abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47195234
Steeds vaker lees ik verhalen waarin Moslims in de plaats worden gesteld van de Joden. Een Tariq Ramadan (gasthoogleraar op de Erasmus Universiteit) vergelijkt de huidige situatie van de moslims met de jodenvervolging door de Nazi's. Menig Islamitisch Fokker die de Palestijnen in hét Midden-Oosten conflict vergelijkt met de 2e wereldoorlog slachtoffers en de Israelisch met de 2e wereldoorlog daders (willekeurig voorbeeldje Leger Israël gebruikt Palestijnse menselijke schild ). Een socioloog die de aanpak van de moslims door Wilders vergelijkt met de jodenvervolging: Slaat Wilders' populisme ook bij u aan? En onze Nederlandse moslim Abdulwahid van Bommel die de humor van de moslims gelijk stelt aan de joodse humor (mochten die beide - nog - bestaan). http://www.ad.nl/binnenland/article1166791.ece In een artikel ooit eens gelezen dat in de Koran staat dat de moslims de plaats moeten innemen van de joden. Weet iemand of dit waar is? Zoja, dan zou dit voor mij veel verklaren.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:50:30 #2
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_47196131
De Moslimsituatie vergelijken met de Holocaust.

[ Bericht 7% gewijzigd door TrenTs op 12-03-2007 17:05:52 (DOMME, DOMME typefout) ]
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 12 maart 2007 @ 16:50:31 #3
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_47196133
Wat is plaats van de Joden? En hoe zou deze ingenomen kunnen worden door de mohamedanen?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_47196559
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:50 schreef Invictus_ het volgende:
Wat is plaats van de Joden? En hoe zou deze ingenomen kunnen worden door de mohamedanen?
Goede vraag. Ik denk de plaats van de joden zoals Mohammed die zag. Naar verluid had die het regelmatig aan de stok met de joden en ik denk dat hij de Koran geschreven heeft met als doel het innemen van de posities van de joden om zijn machtspositie te vestigen?
  maandag 12 maart 2007 @ 17:05:51 #5
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_47196661
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:02 schreef buachaille het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik denk de plaats van de joden zoals Mohammed die zag. Naar verluid had die het regelmatig aan de stok met de joden en ik denk dat hij de Koran geschreven heeft met als doel het innemen van de posities van de joden om zijn machtspositie te vestigen?
Welke plaats zag Mohamed dan? Geopolitiek speelt alleen Israel; economisch hebben de Moslims de olie. Misschien zouden islamieten wat vaker bij de Turk kunnen eten.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_47197377
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:02 schreef buachaille het volgende:

[..]

Met dergelijke uitspraken ben je in sommige landen je kop kwijt. Waarschijnlijk krijg je hier ook wel wat tegen gas van enkele Islamitische leden.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47199870
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:27 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Met dergelijke uitspraken ben je in sommige landen je kop kwijt. Waarschijnlijk krijg je hier ook wel wat tegen gas van enkele Islamitische leden.
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat de auteur van de koran iets had tegen joden (en de mensen van het boek). Wat mij betreft akkoord als je Gabriël als auteur ziet en niet Mohammed. Ook is het nog mogelijk dat de Koran later (na de dood van Mohammed) aangepast is (even uit de pas dan: door de joden )?
  maandag 12 maart 2007 @ 19:40:34 #8
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_47202181
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:45 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat de auteur van de koran iets had tegen joden (en de mensen van het boek). Wat mij betreft akkoord als je Gabriël als auteur ziet en niet Mohammed. Ook is het nog mogelijk dat de Koran later (na de dood van Mohammed) aangepast is (even uit de pas dan: door de joden )?
Er is wel een koranvers waarin de schrijver stelt dat moslims een groot volk zijn. Of zo iets.

Vergelijk dat met het "door God uitverkoren volk" doctrine uit het jodendom ((en het christendom en islam dat daar verder opgeborduurd is)).

Waarom schafte Allah de sabbath (7:163) af ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 12 maart 2007 @ 19:58:13 #9
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47202860
quote:
Ja MÁN!
Zyggie.
  maandag 12 maart 2007 @ 20:17:37 #10
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47203661
quote:
plaats van de Joden is als onderworpene die belasting betaald voor zijn bescherming.

Ik zal eens even mijn Koran pakken of het werkelijk erin staat dat de moslims de plaats van de joden in zullen nemen. Als het er niet in staat dan zal het wel ergens in de vele hadith's staan. Zo niet, dan is het een leugen onder de vlag van de "kleine jihad". Namelijk de ongelovige een rad voor de ogen draaien.
  maandag 12 maart 2007 @ 20:40:07 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47204792
Meer een politiek issue. Misschien dat het daar beter trekt..

WFL >>> POL
pi_47206028
po·li·tiek1 (de ~ (v.))
1 geheel van beginselen en regels van bestuur
2 beleid van een regering
3 manier van optreden => tactiek
4 de gezamenlijke politici

po·li·tiek2 (bn.)
1 betr. hebbend op de politiek, het staatkundig beleid
2 tactisch

Zet er dan een slotje op als je er maar vanaf wilt zijn!
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:28:35 #13
60090 Akkersloot
pi_47255742
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:40 schreef Alicey het volgende:
Meer een politiek issue. Misschien dat het daar beter trekt..

WFL >>> POL
Als in de knor'an staat dat moslims het door god uitverkoren volk zijn (zoals in Mein Beibel/Thora de joden) hoort het echter onder WFL.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_47256074
quote:
Tweederangsburgers in West-Europa, tot wanneer dit was is afhankelijk van het land, in Nederland werd het halverwege de 19e redelijk recht getrokken in veel andere plaatsen pas na '45..

Edit verkeerd gelezen dit is meer een praktische invulling . Maar dit topic past dan niet echt in POL eerder in WFL ofzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:42:20 #15
60090 Akkersloot
pi_47256169
Door Mohammeds aanpassing van het Abraham-verhaaltje dat Abrahams (en door god geliefde) meest geliefde zoon niet de (fictieve) voorvader van de joden was maar de (fictieve) voorvader van de moslims/arabieren.
pi_47256457
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:28 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Als in de knor'an staat dat moslims het door god uitverkoren volk zijn (zoals in Mein Beibel/Thora de joden) hoort het echter onder WFL.
Even een vraagje tussendoor. Denk je echt dat termen als knar'an en Mein Beibel je helpen bij het voeren van een goede discussie?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47256553
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:28 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat staat er niet in. En ik ken geen Hadith of Koran waarin de Moslims de plaats van de joden zullen overnemen.
pi_47256701
Er is geen intentie voor een discussie zie ik.
Gewoon bashen en als je het niet weet gewoon vergelijken met Christendom/Jodendom.
pi_47258340
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:00 schreef Stark het volgende:
Er is geen intentie voor een discussie zie ik.
Gewoon bashen en als je het niet weet gewoon vergelijken met Christendom/Jodendom.
Eens, en ik zie weinig raakvlakken met POL.

Discussie hoort w.m.b. meer in WFL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')