Tuurlijk, net als al het nieuws wat de milieubeweging niet goed uit komt..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:25 schreef Yildiz het volgende:
(c) General Motors & Exxon.
Je hoeft het niet te geloven hoor. Laat me raden, die accu's zijn zeker erg slecht, en die motoren ook?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:26 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Tuurlijk, net als al het nieuws wat de milieubeweging niet goed uit komt..
lame! rofl lol!1!!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Al die hybride wagens veroorzaken global laming. da's nog veel erger!
Prius na 160.000 km vervangen moet worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te geloven hoor. Laat me raden, die accu's zijn zeker erg slecht, en die motoren ook?.
160.000 is wel heel laag ik geloof daar dan ook geen zak van.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:23 schreef Schepseltje het volgende:
De Hummer is minder schadelijk voor het milieu dan de hybride Toyota Prius. De productie van hybride auto's kost veel meer energie, en geeft veel meer milieu-schade. Bovendien rijdt de Hummer zo'n 480.000 km rond, terwijl de Prius na 160.000 km vervangen moet worden.
Zie hier http://clubs.ccsu.edu/rec(...)_item.asp?NewsID=188
En Femke had altijd zo'n grote mond over de vervuilende "PC hooft tractoren", blijkt dat ze met haar Prius een stuk meer schade aan het milieu heeft veroorzaakt..
Lelijk zijn ze iig welquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:12 schreef Kadesh het volgende:
Prius moet verboden worden, of in ieder geval fiscaal zeer zwaar belast.En een welschaps commisie voor dit soort oerlelijke gedrochten zou ook wel een goed plan zijn.
Misshien dat de accu's dan inderdaad vervangen moeten worden maar dat zo'n ding na zo'n korte periode al afgeschreven is lijkt me wel heel erg sterk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
160.000 is wel heel laag ik geloof daar dan ook geen zak van.
wat wel kan is dat de accu`s smerig zijn.
zie trouwens ook het bericht dat toyota overheids ingrijpen verwacht bij de amerikaanse automobiel industrie vanwege de goede verkoop van Japanse en Europese auto`s maar de zeer slechte verkoop van amerikaanse bakkenquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:34 schreef Posdnous het volgende:
Dus de auto's zijn slecht voor het milieu omdat de batterij een stof gebruikt die uit fabrieken komt, waarvan eentje heel vervuilend is geweest in een bepaalde staat.
"".
Ondertussen ben je in Duitsland, volgens Duitse politici al een landverrader als je in een Jap rijdt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zie trouwens ook het bericht dat toyota overheids ingrijpen verwacht bij de amerikaanse automobiel industrie vanwege de goede verkoop van Japanse en Europese auto`s maar de zeer slechte verkoop van amerikaanse bakken![]()
Ik dacht dat jij daar zo tegen was.quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:12 schreef Kadesh het volgende:
Prius moet verboden worden, of in ieder geval fiscaal zeer zwaar belast.En een welschaps commisie voor dit soort oerlelijke gedrochten zou ook wel een goed plan zijn.
Halsema reed toch in een oude Mercedes stationcar?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:23 schreef Schepseltje het volgende:
En Femke had altijd zo'n grote mond over de vervuilende "PC hooft tractoren", blijkt dat ze met haar Prius een stuk meer schade aan het milieu heeft veroorzaakt..
Oeh! Mooi voorbeeld van heerlijk links korte termijndenken! Je moet natuurlijk de vervuiling over de gehele levensduur meten en dus ook productie. Maar goed, dat is lange termijn, en dus niet populair bij de achterban.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Smerige accu's en dergelijke maken niet uit, als de Co2 uitstoot maar lager is, is de aarde gered!
Dat is te moeilijk voor de overheid. Dan zouden ze namelijk oorzakelijke verbanden en conclusies moeten gaan trekken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:59 schreef freud het volgende:
[..]
Oeh! Mooi voorbeeld van heerlijk links korte termijndenken! Je moet natuurlijk de vervuiling over de gehele levensduur meten en dus ook productie. Maar goed, dat is lange termijn, en dus niet populair bij de achterban.
Niet meer. Ze heeft nu een Toyota Priusquote:Op donderdag 15 maart 2007 00:23 schreef freako het volgende:
Halsema reed toch in een oude Mercedes stationcar?
1 accuutje ja, geen 50 grotequote:Op donderdag 15 maart 2007 10:49 schreef Brupje het volgende:
elke auto heeft toch een accu :S
Naast dat ik het onzin vind, als je zuiniger voor het mileu wilt zijn neem je gewoon een suzuki alto die 1:40 rijdt.
Waar haal je die onzin vandaan?quote:Op donderdag 15 maart 2007 00:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ondertussen ben je in Duitsland, volgens Duitse politici al een landverrader als je in een Jap rijdt.
Hebben ze daar ook last van 'dubbele loyaliteit'? Duitse bockwurst eten, en vervolgens in een Jap rijden kan natuurlijk niet.
quote:The Toyota Prius offers a 5 year warranty on its batteries, and says they are designed to have the same lifespan as the car, around 8 years!
dat hou je tochquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef Strolie75 het volgende:
Foto's van het terrein rondom de fabriek waar het belangrijkste bestandsdeel voor de accu's wordt gewonnen.
http://www.flickr.com/search/?q=sudbury+pollution&m=text
Nasa's test er maanwagentjes omdat er geen leven meer is.
Misschien een leuke vakantiebestemming voor Femke volgend jaar?
Mss. ook interessant:quote:What is clear, however, is that the conclusions appear to be very different from the results of several other rigorous, scientifically-reviewed studies of the lifecycle impact of vehicles (e.g. Argonne National Laboratory, Massachusetts Institute of Technology).
Example 1: These studies conclude that the majority (80-85%) of the total lifetime energy use of a vehicle comes from the driving stage, with the remainder coming from the remaining stages of a vehicle life, whereas the CNW study shows these percentages to be reversed.
Example 2: Two Toyota models mentioned in the report, the Scion xA and xB sold only in the USA, are engineered with the same processes, built on the same assembly line, transported and shipped together, distributed through the same dealer network, have the same engines and transmissions, are about the same weight (within 50 lbs.), and have very similar fuel consumption ratings (one just over 35 mpg combined, the other just below 35), yet the CNW study shows the lifetime energy use of these vehicles to be very different (53 per cent).
Example 3: The CNW study states that hybrids require more lifetime energy than even large SUVs. Toyota's internal analysis does conclude that there is more energy required in the materials production stage for a hybrid, but that this is overwhelmingly made up for in the driving stage (the 80-85% stage), causing the hybrid to have a significantly lower lifetime energy use.
There are also basic factual errors in the report, for example CNW claim that the hybrid batteries are not recycled.
In truth Toyota and sister brand Lexus have a comprehensive battery recycling programme in place and has been recycling Nickel-Metal Hydride (NiMH) batteries since the RAV4 Electric Vehicle was introduced in 1998. Every part of the battery, from the precious metals to the plastic, plates, steel case, and the wiring, is recycled. To ensure that batteries come back to Toyota, each battery has a phone number on it to call for recycling information.
Toyota and other environmentally conscious car makers have been using life cycle assessment for many years to evaluate various advanced vehicle technologies. Toyota, along with many others, believes that the best way to judge the environmental impact of a vehicle is to do a full evaluation of all the inputs and outputs in every stage of its life. The lifetime energy use is just one of the many things to look at.
http://www.autobloggreen.(...)not-greener-a-prius/
De grap is natuurlijk wel dat voor de Prius ongeveer 1000 ton per jaar nodig is, terwijl de mijn ongeveer 1500 miljoen ton produceert, ofwel minder dan 0.0007%.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef Strolie75 het volgende:
Foto's van het terrein rondom de fabriek waar het belangrijkste bestandsdeel voor de accu's wordt gewonnen.
http://www.flickr.com/search/?q=sudbury+pollution&m=text
Nasa's test er maanwagentjes omdat er geen leven meer is.
Misschien een leuke vakantiebestemming voor Femke volgend jaar?
En al die euro's waar nikkel in zitquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:38 schreef freud het volgende:
Dit is een mooie foto waar een groot deel van de bestanddelen van de accu vandaan komt:
[afbeelding]
Ongeveer gelijk aan het aandeel menselijk geproduceert CO2 in de lucht, en daar wordt ook enorm theater over gemaakt.quote:
Waar op gedoeld wordt is dat de schade aan het aldaar aanwezige landschap voor 0,0007 procent veroorzaakt wordt door uitstoot van zwaveloxeide gerelateerd aan de productie van de Prius. Beetje rare vergelijkingquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ongeveer gelijk aan het aandeel menselijk geproduceert CO2 in de lucht, en daar wordt ook enorm theater over gemaakt.
de huidige accu`s gebruiken nu een maal zware metalen en giftige stoffen om een fatsoenlijk hoeveelheid op te kunnen slaanquote:
Maar het feit dat er nieuwe accu's in moeten kan de auto wel economisch total-loss maken...quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:24 schreef Metro2005 het volgende:
Misshien dat de accu's dan inderdaad vervangen moeten worden maar dat zo'n ding na zo'n korte periode al afgeschreven is lijkt me wel heel erg sterk.
En dan is ie gelijk niet meer betrouwbaar die bron?quote:
Natuuuurlijk...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dan is ie gelijk niet meer betrouwbaar die bron?
De bron is zeker alleen te vertrouwen als het van de verdraaiende milieumaffiadefensie komt![]()
Maar een bron die van een van de producenten komt, ook nog gesteund door een oliemaatschappij (Hummers staan nu eenmaal niet bekend om hun zuinigheid), moet je op zijn minst met een kritische blik bekijken...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dan is ie gelijk niet meer betrouwbaar die bron?
De bron is zeker alleen te vertrouwen als het van de verdraaiende milieumaffiadefensie komt![]()
ALLE bronnen verdienen een kritische blik.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:26 schreef DivineJester het volgende:
Maar een bron die van een van de producenten komt, ook nog gesteund door een oliemaatschappij (Hummers staan nu eenmaal niet bekend om hun zuinigheid), moet je op zijn minst met een kritische blik bekijken...
Kortom, de VS maakt zich schuldig aan verkapte vreemdelingenhaat.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:26 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar een bron die van een van de producenten komt, ook nog gesteund door een oliemaatschappij (Hummers staan nu eenmaal niet bekend om hun zuinigheid), moet je op zijn minst met een kritische blik bekijken...
Je had ook om een bron kunnen vragen natuurlijk, maargoed.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar haal je die onzin vandaan?
Bron: Telegraafquote:AMSTERDAM - Wie het milieu een plezier wil doen moet geen hybride-auto kopen, maar kan net zo goed een dikke SUV blijven rijden. Vooral de grote accu's van alternatieve auto's zijn extreem milieubelastend.
SUV beter voor milieu dan hybride
Toyota (van de Prius) is niet blij met de uitkomsten van het Amerikaanse rapport 'Dust to Dust'. Wie de vervuiling van een auto alleen tijdens het rijden telt, is met een hybride (benzine en electrisch aangedreven) als de Prius veruit het milieuvriendelijkst.
'Maar voor de batterij van de Prius verscheept de Japanse fabrikant wel nikkel over duizendenen CO2-onvriendelijke kilometers vanuit een zwavelspuwende smelterij in Canada', zo meldt de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.
Het omstreden rapport rekent alles mee, van het eerste schroefje tot de laatste kilometer vervoer vanuit een ver productieland. Zelfs de manier waarop de arbeiders naar de fabriek komen, telt mee. Alle milieu-uitgaven bij elkaar opgeteld, kost een Prius 2,8 dollar per mijl (anderhalve kilometer). Van alle hybride-auto's scoort de Toyota overigens het best. Maar de Jeep Wrangler, toch ook geen kleine jongen, kost 'slechts' 70 dollarcent per mijl. Goedkoopst is de Toyota Scion (49 cent per mijl), en duurst is de Maybach met ruim 15 dollar.
Toyota is 'not amused' over de Amerikaanse studie. Volgens de fabrikanten blijkt uit negen van de tien vergelijkingen dat de Prius een zegening is voor het milieu.
quote:Toyota is 'not amused' over de Amerikaanse studie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |