SHE heeft misschien nooit hoeven afvallen of heeft wel die ijzeren discipline die bij ons ontbreekt.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:23 schreef Isabeau het volgende:
SHE vindt 40 kilo in een jaar afvallen normaal. *zucht*
En octo, makkelijk gezegd vanaf hier, maar: niet zo veel stressen, schiet je niets mee op![]()
![]()
Dus hier staat dat bij deze groep het basaalmetabolisme zo'n 150 kcal daalde gedurende het dieet, maar dat het basaalmetabolisme niet laag bleef na het jojo'en. Dus je basaalmetabolisme wordt in ieder geval niet steeds lager en lager als je jojo'tquote:Int J Eat Disord. 1996 Jan;19(1):5-12.
Effects of weight cycling on the resting energy expenditure and body composition of obese women.
Wadden TA, Foster GD, Stunkard AJ, Conill AM.
University of Pennsylvania School of Medicine, Department of Psychiatry, Philadelphia 19104, USA.
OBJECTIVE: Numerous reports have suggested that cycles of weight loss and regain (i.e., weight cycling) are associated with adverse health consequences, a concern that may lead some obese individuals to forgo weight control efforts. The present study examined whether weight cycling was associated with a reduction in resting energy expenditure (REE) and with increases in both total and upper body fat.
METHOD: REE, body composition, and body fat distribution were measured before and after weight loss, and following full weight regain, in 12 women who before treatment had a mean (+/- SEM) age of 38.8 +/- 3.4 years and weight of 98.0 +/- 3.2 kg.
RESULTS: At the end of treatment, patients lost 18.9 +/- 2.6 kg which was comprised of significant decreases in body fat and fat-free mass of 15.2 +/- 2.2 and 3.7 +/- 0.8 kg, respectively (both ps < .001). REE also fell during this time from 1,631 +/- 82 to 1,501 +/- 51 kcal/d (p < .03). All of these measures, however, returned to their baseline values when patients regained their lost weight. Body fat distribution was unchanged throughout the study.
DISCUSSION: These results do not support claims that weight cycling adversely affects REE, body composition, or body fat distribution.
Ze vond zichzelf " chubster" bij een BMI van 24 en perfect bij 1 van 17, dus ik zeg al niets meer....quote:Op zondag 18 maart 2007 21:23 schreef Isabeau het volgende:
SHE vindt 40 kilo in een jaar afvallen normaal. *zucht*
En octo, makkelijk gezegd vanaf hier, maar: niet zo veel stressen, schiet je niets mee op![]()
![]()
De reis ging prima. Ik was om half 9 thuis.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:01 schreef freecell het volgende:
Als de wind een beetje minder is, ben ik al heel tevreden. Het was niet genoeg regen om me echt nat te maken en hagel doet alleen maar pijn, maar is verder niet schadelijk voor kleding en kapsels
Maar Rewimo is dus weer thuisgoede reis gehad?
En ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat woensdag! Zin in!
jammer dan, want die broek gaat weer terugquote:Op maandag 19 maart 2007 07:29 schreef Rewimo het volgende:
Hee Viking, ik had nog niet gezegd dat ik je sportkleding mooi vind. Ik vind je sportkleding mooi
quote:Op maandag 19 maart 2007 09:59 schreef freecell het volgende:
[afbeelding]
Meer sneeuw
Bij de balie van de Aclo doen ze wel vaker moeilijkZe hadden ook eens een probleem met mij te laten tennisen, omdat de balie net pauze had
Ik ben er al helemaal aan gewend om geen chips meer te eten en heb nu veel liever fruitquote:Op maandag 19 maart 2007 11:38 schreef Bob-B het volgende:
Het is wel wennen om zaterdag niet met een fles bier en een bak chips op de bank te zitten. Nou ja, dan een sinasappel maar
quote:
Begrip :p want al mijn vrienden zijn van die mannetjes die kunnen eten tot falen en je ziet er helemaal niets vanaf. Dus als we naar de kroeg zijn zeg ik altijd voor mij water (ivm ze weer met een dienblad pils aankomen) en dat begrijpen ze gewoon. Als ik trouwens in die OP kijk, zitten er wel mensen bij met griezelige ambities...ik bedoel, 1.87 en dan 74 kilo willen wegen...quote:Op maandag 19 maart 2007 11:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben er al helemaal aan gewend om geen chips meer te eten en heb nu veel liever fruit
Alleen lijkt het me een beetje maf als man dat je met vrienden een sinaasappel gaat pellen en dat de rest dan chips en bier heeft. Als vrouw zeg je gewoon dat je aan het lijnen bent en dat is dan prima, maar hoe reageren je vrienden als jij dat zegt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |