Leuke goal ja:quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:42 schreef Sethje het volgende:
En Sevilla gered door een kopbal van keeper Palop in de 94e minuut

Maar dan hadden we het gered denk ik. Ach, laten we idd maar naar de toekomst kijken. Zondag psv verslaanquote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, ach. Zelfs als we helemaal compleet zijn, is Werder Bremen een goede club.

Als we zondag verliezen, ga ik nooit meer naar PSV-uit.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Maar dan hadden we het gered denk ik. Ach, laten we idd maar naar de toekomst kijken. Zondag psv verslaan![]()

Ik ga sowieso al niet met de combi naar psv uit.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als we zondag verliezen, ga ik nooit meer naar PSV-uit.

Nog een stukje uit het Telegraaf artikel - wat ook in het Perez topic staat.quote:Afgelopen zondag werd de verdeeldheid goed zichtbaar in Enschede. Nadat doelpuntenmaker Babel was gewisseld, kreeg hij van iedereen langs de kant joviaal een hand, behalve van Perez. Die keek op dat moment net de andere kant op. Babel ging twee stoelen verderop zitten. Sneijder hield eveneens op bij de overige selectieleden en negeerde zijn Deense teamgenoot. Dit was geen toeval, dit was een signaal van een groep die geen dissonanten duldt. Tussen de spelmakers Sneijder en Perez is er nooit een klik geweest. En dat is tamelijk zacht uitgedrukt. De Utrechter heeft de clubleiding zelfs al laten weten dat er een keus gemaakt moet worden tussen hem en Perez.

Kenneth Perez is dit seizoen wellicht wel de beste AJacied, maar hij krijgt zo weinig kans dit te bewijzen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nog een stukje uit het Telegraaf artikel - wat ook in het Perez topic staat.
2,5 miljoen down the drain dus. Wel lijkt het er op dat Sneijder dan nog een jaar gaat blijven of is dat te ver door gedacht?.

Nou "gewoon" gewonnen zal er niet, denk dat het heel moeilijk gaat worden...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:18 schreef SiemeN het volgende:
Toch weet ik niet wat ik moet geloven van deze berichtgeving. Het kan allemaal zo ontzettend opgeblazen worden. Hoe dan ook, ik hoop dat het niet al te veel invloed zal hebben op de ploeg en dat er zondag gewoon gewonnen word.

Het had ook afgedaan kunnen worden als onzin of maar door 1 krant vermeldt worden. Als het overal staat en allemaal ongeveer hetzelfde wordt gezegd, dan zal het hier en daar wel wat aangedikt worden - maar dan klopt het echt wel hoor.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:18 schreef SiemeN het volgende:
Toch weet ik niet wat ik moet geloven van deze berichtgeving. Het kan allemaal zo ontzettend opgeblazen worden. Hoe dan ook, ik hoop dat het niet al te veel invloed zal hebben op de ploeg en dat er zondag gewoon gewonnen word.

VI.nlquote:Kluivert mogelijk van de partij tegen Ajax
15/3/2007 18:56
Patrick Kluivert heeft de groepstraining bij PSV hervat. De dertigjarige spits kampte ruim een maand met een rugblessure maar lijkt in de aanloop naar de topper zondag thuis tegen Ajax op de weg terug.
Een fitte Kluivert zou Ronald Koeman goed kunnen gebruiken. De coach van de koploper van de Eredivisie mist in de aanval Arouna Koné, die geblesseerd is. Bovendien is de spoeling dun voorin.
Kluivert deed dit seizoen dertien keer mee in de hoofdmacht van PSV. Hij begon vijf keer in de basis en maakte alleen in de KNVB-beker tegen Kozakken Boys de negentig minuten vol. De ex-Ajacied scoorde twee keer en was goed voor drie assists in de 465 minuten die hij speelde tot nog toe.

Dat er een kern van waarheid zit twijfel ik ook niet echt meer aan nee, maar toch denk ik ergens dat het wel uit zijn verband gerukt zal zijn. Waarschijnlijk legt de uitleg van Van Geel precies de vinger op de pols.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het had ook afgedaan kunnen worden als onzin of maar door 1 krant vermeldt worden. Als het overal staat en allemaal ongeveer hetzelfde wordt gezegd, dan zal het hier en daar wel wat aangedikt worden - maar dan klopt het echt wel hoor.
Je ziet het vaak aan de hele houding van hem dat ie doodongelukkig is als reservespeler en daar absoluut niet mee kan leven.
Overigens vind ik Sneijder beter dan Perez hoor, Montana.

Zeker weten!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:27 schreef BliksemSchigt het volgende:

Valt moeilijk te zeggen, als Kenneth Perez ook altijd om zijn favoriete positie had mogen beginnen, was het verhaal waarschijnlijk anders geweest. Maar goed, dat zullen we nooit weten.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:27 schreef BliksemSchigt het volgende:

Volgens mij werkt Sneijder enorm hard, is hij technisch dit seizoen perfect en enorm balvast en voelt hij zich compleet in z'n 'element' met Gabri en Davids achter zich. Waarom zou je er dan in godsnaam nog een luttele seconde over nadenken om de oudere Perez te laten spelen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Valt moeilijk te zeggen, als Kenneth Perez ook altijd om zijn favoriete positie had mogen beginnen, was het verhaal waarschijnlijk anders geweest. Maar goed, dat zullen we nooit weten.

Sneijder speelt zeker weten zijn beste seizoen. Daar doet dat incidentje bij Sparta uit niets aan af.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sneijder speelt misschien wel z'n beste seizoen hoor - op het momentje bij Sparta uit na.

Klopt, maar Wesley Sneijder wordt al vanaf het begin van het seizoen verkozen boven Kenneth Perez, terwijl ik denk dat laatstgenoemde minstens zo goed zou hebben gepresteerd. Perez zo zich waarschijnlijk óók compleet in zijn element voelen met Gabri en Edgar Davids achter zich. Maar goed, dat is slechts een aanname van mij. Is ook niet belangrijk, want op dit moment ben ik tevreden met de opstelling (net als tegen FC Twente, maar dan met Jaap Stam in plaats van Gregory v/d Wiel).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Volgens mij werkt Sneijder enorm hard, is hij technisch dit seizoen perfect en enorm balvast en voelt hij zich compleet in z'n 'element' met Gabri en Davids achter zich. Waarom zou je er dan in godsnaam nog een luttele seconde over nadenken om de oudere Perez te laten spelen?
Sneijder speelt misschien wel z'n beste seizoen hoor - op het momentje bij Sparta uit na.

Misschien wil Koeman hem wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:20 schreef PyTh het volgende:
Dikke kans dus dat Perez na dit seizoen weer uit amsterdam vertrekt?

Ben bang van wel, nu maar hopen dat Wesley Sneijder nog minimaal een seizoen blijft.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:20 schreef PyTh het volgende:
Dikke kans dus dat Perez na dit seizoen weer uit amsterdam vertrekt?

Kijk er niks van op indien Koeman hem zou willen halen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zou een goede aankoop zijn. Perez is beter dan Culina natuurlijk.

Voor Ajax ook, hoor.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:28 schreef SiemeN het volgende:
Als hij zich weet te gedragen is Perez voor PSV volgens mij absoluut een versterking.

Ajax.nlquote:Van Geel reageert op artikel VI
Amsterdam, 15 mrt 2007
Technisch directeur Martin van Geel geeft een reactie op het artikel over een vermeende ‘stammenstrijd’ bij Ajax, zoals dat deze week in Voetbal International verscheen.
,,Slecht voor Kenneth Perez, het team en de club”, is de reactie van technisch directeur Martin van Geel wanneer hem door ons wordt gevraagd naar zijn mening over het deze week verschenen artikel in Voetbal International over een vermeende stammenstrijd binnen Ajax. Hierin wordt een beeld geschetst van een grote mate van onverdraagzaamheid, met in het middelpunt Ajax-aanvaller Kenneth Perez. Martin van Geel over de inhoud van dat verhaal.
Wat dacht je toen je het artikel in VI las?
,,Het beeld dat in het artikel geschetst wordt is er een van grote onderlinge onenigheid en tweespalt en meer in het bijzonder van een speler die bij voortduring voor onrust en irritatie zorgt. Ik herken dit niet. En natuurlijk, binnen iedere selectie gebeurt er wel eens wat, maar de mate waarin het hier staat beschreven is geen weerslag van de feitelijke situatie bij Ajax.''
Laten we eens op een paar details ingaan. De aankoop van Kenneth Perez wordt in VI getypeerd als een strategische blunder. Hoe kijk jij daar tegenaan?
,,Ik ben het daar mee oneens. Kenneth Perez is een belangrijke en goede speler. Niet voor niets heeft hij in 33 wedstrijden 13 doelpunten gescoord. Tegelijkertijd is het een recht van iedere trainer, en dus ook van Henk ten Cate, om die spelers op te stellen met wie hij denkt een wedstrijd te gaan winnen. Dat zijn keuze daarbij niet altijd uitgaat naar Kenneth Perez is vervelend voor Kenneth, maar wel de realiteit waar hij op een professionele manier mee om moet gaan.''
Maar we lezen ook dat Perez zich kennelijk als een lastige, egoďstische en ongeďnteresseerde speler opstelt die voor tweespalt in de groep zorgt.
,,Ook dat is een beeld dat ik niet herken en waar ik me niet in kan vinden. Kijk, natuurlijk worstelt Kenneth met het feit dat hij niet iedere wedstrijd speelt of in de basis begint. Kenneth is een profvoetballer die graag wil spelen. En ja, het is voor hem ook niet altijd even gemakkelijk om zijn gevoelens onder stoelen of banken te steken. En dat kan ik soms nog begrijpen ook. Al zal hij zich over het algemeen natuurlijk altijd constructief en collegiaal moeten opstellen. Maar om hem af te schilderen als een egoďstische en ongeďnteresseerde lastpak gaat mij te ver en wordt ook niet door Ajax onderschreven. Ik zie vooral een speler die knokt voor zijn positie in het elftal en daar iedere dag alles voor geeft.''
Maar die in VI beschreven stammenstijd, onverdraagzaamheid en tweespalt binnen de groep dan? Dat klinkt toch zorgelijk?
,,Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Is er sprake van een groep die bestaat uit allerlei kampen die elkaar naar het leven staan en waarbij de een de ander het licht in de ogen niet gunt? Nee, absoluut niet. Is er sprake van gezonde concurrentie tussen topsporters, die soms op het scherp van de snede wordt gevoerd en waarbij soms ook harde woorden vallen? Ja, natuurlijk gebeurt dat. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Dat gebeurt overal, bij alle clubs in Nederland en daarbuiten. Wij zijn daarin geen uitzondering.''
We lezen verder dat Edgar Davids en Jaap Stam ‘genoeg zouden hebben van het cynisme en gestook’ van Kenneth Perez.
,,Dat wordt door beide spelers stellig ontkend. Wij verbazen ons erover dat dit in het artikel staat en weten niet waar het vandaan komt.''
Wat vind je ervan dat Wesley Sneijder zou hebben gezegd ‘hij eruit of ik eruit’?
,,Laat ik beginnen met te zeggen dat spelers binnen de veilige muren van een kleedkamer moeten kunnen zeggen wat ze willen zeggen. Ze moeten zich op momenten van teleurstelling, boosheid of frustratie vrij voelen hun emoties te tonen. Dat is inherent aan topsport, waarin de belangen groot zijn en de spanningen soms hoog kunnen oplopen. En als de hitte van zo’n moment eenmaal voorbij is, praat je er met elkaar over en los je het samen op. Maar de gouden regel is: wat er tussen spelers onderling of tussen spelers en staf intern besproken wordt, hoort intern te blijven. En alleen al om die reden wil ik hier inhoudelijk verder niets over zeggen.''
Wat voor gevoel houd je hier aan over?
,,Ik vind het vervelend dat er een artikel verschijnt waarin bepaalde veronderstellingen worden gedaan, waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen en die ik ook niet altijd even goed kan plaatsen. Maar ik ben ook boos omdat in het artikel tenminste de schijn ontstaat dat de vertrouwelijkheid van de kleedkamer is geschonden. Hoe je het ook wendt of keert: dit schaadt Kenneth Perez, het team en de club.''
Hoe nu verder?
,,Ik wil het niet groter maken dan het is. Ik heb aangegeven hoe ik tegen de situatie aankijk en daarmee is de kous af voor mij, maar ook voor de selectie en de technische staf. Wij richten ons op de wedstrijd tegen PSV en het verdere vervolg van de competitie. Dat is het enige dat telt.''

Misschien kan hij terug naar AZ? Dat wij dan David Mendes da Silva, Stijn Schaars, Moussa Dembele, Ryan Dock en/of Julian Jenner ervoor terugkrijgen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:31 schreef Chadi het volgende:
Ik denk niet dat Ajax Perez verkoopt aan Feyenoord-AZ-PSV.

En Van Gaal.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien kan hij terug naar AZ? Dat wij dan David Mendes da Silva, Stijn Schaars, Moussa Dembele, Ryan Dock en/of Julian Jenner ervoor terugkrijgen?
![]()

quote:Ajax biedt Martina nieuw contract
15-3-2007 Ajax heeft Javier Martina een nieuw contract aangeboden. Dit is opvallend, omdat Henk ten Cate vorige week nog zei dat de 20-jarige rechtsbuiten van Jong Ajax niet heeft laten zien dat hij klaar is voor het eerste team.
Martina denkt na over de aanbieding van Ajax.

Maar op welke basis zou je een zelfopgeleid talent buiten de basis laten voor een oudere aankoop aan het begin van het seizoen? Als Sneijder nou een slecht seizoen door zou maken, dan kan ik wel begrijpen dat je na 4 of 5 wedstrijden zegt geef Perez maar eens een kans. Maar dat moment is er nooit geweest toch?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar Wesley Sneijder wordt al vanaf het begin van het seizoen verkozen boven Kenneth Perez, terwijl ik denk dat laatstgenoemde minstens zo goed zou hebben gepresteerd.

Culina ook al defensief? Net als Cocu en Simons?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:27 schreef PyTh het volgende:
[..]
Kijk er niks van op indien Koeman hem zou willen halen.
En Perez zal ook wel een keer CL willen spelen
Culina speelt dit seizoen overigens als defensieve middenvelder daar waar Perez een aanvallende middenvelder is.

Ja, anti-voetbal..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Culina ook al defensief? Net als Cocu en Simons?

Heel PSV speelt toch defensief?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Culina ook al defensief? Net als Cocu en Simons?

Ik ben helemaal niet zenuwachtig. Seizoen is toch al weer verloren. Kampioen worden we niet meer, Europees zijn we uitgespeeld. Wat rest is de beker.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:02 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Ja, anti-voetbal..![]()
Ik ben nog zenuwachtiger voor zondag dan voor Werder uit.. Mijn reputatie als AJAX fan staat op het spel, vanmorgen even wat PSV'ers de mons gesnoerd. Nu hopen dat ik gelijk heb.

Wesley Sneijder is niet het hele seizoen top geweest, eerste vijf (?) wedstrijden wel, maar daarna toch flinke dip. Toch bleef hij basisspeler, Kenneth Perez heeft nooit een volwaardige kans gekregen. Maar goed, niet dat ik dit verkeerd vind ofzo, ook ik zou Wesley Sneijder opstellen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar op welke basis zou je een zelfopgeleid talent buiten de basis laten voor een oudere aankoop aan het begin van het seizoen? Als Sneijder nou een slecht seizoen door zou maken, dan kan ik wel begrijpen dat je na 4 of 5 wedstrijden zegt geef Perez maar eens een kans. Maar dat moment is er nooit geweest toch?
Ik snap je hele redenatie niet.

quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:05 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik heb net de afspraak met mijzelf gemaakt dat ik net zolang naar die klote pot blijf gaan totdat we er een keer winnen

En als ze nou zondag winnen? Ga je volgend seizoen dan niet meer?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:05 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik heb net de weddenschap met mijzelf afgesloten dat ik net zolang naar die klote pot blijf gaan totdat we er een keer winnen

Dan maak ik een nieuwe afspraak met mijzelf.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En als ze nou zondag winnen? Ga je volgend seizoen dan niet meer?

Nee, joh! Voetbalwet komt eraan, dus geen combi's meer en hekken weg!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:08 schreef Ordinair het volgende:
Ja dan blijft het zo, over een paar jaar is alles combi..![]()

Waarom niet? Ik vind het wel een verhelderend artikel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:24 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Van Geel moet niet reageren op dat pro boeren en pro 010 blaadje van die snor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |