) and with increases in both total and upper body fat.
METHOD: REE, body composition, and body fat distribution were measured before and after weight loss, and following full weight regain, in 12 women who before treatment had a mean (+/- SEM) age of 38.8 +/- 3.4 years and weight of 98.0 +/- 3.2 kg.
RESULTS: At the end of treatment, patients lost 18.9 +/- 2.6 kg which was comprised of significant decreases in body fat and fat-free mass of 15.2 +/- 2.2 and 3.7 +/- 0.8 kg, respectively (both ps < .001). REE also fell during this time from 1,631 +/- 82 to 1,501 +/- 51 kcal/d (p < .03). All of these measures, however, returned to their baseline values when patients regained their lost weight. Body fat distribution was unchanged throughout the study.

DISCUSSION: These results do not support claims that weight cycling adversely affects REE, body composition, or body fat distribution.
Dus hier staat dat bij deze groep het basaalmetabolisme zo'n 150 kcal daalde gedurende het dieet, maar dat het basaalmetabolisme niet laag bleef na het jojo'en. Dus je basaalmetabolisme wordt in ieder geval niet steeds lager en lager als je jojo't
  zondag 18 maart 2007 @ 22:18:11 #116
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_47416126
my god, ik heb heerlijk gekookt met mijn vriend
en nog eens niet vet ook
goddelijke burrito's

en ik geloof dat ik een appel-verslaving aan het ontwikkelen ben
ik heb echt heerlijke appeltjes gekocht voor het weekend (49 cent voor een kilo) en ik heb er nu nog eentje over
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_47416997
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:23 schreef Isabeau het volgende:

Ze vond zichzelf " chubster" bij een BMI van 24 en perfect bij 1 van 17, dus ik zeg al niets meer....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2007 @ 22:42:41 #118
13151 crew  Rewimo
pi_47417155
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:01 schreef freecell het volgende:
Als de wind een beetje minder is, ben ik al heel tevreden. Het was niet genoeg regen om me echt nat te maken en hagel doet alleen maar pijn, maar is verder niet schadelijk voor kleding en kapsels

Maar Rewimo is dus weer thuis goede reis gehad?

En ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat woensdag! Zin in!
De reis ging prima. Ik was om half 9 thuis.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_47417215
Nee, SHE is niet realistisch en denkt met vernederende peptalk iemand te helpen die zo te lezen een beetje moedeloos onder zijn overgewicht is. Zo iemand praat je eerder een vreetbui dan een streng dieet aan Hij moet eerst in zichzelf leren geloven en dan stapje bij beetje zijn leefgewoontes aanpassen. SHE's methode is meer iets voor anorexia-patiënten, die kunnen dat weer wel met gemak.
pi_47421380
Zo, ik meld me ook maar eens aan.
Ik heb me geregistreerd op dieet-web.nl zoals in de OP gevraagd werd dus ik hoop binnenkort ook in het lijstje voor te komen.

Ik heb tot zo'n 10 jaar geleden fanatiek gesport maar moest daarmee stoppen vanwege gezondheidsklachten. Toen ben ik een aantal kilo's aangekomen maar niet zodanig dat ik er moeite mee had.
Een aantal jaren later ben ik aan de medicijnen gegaan en die doen mijn gewicht ook geen goed. Door mijn gezondheidsproblemen krijg ik steeds minder beweging waardoor het erg lastig is om op gewicht te blijven. Geen beweging resulteert weer in geen trek in eten met als gevolg dat mijn stofwisseling een beetje stil kwam te staan en ik nog meer aankwam.

Ik zit op het moment op eigen verzoek in dagbehandeling in een revalidatiecentrum om zo lichamelijk weer wat sterker te worden zodat ik in (voor mijn doen) topconditie ben als ik straks weer aan het werk ga. Ik heb daar ook maar gelijk een aantal gesprekken met de diëtiste aangevraagd maar op zich verteld die me vrij weinig nieuws. Het belangrijkste voor mij is dat ik meer moet eten, dat wist ik eigenlijk wel alleen ik moet er behoorlijk moeite voor doen. Waar ik wel van schrok is hoe weinig ik eigenlijk binnenkreeg.
Ze heeft mijn eetpatroon geanalyseerd en het kwam er op neer dat ik ongeveer 700 calorieën binnen kreeg op een dag. Ik at wel heel gezond maar veeeeeel te weinig.
Dat is nu met moeite opgeschroefd naar zo'n 1200 en dat begint, in combinatie met de extra beweging die ik in het revalidatiecentrum krijg, zijn vruchten af te werpen. Sinds januari ben ik vier kilo kwijt.
Wat ook helpt is dat er een aantal aanpassingen gemaakt zijn voor me zodat ik bijvoorbeeld mijn honden weer kan uitlaten waardoor ik weer wat meer beweging krijg.
We zijn ook aan het kijken of er iets te doen is met mijn fiets of een andere fiets zodat ik dat ook weer kan. Ook dat zou weer meer beweging betekenen zodat de kilo's er dan helemaal af zouden moeten vliegen.

Ik ben begonnen met een BMI van 31 met een gewicht van 106 kilo bij een lengte van 1.85. Ik zit nu op 30 (102 kg) en mijn doel is 25 (85 kg). Meer is gewoon niet realistisch.

Ik wordt soms zo moe van mensen als SHE die maar blijven beweren dat ieder pondje door het mondje gaat. Zo makkelijk is het ten eerste niet en daarnaast geld dat ook nog eens lang niet voor iedereen.
Mijn kilo's zijn eerder het gevolg van te weinig eten dan van teveel eten. Daarnaast helpen die medicijnen en het gebrek aan beweging ook niet en dat zijn beide zaken waar ik weinig aan kan doen.
There is no love sincerer than the love of food.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 07:16:23 #121
13151 crew  Rewimo
pi_47424051
Welkom MM Wat goed dat je erachter bent dat je eetpatroon niet klopte en dat de veranderingen helpen! Ik hoop voor je dat het fietsen gaat lukken, dat geeft je zowel meer beweging als meer bewegingsvrijheid Heel veel succes!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 maart 2007 @ 07:28:05 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47424097
Vanaf vandaag mag ik in slank de lente in posten , maar ik blijf nog wel even hangen, hoor .
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 07:29:33 #123
13151 crew  Rewimo
pi_47424104
Hee Viking, ik had nog niet gezegd dat ik je sportkleding mooi vind. Ik vind je sportkleding mooi
  maandag 19 maart 2007 @ 07:41:45 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47424158
quote:
Op maandag 19 maart 2007 07:29 schreef Rewimo het volgende:
Hee Viking, ik had nog niet gezegd dat ik je sportkleding mooi vind. Ik vind je sportkleding mooi
jammer dan, want die broek gaat weer terug . Is bij nader inzien toch te groot en aangezien ik deze week een soort van tae bo ga doen, koop ik toch een meer op het lijf aansluitende broek (heb dit weekend gemerkt dat een gewone trainingsbroek me beperkt in m'n bewegingen, moet niet hebben dat 'ie tijdens de sport in tweeën scheurt ). Het shirtje houd ik wel. Cool hè .
Niet meer actief op Fok!
pi_47424206
goeiemorgen...

Het sneeuwt hier gewoon.. Wel kleine vlokken, en het blijft niet liggen, maar het is sneeuw
  maandag 19 maart 2007 @ 08:06:11 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47424321
Idd, hier ook. En ik moet zo op m'n fiets naar de aclo . Zal maar wat eerder weggaan, want moet om 9 uur weer op stage zijn in het centrum en ik durf nu niet zo hard te fietsen.
Niet meer actief op Fok!
pi_47424421
Ik heb gelukkig pas om 12 uur college... Hopen dat het tegen die tijd weer beter is..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 08:18:58 #128
13151 crew  Rewimo
pi_47424437
Hier ook natte sneeuw
pi_47424670
het grasveld achter onze flat begint wat wittig te worden...
pi_47425561
Prachtige mooie grote vlokken
Rewimo: Vak ik ook weg tegen een witte achtergrond? Dan zie je aleen Maarten en mijn hoofd

Overmorgen weer zon graag
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 09:37:09 #131
13151 crew  Rewimo
pi_47425578
Nou ach... dat worden wel heel aparte foto's natuurlijk
  maandag 19 maart 2007 @ 09:39:56 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_47425633
TVP
disclaimer
  maandag 19 maart 2007 @ 09:41:01 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47425654
Ik bleek niet meer te kunnen betalen voor de cursussen bij de aclo (maar ik kon me wel inschrijven tot na sluitingstijd van de balie ), dus ik moet helaas wachten met spinning en bootcamp tot 23 april. Nou ja, 5 weekjes zijn zo om .
Niet meer actief op Fok!
pi_47426015

Meer sneeuw

Bij de balie van de Aclo doen ze wel vaker moeilijk Ze hadden ook eens een probleem met mij te laten tennisen, omdat de balie net pauze had
  maandag 19 maart 2007 @ 10:00:55 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47426045
quote:
Op maandag 19 maart 2007 09:59 schreef freecell het volgende:
[afbeelding]
Meer sneeuw

Bij de balie van de Aclo doen ze wel vaker moeilijk Ze hadden ook eens een probleem met mij te laten tennisen, omdat de balie net pauze had
. Maar in mijn mail stond ook dat ik alleen afgelopen dodag en vrijdag nog kon betalen. Als ik dus beter gelezen had, had ik het kunnen weten .
Nou ja, volgende keer beter dan .
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 10:06:19 #136
13151 crew  Rewimo
pi_47426165
Raar dat je ergens niet mag betalen
  maandag 19 maart 2007 @ 10:53:50 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47427545
niet helemaal, want het is een borgsom. Als ik niet teveel lessen mis, krijg ik het geld weer terug . Dus ze schieten er niks mee op als ik altijd kom .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 19 maart 2007 @ 11:27:50 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_47428586
Even een vraagje, naar wie kan ik het beste een "bepaald iets" sturen? Het is klaar, het is geniet, maar het moet nu nog naar de juiste persoon toe

Kan die persoon even mailen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 11:30:41 #139
13151 crew  Rewimo
pi_47428675
Je spreekt in raadselen
pi_47428684
MinderMutsig, heel erg welkom En je hebt gelijk hoor, bij te weinig energie inname kan je ook stil blijven staan en niet afvallen. Maar dat is heel moeilijk te begrijpen voor de 'elk pondje gaat door het mondje'mensen. Medicijnen en niet genoeg aan beweging kunnen doen werken daarbij ook alleen maar tegen en dat frustreert. Veel succes nu en zo te lezen heb je al heel veel goede keuzes gemaakt En laat SHE maar kletsen, ik ben ook met gemak al 2x 20 kg afgevallen op haar manier. Ik kies nu wel mijn eigen trage manier, want zeer fanatiek sporten en crashdieten (ja, 40 kg in een jaar is crashen) werken niet op de lange termijn. En ik wil niet alleen volgend jaar slank zijn, ik wil de rest van mijn leven lichter zijn.

Dennis is een garantiebewijs van een mobiele telefoon aan het voorlezen. Je krijgt geen garantie bij 'Acts of God' Nou, bewijs maar eens dat het niet God's ingrijpen was dat je mobieltje stuk is Dat wordt nog tricky.

En hier sneeuwt het ook Overmorgen een dik pak sneeuw? Leuk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 11:32:46 #141
13151 crew  Rewimo
pi_47428723
Hier schijnt de zon inmiddels
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 11:34:41 #142
43556 miss_dynastie
pi_47428783
Sneeuw
Ik ben wel blij dat we donderdag de tuin al hebben gedaan, want toen was het er echt bloedjemooi weer voor! Een 'act of god' misschien?
  maandag 19 maart 2007 @ 11:38:45 #143
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47428911
Het is wel wennen om zaterdag niet met een fles bier en een bak chips op de bank te zitten. Nou ja, dan een sinasappel maar
pi_47429041
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:38 schreef Bob-B het volgende:
Het is wel wennen om zaterdag niet met een fles bier en een bak chips op de bank te zitten. Nou ja, dan een sinasappel maar
Ik ben er al helemaal aan gewend om geen chips meer te eten en heb nu veel liever fruit

Alleen lijkt het me een beetje maf als man dat je met vrienden een sinaasappel gaat pellen en dat de rest dan chips en bier heeft. Als vrouw zeg je gewoon dat je aan het lijnen bent en dat is dan prima, maar hoe reageren je vrienden als jij dat zegt?
  maandag 19 maart 2007 @ 11:43:53 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_47429049
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:30 schreef Rewimo het volgende:
Je spreekt in raadselen
Moet ik dan zeggen "chocolade "
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 maart 2007 @ 11:44:19 #146
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_47429063
Ben er ook weer, een kilo kwijt nadat ik er eerst 1 was aangekomen (dus eigenlijk 2 kwijt deze week). Valt me 100% mee want let niet extra op met eten ofzo en ben daarbij ook ongesteld.

Straks even bij proberen te lezen hier. Laatste paar dagen druk met van alles en nog wat . Het weekend nog met mijn jongste mannetje bij de tandarts en huisarts gezeten. Bij zijn papa een zware spiegeldeur tegen zijn snoetje gekregen. Gevolg: 1 voortand een stukje af, ander voortand schuin voor de helft afgebroken (zijn grote mensentanden ) en zo goed als zeker een gebroken neus. Arm ventje ziet er nu uit als een bokser want de zwelling loopt gewoon door naar zijn ogen Maar tis een bikkel en is na controle vanochtend gewoon weer naar school gegaan
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 11:45:04 #147
13151 crew  Rewimo
pi_47429079
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:43 schreef Troel het volgende:
Moet ik dan zeggen "chocolade "
  maandag 19 maart 2007 @ 11:45:23 #148
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47429086
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben er al helemaal aan gewend om geen chips meer te eten en heb nu veel liever fruit

Alleen lijkt het me een beetje maf als man dat je met vrienden een sinaasappel gaat pellen en dat de rest dan chips en bier heeft. Als vrouw zeg je gewoon dat je aan het lijnen bent en dat is dan prima, maar hoe reageren je vrienden als jij dat zegt?
Begrip :p want al mijn vrienden zijn van die mannetjes die kunnen eten tot falen en je ziet er helemaal niets vanaf. Dus als we naar de kroeg zijn zeg ik altijd voor mij water (ivm ze weer met een dienblad pils aankomen) en dat begrijpen ze gewoon. Als ik trouwens in die OP kijk, zitten er wel mensen bij met griezelige ambities...ik bedoel, 1.87 en dan 74 kilo willen wegen...
pi_47429101
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2007 @ 11:46:07 #150
13151 crew  Rewimo
pi_47429106
Wat zielig voor je zoontje, Diesz, en wat zonde van zijn "mensentanden" zoals mijn zoontje ze noemt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')