abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49639339
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Hm, ik zit soms al te knoeien met de tricotti , dus een storchenwiege lijkt helemaal niks voor mij. Ook lijken me de lappen overblijvende stof nogal onhandig als je met dingen bezig bent.
Wat is er minder comfortabel aan de mei tai? Soms ben ik echt wel een hele tijd op stap...
Het lijkt me ook handig als je het kind er makkelijk in en uit kan doen als ze op de leeftijd komen dat ze wel kleine stukjes kunnen stappen maar het ook plots weer beu zijn.
het ligt er een beetje aan wat voor meitai je hebt. Ik vind ze zelf prettig met zo min mogelijk stof. Dus kortere en smallere banden, maar dat is omdat het bij mij echt een doek is voor de korte tripjes en dan vind ik het prettig om hem in mijn tas te kunnen proppen.
maar smallere banden kunnen wat sneller gaan snijden dan brede banden. En langere banden hebben als voordeel dat je wat meer verschillende knooptechnieken kan toepassen.
Het is wel een ideale doek voor lopende kindjes denk ik want je hebt hem echt zo omgeknoopt.
MisterMirko is een webwinkeltje met mooie mei-tai's waaronder MT's met verlengde banden zodat het wat meer als een wikkeldoek werkt.
pi_49639699
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Welke draagdoek zouden jullie aanraden voor grotere kindjes? Momenteel ben ik nog best tevreden met de tricotti, maar ik denk dat het na een tijdje toch handiger is om Fons op mijn rug te hebben.
lifter achtig ding (lekker klein op te vouwen, draagt best aardig, niet zo warm niet zo'n gedoe als lange knoopdoek op rugmanier knopen)

en voor langere stukken/meer bewegingsvrijheid voor kind een goeie rugdrager (had ik al gezegd dat ik rugdragerfan ben ). Moeten ze wel de leeftijd voorbij zijn dat ze met twee handen vol aan je haar gaan zitten rukken en niet snappen dat dat niet leuk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door anneja op 22-05-2007 12:27:59 ]
pi_49640114
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:03 schreef owlet het volgende:

[..]

het ligt er een beetje aan wat voor meitai je hebt. Ik vind ze zelf prettig met zo min mogelijk stof. Dus kortere en smallere banden, maar dat is omdat het bij mij echt een doek is voor de korte tripjes en dan vind ik het prettig om hem in mijn tas te kunnen proppen.
maar smallere banden kunnen wat sneller gaan snijden dan brede banden. En langere banden hebben als voordeel dat je wat meer verschillende knooptechnieken kan toepassen.
Het is wel een ideale doek voor lopende kindjes denk ik want je hebt hem echt zo omgeknoopt.
MisterMirko is een webwinkeltje met mooie mei-tai's waaronder MT's met verlengde banden zodat het wat meer als een wikkeldoek werkt.
Dus eigenlijk zou een mei tai met brede, niet te lange banden ideaal zijn, denk ik.
pi_49640190
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:13 schreef anneja het volgende:

[..]

lifter achtig ding (lekker klein op te vouwen, draagt best aardig, niet zo warm niet zo'n gedoe als lange knoopdoek op rugmanier knopen)

en voor langere stukken/meer bewegingsvrijheid voor kind een goeie rugdrager (had ik al gezegd dat ik rugdragerfan ben ). Moeten ze wel de leeftijd gehad hebben dat ze met twee handen vol aan je haar gaan zitten rukken en niet snappen dat dat niet leuk is.
Wat is een lifterachtig ding weer?
Een rugdrager lijkt me te groot om (bijna) altijd mee te hebben zoals ik nu met de tricotti doe.
pi_49640327
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:26 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Wat is een lifterachtig ding weer?
ook een soort mei tai. Zo'n min of meer vierkante lap met twee draagbanden die je wel (lifter) of niet (mei tai. Of Andersom.) voor je borst kruist.
quote:
Een rugdrager lijkt me te groot om (bijna) altijd mee te hebben zoals ik nu met de tricotti doe.
watje
pi_49640486
Lifter is een merknaam. Het is net als de mei tai en aanverwante doeken een simpele lap met vier banden.
ik zou eens contact opnemen met een van de vele WAHM's, zoals bijvoorbeeld Annelies van mistermirko (in Belgie), Yvon van Storm op zolder en nog wel wat meer webwinkeltjes waar ik nu zo een twee drie niet op kan komen. Het voordeel hiervan is dat deze doeken persoonlijke gemaakt worden waardoor je dus door kan spreken wat voor jou het meest ideaal is (lange of korte banden, brede of smalle, stofkeuze, etc.)
pi_49640934
kZal eens contact opnemen tegen dan.
Dus eigenlijk zou die mei tai met brede banden ook best te doen zijn voor lang gebruik.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 13:14:24 #233
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49641889
De Lifter heeft twee banden bovenaan, en twee lussen onderaan waar je die banden doorhaalt alvorens ze te knopen. Dus iets minder stof dan de traditionele mei tai.
Storm op Zolder maakt allebei, Mister Mirko vast ook wel op verzoek.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49642012
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:14 schreef Macka66 het volgende:
De Lifter heeft twee banden bovenaan, en twee lussen onderaan waar je die banden doorhaalt alvorens ze te knopen. Dus iets minder stof dan de traditionele mei tai.
joh! dat wist ik niet
edit: werkt dat nou prettig, met die lusjes? ik wil het nog steeds een keer proberen, al dan niet met slingringen i.p.v. stoffen lusjes. Maar het makkelijke van mijn MT vind ik juist dat ik de taillebanden omgeknoopt kan laten als ze in en uit de doek gaat.

[ Bericht 21% gewijzigd door owlet op 22-05-2007 13:27:21 ]
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 13:54:05 #235
141844 Macka66
pi_49643356
Die lussen werken heel handig. De onvolprezen Ellen van Kooij heeft een duidelijke fotoserie lifter omknopen gemaakt, daar kun je ze goed zien.
De doek die ik van Spuuglokje overkoop heeft ook lussen onderaan.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49643633
Leuk
* owlet houdt van huizen met kindertekeningen en volle aanrechtbladen!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:37:40 #237
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49660080
Nu wil ik bij beginnings de Anna bestellen, is hij niet op voorraad.

Weten jullie nog online babywinkels waar ik kan kijken? De meesten komen niet verder dan de babybjorn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 21:00:07 #238
141844 Macka66
pi_49661115
Yppy, voor Storch wordt het dan (zover ik weet) uitwijken naar Duitsland:
Storchwiege's eigen shop
Wickelkinder
Tragemaus
Of zoeken op Ebay.de , dat levert meer resultaat op dan nl.

In Nederland heb je sinds kort Voedingskleding, die hebben geen Storch maar bijvoorbeeld wel EllaRoo.
pi_49662680
edit: eh ja, dat wat macka schrijft dus
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 22:05:29 #240
141844 Macka66
pi_49664774
En nog een Duitse:
toddlers-shop
met Storch, want Anna moet natuurlijk in een Anna
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 22:15:19 #241
141844 Macka66
pi_49665346
Aardig alternatief voor de Storch Anna is de Amazonas kreuzkorper in kleur Lollipop. Iets minder duur dan de Storch, de doek is iets minder perfect (dikker, en er is wel eens een onregelmatigheid in de stof voorgekomen) maar wel goed.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:20:29 #242
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49665698
YPPY, misschien bij een verkooppunt aan huis van NB? Zo heb ik de mijne ook gekocht. (Boxtel)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:56:13 #243
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49718958
Nu moet ik iets bekennen. Het kleurtje van de Ulli vind ik leuker dan de Anna. Nu heb ik een Ulli besteld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_49719626
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:56 schreef YPPY het volgende:
Nu moet ik iets bekennen. Het kleurtje van de Ulli vind ik leuker dan de Anna. Nu heb ik een Ulli besteld.
Ulli Veel plezier er mee, Yp. Vooral rugdragen is fijn (en al heel snel niet meer eng)!
Het liefst gebruik ik de wiggle proof back carry, maar dan meestal zonder chestbelt. Ik zit alleen met de einden, na het voor de tweede keer over de schouders halen. De mevrouw op de foto's knoopt hem onder de billen van het kind, maar als ik dat doe dan komt hij niet mooi onder Ronja's billen te zitten maar meer over haar kuiten. En ze zit toch goed met de beentjes wijd en haar knietjes hoog heb ik het idee. Iemand tips?

Mijn storch begint trouwens steeds soepeler te worden en dat maakt toch echt wel een verschil zeg. Hij is nu, gevingerhaakt, vooral in gebruik als optrekkoord voor Ronja in de box en, ongevingerhaakt, als zonnescherm op het balkon bij het badje.
Wat een goede aankoop was het toch
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:18:46 #245
141844 Macka66
pi_49731700
Yppy, hoe kun je

Owlet, geen idee! Voor een spiegel staan om te kijken of Ronja wel echt goed laag zit met d'r zitvlak? Maar het zou me niks verbazen als je dat al doet. Misschien dan maar niet afwerken met de banden onder Ronja maar ze voor afwerken met een tibetan?

Ik vind het nog steeds erg lastig om Lucie op mijn rug te krijgen. Het is vast niet voor niets dat de meeste rugdraaginstructies beginnen met de foto van een kind van boven de een jaar dat al rustig bij mama onder de doek op de rug ligt
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:07:51 #246
94046 PM-girl
pi_49735132
Owlet, hoe bedoel je gevingerhaakt? Zoals je hem ook gebruikt als hangmat (dat moet ik ook nog eens even bestuderen)?

YPPY, Ulli is ook leuk en echt meisjes
*
pi_49737146
quote:
Owlet, geen idee! Voor een spiegel staan om te kijken of Ronja wel echt goed laag zit met d'r zitvlak? Maar het zou me niks verbazen als je dat al doet. Misschien dan maar niet afwerken met de banden onder Ronja maar ze voor afwerken met een tibetan?
Ik heb het idee dat ze zelf wel goed zit en stevig zit dus het is meer een kwestie van de einden prettig wegknopen. Ik sla ze nu meestal wel een keer achterlangs maar dan onder haar benen door.
quote:
Ik vind het nog steeds erg lastig om Lucie op mijn rug te krijgen. Het is vast niet voor niets dat de meeste rugdraaginstructies beginnen met de foto van een kind van boven de een jaar dat al rustig bij mama onder de doek op de rug ligt
ja zo makkelijk als het op sommige filmpjes gaat.... Nou vind ik het zelf soms ook wel eng als ik moeders zie staan met zo'n wiebelig kleintje op hun rug.
Het gaat met Ronja steeds beter naarmate ze ouder wordt en er meer aan gewend raakt maar ik heb nog geregeld dat ik zo heb lopen klooien dat er toch ergens iets niet helemaal lekker strak zit.
quote:
Owlet, hoe bedoel je gevingerhaakt? Zoals je hem ook gebruikt als hangmat (dat moet ik ook nog eens even bestuderen)?
nee niet zoals een hangmat. Er is een filmpje van, ik zal even kijken of ik het kan vinden. Je houdt in ieder geval een soort geknoopte worst over. Het helpt om je doek soepeler te krijgen en Ronja vind het erg leuk speelgoed.

edit: fillumpie!

[ Bericht 3% gewijzigd door owlet op 24-05-2007 20:05:46 ]
pi_49769168
Is er geen gevaar dan één van die bovenste banden afscheurt bij de mei tai?
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 17:26:13 #249
141844 Macka66
pi_49769805
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:52 schreef Bass-Miss het volgende:
Is er geen gevaar dan één van die bovenste banden afscheurt bij de mei tai?
Als ze goed gestikt zijn niet.
De enige Mei Tai achtige doek met gebruiksschade die ik gezien heb was een Lifter. En daar zaten de banden boven en lussen beneden nog stevig vast. Wel was er in de stof van de banden een slijtplek, die liep met de schering van de stof mee, dus er was gevaar op doorscheuren. Dit was een doek die voor twee kinderen lang en intensief gebruikt is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 25-05-2007 17:38:35 ]
pi_49770842
Als je het kan zien aankomen lijkt het me ook geen probleem.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 18:50:10 #251
94046 PM-girl
pi_49771553
Vandaag na lange tijd weer eens gestorched, was vergeten hoe comfortabel hij was. Simon genoot er ook weer van
*
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 19:08:05 #252
141844 Macka66
pi_49772107
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 18:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Als je het kan zien aankomen lijkt het me ook geen probleem.
Als er slijtage met de schering mee is dan is je doek niet meer bruikbaar. Ook bij reparatie blijft het een zwakke plek, en daarmee een groot risico. Zouik wel een probleem vinden
Maar goed, mijn punt was dat zelfs bij zeer frequent gebruik en belasting een goed geconstrueerde mei tai (achtige) geen last heeft van afscheurende banden.
pi_49785675
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:08 schreef Macka66 het volgende:
Zouik wel een probleem vinden
Ik bedoel maar dat ik snap dat hij stuk kan gaan na erg intensief gebruik en dat je hem dus tijdig kan vervangen als je slijtage ziet. Wat ik geen probleem vind ipv dat de band ineens kan afscheuren, zonder dat er iets aan te zien was...
pi_49788263
Bij een goed gemaakte MT worden eerst de banden op een "zitlap" gestikt, dan wordt er nog een keer over heen gestikt en dan komt er een voor en een achterkant tegenaan. Dat zijn dus minimaal drie stiksels per band, de kans dat een band zo maar ineens los schiet is echt heel klein.
Het kan geen kwaad om geregeld de stiksels even langs te lopen om te kijken of er iets los raakt natuurlijk, maar ik denk dat de stof eerder door slijt dan dat de stiksels los raken.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:12:13 #255
94046 PM-girl
pi_49788320
Ik was net met Simon in de Storch bij Prenatal. Een aanstaand ouderpaar kreeg uitleg over draagzakken maar zagen mij ineens voorbij komen. Volgens mij ging de verkoopster vlug door met haar verhaal, voordat die klanten te geïnteresseerd zouden raken in deze soort doeken!
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:41:27 #256
108648 cattie
lieve moeder
pi_49789086
Ik kan me haast niet voorstellen dat de banden van mijn Mei tai zomaar zouden knappen. Ze zijn echt heel stevig.
PM-girl, eigenlijk best een slimme verkoopster, want als je uitleg over doeken gaat geven denk ik dat veel mensen voor de doek gaan! Zo jammer vind ik het dat niet meer mensen van draagdoeken gebruik maken. Aan mij wordt regelmatig gevraagd of het niet te zwaar is, te lastig enz. Ik fungeer op het kdv als draagdoek expert, de leidsters zijn nu ook erg enthousiast en 1 heeft mijn babycuddle geleend, zodat haar zus met pasgeboren baby kan kijken of het wat is voor haar.
Ik zag trouwens gisteren in de stad 2x erg jonge (te jonge?) baby's in een baby bjorn, met het gezichtje naar buiten. Ze hingen er echt in en hun hoofdjes schudden alle kanten op. Ik vond heteen naar gezicht. Ik blijf bij de draagdoek.
pi_49789562
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:41 schreef cattie het volgende:

Ik zag trouwens gisteren in de stad 2x erg jonge (te jonge?) baby's in een baby bjorn, met het gezichtje naar buiten. Ze hingen er echt in en hun hoofdjes schudden alle kanten op. Ik vond heteen naar gezicht. Ik blijf bij de draagdoek.
oeh, naar is dat he. net als mensen die wel een draagdoek gebruiken maar hem dan zo los knopen dat ze alsnog de baby moeten ondersteunen. brrrrr... Terwijl juist zo'n tricotdoek zo lekker stevig maar toch zacht om een kleintje zit.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:16:06 #258
94046 PM-girl
pi_49789928
Ik moest me ook inhouden om niet even te gaan vertellen hoe goed deze doek bevalt! Maar aangezien ze mij wel kennen bij Prenatal, leek me dat niet zo slim!
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:38:09 #259
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49794202
Ulli is er.

De eerste poging was niet zo'n succes, met Anna tegen me aan. Ze is ontzettend hangerig vandaag. Als ze naar voren kan kijken, gaat het wel goed.
*OUD heilige*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:50:43 #260
94046 PM-girl
pi_49794499
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:38 schreef YPPY het volgende:
Ulli is er.
quote:
De eerste poging was niet zo'n succes, met Anna tegen me aan. Ze is ontzettend hangerig vandaag. Als ze naar voren kan kijken, gaat het wel goed.
Ook als de kindjes tegen je aan zitten kunnen ze redelijk goed rond kijken, of ben ik de enige met een kind met uilvaardigheden? Ik denk trouwens dat Anna wel zal wennen, naarmate je het vaker probeert.

Ennuh, foto ?
*
  † In Memoriam † zaterdag 26 mei 2007 @ 18:45:23 #261
141844 Macka66
pi_49797260
Ja, Anna in de Ulli! Wil ik zien! (Dan denk ik gewoon wel wat oranje en groen in het midden )

Wij hebben ook een nieuwe aanwinst. De Storm op Zolder rugdraagdoek die we van Spuuglokje hebben overgenomen is gisteren aangekomen Uit het pakje kwam ook nog een Babybag, dus de verzameling groeit. De SoZ is een soort lifter, van heel kleurige en lekkere geruwde katoen gemaakt en ijzersterk gestikt. Er zit een soort gevuld boordje achterop dat steun geeft aan de nek van het kind.

Lucie was er als de kippen bij toen ik het pakje opende en herkende de inhoud ook meteen als draagdoek. We hebben 'm al een aantal keren uitgetest (ook in de supermarkt), het draagt fijn en Lucie wil er niet meer uit. Het leuke is dat ik haar met deze doek wel zelf op mijn rug kan zwieren, zoals bij deze onbuhimo instructies. Knopen is nog even experimenteren, als je de banden kruislings knoopt geeft het een cross-your-heart bh achtig effect. De banden zijn lekker breed en goed besabbelbaar

Tikkie YPPY, jij bent 'm
pi_49800957
Dat ziet er heerlijk comfortabel uit, Macka!
Leuke site met de onbuhimo instructies!

En Yppy, kom maar op met die foto's! Het went heel snel, voor je het weet blijft ze keurig stil liggen/zitten en kan jij de meest geweldige knoopmethodes uitproberen.

hier trouwens ook geen problemen met rondkijken als ze met haar gezicht naar mij toe zit, uilvaardigheden is wel het juiste woord ja!
  zondag 27 mei 2007 @ 11:44:46 #263
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49813833
Anna heeft dat in de tricot doek ook wel eens, dat ze niet naar me toe wil zitten. Vooral als ze een huilerige en hangerige dag heeft. Komt vanzelf weer goed.
Binnenkort zal ik foto's maken, maar ze heeft last van tandjes denk ik, dus ik wil het een beetje rustig aan doen. En ze slaapt nu heerlijk.
*OUD heilige*
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:16:56 #264
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49956638
We zijn begonnen met de hangmat in de box, alleen dat was niet zo'n succes. Ik moest de doek erg strak knopen, denk dat het makkelijker gaat als de bodem straks omlaag is.

We zijn aan het oefenen met verschillende draagmanieren, maar dat vind ik nog lastig. Daarom zijn we boodschappen gaan doen zoals ze ook in de tricot doek zit.

Ze haalt alleen wel enge toeren uit. Doen ze dat bij jullie ook?

We trokken erg veel bekijks, eigenlijk moeten we een toeslag krijgen, als levende reclamezuil.
*OUD heilige*
pi_49956888
Wat staat hij jullie mooooi!!! En Anna is en blijft een plaatje!
Ik zou behoorlijk wat strakker knopen trouwens, dat is lekkerder voor je rug en veiliger voor Anna als ze van die apenstreken uit haalt.
Wat ik zelf voor voorop het makkelijkste vind is volgens mij hetzelfde wat jij nu hebt gedaan maar dan met de horizontale band onder. Ik vind dat makkelijker knopen omdat ik Ronja dan strak tegen me aan kan trekken met de horizontale band zodat ik rustig kan klooien met de gekruisde banden.
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:34:21 #266
108648 cattie
lieve moeder
pi_49957144
YPPY, wat een mooie doek! Zoals Owlet al zegt, is een stuk strakker volgens mij ook fijner, dat draagt ook lichter.

Zullen we een keer een draagdoek meet doen en dan door een stad gaan lopen met onze kindjes in de draagdoeken? Volgens mij halen we dan de kranten!
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:37:47 #267
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49957252
Dat is een leuk idee cattie.

Strakker vond ik moeilijk, want de knoop zit nu aan de achterkant. Hoe doen jullie dat?
*OUD heilige*
pi_49957577
Eh ik ga even een fotoreportage of een filpje voor je zoeken want als ik het zelf uitleg zal het vast ingewikkelder (no pun intended) zijn dan dat ik het bedoel

Tot die tijd:

Ik hou Ronja tegen me aan met een hand en leg de doek horizontaal over haar heen. Terwijl ik haar nog steeds met een hand tegen me aan druk trek ik met de andere hand een band naar achter en dan over de tegenoverliggende schouder naar voren. Die trek ik dan zo strak mogelijk aan en door hem tussen mijn knieen te klemmen zet ik hem vast.

Daarna kan je precies hetzelfde doen, maar dan omgekeerd. Dus doek naar achter en over de tegenoverliggende schouder naar voren.
Als je dat goed strak doet en je blijft de uiteinden van de doek vasthouden/klemmen dan zit ze al zo strak dat je op je gemak de doekeinden schuin over haar heen kan trekken (goed in de knieholtes maar dat doe je vast al).

Mijn doek ik vrij lang dus ik kan, als ik de doek gekruisd over haar heen heb getrokken de doek achter nog een keer kruisen en dan aan de voorkant onder haar billen knopen maar het lijkt me dat het met wat oefenen ook prima mogelijk is de knoop aan de achterkant te leggen als ze wat hoger en strakker tegen je aan zit.

En een draagdoekenmeet lijkt me leuk

edit:

Filmpje
Zelf ben ik niet zo lenig dat ik de doek zo mooi met een hand achter mijn rug en over mijn schouder kan trekken
Daarnaast helpt het ook om de doek stukje bij beetje strak te trekken, een paar keer te springen en nog een keer strak te trekken en dan pas te knopen of dan de knoop uit te halen en opnieuw te knopen. Uiteindelijk zal je steeds minder extra getrek en gesjor nodig hebben maar ik heb zat heel ervaren babydragers nog zien bijwerken nadat de doek omgeknoopt is.

Ronja zit nu altijd met haar bovenarmen uit de doek. Als de doek goed strak zit werkt het net zoals een klimgordeltje. Ze kan leunen en strekken wat ze wil, haar heupgedeelte zit goed vast en ze kan er niet uitvallen.

[ Bericht 24% gewijzigd door owlet op 31-05-2007 11:03:56 ]
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:11:22 #269
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49962346
Dat is een goed filmpje. Zo kan ik het wel gaan proberen.

Ander probeersel:

Moet nog strakker, maar ik was al blij dat ik dit durfde, boven het bed. Het zit trouwens zo raar bij haar beentje, maar in de folder is het ook zoiets, wel de doek in haar knie, maar zit het zo lekker?
*OUD heilige*
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:52:04 #270
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49963587
Een draagdoekenmeet..

Dit filmpje is trouwens ook leuk
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:50:03 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49977834
Ik draag niet vaak in doek maar zo af en toe heb ik mijn handen nodig en heeft Emma mijn borst nodig. Dan is een mooie indiase doek een uitkomst. De knoop zat niet geweldig zo op mijn schouder maar het was lang genoeg prettig om Emma tot rust te brengen.

Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:43:24 #272
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49993536
Ow... Jelief wat !

Het is mij (helaas) nooit gelukt, Hanne fatsoenlijk te voeden in de draagdoek. Als ik je foto's zo zie ga ik de BV spontaan weer missen, dat heerlijke friemelhandje
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:32:12 #273
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49995029
Mooie doek en erg leuke foto's.

Voeden in de doek is mij ook nog niet gelukt.

Macka, weet je nog dat ik tijdens de meet vroeg of Lucie wel goed zat? Anna zat net bijna hetzelfde. Helemaal onderuit gezakt, net niet aan het slapen.

Is er ergens een overzicht van wie welke doeken heeft? Heb een leuke gezien van ongeveer 3 meter, maar weet niet hoeveel verschillende knopen je daarmee kunt maken.
*OUD heilige*
pi_49995247
Wat een lieve foto's Jelief!

yppy, heb je een rucksack geknoopt? Ik heb vaak hetzelfde probleem met de beentjes, ik denk dat het komt omdat de benen nog vrij kort zijn.
Ik geloof trouwens zeker dat een rucksack veilig is maar ik ben zo'n muts die niet durft te vertrouwen op alleen een pocket en een kruis tussen de beentje, ik wil altijd nog een kruis over de (onder)rug van Ronja zoals bij de Back Wrap Cross Carry
Ik val in herhaling, maar de wiggle proof back carry is echt een aanrader om mee te beginnen. Hij knoopt makkelijk en voelt veilig.
Jordan's back carry is ook prettig.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:53:31 #275
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49995727
Owlet die van de wiggle proof back carry kan ik niet zien?
Ik krijg een inlog-schermpje.
Maxi, Midi & Mini
pi_49995737
Macka heeft volgens mij ook wel kortere doeken en die kan vast voorbeelden geven van wat je wel en niet kan met een korte doek.

Een doek van drie meter kan je in ieder geval gebruiken zoals Jelief heeft gedaan, over een schouder.
Kangaroo zal ook wel lukken (een laag stof over de rug van de baby, de banden over je schouders naar achter, achter je rug kruisen en onder je armen naar voren, knoop onder de billen van de baby) zal misschien ook wel lukken met een kortere doek maar dat is ook afhankelijk van je postuur.

*hier* zie je een tabel met filmpjes van verschillende draagmethodes met daarbij het benodigde minimum aan stof.
pi_49995778
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:53 schreef Noli. het volgende:
Owlet die van de wiggle proof back carry kan ik niet zien?
Ik krijg een inlog-schermpje.
Ah ja, tuurlijk. Ik was even vergeten dat het op het babywearerforum staat. Ik heb nog ergens een andere fotoreportage staan maar dan moet ik even zoeken.
Het is trouwens wel de moeite waard om je op dat forum aan te melden, er is echt enorm veel leuks te vinden

edit:

Met als toevoeging dat ik zelf een baby nooit op die manier los op mijn rug zou leggen. Met een groter kind misschien wel, maar een baby die nog niet het besef heeft om zelf vast te houden zou ik eerst in de doek leggen en dan met doek en al op mijn rug zetten zodat je de doek als extra houvast hebt.

[ Bericht 29% gewijzigd door owlet op 01-06-2007 12:04:45 ]
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:14:32 #278
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_50000436
Als ik Hanne in de MeiTai doe gebruik ik eigenlijk altijd de hip-scoot.

In het begin hield ik haar altijd met iig één hand beet als ze op mijn rug lag. Maar nu ze wat ouder en geroutineerder is kan ik haar op mijn rug positioneren en dan meteen de MeiTai banden pakken om over haar heen te slaan (zoals in het filmpje).

Aangezien ze elke (school)dag wel minstens één keer in de MeiTai zit kan ik denk ik wel eens proberen Hanne op mijn rug te zwaaien net als die dame van die wiggle proof back carry.
Het ziet er wel handig uit. maar ik ben een heel klein beetje bang dat ik haar armpjes dan zeer doe ofzo

* Noli. denkt dan meteen aan zondagsarmpjes enzo
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:51:24 #279
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50001569
Het resultaat is idd hetzelfde als van die rucksack owlet, alleen dat stukje waarbij Anna op mijn rug komt is anders, het stond in de beschrijving die ik bij Ulli kreeg. Zoals bij de back wrap cross carry, zo heb ik haar opgehangen. Dat ziet er ook goed uit.

Dat stuk van dat laatste filmpje, om de doek tussen de beentjes naar boven te doen, lijkt me wel lastig. Maar dat is vast ook gewoon oefenen.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 15:31:30 #280
141844 Macka66
pi_50002856
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:53 schreef owlet het volgende:
Macka heeft volgens mij ook wel kortere doeken en die kan vast voorbeelden geven van wat je wel en niet kan met een korte doek.
Jawel
Mijn kortste doek is 4.10m (ik ben1.65m,mt 46/48). Ik gebruik 'm nu vooral binnenshuis voor snel vervoer, bijvoorbeeld om Lucie op de heup te dragen tijdens het traplopen.
Met een lengte van 3 meter kun je de doek gebruiken als een traditionele Mexicaanse rebozo. Voorbeelden staan op Elly's rebozo pagina en The Rebozo way.

Wat je niet kunt met zo'n korte doek is een knoopmethode gebruiken die tegelijkertijd een buidel en een kruis heeft en over twee schouders gaat. Over het algemeen zal de doek over een schouder geknoopt worden, met of een buidel of een kruis.
Wat je wel kunt met zo'n doek is makkelijk en snel je pasgeboren baby in kommahouding dragen, of je oudere kind op de heup knopen en er weer af. Omdat de doek kort is neemt 'ie makkelijk mee in een tas, of zoals de rebozo gedragen als omslagdoek.

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 01-06-2007 15:43:07 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 15:52:33 #281
141844 Macka66
pi_50003715
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:32 schreef YPPY het volgende:
Macka, weet je nog dat ik tijdens de meet vroeg of Lucie wel goed zat? Anna zat net bijna hetzelfde. Helemaal onderuit gezakt, net niet aan het slapen.

Is er ergens een overzicht van wie welke doeken heeft? Heb een leuke gezien van ongeveer 3 meter, maar weet niet hoeveel verschillende knopen je daarmee kunt maken.
Ja, dat weet ik nog wel. Lekker he, zo'n volkomen ontspannen baby in de doek
Ulli staat jullie trouwens erg mooi!

Overzichten hebben de makke niet actueel te blijven. Voor je het weet heeft er weer iemand een doek bij
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:57:09 #282
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50003928
Niet zo doorgewinterd maar toch een liefhebber.
Met enige regelmaat gebruik ik mijn 2 soorten (jaja, heel eenvoudig de tri cotti en de slen). Dusver voldoen ze prima. Ik heb het niet te warm of te koud en als je maar strak genoeg knoopt ook geen last van rug en/of schouders. Ik ben wel ietsje verder aan het kijken naar wat nieuws want soms rekt de stof zo enorm mee en dat is vooral bij de Slen niet zo handig want die is niet strakker te knopen.

Brent vindt het trouwens ook prachtig! Veel leuker dan in de buggy, lijkt het wel. Maar soms is een buggy echt praktischer... vooral omdat je er dan je boodschappen onderin kunt gooien
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2007 @ 16:04:58 #283
141844 Macka66
pi_50004199
Brentevent! Wat zit je daar lekker.
pi_50004373
Brent heeft de mond van zijn moeder!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:13:29 #285
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50004501
Hij lijkt in alles op me, behalve zijn neusje maar die is ook lief en schattig
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_50007452
ik vind die wrap-filmpjes echt fascinerend! 't ziet er wel vaak erg moeilijk en griezelig uit!
pi_50007731
Veel filmpjes vind ik ook echt eng. Moeders die niet boven een bank of bed staan en die gerust een tijdje bezig zijn om de doek uit de knoop te halen terwijl baby bovenop ligt en maar een klein beetje opzij hoeft te rollen om een smak te maken.
Aan de andere kant, als ik zie hoe snel het knopen went en hoe kinderen die veel gedragen worden vaak heel rustig en stevig blijven liggen tot ze vast zitten...
  zondag 3 juni 2007 @ 20:42:17 #288
94046 PM-girl
pi_50070485
Oooo een draagdoekenmeet, count me in!!

Hoe gaat het nu YPPY met knopen?
*
  zondag 3 juni 2007 @ 21:24:17 #289
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50071764
Knopen gaat nu een stuk beter. Vooral dat filmpje van die vrouw die de doek om zich heen zwiept zeg maar. Echt geniale methode is dat, gisteren in de ikea gedaan. Het is zo handig, dat ik Anna nu in de doek mee kan nemen naar het zwembad ipv de babybjorn, nu hoef ik haar niet meer op de tegelvloer te leggen, kan ik haar gewoon vasthouden tijdens het knopen.
*OUD heilige*
  zondag 3 juni 2007 @ 21:50:42 #290
94046 PM-girl
pi_50072640
Leuk YPPY!

Ik had een vraagje, is dit de methode voor Macka's-meet-knoopmanier?
*
pi_50072800
Als je de doek alleen over de schouders draagt en niet over de heupen, zoals in dat filmpje )op 't eind slaat ze het terug over de schouders / knoopt ze het in haar hals vast) dan is de draagmethode toch niet lichter dan de babybjorn?
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 22:19:26 #292
141844 Macka66
pi_50073619
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:50 schreef PM-girl het volgende:
Leuk YPPY!

Ik had een vraagje, is dit de methode voor Macka's-meet-knoopmanier?
Ik heb een antwoord
Nee, op de Zaltbommel meeting gebruikte ik de Front Short Cross Tie On First, de
onderste op deze pagina met allerlei Front Wrap Cross varianten. 't Is een snelle methode en geschikt voor wat kortere doeken, maar achteraf niet fijn om (zoals op een meeting) langere tijd te gebruiken.
En bij de Maneki meet gebruikte ik de Hip Cross Carry om Lucie van en naar de auto te vervoeren.
  zondag 3 juni 2007 @ 22:28:56 #293
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50073952
Even een kort vraagje over de BabyBjorn; Vanaf wanneer mogen ze met het gezicht naar voren?
Ik wil van de week even snel het winkelcentrum in en dan Saskia in de buggy zetten.. en dan Tijn in de babybjorn, maar weet niet hoe hij nu moet zitten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50074115
Ik doe 't sinds ik vind dat Juliette haar hoofd goed genoeg recht kan houden, en als ik niet verwacht dat ze in slaap gaat vallen. Een maand of twee nu dus maar als ze moe kan worden gaat ze nog gewoon met haar gezicht naar me toe.
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 22:39:46 #295
141844 Macka66
pi_50074297
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:55 schreef poemojn het volgende:
Als je de doek alleen over de schouders draagt en niet over de heupen, zoals in dat filmpje )op 't eind slaat ze het terug over de schouders / knoopt ze het in haar hals vast) dan is de draagmethode toch niet lichter dan de babybjorn?
Poemojn, welk filmpje bedoel je? Ik kan me niet voorstellen dat iemand op het laatst de einden in de hals wegknoopt.
  zondag 3 juni 2007 @ 22:41:22 #296
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50074342
Dan kan dat dus allang al
tnx poem!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 23:09:15 #298
141844 Macka66
pi_50075311
quote:
Ah, die!
De dame maakt op het laatst een knoop ter hoogte haar borstbeen, en daarna nog een knoop onder het achterwerk van het kind. Die eerste is ter versteviging, op die tweede komt het gewicht terecht. En dan werkt ze de overgebleven uiteinden weg door ze tussen de schouderbanden te steken.

Het gewicht is bij deze draagmanier verdeeld over schouders en rug. Bovendien zit het kind goed en ergonomisch ondersteund, dat maakt het dragen een stuk lichter. Kom daar maar eens om bij een babybjorn, waar het kind in een soort zak naar beneden hangt op het kruis en met de heupen niet goed gespreid. (Ja, ik ben van het anti babybjorn front )
pi_50075368
het was me al eens opgevallen dat jullie extremistische trekjes hebben

Hoe het in de praktijk uitpakt zou ik moeten uitproberen maar de Babybjorn bevalt ons te goed, sorry
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 23:21:21 #300
141844 Macka66
pi_50075690
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:11 schreef poemojn het volgende:
het was me al eens opgevallen dat jullie extremistische trekjes hebben
Volgens mij ben ik hier de enige anti babybjorn extremist
De andere dames zijn veel aardiger en milder. Of diplomatieker

en dan heb ik het nog niet eens gehad over de baby met het gezicht naar buiten dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')