Ik zei het ook al, ga even naar de rechtswinkel, zij kunnen hulp of advies geven.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:28 schreef detulp050 het volgende:
Ik denk dat hij gewoon keihard genaaid is.
Doch zou ik de rechtsbijstandsverzekering even gebruiken, want het lijkt me dat deze boeteregen niet binnen de redelijkheid valt, ook al zijn alle boetes individueel zeker terecht. Baat het niet, dan schaadt het niet
En die krijgt 'ie waar?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:30 schreef thaduck het volgende:
En buiten dat, je kan toch niet voor dezelfde overtreding meerdere bekeuringen krijgen??
Ik heb hem geadviseerd om een bezwaarschrift in te dienen. Zou dat ook mogelijk kunnen helpen?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:30 schreef thaduck het volgende:
Valt dit niet onder de wet mulder? Zo ja, dan kan je toch max 3 bekeuringen krijgen?
En buiten dat, je kan toch niet voor dezelfde overtreding meerdere bekeuringen krijgen??
Je broertje had sowieso geen certificaat? Het lijkt me sterk dat je dat niet mag pakken als je naast je huis staat.quote:door een kleine 100 meter heen en weer te rijden
Dat dacht ik ook inderdaad... zal morgen buurvrouw eens vragen...quote:Op maandag 12 maart 2007 23:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Volgens mij mag er idd maar max 3 boetes per agent uitgeschreven worden...
Nee, dat is niet per agent. Maar per aanhouding dacht ik. Maar dan moet het wel wet mulder zijnquote:Op maandag 12 maart 2007 23:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als dit serieus is, dan moeten wer werk van maken, tis een heel verschil 150 euro of 690 euro.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand uitleggen wat wet mulder inhoud?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:33 schreef thaduck het volgende:
[..]
Nee, dat is niet per agent. Maar per aanhouding dacht ik. Maar dan moet het wel wet mulder zijn
Agentquote:Op maandag 12 maart 2007 23:33 schreef thaduck het volgende:
[..]
Nee, dat is niet per agent. Maar per aanhouding dacht ik. Maar dan moet het wel wet mulder zijn
Geen geldige verzekeringsplaat ¤ 50,00quote:
Maar nu kunnen ze me broertje toch niet alsnog meenemen?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Agentdaarom is me broertje vorig jaar meegenomen naar het bureau zodat andere collega's de rest konden opschrijven
Hij kreeg er 11
Wet Mulderquote:Op maandag 12 maart 2007 23:34 schreef wolferl het volgende:
[..]
Kan iemand uitleggen wat wet mulder inhoud?![]()
Nee kan niet meer meegenomen worden zolang hij er niet nog een keer op rijdquote:Op maandag 12 maart 2007 23:35 schreef wolferl het volgende:
[..]
Maar nu kunnen ze me broertje toch niet alsnog meenemen?
Remlicht en gewone licht zijn verschillend hoor.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:35 schreef thaduck het volgende:
[..]
Geen geldige verzekeringsplaat ¤ 50,00
1 Ondeugdelijke verlichting ¤ 50,00
1 Ondeugdelijke remlichten ¤ 50,00
Onnodig geluid/lawaai veroorzaken ¤ 90,00
2 Verzekeringsbewijs niet kunnen tonen ¤ 50,00
2 Rijden zonder verzekeringsbewijs ¤ 50,00
Als bestuurder of passagier geenof geen goedpassende helm draagt ¤ 50,00
3 Zonder certificaat rijden ¤ 75,00
3 Niet kunnen tonen ¤ 50,00
Ondeugdelijke uitlaat ¤ 100,00
2 ondeugdelijke banden ¤ 75,00
Die 3 dus.
En zijn auto verneuken.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:38 schreef doemaardrie het volgende:
Whehehehe
Ik zou zijn hond vergiftigen.
Heeft ie niet, maar wel 2 lekkere dochters van 15 en 18quote:Op maandag 12 maart 2007 23:38 schreef doemaardrie het volgende:
Whehehehe
Ik zou zijn hond vergiftigen.
Ik was nog bezig jahquote:Op maandag 12 maart 2007 23:39 schreef wolferl het volgende:
[..]
Heeft ie niet, maar wel 2 lekkere dochters van 15 en 18![]()
Neuh hij is 18 en is bezig met zijn autorijbewijs, hij maakte dat brommertje voor een vriend van hem.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee kan niet meer meegenomen worden zolang hij er niet nog een keer op rijd
Als je bekeuring krijgt voor ondeugdelijke verlichting kan je er naar mijn idee nooit een krijgen vervolgens voor ondeugdelijk remlicht. Want verlichting, is verlichting. En als die ondeugdelijk is is alles ondeugdelijk. Anders zou je voor elk lampje een bekeuring krijgen, en dat is nogal weird.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:38 schreef wolferl het volgende:
[..]
Remlicht en gewone licht zijn verschillend hoor.
Hij kon zijn verzekeringbewijs niet tonen, en hij reed ermee zonder dat hij die bezat.
Hij reed zonder certificaat, en kon hem toen ie aangehouden was niet tonen.
En toch heeft ie die echt gekregen, ik dacht dat het zieke grap was. Maar het is een feit.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:41 schreef thaduck het volgende:
[..]
Als je bekeuring krijgt voor ondeugdelijke verlichting kan je er naar mijn idee nooit een krijgen vervolgens voor ondeugdelijk remlicht. Want verlichting, is verlichting. En als die ondeugdelijk is is alles ondeugdelijk. Anders zou je voor elk lampje een bekeuring krijgen, en dat is nogal weird.
En wat je niet hebt, kun je niet tonen. Het is OF voor het niet tonen OF voor het niet hebben. Want ze zijn inherent aan elkaar. En dat geldt voor zowel 2 als 3.
Het zou anders wel een beetje heel raar worden lijkt me?
'Grote bek? Zitten!'quote:Op maandag 12 maart 2007 23:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ga met je broertje naar het politiebureau toe en vraag om een verklaring
vriend de boetes laten betalen, zeker voor verzekeringsmeuk.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:40 schreef wolferl het volgende:
[..]
Neuh hij is 18 en is bezig met zijn autorijbewijs, hij maakte dat brommertje voor een vriend van hem.
Duur grapje wel.
Me broertje is nu met de bekeuringen naar het politie bureau, als hij terug is scan ik ze effe in en zet ze wel in deze topic.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:42 schreef gronk het volgende:
In z'n brievenbus zeiken.
Overigens, wat heeft je broertje eigenlijk gedaan dat die agent zo de pik op 'm heeft?
BTW, kun je een foto maken van die bekeuring(en)?
Aanvechten.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
En toch heeft ie die echt gekregen, ik dacht dat het zieke grap was. Maar het is een feit.
Dude me broertje ging amper 30 km pu ofzo.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:47 schreef gelly het volgende:
Ik zou me ook doodergeren aan dat gecross met die kutbrommers door de straat, misschien dat dat je buurman dwars zat ?
Klacht indienen, boete niet betalen en laten voorkomen. Kijken of de rechter ook gevoel voor humor heeft.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:46 schreef wolferl het volgende:
En wat hij tegen die buurman heeft gedaan, ja dat is nu juist het raadselachtige. Niks, mischien keek me broertje teveel naar zijn 2 dochters.
Hij knutselt toch vaker aan brommers ?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:49 schreef wolferl het volgende:
[..]
Dude me broertje ging amper 30 km pu ofzo.
Waarom moest hij hem eerst testen?? Op de openbare weg moet dat ding gewoon aan de eisen voldoen.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:26 schreef wolferl het volgende:
Vanavond ging me broertje zijn brommertje reparen, en teste hem even voor onze deur door een kleine 100 meter heen en weer te rijden. Op dat moment zie ik de buurman door het voorraam kijken en weer verdwijnen. Nog geen 5 minuten later komt er met volle snelheid een moteragent die zijn moter op de standaard zet voor ons huis, me broertje kwam net aanrijden.
Nee, mischien 4 keer eerder gedaan vanaf zijn 13de.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Hij knutselt toch vaker aan brommers ?
Ik ga niet exact de tijden en afstanden bijhouden als hij gaat "testen" ik heb ook nog een leven.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:50 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Waarom moest hij hem eerst testen?? Op de openbare weg moet dat ding gewoon aan de eisen voldoen.
En 5 minuten over een kleine 100 meter is wel erg traag![]()
Ik heb geen directe bron bij de hand. Ik heb dit Koos Spee een keer horen melden in dat programma waar ie regelmatig optreed.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Kan iemand een bron geven van die "maximaal drie bekeuringen"?
De wet spreekt namelijk maar van 1 beperking: ¤ 340,-- per gedraging....
Ik ga straks even vragen...quote:Op maandag 12 maart 2007 23:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Kan iemand een bron geven van die "maximaal drie bekeuringen"?
De wet spreekt namelijk maar van 1 beperking: ¤ 340,-- per gedraging....
Bron: http://archief.om.nl/beleid/beleidsregel.php?vv=0&cid=15&rid=308quote:OPSPORING/VERVOLGING
1. Uitgangspunten
Om ongewenste cumulatie van sancties te voorkomen wordt per gebeurtenis aan de verdachte/betrokkene voor ten hoogste drie overtredingen of gedragingen proces-verbaal opgemaakt, een transactie aangeboden of een sanctie opgelegd.
http://archief.om.nl/beleid/docs/tekstenbundel2004.pdf info en bedragen bij wet mulder overtredingen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:31 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Bron: http://archief.om.nl/beleid/beleidsregel.php?vv=0&cid=15&rid=308
Gaat alleen wel om snelheidsovertredingen, maar is wel verkeerswetgeving?
Of je neemt even de moeite om http://archief.om.nl/beleid/docs/tekstenbundel2004.pdf door te nemenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:41 schreef Manneke_Pils het volgende:
Een echte bron van die drie is er nog niet hè?
Alleen die snelheidsovertredingen van Fe203...
Dit komt uit Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, en zou imho van toepassing zijn hier.quote:OPSPORING/VERVOLGING
1. Uitgangspunten
Om ongewenste cumulatie van sancties te voorkomen wordt per gebeurtenis aan de betrokkene voor ten hoogste drie gedragingen een sanctie opgelegd.
Indien een gebeurtenis uit gedragingen en overtredingen bestaat, wordt ten aanzien van de betrokkene/verdachte voor ten hoogste drie feiten een sanctie opgelegd/proces-verbaal opgemaakt of een transactie aangeboden. Afdoening langs één traject is daarbij het uitgangspunt. Indien zowel de strafrechtelijke als de administratiefrechtelijke weg wordt bewandeld, moet in het proces-verbaal melding worden gemaakt van de opgelegde sanctie(s) en op de aankondiging van beschikking van het/de opgemaakte proces(sen)-verbaal. Van deze mogelijkheid moet slechts in uitzonderlijke gevallen gebruik worden gemaakt.
Indien een proces-verbaal wordt opgemaakt ter zake van overtreding van artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994) is het niet toegestaan om daarnaast sancties op te leggen of politietransactievoorstellen te doen voor feiten die in relatie staan tot het gevaarlijke c.q. het belemmerende gedrag op de weg. Deze bepaling is opgenomen omdat in het geval dat een proces-verbaal wordt opgemaakt ter zake overtreding van artikel 5 WVW 1994 en daarnaast aan dat artikel gerelateerde sancties worden opgelegd, de kans bestaat dat de officier van justitie niet meer kan vervolgen. Dit vloeit voort uit het in artikel 68 van het Wetboek van Strafrecht opgenomen (WvSr) ne bis in idem-beginsel. Als voorbeeld kan worden aangegeven het feit dat een bestuurder gevaarlijk rijgedrag vertoont en daarbij tevens door een rood verkeerslicht rijdt.
Indien aan een voertuig technische gebreken worden geconstateerd, wordt aan de bestuurder een sanctie opgelegd. Hiervan wordt slechts afgeweken als in de bijlage van de WAHV uitdrukkelijk is bepaald dat de eigenaar of houder voor het betreffende feit verantwoordelijk is. Naast het opleggen van een sanctie kan zo nodig gebruik worden gemaakt van de in artikel 60 van de WVW 1994 toegekende bevoegdheid om deel I van het kentekenbewijs in te vorderen als het voertuig niet meer voldoet aan de bij of krachtens de wet gestelde eisen. De in artikel 39 van het Kentekenreglement geregelde procedure moet daarbij worden gevolgd .
Op de aankondiging van beschikking dienen de voor de beroepsprocedure relevante gegevens te worden vermeld. Indien de betrokkene verweer voert en bijvoorbeeld verklaart dat een verkeerslicht niet of niet goed werkt of dat een bord ontbreekt/niet zichtbaar is, zal in korte bewoordingen op dit verweer moeten worden ingegaan.
In de toelichting moet in voorkomende gevallen melding worden gemaakt van teksten van onderborden en het feit dat borden geplaatst zijn in verband met wegwerkzaamheden
Een verzoek van het OM om nadere informatie naar aanleiding van een beroepschrift moet zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vier weken zijn afgehandeld.
Als de politie de gevraagde informatie niet binnen deze termijn kan aanleveren, moet een tussenbericht aan het OM worden toegezonden. Niet of te laat reageren leidt in beginsel tot vernietiging van de beschikking.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:46 schreef gronk het volgende:
[..]
Of je neemt even de moeite om http://archief.om.nl/beleid/docs/tekstenbundel2004.pdf door te nemen
Vertel me, is domheid echt zaligmakend?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:49 schreef Manneke_Pils het volgende:
Ik had die post even over het hoofd gezien, mijn daadwerkelijk echt gemeende oprechte excuses voor deze onachtzaamheid, o grote alleslezer.
Ja, en? Die buurman moet gewoon normaal z'n functie uitoefenen, en niet de wet misbruiken om z'n prive-voorkeuren uit te leven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:48 schreef Argento het volgende:
Je wéét dat de buurman een agent is, je wéét dat ie er op uit is om je een oor aan te naaien. Een weldenkend mens zou dan zorgen dat hij je nergens op kan (laten) pakken. Zo niet je broertje. Maar dat jullie genen delen blijkt wel uit de openingspost. Tjonge, wat een treurnis.
Om even een brommertje te testen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:48 schreef Argento het volgende:
Je wéét dat de buurman een agent is, je wéét dat ie er op uit is om je een oor aan te naaien. Een weldenkend mens zou dan zorgen dat hij je nergens op kan (laten) pakken. Zo niet je broertje. Maar dat jullie genen delen blijkt wel uit de openingspost. Tjonge, wat een treurnis.
Beter: Roof een slipje van de waslijn, doe dat in een aan hem geadresseerde envelop (handgeschreven!).quote:
Vertel!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:22 schreef Public_NME het volgende:
Echt, ik had die buurman zo hard teruggepakt. Zijn genoeg leuke dingen om dat te doen....
Als de buurman erop uit is om je te naaien, dan kun je maar beter ook bij een testritje je zaken op orde hebben. Overigens is het niet de buurman die naaide, maar een collega, en het is maar zeer de vraag of die collega zich voor het karretje van TS´ buurman laat spannen in het naaien van de broer van TS. Het is niet onwaarschijnlijk dat die collega geheel zelfstandig heeft vastgesteld dat wel degelijk te snel werd gereden etc. etc.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:02 schreef ER_Online het volgende:
[..]
Om even een brommertje te testen.Mijn buurman sleutelt als hobby aan brommers en je moet ze wel af en toe kunnen testen op de weg om gebreken te kunnen opsporen.
Dit zijn dan weer van die typische naai acties waardoor de politie hun eigen ruiten ingooit.
Ik kan mij niet herinneren dat er bepalingen bestaan die normen mbt maximumsnelheid, geluid en brommerrijbewijs terzijde schuiven als van de brommer gebruik wordt gemaakt in het kader van een testritje.quote:Kijk dat hij een boete krijgt als hij zonder verzekeringsbewijs rijdt, daar kan ik me nog wel in vinden, maar de rest... Het is een testritje!
Hoezo misbruik??quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:35 schreef Fe2O3 het volgende:
lol
Je moet de buurman niet terugpakken door z'n ruiten in te gooien ed.
Je moet hem pakken op misbruik van zijn positie, veel leuker.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:44 schreef Thieske het volgende:
Waar blijven die ingescande boete's?
[quote]Op dinsdag 13 maart 2007 16:44 schreef Thieske het volgende:
Absoluut bezwaar maken, en voor laten komen!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:46 schreef morm het volgende:
[..buurman maakt misbruik van zijn positie...]
Hoezo misbruik??
Hij heeft als agent toch gewoon meldplicht. Ook voor dingen die buiten zijn diensttijd gebeuren en door hem waargenomen worden?
Hij is nu in Paint een boete aan het maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:50 schreef heiden6 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die ingescande boetes?
Waarom zou ik gaan liegen over dit?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:04 schreef l3laster het volgende:
ik geloof er niks van dat die 10 boetes heeft gekregen, ook op van die wegbmisbruikers programma's enzo bij 5 overtredingen krijg je er maximaal voor 2/3 een boete...
beetje onzin dus
Het wordt steeds vagerquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:12 schreef wolferl het volgende:
[..]
Waarom zou ik gaan liegen over dit?
Maargoed, even een kleine update.
Ik heb me broertje gevraagd of hij nog de bon had.
Nou zegt me broertje, die had die agent in zijn hand en reed daar mee weg.
En voordat er sommige gaan vragen waarom hij exact weet welke boete's hij kreeg.
Ja dat heeft ie onthouden, simpel.
Maargoed meeste zeggen hier dat agenten maximaal 3 boete's mogen geven per aanhouding.
En me broertje heeft de bon niet meer, ook al dacht ik dat hij gister die wel had.
Maar goed daar ga je van uit als je een boete krijgt. De agent heeft dus de bonnen meegenomen.
Zij het per ongeluk zij het expres.
Morgen gaan we trouwens naar het politieburo, om opheldering te vragen, hoe het zit met die mulderwet. Hoe het kan dat die agent de bonnen meenam.
Ik hou jullie zeker op de hoogte, dus ga nu niet overdag in de topic zeuren omdat ik de laatste feitjes opschrijf, ik heb net als me broertje en baan van 07:00 tot 17:00.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |