abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47248282
Ons huis is te klein, daarom kijken we zo her en der om ons heen naar een andere woning. Huur of koop zijn we nog niet uit.Financieel moet er nog wat veranderen voor we kunnen kopen maar zo af en toe komen we wel wat leuks tegen.

Dit bijvoorbeeld

het zal het uiteindelijk wel niet worden maar goed, als ts moet je wat hè?

Dus... ben je op huizenjacht en wil je met ons delen wat voor huizen je op het oog hebt?
Wat zijn je wensen en waar knap je op af?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47248463
Edit

Omg ik verpest de lay out,
pi_47248603
Houd er even rekening mee dat de links naar funda maar 24 uur actueel zijn, daarna vervallen ze op de een of andere manier (al vaker gezien)

Wat ziet dat huis er trouwens ouderwets uit van binnen zeg
pi_47248954
Ik zal ff zoeken naar een ander link.. Ja verschrikkelijk ouderwets. Er moet ook aardig wat aan gebeuren eigenlijk te veel naar onze zin maar goed de tuin rondom vind ik wel leuk en het is vlakbij mijn schoonzusje en zwager in de buurt. Ook wel jammer dat er een plat dak op zit maar voor een huis met een 'echt'dak betaal je wel wat meer in Haarlem.
nieuwe link
pi_47249677
mogen "huizenrammelaars" hier ook reageren?
Ik wil weg hier. Weg uit de crappy sociale woningbouw, weg uit de wijk waar mijn dochter straks niet buiten kan spelen. Weg uit het bovenhuis met 1 vierkante meter balkon en weg uit een stad waar ik verder geen familie heb wonen.
Het liefst gaan we naar Zoetermeer, dicht bij mij familie en hoewel ik een zwak heb voor sfeervolle jaren 50- woningen kan ik dromen van een burgerlijke, makkelijke nieuwbouwwoning in een burgerlijke wijk in het oh zo burgerlijke zoetermeer.
Het gemak begint het van het avontuur te winnen
Maar ja, financieel zit kopen er nu nog niet in jammergenoeg
Dat komt wel, daar ben ik van overtuigd. En zolang dochterlief nog niet taalt naar buiten spelen en een tweede kind er ook nog niet in zit profiteren we maar van de asociaal lage huur die we betalen.
maar ondertussen rammelt het flink
  Moderator dinsdag 13 maart 2007 @ 23:36:19 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47249768
g-g-g-g-roene wasbak !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47249780
Die groene wasbak
Een plat dak zou mijn voorkeur ook niet hebben, ons oude huis was echt snikheet in de zomer, maar het ziet er wel erg knus uit zo. Ik vrees alleen dat ik alles wat groter is dan de veredelde gangkast waar ik nu in woon als knus, gezellig en begerenswaardig beschouw op dit moment
  woensdag 14 maart 2007 @ 00:45:49 #8
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47252178
De huizenjacht is erg leuk, mits je niet op de schopstoel zit.
Als je heeeeel graag weg wilt uit je huidige woning, dan lijkt plots alles wel onhaalbaar en onbereikbaar en nooit te lukken.

Geef jezelf dus ruim de tijd om iets te vinden. Kijk ook eens in die ene wijk of in dat ene dorp/die bepaalde stad waar je misschien in eerste instantie niet aan denkt. Je droomhuis staat niet altijd op je gedroomde plek - en dat kan vaak leuke, aangename en betaalbare verassingen opleveren.
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 06:33:19 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47254162
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:16 schreef Jelief het volgende:
Ik zal ff zoeken naar een ander link.. Ja verschrikkelijk ouderwets. Er moet ook aardig wat aan gebeuren eigenlijk te veel naar onze zin maar goed de tuin rondom vind ik wel leuk en het is vlakbij mijn schoonzusje en zwager in de buurt. Ook wel jammer dat er een plat dak op zit maar voor een huis met een 'echt'dak betaal je wel wat meer in Haarlem.
nieuwe link
dat ziet er wel heel klein uit eigenlijk
heb je het al in het echt gezien?
die inrichting lijkt wel op de inrichting zoals mijn oma het had in de jaren 70 -80 (inklusief dat groene wasbakje)
  Moderator woensdag 14 maart 2007 @ 07:05:44 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47254220
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Als je heeeeel graag weg wilt uit je huidige woning, dan lijkt plots alles wel onhaalbaar en onbereikbaar en nooit te lukken.

Geef jezelf dus ruim de tijd om iets te vinden. Kijk ook eens in die ene wijk of in dat ene dorp/die bepaalde stad waar je misschien in eerste instantie niet aan denkt. Je droomhuis staat niet altijd op je gedroomde plek - en dat kan vaak leuke, aangename en betaalbare verassingen opleveren.
Ik weet nog wel dat ik jou overspoelde met links
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 maart 2007 @ 07:34:19 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47254322
Eh... dubbel bovenhuis in het Kleverpark iets voor je?

Of een huisje in de Indische buurt waar je wel heel erg moet opknappen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 07:39:55 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47254357
het huis van mijn buurvrouw staat nog steeds te koop. daar zitten ze zo ondertussen zo mee in hun maag dat je best een stuk(je) van de prijs af kan krijgen
maar oke, dan moet je nog eens flink aan de verbouw...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 maart 2007 @ 07:47:43 #13
13151 crew  Rewimo
pi_47254393
Jij woont niet in Haarlem, of was je dat even vergeten?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:32:07 #14
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47255847
De indische buurt vind ik echt zo erg niet leuk, zeker de straatjes achter de cronje niet. Voorbij de zanenlaan gaat het nog wel maar nee liever niet. En jouw huis, tsja lokatie goed, maar het is van de regen in de drup ben ik bang. Dan hebben we nog geen tuin en berging. En volgens mij zit jouw vraagprijs ver boven ons budget
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 09:34:51 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47255923
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 07:47 schreef Rewimo het volgende:
Jij woont niet in Haarlem, of was je dat even vergeten?
ik woon in de omstreken maar wel leuk
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:40:42 #16
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47256105
Nou ben ik nieuwsgierig...
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 09:44:14 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47256221
oud-koog in koog aan de zaan
en in een gruwelijk kinderrijke straat. (vruchtbare grond of zoiets)
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:46:11 #18
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47256279
Zodra ik weer een baan heb gaan we ons hier inschrijven. Voor een woning hier . Een straatje verderop hebben ze ook nog huizen. Dit isvlak bij ons in de buurten we wonen wat buurt betreft heel prettig hier dus als dit lukt ben ik helemaal blij

mmm das weer een stukkie te ver weg Lady..
pi_47256994
*meld

Ben ook zoekende, omgeving IJmuiden
helaas is t aanbod niet zo heel fantastisch hier de laatste tijd, maar ben op zoek naar een 3 of 4 kamer apartement (zolang t maar niet in VelsenNoord is). Ben pas een half jaartje aan het zoeken dus we wachten nog rustig af
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 maart 2007 @ 10:33:17 #20
13151 crew  Rewimo
pi_47257481
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:32 schreef Jelief het volgende:
De indische buurt vind ik echt zo erg niet leuk, zeker de straatjes achter de cronje niet. Voorbij de zanenlaan gaat het nog wel maar nee liever niet. En jouw huis, tsja lokatie goed, maar het is van de regen in de drup ben ik bang. Dan hebben we nog geen tuin en berging. En volgens mij zit jouw vraagprijs ver boven ons budget
Tja, ik weet je budget natuurlijk niet Mijn vaders huis is in de Kedoestraat, dat is voorbij de Spaarnhovenstraat.
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:55:39 #21
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47258083
Is dat dan nog niet verkocht???
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 maart 2007 @ 10:58:26 #22
13151 crew  Rewimo
pi_47258166
Nee komt binnenkort op de markt, we moeten nog wat witten en weggooien Het heeft nogal lang geduurd voor de erfenis was afgehandeld en toen moest er nog een taxateur van de Belastingdienst komen.
pi_47258298
* meld ook

Ik ben ook zoekende, maar voorlopig nog zonder haast.
Wil een koopwoning in de omgeving Waarder / Reeuwijk / Woerden en het liefst geen appartement.
Verder ook niet in Gouda of Alphen ad Rijn.
budget is ¤160.000 excl inrichting.
Dus een aantal lastige randvoorwaarden, maar ik heb geduld.

Heb me bij diverse woningbouwprojecten aangemeld, maar op dit moment nog geen project wat binnenkort gaat starten
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:45:18 #24
21865 WaVe
WaVe detected
pi_47259787
* Heeft net een flinke zoektocht achter de rug*
Ik heb een half jaar gezocht naar een appartementje in Utrecht. Eerst vooral ook om voor mezelf te bedenken wat ik hebben wilde.. Uiteindelijk een mooi appartementje, net in mijn prijsklasse gevonden en toegehapt. Mijn allereerste bod (ooit) werd eigenlijk meteen op ingegaan en voor ik het wist had ik een huisje!

Wat tips nav mijn ervaringen:
* Kijk verder dan funda -> ook op dimo en zoekallehuizen komen huizen, sommige van makelaars en/of particulieren die niet op funda verschijnen
* Rij 's een avond/weekend door de buurt/stad waar je wat zou willen kopen en kijk welke huizen er te koop zijn. Soms kom je ook hier zelf gefabrikeerde bordjes tegen
* Bepaal van te voren ongeveer je budget, praat 's met een hypotheekadviseur voor je mogelijkheden
* Kijk of je in aanmerking kan komen voor een starterslening of koopsubsidie (de koopsubsidie kun je krijgen als je beoogde woning minder dan 158.850 euro kost en je op basis van je inkomen de financiering op NHGnormen niet rond kan krijgen)

Nu moet ik nog 2 weken wachten op de overdracht...
pi_47260040
Ik heb in Midden Limburg nog een huis te koop staan
pi_47260206
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:45 schreef WaVe het volgende:

Wat tips nav mijn ervaringen:
* Kijk verder dan funda -> ook op dimo en zoekallehuizen komen huizen, sommige van makelaars en/of particulieren die niet op funda verschijnen
* Rij 's een avond/weekend door de buurt/stad waar je wat zou willen kopen en kijk welke huizen er te koop zijn. Soms kom je ook hier zelf gefabrikeerde bordjes tegen
* Bepaal van te voren ongeveer je budget, praat 's met een hypotheekadviseur voor je mogelijkheden
* Kijk of je in aanmerking kan komen voor een starterslening of koopsubsidie (de koopsubsidie kun je krijgen als je beoogde woning minder dan 158.850 euro kost en je op basis van je inkomen de financiering op NHGnormen niet rond kan krijgen)
hier nog een aantal linkjes erbij:
http://www.jaap.nl, dat is een nieuwe woningzoeksite, als concurrentie van Funda
http://www.niki.nl is een site met nieuwbouw projecten
http://www.niksertussen.nl is voor particuliere woningverkopers zonder tussenkomst van makelaars
http://www.marktplaats.nl staan ook redelijk wat huizen.

En heb je toevallig meer info over de koopsubsidie?
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:19:16 #27
21865 WaVe
WaVe detected
pi_47260920
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:56 schreef Gurb het volgende:

En heb je toevallig meer info over de koopsubsidie?
Omdat ik ervoor in aanmerking zou kunnen komen, heb ik het flink lopen uitzoeken. (uiteindelijk niet gedaan, de rente was ondertussen opgelopen en een nieuwe offerte met koopsubsidie aanvragen was (op de totale looptijd) duurder dan de oude aanhouden en wat geld van mijn ouders lenen)

Koopsubsidie wordt verstrekt door senternovem. Er is een vast budget per jaar, als het budget op is, heb je pech. Wat je moet doen, is een hypotheekofferte voor het complete benodigde bedrag aanvragen. Deze stuur je, samen met een aantal andere documenten, naar senternovem, die dan in 2 weken je aanvraag aanneemt (of afwijst). Je betaald dan voor de complete hypotheeklening rente en aflossing aan de hypotheekverstrekker, maar voor het bedrag tussen wat je volgens de NHGnormen mag lenen en de totale lening krijg je subsidie. Om de 5 jaar is er een check of je nog aan de voorwaarden voldoet, zo nee dan stopt de lening, zo ja, dan krijg je weer 5 jaar (ook als je bijvoorbeeld na 5 jaar en 1 dag teveel gaat verdienen).

Let op! Niet alle hypotheekverstrekkers accepteren koopsubsidie of startersleningen! Overleg dit eerst met je bank of hypotheekadviseur.

[ Bericht 1% gewijzigd door WaVe op 14-03-2007 12:22:41 (URL aangepast) ]
pi_47261431
Ook wij zijn op huizenjacht in Grootebroek/Bovenkarspel. We wonen op dit moment in Alkmaar maar manlief is in die regio gaan werken dus zou het prettig zijn als we wat dichter die kant op gaan wonen.

We hebben op dit moment dit huis op het oog maar waren net te laat. Er zijn nu andere mensen aan het onderhandelen dus stiekem hopen we dat zij er niet uit komen.

Ik ben op dit moment in elk geval druk bezig om ons eigen huis verkoop klaar te maken zodat dat in elk geval alvast in de verkoop kan en wij rustig verder kunnen zoeken. We hebben een echte starters woning dus ik ben niet echt heel bang dat we het niet kwijt raken maar er staan wel redelijk wat soortgelijke huizen te koop in de omgeving dus we moeten maar zien hoe het gaat lopen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_47263612
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:19 schreef WaVe het volgende:

[..]

Omdat ik ervoor in aanmerking zou kunnen komen, heb ik het flink lopen uitzoeken. (uiteindelijk niet gedaan, de rente was ondertussen opgelopen en een nieuwe offerte met koopsubsidie aanvragen was (op de totale looptijd) duurder dan de oude aanhouden en wat geld van mijn ouders lenen)

Koopsubsidie wordt verstrekt door senternovem. Er is een vast budget per jaar, als het budget op is, heb je pech. Wat je moet doen, is een hypotheekofferte voor het complete benodigde bedrag aanvragen. Deze stuur je, samen met een aantal andere documenten, naar senternovem, die dan in 2 weken je aanvraag aanneemt (of afwijst). Je betaald dan voor de complete hypotheeklening rente en aflossing aan de hypotheekverstrekker, maar voor het bedrag tussen wat je volgens de NHGnormen mag lenen en de totale lening krijg je subsidie. Om de 5 jaar is er een check of je nog aan de voorwaarden voldoet, zo nee dan stopt de lening, zo ja, dan krijg je weer 5 jaar (ook als je bijvoorbeeld na 5 jaar en 1 dag teveel gaat verdienen).

Let op! Niet alle hypotheekverstrekkers accepteren koopsubsidie of startersleningen! Overleg dit eerst met je bank of hypotheekadviseur.
dankjewel!
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:44:34 #30
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_47263682
Wij hebben heel veel bekeken. Eerst een hoop huizen van funda en andere sites gehaald in de omgeving waar wij wilde wonen. Vervolgens alle huizen langs rijden om te kijken of de buurt en het huis ook daadwerkelijk wel leuk zijn. Want dan hoef je ook geen afspraak te maken om de woning van binnen te bekijken.

Wij hebben ook een mooie woning gezien maar bij het bekijken van de woning van buiten en ook aan de achterkant bleek dat de achtertuin grensde aan de parkeerplaats van een grote supermarkt. Dus echt rustig is het dan niet.

Daarnaast alle woningen van binnen bekijken. Die dan nog niet zijn afgevallen. Wij hebben zeker 15 woningen van binnen gezien dus bekijk gerust veel woningen.
Vraag ook altijd waarom de verkopers van de woning afwillen. Als ze ergens anders gaan wonen dan hebben ze het blijkbaar niet heel erg naar hun zin in de woning.. Waarom niet..??..
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:46:46 #31
167723 sanni
Acima de seu
pi_47263751
Wat zei je? We gaan op MUIZENJacht?
pi_47274112
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:44 schreef HarryP het volgende:

Vraag ook altijd waarom de verkopers van de woning afwillen. Als ze ergens anders gaan wonen dan hebben ze het blijkbaar niet heel erg naar hun zin in de woning.. Waarom niet..??..
De grootste onzin vriend......Er kunnen natuurlijk 100en andere redenen zijn, werk in andere regio, groter willen wonen. Vind je het zelf niet een beetje een rare opmerking van je zelf?

Als ik over een paar jaar ga verhuizen is dat echt niet omdat ik het in mijn huidige stulpje niet naar mijn zin heb, alleen omdat ik dan graag groter zou willen wonen, en dan ook dichter bij het werk / familie zit.
pi_47274152
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:19 schreef WaVe het volgende:

[..]

Meer lenen dan je eigenlijk kan betalen
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:51:19 #34
164711 sharonfactor
www.popstarsfansite.nl
pi_47297676
Ik weet een leuk huis: www.fok.nl
Lekker groot, kan snel opgeleverd worden, op een hoek, grote tuin, 6 makers, sauna, bubbelbad etc...

[ Bericht 9% gewijzigd door buzzer op 21-03-2007 07:35:20 ]
www.popstarsfansite.nl - alles over het programma Popstars en hun kandidaten.
pi_47327696
He dank je wel! Het is inderdaaad een mooi huis, maar een beetje te groot geworden nu de kinderen de deur uit zijn.
De gouden tip om mijn huis verkocht te krijgen? JE VERDIENT 1000 EURO! Tip je familie, vrienden, dokter, baas, fysiotherapeut, radiopresentator, buurman etc. http://www.praktijkaanhuis.nl/tip.htm
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:20:17 #36
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_47328293
Ons huis is deze week de verkoop in gegaan. Hopelijk wordt het snel verkocht want ik heb een ander huis op het oog wat ik echt heel graag zou willen kopen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_47328629
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:20 schreef m@x het volgende:
Ons huis is deze week de verkoop in gegaan. Hopelijk wordt het snel verkocht want ik heb een ander huis op het oog wat ik echt heel graag zou willen kopen.
Dat is grappig van een duurder huis naar een goedkoper huis

Reden dat ik dit vraag is dat volgens HarryP iedereen die verhuist het niet meer naar zin heeft in die woning
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:52:07 #38
3142 m@x
pi_47329116
Ik heb het hartstikke naar mijn zin waar ik nu woon maar de kosten zijn straks niet meer op te brengen omdat we uit elkaar gaan.
pi_47329198
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:52 schreef m@x het volgende:
Ik heb het hartstikke naar mijn zin waar ik nu woon maar de kosten zijn straks niet meer op te brengen omdat we uit elkaar gaan.
Ok sorry, no disrespect intended!

offtopic: harryp: je eigen stelling klopt voor geen kant!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:58:30 #40
3142 m@x
pi_47329320
Geen probleem hoor

Ik ben het ook niet met harryp eens. Ik ben nu een aantal keer verhuisd en heb elke keer met pijn in mijn hart mijn oude woning achtergelaten. De eerste keer werd het huis waarin ik de zolder huurde verkocht waardoor ik weg 'moest'. De tweede keer waren we klaar voor wat groters en naar dit huis zijn we verhuisd omdat we overstapten van huur naar koop.
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2007 @ 11:01:05 #41
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47329416
wat is je huidige huis mooi ingericht max. die vloer, die nisjes in de badkamer en die muur in de slaapkamer, geweldig

maar dat andere huis is ook mooi. grappig hoe tegengesteld van bouw.
pi_47329424
quote:
Waarom moet een standaard VINEX huisje 3000 euro per vierkante meter kosten? Op basis waarvan is deze prijs tot stand gekomen? Ik vind 309000 wel erg veel geld voor 110 vierkante meter.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:29:35 #43
3142 m@x
pi_47330322
Dit valt nog mee hoor. Er staan hier in de buurt vergelijkbare huizen voor veel meer te koop. Vergeet niet dat je ook betaald voor de tuin, de locatie en de in het huis aanwezige voorzieningen. Ik vind het zelf ook een hoop geld maar dit is de prijs waarvoor we het volgens de makelaar zouden kunnen verkopen.

Dank je Lady-wrb. Het is inderdaad een verschil, zowel qua ex- als qua interieur. Maar goed, dat krijg je als je allebei een heel andere smaak hebt en op dat gebied compromissen moet sluiten.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 maart 2007 @ 11:35:11 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47330497
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:01 schreef josvr het volgende:

[..]

Waarom moet een standaard VINEX huisje 3000 euro per vierkante meter kosten? Op basis waarvan is deze prijs tot stand gekomen? Ik vind 309000 wel erg veel geld voor 110 vierkante meter.
Omdat dat gewoon courante prijzen zijn
Wat een bullshit opmerking zeg met dat neerbuigend 'vinex huisje'
pi_47331079
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:29 schreef m@x het volgende:

Dank je Lady-wrb. Het is inderdaad een verschil, zowel qua ex- als qua interieur. Maar goed, dat krijg je als je allebei een heel andere smaak hebt en op dat gebied compromissen moet sluiten.
m@x, ik vind het huis wat je op het oog hebt, 100 keer mooier dan dat wat je nu verkoopt!
Maar goed, dat is smaak. Ik vind ¤ 309.000,- ook erg veel voor het huis.
Veel succes in ieder geval.

Ons huis staat nl. al 3/4 jaar te koop.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:18:26 #46
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47332044
WIj zijn ook op jacht.
Maar in de eerste plaats moeten we ook nog een eisenrijtje gaan maken. Woon nu in Utrecht, en willen graag meer richting Amsterdam. Maar ook liefst een beetje landelijk. Vandaar dat (stukken van) A'dam Noord, Durgerdam die hoek, nu ook in aanmerking komen. Nieuwbouw is zeker ook een optie. Vandaar een kleine terugvindpost.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2007 @ 12:50:36 #47
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47333047
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:18 schreef Svyatagor het volgende:
WIj zijn ook op jacht.
Maar in de eerste plaats moeten we ook nog een eisenrijtje gaan maken. Woon nu in Utrecht, en willen graag meer richting Amsterdam. Maar ook liefst een beetje landelijk. Vandaar dat (stukken van) A'dam Noord, Durgerdam die hoek, nu ook in aanmerking komen. Nieuwbouw is zeker ook een optie. Vandaar een kleine terugvindpost.

het huis naast me staat nog steeds te koop.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:54:06 #48
3142 m@x
pi_47333181
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:52 schreef Koningin het volgende:

[..]

m@x, ik vind het huis wat je op het oog hebt, 100 keer mooier dan dat wat je nu verkoopt!
Ik ook. Veel meer karakter. Wij zijn ook al gewaarschuwd om in die termijnen te gaan denken. Jammer want des te langer duurt het voor we echt actief op jacht kunnen. Nu blijft het bij kijken en je verlekkeren aan mooie plafonds en glas in loodramen.
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2007 @ 12:57:33 #49
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47333317
is dat zo? is daar dan ook je prijs op gebaseerd?
wij hebben aangegeven dat we er zo snel mogelijk vanaf wilden. de makelaar zei, dat we dan niet te hoog qua prijs moesten gaan zitten.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:03:53 #50
3142 m@x
pi_47333545
Niet helemaal. We willen er wel zo snel mogelijk vanaf maar tegelijkertijd willen we zoveel mogelijk financiele ellende voorkomen waardoor we ook weer niet teveel kunnen zakken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 maart 2007 @ 13:38:36 #51
13151 crew  Rewimo
pi_47335000
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:52 schreef m@x het volgende:
M@x, wat naar voor jullie

En ik wilde nog wel een grapje maken over dat je dan die blauwe muren allemaal groen moet schilderen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 maart 2007 @ 13:41:15 #52
13151 crew  Rewimo
pi_47335112
Overigens verhuizen wij ook niet omdat we het niet naar onze zin hebben. Integendeel. Maar ja, we willen samen gaan wonen en dat past hier niet
pi_47335333
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:54 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik ook. Veel meer karakter. Wij zijn ook al gewaarschuwd om in die termijnen te gaan denken. Jammer want des te langer duurt het voor we echt actief op jacht kunnen. Nu blijft het bij kijken en je verlekkeren aan mooie plafonds en glas in loodramen.
Glas in lood
quote:
is dat zo? is daar dan ook je prijs op gebaseerd?
wij hebben aangegeven dat we er zo snel mogelijk vanaf wilden. de makelaar zei, dat we dan niet te hoog qua prijs moesten gaan zitten.
Dat is niet altijd zo maar mogelijk. Wij hebben ook een aparter geval en kunnen niet te veel met de prijs zakken.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:09:20 #54
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_47336210
Even terug komen op het vragen waarom de mensen de woning verkopen.

- Als je weet dat ze gaan verhuizen wegens een echtscheiding hoeven ze niet het onderste uit de kan te hebben en is de woning mogelijk goedkoper.
- Hebben ze een nieuwbouw woning gekocht zitten ze al een aantal maanden met dubbele lasten waar ze vanaf willen. Van de woning af zijn voordat de nieuwbouwwoning wordt opgeleverd is ze dus ook geld waard.
- Willen ze in een ander deel van Nederland gaan wonen. Prima maar is de prijs dan niet afgesteld op het prijsniveau van de woningen daar dus kijk uit dat je niet teveel betaald.
- Gaan ze in de omgeving wonen in een vergelijkbaar huis waarom ga je dan niet zelf in die omgeving kijken?

Waarom mensen weg gaan is heel handig voor het bepalen van wat je gaat bieden voor een woning. Ik had het geluk dat de mensen een nieuwbouw woning hadden gekocht die bijna opgeleverd zou worden. Aangezien ik dat wist kon er dus 9,6% van de vraagprijs af.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 15:23:19 #55
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47338765
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

het huis naast me staat nog steeds te koop.
Heb je een linkje?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_47361284
quote:
Wat was voor jullie reden om zaken te doen met REMAX? Oftewel: hoe kies je een makelaar uit?

Edit: Remax Delft zegt op hun site huizen op Funda te plaatsen, maar ik zie jullie woning niet terug? REMAX is toch geen NVM?
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 11:43:22 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47363431
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 15:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
deze dus

mocht je specs willen weten: roept u maar. ik weet ook hoe het er in het echt van binnen uitziet en niet zoals de makelaar het omschrijft
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 maart 2007 @ 13:13:09 #58
13151 crew  Rewimo
pi_47366047
Ik weet waar dat huis woont Leuke buren ook (nog eventjes dan)
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 18:16:53 #59
43556 miss_dynastie
pi_47374260
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:09 schreef HarryP het volgende:
- Als je weet dat ze gaan verhuizen wegens een echtscheiding hoeven ze niet het onderste uit de kan te hebben en is de woning mogelijk goedkoper.
Dat weten de verkopers ook, en dus zullen ze geen eerlijk antwoord geven (althans, dat zou ik niet doen). Wat heeft een ander nu met mijn reden van vertrek te maken? Zolang het antwoord maar niet 'omdat de buurman zeventien uur per dag piano speelt' is (of iets van gelijke strekking/ gebreken aan het huis) heeft een ander er ook niets mee te maken.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2007 @ 18:59:34 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47375623
het huis van mijn buurvrouw staat te koop omdat ze overleden is.
de familie woont allemaal heel ver weg en ze willen er eigenlijk wel een keer vanaf.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:49:22 #61
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_47377743
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat weten de verkopers ook, en dus zullen ze geen eerlijk antwoord geven (althans, dat zou ik niet doen). Wat heeft een ander nu met mijn reden van vertrek te maken? Zolang het antwoord maar niet 'omdat de buurman zeventien uur per dag piano speelt' is (of iets van gelijke strekking/ gebreken aan het huis) heeft een ander er ook niets mee te maken.
Wij zijn bij een woning gaan kijken waar de makelaar gewoon vertelde dat de verkopers gingen scheiden toen wij vroegen waarom de woning verkocht werd.
pi_47377961
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:49 schreef HarryP het volgende:

[..]

Wij zijn bij een woning gaan kijken waar de makelaar gewoon vertelde dat de verkopers gingen scheiden toen wij vroegen waarom de woning verkocht werd.
HarryP je hebt groot gelijk. Zou ik ook doen.
In jouw voorbeeld MOETEN ze het huis dus verkopen. Dat drukt de prijs.
En waarom zou je dat niet vragen? Kun je beter nu achter bepaalde zaken komen en afzien van koop dan dat je dadelijk weet ik veel terecht gekomen bent.
pi_47379132
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:54 schreef Solingjan het volgende:

[..]

HarryP je hebt groot gelijk. Zou ik ook doen.
Ik zou het als verkoper niet zeggen. Het gaat je namelijk geen zak aan waarom ik mijn huis verkoop....!

Ik zou alleen zeggen dat ik naar een groter huis ga bijvoorbeeld, maar geen informatie geven wat de prijs zou kunnen drukken..... Je gooit je eigen glazen toch niet in?
  maandag 19 maart 2007 @ 11:07:01 #64
3142 m@x
pi_47427959
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 09:42 schreef josvr het volgende:

[..]

Wat was voor jullie reden om zaken te doen met REMAX? Oftewel: hoe kies je een makelaar uit?

Edit: Remax Delft zegt op hun site huizen op Funda te plaatsen, maar ik zie jullie woning niet terug? REMAX is toch geen NVM?
Voornamelijk vanwege goede verhalen die we over ze hebben gehoord en hun manier van werken (snel een kijkdag organiseren, flyeren, e.d.). Van de makelaar begreep ik dat ze niet op funda staan omdat ze inderdaad niet bij de NVM zijn aangesloten.
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 11:10:11 #65
43556 miss_dynastie
pi_47428045
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:49 schreef HarryP het volgende:

[..]

Ik ben dan ook iemand die niet gauw een makelaar in zou schakelen, omdat de belangen van de makelaar (zo snel mogelijk geld vangen, zo min mogelijk werk) en de mijne (de hoogste prijs vangen) nogal verschillen. En ALS ik een makelaar in zou schakelen, zou ik zeker niet vermelden dat ik ga scheiden, i.v.m. bovenstaande.
pi_47460881
De NVM is er toch niet voor niks? En als je het zonder makelaar doet, hoe kom je dan aan je podium om je huis te verkopen?
De gouden tip om mijn huis verkocht te krijgen? JE VERDIENT 1000 EURO! Tip je familie, vrienden, dokter, baas, fysiotherapeut, radiopresentator, buurman etc. http://www.praktijkaanhuis.nl/tip.htm
pi_47460970
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat dat gewoon courante prijzen zijn
Wat een bullshit opmerking zeg met dat neerbuigend 'vinex huisje'
De keizer heeft geen kleren aan
Ik vind 3 ton ook redelijk veel geld als je ziet wat je ervoor krijgt in Nederland.
pi_47460993
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 07:55 schreef bergfluiter4 het volgende:
De NVM is er toch niet voor niks? En als je het zonder makelaar doet, hoe kom je dan aan je podium om je huis te verkopen?
het internet?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 maart 2007 @ 08:18:16 #69
13151 crew  Rewimo
pi_47461062
Ik heb mijn huidige woning gekocht op basis van een piepklein advertentietje in de krant Werd dus ook zonder makelaar verkocht.
  Moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 08:21:59 #70
5428 crew  miss_sly
pi_47461095
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:

Dit kan ik beamen!
Mijn wilde niet in Oost/Watergraafsmeer gaan kijken, want daar wilde hij niet wonen. Op funda vielen ook alle huizen in die omgeving al af voor hij uberhaupt op het linkje had geklikt: we gingen niet, echt niet, naar Oost/Watergraafsmeer!!!

Uiteindelijk op aandringen van mijn collega toch een keer in die buurt gaan kijken, en ja hoor, al bij het binnenrijden van het buurtje waar het bewuste appartement is, vond hij het er erg leuk uitzien, de straat waarin het appartement zelf ligt, het pandje, het appartement, de prijs....alles helemaal top!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_47475919
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:10 schreef Dementor het volgende:

[..]

het internet?
dat is wel een heel erg ruim begrip
pi_48122727
Ons huis staat op internet

De huizenjacht kan vanaf nu dus echt beginnen. (Al waren we daar stiekem al wel een beetje mee begonnen.)

Wel een raar idee hoor dat mensen zomaar bij je naar binnen kunnen kijken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  † In Memoriam † maandag 9 april 2007 @ 10:13:54 #73
43556 miss_dynastie
pi_48138292
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 07:55 schreef bergfluiter4 het volgende:
Dat kan nooit heel moeilijk zijn hoor, je zet een advertentie in de krant, maakt een te-koopbord en hangt dat voor het raam met een internetadres, daar zet je foto's op, klaar. Mocht het je dan niet snel genoeg gaan, dan kan je een makelaar zoeken waarbij je alleen betaalt voor een fundavermelding, meer niet. Met alle respect, de makelaars waarmee ik te maken heb gehad hebben allemaal hun geld te makkelijk verdiend imho.
  maandag 9 april 2007 @ 10:30:29 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48138574
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat kan nooit heel moeilijk zijn hoor, je zet een advertentie in de krant, maakt een te-koopbord en hangt dat voor het raam met een internetadres, daar zet je foto's op, klaar. Mocht het je dan niet snel genoeg gaan, dan kan je een makelaar zoeken waarbij je alleen betaalt voor een fundavermelding, meer niet. Met alle respect, de makelaars waarmee ik te maken heb gehad hebben allemaal hun geld te makkelijk verdiend imho.
Toch denk ik dat bv. zo'n ¤750 makelaar die zorgt dat je huis op Funda komt, vaak niet zo'n gek idee is.
Je moet toch zoveel mogelijk potentiële kopers zoeken/hebben. En als je 'm door die ¤750 te besteden 3 maanden of een half jaar korter te koop hebt staan loont dat alleen al vanwege minder "gedoe". Maar dat is mijn mening.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  † In Memoriam † maandag 9 april 2007 @ 11:04:03 #75
43556 miss_dynastie
pi_48139369
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Toch denk ik dat bv. zo'n ¤750 makelaar die zorgt dat je huis op Funda komt, vaak niet zo'n gek idee is.
Je moet toch zoveel mogelijk potentiële kopers zoeken/hebben. En als je 'm door die ¤750 te besteden 3 maanden of een half jaar korter te koop hebt staan loont dat alleen al vanwege minder "gedoe". Maar dat is mijn mening.
Yep, helemaal mee eens hoor. Maar ik kan me voorstellen dat er buurten zijn die zo gewild zijn dat het niet eens nodig is. Maar het ligt er natuurlijk ook aan onder welke omstandigheden je verkoopt (heb je haast of alle tijd, dat soort dingen).
pi_61520228
sow KIK in mijn eigen topic. Bijna anderhalf jaar later en we zijn nu écht aan het zoeken, met een makelaar dus.
Vorige week woensdag naar het eerste huis gekeken, ruim engoedkoop maar mijn god wat moet er veel aan gebeuren, gewoonweg alles inclusief de gevel herstellen. Datwordt hem dus niet.
toch maar niet

Vandaag gaan we weer kijken naar twee huizen en volgende week dinsdag weer.
pi_61520398
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:48 schreef Jelief het volgende:
sow KIK in mijn eigen topic. Bijna anderhalf jaar later en we zijn nu écht aan het zoeken, met een makelaar dus.
Vorige week woensdag naar het eerste huis gekeken, ruim engoedkoop maar mijn god wat moet er veel aan gebeuren, gewoonweg alles inclusief de gevel herstellen. Datwordt hem dus niet.
toch maar niet

kssst, uit mn buurt weg jij!! zo vind ik natuurlijk nooit iets daar heh??
pi_61522766
Naja uuhm, zoek jij precies wat ik zoek dan?
:eengezinswoning, tuin met achterom,minimaal 3 slaapkamers, bergruimte, weinig opknappen moet meteen bewoonbaar zijn. En een bonus is een leuke kindvriendelijke straat/buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 13:46:21 #79
13151 crew  Rewimo
pi_61523054
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:48 schreef Jelief het volgende:
toch maar niet

Joh, dat lijkt van binnen wel een stacaravan met al die schrootjes Daar had je wel heel veel aan moeten doen inderdaad...
pi_61523083
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:34 schreef Jelief het volgende:
Naja uuhm, zoek jij precies wat ik zoek dan?
:eengezinswoning, tuin met achterom,minimaal 3 slaapkamers, bergruimte, weinig opknappen moet meteen bewoonbaar zijn. En een bonus is een leuke kindvriendelijke straat/buurt.
Ongeveer hetzelfde, maar het is niet erg als er wat meer aan gedaan moet worden dan... Wat dat betreft heoft t dus niet meteen bewoonbaar te zijn. achterom is optioneel, wel minimaal 3 slaapkamers...
heb al wel wat leuke projectjes tegengekomen, maar waren financieel niet haalbaar (moest te veel worden gedaan om het t geld waard te laten worden)
pi_61526683
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

750 euro voor een funda plaatsing alleen? Pff, op weghuis.nl kan je je huis gratis plaatsen en dan komt het ook op funda via hun, welliswaar kom je niet op de voorpaginas terecht want de sorteervolgorde bij funda is NVM-aangesloten-makelaars-eerst dan de rest.
pi_61532064
Die twee van vanmiddag waren het ook niet. Nummer 1 zag er binnen wel goed uit alleen tekleinen idd geen bergruimte, leuk voor een stel zonder kinderen(en dan wel bij elkaar blijven itt tot de eigenaren)

En nummer 2 was beter wat ruimte betreft maar de badkamer was piepklein en al dat bruin dat was toch ook wel errug veel.
  woensdag 10 september 2008 @ 20:53:18 #83
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61533971
Het wordt wel per huis duurder.
De volgende over de 2 ton?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61535917
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:55 schreef Jelief het volgende:
Die twee van vanmiddag waren het ook niet. Nummer 1 zag er binnen wel goed uit alleen tekleinen idd geen bergruimte, leuk voor een stel zonder kinderen(en dan wel bij elkaar blijven itt tot de eigenaren)

En nummer 2 was beter wat ruimte betreft maar de badkamer was piepklein en al dat bruin dat was toch ook wel errug veel.
je kunt dan beter in de wat hogere nummers van de trompstraat zoeken.....200+ (tegenover waar het zwembad stond)
  donderdag 11 september 2008 @ 09:14:03 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61543779
Niks moet en al helemaal niet van mij, ik ben geen mod hier maar is het niet leuk/gezellig om mee te posten in het andere topic waar alle huizenzoekers etc. zitten?
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 20
pi_61562159
BE daar had ik al een blik in geworpen en kreeg de indruk dat het daar ging om een stapje verder maar ik zal er nog eens kijken
pi_61569494
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:45 schreef Jelief het volgende:
BE daar had ik al een blik in geworpen en kreeg de indruk dat het daar ging om een stapje verder maar ik zal er nog eens kijken
Oh, die voorpretters doen mee aan alles, hoor
En persoonlijk vind ik het super om de mensen in hun zoektocht te volgen en de spanning te voelen die er mee gepaard gaat. Je wil niet weten hoe vaak ik heb zitten F5'en toen Oblivion misschien wel dat huis ging kopen of misschien ook net niet
pi_61576658
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:07 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oh, die voorpretters doen mee aan alles, hoor
En persoonlijk vind ik het super om de mensen in hun zoektocht te volgen en de spanning te voelen die er mee gepaard gaat. Je wil niet weten hoe vaak ik heb zitten F5'en toen Oblivion misschien wel dat huis ging kopen of misschien ook net niet

Wat een scheetje ben je toch!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')