Dus zadel je andermans kinderen maar met je poepluiers op?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:15 schreef Larissa het volgende:
Nu spreek je jezelf wel tegen hoor. Dat betekent dat de kinderlozen dan niemand hebben om voor hen te zorgen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Ja idd, ik kies er voor om geen kinderen te nemen en zie wel of er iemand voor me wil zorgen of niet.
Zowieso betaal ik genoeg aan zorgpremies, dus van die kant uit zal er zowieso zorg moeten zijn.
En de verzorgers kiezen zelf voor hun vak en krijgen er ook voor betaald (wel te weinig ja), dus waarom zou ik me daar schuldig over voelen?
[quote]
En ik wil graag dat mijn kind een eigen leven leidt en niet mij er ook nog eens bij krijgt als ik hulpbehoevend ben.
De HUIDIGE belastingvoordeeltjes misschien, maar je hebt ook nog kortingen op kinderopvang, kinderbijslag, etc etcquote:Wees gerust, die belastingvoordeeltjes gelden alleen voor werkende ouders, niet voor mensen met een uitkering.![]()
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat alle Antilliaanse moedertjes een uitkering hebben.![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:21 schreef zhe-devilll het volgende:
geld is het grootste kwaad op aarde!
de waarde is nihil als je ziet dat het gewoon papier is en nikkel, maar het veroorzaakt zoveel ellende en shit
helaas tis nodig
ach waar is de tijd waarin wij nog eieren konden ruilen voor een tv
ahum
Nee, ik heb nooit formeel economie gestudeerd; het is derhalve een eigen formulering.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:02 schreef Larissa het volgende:
Heb je dat rechtstreeks uit je schoolboek voor Economie gekopieerd?
Tja, en dat is dus precies de reden waarom dit topic in eerste instantie geopend is. Die mensen, tweeverdieners, willen dus dat de kinderopvang door de staat betaald wordt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is helemaal geen gek idee om mensen met een goede baan en dus genoeg geld voor kinderen kinderen te laten krijgen ipv. iedereen maar geld toe te stoppen om kinderen eruit te persen.
Die laatste drie hebben niet alle kinderen recht op.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kinderbijslag, gratis schoolboeken, geen ziektekosten, LGB, TOG, LGF, etc. etc. noem ik nou niet echt een symbolisch bedrag.
En wie gaat dat betalen? De belastingbetaler natuurlijk. Zou het niet beter zijn eens te bekijken waarom die schoolboeken ieder jaar zoveel duurder worden?quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Die laatste drie hebben niet alle kinderen recht op.
Geen ziektekosten is altijd al zo geweest.
Kinderbijslag mag wmb afgeschaft worden.
Gratis schoolboeken ben ik wel voor. Als ik effe bedenk wat ik er vroeger voor betaalde en wat het nu kost, word je namelijk niet echt happy. In mijn tijd was het boekenfonds het laatste jaar 85 GULDEN. Tegenwoordig betaal ik voor huurboeken (oudste), die er ook nog eens niet uitzien, al gauw zo'n 350 EURO. Terwijl ik voor de boeken van de jongste (koop) slechts 150 euro meer betaal.
Verheug me nu al op de 900 euro die ik komend jaar ga uitsparen. Als tenminste de koopboeken ook gratis zijn. Dat moet ik nog maar afwachten. Maar ach, alle kleine beetjes helpen.
Heb je wel alles gelezen? Wmb schaffen ze de kinderbijslag af. Kunnen daar de schoolboeken van betaald worden en blijft er nog geld over om mensen met een minimuminkomen te compenseren voor het gemis van de kinderbijslag. De rijken betalen gewoon alles, behalve de schoolboeken, maar lekker zelf.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En wie gaat dat betalen? De belastingbetaler natuurlijk. Zou het niet beter zijn eens te bekijken waarom die schoolboeken ieder jaar zoveel duurder worden?
De jouwe zijn toch ook betaald?quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:23 schreef EdPowers het volgende:
Dus zadel je andermans kinderen maar met je poepluiers op?![]()
Wie zegt dat alle ouders daar gebruik van maken? Ik heb vrijwel nooit gebruik gemaakt van betaalde kinderopvang.quote:De HUIDIGE belastingvoordeeltjes misschien, maar je hebt ook nog kortingen op kinderopvang, kinderbijslag, etc etc
Eh, pardonquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:22 schreef Gia het volgende:
Geen ziektekosten is altijd al zo geweest
Tussen 12 en 18 jaar betaal je geen schoolgeld (voor 16- en 17-jarigen vorig jaar al afgeschaft). Studiefinanciering is met name bedoeld om de studie te financieren, het schoolgeld dus...quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:41 schreef Gia het volgende:Studeren moet gewoon voor iedereen gratis zijn. Nu is het gratis tot 12 jaar en vanaf 18 jaar. Die groep ertussenin mag dokken.
En inderdaad, kosten voor het OV kunnen aardig de pan uit rijzen, maar is dat niet altijd al zo geweest? Ook wij kregen vroeger geen buskaart naar de middelbare school, dan ging je maar mooi fietsen!quote:Waarom mag je boven de 18 wel gratis met het OV?
Ik heb het over kinderen die verder weg op school zitten.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:44 schreef Larissa het volgende:
[..]
Tussen 12 en 18 jaar betaal je geen schoolgeld (voor 16- en 17-jarigen vorig jaar al afgeschaft). Studiefinanciering is met name bedoeld om de studie te financieren, het schoolgeld dus...
[..]
En inderdaad, kosten voor het OV kunnen aardig de pan uit rijzen, maar is dat niet altijd al zo geweest? Ook wij kregen vroeger geen buskaart naar de middelbare school, dan ging je maar mooi fietsen!
Ik had het over ziekenfonds. Zoals we nu in het ziekenfonds zitten.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Larissa het volgende:
[..]
Eh, pardon
Als je particulier verzekerd was moest je gewoon premie per kind betalen hoor. De helft van wat een volwassene betaalde maar toch..
Beetje tegenstrijdig he? Waarom rijken meer laten betalen dan mensen die minder geld hebben? Gewoon onderwijs voor iedereen gratis en verplicht, ook de vervolgopleiding. De 'rijken' betalen toch al veeeel meer aan belasting, dus wat mij betreft hoef je die mensen niet nog vaker dubbel te plukken omdat ze geld verdienen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:41 schreef Gia het volgende:
[...]
De rijken betalen gewoon alles, behalve de schoolboeken, maar lekker zelf.
[...]
Studeren moet gewoon voor iedereen gratis zijn. Nu is het gratis tot 12 jaar en vanaf 18 jaar. Die groep ertussenin mag dokken.
Haal nou es niet alles door elkaar. Daar ging het over kinderbijslag. Onderwijs moet voor iedereen gratis zijn, ook de boeken. Kinderbijslag afschaffen en daarvoor een tegemoetkoming voor de minima, eventueel via de belasting.quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:38 schreef freud het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig he? Waarom rijken meer laten betalen dan mensen die minder geld hebben? Gewoon onderwijs voor iedereen gratis en verplicht, ook de vervolgopleiding. De 'rijken' betalen toch al veeeel meer aan belasting, dus wat mij betreft hoef je die mensen niet nog vaker dubbel te plukken omdat ze geld verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |