Goede vraag. Ik denk de plaats van de joden zoals Mohammed die zag. Naar verluid had die het regelmatig aan de stok met de joden en ik denk dat hij de Koran geschreven heeft met als doel het innemen van de posities van de joden om zijn machtspositie te vestigen?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:50 schreef Invictus_ het volgende:
Wat is dé plaats van de Joden? En hoe zou deze ingenomen kunnen worden door de mohamedanen?
Welke plaats zag Mohamed dan? Geopolitiek speelt alleen Israel; economisch hebben de Moslims de olie. Misschien zouden islamieten wat vaker bij de Turk kunnen eten.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik denk de plaats van de joden zoals Mohammed die zag. Naar verluid had die het regelmatig aan de stok met de joden en ik denk dat hij de Koran geschreven heeft met als doel het innemen van de posities van de joden om zijn machtspositie te vestigen?
Met dergelijke uitspraken ben je in sommige landen je kop kwijt. Waarschijnlijk krijg je hier ook wel wat tegen gas van enkele Islamitische leden.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik denk de plaats van de joden zoals Mohammed die zag. Naar verluid had die het regelmatig aan de stok met de joden en ik denk dat hij de Koran geschreven heeft met als doel het innemen van de posities van de joden om zijn machtspositie te vestigen?
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat de auteur van de koran iets had tegen joden (en de mensen van het boek). Wat mij betreft akkoord als je Gabriël als auteur ziet en niet Mohammed. Ook is het nog mogelijk dat de Koran later (na de dood van Mohammed) aangepast is (even uit de pas dan: door de jodenquote:Op maandag 12 maart 2007 17:27 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Met dergelijke uitspraken ben je in sommige landen je kop kwijt. Waarschijnlijk krijg je hier ook wel wat tegen gas van enkele Islamitische leden.
Er is wel een koranvers waarin de schrijver stelt dat moslims een groot volk zijn. Of zo iets.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:45 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat de auteur van de koran iets had tegen joden (en de mensen van het boek). Wat mij betreft akkoord als je Gabriël als auteur ziet en niet Mohammed. Ook is het nog mogelijk dat de Koran later (na de dood van Mohammed) aangepast is (even uit de pas dan: door de joden)?
quote:Op maandag 12 maart 2007 16:50 schreef Invictus_ het volgende:
Wat is dé plaats van de Joden? En hoe zou deze ingenomen kunnen worden door de mohamedanen?
Dé plaats van de Joden is als onderworpene die belasting betaald voor zijn bescherming.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:50 schreef Invictus_ het volgende:
Als in de knor'an staat dat moslims het door god uitverkoren volk zijn (zoals in Mein Beibel/Thora de joden) hoort het echter onder WFL.quote:Op maandag 12 maart 2007 20:40 schreef Alicey het volgende:
Meer een politiek issue. Misschien dat het daar beter trekt..
WFL >>> POL
Tweederangsburgers in West-Europa, tot wanneer dit was is afhankelijk van het land, in Nederland werd het halverwege de 19e redelijk recht getrokken in veel andere plaatsen pas na '45..quote:Op maandag 12 maart 2007 16:50 schreef Invictus_ het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Denk je echt dat termen als knar'an en Mein Beibel je helpen bij het voeren van een goede discussie?quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als in de knor'an staat dat moslims het door god uitverkoren volk zijn (zoals in Mein Beibel/Thora de joden) hoort het echter onder WFL.
Dat staat er niet in. En ik ken geen Hadith of Koran waarin de Moslims de plaats van de joden zullen overnemen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als in de knor'an staat dat moslims het door god uitverkoren volk zijn (zoals in Mein Beibel/Thora de joden) hoort het echter onder WFL.
Eens, en ik zie weinig raakvlakken met POL.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:00 schreef Stark het volgende:
Er is geen intentie voor een discussie zie ik.
Gewoon bashen en als je het niet weet gewoon vergelijken met Christendom/Jodendom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |