je kunt de rente en kosten gewoon bij 1 partner aangeven en later gaan schuiven met de aftrekposten over de fiscale partners. Ikzelf werk altijd met optimalisatie, dan rekent het programma dus zelf uit hoe de aftrekposten het gunstigst over beide partners verdeeld worden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, omdat we allebei eigenaar van de woning zijn en ook allebei een deel VT krijgen, leek het ons dat we de woning ook allebei voor de helft op onze aangifteformulieren moeten invullen. Of maken we nou een hele domme denkfout?We hebben zelfs alle kosten (notaris, NHG, enz. door twee gedeeld en elk de helft ingevuld).
Dan is wel duidelijk voor ons wat er eventueel aftrekbaar is voor jouquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik sanp er geen hol van, echt iedereen die ik ken krijgt geld terug, maar ik moet betalen.
Wat valt er dan allemaal af te trekkenHeb nu speciale uitgaven 314 kunnen invullen voor lenzen. Maar meer zou ik echt niet weten..
quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:32 schreef dndiek het volgende:
[..]
Dan is wel duidelijk voor ons wat er eventueel aftrekbaar is voor jou![]()
Zoiets is zoals het ook genoemd wordt persoonsgebonden, dus wat er voor jou aftrekbaar is, is voor ons moeilijk aan te gevenquote:
Ziektekostenpremie (standaard basisbedrag (¤ 1.015,--) en aanvullend (daadwerkelijk bedrag), vanwege je lenzen: 795,-- i.v.m chronische ziekte.(lenzen en/of bril), vergeet je huisapotheek niet (23,-- per persoon), andere niet vergoede uitgaven?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik sanp er geen hol van, echt iedereen die ik ken krijgt geld terug, maar ik moet betalen.
Wat valt er dan allemaal af te trekkenHeb nu speciale uitgaven 314 kunnen invullen voor lenzen. Maar meer zou ik echt niet weten..
Hij moet eventueel wel rekening houden met de ontvangen zorgtoeslagquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ziektekostenpremie (standaard basisbedrag (¤ 1.015,--) en aanvullend (daadwerkelijk bedrag), vanwege je lenzen: 795,-- i.v.m chronische ziekte.(lenzen en/of bril), vergeet je huisapotheek niet (23,-- per persoon), andere niet vergoede uitgaven?
Het staat zeker wel een keer of 10 in de topics
Joh, er staan nog wel een stuk of 80 dingen in de topics, waar 'ie rekening mee zou kunnen houden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:45 schreef dndiek het volgende:
[..]
Hij moet eventueel wel rekening houden met de ontvangen zorgtoeslag
I knowquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Joh, er staan nog wel een stuk of 80 dingen in de topics, waar 'ie rekening mee zou kunnen houden.
Als je recht hebt op zorgtoeslag zou ik het maar als de wiedeweerga aanvragen. Voor 2006 kan dit nog tot 1 april. Daarna heb je pech.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef Modus het volgende:
Ik hoorde vandaag vaag iets op de radio dat de aangifte echt voor 1 april binnen moet zijn, want... (en toen verstond ik het niet meer, iets met geen uitstel ofzo). Wa's da?
.
En verder:
Ik heb geen zorgtoeslag aangevraagd, maar als ik daar recht op gehad zou hebben, wordt deze toch alsnog verrekend?
En verder:
voor 2004 en 2005 heb ik geen verzoek tot aangifte ontvangen, daarvoor altijd wel. Dit gebeurt wel eens als je de laatste 2 jaar precies op 0 uitkwam, zoiets wist iemand mij te vertellen. Dan word je namelijk soort van 'uitgeschreven'. Klopt dat? En stel dat ik dat ben, kan ik dan wel gewoon nu opnieuw aangifte doen?
(Als je aangifte IB op 1 april nog niet binnen is, is er nog geen man over boord, hoor. Je krijgt eerst nog een vriendelijke herinnering.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef GodsSon het volgende:
Ik zou even uitstel aanvragen bij de belastingdienst, is gewoon even een brief sturen! Adres staat in de brief van de BD!
Heb je gisteren niets gehad danquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:27 schreef TubewayDigital het volgende:
gisteren digitale aangifte verstuurt. Wanneer kan ik het geld verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
Even vragen of FH weer een streepje wil zetten bij deze vraag in verband met de statistieken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:27 schreef TubewayDigital het volgende:
gisteren digitale aangifte verstuurt. Wanneer kan ik het geld verwachten?
Het hebben van een bril staat gelijk aan chronische ziekte?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ziektekostenpremie (standaard basisbedrag (¤ 1.015,--) en aanvullend (daadwerkelijk bedrag), vanwege je lenzen: 795,-- i.v.m chronische ziekte.(lenzen en/of bril), vergeet je huisapotheek niet (23,-- per persoon), andere niet vergoede uitgaven?
Het staat zeker wel een keer of 10 in de topics
Waar vind ik die brief van de belastingdienst?quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef GodsSon het volgende:
Ik zou even uitstel aanvragen bij de belastingdienst, is gewoon even een brief sturen! Adres staat in de brief van de BD!
Normaal gesproken ligt die in je brievenbus en anders vind je het wel op hun website.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:18 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Waar vind ik die brief van de belastingdienst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |