Uit het CD-boekje van het debuut van The Pretty Things, wat hoort op de plek van dequote:The Pretty Things
I leftand made the album I dreamt of, and I was playing lead.
Dick Taylor.
Ja, precies. Hij was de bassist van de Stones.quote:
quote:Barry Moore (23 mei 1955), beter bekend onder zijn artiestennaam![]()
. De naam '
' is afkomstig van de gelijknamige hit van
uit 1987. '
' is de achternaam van de hoofdpersoon uit het boek
van James Joyce.
Voordat![]()
faam maakte als singer/songwriter speelde hij samen met zijn broer Christy Moore (ook singer-songwriter) in de band Moving Hearts.
peaceman + 1quote:Op maandag 12 maart 2007 22:37 schreef peaceman het volgende:
Luka Bloom?
Bijna...de titel is iets korterderquote:Op dinsdag 13 maart 2007 07:30 schreef Mark het volgende:
My name is Luka van mevrouw Vega?
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 07:41 schreef Mark het volgende:
Alleen Luka dan
Nog een vervolgvraagquote:
Na een vraag over Luka Bloom, kregen we een vraag over Luka, en 1 over Bloemquote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:19 schreef RoofingBurner het volgende:
Het is géén vervolgvraag al begreep ik het vervolg van de vorige vraag niet.
Moet je d'r zien als ze haar cowboylaarzen aan heeft. Jieeehaw...quote:
Nee, die nietquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:10 schreef Mark het volgende:
Een Cash / Carter telg?
Dat is goed. Madmaster +1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:39 schreef MadMaster het volgende:
Holly Williams?
Dat mocht Courtney willen dat ze er zo uitzag.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:03 schreef Neleos het volgende:
Bono en Courteney Love?
Je hebt gelijk. Die haal ik altijd door elkaar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:23 schreef RoofingBurner het volgende:
Of bedoel je Courtney Cox, daar lijkt ze wel een beetje op.
oh, dus hij heeft 'one hand in my pocket'?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:32 schreef Licko het volgende:
alanis morissette + ....?
is de linker afkomstig uit Italië? En is het Zuchero?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef MadMaster het volgende:
De linker is afkomstig van een schiereiland, de rechter van een 'eiland'.
Samen hebben ze een duet gedaan, dat op een album van de linker terecht gekomen is.
Yep, maar dan met dubbel 'c' (Zucchero)...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:44 schreef RoofingBurner het volgende:
is de linker afkomstig uit Italië? En is het Zuchero?
dat lijkt me ook jahquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:45 schreef Mark het volgende:
Dan zal links wel Zucchero zijn
RoofingBurner heeft zijn post ge-edit. Daar stond eerst nog geen Zucchero, hoorquote:
nee, maar het stond er wél voordat jouw antwoord verscheenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:55 schreef Mark het volgende:
[..]
RoofingBurner heeft zijn post ge-edit. Daar stond eerst nog geen Zucchero, hoor
De edit van RoofingBurner had ik gezien en daarna heb ik pas mijn antwoord geplaatst.quote:
Ik weet niet of je wel eens in Ierland bent geweest, maar...zo zien Ierse vrouwen er meestal niet uit. Helaas.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:59 schreef Neleos het volgende:
Ze ziet er eigenlijk wel Iers uit. Eentje van The Corrs?
Bingo!!quote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:01 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens in Ierland bent geweest, maar...zo zien Ierse vrouwen er meestal niet uit. Helaas.![]()
Absoluut, maar waarschijnlijk was het dan toch niet het feit dat hij het zelf niets vond.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:26 schreef Licko het volgende:
en toch grootste flop v/h jaar?
Nee, denk meer technisch als zijnde een flop.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:31 schreef MadMaster het volgende:
Omdat Dolores het zong met haar welbekende chagerijnige gezicht
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:33 schreef Neleos het volgende:
Omdat Dolores het liedje niet live wou zingen in de uitzending van Westbroek?
Meerdere keren in de tipparade gestaan en toch nooit een hit geworden in NL?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:56 schreef belsen het volgende:
Wat is er nog erger dan dat je plaat een keer in de tipparade stond, maar niet in de top 40 kwam.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:58 schreef Neleos het volgende:
Het langst genoteerd als nummer 1 in de tipparade zonder de top 40 te halen?
Precies. De plaat is 3 keer uitgebracht, kreeg 3 keer volledige promotie, maar het is nooit een hit geworden.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Meerdere keren in de tipparade gestaan en toch nooit een hit geworden in NL?
Dan komt het hele oevre van The Cranberries in aanmerking.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:01 schreef Z het volgende:
Omdat het akkoordenschema uit dat liedje al tig keer gebruikt is?
quote:People who continue talk but I myself have therefore never trusted
Heb je gezien dat je bent vereerd met een naamtopic?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:47 schreef ranja het volgende:
Iets is een flop als het niet verkoopt.
Linger heeft wel een poos in de tipparade gestaan. Was het een uitzending met tipparade-platen?
Ja, flink wat beter dan Ode to my family. Daar krijg ik jeuk van.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:10 schreef MadMaster het volgende:
Persoonlijk vind ik 'Linger' heel goed te pruimen...
dat was wel een makkelijk puntje geweestquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:17 schreef belsen het volgende:
Had je nog gezien dat je gevraagd werd, Gambol???
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:19 schreef Z het volgende:
En geraden.
en met het reservegetal:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Willeke Alberti - Waar is de zon?
Soundgarden - Black Hole Sun
Black Sabbath - Under The Sun
Manic Street Preachers - You Stole The Sun From My Heart
RATM - People Of The Sun
U2- Staring At The Sun
Jop - Jij bent De Zon
Smashmouth - Walking On The Sun
The Animals - House Of The Rising Sun
Huub Hangop - Ook Zo'n Broek met van die zakken aan de zijkant
Ronettes - Da Do Rum rumquote:
quote:
Welk nummer?quote:Give me a Leonard Cohen afterworld
So I can sigh eternally
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:13 schreef bartrid het volgende:
nirvana - pennyroyal tea toch?
Ja sorry, was al weg dus. En nu dus weer terug omdat de zon weg isquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:50 schreef belsen het volgende:Splotganessabounds - Two pints of lager and a packet of crisps please De Sjonnies - Blauw van de sangria Marillion - White Russian Maximum Overdrive - Fanta met een rietje Prince - Purple rain Bram Vermeulen - Rode wijn UB40 - Red red wine Nirvana - Milk it Andrew Sisters - Rum & coca cola The Kinks - Alcohol Band Zonder Banaan - Koning Pinteman Tom + Dik - Bloody Mary Vader Abraham en de Smurfen - Smurfenbier Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water Tropical Danny & Guillermo - Toppertje
[afbeelding]
Door de International Live Music Conference, met 3500 professionals uit de hele wereld die mochten stemmen. En de winnaar was niet Roskilde.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:12 schreef Grobbel het volgende:
Uitgeroepen door wie? Want ik kan me niet voorstellen dat daar echt één autoriteit voor bestaat die het alleenrecht heeft om zoiets te verklaren.
Ook niet. Wel een bekend festival.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:13 schreef ranja het volgende:
Appelpop of zoiets raars dacht ik.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:16 schreef MadMaster het volgende:
Rock Am Ring/Rock In Park?
Voor de derde keer in vier jaar zelfs. Geen idee waarom, want behalve een waslijst grote bands is er werkelijk niets bijzonders aan dat hele festival. (Heb wel m'n kaartje bestelt vanochtend trouwensquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:19 schreef bartrid het volgende:
werchter?
quote:is to launch its own music label, saying it will sign both established and new artists.
The chain, which has 13,000 stores worldwide, has already released albums under its Hear Music brand, licensing songs from other companies.bosses said the label would now become more independent and that music fitted with the firm's identity.
Nee, wel Amerikaans.quote:
En een tikkie terug. Die VOF de Kunst hint laat ik wel zitten danquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Starbucks?
In Engeland zitten ze ook zo'n beetje op elke straathoek (met name in Londen) en inderdaad draaien ze niet overal muziek maar ik heb in verschillende winkels wel al cd's zien liggen. Meestal van die new age achtige meukquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:31 schreef MadMaster het volgende:
Potver, in de USA drink ik nooit ergens anders m'n koffie dan bij Starbucks (de enige keten waar koffie daar te drinken is) en ik heb daar nog nooit CD's of zo in de winkel zien liggen. Volgens mij draaien ze niet eens muziek in de winkels...
* Sack_Blabbath drinkt geen koffiequote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:37 schreef MadMaster het volgende:
Hot Chocolate
Klopt. Heerlijke chocolademelk met room en cacaoquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:32 schreef bartrid het volgende:
In Engeland zitten ze ook zo'n beetje op elke straathoek (met name in Londen)
Bij Starbucks bij Covent Garden kom ik altijd als ik in Londen ben, maar je hebt in Londen nog een koffieketen die zeer goed is, The Coffee Grinder of zoiets.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:40 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt. Heerlijke chocolademelk met room en cacao![]()
![]()
Ik ben nu maar bij 1 geweest, in Camden Town. Ondertussen een beetje hanekammen bekijkenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij Starbucks bij Covent Garden kom ik altijd als ik in Londen ben
Camden is leuk, vooral de market.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ben nu maar bij 1 geweest, in Camden Town. Ondertussen een beetje hanekammen bekijken
Market zijn we niet geweest, te druk. Wel een mini platenbeursje en een paar platenwinkels... hoop ponden achter gelaten daarquote:
er zitten een hoop goeie tweedehands platenzaken daar. Vooral CD And Record Exchange (zo heet ie geloof ik....). Verder moet je ook eens richting Berwick Street in Soho, daar zitten er ook redelijk veelquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Market zijn we niet geweest, te druk. Wel een mini platenbeursje en een paar platenwinkels... hoop ponden achter gelaten daar. Gelukkig kreeg ik er wel een flinke stapel vinyl en cd's voor terug
Ik kom in Londen meestal voor voetbal, theater en af en toe een concert. Specifieke doelen dus, zeg maar.quote:is a band, founded in 1969 by four African and three Caribbean musicians, who peaked in popularity in the 1970s.
describes itself as the godfathers of world music, claiming to have paved the way for more famous musicians like Bob Marley, who became popular in the mid-1970s. Their music is described as a fusion of African, Caribbean, jazz, rock, Latin and R&B.
Berwick heeft me ook een hoop ponden gekost en cd's opgeleverdquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:10 schreef bartrid het volgende:
er zitten een hoop goeie tweedehands platenzaken daar. Vooral CD And Record Exchange (zo heet ie geloof ik....). Verder moet je ook eens richting Berwick Street in Soho, daar zitten er ook redelijk veel
Hint was niet meer nodig, net als Rita Corita had Osibisa een 'Coffee Song'.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:15 schreef Knoei het volgende:
dan kan het osibisa zijn, maar ik dacht dat die met z'n drieën waren.....
Nouja, m'n pa heeft er een album van en ik dacht dat daar maar 3 hoofden op stonden.... maar dat kan natuurlijk ook niets met de band te maken hebben.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:19 schreef MadMaster het volgende:
Hint was niet meer nodig, net als Rita Corita had Osibisa een 'Coffee Song'.
Heb vroeger bij Top Pop toch echt meer dan 3 man gezien...
Dat zou zo best welleens kunnenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:22 schreef ranja het volgende:
is't misschien een uitklap-lp (gatefold) waar de andere hoofden op de achterkant staan?
Sister Ray is inderdaad briljant en de zaak die ze overgenomen hebben (een stukje verder richting Oxford Street) was ook altijd erg goed. Tijd niet meer geweest dus het wordt weer eens tijd.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Berwick heeft me ook een hoop ponden gekost en cd's opgeleverd
Sister Ray is briljant![]()
Reckless is weg
en meer interessants hebben we niet gevonden daar.
ik meestal voor pubcrawls en concerten dus dan denk ik niet zo aan koffiequote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:10 schreef MadMaster het volgende:
Geen Traffassi, wel een vervolgvraag.
[..]
Ik kom in Londen meestal voor voetbal, theater en af en toe een concert. Specifieke doelen dus, zeg maar.
Zal Camden eens in overweging nemen, Portobello Market en Petticoat Lane Market zijn ook altijd wel aardig.
In pubs kom ik uiteraard ook, maar ik ben niet zo'n bierdrinker. Ik ben meer van de whisky en dat is in een pub in Londen bijna niet te betalen + dat ze de whiskies waar ik van hou meestal niet hebben (Schotse Single Malt Whisky). Meestal is het dus één pint en daarna Cola Light.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:31 schreef bartrid het volgende:
ik meestal voor pubcrawls en concerten dus dan denk ik niet zo aan koffieWelk team trouwens?
whisky is inderdaad duur en moeilijk te krijgen, gelukkig ben ik een lager en real ale fan dus ik kom goed aan m'n trekken maar een goeie single malt gaat er altijd wel in (al is mijn favoriet, Ben Nevis, erg moeilijk aan te komen). * bartrid is Feyenoord supporter en was dus van plan om naar Spurs - Feyenoord te gaan omdat ik toch binnen 30 minuten in Londen ben maar dat ging helaas niet doorquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In pubs kom ik uiteraard ook, maar ik ben niet zo'n bierdrinker. Ik ben meer van de whisky en dat is in een pub in Londen bijna niet te betalen + dat ze de whiskies waar ik van hou meestal niet hebben (Schotse Single Malt Whisky). Meestal is het dus één pint en daarna Cola Light.
Koffie is bij mij een drank die ik elke moment van de dag kan drinken en zeker 's ochtends een must.
Ik ben een fanatiek Ajax-supporter en de afgelopen jaren heeft Ajax 3 keer tegen Arsenal gespeeld, waar ik dus bij aanwezig was. Mijn laatste bezoek aan Londen was vorig jaar toen het nieuwe Arsenal-stadion geopend werd, tevens de afscheidswedstrijd van Bergkamp.
Daarnaast zijn we wel eens op bezoek geweest bij Tottenham, Chelsea, QPR en Fulham, toen Edwin v/d Sar daar nog speelde.
Eh .............Nu metal, amerikaansquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:10 schreef the__watcher het volgende:
hintje? ander frame misschien?
Als je maar niet de standaard 10 jaar oude Ben Nevis neemt, de oudere (en met name de 23 jaar oude) zijn erg goed. Ik heb hier nog een 18 jaar oude onafhankelijke botteling staan van Blackadder, die trek ik binnenkort open.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:51 schreef bartrid het volgende:
whisky is inderdaad duur en moeilijk te krijgen, gelukkig ben ik een lager en real ale fan dus ik kom goed aan m'n trekken maar een goeie single malt gaat er altijd wel in (al is mijn favoriet, Ben Nevis, erg moeilijk aan te komen). * bartrid is Feyenoord supporter en was dus van plan om naar Spurs - Feyenoord te gaan omdat ik toch binnen 30 minuten in Londen ben maar dat ging helaas niet door
Inderdaad, geen voetbalquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je maar niet de standaard 10 jaar oude Ben Nevis neemt, de oudere (en met name de 23 jaar oude) zijn erg goed. Ik heb hier nog een 18 jaar oude onafhankelijke botteling staan van Blackadder, die trek ik binnenkort open.
Tsja, Feijenoord en de Europa Cup, triest verhaal...
Maar laten we het hier maar niet over voetbal hebben, dat probeer ik in gemeleerde gezelschappen altijd te mijden.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:16 schreef bartrid het volgende:
Inderdaad, geen voetbalDe oudere Ben Nevis is erg lekker, ik ben een paar jaar geleden nog eens bij de distillerij geweest, erg leuk
is goed, titeltje nog?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:57 schreef bartrid het volgende:
linkin park?
quote:I only say it cos I care,
So please can you stop pulling my hair.
Now, now there's no need to swear,
Please don't despair my dear, Mon frere.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:18 schreef ranja het volgende:
Lily Allen - Alfie
ranja +1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:18 schreef ranja het volgende:
Lily Allen - Alfie
neuh, die heeft maar 1 album in de 80s en ook maar 1 die juist niet-franstalig is.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:23 schreef peaceman het volgende:
vanessa paradis?
Voilaquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:13 schreef Berkery het volgende:
Belinda Carlisle?
Nee, jonger. Eendagsvliegquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:29 schreef bartrid het volgende:
Squeeze?
ja, zover waren we alquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:50 schreef Licko het volgende:
berlin tour oid?
Heel warm, heel warm, maar nog niet compleetquote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:02 schreef Licko het volgende:
gaan ze allemaal touren naar aanleiding van een eerder outgebracht album?
damn, ik dacht dat ik heel heet wasquote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:04 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Heel warm, heel warm, maar nog niet compleet
Ach, eigenlijk wel goed genoeg.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:04 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Heel warm, heel warm, maar nog niet compleet
peaceman +1quote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:31 schreef peaceman het volgende:
Oh die heet toch gewoon Born in the USA?
En die zijn het wel.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:09 schreef MadMaster het volgende:
Kool & The Gang?
Qua omvang zou dat kunnen, maar deze foto is een recente kiek van iemand die we vooral kennen van 2 enorme hits in de 90'er jaren. Deze hits komen nog regelmatig voorbij op de radio en dansvloer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |