dat ziet er wel heel klein uit eigenlijkquote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:16 schreef Jelief het volgende:
Ik zal ff zoeken naar een ander link.. Ja verschrikkelijk ouderwets. Er moet ook aardig wat aan gebeuren eigenlijk te veel naar onze zin maar goed de tuin rondom vind ik wel leuk en het is vlakbij mijn schoonzusje en zwager in de buurt. Ook wel jammer dat er een plat dak op zit maar voor een huis met een 'echt'dak betaal je wel wat meer in Haarlem.
nieuwe link
Ik weet nog wel dat ik jou overspoelde met linksquote:Op woensdag 14 maart 2007 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:
De huizenjacht is erg leuk, mits je niet op de schopstoel zit.
Als je heeeeel graag weg wilt uit je huidige woning, dan lijkt plots alles wel onhaalbaar en onbereikbaar en nooit te lukken.
Geef jezelf dus ruim de tijd om iets te vinden. Kijk ook eens in die ene wijk of in dat ene dorp/die bepaalde stad waar je misschien in eerste instantie niet aan denkt. Je droomhuis staat niet altijd op je gedroomde plek - en dat kan vaak leuke, aangename en betaalbare verassingen opleveren.
ik woon in de omstrekenquote:Op woensdag 14 maart 2007 07:47 schreef Rewimo het volgende:
Jij woont niet in Haarlem, of was je dat even vergeten?
Tja, ik weet je budget natuurlijk nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 09:32 schreef Jelief het volgende:
De indische buurt vind ik echt zo erg niet leuk, zeker de straatjes achter de cronje niet. Voorbij de zanenlaan gaat het nog wel maar nee liever niet. En jouw huis, tsja lokatie goed, maar het is van de regen in de drup ben ik bang. Dan hebben we nog geen tuin en berging. En volgens mij zit jouw vraagprijs ver boven ons budget
hier nog een aantal linkjes erbij:quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:45 schreef WaVe het volgende:
Wat tips nav mijn ervaringen:
* Kijk verder dan funda -> ook op dimo en zoekallehuizen komen huizen, sommige van makelaars en/of particulieren die niet op funda verschijnen
* Rij 's een avond/weekend door de buurt/stad waar je wat zou willen kopen en kijk welke huizen er te koop zijn. Soms kom je ook hier zelf gefabrikeerde bordjes tegen
* Bepaal van te voren ongeveer je budget, praat 's met een hypotheekadviseur voor je mogelijkheden
* Kijk of je in aanmerking kan komen voor een starterslening of koopsubsidie (de koopsubsidie kun je krijgen als je beoogde woning minder dan 158.850 euro kost en je op basis van je inkomen de financiering op NHGnormen niet rond kan krijgen)
Omdat ik ervoor in aanmerking zou kunnen komen, heb ik het flink lopen uitzoeken. (uiteindelijk niet gedaan, de rente was ondertussen opgelopen en een nieuwe offerte met koopsubsidie aanvragen was (op de totale looptijd) duurder dan de oude aanhouden en wat geld van mijn ouders lenen)quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:56 schreef Gurb het volgende:
En heb je toevallig meer info over de koopsubsidie?
dankjewel!quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:19 schreef WaVe het volgende:
[..]
Omdat ik ervoor in aanmerking zou kunnen komen, heb ik het flink lopen uitzoeken. (uiteindelijk niet gedaan, de rente was ondertussen opgelopen en een nieuwe offerte met koopsubsidie aanvragen was (op de totale looptijd) duurder dan de oude aanhouden en wat geld van mijn ouders lenen)
Koopsubsidie wordt verstrekt door senternovem. Er is een vast budget per jaar, als het budget op is, heb je pech. Wat je moet doen, is een hypotheekofferte voor het complete benodigde bedrag aanvragen. Deze stuur je, samen met een aantal andere documenten, naar senternovem, die dan in 2 weken je aanvraag aanneemt (of afwijst). Je betaald dan voor de complete hypotheeklening rente en aflossing aan de hypotheekverstrekker, maar voor het bedrag tussen wat je volgens de NHGnormen mag lenen en de totale lening krijg je subsidie. Om de 5 jaar is er een check of je nog aan de voorwaarden voldoet, zo nee dan stopt de lening, zo ja, dan krijg je weer 5 jaar (ook als je bijvoorbeeld na 5 jaar en 1 dag teveel gaat verdienen).
Let op! Niet alle hypotheekverstrekkers accepteren koopsubsidie of startersleningen! Overleg dit eerst met je bank of hypotheekadviseur.
De grootste onzin vriend......Er kunnen natuurlijk 100en andere redenen zijn, werk in andere regio, groter willen wonen. Vind je het zelf niet een beetje een rare opmerking van je zelf?quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:44 schreef HarryP het volgende:
Vraag ook altijd waarom de verkopers van de woning afwillen. Als ze ergens anders gaan wonen dan hebben ze het blijkbaar niet heel erg naar hun zin in de woning.. Waarom niet..??..
Meer lenen dan je eigenlijk kan betalenquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:19 schreef WaVe het volgende:
[..]
Omdat ik ervoor in aanmerking zou kunnen komen, heb ik het flink lopen uitzoeken. (uiteindelijk niet gedaan, de rente was ondertussen opgelopen en een nieuwe offerte met koopsubsidie aanvragen was (op de totale looptijd) duurder dan de oude aanhouden en wat geld van mijn ouders lenen)
Koopsubsidie wordt verstrekt door senternovem. Er is een vast budget per jaar, als het budget op is, heb je pech. Wat je moet doen, is een hypotheekofferte voor het complete benodigde bedrag aanvragen. Deze stuur je, samen met een aantal andere documenten, naar senternovem, die dan in 2 weken je aanvraag aanneemt (of afwijst). Je betaald dan voor de complete hypotheeklening rente en aflossing aan de hypotheekverstrekker, maar voor het bedrag tussen wat je volgens de NHGnormen mag lenen en de totale lening krijg je subsidie. Om de 5 jaar is er een check of je nog aan de voorwaarden voldoet, zo nee dan stopt de lening, zo ja, dan krijg je weer 5 jaar (ook als je bijvoorbeeld na 5 jaar en 1 dag teveel gaat verdienen).
Let op! Niet alle hypotheekverstrekkers accepteren koopsubsidie of startersleningen! Overleg dit eerst met je bank of hypotheekadviseur.
Dat is grappig van een duurder huis naar een goedkoper huisquote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:20 schreef m@x het volgende:
Ons huis is deze week de verkoop in gegaan. Hopelijk wordt het snel verkocht want ik heb een ander huis op het oog wat ik echt heel graag zou willen kopen.
Ok sorry, no disrespect intended!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:52 schreef m@x het volgende:
Ik heb het hartstikke naar mijn zin waar ik nu woon maar de kosten zijn straks niet meer op te brengen omdat we uit elkaar gaan.
Waarom moet een standaard VINEX huisje 3000 euro per vierkante meter kosten? Op basis waarvan is deze prijs tot stand gekomen? Ik vind 309000 wel erg veel geld voor 110 vierkante meter.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:20 schreef m@x het volgende:
Ons huis is deze week de verkoop in gegaan. Hopelijk wordt het snel verkocht want ik heb een ander huis op het oog wat ik echt heel graag zou willen kopen.
Omdat dat gewoon courante prijzen zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef josvr het volgende:
[..]
Waarom moet een standaard VINEX huisje 3000 euro per vierkante meter kosten? Op basis waarvan is deze prijs tot stand gekomen? Ik vind 309000 wel erg veel geld voor 110 vierkante meter.
m@x, ik vind het huis wat je op het oog hebt, 100 keer mooier dan dat wat je nu verkoopt!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:29 schreef m@x het volgende:
Dank je Lady-wrb. Het is inderdaad een verschil, zowel qua ex- als qua interieur. Maar goed, dat krijg je als je allebei een heel andere smaak hebt en op dat gebied compromissen moet sluiten.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:18 schreef Svyatagor het volgende:
WIj zijn ook op jacht.
Maar in de eerste plaats moeten we ook nog een eisenrijtje gaan maken. Woon nu in Utrecht, en willen graag meer richting Amsterdam. Maar ook liefst een beetje landelijk. Vandaar dat (stukken van) A'dam Noord, Durgerdam die hoek, nu ook in aanmerking komen. Nieuwbouw is zeker ook een optie. Vandaar een kleine terugvindpost.
Ik ook. Veel meer karakter. Wij zijn ook al gewaarschuwd om in die termijnen te gaan denken. Jammer want des te langer duurt het voor we echt actief op jacht kunnen. Nu blijft het bij kijken en je verlekkeren aan mooie plafonds en glas in loodramen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:52 schreef Koningin het volgende:
[..]
m@x, ik vind het huis wat je op het oog hebt, 100 keer mooier dan dat wat je nu verkoopt!
M@x, wat naar voor julliequote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:52 schreef m@x het volgende:
Ik heb het hartstikke naar mijn zin waar ik nu woon maar de kosten zijn straks niet meer op te brengen omdat we uit elkaar gaan.
Glas in loodquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:54 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik ook. Veel meer karakter. Wij zijn ook al gewaarschuwd om in die termijnen te gaan denken. Jammer want des te langer duurt het voor we echt actief op jacht kunnen. Nu blijft het bij kijken en je verlekkeren aan mooie plafonds en glas in loodramen.
Dat is niet altijd zo maar mogelijk. Wij hebben ook een aparter geval en kunnen niet te veel met de prijs zakken.quote:is dat zo? is daar dan ook je prijs op gebaseerd?
wij hebben aangegeven dat we er zo snel mogelijk vanaf wilden. de makelaar zei, dat we dan niet te hoog qua prijs moesten gaan zitten.
Heb je een linkje?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het huis naast me staat nog steeds te koop.
Wat was voor jullie reden om zaken te doen met REMAX? Oftewel: hoe kies je een makelaar uit?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:20 schreef m@x het volgende:
deze dusquote:
Dat weten de verkopers ook, en dus zullen ze geen eerlijk antwoord geven (althans, dat zou ik niet doen). Wat heeft een ander nu met mijn reden van vertrek te maken? Zolang het antwoord maar niet 'omdat de buurman zeventien uur per dag piano speelt' is (of iets van gelijke strekking/ gebreken aan het huis) heeft een ander er ook niets mee te maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:09 schreef HarryP het volgende:
- Als je weet dat ze gaan verhuizen wegens een echtscheiding hoeven ze niet het onderste uit de kan te hebben en is de woning mogelijk goedkoper.
Wij zijn bij een woning gaan kijken waar de makelaar gewoon vertelde dat de verkopers gingen scheiden toen wij vroegen waarom de woning verkocht werd.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat weten de verkopers ook, en dus zullen ze geen eerlijk antwoord geven (althans, dat zou ik niet doen). Wat heeft een ander nu met mijn reden van vertrek te maken? Zolang het antwoord maar niet 'omdat de buurman zeventien uur per dag piano speelt' is (of iets van gelijke strekking/ gebreken aan het huis) heeft een ander er ook niets mee te maken.
HarryP je hebt groot gelijk. Zou ik ook doen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:49 schreef HarryP het volgende:
[..]
Wij zijn bij een woning gaan kijken waar de makelaar gewoon vertelde dat de verkopers gingen scheiden toen wij vroegen waarom de woning verkocht werd.
Ik zou het als verkoper niet zeggen. Het gaat je namelijk geen zak aan waarom ik mijn huis verkoop....!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:54 schreef Solingjan het volgende:
[..]
HarryP je hebt groot gelijk. Zou ik ook doen.
Voornamelijk vanwege goede verhalen die we over ze hebben gehoord en hun manier van werken (snel een kijkdag organiseren, flyeren, e.d.). Van de makelaar begreep ik dat ze niet op funda staan omdat ze inderdaad niet bij de NVM zijn aangesloten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:42 schreef josvr het volgende:
[..]
Wat was voor jullie reden om zaken te doen met REMAX? Oftewel: hoe kies je een makelaar uit?
Edit: Remax Delft zegt op hun site huizen op Funda te plaatsen, maar ik zie jullie woning niet terug? REMAX is toch geen NVM?
Ik ben dan ook iemand die niet gauw een makelaar in zou schakelen, omdat de belangen van de makelaar (zo snel mogelijk geld vangen, zo min mogelijk werk) en de mijne (de hoogste prijs vangen) nogal verschillen. En ALS ik een makelaar in zou schakelen, zou ik zeker niet vermelden dat ik ga scheiden, i.v.m. bovenstaande.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:49 schreef HarryP het volgende:
[..]
Wij zijn bij een woning gaan kijken waar de makelaar gewoon vertelde dat de verkopers gingen scheiden toen wij vroegen waarom de woning verkocht werd.
De keizer heeft geen kleren aanquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat dat gewoon courante prijzen zijn
Wat een bullshit opmerking zeg met dat neerbuigend 'vinex huisje'
het internet?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 07:55 schreef bergfluiter4 het volgende:
De NVM is er toch niet voor niks? En als je het zonder makelaar doet, hoe kom je dan aan je podium om je huis te verkopen?
Dit kan ik beamen!quote:Op woensdag 14 maart 2007 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:
De huizenjacht is erg leuk, mits je niet op de schopstoel zit.
Als je heeeeel graag weg wilt uit je huidige woning, dan lijkt plots alles wel onhaalbaar en onbereikbaar en nooit te lukken.
Geef jezelf dus ruim de tijd om iets te vinden. Kijk ook eens in die ene wijk of in dat ene dorp/die bepaalde stad waar je misschien in eerste instantie niet aan denkt. Je droomhuis staat niet altijd op je gedroomde plek - en dat kan vaak leuke, aangename en betaalbare verassingen opleveren.
dat is wel een heel erg ruim begripquote:
Dat kan nooit heel moeilijk zijn hoor, je zet een advertentie in de krant, maakt een te-koopbord en hangt dat voor het raam met een internetadres, daar zet je foto's op, klaar. Mocht het je dan niet snel genoeg gaan, dan kan je een makelaar zoeken waarbij je alleen betaalt voor een fundavermelding, meer niet. Met alle respect, de makelaars waarmee ik te maken heb gehad hebben allemaal hun geld te makkelijk verdiend imho.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 07:55 schreef bergfluiter4 het volgende:
De NVM is er toch niet voor niks? En als je het zonder makelaar doet, hoe kom je dan aan je podium om je huis te verkopen?
Toch denk ik dat bv. zo'n ¤750 makelaar die zorgt dat je huis op Funda komt, vaak niet zo'n gek idee is.quote:Op maandag 9 april 2007 10:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat kan nooit heel moeilijk zijn hoor, je zet een advertentie in de krant, maakt een te-koopbord en hangt dat voor het raam met een internetadres, daar zet je foto's op, klaar. Mocht het je dan niet snel genoeg gaan, dan kan je een makelaar zoeken waarbij je alleen betaalt voor een fundavermelding, meer niet. Met alle respect, de makelaars waarmee ik te maken heb gehad hebben allemaal hun geld te makkelijk verdiend imho.
Yep, helemaal mee eens hoor. Maar ik kan me voorstellen dat er buurten zijn die zo gewild zijn dat het niet eens nodig is. Maar het ligt er natuurlijk ook aan onder welke omstandigheden je verkoopt (heb je haast of alle tijd, dat soort dingen).quote:Op maandag 9 april 2007 10:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toch denk ik dat bv. zo'n ¤750 makelaar die zorgt dat je huis op Funda komt, vaak niet zo'n gek idee is.
Je moet toch zoveel mogelijk potentiële kopers zoeken/hebben. En als je 'm door die ¤750 te besteden 3 maanden of een half jaar korter te koop hebt staan loont dat alleen al vanwege minder "gedoe". Maar dat is mijn mening.
kssst, uit mn buurt weg jij!! zo vind ik natuurlijk nooit iets daar heh??quote:Op woensdag 10 september 2008 11:48 schreef Jelief het volgende:
sow KIK in mijn eigen topic. Bijna anderhalf jaar later en we zijn nu écht aan het zoeken, met een makelaar dus.
Vorige week woensdag naar het eerste huis gekeken, ruim engoedkoop maar mijn god wat moet er veel aan gebeuren, gewoonweg alles inclusief de gevel herstellen. Datwordt hem dus niet.
toch maar niet
Vandaag gaan we weer kijken naar twee huizen en volgende week dinsdag weer.
Joh, dat lijkt van binnen wel een stacaravan met al die schrootjesquote:Op woensdag 10 september 2008 11:48 schreef Jelief het volgende:
sow KIK in mijn eigen topic. Bijna anderhalf jaar later en we zijn nu écht aan het zoeken, met een makelaar dus.
Vorige week woensdag naar het eerste huis gekeken, ruim engoedkoop maar mijn god wat moet er veel aan gebeuren, gewoonweg alles inclusief de gevel herstellen. Datwordt hem dus niet.
toch maar niet
Vandaag gaan we weer kijken naar twee huizen en volgende week dinsdag weer.
Ongeveer hetzelfde, maar het is niet erg als er wat meer aan gedaan moet worden dan... Wat dat betreft heoft t dus niet meteen bewoonbaar te zijn. achterom is optioneel, wel minimaal 3 slaapkamers...quote:Op woensdag 10 september 2008 13:34 schreef Jelief het volgende:
Naja uuhm, zoek jij precies wat ik zoek dan?
:eengezinswoning, tuin met achterom,minimaal 3 slaapkamers, bergruimte, weinig opknappen moet meteen bewoonbaar zijn. En een bonus is een leuke kindvriendelijke straat/buurt.
750 euro voor een funda plaatsing alleen? Pff, op weghuis.nl kan je je huis gratis plaatsen en dan komt het ook op funda via hun, welliswaar kom je niet op de voorpaginas terecht want de sorteervolgorde bij funda is NVM-aangesloten-makelaars-eerst dan de rest.quote:Op maandag 9 april 2007 10:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toch denk ik dat bv. zo'n ¤750 makelaar die zorgt dat je huis op Funda komt, vaak niet zo'n gek idee is.
je kunt dan beter in de wat hogere nummers van de trompstraat zoeken.....200+ (tegenover waar het zwembad stond)quote:Op woensdag 10 september 2008 19:55 schreef Jelief het volgende:
Die twee van vanmiddag waren het ook niet. Nummer 1 zag er binnen wel goed uit alleen tekleinen idd geen bergruimte, leuk voor een stel zonder kinderen(en dan wel bij elkaar blijven itt tot de eigenaren)
En nummer 2 was beter wat ruimte betreft maar de badkamer was piepklein en al dat bruin dat was toch ook wel errug veel.
Oh, die voorpretters doen mee aan alles, hoorquote:Op donderdag 11 september 2008 21:45 schreef Jelief het volgende:
BE daar had ik al een blik in geworpen en kreeg de indruk dat het daar ging om een stapje verder maar ik zal er nog eens kijken
quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:07 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oh, die voorpretters doen mee aan alles, hoor![]()
En persoonlijk vind ik het super om de mensen in hun zoektocht te volgen en de spanning te voelen die er mee gepaard gaat. Je wil niet weten hoe vaak ik heb zitten F5'en toen Oblivion misschien wel dat huis ging kopen of misschien ook net niet![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |