wel handig, kan je hem lekker laag hangenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sprak de man met de extra lange nek. Dr. Freud?
Tuurlijk. Bassen zijn tofquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:24 schreef VaderJacob het volgende:
Mag ik hier nog wel een foto posten van mijn bas als hij binnen is?
Sweetquote:
over akoestisch weten de meesten hier niet zoveel, ik iig niet. de meeste akoestisch-spelende users die hier zaten zijn weggegaan omdat de meerderheid over electrische gear luldequote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:30 schreef DakDuuf het volgende:
joehoe.. ik ben al lang blij dat ik reacties krijg.
Goed, een beetje meer info, graag acoustisch, en omdat je een hoop kunt leren door te lezen, heb ik van mijn schoonmoeder een boek gekregen over gitaren, versterkers, accoorden etc etc.
Dus die ben ik dapper aan het doorlezen, nu moet ik nog een gitaar hebben, iemand toevallig 1tje over?
Enne, kent iemand een btje een goeie gitaar leraar in het hoge noorden?
Liefst, vrouwelijk, jaartje of 30, aantrekkelijk, blond, blauwe ogen:P
Ik weet dat er in dit topic een paar lui zitten die met akoustische gitaar bezig zijn, ook allemaal beginners.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:30 schreef DakDuuf het volgende:
joehoe.. ik ben al lang blij dat ik reacties krijg.
Goed, een beetje meer info, graag acoustisch, en omdat je een hoop kunt leren door te lezen, heb ik van mijn schoonmoeder een boek gekregen over gitaren, versterkers, accoorden etc etc.
Dus die ben ik dapper aan het doorlezen, nu moet ik nog een gitaar hebben, iemand toevallig 1tje over?
Enne, kent iemand een btje een goeie gitaar leraar in het hoge noorden?
Liefst, vrouwelijk, jaartje of 30, aantrekkelijk, blond, blauwe ogen:P
lijkt mij een goeie voor alles dat rockt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Gertdh het volgende:
Ik wil een Epiphone G400 gaan kopen
aanrader..afrader?![]()
Wat is je niveau? Als beginnersgitaar is epiphone zeker een aanrader als merkquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Gertdh het volgende:
aanrader..afrader?![]()
Kan je de brug niet wat omhoog draaien dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:10 schreef Gertdh het volgende:
speel nu ong. anderhalf jaar,
de elek. die ik nu heb zuigt bal, ik kan er geen solo of toonladder op leren, gezien de action zo LAAG is
2 heddy van der laan groningen stad!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:24 schreef DakDuuf het volgende:
EUj luitjes,
Omdat ik onlangs mijn rijbewijs heb gehaald, heb ik voor mijzelf besloten om gitaar te gaan leren spelen.
Nu zit ik met een paar probleempjes.
1:) wat voor een gitaar??? Welke raden jullie mij aan?
2:) waar les te nemen * in het mooie groningen zeg maar*.
3:) Hoe lang ben je bezig voordat je enigzins een beetje gitaar kan spelen?
Kunnen jullie mij hierbij helpen???
greets DakDuuf
dat is op te lossen, zoals cynic zegt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:10 schreef Gertdh het volgende:
speel nu ong. anderhalf jaar,
de elek. die ik nu heb zuigt bal, ik kan er geen solo of toonladder op leren, gezien de action zo LAAG is
Prima prijs/kwaliteitverhouding. Als jij hem lekker vindt spelen doe je er geen miskoop aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Gertdh het volgende:
aanrader..afrader?![]()
Het is zoiezo een schijtding waar ik vanaf wilquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Kan je de brug niet wat omhoog draaien dan?

quote:Op woensdag 21 maart 2007 04:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ik me deze nacht zo goed voel!
Clarence Leonidas Fender (10 augustus 1909 – 21 maart 1991)
grapje. Leo F. [afbeelding]
En bedankt voor de elektrische basgitaar
en wat minder bedankt voor de bassisten.
De Gibson versie daarvan is wel erg duur, of niet?quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
o trouwens, ik was de laatse tijd aan het kijken naar een vette Les Paul, maar ik moet zeggen dat ik ook in de verleiding ben voor zoiets:
[afbeelding]
wel een ultieme live gitaar!
Yeah, Jimmy Page/Slash stylequote:Op woensdag 21 maart 2007 10:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
o trouwens, ik was de laatse tijd aan het kijken naar een vette Les Paul, maar ik moet zeggen dat ik ook in de verleiding ben voor zoiets:
[afbeelding]
wel een ultieme live gitaar!
hij wordt blijkbaar alleen nog maar door de customshop gemaaktquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
De Gibson versie daarvan is wel erg duur, of niet?
En de Epiphone versie en die een beetje fatsoenlijk upgraden is ook geen optie zeker?quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
hij wordt blijkbaar alleen nog maar door de customshop gemaakt![]()
van de andere kant, een LP historic ofzo is ook duur............nog ff sparen.............
Nou, denk t niet, ik heb al een gib '61 reissue sg met vibrola, dus ik wil dan niet iets kopen wat minder klinkt. Die SG die ik heb is ook al rood, dus dan denk ik dat ik voor de alpine white versie moet gaan, dat ziet er ook erg gaaf uit! dan nog een paar seymour duncans erin en het feest is af. Ik heb namelijk zo'n idee dat ik de 25-stuks oplage van de gesigneerde Jimmy page doubleneck uit de customshop nooit kan betalen.....quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
En de Epiphone versie en die een beetje fatsoenlijk upgraden is ook geen optie zeker?![]()
Ik vind hem bij deze wel leuk!quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, vooral deze http://www.youtube.com/watch?v=1y2TJ8lh5Nc
![]()
![]()
jawel hoor, hij speelt de coupletjes op de ene hals, de refreintjes op de andere.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
idd, alleen jammer dat hij zn bovenste gitaarneck niet gebruikt!
hier zie je een vet gebruik van de doubleneck: http://www.youtube.com/watch?v=td73z-VpIW4
Lage action, grote afstand snaren - fretboard..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:58 schreef Deansensitized het volgende:
Te laag? Dat kan niet! Na ja, net geen fretbuzz dus
ja.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:00 schreef Gertdh het volgende:
[..]
Lage action, grote afstand snaren - fretboard..
of ben ik nu dom?
Na verloop van tijd komt die uitstraling vanzelfquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:27 schreef Cynic het volgende:
Hoewel je misschien wel een bepaalde uitstraling moet hebben om ermee weg te komen, dat weet ik nog niet helemaal zeker
zelfde als met hoge of lage snaren.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Volgens mij is het oorspronkelijk zo dat een 'lage' actie inderdaad een hoge afstand beschrijft, maar niemand gebruikt dat vanwege de verwarring. Hetzelfde heb ik met "hoog op de nek spelen"; speel je dan de hoge noten of zit je in de buurtvan de topkam. Enzo
Ik kreeg net een mail of ik m'n adresgegevens wou doormailen dan zou hij hem opsturenquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
hee dribbel, heb je al nieuws over je demo?
of heb ik al iets gemist?
hey dat idee komt me ergens bekend voorquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:16 schreef Gertdh het volgende:
[..]
Het is zoiezo een schijtding waar ik vanaf wil![]()
maar mischien als ik m hou, en dan gewoo in Drop D gestemd hou, danku
quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
hey dat idee komt me ergens bekend voor
en dan een nieuwe gitaar kopen, en dan stuk brandhout niet meer aanraken![]()
![]()
Ik zoek nog een SG met vibrola...quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
hij wordt blijkbaar alleen nog maar door de customshop gemaakt![]()
van de andere kant, een LP historic ofzo is ook duur............nog ff sparen.............
waarschijnlijk wil niemand em hebben, ik neem em wel gratis van je over. dan ben je er vanaf.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:10 schreef Cynic het volgende:
Hm, ik heb nu 2 versterkers, maar ik denk dat ik mijn Valvestate stack maar ga houden want daar krijg ik dus waarschijnlijk geen klap voor terug
Iemand enig idee wat zoiets nog kan opbrengen?
Wat heb je nog voor een andere amp dan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:10 schreef Cynic het volgende:
Hm, ik heb nu 2 versterkers, maar ik denk dat ik mijn Valvestate stack maar ga houden want daar krijg ik dus waarschijnlijk geen klap voor terug
Iemand enig idee wat zoiets nog kan opbrengen?
Mijn eerste nieuw gekochte gitaar saat nu ook on drop D, speel er alleen amper meer opquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:16 schreef Gertdh het volgende:
[..]
Het is zoiezo een schijtding waar ik vanaf wil![]()
maar mischien als ik m hou, en dan gewoo in Drop D gestemd hou, danku![]()
hm, dat valt nog een beetje mee in ieder geval.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:46 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat heb je nog voor een andere amp dan?
Ik geloof dat die tops iets van 150-200 waard zijn en het cab ook zo iets.
Ja en dan maak je hem weer kapot.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
waarschijnlijk wil niemand em hebben, ik neem em wel gratis van je over. dan ben je er vanaf.
![]()
![]()
Dingen slopen is leuk, alleen laten repareren buite garantie periodes zuigtquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja en dan maak je hem weer kapot.
Dan hou ik hem wel zelf hoor![]()
Damn, wat heb ik een hoop zooiquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:27 schreef Aresdreams het volgende:
Hoop geblaat van mezelf.
ik hoor het nog hè, als je interesse hebt in m'n 2x12.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
ik heb niks kapot gemaakt, hij doet het alleen niet helemaalquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
De pre-amp maakt de geluidjes, de eindtrap versterkt ze. Zit in elke versterker, alleen je kan ze ook los kopen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:25 schreef imported_sphinx het volgende:
wat is het doel van een pre-amp en eindtrap enzo..
niemand heeft me ooit verteld wat het inhoudt![]()
Vette shit, de LAG semi-akou "spring-editie" ! Erg fijn gitaartje voor een niet al te hoge prijsquote:
en waarom zou je dat doen...quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
De pre-amp maakt de geluidjes, de eindtrap versterkt ze. Zit in elke versterker, alleen je kan ze ook los kopen.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:04 schreef Deansensitized het volgende:
Wie van jullie was die mede electronica freak ook alweer? Zoek nog een leuk schemaatje voor een simpele maar doeltreffende basgitaar [] equalizer. Dus een pre-ampje/regelvoortrap. Dus geen complete versterker, want die staat al klaar.
Tja, dat is gewoon een keuze. Dan kan je ook wat flexibeler zijn in het samenstellen van je set. Een marshall voorversterker over een mesa/boogie eindtrap bijvoorbeeld. leuk een rackje bouwenquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en waarom zou je dat doen...
Ja hier!quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:04 schreef Deansensitized het volgende:
Wie van jullie was die mede electronica freak ook alweer? Zoek nog een leuk schemaatje voor een simpele maar doeltreffende basgitaar [] equalizer. Dus een pre-ampje/regelvoortrap. Dus geen complete versterker, want die staat al klaar.
Ibanez die Explorers verneuktquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:18 schreef ibaneX het volgende:
Oja deze mag dr ook wel wezen
[afbeelding]
En ibanez maakte indertijd erg goed spul voor de lawsuitquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:53 schreef ibaneX het volgende:
Houd je bek! altijd te zeuren
ik merkte de gitaar niet eens opquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Ibanez die Explorers verneukt
en Peavey ook enzo![]()
kutmerken
[afbeelding]![]()
![]()
Die Destroyers zijn inderdaad best okayquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:54 schreef ibaneX het volgende:
[..]
En ibanez maakte indertijd erg goed spul voor de lawsuit
maar exacte kopieën maken en je eigen naam erop zetten is gewoon niet lief.quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die Destroyers zijn inderdaad best okay![]()
aha, een ESP james hetfield signature!quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
waarom ze die headstock niet veranderden weet ik alleen niet
wie zet er nu zo'n gare banaan op een gitaar, zelfs al jat je het ontwerp.
Ik bedoelde ook meer deze :quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar exacte kopieën maken en je eigen naam erop zetten is gewoon niet lief.
[afbeelding]
ESP deed het tenminste zonder de slagplaat
ja maar die zijn dus kotslelijk.quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook meer deze :
[afbeelding]
Zag er laatst nog een, had ik die maar gekocht![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:56 schreef ibaneX het volgende:
een gewone ebony explorert van gibson is ook erg leuk (staat op het verlanglijstje)
Oew die zijn wel vetquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
waarom ze die headstock niet veranderden weet ik alleen niet
wie zet er nu zo'n gare banaan op een gitaar, zelfs al jat je het ontwerp.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:00 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Oew die zijn wel vet
Metallica-fan![]()
Hm, als Paul Gilbert er op speelt ziet het er toch best tof uit andersquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:37 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja maar die zijn dus kotslelijk.![]()
serieus een van de lelijkste gitaren die ik heb gezien.. terwijl andere explorerts zo tof zijn..
quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:45 schreef imported_sphinx het volgende:
@ punkjunk: wat grappig, die kleuren zijn verkeerd om![]()
quote:
U heeft een PMquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ik hoor het nog hè, als je interesse hebt in m'n 2x12.
U ookquote:
quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:33 schreef Gertdh het volgende:
[..]
aha, een ESP james hetfield signature!
en explorers, een metallica-fan neem ik aan/ hoop ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |