quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:49 schreef Falco het volgende:Wat gaan we nou weer doen, Falco?
Op andere subfora zijn er al diverse survivalgames georganiseerd, maar nog niet in dit forum. Tijd dat daar verandering in komt: we gaan survivalgamenOh, en hoe werkt dat dan?
Het principe is vrij simpel: er wordt begonnen met een lijst van films die een gelijk aantal punten hebben. Vervolgens mag elke user één keer op dag twee minpunten en één pluspunt toekennen aan drie verschillende films. Als een film op 0 punten terecht komt, doet ie niet meer mee. De film die als laatste overblijft heeft gewonnen!
In dit geval heb ik de Imdb-top 250 van zondagavond 18 februari in vijf gelijke delen willekeurig opgedeeld. In de eerste poule zitten dus 50 films, die bij aanvang ieder 7 punten hebben gekregen. Vervolgens gaan we in de poulefase zo ver dat er 10 films overblijven (de overige 40 films zijn naar 0 punten gestemd). Na 5 poules strijden de 50 overgebleven films in de allesbeslissende finale. Tot zover de organisatie van de survivalgame!
Zie hieronder voor die lijst van poule I overigens.
Klinkt allemaal erg leuk! Zijn er nog andere huishoudelijke regels?
Nou niet hele strikte regels enzo, maar probeer bijvoorbeeld wel een beetje gevarieerd te stemmen. Elke dag -1 voor twee LotR-films en +1 voor Terminator 2 doen is niet echt heel tof ofzo. Je stemmen dienen ten opzichte van de vorige dag op minstens twee films verschillen. Je kunt dus wel telkens elke dag op dezelfde LotR-film stemmen. Verder mag je de lijst wel kopiëren bij het toekennen van de stemmen, maar ik vrees dat dat een zootje zou kunnen worden. Ik houd het in ieder geval apart bij in een kekke excelsheet en zal vrijwel elke dag een update plaatsen met de tussenstand.
En ohja ook hier geldt natuurlijk de welbekende tournamentregel: alleen stemmen op een film als je hem gezien hebt!Nou oke, was dit het?
Ja! Starten maar met stemmen. Dat er maar veel gestemd gaat worden en dat er natuurlijk ook veel verhitte discussies mogen ontstaan
. Verdere vragen en opmerkingen kunnen uiteraard in dit topic gepost worden
.
Tis mij ook een raadselquote:Op zondag 18 maart 2007 19:43 schreef Doff het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen American Beauty?
Zelde met veel films, alsof het stemmen erop niet cool genoeg is, en dan mensen hun film kenner status verliesen. Maarja ..quote:
Volgens mij ook.Ik heb AB (nog) geen minpunten gegeven,want er zitten slechtere films tussen,maar pluspunten zal ik het ook niet snel geven.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:10 schreef SamuelofSEK het volgende:
volgens mij krijgt die film bijna net zoveel plus als minstemmen dus dat valt wel mee
Dus omdat het een 'Hollywood'-regisseur is, is het meteen fake? Waarom zou een regisseur met iets meer budget geen mooi artistiek drama kunnen maken?quote:Op zondag 18 maart 2007 20:36 schreef Mainport het volgende:
Ik vind het een kazig, overroepen, quasi-gedurfd Hollywoodmisbaksel. Spontaan komt het niet op me over, met die veel te vaak aangehaalde rozenblaadjesscène en dat filosofische plastic zakje. Waar Donnie Darko dit soort tierlantijnen nog aannemelijk over weet te brengen, prik ik daar bij American Beauty direct doorheen, omdat het zo gemaakt, niet overtuigend overkomt. Het grote verschil is dat ik met het zweet in mijn handen naar Donnie heb zitten kijken en bij Sam Mendes accute braakneigingen kreeg van zoveel wannabe-gedoe.
Maar goed, het is een subjectief verhaaltje, ik kan me zo voorstellen dat een ander dat helemaal niet zo ervaart.
Nee hoor, ik kan Michael Mann en Ron Howard bijvoorbeeld heel goed waarderen. Neemt niet weg dat ik AB niets kan vinden.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:51 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dus omdat het een 'Hollywood'-regisseur is, is het meteen fake? Waarom zou een regisseur met iets meer budget geen mooi artistiek drama kunnen maken?
Dat kan, maar dan is alsnog je kritiek zeer vreemd. Waardoor komt het zo pretentieus over?quote:Op zondag 18 maart 2007 21:03 schreef Mainport het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan Michael Mann en Ron Howard bijvoorbeeld heel goed waarderen. Neemt niet weg dat ik AB niets kan vinden.
Als ik iemand nep-sentiment moet verwijten dan maakt Ron Howard toch wel een grote kans. Bovendien heeft American Beauty meer, en dat is een bepaald cynisme, een (vind ik) intelligente soort humor en bovendien een sfeer, onder andere door de prachtige beelden en muziek, waar de films van bijvoorbeeld Ron Howard absoluut niet aan kunnen tippen. Maar zoals je al zei, iedereen z'n meug, ik vond American Beauty gewoon bijzonder goed.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:03 schreef Mainport het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan Michael Mann en Ron Howard bijvoorbeeld heel goed waarderen. Neemt niet weg dat ik AB niets kan vinden.
Nepthys, je stemt op 2 films waar je ook de vorige ronde op hebt gestemd.quote:Op maandag 19 maart 2007 00:33 schreef Nepthys het volgende:
American Beauty +1![]()
Sen to Chihiro no kamikakushi -1
The Bridge on the River Kwai -1
Die van Nepthys telt natuurlijk wel, dus het is nu nog +1.quote:Op maandag 19 maart 2007 09:11 schreef PeRi het volgende:
American Beauty -1 en al ik het goed heb bijgehouden en die van Nepthys niet telt, ligt ie er nu wel uit en anders gaat ie toch wel tot wederziens zo.
Modern Times -1
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens +1
Oh ja ik zie nu pas dat ie zn stemmen al herzien heeftquote:Op maandag 19 maart 2007 09:14 schreef Mike het volgende:
[..]
Die van Nepthys telt natuurlijk wel, dus het is nu nog +1.
Back to the Future ligt er ook al uit.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:39 schreef Dodecahedron het volgende:
# Pulp Fiction (1994) -1
# Back to the Future (1985) -1
# American Beauty (1999) +1 The Godfather +1
bedanktquote:Op maandag 19 maart 2007 11:14 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Back to the Future ligt er ook al uit.
Niet helemaal, maar toch wel voor een redelijk gedeeltequote:Op maandag 19 maart 2007 10:40 schreef Dodecahedron het volgende:
Goed idee dit! Heb je dit zelf bedacht Falco?
Nice wat het is leuk om te zien wat we allemaal nou hebben gestemt in een mooi overzicht.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar toch wel voor een redelijk gedeelte.
Helo: Ik heb wel ideeën om na de vijf poules nog een complete aangepaste imdb-top 250 samengesteld door FOK!kers te maken. Maar na afloop van poule III kan ik wel zo'n alternatieve top 150 met poule I en II d'rin gebakken maken.
En ohja... AB eruit.
Leuk idee wederom. Wil je dat dan baseren op de top-100 lijstjes die de fokkers ingeleverd hebben of iets anders?quote:Op maandag 19 maart 2007 14:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Helo: Ik heb wel ideeën om na de vijf poules nog een complete aangepaste imdb-top 250 samengesteld door FOK!kers te maken.
Nee gewoon op basis van wat we nu al doen. Top100-lijstjes verzamelen , is Gorro zijn liefhebberijquote:Op maandag 19 maart 2007 15:14 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Leuk idee wederom. Wil je dat dan baseren op de top-100 lijstjes die de fokkers ingeleverd hebben of iets anders?
Ben-Hur ligt er al uitquote:Op maandag 19 maart 2007 01:06 schreef J-Will het volgende:
Ben Hur -1
Pulp Fiction -1
The Deer Hunter +1
Raarquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:33 schreef cwk het volgende:
potdikkie, was dit topic al een tijdje kwijt.
Aah, kut, zag niet dat er nog twee pagina's warenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:26 schreef Dodecahedron het volgende:
American Beauty en Der Untergang liggen er al uit, Mr-Sander.
Ga je je stemmen aan andere films dan misschien gevenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:51 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Aah, kut, zag niet dat er nog twee pagina's waren![]()
Hmm...meer andere films heb ik eigenlijk niet zo zeer bekeken, alleen The Godfather. Dus: Nee, misschien volgende keer weerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Ga je je stemmen aan andere films dan misschien geven?
Ja, dit is echt het toernooi van de middelmaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:26 schreef Dodecahedron het volgende:
American Beauty en Der Untergang liggen er al uit, Mr-Sander.
was al bang voor zo'n opmerkingquote:Op donderdag 22 maart 2007 00:19 schreef JelleS het volgende:
Zo, Samuel is dus de volgende op mijn lijstje.
Ik hoop wel dat jullie allemaal "die" tekenfilm hebben gezien. Want de laatste dagen ging hij er wel verrassend snel uit. Hopelijk stemmen jullie wel op de slechtste film die gezien is en niet de in jullie ogen lijkende slechtste filmquote:Op donderdag 22 maart 2007 00:38 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
was al bang voor zo'n opmerking![]()
Als jij nou die tekenfilm niet weg had gestemd had ik gewoon nog op die kunnen minstemmen![]()
Ik kom tot 1. Price had namelijk al voor vandaag een pun gegevenquote:Op donderdag 22 maart 2007 09:15 schreef Helo het volgende:
Quatre cents coups, heeft -1 gekregen door ruudbackus die film was er dus al uit
Als het nou Mononoke-hime , Castle in the Sky of Kaze no tani no Naushika was geweest, had hij er niet zo snel uitgevlogen denk ik. Spirited Away is in mijn ogen, en blijkbaar van veel meer, niet zijn beste werk.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:08 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat jullie allemaal "die" tekenfilm hebben gezien. Want de laatste dagen ging hij er wel verrassend snel uit. Hopelijk stemmen jullie wel op de slechtste film die gezien is en niet de in jullie ogen lijkende slechtste film
Met jou kan ik praten! Ik doe morgen Butch ook weer +1 .. dat einde van die film, weergaloos!quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:38 schreef Luutgaert het volgende:
Butch Cassidy and the Sundance Kid +1
..........
Dit is al de derde keer op rij, dat je op een film stemt die er al uit is. Zou je je stem willen veranderen misschien?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:52 schreef Carolyne1575 het volgende:
The Godfather +1
Quatre cents coups, Les -1
In the Heat of the Night -1
Ik vind dat ook een aparte tactiek ja. In de onderste regionen kun je natuurlijk het (nodige) verschil maken welke film er wel of niet in blijftquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:23 schreef Helo het volgende:
Apocalypse Now 1 erbij , 1 eraf ,1 erbij , 1 eraf ???
kunnen jullie niet gewoon wat eruit stemmen beetje stom nu er nog 3 te gaan zijn
om heel eerlijk te zijn wil ik de godfather ook echt eruit hebbenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:49 schreef cwk het volgende:
Ik snap niet dat mensen de nummer 1 en 2 nu nog pluspunten geven...Ik geef ze juist minpunten omdat ze het kunnen hebben, en ik een andere film nog wat langer hier kan houden.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 07:55 schreef jwjw het volgende:
Salaire de la peur, Le (1953) -1
het lijkt er inderdaad op dat het een verkiezing is van welke film het minst gehaat wordt, maar dat is ook weleens leukquote:[b]Op zaterdag 24 maart 2007 11:48
Toch maar een vreemd spel, je haalt er hier niet echt uit wie welke films nou leuk vindt, vooral wie niet van wat houdt. De winnaar zal ongetwijfeld een braaf, middle of the road filmpje worden.
Dit is de tweede keer dat je vandaag stemtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:22 schreef Dodecahedron het volgende:
Full Metal Jacket +1
Toy Story 2 -1
Forrest Gump -1
Ai, ik zie het. Was vergeten dat het toen al na twaalven was. Ik zal hem wel morgen plaatsen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit is de tweede keer dat je vandaag stemt
quote:Op zondag 25 maart 2007 00:28 schreef Falco het volgende:
Forrest Gump +1
He, je mocht toch niet 2x hetzelfde stemmen?quote:
quote:Op zondag 25 maart 2007 17:32 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
[..]
He, je mocht toch niet 2x hetzelfde stemmen?
Dat dusquote:Klinkt allemaal erg leuk! Zijn er nog andere huishoudelijke regels?
Nou niet hele strikte regels enzo, maar probeer bijvoorbeeld wel een beetje gevarieerd te stemmen. Elke dag -1 voor twee LotR-films en +1 voor Terminator 2 doen is niet echt heel tof ofzo. Je stemmen dienen ten opzichte van de vorige dag op minstens twee films verschillen. Je kunt dus wel telkens elke dag op dezelfde LotR-film stemmen.
quote:Op maandag 26 maart 2007 10:45 schreef PeRi het volgende:
[ Bericht 24% gewijzigd door PeRi op 26-03-2007 11:00 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |