Klopt, maar als je echt wilt kun je via deze link het biljet ook bestellen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij is dat er ook helemaal niet. Download gewoon het aangifte-programma. Dat doet hetzelfde, maar dan met meer mogelijkheden.
Ik kom met 340 euro voor die lenzen nooit in aanmerking voor een teruggave volgens mij. Kan ik ook iets met mijn zorgverzekering? Ik betaal daar in 2006 voor:quote:Op zaterdag 17 maart 2007 17:14 schreef ManAtWork het volgende:
Nee en ja.
(Zie ook topic nr 4 voor een uitgebreide toelichting.)
Ik ben afgelopen jaar met de ambulance vervoerd na een ongeluk en kreeg daarvoor een rekening van 500 euro gepresenteerd van m'n verzekering. Die heb ik zelf moeten betalen, was niet vergoed. Kan ik dat dan aftrekken?quote:Verder is er nog een interessant aardigheidje als je meer dan 286 Euro aan de volgende onvergoede kosten hebt gemaakt:
* voorgeschreven medicijnen
* verzorging of verpleging
* hulpmiddelen (o.a. bril of contactlenzen)!!!
* aanpassingen aan een woning
* andere aanpassingen
* vervoer zieke of invalide
* dieet op doktersvoorschrift
* extra gezinshulp
* extra uitgaven voor kleding en beddengoed
Schenkingen aftrekken?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:25 schreef HuHu het volgende:
En het zakgeld wat ouders aan kinderen geven, kan je dat ook opvoeren als zijnde schenking en dus aftrekken?
Geen idee... ik las iets dat ouders tot 4300 euro belastingvrij kunnen schenken. Is het dan zo dat alleen de kinderen er geen belasting over hoeven te betalen, of kunnen de ouders dat dan ook aftrekken, danwel voordeel uit halen?quote:
Het is geen biljet, ik kan het gewoon online invullen na ingelogd te zijn. Ik ben wel ondernemer volgens de BD, ik heb twee brieven ontvangen van de BD, namelijk eentje dat ik omzetbelasting aangifte moet doen en eentje waarin men vertelt dat ik aangifte inkomstenbelasting moet doen.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:36 schreef ManAtWork het volgende:
De inkomsten van dit jaar (=2007) geef je niet aan in de aangifte van 2006 maar in de aangifte van 2007.
Ben je aangemerkt als ondernemer, dan moet je aangifte doen met het aangiftebiljet dat je ook via de website kunt downloaden (na inloggen zie je deze staan).
Ben je geen ondernemer, dan geef je de bedragen excl. BTW aan. Nogmaals, let op het juiste jaar!
Logisch. Maar dat belastbaar bedrag wat jij noemt, daar gaat mijn vraag dus om.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:42 schreef ManAtWork het volgende:
Als je ondernemer bent moet je inderdaad online aangifte doen.
Je moet dan de balans en de winst-en-verliesrekening volledig invullen. Op basis daarvan rolt de winst uit onderneming als belastbaar bedrag in de aangifte. En zoals gezegd: alle bedragen excl. BTW.
(Is ook logisch omdat je anders IB betaald over BTW.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |