Wat is je niveau? Als beginnersgitaar is epiphone zeker een aanrader als merkquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Gertdh het volgende:
Ik wil een Epiphone G400 gaan kopen
aanrader..afrader?![]()
Kan je de brug niet wat omhoog draaien dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:10 schreef Gertdh het volgende:
speel nu ong. anderhalf jaar,
de elek. die ik nu heb zuigt bal, ik kan er geen solo of toonladder op leren, gezien de action zo LAAG is
2 heddy van der laan groningen stad!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:24 schreef DakDuuf het volgende:
EUj luitjes,
Omdat ik onlangs mijn rijbewijs heb gehaald, heb ik voor mijzelf besloten om gitaar te gaan leren spelen.
Nu zit ik met een paar probleempjes.
1:) wat voor een gitaar??? Welke raden jullie mij aan?
2:) waar les te nemen * in het mooie groningen zeg maar*.
3:) Hoe lang ben je bezig voordat je enigzins een beetje gitaar kan spelen?
Kunnen jullie mij hierbij helpen???
greets DakDuuf
dat is op te lossen, zoals cynic zegt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:10 schreef Gertdh het volgende:
speel nu ong. anderhalf jaar,
de elek. die ik nu heb zuigt bal, ik kan er geen solo of toonladder op leren, gezien de action zo LAAG is
Prima prijs/kwaliteitverhouding. Als jij hem lekker vindt spelen doe je er geen miskoop aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Gertdh het volgende:
Ik wil een Epiphone G400 gaan kopen
aanrader..afrader?![]()
Het is zoiezo een schijtding waar ik vanaf wilquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Kan je de brug niet wat omhoog draaien dan?

quote:Op woensdag 21 maart 2007 04:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ik me deze nacht zo goed voel!
Clarence Leonidas Fender (10 augustus 1909 – 21 maart 1991)
grapje. Leo F. [afbeelding]
En bedankt voor de elektrische basgitaar
en wat minder bedankt voor de bassisten.
De Gibson versie daarvan is wel erg duur, of niet?quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
o trouwens, ik was de laatse tijd aan het kijken naar een vette Les Paul, maar ik moet zeggen dat ik ook in de verleiding ben voor zoiets:
[afbeelding]
wel een ultieme live gitaar!
Yeah, Jimmy Page/Slash stylequote:Op woensdag 21 maart 2007 10:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
o trouwens, ik was de laatse tijd aan het kijken naar een vette Les Paul, maar ik moet zeggen dat ik ook in de verleiding ben voor zoiets:
[afbeelding]
wel een ultieme live gitaar!
hij wordt blijkbaar alleen nog maar door de customshop gemaaktquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
De Gibson versie daarvan is wel erg duur, of niet?
En de Epiphone versie en die een beetje fatsoenlijk upgraden is ook geen optie zeker?quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
hij wordt blijkbaar alleen nog maar door de customshop gemaakt![]()
van de andere kant, een LP historic ofzo is ook duur............nog ff sparen.............
Nou, denk t niet, ik heb al een gib '61 reissue sg met vibrola, dus ik wil dan niet iets kopen wat minder klinkt. Die SG die ik heb is ook al rood, dus dan denk ik dat ik voor de alpine white versie moet gaan, dat ziet er ook erg gaaf uit! dan nog een paar seymour duncans erin en het feest is af. Ik heb namelijk zo'n idee dat ik de 25-stuks oplage van de gesigneerde Jimmy page doubleneck uit de customshop nooit kan betalen.....quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
En de Epiphone versie en die een beetje fatsoenlijk upgraden is ook geen optie zeker?![]()
Ik vind hem bij deze wel leuk!quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, vooral deze http://www.youtube.com/watch?v=1y2TJ8lh5Nc
![]()
![]()
jawel hoor, hij speelt de coupletjes op de ene hals, de refreintjes op de andere.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
idd, alleen jammer dat hij zn bovenste gitaarneck niet gebruikt!
hier zie je een vet gebruik van de doubleneck: http://www.youtube.com/watch?v=td73z-VpIW4
Lage action, grote afstand snaren - fretboard..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:58 schreef Deansensitized het volgende:
Te laag? Dat kan niet! Na ja, net geen fretbuzz dus
ja.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:00 schreef Gertdh het volgende:
[..]
Lage action, grote afstand snaren - fretboard..
of ben ik nu dom?
Na verloop van tijd komt die uitstraling vanzelfquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:27 schreef Cynic het volgende:
Hoewel je misschien wel een bepaalde uitstraling moet hebben om ermee weg te komen, dat weet ik nog niet helemaal zeker
zelfde als met hoge of lage snaren.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Volgens mij is het oorspronkelijk zo dat een 'lage' actie inderdaad een hoge afstand beschrijft, maar niemand gebruikt dat vanwege de verwarring. Hetzelfde heb ik met "hoog op de nek spelen"; speel je dan de hoge noten of zit je in de buurtvan de topkam. Enzo
Ik kreeg net een mail of ik m'n adresgegevens wou doormailen dan zou hij hem opsturenquote:Op woensdag 21 maart 2007 10:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
hee dribbel, heb je al nieuws over je demo?
of heb ik al iets gemist?
hey dat idee komt me ergens bekend voorquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:16 schreef Gertdh het volgende:
[..]
Het is zoiezo een schijtding waar ik vanaf wil![]()
maar mischien als ik m hou, en dan gewoo in Drop D gestemd hou, danku
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |