abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47634301
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:01 schreef Charisma het volgende:

[..]

ik kon geen vakje vinden met " voorlopige teruggave, dat is het juist
en sorry voor de wederom zelfde vraag, ik heb al andere topics doorgelezen en gezocht maar dezed vraag niet gevonden
mea culpa
Te verrekenen bedragen en dan het 4e vinkje
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_47634691
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:54 schreef ManAtWork het volgende:
De betaalde rente vul je in bij de eigen woning.
De voorlopige teruggave vul je in bij voorlopige teruggave.
(En inderdaad, deze vraag is al meerdere malen gesteld. )
En hoe zit het dan als ik dit jaar de voorlopige teruggave van mijn hypotheekrente aftrek maandelijks wil ontvangen? Ik heb al voorlopige terruggave van kinderkorting e.d., moet ik dan "wijzigen" invullen?? Ik heb dit in het najaar al een keer fout gedaan waardoor mijn voorlopige terruggave kinderkorting werd stopgezet, en wil het nu graag goed doen... En toen ik vandeweek mijn aangifte 2006 liet invullen, kon die jongen me niet verder helpen dan alleen 2006
pi_47634774
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:04 schreef dndiek het volgende:

[..]

Te verrekenen bedragen en dan het 4e vinkje
thanks
  zondag 25 maart 2007 @ 11:41:50 #154
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47634865
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:30 schreef mirannie het volgende:

[..]

En hoe zit het dan als ik dit jaar de voorlopige teruggave van mijn hypotheekrente aftrek maandelijks wil ontvangen? Ik heb al voorlopige terruggave van kinderkorting e.d., moet ik dan "wijzigen" invullen?? Ik heb dit in het najaar al een keer fout gedaan waardoor mijn voorlopige terruggave kinderkorting werd stopgezet, en wil het nu graag goed doen... En toen ik vandeweek mijn aangifte 2006 liet invullen, kon die jongen me niet verder helpen dan alleen 2006
Je moet inderdaad een wijziging invullen. Daarin geef je aan voor welke posten je een voorlopige teruggave wil aanvragen. Je geeft dan ook niet aan dat je iets wilt toevoegen of verwijderen maar je vult al posten die van toepassing zijn, in.
De belastingdienst legt dan een nieuwe aanslag op en verrekend de eerder opgelegde aanslagen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_47635185
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:32 schreef Bijsmaak het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar moet ik nu ook huur- en zorgtoeslag als inkomsten beschouwen?? Waar zou ik het dan in moeten vullen??
Huurtoeslag wordt niet aangegeven in de aangifte. Zorgtoeslag kan ingevuld worden als er veel ziektekosten zijn gemaakt bij buitengewone uitgaven.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:52:54 #156
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_47636533
Ik heb een misschien heel rare vraag.

Mijn man woonde heel 2005 in Engeland en werkte daar ook. Ik woonde in ons eigen huis hier in NL en werkte hier ook. Voor 2005 heeft hij een M-biljet in moeten vullen.

Nu heeft hij voor 2006 weer een M-biljet ontvangen.

Alleen in december 2005 is hij gestopt in Engeland met werken om weer naar NL terug te komen. Hij heeft dus in Engeland ontslag genomen en zat dus even geheel zonder werk. Ons huis was inmiddels verkocht en ik woonde bij mijn ouders. Hij kwam daar ook inwonen en schreef zich in NL in per 17 januari 2006.

Hij heeft dus in 2006 niet gewerkt in Engeland en was per 17 jan 2006 weer officieel NL bewoner.
We hadden toen geen egen woning.

Moet hij nu weer een M-biljet invullen of mag ik samen met hem de normale IB2006 elektronische aangifte doen?

Thanxx voor degene die kan helpen!!

oh en gelijk nog een vraag loonheffing, is dat hetzelfde als ingehouden loonbelasting??
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  zondag 25 maart 2007 @ 13:12:12 #157
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47637034
Je kunt gewoon de normale aangifte indienen. De fiscus zal dan op basis van het sofinummer herkennen dat er een aangifte is gedaan.

En ja, op de jaaropgave is loonheffing gelijk te stellen met de ingehouden loonbelasting.
  zondag 25 maart 2007 @ 13:26:41 #158
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_47637470
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:12 schreef ManAtWork het volgende:
Je kunt gewoon de normale aangifte indienen. De fiscus zal dan op basis van het sofinummer herkennen dat er een aangifte is gedaan.

En ja, op de jaaropgave is loonheffing gelijk te stellen met de ingehouden loonbelasting.
Super! Dankjewel!!!

Heb gelijk weer een vraag (kan niet wachten op volgend jaar tot alles weer normaal is...)

In 2005 hebben wij ons huis verkocht. In oktober 2006 hebben wij een nieuw huis gekocht.
Nu hebben we dus een eigenwoningreserve. Kun je dat terugvinden op je voorlopige teruggaaf IB06? heet het dan inkomsten uit eigen woning of misschien aftrekposten eigen woning of geen van beide?

En de eigenwoningschuld, is dat het totale bedrag van de hypotheek van het verkochte huis?

pffff je zou er bijna nooit meer voor verhuizen zeg
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  zondag 25 maart 2007 @ 15:42:57 #159
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47641386
Nee, je eigenwoningreserve staat niet vermeld op je voorlopige of definitieve aanslagen. Deze heb je (als het goed is) vorig jaar zelf uitgerekend bij de verkoop van de woning.

Bij het bepalen van de eigenwoningschuld moet je rekening houden met de eigenwoningreserve.
Voorbeeld
Woning kost 300.000 euro. Notariskosten en financieringskosten. 5.000 euro. Verbouwing/aanpassing 30.000 euro. Totaal 335.000.
Stel dat je een eigenwoningreserve hebt van 165.000 euro (zeg maar de 'overwaarde' van het oude huis) dan is de maximale eigenwoningschuld 170.000 euro TENZIJ de financiering op de oude woning hoger was. Dan mag je die als eigenwoningschuld meenemen.
Heb je een hogere hypothecaire lening afgesloten dan valt dat deel in box 3 en is de rente over dat deel niet aftrekbaar.
pi_47678167
Ik heb een vraag over onderhoudskosten van kinderen jonger dan 30 jaar.
Mijn broertje is begin vorig jaar 18 geworden en woont gewoon thuis. Mijn ouders kregen vanaf dat moment geen kindergeld meer. Hij studeert ook niet, dus krijgt hij ook geen stufi.
Wel ontvangt hij een wajong uitkering van ongeveer 130 euro per maand en werkt hij fulltime voor 370 euro per maand. Hij moet zelf zijn zorgverzekering betalen en spaart elke maand 150 euro ''voor later''.
Met de resterende 250 euro zou hij technisch gezien van kunnen rondkomen, maar mijn ouders kopen eten en kleding voor hem zodat hij toch het gevoel heeft te werken om zelf leuke dingen te doen/kopen. Het is immers geen dik betaalde baan...

Mijn ouders zijn meer dan 400 euro per kwartaal kwijt dus aan alle voorwaarden voor deze aftrekpost is voldaan. Maar kan het inkomen van m'n broertje nog roet in het eten gooien? Zijn er limieten aan wat een kind mag verdienen om te bepalen of van deze aftrekpost gebruik gemaakt mag worden? Of wordt het van geval tot geval bepaalt door een inspecteur?
  maandag 26 maart 2007 @ 18:57:48 #161
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47681881
Dit zijn de voorwaarden waaraan je zou moeten voldoen:
- Uw kind was aan het begin van het kwartaal jonger dan 30 jaar.
- Uw kind kon in dat kwartaal niet zelf in zijn levensonderhoud voorzien.
- In dat kwartaal had niemand in uw huishouden voor dit kind recht op kinderbijslag of een vergelijkbare buitenlandse uitkering.
- Uw kind had in dat kwartaal geen recht op studiefinanciering, een tegemoetkoming in de studiekosten of recht op een vergelijkbare (buitenlandse) regeling.
- Uw uitgaven waren voor dit kind in dat kwartaal minimaal 386. Het moet gaan om uitgaven waarvoor u geen recht had op een vergoeding. Als u een fiscale partner had, dan mag u de uitgaven van uw fiscale partner meetellen.

Waarbij het vetgedrukte deel dus eigenlijk het punt is waarover gediscussieerd kan worden. Gezien het feit dat je broertje 150 euro per maand spaart zou je dus kunnen zeggen dat je ouders maar 250 euro per maand aan kosten kwijt zouden zijn want 150 euro sparen is niet noodzakelijk om in je levensonderhoud te voorzien. Uiteraard is het ook van belang waaraan de 400 euro besteed wordt. Dit wordt van geval tot geval bekeken en is aan de inspecteur om te beoordelen en aan je ouders/broertje om te weerleggen.
pi_47685459
misschien een stomme vraag ,maar stel em toch.

ik had een TJ biljet aangevraagd, netjes ingevuld en opgestuurd net als vorig jaar.

Nu kreeg k ook nog een stapel papier van de belastingdienst, allemaal vragen ook die geen betrekking op mij kunnen hebben,

boekje aangifte E,en boekje toelichting

Moet dit ook allemaal doorlopen worden,neem aan dat ze genoeg weten ad hand van dat TJ biljet?
pi_47688350
Nog een klein vraagje alvorens ik de aangifte opstuur.
Ik heb in 2006 stufi terug moeten betalen die ik in 2003 genoten heb.
Dit omdat ik in dat jaar meer verdiend had met mijn parttime job, dan was toegestaan om de volle toelage te krijgen.

Kan ik met dit bedrag (633 euri) iets doen in mijn belasting aangifte 2006?

Alvast bedankt!
pi_47689427
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:22 schreef tinoburg het volgende:
misschien een stomme vraag ,maar stel em toch.

ik had een TJ biljet aangevraagd, netjes ingevuld en opgestuurd net als vorig jaar.

Nu kreeg k ook nog een stapel papier van de belastingdienst, allemaal vragen ook die geen betrekking op mij kunnen hebben,

boekje aangifte E,en boekje toelichting

Moet dit ook allemaal doorlopen worden,neem aan dat ze genoeg weten ad hand van dat TJ biljet?
Het is me niet helemaal duidelijk, je hebt een Tj-biljet aangevraagd maar een E-biljet uitgereikt gekregen? Zo ja, dan moet je het E-biljet invullen.
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:21 schreef eztar het volgende:
Nog een klein vraagje alvorens ik de aangifte opstuur.
Ik heb in 2006 stufi terug moeten betalen die ik in 2003 genoten heb.
Dit omdat ik in dat jaar meer verdiend had met mijn parttime job, dan was toegestaan om de volle toelage te krijgen.

Kan ik met dit bedrag (633 euri) iets doen in mijn belasting aangifte 2006?

Alvast bedankt!
Studiefinanciering hoef je niet op te geven als inkomsten, een terugbetaling is dan ook niet aftrekbaar.
pi_47690018
@donjames;

TJ aangevraagd en opgestuurd,

E biljet ontvangen,tot op heden niets mee aangevangen.
pi_47691789
- lang bericht ge-edit-
Had het antwoord gevonden.

Nu nog even een vraagje, ik hoef niks terug te betalen volgens de berekeningen maar als ik de cijfers zo bekeek zat ik ongeveer 300 euro op teveel betaalde premies en alles maar nergens stond dat ik dit dan terug ga ontvangen of werkt dit niet zo?

[ Bericht 81% gewijzigd door MM-Luna op 26-03-2007 23:12:54 ]
  maandag 26 maart 2007 @ 23:20:12 #167
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47694423
Welke teveel betaalde premies?
pi_47694453
-edit het was al niet meer nodig -
pi_47694760
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:28 schreef MM-Luna het volgende:
- lang bericht ge-edit-
Had het antwoord gevonden.

Nu nog even een vraagje, ik hoef niks terug te betalen volgens de berekeningen maar als ik de cijfers zo bekeek zat ik ongeveer 300 euro op teveel betaalde premies en alles maar nergens stond dat ik dit dan terug ga ontvangen of werkt dit niet zo?
Teveel betaalde premies.... Het enige wat ik me zo 1-2-3 kan bedenken is dat je te weinig belasting moet betalen om dit jaar te kunnen profiteren van de buitengewone uitgaven....
pi_47695133
Ik heb het downloadprogramma ingevuld, maar ik heb nergens iets ingevuld met betrekking tot zorgtoeslag/stufi/scholierenbijdrage oid. Heb ik iets over het hoofd gezien of hoort dit zo?
pi_47695257
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:34 schreef Fides het volgende:
Ik heb het downloadprogramma ingevuld, maar ik heb nergens iets ingevuld met betrekking tot zorgtoeslag/stufi/scholierenbijdrage oid. Heb ik iets over het hoofd gezien of hoort dit zo?
De zorgtoeslag heb je inderdaad over het hoofd gezien, de rest niet (want die hoef je niet in te vullen)
pi_47695802
quote:
Ja, kijk bij aftrekposten en dan ziektekosten en dan moet je de bovenste geloof ik hebben, klikken op berekenen.
pi_47695997
quote:
Zorgtoeslag is aftrekposten - ziektekosten of andere buitengewone uitgaven - rekenhulp algemene uitgaven

Scholingskosten is aftrekposten - studiekosten en andere scholingsuitgaven
pi_47706170
Wat gebeurt er als je helemaal niks opstuurt eigenlijk??
pi_47707073
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:51 schreef yup het volgende:
Wat gebeurt er als je helemaal niks opstuurt eigenlijk??
Als je wel een aangiftebiljet hebt gekregen, maar niets terugstuurt krijg je eerst een brief dat je bninen 10 werkdagen alsnog aangifte moet doen. Doe je dat wederom niet, stelt de inspecteur de aanslag ambtshalve vast. Hij maakt dus een schatting, en meestal doet hij de staat daar niet mee te kort (onder het mom van "als ze zoveel moeten betalen komen de gegevens alsnog wel boven tafel in het bezwaarschrift" )
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:24:25 #176
77575 NiTiN
Move On Up
pi_47718115
Ik zit met het volgende:

Er is volgens de loonstroken ook sprake van een "Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet". Kan ik dit nog ergens opgeven, bv als aftrekpost? Of kan ik hier niks mee?
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_47723681
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:24 schreef NiTiN het volgende:
Ik zit met het volgende:

Er is volgens de loonstroken ook sprake van een "Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet". Kan ik dit nog ergens opgeven, bv als aftrekpost? Of kan ik hier niks mee?
Is van belang bij de berekening van de Aftrekposten - ziektekosten of andere buitengewone uitgaven....
Rekenhulp van de algemene uitgaven
pi_47732039
Nog iets: rente-inkomsten (spaarrekening) hoef je niet toch niet op te geven zolang je vermogen onder de 19500 ligt? Telt een studieschuld mee als negatief vermogen??
pi_47733004
Kan iemand mij helpen met het volgende;

Ik ontvang van mijn grootouders periodiek (kwartaal) een schenking. Dit wordt gedaan dmv Centraal Beheer en is een uitbetaling van een levensverzekering.

Nu betaal ik hier gewoon een loonheffing op. Alleen waar moet ik deze post neerzetten? Ik heb voorheen dit gewoon onder inkomsten vermeld. Echter kreeg ik een herziening over 2004 waar werd aangegeven dat dit een inkomst is uit vroegere arbeid en ik dus geen recht had op arbeidskorting. Waardoor ik een sommatie van een dikke ¤400 kreeg die ik even binnen een aantal weken moest terug overmaken.

Maar dit is toch helemaal voor mij geen inkomst uit vroegere arbeid?

Nu zit ik weer met het 2006 aangifte programma voor m'n neus maar ook na het lezen van de help snap ik niet dat deze in die box thuis hoort.
Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven?
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_47733285
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:27 schreef Katseviool het volgende:
Kan iemand mij helpen met het volgende;

Ik ontvang van mijn grootouders periodiek (kwartaal) een schenking. Dit wordt gedaan dmv Centraal Beheer en is een uitbetaling van een levensverzekering.

Nu betaal ik hier gewoon een loonheffing op. Alleen waar moet ik deze post neerzetten? Ik heb voorheen dit gewoon onder inkomsten vermeld. Echter kreeg ik een herziening over 2004 waar werd aangegeven dat dit een inkomst is uit vroegere arbeid en ik dus geen recht had op arbeidskorting. Waardoor ik een sommatie van een dikke ¤400 kreeg die ik even binnen een aantal weken moest terug overmaken.

Maar dit is toch helemaal voor mij geen inkomst uit vroegere arbeid?

Nu zit ik weer met het 2006 aangifte programma voor m'n neus maar ook na het lezen van de help snap ik niet dat deze in die box thuis hoort.
Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven?
Het zijn ook geen inkomsten uit tegenwoordig dienstbetrekking en de enige post waar je het dan kwijt kunt is de inkomsten uit vroege dienstbetrekking....

Hier wat meer uitleg over inkomsten uit vroegere of tegenwoordige dienstbetrekking
http://www.belastingdiens(...)on/lb22_loon-03.html
pi_47733941
Dank voor je antwoord, hoe zit het trouwens met de bijdrage aan de zorgverzekering..
quote:
Op termijnen van lijfrenten moet meestal loonbelasting/premie volksverzekeringen worden ingehouden en inkomensafhankelijke bijdrage Zvw worden berekend, ook als de termijnen zijn aangewezen als loon uit vroegere dienstbetrekking. De Belastingdienst geeft op verzoek van de ontvanger van de lijfrentetermijn een verklaring af in hoeverre de inhoudingen achterwege kunnen blijven.
Hiervoor zal ik dus met hen in contact moeten treden?
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_47734023
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:51 schreef Katseviool het volgende:
Dank voor je antwoord, hoe zit het trouwens met de bijdrage aan de zorgverzekering..
[..]

Hiervoor zal ik dus met hen in contact moeten treden?
Als je wilt weten of je daarvoor in aanmerking komt kan je inderdaad een kopie van de jaaropgaaf van deze levensverzekering sturen naar de inspecteur en vragen om een standpuntbepaling
pi_47736007
Is het nog steeds mogelijk om een aangifteformulier van 2005 op te halen van de postkantoor? Ik moet binnen 10 dagen aangifte er voor doen vandaar :/
pi_47736033
je kan ook gewoon het aangifteprogramma downloaden daarvoor
pi_47736152
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 01:26 schreef dndiek het volgende:
je kan ook gewoon het aangifteprogramma downloaden daarvoor
Ik heb geen digid, en dat duurt 5 dagen. Ik wil zo snel mogelijk aangifte doen, vreemde is dat ik voor 2005 een programma heb gekregen, en voor 2006 gewoon papieren versie :/
pi_47736172
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 01:36 schreef yup het volgende:

[..]

Ik heb geen digid, en dat duurt 5 dagen. Ik wil zo snel mogelijk aangifte doen, vreemde is dat ik voor 2005 een programma heb gekregen, en voor 2006 gewoon papieren versie :/
Digid is nog niet nodig voor 2005, die aangifte is nog te ondertekenen met de elektronische handtekening
pi_47740268
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 01:37 schreef dndiek het volgende:

[..]

Digid is nog niet nodig voor 2005, die aangifte is nog te ondertekenen met de elektronische handtekening
Dat heb ik ook niet.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:33:58 #188
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_47740721
Ik heb een vraagje mbt studiekostenaftrek.
Ik heb in 2006 een voltijd opleiding gevolgd en heb hiervoor mijn collegegeld en boeken aangeschaft. Ik had in 2006 geen recht op studiefinanciering, maar heb wel geleend van de IB-groep. Mijn inkomsten in 2006 waren erg laag.
Kan ik alle studiekosten aftrekken en zo ja, is het verstandig om dat meteen dit jaar te doen of kan ik het doorschuiven naar 2007 of 2008 als ik een hoger inkomen heb?
I don't shine if you don't shine
pi_47742710
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:19 schreef yup het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet.
http://www.belastingdienst.nl/download/681.html
pi_47749813
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:33 schreef Flipper01 het volgende:
Ik heb een vraagje mbt studiekostenaftrek.
Ik heb in 2006 een voltijd opleiding gevolgd en heb hiervoor mijn collegegeld en boeken aangeschaft. Ik had in 2006 geen recht op studiefinanciering, maar heb wel geleend van de IB-groep. Mijn inkomsten in 2006 waren erg laag.
Kan ik alle studiekosten aftrekken en zo ja, is het verstandig om dat meteen dit jaar te doen of kan ik het doorschuiven naar 2007 of 2008 als ik een hoger inkomen heb?
Als je in 206 GEEN recht had op studiefinanciering mag je de werkelijke kosten aftrekken, waaronder inderdaad collegegeld en studieboeken. Je zal het wel in 2006 moeten aftrekken, je mag niet kiezen om een deel in een volgend jaar af te trekken. Mocht je nog een deel "persoonsgebonden aftrek" overhouden kan je dat wel volgend jaar gebruiken, maar een keuzemogelijkheid is er dus niet.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 maart 2007 @ 15:10:01 #191
163650 Greys
pi_47750647
Vorig jaar hebben wij een woning gekocht.
Als we onze formulieren als fiscale partner invullen moeten we geld bijbetalen en als we het elk apart invullen, krijgt mijn vriend rond de 1500 euro terug en ik rond de 1900. Dan hebben we het huis elk voor 50% ingevuld dus, dat gaat toch goed dan? Dat is toch de bedoeling?

Overigens, niet om als ontevreden kreng over te komen , had ik de teruggave nog hoger verwacht, aangezien al die kosten die bij het kopen van een huis komen vaak een hoge belastingteruggave geven. Een paar jaar geleden sloot ik de hypotheek over op mijn toenmalige appartementje en TOEN kreeg ik al 3000 euro, vandaar dat ik het nu hoger had verwacht. Maar ik ben alsnog blij hoor
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:11:07 #192
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_47750691
Kun je gemaakte kosten voor voorgeschreven medicijnen ook aftrekken bij specifieke uitgaven? Het gaat om medicijnen die ik niet vergoed krijg omdat ik het in mindering op de no-claim wordt gebracht/
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_47751655
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:11 schreef VeX- het volgende:
Kun je gemaakte kosten voor voorgeschreven medicijnen ook aftrekken bij specifieke uitgaven? Het gaat om medicijnen die ik niet vergoed krijg omdat ik het in mindering op de no-claim wordt gebracht/
Als de medicijnen ten koste van je no-claim zijn gegaan is het wel vergoed. Het bedrag dat daar in te vullen is is het bedrag dat op een specificatie staat onder de rubriek voor eigen rekening.
pi_47751753
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:10 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar hebben wij een woning gekocht.
Als we onze formulieren als fiscale partner invullen moeten we geld bijbetalen en als we het elk apart invullen, krijgt mijn vriend rond de 1500 euro terug en ik rond de 1900. Dan hebben we het huis elk voor 50% ingevuld dus, dat gaat toch goed dan? Dat is toch de bedoeling?

Overigens, niet om als ontevreden kreng over te komen , had ik de teruggave nog hoger verwacht, aangezien al die kosten die bij het kopen van een huis komen vaak een hoge belastingteruggave geven. Een paar jaar geleden sloot ik de hypotheek over op mijn toenmalige appartementje en TOEN kreeg ik al 3000 euro, vandaar dat ik het nu hoger had verwacht. Maar ik ben alsnog blij hoor
Apart, ik kan het verder niet verklaren omdat ik natuurlijk de exacte bedragen niet weet
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 maart 2007 @ 15:40:40 #195
163650 Greys
pi_47752012
Mijn vriend zit in een hogere belastingschaal dus als we ons als fiscale partner 'opgeven', dan moet er over mijn loon natuurlijk nog wel wat betaald worden, toch? Kan het daar niet aan liggen dan? Ik wist alleen niet dat het zóveel zou schelen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_47752156
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:40 schreef Greys het volgende:
Mijn vriend zit in een hogere belastingschaal dus als we ons als fiscale partner 'opgeven', dan moet er over mijn loon natuurlijk nog wel wat betaald worden, toch? Kan het daar niet aan liggen dan? Ik wist alleen niet dat het zóveel zou schelen
Je deelt dus de woning en de kosten door 2-en?
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:46:19 #197
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_47752249
Bedankt voor de reactie dndiek.

Ik krijg precies het bedrag terug wat ik aan loonheffing heb afgestaan. Nu moet ik alleen nog even wachten op het DIgidactivateringscode.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:29:38 #198
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_47754264
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:46 schreef VeX- het volgende:
Bedankt voor de reactie dndiek.

Ik krijg precies het bedrag terug wat ik aan loonheffing heb afgestaan. Nu moet ik alleen nog even wachten op het DIgidactivateringscode.
Je kunt niet meer terugkrijgen dan dat je betaald hebt.. het woord zegt het al terug-krijgen.
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 maart 2007 @ 18:11:25 #199
163650 Greys
pi_47758017
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:44 schreef dndiek het volgende:

[..]

Je deelt dus de woning en de kosten door 2-en?
Ja, omdat we allebei eigenaar van de woning zijn en ook allebei een deel VT krijgen, leek het ons dat we de woning ook allebei voor de helft op onze aangifteformulieren moeten invullen. Of maken we nou een hele domme denkfout? We hebben zelfs alle kosten (notaris, NHG, enz. door twee gedeeld en elk de helft ingevuld).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_47758247
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, omdat we allebei eigenaar van de woning zijn en ook allebei een deel VT krijgen, leek het ons dat we de woning ook allebei voor de helft op onze aangifteformulieren moeten invullen. Of maken we nou een hele domme denkfout? We hebben zelfs alle kosten (notaris, NHG, enz. door twee gedeeld en elk de helft ingevuld).
In principe zou samen aangifte doen toch meer op moeten leveren, maar ja dat is moeilijk te bevestigen zonder de gegevens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')