je kunt de rente en kosten gewoon bij 1 partner aangeven en later gaan schuiven met de aftrekposten over de fiscale partners. Ikzelf werk altijd met optimalisatie, dan rekent het programma dus zelf uit hoe de aftrekposten het gunstigst over beide partners verdeeld worden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, omdat we allebei eigenaar van de woning zijn en ook allebei een deel VT krijgen, leek het ons dat we de woning ook allebei voor de helft op onze aangifteformulieren moeten invullen. Of maken we nou een hele domme denkfout?We hebben zelfs alle kosten (notaris, NHG, enz. door twee gedeeld en elk de helft ingevuld).
Dan is wel duidelijk voor ons wat er eventueel aftrekbaar is voor jouquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik sanp er geen hol van, echt iedereen die ik ken krijgt geld terug, maar ik moet betalen.
Wat valt er dan allemaal af te trekkenHeb nu speciale uitgaven 314 kunnen invullen voor lenzen. Maar meer zou ik echt niet weten..
quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:32 schreef dndiek het volgende:
[..]
Dan is wel duidelijk voor ons wat er eventueel aftrekbaar is voor jou![]()
Zoiets is zoals het ook genoemd wordt persoonsgebonden, dus wat er voor jou aftrekbaar is, is voor ons moeilijk aan te gevenquote:
Ziektekostenpremie (standaard basisbedrag (¤ 1.015,--) en aanvullend (daadwerkelijk bedrag), vanwege je lenzen: 795,-- i.v.m chronische ziekte.(lenzen en/of bril), vergeet je huisapotheek niet (23,-- per persoon), andere niet vergoede uitgaven?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik sanp er geen hol van, echt iedereen die ik ken krijgt geld terug, maar ik moet betalen.
Wat valt er dan allemaal af te trekkenHeb nu speciale uitgaven 314 kunnen invullen voor lenzen. Maar meer zou ik echt niet weten..
Hij moet eventueel wel rekening houden met de ontvangen zorgtoeslagquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ziektekostenpremie (standaard basisbedrag (¤ 1.015,--) en aanvullend (daadwerkelijk bedrag), vanwege je lenzen: 795,-- i.v.m chronische ziekte.(lenzen en/of bril), vergeet je huisapotheek niet (23,-- per persoon), andere niet vergoede uitgaven?
Het staat zeker wel een keer of 10 in de topics
Joh, er staan nog wel een stuk of 80 dingen in de topics, waar 'ie rekening mee zou kunnen houden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:45 schreef dndiek het volgende:
[..]
Hij moet eventueel wel rekening houden met de ontvangen zorgtoeslag
I knowquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Joh, er staan nog wel een stuk of 80 dingen in de topics, waar 'ie rekening mee zou kunnen houden.
Als je recht hebt op zorgtoeslag zou ik het maar als de wiedeweerga aanvragen. Voor 2006 kan dit nog tot 1 april. Daarna heb je pech.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef Modus het volgende:
Ik hoorde vandaag vaag iets op de radio dat de aangifte echt voor 1 april binnen moet zijn, want... (en toen verstond ik het niet meer, iets met geen uitstel ofzo). Wa's da?
.
En verder:
Ik heb geen zorgtoeslag aangevraagd, maar als ik daar recht op gehad zou hebben, wordt deze toch alsnog verrekend?
En verder:
voor 2004 en 2005 heb ik geen verzoek tot aangifte ontvangen, daarvoor altijd wel. Dit gebeurt wel eens als je de laatste 2 jaar precies op 0 uitkwam, zoiets wist iemand mij te vertellen. Dan word je namelijk soort van 'uitgeschreven'. Klopt dat? En stel dat ik dat ben, kan ik dan wel gewoon nu opnieuw aangifte doen?
(Als je aangifte IB op 1 april nog niet binnen is, is er nog geen man over boord, hoor. Je krijgt eerst nog een vriendelijke herinnering.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef GodsSon het volgende:
Ik zou even uitstel aanvragen bij de belastingdienst, is gewoon even een brief sturen! Adres staat in de brief van de BD!
Heb je gisteren niets gehad danquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:27 schreef TubewayDigital het volgende:
gisteren digitale aangifte verstuurt. Wanneer kan ik het geld verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
Even vragen of FH weer een streepje wil zetten bij deze vraag in verband met de statistieken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:27 schreef TubewayDigital het volgende:
gisteren digitale aangifte verstuurt. Wanneer kan ik het geld verwachten?
Het hebben van een bril staat gelijk aan chronische ziekte?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ziektekostenpremie (standaard basisbedrag (¤ 1.015,--) en aanvullend (daadwerkelijk bedrag), vanwege je lenzen: 795,-- i.v.m chronische ziekte.(lenzen en/of bril), vergeet je huisapotheek niet (23,-- per persoon), andere niet vergoede uitgaven?
Het staat zeker wel een keer of 10 in de topics
Waar vind ik die brief van de belastingdienst?quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef GodsSon het volgende:
Ik zou even uitstel aanvragen bij de belastingdienst, is gewoon even een brief sturen! Adres staat in de brief van de BD!
Normaal gesproken ligt die in je brievenbus en anders vind je het wel op hun website.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:18 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Waar vind ik die brief van de belastingdienst?
Aha op zo'n manier. Zal gelijk ff een briefje tikken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:04 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Normaal gesproken ligt die in je brievenbus en anders vind je het wel op hun website.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:36 schreef j0rrit het volgende:
Afgelopen week heb ik digitaal mijn belastingaangifte afgehandeld en ingestuurd. Nu krijg ik een fors geldbedrag van de belastingdienst terug, wat altijd welkom is natuurlijk.Hoe lang duurt iets dergelijks, wanneer kan ik het geld verwachten?
...maar toch... heeft deze meneer wel erg veel fantasie denk ikquote:Op donderdag 29 maart 2007 15:32 schreef _Flash_ het volgende:
Een collega van me trekt zijn doorlopende reisverzekering ook af onder ziektekosten. Je wilt immers goede zorg in het buitenland.
Hij lijkt me gelijk te hebben maar toch..
dat magquote:Op donderdag 29 maart 2007 15:32 schreef _Flash_ het volgende:
Een collega van me trekt zijn doorlopende reisverzekering ook af onder ziektekosten. Je wilt immers goede zorg in het buitenland.
Hij lijkt me gelijk te hebben maar toch..
Er is 5 dagen uitstel gegeven in verband met de staking bij de belastingdient. De opgave moet nu op 6 april binnen zijn. Boeie , ik ben al jaren te laat. Heb zelfs wel een geld treuggekregen verhoogd met de wettelijke rente omdat ik zélf te laat de aangifte op de bus deed. En dat is meer (6 %) dan wat je op een saarrekening krijgt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef Modus het volgende:
Ik hoorde vandaag vaag iets op de radio dat de aangifte echt voor 1 april binnen moet zijn, want... (en toen verstond ik het niet meer, iets met geen uitstel ofzo). Wa's da?
.
Want?quote:
* ManAtWork vraagt FH wederom om een streepje te zette voor de statistieken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:36 schreef j0rrit het volgende:
Afgelopen week heb ik digitaal mijn belastingaangifte afgehandeld en ingestuurd. Nu krijg ik een fors geldbedrag van de belastingdienst terug, wat altijd welkom is natuurlijk.Hoe lang duurt iets dergelijks, wanneer kan ik het geld verwachten?
De overdrachtsbelasting is niet aftrekbaar maar mag wel worden meegefinancierd. Het is dus van belang om je eigenwoningreserve mee te berekenen en om op deze wijze het deel van de hypotheek te bepalen waarvan je de rente mag aftrekken. Maar de overdrachtsbelasting zelf is geen aftrekpost voor je eigen woning!quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:46 schreef Bibikuif22 het volgende:
Inmiddels heb ik hem verstuurd!! (met veel dank aan MenAtWok).
In box1:werk en woning onder bijleenregeling staat bij de rekenhulp al standaard ingevuld wat je af kan trekken. Daaronder stond dus ook overdrachtsbelasting. Nu hoor ik net dat ik dat niet af zou mogen trekken... Waarom zet de belastingdienst dat dan standaard in hun rekenhulp??
Ik heb het dus wél erbij gezet nu.
Voor jou? Misschien wel, misschien niet. Ligt aan je situatie.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:03 schreef w00h00 het volgende:
Is lesgeld aftrekbaar?
Oké, zet maar een streepje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
* ManAtWork vraagt FH wederom om een streepje te zette voor de statistieken.
Misschien is het een idee om terug te lezenquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:16 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Oké, zet maar een streepje.
Is er ondertussen iemand die iets over een termijn kan zeggen?
Als ik tijd heb zal ik dat zeker doen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:16 schreef dndiek het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om terug te lezen
Is gisteravond al door Sjeen gedaan.quote:
Die vetgedrukte mededeling klopt ook niet helemaalquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:33 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Is gisteravond al door Sjeen gedaan.
Maar blijkbaar is een vet gedrukte mededeling nog niet voldoende, haha. Misschien iets met kleurtjes ofzo,...?
De TT is niet veranderd hoorquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:33 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Is gisteravond al door Sjeen gedaan.
Maar blijkbaar is een vet gedrukte mededeling nog niet voldoende, haha. Misschien iets met kleurtjes ofzo,...?
Sorry, dacht dat je de OP bedoelde.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De TT is niet veranderd hoor
Ja, maar dat is ook weer ruk, dat past niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:42 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sorry, dacht dat je de OP bedoelde.Je hebt gelijk, het zou nog in de TT kunnen.
![]()
Verrekende arb. krt = arbeidskortingquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:36 schreef JapieGijs het volgende:
Zit het nu in te vullen..
nu heb ik hier een jaaropgaaf, maar die termen zijn bij alle 3 anders.
Bij 2 kom ik er wel uit, wat ik bij arbeidskorting, loonheffing en loon moet zetten, maar bij de belangrijkste niet.
op de jaaropgaaf staat:
Fiscaal loon:
Verrekende arb.krt:
Loon voor ZVW:
Inhoudingen
- Loonbelasting/premie v.verz:
- ZVW premie:
Wat moet ik nu bij arbeidskorting, loonheffing en loon invullen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |