Schepseltje | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:23 |
De Hummer is minder schadelijk voor het milieu dan de hybride Toyota Prius. De productie van hybride auto's kost veel meer energie, en geeft veel meer milieu-schade. Bovendien rijdt de Hummer zo'n 480.000 km rond, terwijl de Prius na 160.000 km vervangen moet worden. Zie hier http://clubs.ccsu.edu/rec(...)_item.asp?NewsID=188 En Femke had altijd zo'n grote mond over de vervuilende "PC hooft tractoren", blijkt dat ze met haar Prius een stuk meer schade aan het milieu heeft veroorzaakt.. | |
Yildiz | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:25 |
(c) General Motors & Exxon. | |
Schepseltje | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:26 |
quote:Tuurlijk, net als al het nieuws wat de milieubeweging niet goed uit komt.. | |
Yildiz | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:27 |
quote:Je hoeft het niet te geloven hoor. Laat me raden, die accu's zijn zeker erg slecht, en die motoren ook? ![]() | |
pingu_ | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:29 |
Dan kunnen we weer fijn op de VS gaan zeiken dat ze zoveel vervuilen, aangezien daar veel meer hybride voortuigen worden verkocht dan in bijvoorbeeld de EU. ![]() | |
__Saviour__ | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:40 |
Al die hybride wagens veroorzaken global laming. da's nog veel erger! | |
Adelante | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:42 |
biobrandstoffen zijn ook slechter dan diesel of benzine, kost namelijk veel meer fossiele brandstoffen om het goedje te produceren. | |
Yildiz | dinsdag 13 maart 2007 @ 22:42 |
quote:lame! rofl lol!1!! | |
BlaZ | woensdag 14 maart 2007 @ 10:42 |
quote:Prius na 160.000 km vervangen moet worden. Echt superzuinig voor een hybrid auto zijn ze ook weer niet. | |
Kadesh | woensdag 14 maart 2007 @ 11:12 |
Prius moet verboden worden, of in ieder geval fiscaal zeer zwaar belast. ![]() | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 14 maart 2007 @ 11:17 |
quote:160.000 is wel heel laag ik geloof daar dan ook geen zak van. wat wel kan is dat de accu`s smerig zijn. | |
BlaZ | woensdag 14 maart 2007 @ 11:34 |
quote:Lelijk zijn ze iig wel ![]() | |
Stansfield | woensdag 14 maart 2007 @ 11:55 |
quote:Zo idd ja. | |
Metro2005 | woensdag 14 maart 2007 @ 13:24 |
quote:Misshien dat de accu's dan inderdaad vervangen moeten worden maar dat zo'n ding na zo'n korte periode al afgeschreven is lijkt me wel heel erg sterk. | |
Evil_Jur | woensdag 14 maart 2007 @ 19:31 |
Smerige accu's en dergelijke maken niet uit, als de Co2 uitstoot maar lager is, is de aarde gered! | |
Posdnous | woensdag 14 maart 2007 @ 19:34 |
Dus de auto's zijn slecht voor het milieu omdat de batterij een stof gebruikt die uit fabrieken komt, waarvan eentje heel vervuilend is geweest in een bepaalde staat. " ![]() | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 14 maart 2007 @ 19:46 |
quote:zie trouwens ook het bericht dat toyota overheids ingrijpen verwacht bij de amerikaanse automobiel industrie vanwege de goede verkoop van Japanse en Europese auto`s maar de zeer slechte verkoop van amerikaanse bakken ![]() | |
Yildiz | donderdag 15 maart 2007 @ 00:08 |
quote:Ondertussen ben je in Duitsland, volgens Duitse politici al een landverrader als je in een Jap rijdt. ![]() Hebben ze daar ook last van 'dubbele loyaliteit'? Duitse bockwurst eten, en vervolgens in een Jap rijden kan natuurlijk niet. ![]() quote:Ik dacht dat jij daar zo tegen was. | |
freako | donderdag 15 maart 2007 @ 00:23 |
quote:Halsema reed toch in een oude Mercedes stationcar? | |
freud | donderdag 15 maart 2007 @ 08:59 |
quote:Oeh! Mooi voorbeeld van heerlijk links korte termijndenken! Je moet natuurlijk de vervuiling over de gehele levensduur meten en dus ook productie. Maar goed, dat is lange termijn, en dus niet populair bij de achterban. | |
Metro2005 | donderdag 15 maart 2007 @ 09:32 |
quote:Dat is te moeilijk voor de overheid. Dan zouden ze namelijk oorzakelijke verbanden en conclusies moeten gaan trekken. Net zoiets als: benzine wordt duurder -> er wordt net zoveel gereden -> ergo: helpt niet dus we laten het maar zo. 80km zones -> files worden langer, uitstoot blijft hetzelfde of zelfs meer -> ergo helpt niet, dus we laten het zo. en straks rekeningrijden -> mensen kunnen hun auto helemaal niet meer betalen -> alle diensten worden duurder -> meer werkelozen -> ergo: helpt niet, dus we laten het maar zo drempels -> meer herrie voor omwonenden -> meer onderhoud aan auto's -> meer onderhoud aan de wegen -> er wordt na de drempel direct weer het gas opengetrokken -> ergo: helpt niet dus we leggen er nog maar 100 bij. Simpel denkwerk en vooral lange termijn denken is niet weggelegd voor de overheid helaas. Maximaal 4 jaar vooruit denken is het devies, want zolang zit de regering er tot de volgende verkiezingen. | |
ijsbrekertje | donderdag 15 maart 2007 @ 10:34 |
quote:Niet meer. Ze heeft nu een Toyota Prius http://www.sargasso.nl/ar(...)gorie-vrijdagmiddag/ | |
Gstyles | donderdag 15 maart 2007 @ 10:36 |
How bizar! | |
Brupje | donderdag 15 maart 2007 @ 10:49 |
elke auto heeft toch een accu :S Naast dat ik het onzin vind, als je zuiniger voor het mileu wilt zijn neem je gewoon een suzuki alto die 1:40 rijdt. | |
Metro2005 | donderdag 15 maart 2007 @ 10:58 |
quote:1 accuutje ja, geen 50 grote ![]() en een suzuki alto rijdt slechts tussen de 1 op 18 en 1 op 22 ![]() | |
JanJanJan | donderdag 15 maart 2007 @ 11:18 |
Mooi nieuws! ![]() Ik zeg: nu subsidie op de Hummer!! | |
zatoichi | donderdag 15 maart 2007 @ 11:21 |
Of de overheid zorgt er eens voor dat het OV een keertje goed geregeld is in Nederland, hoeven ook minder mensen met de auto. | |
Lucille | donderdag 15 maart 2007 @ 11:26 |
Ik vraag me af wat de bron is van de schatting dat een hybride maar 150.000 km mee gaat. | |
Pietverdriet | donderdag 15 maart 2007 @ 11:29 |
quote:Waar haal je die onzin vandaan? | |
Strolie75 | donderdag 15 maart 2007 @ 11:32 |
Foto's van het terrein rondom de fabriek waar het belangrijkste bestandsdeel voor de accu's wordt gewonnen. http://www.flickr.com/search/?q=sudbury+pollution&m=text Nasa's test er maanwagentjes omdat er geen leven meer is. Misschien een leuke vakantiebestemming voor Femke volgend jaar? | |
freud | donderdag 15 maart 2007 @ 11:38 |
Dit is een mooie foto waar een groot deel van de bestanddelen van de accu vandaan komt: ![]() De levensduur van de Prius is gebaseerd op de levensduur van de accu's. quote: | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 15 maart 2007 @ 11:51 |
quote:dat hou je toch | |
HPoi | donderdag 15 maart 2007 @ 11:58 |
Dan neem je maar een Golf BlueMotion. | |
Pietverdriet | donderdag 15 maart 2007 @ 12:00 |
quote:Zwaktebod. | |
gorgg | donderdag 15 maart 2007 @ 12:20 |
Link naar de studie + een recentere versie (met al wat significante aanpassingen). Het hele verhaal is trouwens al zo'n jaar oud. Toyota heeft al gereageerd: quote:Mss. ook interessant: http://gristmill.grist.org/story/2007/2/12/115426/732 | |
Lucille | donderdag 15 maart 2007 @ 12:52 |
quote:De grap is natuurlijk wel dat voor de Prius ongeveer 1000 ton per jaar nodig is, terwijl de mijn ongeveer 1500 miljoen ton produceert, ofwel minder dan 0.0007%. ![]() http://gsc.nrcan.gc.ca/mi(...)/sudbury/index_e.php | |
Bolkesteijn | donderdag 15 maart 2007 @ 13:00 |
quote:En al die euro's waar nikkel in zit ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 15 maart 2007 @ 13:01 |
quote:Ongeveer gelijk aan het aandeel menselijk geproduceert CO2 in de lucht, en daar wordt ook enorm theater over gemaakt. | |
Bolkesteijn | donderdag 15 maart 2007 @ 13:11 |
quote:Waar op gedoeld wordt is dat de schade aan het aldaar aanwezige landschap voor 0,0007 procent veroorzaakt wordt door uitstoot van zwaveloxeide gerelateerd aan de productie van de Prius. Beetje rare vergelijking ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 15 maart 2007 @ 14:30 |
quote:de huidige accu`s gebruiken nu een maal zware metalen en giftige stoffen om een fatsoenlijk hoeveelheid op te kunnen slaan | |
Kadesh | donderdag 15 maart 2007 @ 15:41 |
Hier, hoe de kenner er over denkt: http://video.google.nl/videoplay?docid=718900859924733158&q=toyota+prius+top+gear | |
DS4 | donderdag 15 maart 2007 @ 17:24 |
quote:Maar het feit dat er nieuwe accu's in moeten kan de auto wel economisch total-loss maken... | |
Ofyles2 | zaterdag 17 maart 2007 @ 02:13 |
Verder vermoed ik ook dat de Prius een lichtgewichtauto is, want met minder gewicht kun je Sprit besparen. Als deze hybride wordt betrokken bij een flinke ongeval, dan vrees ik het ergste... En, milieuzuinige auto's dragen weinig bij aan het milieu als steeds meer mensen naar de dealer gaan. | |
Martijn_77 | zaterdag 17 maart 2007 @ 11:07 |
quote:En dan is ie gelijk niet meer betrouwbaar die bron? De bron is zeker alleen te vertrouwen als het van de verdraaiende milieu ![]() | |
Yildiz | zaterdag 17 maart 2007 @ 11:12 |
quote:Natuuuurlijk... ![]() | |
DivineJester | zaterdag 17 maart 2007 @ 11:26 |
quote:Maar een bron die van een van de producenten komt, ook nog gesteund door een oliemaatschappij (Hummers staan nu eenmaal niet bekend om hun zuinigheid), moet je op zijn minst met een kritische blik bekijken... | |
DS4 | zaterdag 17 maart 2007 @ 12:54 |
quote:ALLE bronnen verdienen een kritische blik. | |
Ofyles2 | maandag 19 maart 2007 @ 16:54 |
quote:Kortom, de VS maakt zich schuldig aan verkapte vreemdelingenhaat. | |
Yildiz | woensdag 21 maart 2007 @ 06:49 |
quote:Je had ook om een bron kunnen vragen natuurlijk, maargoed. http://www.autoblog.nl/ar(...)ijdt-is-een-verrader http://www.bovagkrant.nl/index.asp?id=27000 | |
Kadesh | woensdag 18 april 2007 @ 20:20 |
quote:Bron: Telegraaf http://www.telegraaf.nl/b(...)_hybride.html?p=12,1 quote: ![]() | |
Kees22 | woensdag 18 april 2007 @ 21:33 |
quote:Wat de Telegrof "vergeet" te vermelden, is, dat alleen maar alles tot en met de voordeur gerekend wordt. Zoals hier al eerder vermeld: de eerste 15 tot 20 % van de belasting. Energieverbruikende apparaten leveren de meeste belasting op tijdens het gebruik. Al vermoed ik dat het reletieve aandeel van de productie bij een Prius inderdaad zal toenemen, omdat de productie moeilijker is en het verbruik minder. Laat het dan 25 % zijn van het totaal. Verder is het inderdaad een raadsel waarom de nikkelfabriek zijn rookgassen niet zuivert. Van het zwaveldioxide kun je prima zwavelzuur maken. De Japanse batterijenfabriek kan natuurlijk ook ergens anders nikkel vandaan halen. Als ik het goed onthouden heb, zijn er ook nikkelmijnen op de Solomon-eilanden. | |
Gummibeer79 | zaterdag 7 juni 2008 @ 19:39 |
Ik heb's een proefrit gemaakt in zo'n civic hybrid. Rijdt in het begin een beetje maf, zeker als je goed wilt optrekken. Die automaat erin laat het klinken alsof je 90 wil halen in z'n twee. Verder, vooral met oog op die 14% bijtelling, zeker het overwegen waard als leaseauto. | |
Ronzie | donderdag 12 juni 2008 @ 19:15 |
Dat Hummers en Priussen slecht voor het milieu zijn is zo klaar als een klontje, het is belangrijk om over andere vormen van transport na te denken. In mijn optiek is een helicopter het meest ideale vervoermiddel. De brandstof is niet schaars omdat niet iedereen een helicopter heeft en ook is dit een mogelijke oplossing voor het fileprobleem. Ik realiseer me wel dat er betere parkeervoorzieningen moeten komen voor helicopters. Dit voertuig is natuurlijk altijd wel een ondergeschoven kindje geweest. | |
sungaMsunitraM | donderdag 12 juni 2008 @ 19:17 |
" ![]() |