maar ik kan niet zonder koffiequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
En pas op met koffie, ook koffie is een killer voor afvallen. In feite behandeld je lichaam koffie net als suikers..ofwel, je bloedsuikerspiegel stijgt als je koffie drinkt. Dus beperk alle oppeppende drankjes/middelen.
Neehoor, daar heb ik allemaal geen last van. Ik sport veel, rook niet, drink niet en ben in uitstekende conditie. Bovendien was het maar tijdelijk, nu eet ik weer een beetje zoals jij hierboven schreef: veel eiwitten en veel volkoren zooi.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm, je insuline-huishouding is nogal wetenschappelijk onderbouwd. De jouwe is niet veel anders dan die van de rest van je soort hoor.
Enige wat je uniek maakt is je metabolisme. Als jij prima draait op patat en light fris, doen!
Die rekening krijg je over een paar decennia pas, als je maag is verneukt en je vaten vernauwd zijn.
![]()
Jij mag eerst googlen op insuline/alvleesklier en glucose spiegelquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:20 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat de light-frisdrank theorie jouw trek naar echt suiker zou toenemen door de verhoogde isulinespiegel. Dat betekent dus dat je daadwerkelijk zelf nog de stap moet gaan zetten om calorierijk voedsel te pakken en naar binnen te duwen. Als je dat gewoon niet doet, staat die theorie ook van geen kant meer.
Nee, precies. Ik kreeg in elk geval niet meer trek in echte suiker, en ik dronk soms wel 6 liter light frisdrank per dag. Laat staan dat ik er zelf naar greep.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:20 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat de light-frisdrank theorie jouw trek naar echt suiker zou toenemen door de verhoogde isulinespiegel. Dat betekent dus dat je daadwerkelijk zelf nog de stap moet gaan zetten om calorierijk voedsel te pakken en naar binnen te duwen. Als je dat gewoon niet doet, staat die theorie ook van geen kant meer.
Vitamine, vezels en mineralen technisch ja, alleen bevat fruit vaak meer calorieen dan groente.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoel is het volgende: kan ik groenten missen als ik wel heel veel fruit eet? Want het liefst eet ik helemaal geen groenten. Behalve tomaten, maar dat is ook een vrucht.
leuk antwoord om over na te denken: wanneer heb je meer honger.. na 1000kcal vet of 1000kcal suiker?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
Raadseltje:
wat is zwaarder, een kilo veren of een kilo lood?
Ander raadseltje:
wat geeft meer energie aan je lichaam om te verbranden of op te slaan: 1000 kcal vet of 1000 kcal suiker?
dat bedoel ik. laat dan ook niet overkomen dat een dieet van patat en cola ok is, want dat is het niet. Ook voor Lemmeb nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, daar heb ik allemaal geen last van. Ik sport veel, rook niet, drink niet en ben in uitstekende conditie. Bovendien was het maar tijdelijk, nu eet ik weer een beetje zoals jij hierboven schreef: veel eiwitten en veel volkoren zooi.
Als die 1000kcal suikers komen uit voedsel met hoog vezelgehalte dan wordt het nog moeilijkquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:26 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
leuk antwoord om over na te denken: wanneer heb je meer honger.. na 1000kcal vet of 1000kcal suiker?
Ik zit nog in het grote maten deel, maar mijn kleding zit ruim nu, heel ruimquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Uhmmie het volgende:
weet niet wat voor maat je hebt.. maar ik ben wel weer redelijk blij als ik ga shoppen tegenwoordig
pas toch precies ff beter in kleding terwijl ik jaar geleden vaak shopte in het "grote maten"-deel
quote:
Het gaat er in dit topic om dat 500 Kcal uit spruitjes en aardappels meer calorien kosten om te verwerken dan 500 Kcal uit cola, en dat het eerste je honger langere tijd stilt en je van het tweede alleen maar meer trek krijgt,quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
wat geeft meer energie aan je lichaam om te verbranden of op te slaan: 1000 kcal vet of 1000 kcal suiker?
Oke, tanx, duidelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vitamine, vezels en mineralen technisch ja, alleen bevat fruit vaak meer calorieen dan groente.
Maar natuurlijkquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat er in dit topic om dat 500 Kcal uit spruitjes en aardappels meer calorien kosten om te verwerken dan 500 Kcal uit cola, en dat het eerste je honger langere tijd stilt en je van het tweede alleen maar meer trek krijgt,
Nee, tuurlijk niet, maar wat ik bedoelde is dat het wel kàn werken als je wilt afvallen. Helemaal niet eten werkt ook, als een trein zelfs. Het hangt uiteindelijk van je zelfdiscipline af of het daadwerkelijk lukt en of je op gewicht blijft.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:27 schreef SHE het volgende:
[..]
dat bedoel ik. laat dan ook niet overkomen dat een dieet van patat en cola ok is, want dat is het niet. Ook voor Lemmeb niet![]()
Ach we hebben allemaal onze zonden.quote:Ik ga 'm er weer doorgooien, mijn eeuwenoude levensmotto:
Ik eet alleen:
- dat wat heeft gebloed
- dat wat aan een struik groeit
- dat wat uit de grond komt
- dat wat aan een boom hangt.
Makkelijk joh!
En omdat ik toch wel een beetje van extra lekker houd, sneak ik daar wel mijn wijntjes tussendoor
Het probleem is dat je eerst gezond moet definieren.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
fruitsap ook niet? fruitsap is toch gezond?
Net zo gezond/ongezond als frisdrank. Qua calorieën maakt het geen zak uit.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Fruitsap bevat idd vitamines, maar ook veel suiker, ongeveer (afhankelijk van het soort) gelijk als cola.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Als je het zelf perstquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Nee, meer common sense, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:18 schreef N.icka het volgende:
Wat een ongelooflijk revolutionair afvalplan![]()
sensequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, meer common sence, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.
dat willen mensen ook niet. Mensen zien liever een Sonja Bakker dieet, die voorschrijft dat een boterham met light kaas hartstikke goed is voor je lijn.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:40 schreef Uhmmie het volgende:
kwam een tijd terug een leuk boekje tegen..
heeft maaaaaaaaaaaaaanden in de winkel gelegen
2 exemplaren en het verkocht gewoon NIET
het heette "het boerenverstand dieet"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |