abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 02:34:29 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49291734
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:34 schreef 360sjors het volgende:
Niets mis met evolutie van snowboards hoor. Ik ben het dan ook echt oneens met Komakies aversie tegen nieuwe ontwikkelingen (lees Triple Base) omdat dat voor wussies zou zijn. We hadden ook nog allemaal lekker op snurfers kunnen staan als er geen nieuwe ontwikkelingen zouden zijn geweest die snowboarden eenvoudiger hebben gemaakt. Het grotere gemak opent deuren naar indrukwekkendere prestaties en/of een groter rijgenot.
snurfers roelen jonguh
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 12 mei 2007 @ 02:36:52 #202
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49291777
Maar ff serieus...

Ik ben het op zich wel met je eens dat ontwikkelingen alleen maar goed zijn in de sport. Bataleon zal ook zeker zijn waarde erin hebben. Als het namelijk echt aanslaat (ik zie nog niet heel veel boards van hun maar wel steeds meer) dan gaan andere merken met iets soort gelijks aan de slag.

Op zich is dat niet slecht. Ik vind alleen dat je er minder goed door leert snowboarden (leert dus. Als je het al kan is het een iets ander verhaal) en het heeft niet mijn hart omdat ik van mening ben dat de boards niet snel genoeg zijn. Maar das een persoonlijk verhaal
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 12 mei 2007 @ 03:23:24 #203
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_49292393
ik laat me neus ook even zien

heb vandaag de ware snowboard held rnej mogen aanschouwen
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:43:26 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_49295807
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:34 schreef 360sjors het volgende:
Niets mis met evolutie van snowboards hoor. Ik ben het dan ook echt oneens met Komakies aversie tegen nieuwe ontwikkelingen (lees Triple Base) omdat dat voor wussies zou zijn. We hadden ook nog allemaal lekker op snurfers kunnen staan als er geen nieuwe ontwikkelingen zouden zijn geweest die snowboarden eenvoudiger hebben gemaakt. Het grotere gemak opent deuren naar indrukwekkendere prestaties en/of een groter rijgenot.
Snurfers inderdaad

Net als al die stakkers die nog steeds met strapbindingen werken

Evolutie jongens, de sport gaat verder..... FLOW!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:43:45 #205
71115 Rnej
I walk the line
pi_49295816
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 03:23 schreef eRrrrJeee het volgende:
ik laat me neus ook even zien

heb vandaag de ware snowboard held rnej mogen aanschouwen
held?
oh my

ik heb niet eens mn board met 2 bindingen vastgehad
pi_49295897
Komttie dan he, komtie, komtiedan he !!!!!

Vreemde sneeuwval
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:47:25 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49297375
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:43 schreef XL het volgende:

[..]

Snurfers inderdaad

Net als al die stakkers die nog steeds met strapbindingen werken

Evolutie jongens, de sport gaat verder..... FLOW!
Ik vond het wel leuk dat ik die marketingmanager van Flow uit zweden sprak aan het begin van het seizoen en dat hij zelf toe gaf dat Flow dingen echt verkeerd heeft aangepakt vroeger en echt een tijd lang bagger heeft afgeleverd en dat ze dit jaar voor het eerst pas echt hele goeie spullen hadden.
Knap dat hij het durfde toe te geven (onder enigzins beschonken toestand ) en hij heeft nog gelijk ook

Ik moet trouwens wel zeggen dat Flow bindingen zeker beter zijn dit jaar dan vorige jaren. Hoewel het nog steeds niet geaccepteerd is door een groot deel van de snowboardscene. Bataleon dan weer wel....

Ik lag echt in een scheur dat die marketingmanager van de US gewoon daar in zijn eentje een fles wijn stond weg te drinken en gewoon daarna nog een bestelde. Wat een gast

Ik had er nog bijna een sponsering voor de school eruit gekregen maar toen ze hoorden dat het over de Hot Zone (de shop) ging wilden ze niet meer aangezien die altijd onwijs negatief tegenover Flow staan. Hoewel hij in beschonken toestand wel meer mooie dingen vertelde

Ik heb Flow trouwens nooit echt als een evolutie gezien. Of iig niet een geslaagde evolutie. Er zijn maar bar weinig (grote) merken die het idee hebben overgenomen en hun eigen draai er aan hebben gegeven. Ik kan alleen K2 voor de geest halen en die hebben het geloof ik niet echt goed gedaan.

De Cap strap van Burton vind ik wel een goed voorbeeld van de evolutie. Het is misschien een kleintje maar kijk eens hoeveel merken het tegenwoordig gebruiken. Burton, Forum, Ride, Rome, Salomon, etc. Voor boarden
De extra tapered boards is ook wel een evolutie. Ik weet niet zeker of Burton er mee begonnen is (of nieuw leven heeft ingeblazen) met de Fish maar kijk maar naar anderen merken. Die Volkl Selecta is volgens hetzelfde principe opgebouwd. en zo zijn er nog wel een paar.
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:49 schreef GenesiZ het volgende:
Komttie dan he, komtie, komtiedan he !!!!!

Vreemde sneeuwval
WTF!
Dat heb ik nog nooit gezien.
Eerst dacht ik gewoon dat het een lawine was maar het lijkt wel een wolk ofzo. Lawine is het iig niet zo te zien. Staat ook niet echt bij wat het nou precies is.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:15:20 #208
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_49316414
Zonder het te weten, heeft het Britse kledingwinkelconcern Burton een tijdje T-shirts in de rekken gehad met daarop een racistische boodschap. Het duurde een tijdje tot de fout was ontdekt, omdat de tekst in het Russisch was opgesteld.

De vertaling van de Russische tekst luidt 'We zullen Rusland zuiveren van alle niet-Russen!'. Nadat de fout was ontdekt, heeft het concern de T-shirts uit de handel genomen.

De boodschap is een veel gebruikte slogan in extreem-rechtse groeperingen in Rusland. Het concern treft geen blaam, omdat werd gedacht dat de vertaling 'Wees trots op Rusland' was. Ook de leverancier had de inkoper van de keten verzekerd dat het een keurige, Russische boodschap zou zijn.

van de frontpage
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zondag 13 mei 2007 @ 13:08:42 #209
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_49327806
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vond het wel leuk dat ik die marketingmanager van Flow uit zweden sprak aan het begin van het seizoen en dat hij zelf toe gaf dat Flow dingen echt verkeerd heeft aangepakt vroeger en echt een tijd lang bagger heeft afgeleverd en dat ze dit jaar voor het eerst pas echt hele goeie spullen hadden.
Knap dat hij het durfde toe te geven (onder enigzins beschonken toestand ) en hij heeft nog gelijk ook

Ik moet trouwens wel zeggen dat Flow bindingen zeker beter zijn dit jaar dan vorige jaren. Hoewel het nog steeds niet geaccepteerd is door een groot deel van de snowboardscene. Bataleon dan weer wel....

Ik lag echt in een scheur dat die marketingmanager van de US gewoon daar in zijn eentje een fles wijn stond weg te drinken en gewoon daarna nog een bestelde. Wat een gast

Ik had er nog bijna een sponsering voor de school eruit gekregen maar toen ze hoorden dat het over de Hot Zone (de shop) ging wilden ze niet meer aangezien die altijd onwijs negatief tegenover Flow staan. Hoewel hij in beschonken toestand wel meer mooie dingen vertelde

Ik heb Flow trouwens nooit echt als een evolutie gezien. Of iig niet een geslaagde evolutie. Er zijn maar bar weinig (grote) merken die het idee hebben overgenomen en hun eigen draai er aan hebben gegeven. Ik kan alleen K2 voor de geest halen en die hebben het geloof ik niet echt goed gedaan.

De Cap strap van Burton vind ik wel een goed voorbeeld van de evolutie. Het is misschien een kleintje maar kijk eens hoeveel merken het tegenwoordig gebruiken. Burton, Forum, Ride, Rome, Salomon, etc. Voor boarden
De extra tapered boards is ook wel een evolutie. Ik weet niet zeker of Burton er mee begonnen is (of nieuw leven heeft ingeblazen) met de Fish maar kijk maar naar anderen merken. Die Volkl Selecta is volgens hetzelfde principe opgebouwd. en zo zijn er nog wel een paar.
[..]

WTF!
Dat heb ik nog nooit gezien.
Eerst dacht ik gewoon dat het een lawine was maar het lijkt wel een wolk ofzo. Lawine is het iig niet zo te zien. Staat ook niet echt bij wat het nou precies is.
Klopt opzicht wel. Het was zwaar en duur. Moet eerlijk zeggen dat die nieuwe spullen er wel gelikt uitzien. Ze hebben ook goed team. 2 rijders bij de eerste 3 van Air & Style is niet niks. (zo nog veel meer wedstrijden)

Probleem wat ze nu wel beetje hebben is een imago wat niet heel positief is en dat veranderen is vrij lastig. Die nieuwe teaser van Flow is wel F#*W goed. http://www.flow.com/teaser07/teasers.php
K2 heeft die strap met de Flow gecombineerd. Maar die binding was 300(!!!!!!!!!!!!) euro.

Die capstrap van Burton lag patent op maar hebben andere merken slim omzeildtdtdttddt. Heb je capstrap van Burton en ook een soort Crapstrap van Bataleon binding maar meot zeggen dat die Crapstrap lekkerder zit. Meer mogelijkheden op vast te strappen. Ook ouderwets over je tenen mocht je dat willen.

Was woensdag in Snowplanet. Heb de uprail gedaan. Is toch grappig omhoog railen.
Erik van Kammen gaf les aan de leraren daar. Hij nam ook paar schansen. Hij springt echt met zoveel steez. Mooi om te zien.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zondag 13 mei 2007 @ 15:05:41 #210
71115 Rnej
I walk the line
pi_49331375
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:08 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Klopt opzicht wel. Het was zwaar en duur. Moet eerlijk zeggen dat die nieuwe spullen er wel gelikt uitzien. Ze hebben ook goed team. 2 rijders bij de eerste 3 van Air & Style is niet niks. (zo nog veel meer wedstrijden)

Probleem wat ze nu wel beetje hebben is een imago wat niet heel positief is en dat veranderen is vrij lastig. Die nieuwe teaser van Flow is wel F#*W goed. http://www.flow.com/teaser07/teasers.php
K2 heeft die strap met de Flow gecombineerd. Maar die binding was 300(!!!!!!!!!!!!) euro.

Die capstrap van Burton lag patent op maar hebben andere merken slim omzeildtdtdttddt. Heb je capstrap van Burton en ook een soort Crapstrap van Bataleon binding maar meot zeggen dat die Crapstrap lekkerder zit. Meer mogelijkheden op vast te strappen. Ook ouderwets over je tenen mocht je dat willen.

Was woensdag in Snowplanet. Heb de uprail gedaan. Is toch grappig omhoog railen.
Erik van Kammen gaf les aan de leraren daar. Hij nam ook paar schansen. Hij springt echt met zoveel steez. Mooi om te zien.
K2 cinch toch?

staat er nog steeds een @ duif in zoetermeer....

net als de burton fusion .... klotesysteem

drake heeft ook nog een tijdje het flow-systeem met straps gecombineerd.... maar denk niet dat het werkt, beetje dubbelop, flowbindingen stel je af op je boot en hoppa, nooiit meer met straps in de weer....
  maandag 14 mei 2007 @ 13:04:53 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49360498
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:08 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Das duur voor een binding maar er zijn nog altijd duurdere flowbindingen.

flow heeft idd slechte rep in de snowboardwereld. ene kant terecht aangezien de eerste paar jaar de bindingen gewoon crap waren. Maar ze worden wel steeds beter en ze doen wat anders. Dus tja daar moet je ze toch credit voor geven.

Ze hebben ook wel goeie rijders ja. Aan de andere kant... zoals 1 van die teamriders van Burton ooit eens antwoordde op de vraag wat de nieuwe trend in snowboarden zou zijn: "1440!!! no style, no grab!!! Eat that FISS boys!!"
te grappig

Ik vind nog altijd de capstrap van Burton het beste zitten. De andere merken hebben ook wel zoiets vergelijkbaars maar toch... Aangezien die van burton vind ik het beste afdekken en het meest comfortabel.
Ik heb die van Salomon, Ride en van Forum geprobeerd maar zijn toch niet echt super...
  maandag 14 mei 2007 @ 22:32:07 #212
71115 Rnej
I walk the line
pi_49382981
dan wel de supercapstrap, die vind ik fijner dan de gewone capstrap.....
  dinsdag 15 mei 2007 @ 01:14:54 #213
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_49388609
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:43 schreef Rnej het volgende:

[..]

held?
oh my

ik heb niet eens mn board met 2 bindingen vastgehad
oh
dacht dat ik je 1x zag met beide vast.. of was dat om voor te doen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:23:07 #214
71115 Rnej
I walk the line
pi_49398849
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:14 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

oh
dacht dat ik je 1x zag met beide vast.. of was dat om voor te doen
misschien 2 bochtjes .. k had beginnersles man.. damn...
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:12:04 #215
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_49451338
Heb net de Burton baron (seizoen 2006-2007) gehaald met mission bindingen iemand ervaring met dit board en deze bindingen? Het is echt een super vette set, alleen ben nu wel weer even platzak
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_49451726
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:31 schreef Rnej het volgende:

[..]

nja, ik ga dinsdag de 15e, dus ik kijk wel ff voor je
Ben ook nieuwschierig, was het nog beetje te doen is Snowworld Landgraaf? Nog iets van de verbouwingen te zien?
............................
pi_49451798
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:12 schreef Gstyles het volgende:
Heb net de Burton baron (seizoen 2006-2007) gehaald met mission bindingen iemand ervaring met dit board en deze bindingen? Het is echt een super vette set, alleen ben nu wel weer even platzak
Ik heb de Baron (2006-2007) ook gehaald 2 maandjes terug, nog niet op geboard. Dus ben ook wel benieuwd
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:42:56 #218
75736 Gstyles
pi_49452320
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:26 schreef ReWinD het volgende:

[..]

Ik heb de Baron (2006-2007) ook gehaald 2 maandjes terug, nog niet op geboard. Dus ben ook wel benieuwd
wat betaalde jij ervoor? ik (550 - 25%) 415 pleurie
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:21:08 #219
71115 Rnej
I walk the line
pi_49458748
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:24 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ben ook nieuwschierig, was het nog beetje te doen is Snowworld Landgraaf? Nog iets van de verbouwingen te zien?
is niet meer doorgegaan... mn oma is overleden dus had crematie
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:52:02 #220
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_49459880
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 02:36 schreef Komakie het volgende:
Maar ff serieus...

Ik ben het op zich wel met je eens dat ontwikkelingen alleen maar goed zijn in de sport. Bataleon zal ook zeker zijn waarde erin hebben. Als het namelijk echt aanslaat (ik zie nog niet heel veel boards van hun maar wel steeds meer) dan gaan andere merken met iets soort gelijks aan de slag.

Op zich is dat niet slecht. Ik vind alleen dat je er minder goed door leert snowboarden (leert dus. Als je het al kan is het een iets ander verhaal) en het heeft niet mijn hart omdat ik van mening ben dat de boards niet snel genoeg zijn. Maar das een persoonlijk verhaal
Achjah, sinds de komst van de carveski's denkt ineens ook iedereen dat ze heul goed kunnen ski"en
Age of fruity enlightenment!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:52:14 #221
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_49459888
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:21 schreef Rnej het volgende:

[..]

is niet meer doorgegaan... mn oma is overleden dus had crematie
gecondoleerd.
Age of fruity enlightenment!
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:10:18 #222
71115 Rnej
I walk the line
pi_49460665
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:52 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

gecondoleerd.
thanks.

en idd....

van die opmerkingen van.. " ik heb ski's waar race op staat dus ik kan sneller skieen" zijn leuk
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:00:56 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49467919
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:52 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Achjah, sinds de komst van de carveski's denkt ineens ook iedereen dat ze heul goed kunnen ski"en
Sinds de komst van Bataleon denken ook ineens een heleboel snowboarders dat ze ineens bepaalde dingen heel goed kunnen

gecondoleerd Rnej...
  donderdag 17 mei 2007 @ 07:37:30 #224
71115 Rnej
I walk the line
pi_49470775
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Sinds de komst van Bataleon denken ook ineens een heleboel snowboarders dat ze ineens bepaalde dingen heel goed kunnen

gecondoleerd Rnej...
thanks...

en je grapt er nu over... maar an sich zijn er VEEL boarders die een board kopen omdat er in t boekje staat dat het board iets heel goed kan...

it's the rider. not the board enzo

(moet toegeven dat ik die T6 ook wel een beetje zo heb gekocht toendertijd... aan de andere kant heb ik er veel van geleerd door op een veel te agressief plankje te gaan staan...)
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:36:43 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49474895
ik ken het.
Ik heb al zo veel leerlingen gehad die met rare boards kwamen aanzetten.
Of ze hadden een board bij zich wat ze geleend hadden van een vriend. Bijvoorbeeld iemand van 1.90m die met een 152cm boardje komt aanzetten omdat die vriend 170 is ofzo
Of precies andersom. Een ventje van 1.70m met een board van 162cm.

Of dan komen ze aan zetten met zo'n Libertel snowboard.
Dat zijn nog de ergste. Bindingen zijn niet eens meer crap te noemen want ze zijn nog veel kutter dan dat. Het board flext alle kanten op behalve de goede kant, hij is bijna altijd te kort en te smal

Ach ja, hebben wij geen last meer van. We weten tenminste wat goed en slecht is
  donderdag 17 mei 2007 @ 16:24:51 #226
71115 Rnej
I walk the line
pi_49481914
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:36 schreef Komakie het volgende:
ik ken het.
Ik heb al zo veel leerlingen gehad die met rare boards kwamen aanzetten.
Of ze hadden een board bij zich wat ze geleend hadden van een vriend. Bijvoorbeeld iemand van 1.90m die met een 152cm boardje komt aanzetten omdat die vriend 170 is ofzo
Of precies andersom. Een ventje van 1.70m met een board van 162cm.

Of dan komen ze aan zetten met zo'n Libertel snowboard.
Dat zijn nog de ergste. Bindingen zijn niet eens meer crap te noemen want ze zijn nog veel kutter dan dat. Het board flext alle kanten op behalve de goede kant, hij is bijna altijd te kort en te smal

Ach ja, hebben wij geen last meer van. We weten tenminste wat goed en slecht is
whehe, of die lidl snowboards pas.. echt een golf mensen die dat ding hadden gekocht....

en als je dan vraagt... " goh, maar hoe weet je dan dat die goed voor je is? ..." - ja dat zei die meneer in de winkel, dat de lengte niet zo uitmaakt enzo.....

ik begin trouwens echt verliefd te worden op mn flag... damn wat een heerlijk plankje is dat

net weer ff indoor gereje
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:54:48 #227
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_49484543
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

gecondoleerd Rnej...

Gecondoleerd Rnej......
Is wel overlijdensshit. Mijn opa is vandaag overleden.
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:59:38 #228
75736 Gstyles
pi_49484694
allemaal gecondoleerd jongens
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:44:55 #229
71115 Rnej
I walk the line
pi_49488036
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:54 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Gecondoleerd Rnej......
Is wel overlijdensshit. Mijn opa is vandaag overleden.
insgelijks.. in dat geval...

tsjah.. 23 is geen goeie leeftijd als je kijkt naar je opa en oma die in leven zijn - ratio.. die daalt met t jaar.. vorig jaar rond deze tijd ook al een opa verloren...
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:01:17 #230
154880 Bolter
Awesomeness
pi_49493213
Hee gasten, een vraagje. Heb nu 2 jaar en redelijk wat koelkast ervaring. Wil wil ik het liefst wel mijn eigen boardje. Zag dat de Salomon Strobe in de aanbieding was bij Duivenstein. Is dat wat? Volgens de site ligt het wel in mijn "range" qua ervaring en wat ik er mee wil doen. Iemand ervaring er mee? Bedankt iig.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:59:17 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49497562
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:24 schreef Rnej het volgende:

[..]

whehe, of die lidl snowboards pas.. echt een golf mensen die dat ding hadden gekocht....

en als je dan vraagt... " goh, maar hoe weet je dan dat die goed voor je is? ..." - ja dat zei die meneer in de winkel, dat de lengte niet zo uitmaakt enzo.....

ik begin trouwens echt verliefd te worden op mn flag... damn wat een heerlijk plankje is dat

net weer ff indoor gereje
Volgend jaar komt er gewoon weer een nieuwe flag bij mij thuis

hoewel de kans steeds kleiner wordt dat ik volgend seizoen weer het hele seizoen ga...
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:29:52 #232
71115 Rnej
I walk the line
pi_49507346
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:01 schreef Bolter het volgende:
Hee gasten, een vraagje. Heb nu 2 jaar en redelijk wat koelkast ervaring. Wil wil ik het liefst wel mijn eigen boardje. Zag dat de Salomon Strobe in de aanbieding was bij Duivenstein. Is dat wat? Volgens de site ligt het wel in mijn "range" qua ervaring en wat ik er mee wil doen. Iemand ervaring er mee? Bedankt iig.
weet niet wat je ervaring is, maar tis een prima allrounder als ik t zo lees op inet...

salomon maakt prima plankjes sowieso

enne komakie...

terecht van die flag... ik ga ook nooit meer naar burton... (niet voor boards, althans)

maarreh, hoezo geen vol seizoen dan?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:25:15 #233
154880 Bolter
Awesomeness
pi_49528308
Ik heb dus tweëenhalve week ervaring + redelijk wat in koelkasten. Wil iets meer de freeride-kant op; andere aanradertjes qua boardjes? Ohja, ben 1.83 en 72 kg wat voor lengte dan ongeveer?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:03:10 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49531316
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

weet niet wat je ervaring is, maar tis een prima allrounder als ik t zo lees op inet...

salomon maakt prima plankjes sowieso

enne komakie...

terecht van die flag... ik ga ook nooit meer naar burton... (niet voor boards, althans)

maarreh, hoezo geen vol seizoen dan?
Burton maakt nog steeds super bindingen vind ik. Schoenen zijn redelijk maar kleding en boards vind ik niet geweldig.
Ik rij ook met alleen nog schoenen en bindingen van Burton. Verder alles van andere merken. Beetje bij mekaar geraapt zooitje is het

Ik ga waarschijnlijk geen vol seizoen omdat ik een jaar weer een opleiding ga doen waar ik voor in nederland moet zijn. Ik ben nog niet toegelaten maar de kans zit er wel dik in. Als ik niet word toegelaten ga ik natuurlijk wel maar ik ben bang dat ik het komend seizoen ook met een paar weekjes moet doen. Balen, maar het is niet anders.
Wat me meer zorgen maakt is dat ik daarna op zich wel weer een seizoen wil doen maar me vriendin niet meer. Dat zou betekenen dat het misschien wel eens me laatste seizoen geweest zou kunnen zijn

Nouja, dat zijn zorgen voor veel en veel later

Ik hou je up to date
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:46:05 #235
71115 Rnej
I walk the line
pi_49535347
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:25 schreef Bolter het volgende:
Ik heb dus tweëenhalve week ervaring + redelijk wat in koelkasten. Wil iets meer de freeride-kant op; andere aanradertjes qua boardjes? Ohja, ben 1.83 en 72 kg wat voor lengte dan ongeveer?
ik zou zeggen van 156-160 zit je goed... als je echt meer van de powpow en pisteknallen bent zou ik m op zn langst nemen ..1.60 zegmaar...

aan de andere kant rij ik met mn 112 kg op een rome flag 1.60 en die gaat ook als de brandweer zonder instabiel te worden ... dus tis ook maar net hoe stijf je plankje is enzo...

en nog meer aanraders... k2 darkstar of de nitro team? ..

forum raider is ook een prima plank voor dat werk... of de forum lander.. is wel wat stijver, net iets meer voor het grote kicker en scheurwerk
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:00:46 #236
75736 Gstyles
pi_49536953
Nogmaals een post, ivm overlijden van Rnej's oma is de vorige post in het gedrang gekomen, maar heeft iemand ervaring met het snowboard: Burton Baron 157 en hoe beviel het. Hoe zijn de rij eigenschappen? Hoor het graag. Ik heb het board icm burton mission bindingen
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:26:50 #237
71115 Rnej
I walk the line
pi_49543302
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:00 schreef Gstyles het volgende:
Nogmaals een post, ivm overlijden van Rnej's oma is de vorige post in het gedrang gekomen, maar heeft iemand ervaring met het snowboard: Burton Baron 157 en hoe beviel het. Hoe zijn de rij eigenschappen? Hoor het graag. Ik heb het board icm burton mission bindingen
heb op de langere baron gereden.. 162 istie geloof ik?

lekker levendig, tikkie agressief.. prima scheurijzer lekker stabiel op snelheid
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:33:46 #238
154880 Bolter
Awesomeness
pi_49547334
Oh nog een vraag, heb als boots een stel Burton Freestylers, is dat nog een probleem en wat zijn een stel toffe bindingen bij zo een boardje?
Budget voor board + binding ligt tussen de 400-500e.

Oké, een Forum Lander gespot voor 320e, ondanks dat ie wat stijver is zou ik daarmee wel uit de voeten kunnen?

[ Bericht 23% gewijzigd door Bolter op 19-05-2007 19:31:14 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 21:10:05 #239
71115 Rnej
I walk the line
pi_49551717
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:33 schreef Bolter het volgende:
Oh nog een vraag, heb als boots een stel Burton Freestylers, is dat nog een probleem en wat zijn een stel toffe bindingen bij zo een boardje?
Budget voor board + binding ligt tussen de 400-500e.

Oké, een Forum Lander gespot voor 320e, ondanks dat ie wat stijver is zou ik daarmee wel uit de voeten kunnen?
een lander is wat meer een scheurijzer dan een railbeestje.. dus nja, hangt er vanaf hoe je stijl is....

maar voor 320 heb je een ok prijs te pakken, topplankje!
(let wel: hij is redelijk breed... moet je wel mee overweg kunnen)
edit: en sowieso vrij agressief en pittig.. dus met 2,5 week ervaring.. nja.. je moet ervan houden, tis een mooie uitdaging , voor dat geld kan je er geen buil aan vallen, mits je een beetje kan boeken

en een gemiddelde binding zoals de bijpassen de forum platform 1.5 of de burton mission/cartel is prima... cartel als je een wat hogere highback fijn vindt, en de mission voor een wat relaxtere respons...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:45:01 #240
75736 Gstyles
pi_49555817
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 16:26 schreef Rnej het volgende:

[..]

heb op de langere baron gereden.. 162 istie geloof ik?

lekker levendig, tikkie agressief.. prima scheurijzer lekker stabiel op snelheid
Ow oke thanks! die van mij is 157. Kan je dr ook een beetje freestyle mee rijden?

ps voor iedereen, bij Duivenstein Zoetermeer nu flinke korting op boards van afgelopen seizoen! (ik geloof 25% op alles!)
  zondag 20 mei 2007 @ 13:15:25 #241
71115 Rnej
I walk the line
pi_49566771
een baron is in principe de wide-versie van de burton custom... sterker nog, de baron heet volgend jaar burton CSTM Wide , en CSTM X Wide ... baron en baron ES bestaan niet meer....

en de cstm is zo'n beetje de ultieme alleskunner van burton

de baron is wel ietsje aangepast op de grotere rijder, dus hij zal een tikkie stijver zijn, maar in principe istie voor freestyle prima (ik kan een baron 162 dubbelvouwen als het nodig is, maar ik weeg ook 112 )
  maandag 21 mei 2007 @ 14:07:03 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49606126
Je moet wel een beetje bindingen hebben die enige stijfheid hebben. Missions moet je echt minimaal wel hebben. Een beetje afhankelijk hoeveel steun je wilt hebben vind ik de Cartel nog iets beter rijden.

En zeker met jouw schoenen (die niet bepaald stijf zijn) moet je wel een beetje bindingen hebben die fatsoenlijk steun geven. Anders is het board de goeie kant op sturen echt een moeilijke opgave.
  maandag 21 mei 2007 @ 15:00:31 #243
154880 Bolter
Awesomeness
pi_49608135
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:07 schreef Komakie het volgende:
Je moet wel een beetje bindingen hebben die enige stijfheid hebben. Missions moet je echt minimaal wel hebben. Een beetje afhankelijk hoeveel steun je wilt hebben vind ik de Cartel nog iets beter rijden.

En zeker met jouw schoenen (die niet bepaald stijf zijn) moet je wel een beetje bindingen hebben die fatsoenlijk steun geven. Anders is het board de goeie kant op sturen echt een moeilijke opgave.
Thnx voor de info. Zit nu nog beetje verder te kijken, nog wat reviewtjes/testjes opgesnort, zeker qua gewichtsrange enz. is er toch wel een kans dat dat board voor mij lastig wordt. Had nu een beetje m'n zinnen gezet op een F2 Real Gold, helaas zijn die bij de (voor mij) wat bekendere shops allemaal uitverkocht of nog steeds best duur. Nu wel een F2 Real 05/06 gezien voor een schappelijke prijs, weet alleen niet zo goed wat de verschillen met de Gold 06/07 versie zijn waarvan de reviews allemaal positief zijn.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:27:28 #244
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49626158
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:00 schreef Bolter het volgende:

[..]

Thnx voor de info. Zit nu nog beetje verder te kijken, nog wat reviewtjes/testjes opgesnort, zeker qua gewichtsrange enz. is er toch wel een kans dat dat board voor mij lastig wordt. Had nu een beetje m'n zinnen gezet op een F2 Real Gold, helaas zijn die bij de (voor mij) wat bekendere shops allemaal uitverkocht of nog steeds best duur. Nu wel een F2 Real 05/06 gezien voor een schappelijke prijs, weet alleen niet zo goed wat de verschillen met de Gold 06/07 versie zijn waarvan de reviews allemaal positief zijn.
F2 weet ik ook bar weinig van af.

Ik weet alleen dat ze een belachelijk board met een pompje hebben uitgebracht.... Ziet er echt lachwekkend uit....
  maandag 21 mei 2007 @ 23:40:16 #245
154880 Bolter
Awesomeness
pi_49629096
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat ze een belachelijk board met een pompje hebben uitgebracht.... Ziet er echt lachwekkend uit....
Pompje?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 00:37:11 #246
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_49630559
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

huh?

je hebt ook zon plank met een spinner erop :s
  dinsdag 22 mei 2007 @ 00:38:12 #247
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_49630577
morgen ochtend even world checken, smiddags school savond iets van stage "s
  dinsdag 22 mei 2007 @ 01:29:40 #248
71115 Rnej
I walk the line
pi_49631515
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:37 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

huh?

je hebt ook zon plank met een spinner erop :s
de burton air....

enne, die F2 airbase schijnt wel te werken.. de stijfheid van je board beinvloeden door de luchtdruk in de kamers op te voeren...

wel een beetje jammer dat je je board lek kan rijden.... maarja... :S

doe mij maar een rechttoe rechtaan plank... ohnee wacht...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:52:30 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49636789
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:40 schreef Bolter het volgende:

[..]

Pompje?
http://www.f2airbase.com/
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:31:05 #250
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_49638118
Mmmm, kweet niet wat ik ervan moet denken.
Een band plakken vind ik al erg genoeg.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')