En zo ja? tof? En nog gelijkenissen met Buffy?quote:Based on Jim Butcher's best-selling novels, The Dresden Files tells the story of Harry Dresden (Paul Blackthorne), a regular-guy private detective with extraordinary abilities. While most people see assaults, kidnappings or murders as the work of people with a depraved indifference for human pain, Harry is as likely as not to see the work of supernatural villains.
That's because he's a wizard. The real thing (and the only one listed in the Chicago phone directory). Whether consulting for the police on seemingly inexplicable crimes or following his own cases, he battles dark forces with a wry sense of humor.
Dit soort opmerkingen snap ik nooit echtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:14 schreef -Marc- het volgende:
No offence, maar ik denk niet dat dit gaat werken...
Wordt veel te onoverzichtelijk, ik prefereer dan ook één topic per serie.
Het nut van dit topic is wat mij betreft drieledig:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik snap het ook niet echt helemaal. De meeste - populairste series - hebben al een eigen topic. Voor het nieuws over series heb ik al een topic geopend waarin dat allemaal bediscussieerd kan worden.
Dan gaan er tig series door elkaar lopen en zie je absoluut niet meer wie waar over post, wanneer je wel of niet zonder spoilers kan praten. Wel een prachtige OP en zal vast veel werk in hebben gezeten, maar ik snap niet waarom je 1 topic voor alle series wil wanneer je allemaal aparte topics al hebt.
Stel je mist een ep en je kijkt niet direct, hoe moet je dan in godsnaam bijlezen en hoe blijf je bij met de discussie? Of populaire series en minder populair? Voor Prison Break is een topic per ep ongeveer - dat gaat dus nooit werken mijn inziens.
Ik zou gewoon een nieuw topic openen per serie voor degene die je mist, al zal dat er maar 1 of 2 zijn volgens mij. Jammer van je werk in de OP.
Dat is volgens mij alleen bij de 12 jarige pubers die Prison Break en 24 volgen. Bij de meeste series waar je het normaal onderbouwt en beargumenteerd kan het prima in het normale serie topic. Verder is het natuurlijk aan de modjes om te zorgen dat dat wel kan. Verder snap ik niet waarom je uberhaupt een serie gaat kijken - zeker wanneer je het eerst moet zien te krijgen - om het dan lekker af te kunnen zeiken. Wellicht krijgt iemand er een kick van, lekker laten gaan dan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:44 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Het nut van dit topic is wat mij betreft drieledig:
1 – ongegeneerd series afbranden (iets dat in de individuele topics niet gewaardeerd wordt) en verdedigen
US TV Series nieuws topicquote:2 – tips opdoen wat betreft series die je nog niet (goed) kent (iets dat in de individuele topics off-topic zou zijn)
Ja leuk. Ik vraag me af of daar een grote belangstelling voor is - ik zou er niet in gaan posten, maar dat is uiteraard verre van een reden om het niet te hebbenquote:3 – series vanuit een breder perspectief bekijken, door ze te vergelijken/combineren/enz., bijvoorbeeld:Als je van de series uit de OP een team van vijf mensen mocht samenstellen om de wereld te redden van een diabolisch meesterbein, hoe zou dat team eruit zien?
Wie zou een fistfight winnen: Jack van 24 of Jack van Lost? (Vanzelfsprekend zou Jack Bauer winnen , maar dat terzijde)
Hoe zouden de Desperate Housewives zich in Jericho handhaven? In welke fictieve serieplaats zou je het liefste wonen? Wie van de karakters uit Scrubs verdenk je er het meest van een Cylon te zijn?
Enzovoorts…
Ik denk eerder dat het een SC topic met een hoop onzin gaat worden.quote:Kortom: een topic waarin de users hun enthousiasme voor, haat jegens en kennis van series en hun personages op een breder vlak kunnen uitdragen op een (hopelijk) leuke, creatieve manier.
Jolijt zegquote:En met veel kotssmileys natuurlijk.![]()
Succes!quote:Wel denk ik dat het topic vooralsnog een beetje stuurloos is. De meeste users zullen hier niet verder komen dan "[insert random serie]
" . Er is wel enige aansporing/sturing nodig. Als er daar iets op verzonnen kan worden, dan zou dit best een toffe reeks kunnen worden
![]()
![]()
Thanxquote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:44 schreef Zhenar het volgende:
Ehm... moet Prison Break niet in de OP?Ik volg die serie niet, maar Prison Break & 24 & Lost in de OP moet toch voor wat verbaal vuurwerk zorgen van de respectievelijke fans
![]()
Verder: complimenten voor alweer een prachtige OP, NX!![]()
Ik vind alleen de banner bovenaan niet zo - Verder wil ik alleen nog toevoegen dat Heroes heerscht![]()
Thanx! Maak maar een beginquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:12 schreef Spekk het volgende:
Prachtige OP NX! Nu ga ik eens rustig bedenken welke serie ik ga flamen
Ik weet wat je bedoelt, ik heb ook zitten twijfelen maar dit is een algemeen topic, hierin kan worden gediscussieerd over series die geen topic hebben. Tips kunnen worden meegegeven, ontvangen, etc. De bedoeling is niet dat we hierin de series individueel gaan behandelen (en ook nieuwe aflevering niet maar het mag), maar algemeen. Zoals;quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:14 schreef -Marc- het volgende:
No offence, maar ik denk niet dat dit gaat werken...
Wordt veel te onoverzichtelijk, ik prefereer dan ook één topic per serie.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, deze topic is eigenlijk zoiets als 33 Nieuwe TV Series in dat topic werd het nieuwe sezioen besproken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:42 schreef PeRi het volgende:
Beetje zoiets als US TV Series nieuws topic maar dan voor alles? Wordt een beetje te veel van het goede denk ik. Kunt het beter opsplitsen per land (VS en UK)..
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:54 schreef Fir3fly het volgende:
Mooie OP. En verder ben ik het eens met Zhenar.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:39 schreef RandomReader het volgende:
Mooie OP weer NX, we zijn niet anders gewend van je
Prison Break moet er wel in naar mijn mening.
Family Guy ook
Dus dan kan je 99% van de series weglaten - want die hebben allemaal een eigen topic. Echt allemaal!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:59 schreef NX het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt, ik heb ook zitten twijfelen maar dit is een algemeen topic, hierin kan worden gediscussieerd over series die geen topic hebben. Tips kunnen worden meegegeven, ontvangen, etc.
Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.quote:De bedoeling is zoals Zhenar dat hierboven heeft omschreven!
Heb je uberhaupt het topic doorgelezen? Wat lees je daar? Niets over pilots, nieuwe series, nieuwe tijden, etc?quote:[..]
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, deze topic is eigenlijk zoiets als 33 Nieuwe TV Series in dat topic werd het nieuwe sezioen besproken.
Dat was toch niet je plan? Het was toch wat Zhenar zei met rare onzinstellingen en daar lekker over fantaseren? Boston Legal, nog een advocatenserie. Eigen topic, dus kan mooi daarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:03 schreef NX het volgende:
@RandomReader,
wil je nog een keer bedanken, volgens mij had ik van je de tip meegekregen om Boston Legal te gaan kijken.
De laatste week (alle 3 seizoenen) heb ik erg genoten van de serie, "Denny Crane, Denny Crane, Denny Crane"
Het is een hele gave serie, goed in elkaar gezet en niet alleen is het komedie maar er worden ook serieuze topics behandeld. Voor een lange tijd heb ik niet zo gelachen om een serie, Madcow! Een echte aanrader!!!![]()
Het Amerikaanse systeem (je weet wel, pilot maken, zien of het aanslaat, nog wat afleveringen maken, afwachten wat de ratings zijn, hopen dat je het seizoen kan afwerken) komt de kwaliteit van de serie niet ten goede. Ziedaar mijn stellingquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.
[..]
Ik snap ook niet dat mensen een serie die ze haten blijven kijken, maar ik vind het wel rete amusant om dat soort discussies te lezen – noem het een guilty pleasurequote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is volgens mij alleen bij de 12 jarige pubers die Prison Break en 24 volgen. Bij de meeste series waar je het normaal onderbouwt en beargumenteerd kan het prima in het normale serie topic. Verder is het natuurlijk aan de modjes om te zorgen dat dat wel kan. Verder snap ik niet waarom je uberhaupt een serie gaat kijken - zeker wanneer je het eerst moet zien te krijgen - om het dan lekker af te kunnen zeiken. Wellicht krijgt iemand er een kick van, lekker laten gaan dan.
OK, mijn punt 2 valt dus afquote:US TV Series nieuws topic
Goed he?. Voor nieuws, tippen van nieuwe series, kijkcijfers, etc. Het is zelfs al deel 2
!
Tja, misschien wel. En misschien levert het juist een onverwacht gaaf topic op. Er is maar één manier om daar achter te komen, en dat is het te proberen.quote:Ja leuk. Ik vraag me af of daar een grote belangstelling voor is - ik zou er niet in gaan posten, maar dat is uiteraard verre van een reden om het niet te hebben. Maar dat is niet de reden waarom hij dit topic had geopend.
Ik denk eerder dat het een SC topic met een hoop onzin gaat worden.
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb een licht vermoeden dat Heroes ook die kant zal opgaan.
Daar geloof ik niet veel van. OK, ze zullen wel eindigen met de ontknoping die ze al in de eerste aflevering aankondigden, maar allerlei twists en intriges zullen wel worden opengelaten voor seizoen 2. Makers van series hebben wel vaker mooie praatjesquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:25 schreef Mike het volgende:
[..]
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.
Er zal ongetwijfeld weer een nieuwe cliffhanger komen, maar er worden in ieder geval zaken opgelost. Bij Lost blijft alles maar 1 grote wazige zooi. Alias en Twin Peaks kregen daar ook last van in volgende seizoenen. Om nog maar te zwijgen over het uitrekken van X-Files.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet veel van. OK, ze zullen wel eindigen met de ontknoping die ze al in de eerste aflevering aankondigden, maar allerlei twists en intriges zullen wel worden opengelaten voor seizoen 2. Makers van series hebben wel vaker mooie praatjes.
Hetzelfde als ze bij Dexter hebben gedaan. Ze hebben het werkelijke verhaal laten aflopen zodat niemand "verplicht" is seizoen twee te kijken om te weten hoe het gaat aflopen. Aan de andere kant hebben ze een paar losse verhaal lijnen toch een soort van cliffhanger gegeven, zodat de echte fans wel kunnen uitkijken naar een tweede seizoen. Ik snap dat dit niet voor iedere serie even makkelijk is, maar het is beter dan het eindeloos rekken van verhaal lijnen om er maar geld uit te kunnen slaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:25 schreef Mike het volgende:
[..]
De makers van Heroes hebben ook de ellende gezien die volgde bij Prison Break en Lost. De kijkcijfers van Lost zijn enorm aan het dalen. In een interview met een van de makers van Heroes gaf deze aan dat ze zullen zorgen voor afgeronde verhaallijnen zodat seizoen twee kan beginnen met een nieuw verhaal.
Dude, ik word er moe van om mezelf steeds te gaan verdedigen. Ik had simpelweg behoefte aan een topic waar men over verschillende (alle soorten en maten) series gediscussieerd werd.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dus dan kan je 99% van de series weglaten - want die hebben allemaal een eigen topic. Echt allemaal!
Er zijn geen regels, iedereen mag lullen wat die wil!quote:Gooi dan een eerste stelling in de discussie, want dat is totaal niet duidelijk als je je OP leest.
Als jij uberhaupt het topic had doorgelezen zie je dat ik daar meer dan 1 post heb staan. Wij hebben in dit topic geen behoefte aan nieuwe tijden, etc. We hebben wel behoefte aan pilots, en na het zien van een pilot zou ik daar gerust over willen discussieren, meningen uitwisselen (en ik weet dat er al zo'n topic bestaat).quote:Heb je uberhaupt het topic doorgelezen? Wat lees je daar? Niets over pilots, nieuwe series, nieuwe tijden, etc?.
Nee, nog een keer. Ik heb niet gezegd dat dat mijn plan was. Ik gaf aan dat zoals Zhenar dat aangaf, het ook op die manier kan! Je hoeft niet steeds over een serie serieus te discussieeren, je kunt het ook in een algemeen aspect bekijken.quote:Dat was toch niet je plan? Het was toch wat Zhenar zei met rare onzinstellingen en daar lekker over fantaseren? Boston Legal, nog een advocatenserie. Eigen topic, dus kan mooi daar.
Daar heb je wel gelijk in, maar hoe moet je anders erachter komen of de serie die je gaat produceren aal zal gaan slaan. Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Aan de ene kant vind ik het Amerikaanse systeem niet erg, en wat ik van harte steun zijn de Pilots (jammer dat wij daar geen invloed op kunnen uitoefenenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Amerikaanse systeem (je weet wel, pilot maken, zien of het aanslaat, nog wat afleveringen maken, afwachten wat de ratings zijn, hopen dat je het seizoen kan afwerken) komt de kwaliteit van de serie niet ten goede. Ziedaar mijn stelling.
Ik moet eerlijk zeggen, ik verwacht dat niet. Zij weten wat ze willen en ze weten ook heel goed wat wij willen en daar zullen ze natuurlijk op in spelen aan de andere kant heef scrhijver Tim Kring duidelijk gemaakt dat Heroes geen rare taferelen zal hebben als The 4400, Lost en of Prison Break.quote:Ik heb een licht vermoeden dat Heroes ook die kant zal opgaan.
quote:Zie ook 24, die zijn zeker van hun slot, moeten zich daar niet om bekommeren en halen wel elke keer min of meer hetzelfde niveau.
Twin Peaks? Nooit van gehoord, wat voor serie is dat?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Twin Peaks had moeten ophouden met de onthulling en arrestatie van de moordenaar. Die hele mystieke afhandeling was niet nodig geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |