abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47294635
Mooi nieuws!

Ik zeg: nu subsidie op de Hummer!!
*verwijderd door Admin*
pi_47294732
Of de overheid zorgt er eens voor dat het OV een keertje goed geregeld is in Nederland, hoeven ook minder mensen met de auto.
pi_47294894
Ik vraag me af wat de bron is van de schatting dat een hybride maar 150.000 km mee gaat.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:29:54 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47294979
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 00:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ondertussen ben je in Duitsland, volgens Duitse politici al een landverrader als je in een Jap rijdt.
Hebben ze daar ook last van 'dubbele loyaliteit'? Duitse bockwurst eten, en vervolgens in een Jap rijden kan natuurlijk niet.
Waar haal je die onzin vandaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47295085
Foto's van het terrein rondom de fabriek waar het belangrijkste bestandsdeel voor de accu's wordt gewonnen.

http://www.flickr.com/search/?q=sudbury+pollution&m=text

Nasa's test er maanwagentjes omdat er geen leven meer is.

Misschien een leuke vakantiebestemming voor Femke volgend jaar?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  FOK!fotograaf donderdag 15 maart 2007 @ 11:38:48 #31
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47295290
Dit is een mooie foto waar een groot deel van de bestanddelen van de accu vandaan komt:


De levensduur van de Prius is gebaseerd op de levensduur van de accu's.
quote:
The Toyota Prius offers a 5 year warranty on its batteries, and says they are designed to have the same lifespan as the car, around 8 years!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_47295719
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef Strolie75 het volgende:
Foto's van het terrein rondom de fabriek waar het belangrijkste bestandsdeel voor de accu's wordt gewonnen.

http://www.flickr.com/search/?q=sudbury+pollution&m=text

Nasa's test er maanwagentjes omdat er geen leven meer is.

Misschien een leuke vakantiebestemming voor Femke volgend jaar?
dat hou je toch
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_47295954
Dan neem je maar een Golf BlueMotion.
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:00:02 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47296008
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat hou je toch
Zwaktebod.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47296677
Link naar de studie + een recentere versie (met al wat significante aanpassingen).

Het hele verhaal is trouwens al zo'n jaar oud.

Toyota heeft al gereageerd:
quote:
What is clear, however, is that the conclusions appear to be very different from the results of several other rigorous, scientifically-reviewed studies of the lifecycle impact of vehicles (e.g. Argonne National Laboratory, Massachusetts Institute of Technology).

Example 1: These studies conclude that the majority (80-85%) of the total lifetime energy use of a vehicle comes from the driving stage, with the remainder coming from the remaining stages of a vehicle life, whereas the CNW study shows these percentages to be reversed.
Example 2: Two Toyota models mentioned in the report, the Scion xA and xB sold only in the USA, are engineered with the same processes, built on the same assembly line, transported and shipped together, distributed through the same dealer network, have the same engines and transmissions, are about the same weight (within 50 lbs.), and have very similar fuel consumption ratings (one just over 35 mpg combined, the other just below 35), yet the CNW study shows the lifetime energy use of these vehicles to be very different (53 per cent).
Example 3: The CNW study states that hybrids require more lifetime energy than even large SUVs. Toyota's internal analysis does conclude that there is more energy required in the materials production stage for a hybrid, but that this is overwhelmingly made up for in the driving stage (the 80-85% stage), causing the hybrid to have a significantly lower lifetime energy use.
There are also basic factual errors in the report, for example CNW claim that the hybrid batteries are not recycled.

In truth Toyota and sister brand Lexus have a comprehensive battery recycling programme in place and has been recycling Nickel-Metal Hydride (NiMH) batteries since the RAV4 Electric Vehicle was introduced in 1998. Every part of the battery, from the precious metals to the plastic, plates, steel case, and the wiring, is recycled. To ensure that batteries come back to Toyota, each battery has a phone number on it to call for recycling information.

Toyota and other environmentally conscious car makers have been using life cycle assessment for many years to evaluate various advanced vehicle technologies. Toyota, along with many others, believes that the best way to judge the environmental impact of a vehicle is to do a full evaluation of all the inputs and outputs in every stage of its life. The lifetime energy use is just one of the many things to look at.
http://www.autobloggreen.(...)not-greener-a-prius/
Mss. ook interessant:
http://gristmill.grist.org/story/2007/2/12/115426/732
pi_47297705
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef Strolie75 het volgende:
Foto's van het terrein rondom de fabriek waar het belangrijkste bestandsdeel voor de accu's wordt gewonnen.

http://www.flickr.com/search/?q=sudbury+pollution&m=text

Nasa's test er maanwagentjes omdat er geen leven meer is.

Misschien een leuke vakantiebestemming voor Femke volgend jaar?
De grap is natuurlijk wel dat voor de Prius ongeveer 1000 ton per jaar nodig is, terwijl de mijn ongeveer 1500 miljoen ton produceert, ofwel minder dan 0.0007%.

http://gsc.nrcan.gc.ca/mi(...)/sudbury/index_e.php
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_47297975
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:38 schreef freud het volgende:
Dit is een mooie foto waar een groot deel van de bestanddelen van de accu vandaan komt:
[afbeelding]
En al die euro's waar nikkel in zit ik pleit voor milieuvriendelijk geld.
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:01:28 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47297992
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 12:52 schreef Lucille het volgende:

0.0007%.
Ongeveer gelijk aan het aandeel menselijk geproduceert CO2 in de lucht, en daar wordt ook enorm theater over gemaakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47298305
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ongeveer gelijk aan het aandeel menselijk geproduceert CO2 in de lucht, en daar wordt ook enorm theater over gemaakt.
Waar op gedoeld wordt is dat de schade aan het aldaar aanwezige landschap voor 0,0007 procent veroorzaakt wordt door uitstoot van zwaveloxeide gerelateerd aan de productie van de Prius. Beetje rare vergelijking Wat ik overigens niet snap is dat die fabriek zijn rookgassen niet zuivert, zo te zien zou dat best een goede oplossing zijn voor de omgeving.
pi_47301060
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zwaktebod.
de huidige accu`s gebruiken nu een maal zware metalen en giftige stoffen om een fatsoenlijk hoeveelheid op te kunnen slaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 15 maart 2007 @ 15:41:24 #41
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47303622
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_47307252
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:24 schreef Metro2005 het volgende:
Misshien dat de accu's dan inderdaad vervangen moeten worden maar dat zo'n ding na zo'n korte periode al afgeschreven is lijkt me wel heel erg sterk.
Maar het feit dat er nieuwe accu's in moeten kan de auto wel economisch total-loss maken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 02:13:22 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_47359142
Verder vermoed ik ook dat de Prius een lichtgewichtauto is, want met minder gewicht kun je Sprit besparen. Als deze hybride wordt betrokken bij een flinke ongeval, dan vrees ik het ergste...

En, milieuzuinige auto's dragen weinig bij aan het milieu als steeds meer mensen naar de dealer gaan.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:07:08 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47362613
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:25 schreef Yildiz het volgende:
(c) General Motors & Exxon.
En dan is ie gelijk niet meer betrouwbaar die bron?

De bron is zeker alleen te vertrouwen als het van de verdraaiende milieumaffiadefensie komt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:12:33 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47362743
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En dan is ie gelijk niet meer betrouwbaar die bron?

De bron is zeker alleen te vertrouwen als het van de verdraaiende milieumaffiadefensie komt
Natuuuurlijk...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_47363097
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En dan is ie gelijk niet meer betrouwbaar die bron?

De bron is zeker alleen te vertrouwen als het van de verdraaiende milieumaffiadefensie komt
Maar een bron die van een van de producenten komt, ook nog gesteund door een oliemaatschappij (Hummers staan nu eenmaal niet bekend om hun zuinigheid), moet je op zijn minst met een kritische blik bekijken...
pi_47365501
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:26 schreef DivineJester het volgende:
Maar een bron die van een van de producenten komt, ook nog gesteund door een oliemaatschappij (Hummers staan nu eenmaal niet bekend om hun zuinigheid), moet je op zijn minst met een kritische blik bekijken...
ALLE bronnen verdienen een kritische blik.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 19 maart 2007 @ 16:54:56 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_47440560
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:26 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Maar een bron die van een van de producenten komt, ook nog gesteund door een oliemaatschappij (Hummers staan nu eenmaal niet bekend om hun zuinigheid), moet je op zijn minst met een kritische blik bekijken...
Kortom, de VS maakt zich schuldig aan verkapte vreemdelingenhaat.
  woensdag 21 maart 2007 @ 06:49:59 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47498372
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan?
Je had ook om een bron kunnen vragen natuurlijk, maargoed.
http://www.autoblog.nl/ar(...)ijdt-is-een-verrader
http://www.bovagkrant.nl/index.asp?id=27000
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 18 april 2007 @ 20:20:31 #50
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_48476404
quote:
AMSTERDAM - Wie het milieu een plezier wil doen moet geen hybride-auto kopen, maar kan net zo goed een dikke SUV blijven rijden. Vooral de grote accu's van alternatieve auto's zijn extreem milieubelastend.

SUV beter voor milieu dan hybride

Toyota (van de Prius) is niet blij met de uitkomsten van het Amerikaanse rapport 'Dust to Dust'. Wie de vervuiling van een auto alleen tijdens het rijden telt, is met een hybride (benzine en electrisch aangedreven) als de Prius veruit het milieuvriendelijkst.

'Maar voor de batterij van de Prius verscheept de Japanse fabrikant wel nikkel over duizendenen CO2-onvriendelijke kilometers vanuit een zwavelspuwende smelterij in Canada', zo meldt de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

Het omstreden rapport rekent alles mee, van het eerste schroefje tot de laatste kilometer vervoer vanuit een ver productieland. Zelfs de manier waarop de arbeiders naar de fabriek komen, telt mee. Alle milieu-uitgaven bij elkaar opgeteld, kost een Prius 2,8 dollar per mijl (anderhalve kilometer). Van alle hybride-auto's scoort de Toyota overigens het best. Maar de Jeep Wrangler, toch ook geen kleine jongen, kost 'slechts' 70 dollarcent per mijl. Goedkoopst is de Toyota Scion (49 cent per mijl), en duurst is de Maybach met ruim 15 dollar.

Toyota is 'not amused' over de Amerikaanse studie. Volgens de fabrikanten blijkt uit negen van de tien vergelijkingen dat de Prius een zegening is voor het milieu.
Bron: Telegraaf

http://www.telegraaf.nl/b(...)_hybride.html?p=12,1
quote:
Toyota is 'not amused' over de Amerikaanse studie.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')