abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47433412
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet. Als je bij leven de keuze hebt aan wie je je bezittingen geeft, moet je dat bij je overlijden ook hebben. Bij voorkeur zonder dat er belasting geheven wordt over allang belaste bezittingen.
Kennelijk vind de maatschappij dat wel eerlijk. Anders zou het via de wetgever, die toch voor een groot gedeelte uit de volksvertgenwoordiging bestaat, dit teruggedraaid kunnen worden? We zijn toch een democratie?

Maar geen politieke partij die daar een issue van maakt. Wel hoor ik elke jaar ophef in de politiek over de extreme zelfverrijking bij topmanagers.......Kennelijk is dat wel een groot probleem aan het worden...terecht imo...

De overeenkomst is dat het om beide privaatrechtelijke zaken gaan.... Ja, de maatschappij wil kennelijk toch ook een vinger in de pap als het om privaatrechtelijke aangelegenheden gaat. Wetgeving onstaat vooral ook bij de gratie van ethiek....en maatschappelijk opinie....Niet raar hoor. mensen zijn sociale wezen en leven in een grote sociale context met meerdere subnivos'. Die subnivo's maken weer deel uit van het geheel dat dus niet los van elkaar staat....
  maandag 19 maart 2007 @ 13:58:16 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47433486
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

omdat ik het geen goede oplossing vind.
waarom niet?
quote:
Ik geloof dat ik je nu bereikt heb Piet. Nu moet je serieus ingaan op die punten en vergelijkingen die jij krom meent te vinden. Nou dat zijn ze zeker niet. Ga nou eens in op de begrensde vrijheid die het handelen tussen twee particulieren partijen wle degelijk beperkt wordne door wetten die ik ook niet bedacht hebt. Maar dat de maatschappij ze wel nodig vind voor een fatsoenlikje samenleving....

Maar als je nu dat voorbeeldje met mijn buurman iets te cru vind, ga dan in op de beperkte vrijheid van erflating tussen particulieren.....Niet dat de overhied zit te springen op regelgeving. Maar is puur het antwoord dat mensen kennelijk niet goed met vrijhedne kunnne omgaan. Althans in de ogen van de maatschappij.

En ik wacht nog steeds op je antwoord mbt de dubbele moraal die topmannen niet vreemd is als het gaat om loonmatiging. Piet doe dat nou eens....
Je vergelijkt een salaris onderhandeling met misdrijven. Als jij een serieuze discussie wilt, blijf dan ontopic en ga niet met kromme vergelijkingen gooien en begin niet over andere zaken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47433621
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kennelijk vind de maatschappij dat wel eerlijk.
Kennelijk. Ik niet, maar ik vind het ook niet belangrijk genoeg om te proberen een democratische voedingsbodem te verkrijgen om die regelingen aan te passen.

Ik acht het ook waarschijnlijker dat de gemiddelde man op de straat er niet echt geen duidelijke mening over heeft tenzij het lijkt alsof hij er geld uit kan halen of het hem geld gaat kosten. Niet al te verschillend van de "verontwaardiging" over topsalarissen dus.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_47433713
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

waarom niet?
Waarom geen factor 7 meer belasting laten betalen....Wat voert jou terug op die factor 2 Dat is mij niet helder. Die factor moet wel ergens op gebaseerd zijn, anders is het gewoon een lapmiddel.
quote:
Je vergelijkt een salaris onderhandeling met misdrijven. Als jij een serieuze discussie wilt, blijf dan ontopic en ga niet met kromme vergelijkingen gooien en begin niet over andere zaken.
Nee het gaat niet om die misdrijf. Het gaat erom dat ik ondanks bij akkoord met mijn buurman, mag gerust ook iets anders zijn dan moord, niet volledig vrij ben in mijn handelen....Akkord of niet... Want de MAATSCHAPPIJ middels de wetgever houd mij daarop tegen.....Omdat de MAATSCHAPPIJ kennelijk vormen van gedrag, zelfs tussen 2 private partijen kennelijk niet tolereert en aan grenzen is gebonden....

Maar als dat voorbeeldje te cru is, ga dan eens in op dat andere voorbeeldje: de erfenis?

En nogmaals graag een reactie over die dubbele moraal.
pi_47433738
Eigenlijk ben je dus voor de dictatuur van de meerderheid. Ik kan dat helaas geen vrijheid noemen.
pi_47433791
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Kennelijk. Ik niet, maar ik vind het ook niet belangrijk genoeg om te proberen een democratische voedingsbodem te verkrijgen om die regelingen aan te passen.
Nou dan is kennelijk de ophef nog niet groot genoeg. Waarom begin je geen politieke partij die daar veranderling in gaat brengen. Die vrijheid heb je toch?
quote:
Ik acht het ook waarschijnlijker dat de gemiddelde man op de straat er niet echt geen duidelijke mening over heeft tenzij het lijkt alsof hij er geld uit kan halen of het hem geld gaat kosten. Niet al te verschillend van de "verontwaardiging" over topsalarissen dus.
Niet al te verschillend? ik hoor politici elk jaar opnieuw over die extremen topsalarissen en nimmer over die erfenisbelasting.....
pi_47433835
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:05 schreef Fastmatti het volgende:
Eigenlijk ben je dus voor de dictatuur van de meerderheid. Ik kan dat helaas geen vrijheid noemen.
Met anderewoorden : jij bent dus tegen een democratie?
pi_47433843
Ga je nog steeds door met die moordpartij vergelijken met het salaris van een topman?

Omdat 'de maatschappij' dat niet wilt is een drogreden. De maatschappij wordt dermate beïnvloed door opinies dat je de meest capabele mensen moet hebben die besluiten nemen. Wetten maken enkel voor het volk riekt naar populisme. Zeker als dit voortkomt uit jaloezie en anti-constitutionalisme. Want levert een wet maken tegen hoge salarissen iéts op? Nee.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_47433910
Er is niks ethisch aan een overheid die voor private burgers en rechtspersonen gaat bepalen wat zij aan elkaar mogen betalen en ontvangen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_47433937
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:08 schreef WeirdMicky het volgende:
Ga je nog steeds door met die moordpartij vergelijken met het salaris van een topman?

Omdat 'de maatschappij' dat niet wilt is een drogreden. De maatschappij wordt dermate beïnvloed door opinies dat je de meest capabele mensen moet hebben die besluiten nemen. Wetten maken enkel voor het volk riekt naar populisme. Zeker als dit voortkomt uit jaloezie en anti-constitutionalisme. Want levert een wet maken tegen hoge salarissen iéts op? Nee.
Helpen wetten tegen het moorden en ander onfatsoenlijk gedrag tussen mensen onderling? Waarom hebben die wetten dan? Of moeten mensen maar onderling zelf uitmaken wat ze met elkaar doen?
pi_47433969
Bij een moord is er een slachtoffer bij een hoge beloning niet. Je vergelijking gaat dus niet op.
pi_47433970
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:09 schreef Argento het volgende:
Er is niks ethisch aan een overheid die voor private burgers en rechtspersonen gaat bepalen wat zij aan elkaar mogen betalen en ontvangen.
Ow. Dan heb je een probleem . Dat gebeurt namelijk al volop. Wakker geworden?
pi_47434022
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Helpen wetten tegen het moorden en ander onfatsoenlijk gedrag tussen mensen onderling?
Tegen moorden én ander onfatsoenlijk gedrag? Heb je je verstand verloren? Nuanceer je overtrokken mening eerst zelf eens, voordat je jezelf belachelijker gaat maken. Moord is op basis van natuurrechten al verwerpelijk. Veel geld verdienen niet.
quote:
Waarom hebben die wetten dan? Of moeten mensen maar onderling zelf uitmaken wat ze met elkaar doen?
Doe even normaal, ik ben niet tegen wetten. Ik ben tegen nutteloze wetten n.a.v. populisme. Als je weet wat populisme is.
pi_47434040
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:11 schreef Fastmatti het volgende:
Bij een moord is er een slachtoffer bij een hoge beloning niet. Je vergelijking gaat dus niet op.
in mijn bvoorbeeldje niet. Want die buurman WILDE zelf wordne vermoord, omdat hij het leven niet meer zag zitten. Hij riep mijn hulp in. Maar overheid zeg tegen mij: DAT MAG NIET. Want maatschappij vind dit niet accpetabel.

Die erfeniskwestie? Ga daar eens op in...
pi_47434128
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:13 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Tegen moorden én ander onfatsoenlijk gedrag? Heb je je verstand verloren? Nuanceer je overtrokken mening eerst zelf eens, voordat je jezelf belachelijker gaat maken. Moord is op basis van natuurrechten al verwerpelijk. Veel geld verdienen niet.
Euthanasie dus ook: en dat is legaal

Waarom mag ik die buurman dan niet uit zijn lijden verlossen?

En bovendien heb ik niets tegen veel verdienen, maar alles tegen oneerlikj verdelen van de rijkdom. Dat is het probleem. Ik herhaald: de excessieve verschillen in salarisSTIJGINGEN!!
quote:
Doe even normaal, ik ben niet tegen wetten. Ik ben tegen nutteloze wetten n.a.v. populisme. Als je weet wat populisme is.
Does normaal.
pi_47434201
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

in mijn bvoorbeeldje niet. Want die buurman WILDE zelf wordne vermoord, omdat hij het leven niet meer zag zitten. Hij riep mijn hulp in. Maar overheid zeg tegen mij: DAT MAG NIET. Want maatschappij vind dit niet accpetabel.
Een levensdelict is toch anders dan een transactie tussen twee private partijen.
quote:

Die erfeniskwestie? Ga daar eens op in...
Successiebelasting mag van mij nog vandaag worden afgeschaft. Er is al zat belasting over betaald.
pi_47434226
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou dan is kennelijk de ophef nog niet groot genoeg. Waarom begin je geen politieke partij die daar veranderling in gaat brengen. Die vrijheid heb je toch?
Die heb ik. Daarom geef ik hierboven aan dat de ophef zelfs bij mijzelf niet groot genoeg is.
pi_47434289
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ow. Dan heb je een probleem . Dat gebeurt namelijk al volop. Wakker geworden?
Dát is op zich natuurlijk geen enkele redenen om nieuwe voorstellen in die richting dus ook maar toe te juichen.
pi_47434381
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Euthanasie dus ook: en dat is legaal

Waarom mag ik die buurman dan niet uit zijn lijden verlossen?

En bovendien heb ik niets tegen veel verdienen, maar alles tegen oneerlikj verdelen van de rijkdom. Dat is het probleem. Ik herhaald: de excessieve verschillen in salarisSTIJGINGEN!!
1. Euthenasie is niet legaal. Ook moord op jezelf is strafbaar, je kan alleen moeilijk iemand vervolgen. De scheidslijn tussen moord en hulp met euthenasie is aan de rechter om te bepalen.

Jawel, je hebt een probleem met mensen die veel verdienen, want niet iedereen kan véél verdienen, want dan is het natuurlijk niet véél meer.
quote:
Does normaal.
Jij hebt het constant over 'de maatschappij wil dit...en wil dat' wat simpelweg een vorm van populisme is. De democratie terug aan het volk geven. Gelukkig werkt onze maatschappij niet zo, omdat schreeuwlelijkerds zoals jij dan enkel doen aan stemmingmakerij i.p.v. concrete oplossingen voor die zogenaamde problematiek.
pi_47434408
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ow. Dan heb je een probleem . Dat gebeurt namelijk al volop.
onzin.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 19 maart 2007 @ 14:54:21 #171
45206 Pietverdriet
pi_47435570
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom geen factor 7 meer belasting laten betalen....Wat voert jou terug op die factor 2 Dat is mij niet helder. Die factor moet wel ergens op gebaseerd zijn, anders is het gewoon een lapmiddel.
Het is een compromis, ik doe een voorstel wat werkt en handhaafbaar is, eenvoudig te implementeren en geen complexe systemen van wets en organisatieveranderingen vereist. Jouw oplossing is belachelijk complex.
En die factor 7, wat denk je zelf, dan betaal je een veelvoud aan inkomstenbelasting als wat je aan inkomsten ontvangt, heb je écht geen benul waar je het over hebt?
quote:
Nee het gaat niet om die misdrijf. Het gaat erom dat ik ondanks bij akkoord met mijn buurman, mag gerust ook iets anders zijn dan moord, niet volledig vrij ben in mijn handelen....Akkord of niet... Want de MAATSCHAPPIJ middels de wetgever houd mij daarop tegen.....Omdat de MAATSCHAPPIJ kennelijk vormen van gedrag, zelfs tussen 2 private partijen kennelijk niet tolereert en aan grenzen is gebonden....

Maar als dat voorbeeldje te cru is, ga dan eens in op dat andere voorbeeldje: de erfenis?

En nogmaals graag een reactie over die dubbele moraal.
Mijn antwoord heb je al, en blijf eens ontopic, je verknald je eigen topic met je uitwijdingen over god en de wereld, gele kanaries, erfenissen en de keukenspoelbak.
pi_47438343
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:24 schreef Argento het volgende:

[..]

onzin.
want?
pi_47438728
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een levensdelict is toch anders dan een transactie tussen twee private partijen.
Moord is tot delict bepaald bij wetgeving. Dat vind plaats bij de gratie dat de maatschappij moord abject vind...

Indien de maatschappij op een moment vindt dat het de spuigaten uitloopt met die topsalarissen en dat ook abject gaat vinden, dan kan de politiek net zo goed op enig moment tot wetgeving komen om die topsalarissen aan banden te leggen en het overtreden bestraffen..... Zodat je dus bij overtreding hiervan net zo goed van een delict kan spreken.....

Als er maatschappelikje draagkracht voor dergelijke wetgeving bestaat, wat zou er dan mis aan zijn...? Je erkent toch hopelijk wel de democratie?

Er is dan toch geen verschil?
pi_47438861
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dát is op zich natuurlijk geen enkele redenen om nieuwe voorstellen in die richting dus ook maar toe te juichen.
wetgeving is juist bedoelt als correctie voor het onvermogen van mensen om fatsoenlijk te handelen.Anders had je die wetten ook niet nodig. Niet de overhied is schuldig aan wetgeving, maar de burgers zelf. Als topmannen als kleine graaigrage kleuters gaan gedragen, ontstaat er op gegeven moment niet voor niets meer draagvlak om het van overheidswege in te dammen...oorzaak: die lui die geen verantwoordelijkheid nemen en niet de overheid dus......
pi_47439049
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een compromis, ik doe een voorstel wat werkt en handhaafbaar is, eenvoudig te implementeren en geen complexe systemen van wets en organisatieveranderingen vereist. Jouw oplossing is belachelijk complex.
En die factor 7, wat denk je zelf, dan betaal je een veelvoud aan inkomstenbelasting als wat je aan inkomsten ontvangt, heb je écht geen benul waar je het over hebt?
Nou vooruit, dan een factor srq(3) en die is ook nergens opgebaseerd....Ik pak liever de problemen bij de bron aan. Wat jij voorstelt is slechts repressief en die factor is nergens op terug te voeren. Volstrekte willeurig gekozen.

Overigens zal je voorstel niet echt helpen. Het zal slechts tot nog hogere bruto bobussen leiden....slechte heelmeesters maken stinkende wonden, of niet, Piet?
quote:
Mijn antwoord heb je al, en blijf eens ontopic, je verknald je eigen topic met je uitwijdingen over god en de wereld,
Ja, zowaar het morele telt ook nog in deze wereld.
quote:
gele kanaries,
?
quote:
erfenissen en de
Kennelikj zie jij niet in dat oveheid ook nu in tal van situaties wel degelikj mengt tussne 2 privat partijen. Kennelijk nodig om eea in goede banen te leiden. Dus waarom niet als het gaat om topman met zijn bedrijf? (war ie slechts in dienst is dus geen eigenaar)
quote:
keukenspoelbak.
pi_47439205
Populisme ten top. De overheid kan niet alles in wetten opnemen, omdat door voortdurend populisme de aandacht wordt gevestigd op enkele uitzonderingen in het bedrijfsleven die veel verdienen. Ook de overheid is aan regels gebonden gelukkig. Want als de overheid bepaalt dat niemand meer mag verdienen dan bijv. de ministerpresident, dan moet dit ook gelden voor sporters neem ik aan? En is dit wenselijk? Zijn die uitzonderingen belangrijk genoeg om alle voordelen van het systeem van vraag en aanbod teniet te doen?

Alleen voor jaloerse mensen die het geheel niet overzien, aldus mijn mening.
pi_47439333
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

want?
Hoezo want? Omdat wat je stelt niet waar is.
pi_47439346
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Een subjectieve factor die slechts met de grootste terughoudendheid opgedrongen dient te worden. God heeft daar in een seculiere samenleving in ieder geval niets in te zoeken.
pi_47439369
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

1. Euthenasie is niet legaal.
Oh nee? Onder voorwaarden mag het wel degelijk.
quote:
Ook moord op jezelf is strafbaar, je kan alleen moeilijk iemand vervolgen.
Wordt het niet eens tijd om eerst ff in de materie te verdiepen? Zelfmoord(poging) is absoluut niet strafbaar. Een poging tot zelfmoord ook niet. De eerste delinquent die een poging tot zelfmoord heeft gedaan moet ik nog steeds tegenkomen. Je weet niet waarover je praat.
quote:
De scheidslijn tussen moord en hulp met euthenasie is aan de rechter om te bepalen.
Ja, je stelde sowieso dat het verwerpelikj is om een leven te nemen....Ik stel alleen dat de maatschappij kennelikj bij wet in een aantal uitzonderingen voorziet. Een daarvan is euthanasie (zij het onder voorwaarden). Een ander voorbeeld is abortus.....
quote:
Jawel, je hebt een probleem met mensen die veel verdienen, want niet iedereen kan véél verdienen, want dan is het natuurlijk niet véél meer.
Nogmaals gene problemen met verschillen in beloning ansich. Het gaat mij om een ding en dat is proportionaliteit mbt die verschillen. En die zijn steeds moeilijker te vinden...
quote:
Jij hebt het constant over 'de maatschappij wil dit...en wil dat' wat simpelweg een vorm van populisme is. De democratie terug aan het volk geven. Gelukkig werkt onze maatschappij niet zo,
volgens mij snap jij niet wat een democratie inhoudt. Duik eerst eens in de boeken. ik ga het je echt niet uitleggen. EEn minimale hoeveelhied basiskennis mag ik hier toch echt wel verwachten..
quote:
omdat schreeuwlelijkerds zoals jij dan enkel doen aan stemmingmakerij i.p.v. concrete oplossingen voor die zogenaamde problematiek.
Waar niet mij maar jezelf belachelijk mee maakt. Verder commentaar is volstrekt overbodig.
pi_47439391
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Argento het volgende:

[..]

Hoezo want? Omdat wat je stelt niet waar is.
Het is wel waar.
  maandag 19 maart 2007 @ 16:27:22 #181
45206 Pietverdriet
pi_47439429
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Het hele punt wat jij niet vat is dat politiek niet moralistisch moet zijn, maar realpolitik.
Maar je wilt geen oplossing, je wilt alleen maar drammen als calimero, ik hou het verder voor gezien, veel plezier nog met je zeurtopic.
pi_47439452
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Een ander voorbeeld is abortus.....
De wet definiëert een foetus dan ook niet op dezelfde manier als leven als een geboren mens, dus zullen we dit fijn buiten de discussie houden? Niet alsof er een tekort aan discussiemogelijkheden voor dat onderwerp op Fok! bestaat tenslotte.
pi_47439544
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een subjectieve factor die slechts met de grootste terughoudendheid opgedrongen dient te worden. God heeft daar in een seculiere samenleving in ieder geval niets in te zoeken.
Ow. En volgens jouw zij er geen maatschappelijke opvattingen? Waarden en normen die breed in de maatschappij wordne gedragen? Nee? Waarom zijn bepaalde handleingen tussne burgers bij wet als crimineel bestempeld. (bij wet?) Bijvoorbeeld vormen van fraude. Etc. Een baas mag je toch ook niet minder dan het wml betalen?
pi_47439586
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het hele punt wat jij niet vat is dat politiek niet moralistisch moet zijn, maar realpolitik.
Maar je wilt geen oplossing, je wilt alleen maar drammen als calimero, ik hou het verder voor gezien, veel plezier nog met je zeurtopic.
Je gaat op essentiele punten niet in. Je kan niet tegen je verlies.
pi_47439615
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

De wet definiëert een foetus dan ook niet op dezelfde manier als leven als een geboren mens, dus zullen we dit fijn buiten de discussie houden? Niet alsof er een tekort aan discussiemogelijkheden voor dat onderwerp op Fok! bestaat tenslotte.
daar zijn ook al vier topics over...
pi_47439617
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is wel waar.
nietes.
pi_47439736
Vertel eens EchtGaaf, aangezien ik het volgens jou niet weet, wat is democratie?
pi_47439879
Ik vraag me nog steeds af WAAROM er een soort maximumloon moet komen.
pi_47439910
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:37 schreef Fastmatti het volgende:
Gewoon fatsoen.
pi_47439928
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:37 schreef Fastmatti het volgende:

"Want zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk!"
pi_47439931
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Ow. En volgens jouw zij er geen maatschappelijke opvattingen? Waarden en normen die breed in de maatschappij wordne gedragen?
Die zijn er, en zoals gezegd moeten die uiterst terughoudend en slechts bij brede steun én maatschappelijk nut ingevoerd worden. Niet doordat Jan met de pet een onrustig gevoel aangepraat wordt door goedgebekte demagogen.
pi_47439993
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Gewoon fatsoen.
Gewoon fatsoen is afblijven van de spullen van een ander.
pi_47440032
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gewoon fatsoen.
en het is fatsoen om iemand in zijn vermogensrechtelijke mogelijkheden te beperken, enkel en alleen omdat die mogelijkheden om welke reden dan ook beter zijn dan de mogelijkheden van een ander? Geld verdienen is laakbaar geworden?
  maandag 19 maart 2007 @ 16:40:51 #194
45206 Pietverdriet
pi_47440035
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je gaat op essentiele punten niet in. Je kan niet tegen je verlies.
Ben op alle punten die ontopic waren ingegaan, maar zoals ik al zei, jij dramt maar door, je bent net een roltrap en boekt geen enkele vooruitgang in je standpunt, je herhaald alleen maar.
Toedels
pi_47440205
EchtGaaf koppelt een democratie nog steeds direct aan de zogenaamde wil van het volk. Gelukkig kennen wij in Nederland geen directe democratie, maar een vertegenwoordigde. En bindende referenda worden voor dit soort populistische problematiek gelukkig niet gebruikt, waardoor het bestuur door kan gaan met verstandige besluiten, in plaats van in te spelen op de onderbuikgevoelens van jaloerse burgers.
pi_47441601
Ik geef zelf genoeg aan arme mensen hoor! Waarom moet ik dan mijn salaris inleveren?
De oerknal.... dus eerst was er niks, en dat niks is óók nog eens ontploft???
pi_47443031
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben op alle punten die ontopic waren ingegaan,
Niet dus.

Je gaat maar niet in op de dubbele moraal bij die toplui. Heb ik wel 3 x om een reactie gevraagd.....en geen enkele reaxtie op dit punt.
quote:
maar zoals ik al zei, jij dramt maar door, je bent net een roltrap en boekt geen enkele vooruitgang in je standpunt, je herhaald alleen maar.
En wat doe jjj? Je blijft maar terugkomen en doordrammen met dat kutvoorstel van die factor 2....Je onderbouwd het niets eens waaron je die factor 2 hebt gekozen...
quote:
Toedels
pi_47443055
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:33 schreef WeirdMicky het volgende:
Vertel eens EchtGaaf, aangezien ik het volgens jou niet weet, wat is democratie?
pi_47443126
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:02 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]
Je kan of wil niet lezen: ik ga je dat niet uitleggen, omdat ik een minimale basiskennis hier verwacht. Dat die jouw vreemd is kan ik ook niet helpen. Ik ga je er niet bij helpen. Het staat zo ongeveer in elk boek van de middelbare school.
pi_47443189
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je kan of wil niet lezen: ik ga je dat niet uitleggen, omdat ik een minimale basiskennis hier verwacht. Dat die jouw vreemd is kan ik ook niet helpen. Ik ga je er niet bij helpen. Het staat zo ongeveer in elk boek van de middelbare school.
Ik verwacht ook een minimale basiskennis. Als het zo makkelijk is, kan jij het toch wel voor mij omschrijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')