Laatste te beoordelen foto/post voor de sluitpost...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:38 schreef WurM het volgende:
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En ook maar één keer per dag posten en natuurlijk:
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief en 1 negatief punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
Foto\\\'s komen het best tot hun recht met een maximale breedte van 580 pixels, dus graag resizen!
1 foto, doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!
Vorige delen.
Je mooiste foto van vandaag -deel 1
Je mooiste foto van vandaag - deel 2
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 3
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 4
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 5
Beoordeel de mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 6
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 7
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 8
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 9
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 04:09 schreef KD-fotografie het volgende:
sgoldie
+gelukkig heb je het origineel nog.
- de andere vind ik ook een heel stuk mooier.
Vanavond de studio ingeweest met mijn beste vriendin, dit is 1 van de foto's maar omdat dit de enige high key is plaats ik deze hier en zal een dezer dagen een test/show case openen.
Ik moet zeggen dat ik ook niet exact weet wat high key inhoudt dus misschien een verkeerde benaming, heb deze als expiriment gemaakt en het resultaat beviel me wel, dus misschien had ik er beter geen "naam" bij kunnen zetten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:41 schreef HMaster-II het volgende:
Mooi integer portret, maar ik had zelf de key nog wat higher getrokken..
Bijvoorbeeld je model een witte blouse of shirt aan laten trekken en ook haar gezocht verder de overbelichting in sleuren. Komt nu niet echt als High Key uit de digitale verf...
Maar dit was weer een mening van HM2
High Key is zwaar overbelichten van modellen op een witte achtergrond. En dan het leifst het model zo bleekjes mogelijk houden en ook super witte kleding aan laten houden..quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:46 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik ook niet exact weet wat high key inhoudt dus misschien een verkeerde benaming, heb deze als expiriment gemaakt en het resultaat beviel me wel, dus misschien had ik er beter geen "naam" bij kunnen zetten.
Denk dat je nog sneller moet zijn danquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:58 schreef minolta het volgende:
ik vind zo'n foto's mooi
maar als jij wilt dat de spaken stilstaan
niet meebewegen
korte sluitertijd 1/250 1/500
Juistem een kortere sluitertijd en dan rustig meepannen met het onderwerp, daardoor krijg je een mooi bewegings/snelheids effect op de achtergrond. Voor goed pannen heeft veel oefening nodig, maar het resultaat mag er vaak wel zijn.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:42 schreef ikbenblij het volgende:
+vind het gewoon een helemooie foto
- kan eigenlijk niks bedenken, nou ja als je lang zoekt
de lichtjes in pupil( maar ik moest goed zoeken)
kwam vandaag een sportief typje tegen.
moet dan snel denken en doen,dus met dit resultaat.
wil het nog wel eens proberen en dan dat het lijkt of de spaken stil staan.
maar weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
misschien snellere sluitertijd, of niet de camera meebewegen.
dus tips..
[afbeelding]
Schattig, alleen waar is z'n rechterarmpje heenquote:Op zondag 18 maart 2007 12:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Denk dat je nog sneller moet zijn danEn een andere hoek moet gebruiken. Hier zou dat niet uit de verf komen. Maar ik vind het een toffe foto
Hij is lekker dynamisch door het meepannen. Hij zou van mij alleen nog iets meer gecropt kunnen worden.
Mijn foto voor vandaag. Wel al een tijdje geleden gemaakt, maar nog ff patsen met mijn neefje
[afbeelding]
Lees jij de OP eens een keer krengquote:
wat is dat als ik vragen mag?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:50 schreef ..zapper het volgende:
+ de kleuren
- de compositie oa: de voet van het beeld staat er niet op
[afbeelding]
Snelweg met auto'squote:Op zondag 18 maart 2007 23:03 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
wat is dat als ik vragen mag?
ik herken lantaarnpalen, maar dat rode onderin, wat is dat?
Heet die vriendin op de bovenste foto judit want die ken ik en daar lijkt ze wel opquote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:23 schreef KD-fotografie het volgende:
dank je wel!
nee das henk de omgebouwde vriend van de neef van de zus van petraquote:Op maandag 19 maart 2007 00:03 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
Heet die vriendin op de bovenste foto judit want die ken ik en daar lijkt ze wel op![]()
quote:Op maandag 19 maart 2007 00:05 schreef jovink het volgende:
[..]
nee das henk de omgebouwde vriend van de neef van de zus van petra
Nee, dit is Janneke.quote:Op maandag 19 maart 2007 00:03 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
Heet die vriendin op de bovenste foto judit want die ken ik en daar lijkt ze wel op![]()
[commercial break]Douwe Egberts koffie, lekkere koffie[/commercial break]quote:
whaha, als het goed is doet ie het nou, doe eens testen!quote:Op maandag 19 maart 2007 20:08 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
[commercial break]Douwe Egberts koffie, lekkere koffie[/commercial break]
KD doe es iets aan je PM instellingen![]()
[commercial break]Lenen.nl voor je finaniciële ondergang[/commercial break]
Tis weer maandag![]()
Mooie foto!quote:
Oeh mooiquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:43 schreef IkVind het volgende:
+ Goede compositie, belichting ook goed.
- Misschien de rots aan de rechterkant iets minder op de foto kunnen zetten.
Hier mijn bijdrage.
[afbeelding]
Het ging om de scherpte en de lampjesquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:44 schreef KD-fotografie het volgende:
Bleuzz, sorry maar ik vind de foto eigenlijk niet echt iets moois hebben, de compositie klopt niet vooor mijn gevoel, de ronde knop staat er maar half op, hij is van bovenaf genomen , ik denk denk dat recht van voren mooier was geweest en hij is op zo'n manier scuijn dat ik niet weet of het bedoeld of perongeluk ik.
Maar de foto is wel goed scherp!!
Ik mis de bovenkant van haar hoofd, ik zou hem een stuk krapper uitsnijden als dat niet op de foto staat, van iets boven haar ogen alles verwijderen, en ruim tot en met het rechter oor (voor de kijker links) alles verwijderen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:29 schreef ikbenblij het volgende:
+de schittering die je ziet
- ruis/niet scherp zand
woensdag gemaakt
meisje vroeg heel lief, of ik een foto van haar wilde maken.
mooie blik in haar ogen
maar toch denk ik: ik mis iets
dus tips
[afbeelding]
+aparte blik in haar ogen, in de richting van intrigerendquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:17 schreef BubbleBabe het volgende:
+ Mooi blik!!! hele warme lach vind ik
- zoals al werd gezegd.. iets met het voorhoofd![]()
Hier mijn bijdrage, ik vind dít mijn mooiste van vandaag
(Crosspost trouwens uit portetjes)
[afbeelding]
Oeh, echt een heel fijn portret zeg. Lekker hoe de achtergrond zo vervaagd is. De kleurstelling vind ik super. Als ik dan toch iets aan zou moeten merken zou het de schaduw op zijn linkerkant van z'n gezicht zijn, maar dat stoort me eigenlijk niet zo.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:05 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
+ effect op de slang (ik had alleen de slang gebruikt voor de foto...tipje!)
- zwart/wit balans over de foto en de schaduw...
mijn foto van vandaag...
[afbeelding]
Hele lekkere plaat!quote:
Ik vind hem eigenlijk wel erg tof! Erg mooi gedaan met die lichtval. Alleen mis ik een onderwerp. De man rechts had ik eigenlijk wel in het midden van dat licht willen zien. Maargoed what are you gonna doquote:Op zondag 25 maart 2007 15:11 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Hele lekkere plaat!
Tsja, pluspunten zat, mooie kadering, mooi scherp, mooie lichtval.
En nu moet ik ook een minpunt doen he? hehe.... sorry schiet me even niks te binnen....
De mijne:
[afbeelding]
Oeh, erg mooi!quote:Op maandag 26 maart 2007 19:28 schreef Sunnythesun het volgende:
+ mooie kleuren en een bijzondere weergave van een gebeurtenis
- in eerste instantie moest ik even zoeken wat er aan de hand was..
Mijn mooiste van vandaag (nou ja, eigelijk gister):
[afbeelding]
(Heb er wel veel aan moeten doen omdat ik per ongeluk een instelling verschrikkelijk verkeerd had staan toen ik de foto's schoot waardoor ze behoorlijk donker zijn geworden, deze is er nog heel behoorlijk uit gekomen)
+ Beestje lekker scherpquote:
+ mooi, van kleur, en die ijspegels, de dieptequote:Op woensdag 28 maart 2007 17:45 schreef Werewolf het volgende:
+ Beestje lekker scherp
- Ik had hem denk iets ruimer genomen (negative space)
Niet vandaag, maar afgelopen week:
[afbeelding]
+ Alles! Erg mooie fotoquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:28 schreef KD-fotografie het volgende:
Bleuzz, mooie foto hoor ,alleen de horizon recht zetten.
Mijn mooiste is een zelfportret, niks bijzonders maar heb verders niks gemaakt.
[afbeelding]
Dat zijn ze ook, niet de kleur hoor maar heb wat reflectie weggewerkt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
+ Alles! Erg mooie foto![]()
- Als ik iets moet bedenken: Ogen lijken iets geverfd?
Ik had weer eens een dilemma, deze gekozen:
[afbeelding]
2e keus was deze
Ik vind eht een toffe foto, de compositie doet het goed, al had de flesen de straal water misschien nog iets diagonaler gemogen, maar dat is maar een klein puntje. Wel vind ik dat de dop wat donker uitvalt en aan de rechterkant zwart dichtloopt (al kan dat dan weer aan mijn beeldscherm liggenquote:Op donderdag 29 maart 2007 08:47 schreef AmarettoSour het volgende:
+ mooie lichtval
- onderwerp erg centraal, takjes/boom leiden wat af
[afbeelding]
Ik vind de tweede mooier, sterkere compositie imho, ook al is hij niet superscherp (zo mag het wel bij zo'n snelle beweeglijke foto).quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
+ Alles! Erg mooie foto![]()
- Als ik iets moet bedenken: Ogen lijken iets geverfd?
Ik had weer eens een dilemma, deze gekozen:
[afbeelding]
2e keus was deze
Sommige mensen leren het niet hequote:Op zondag 1 april 2007 21:18 schreef roger_dry het volgende:
ik heb geen ervaringen met het fotograferen van de maan. Hier kan ik je dus niet verder mee helpen... sorry
Vanmiddag ben ik ff een stuk gaan fietsen en kwan oa dit tegen:
[afbeelding]
Het was misschien mooier geweest als je het portret had gecentreerd. Ik had zelf in ieder geval dat stuk lijst aan de rechterkant er nog af gecropt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind eht een toffe foto, de compositie doet het goed, al had de flesen de straal water misschien nog iets diagonaler gemogen, maar dat is maar een klein puntje. Wel vind ik dat de dop wat donker uitvalt en aan de rechterkant zwart dichtloopt (al kan dat dan weer aan mijn beeldscherm liggen).
Mijn bijdrage, eigenlijk alvast voor de FOT-wedstrijd, september, maar ik wil 'm toch alvast even laten zien.
[afbeelding]
Daar gaat het heel niet om!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:50 schreef KD-fotografie het volgende:
+ sexy
-weet nog niet zo goed wat ik van het halve gezicht moet vinden.
quote:Op zondag 1 april 2007 22:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Daar gaat het heel niet om!Vrouw!
Prachtig, heerlijke sfeer, echt zo'n super zomerplaatquote:Op zondag 1 april 2007 21:36 schreef An24 het volgende:
[..]
Sommige mensen leren het niet he![]()
ik geef voorbeeld wel:
+ mooie kleuren en scherptediepte
- horizon is scheef, had hem ook iets dichterbij gemaakt
Beste van mij vandaag:
[afbeelding]
Zeg, je vergeet ietsquote:Op maandag 2 april 2007 23:56 schreef meneer draak het volgende:
vandaag in de tuin gemaakt:
[afbeelding]
Ik denk dat ie er sterker van wordt als je er links een stuk afhaalt: zodat dat huis er net niet meer op staat maar alleen de fietsen van links naar rechts. Erg goed gezien, mooie kleuren en een leuke plaatquote:Op maandag 2 april 2007 17:45 schreef Roi het volgende:
Super schattige foto, mischien wat het nog beter uitgevallen als je haar benen ook zou kunnen zien ?
[afbeelding]
Zwolle!!!quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:33 schreef LeXX het volgende:
@Cocacolalight: Mooie actiefoto! Naar mijn idee had het onderwerp wel ietsje scherper gemogen, en de achtergrond ietsje minder, zodat het er meer uitsprong. Maar ik besef dat dat erg moeilijk is in "the heat of the moment".
Een mooi plaatje op het Van Nahuysplein te Zwolle. Let vooral op het hart op de boomstam, beter te zien op de grote versie.
[afbeelding]
Met een circulaire pola haal je al veel zo niet alle spiegeling weg, dus om nou te zeggen dat je altijd reflectie houdtquote:Op dinsdag 3 april 2007 16:08 schreef meneer draak het volgende:
@CocaColaLight
Tja, ik kan toch niet de zooi onder water weghalen en die reflectie hou je altijd (tis geen onderwater foto maar tegen het water aangemaakt)
Dat is natuurlijk logisch dat je niet zomaar alles kunt veranderen aan een foto, maar dat is nu net de kunst van fotografie, dat je toch iets mooi op de foto kunt krijgen. Als je er niets aan kon veranderen (en het dus op z'n best op de foto hebt gezet) wil het nog niet zeggen dat het ook een perfecte/mooie foto isquote:Op dinsdag 3 april 2007 16:08 schreef meneer draak het volgende:
@CocaColaLight
Tja, ik kan toch niet de zooi onder water weghalen en die reflectie hou je altijd (tis geen onderwater foto maar tegen het water aangemaakt)
Waar heb je die foto gemaakt? Ik ben vandaag zelf vereeuwigd met de ING-Renault F1, op het kantoor van ING Bank in de Amsterdamse Poort.quote:
Nou,ik vind dat juist dat de foto een extra dimensie/glans geeft.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:07 schreef Dionny0 het volgende:
+ Die kerstbal is helemaal door, maar is niet kapot![]()
- De bal "hecht" aan het kader, vind ik helemaal niks![]()
Mooie zonsondergang gisteren, ff naar buiten gerend..
[afbeelding]
Vind het wel beetje jammer dat de zon zo scherp in m'n lens kwam via het slootje links..![]()
En had je een natte broekquote:Op woensdag 4 april 2007 18:07 schreef Dionny0 het volgende:
+ Die kerstbal is helemaal door, maar is niet kapot![]()
- De bal "hecht" aan het kader, vind ik helemaal niks![]()
Mooie zonsondergang gisteren, ff naar buiten gerend..
[afbeelding]
Vind het wel beetje jammer dat de zon zo scherp in m'n lens kwam via het slootje links..![]()
+steek mooi af qua kleur...quote:Op woensdag 4 april 2007 21:02 schreef MdO82 het volgende:
+ Mooie scherpe foto
- Volgens mij geen
Hierbij mijn bijdrage:
[afbeelding]
Ik vind het jammer dat ie net wat scheef loopt, en dat ie net een beetje afgekapt wordt aan de rechterkant. De sfeer en kleuren zijn wel tof.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:48 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
+steek mooi af qua kleur...
- jammer dat zijn staart er net niet op staat...als het het geval is dat je de foto zo hebt genomen (zonder stukje staart) dan kun je beter nog verder croppen tot bijv alleen zn kop en voorpoten....
Eens een keer wat anders van mijn kant...
mijn oog...
[afbeelding]
Zeg leer alstjeblieft eens lezen...quote:Op donderdag 5 april 2007 14:14 schreef B_BOY het volgende:
[afbeelding]
kwalitatief niet goed, maar ik vond de emotie erg mooi.
Dat laatste zal ook niet goed lopen omdat men toch altijd wat commentaar wilt op een foto. Daarom is het ook de desbetreffende regel ingesteld om de ander toch een beetje van commentaar te voorzien. Aan een simpele foto-dump heeft eigenlijk niemand wat.quote:Op donderdag 5 april 2007 14:35 schreef Elefes het volgende:
[..]
Zeg leer alstjeblieft eens lezen...![]()
En als je dat niet wilt, open dan een "Dump hier al je foto's" topic en zet je foto daar in
Ik denk dat de mensen die hier zomaar iets neerzetten zonder commentaar te geven, en zonder dus ook maar naar de titel of de openingspost van het topic te kijken (!) dat niet doen voor het commentaar, maar gewoon om hun foto ergens te laten zien. En dan heb ik het niet over de mensen die alsnog later het commentaar er bij zetten (die komen ook terug om te kijken).quote:Op donderdag 5 april 2007 17:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat laatste zal ook niet goed lopen omdat men toch altijd wat commentaar wilt op een foto. Daarom is het ook de desbetreffende regel ingesteld om de ander toch een beetje van commentaar te voorzien. Aan een simpele foto-dump heeft eigenlijk niemand wat.
Ik heb het gevoel dat het komt omdat de tafel zo scheef staat....quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:17 schreef MdO82 het volgende:
Of de foto verwijderen en verwijzen naar de OP![]()
![]()
@Roi: Op zich een mooie foto, alleen er zit iets in de foto wat mij stoort.
Alleen ik kan dus niet zeggen wat![]()
Als ik de foto zie dan denk ik gewoon er is iets maar wat ....![]()
het is dan ook een subjectieve non issue, en in deze opzet kom je er ook niet verder mee. Het geforceerd moeten geven van commentaar leidt niet tot constructieve bijdragenquote:Op vrijdag 6 april 2007 09:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, ik vind dat er ook regelmatig echt te weinig aandacht aan de plus- en minpunten gegeven wordt. Sommige komenniet verder dan een of twee woorden.
Niks mis met die kleuren hoor, ik vindt het zo juist wel mooi! Felle kleuren waaren natuurlijk vrolijker geweest maar dat is zo standaart bij kinderfoto's!quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:06 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Mijn nieuwe foto...
[afbeelding]
Het was lekker weertje buiten...en dan MOET je natuurlijk even in de nieuwe zandbak spelen die Jan heeft gemaakt!!! hihi
Ja en zou je dat ook willen doen op de foto boven je post?quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:56 schreef sanni het volgende:
[[url=http://xs414.xs.to/xs414/07146/boom07.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Niets aan gedaan,gewoon raw van de camera. Graag min en plus punten en hoe je de foto vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |