R.E.S.T.E.C.P.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:42 schreef DuranK het volgende:
Ik probeer nou de solo van My Sharona van The Knack. Groten deels lukt hij mij, nog een paar schoonheid foutjes verbeteren
The Knack: My Sharona
Euh, en nu in het nederlands?quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:26 schreef soco_cola het volgende:
even een vraag
als je bijvoorbeeld
5-5-3 met drie vingers dus op vanaf bijvoorbeeld de E snaar aan slaat, klinkt het meteen, en als je het op een willekeurige plek op de gitaarhals zet, klinkt het altijd, hoe kan dat dan? wat voor accoord is dat die greep
| 1 2 3 4 5 6 7 | e---3---x---x---x--- B---5---3---x---x--- G---5---5---3---x--- D---x---5---5---3--- A---x---x---5---5--- E---x---x---x---5--- |
| 1 2 3 4 5 6 | B------------------------------------ G------------------------------------ D-----------------------4---6---7---- A-----------4---5---7---------------- E---5---7---------------------------- |
ik denk in totaal 2 jaar...quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:00 schreef savale het volgende:
poeh dat is echt niet makkelijk wat je wilt leren...
http://youtube.com/watch?v=evsW3WKzflY
Hoe lang speel je al?
Waarom zou 'ie dan juist 3-5-5 zeggen, ipv te zeggen dat 'ie gewoon de open-E-vorm gebruikt en die over de nek verschuift?quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:43 schreef Lakai het volgende:
bedoelt ie niet gewoon power-chords die je op de bovenste 4 snaren kan loslaten en nirvana-zooi kan spelen? ( en veel meer cheap rock)
Je hebt semi-akoestische gitaren, dat zijn akoestische gitaren met een element erin om het geluid te versterken. Sommige semi-akoestische gitaren klinken onversterkt erg goed, anderen minder goed. Dat moet je gewoon uitproberen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:06 schreef Xylon het volgende:
Haast vergeten te zeggen, ik ben eigenlijk op zoek naar een akoestische gitaar. Hoewel ik ook heb gehoord dat er een soort mix tussen akoustisch en elektrisch is, zijn deze fijn?
Oefenen, onnatuurlijke bochten maken met je vingers kost training.quote:Op woensdag 4 april 2007 01:55 schreef wimpie-bosboom het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=cOXzs8cPhH0
Ik probeer nu dit liedje te leren. Ik heb alleen problemen om het B-akkord te spelen. Hij pakt het B-akkoord met zijn ringvinger. Hoe krijg ik dat het beste voor elkaar zonder de onderste snaar te dempen. Ik kan het B-akkoord natuurlijk ook op een andere manier pakken, maar dat is lastiger met overpakken naar F#.
Coooll ik heb al een paar nummers van David Taub geleerd dus is een redelijke lesmethode als je snel nummers wilt leren als beginnerquote:Op woensdag 4 april 2007 01:55 schreef wimpie-bosboom het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=cOXzs8cPhH0
Ik probeer nu dit liedje te leren. Ik heb alleen problemen om het B-akkord te spelen. Hij pakt het B-akkoord met zijn ringvinger. Hoe krijg ik dat het beste voor elkaar zonder de onderste snaar te dempen. Ik kan het B-akkoord natuurlijk ook op een andere manier pakken, maar dat is lastiger met overpakken naar F#.
Ja, hij is echt een toffe peer. What's up people!!quote:Op woensdag 4 april 2007 10:46 schreef mirelia het volgende:
[..]
Coooll ik heb al een paar nummers van David Taub geleerd dus is een redelijke lesmethode als je snel nummers wilt leren als beginner
Ook Neil Young : Heart of Gold heb ik van hem geleerd
ik heb bad moon rising en tangled up in blue van hemquote:Op woensdag 4 april 2007 11:39 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Ja, hij is echt een toffe peer. What's up people!!
Eigenlijk is het Whats up good people!quote:Op woensdag 4 april 2007 11:39 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Ja, hij is echt een toffe peer. What's up people!!
Inderdaadquote:Op woensdag 4 april 2007 23:38 schreef Jordy-B het volgende:
Sloggi heeft volgens mij dus de termen 'semi-akoestisch' en 'elektro-akoestisch' door elkaar gehaald.
Een fret is inderdaad zo'n stalen reepje over de breedte van de hals... Een akoestische gitaar heeft er zo'n 20 van.quote:Op zondag 8 april 2007 23:08 schreef Xylon het volgende:
@ikheetmartijn: euh...Sorry, maar dat begrijp ik nog niet echt helemaal
Een fret is toch zo'n ijzeren stukje op de hals? En wat houdt dat aanlopen dan in, dat de hals scheef staat oid?
Maar zijn er nog bepaalde merken die ook niet al te duur zijn? Ik zie op Feedback bijvoorbeeld de merken Fender, Ibanez, Ovation, Taylor enzovoort voorbij komen, zijn deze redelijk goed?
op zich waar, maar ik heb nog geen bepaalde voorkeur.quote:Ik zou me alleen richten op de speelbaarheid en het geluid. Het merk boeit niet.
Dean heeft hele goede acoustische gitaren, maar die zijn alleen bij Feedback te krijgen.quote:Op maandag 9 april 2007 00:25 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou me niet al teveel richten op de merken... Zelf hou ik er geen rekening mee. Ik heb een Les Paul kopie van Samick , een Ernie Ball Music Man kopie van Vintage en een akoestische gitaar van Alvarez...
Toen ik ze kocht had ik nog nooit van het merk gehoord. Bij die Samick heeft het zelfs een halfjaar geduurd voordat ik eindelijk achterhaald was dat het een Samick was...
Ik zou me alleen richten op de speelbaarheid en het geluid. Het merk boeit niet. De budgetmerken van tegenwoordig doen niet meer onder voor de duurdere merken in dezelfde prijsklasse.
Ik zou het niet proberen, je spaanse gitaar is d´r niet op gebouwdquote:Op woensdag 11 april 2007 14:30 schreef Dylanesque het volgende:
is het mogelijk de nylon snaren van mijn spaanse gitaar te vervangen door stalen snaren? en is het slim om zo een wat mooier geluid proberen te krijgen?
ook fijn: http://www.youtube.com/watch?v=TX0eTp7SoNUquote:Op maandag 12 maart 2007 11:18 schreef Lakai het volgende:
onmogelijk
Ik kan een makkelijke versie van Classical Gas spelen (van Mason WIlliams)
maar nu probeer ik de moeilijke....
maar dat is echt klote want je zit al met een bepaalde manier in je hoofd...om daarvan af te stappen is eeecht lastig!
Welke dan precies?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:47 schreef Lakai het volgende:
zitten barrés in die echt ongelofelijk zijn!
Belangrijk dat je altijd mee tikt met een nummer. Ik heb geleerd dat het slagritme is gebaseerd op de 8e tel. Dus 8 keer per maat. up down up down up down up down. En om een leuk ritme te krijgen, sla je gewoon een paar slagen over. Klinkt makkelijker dan het is. Ik heb er ook nog steeds af en toe moeite mee. Leer nummers zijn bijvoorbeeld: Acda en de Munnik - het regent zonnestralen en Ren Lenny Renquote:Op woensdag 11 april 2007 22:34 schreef junkiexp het volgende:.
Ook druk bezig om gitaar te leren spelen,en nu heb ik met akkoorden totaal geen moeite,alleen heb ik niet echt een goede slag.
Ik kan wel een slag met terugslag maken enzo,ik krijg alleen niet echt een tof ritme in.
Zingen en spelen tegelijk gaat ook voor geen meter.
Iemand tips?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |