Daar zit 4 minuten tussenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:52 schreef Doc het volgende:
[..]
Waar stond daar iets over in de post die ik quote? Of verwacht je dat ik je post lees terwijl ik zelf een reactie schrijf.
Dat hoop ik met je meequote:Dat geld van die rus heeft niets met de CL te maken.
Ze hadden 'm om kunnen leggen, gebeurt wel vaker in Londenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:53 schreef Doc het volgende:
[..]
Doet iemand annders wat tegen het geld van die rus dan?
Ik vind de kwaliteit van het spel zeker niet slechter dan vroeger. Die finale van vorig jaar met tweee aanvallend ingestelde ploegen of de finale ervoor met z'n come-back. Of zelfs die finale met SCUM vs bayern was legendarisch. Alllemaal in de CL en beter dan laat ik zeggen de finales van 1984 en 1985quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:01 schreef okee6 het volgende:
[..]
Daar zit 4 minuten tussen
[..]
Dat hoop ik met je mee![]()
Hij heeft wel een trend gezet door spelers ondanks welke prijs toch te halen. Normale clubs konden enkel door 'illegale' trucs volgen. De beter ogende selecties hebben mede tot een hogere CL-omzet geleid. Dat mensen daar blij mee zijn, kan ik begrijpen, maar het type spel is nu ondergeschikt gemaakt en de totale kwaliteit ook. Mij is het dat niet waard, er moet geld af of anders verdeeld. De vraag is of Platini wel de macht heeft om het tij te keren. Hij heeft zogezegd veel (kleinere) clubs in de achterzak, maar het zwarte circuit van grote clubs zal niet 1 2 3 verdreven zijn.
[..]
Ze hadden 'm om kunnen leggen, gebeurt wel vaker in Londen
Da's een goeie, echte jeugdspelers van veel vroeger ken ik niet. Ernest Faber, verder kom ik niet. Maar ik moest ook denken aan Huntelaar, waar geen plaats voor was.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:55 schreef Doc het volgende:
[..]
PSV en jeugd opleiding waren ook voor de CL geen gouden combi ...
Wie was de laatste topper puur uit de eigen PSV jeugd?
Comedy capers is heel leuk, maar ik zie liever voetbalquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik vind de kwaliteit van het spel zeker niet slechter dan vroeger. Die finale van vorig jaar met tweee aanvallend ingestelde ploegen of de finale ervoor met z'n come-back. Of zelfs die finale met SCUM vs bayern was legendarisch. Alllemaal in de CL en beter dan laat ik zeggen de finales van 1984 en 1985![]()
quote:Platini maakt haast met hervormingen
HAMBURG (ANP) - Voorzitter Michel Platini van de Europese voetbalbond (UEFA) wil hervormingen voor de Champions League en het UEFA-bekertoernooi snel doorvoeren. In september liggen er op een congres in Istanbul concrete plannen op tafel.
Dat zei de Fransman in een interview met het Duitse voetbalblad Kicker. Details gaf hij nog niet prijs. ,,Het is een heikel project'', zei Platini. Hij voert de komende tijd nog gesprekken met bestuursleden van de UEFA en voetbalclubs.
De voormalig voetbalvedette zal onder meer het plan naar voren brengen om kleine voetballanden makkelijker toegang te verschaffen tot de Champions League. Dat is ook een verkiezingsbelofte van hem: ,,Mijn filosofie is dat de kampioen uit een klein land de voorkeur krijgt boven de nummer vier uit een groot land''. Zijn voorstel leidde al tot weerstand bij clubs uit de grote competities als Engeland en Duitsland.
Voor het UEFA-bekertoernooi heeft Platini ook een hervorming in gedachten. Hij wil vanaf 2009 uitbreiden naar twaalf groepen van vier clubs. ,,Overeenkomstig de wensen van de clubs'', benadrukte Platini.
De 51-jarige oud-aanvoerder van het Franse elftal maakt voorlopig geen werk van het pleidooi om beperkingen op te leggen aan het aantal buitenlandse spelers bij een club. Met name de Duitser Franz Beckenbauer is daar voorstander van; het zou de doorstroming van talenten uit de eigen jeugd bevorderen.
,,Er zijn belangrijkere zaken'', aldus Platini. ,,De vrijheid in de Europese Unie om te werken in het land dat je wilt, maakt het pleidooi in politieke zin weinig kansrijk. Er zijn vast regelingen te bedenken waarbij de Europese wetgeving kan worden omzeild.''
quote:'Play-offs op de tocht door hervormingen CL'
4/7/2007 12:00
De plannen van UEFA-baas Michel Platini vanaf 2009 te komen tot een nieuwe opzet van de Champions League, zouden wel eens het einde kunnen betekenen van de play-offs in de Eredivisie. Nederland houdt op basis van de coëfficiëntenlijst slechts één startbewijs over, terwijl de bekerwinnaar zich via de voorronden kan plaatsen.
Het Algemeen Dagblad bericht over de hervormingen van de Champions League op basis van geheime notities waarop de krant zegt beslag te hebben gelegd. Het hoofdtoernooi verandert niet van opzet en blijft bestaan uit een deelnemersveld van 32 ploegen verdeeld over acht poules van vier clubs.
De kwalificatie gaat echter wel op de schop. Voortaan zullen 22 deelnemers rechtstreeks worden toegelaten tot de hoofdfase van de Champions League: de nummers één tot en met drie van Spanje, Italië en Engeland, de nummers één en twee van Frankrijk, Duitsland en Portugal en de kampioenen van de landen die de zevende tot en met de twaalfde plaats innemen op de coëfficiëntenlijst, waaronder Nederland dat op dit moment achtste staat.
Nog eens tien ploegen kunnen zich plaatsen via de voorronden. Zes tickets worden vergeven aan de kampioenen uit de kleine landen en vier plaatsen gaan naar de bekerhouders van de eerste zestien landen van de UEFA-ranglijst, die eveneens in een voorronde tegen elkaar uitkomen.
Als de plannen van Platini doorgang vinden, betekent dat dat Nederland op basis van de eindstand van de Eredivisie alleen nog de kampioen levert aan de Champions League. De tweede Champions League-plaats komt dan te vervallen. De afgelopen twee seizoenen streden de nummers twee tot en met vijf via de play-offs om het tweede Champions League-ticket. Die duels verliezen hun waarde als de winnaar niet wordt beloond met een plaats in de voorronde van het belangrijkste Europese toernooi.
Jong Ajax is ook al een paar keer dichtbij UEFA Cup geweestquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:40 schreef rubbereend het volgende:
bekerhoudersdat zou prachtig zijn, Frankrijk heeft nogals eens een stunt in het bekertoernooi, jaren terug zelfs amateurs in de finale
en die zouden dan de CL in kunnen
dat is qua niveau natuurlijk wal iets heel anders dan de CLquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:47 schreef BigFire het volgende:
[..]
Jong Ajax is ook al een paar keer dichtbij UEFA Cup geweest![]()
Jaaaaquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:25 schreef ruud.nl het volgende:
Ga dan gewoon terug naar de oude opzet, met alleen de kampioenen...
Die ploegen zullen ook nooit beter worden als ze niet ook is de kans krijgen om wat geld binnen te halen. Die salary caps lijken mij ook wel wat. En een beperking aan het aantal buitenlandse spelers. Maar ook wat de user voor mij postte het oude systeem terug waardoor het nog wat betekent die CL. Al die maatregelen zorgen er ook voor dat je langer met een vaste ploeg speelt en vaker kunt trainen, waardoor spelers elkaar makkelijker vinden en het weer aantrekkelijker wordt om te kijken. Want de laatste 2 jaar CL waren op een paar uitzonderingen na echt slaapverwekkend. Zelfs die zogenaamde superfinale Arsenal-Barca viel me zwaar tegen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:43 schreef EdPowers het volgende:
Excuse me, maar een Milan dat 4e ofzo is geworden of zelfs een Valencia of Arsenal, Liverpool etc is eindeloos aantrekkelijker dan FC Warschau en Spartak Praag. Willen ze die ploegen aantrekkelijker maken dan moeten ze het transfersysteem aanpassen met salarycaps of een draft zoals in de NBA om de kwaliteit van de spelersselectie te nivelleren.
Ligt er maar aan he, wie de voorronde van de bekerwinnaars wint. Ajax zou bijvoorbeeld best West Ham kunnen uitschakelen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:22 schreef Solstice het volgende:
Zoals het nieuwe systeem op VI.nl staat betekent het waarschijnlijk nog dat de grote landen 4 clubs overhouden, maar dat de nummers 7 tot en met 12 genaaid worden en nog maar 1 club in de CL hebben.
True, maar anderzijds: als je een Champions League - ticket aan de beker koppelt zullen de grote ploegen die beker waarschijnlijk veel serieuzer nemen en is de kans om amateurs in de finale ook veel kleiner.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:40 schreef rubbereend het volgende:
bekerhoudersdat zou prachtig zijn, Frankrijk heeft nogals eens een stunt in het bekertoernooi, jaren terug zelfs amateurs in de finale
en die zouden dan de CL in kunnen
Ik ben d'r eigenlijk sowieso verschrikkelijk op tegen om een land meer plaatsen te geven dan een ander land. Gelijke kansen voor iedereen, en als dat betekent dat je ploeg er elk jaar in de eerste ronde uit ligt, jammer dan. Ik zou echt dat ouwe systeem van alleen kampioenen in de CL, 2 en 3 in de Uefa cup en bekerwinnaar in de bekerwinnaarscup terug willen zien. Dan vecht je ook nog echt ergens voor in de competitie, ik heb nou echt het idee dat het niemand meer een fuck boeit. Tuurlijk het is mooi dat je in de Uefa cup meedoet, maar het is niet echt meer een prestatie. En al helemaal niet bij de grotere landen. D'r zit ook steeds minder afwisseling in trouwens, vroeger keek je nog wel eens CL of Uefa Cup, en wist je nooit wat je verwachten moest, kwam je tegen een Bulgaars team dat verschrikkelijk goed bleek te kunnen voetballen bijvoorbeeld. Of ineens een Oekraiens team dat ver doorstootte in de CL. Dat wil ik weer terugzien. Niet elk jaar weer dezelfde saaie schijtshow.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:47 schreef Red_85 het volgende:
tjah, wat moet je hier nou over zeggen he. Nederland heeft zo langzamerhand 3 a 4 clubs die aardig mee kunnen doen in de CL en we krijgen maar 1 plekje.
goede gedachte van die tyfus fransoos. ongelofelijk kut uit gedacht. dit gaat werkelijk nergens over.
1 plaats voor de kampioen voor ieder land.
2 en 3 naar voorronde
en dat voor iedere top 10 competitie en dan terug werkende kracht naar grote van de competitie en het aantal behaalde punten in de laatste 5 jaar ofsow. je houdt zo plaatsen over die je lekker kan verdelen over de kleintjes. ook een id misschien.
waarom gelijk weer zo'n dramatisch ingewikkeld systeem. help het voetbal naar de klote.
waarom zitten de hersenloze altijd op de verkeerde posities in belangrijke organisaties? echt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |