http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/142773/quote:Novum/AP) - Het leger van Israël stelt een onderzoek in naar nieuwe beschuldigingen dat militairen tijdens een recente operatie in de stad Nablus op de Westelijke Jordaanoever Palestijnse burgers hebben gebruikt als menselijk schild. Dat heeft het leger vrijdag meegedeeld.
Het Israëlische hooggerechtshof heeft het gebruik van burgers bij legeroperaties onwettig verklaard en de legerleiding heeft het officieel verboden. Toch zijn volgens de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem vorige week twee minderjarige Palestijnen - een jongen van 15 en een meisje van 11 - tijdens huiszoekingen in Nablus gedwongen de huizen als eersten te betreden. Een cameraploeg van Associated Press Television News filmde op 25 februari een soortgelijk tafereel, waarin een 24-jarige vrouw bij huiszoekingen in de kasba van Nablus met soldaten mee naar binnen moest.
Tot 2005 liet het leger burgers eerst bij hun buren aankloppen als er een huiszoeking moest worden verricht. Het leger stelde dat dit werd gedaan om omstanders te beschermen, omdat eventueel verscholen strijders zich dan zonder verzet zouden overgeven. In 2005 verklaarde het hooggerechtshof deze tactiek echter in strijd met de wet. In augustus 2002 werd een 19-jarige Palestijnse student gedood toen hij bij zijn buren aanklopte en er een vuurgevecht uitbrak
quote:Two Border Policemen get prison terms for robbing Palestinians
By Nir Hasson, Haaretz Correspondent
Kfar Sava Magistrate's Court sentenced two Border Police troops Wednesday to six and three months in prison for stealing from Palestinians.
An additional Border Policewoman who participated in one of the robberies was given a one-year suspended sentence.
The troops, Doron Alon and Ya'akov Peretz, confessed to the charges in the context of a plea agreement. The two said that on occasion they stopped Palestinian taxi drivers while they were off duty, searched their vehicles and stole any money that they found. Their license plates were covered up during the robberies, in order to allow them to escape without being identified.
Advertisement
The presiding judge, Hanoch Fedder, wrote in the sentencing document that "these are severe to very severe crimes ? crimes that were carried out by the defendants while they were in uniform, identifying themselves as active policemen with authority. In their behavior, the policemen and Border Policemen represent a sort of mirror of the entire state ? in this instance, the defendants failed [due to] their deviant behavior."
Alon was sentenced to six months in prison, although the court will examine the possibility of converting the sentence to community service. Peretz was sentenced to three months in jail.
The two also received suspended sentences and ordered to pay NIS 1500 each in compensation to the complainants.
Border Policewoman Meirav Raphael was convicted of participating in one of the robberies, and was given a suspended sentence and ordered to pay NIS 1500 in compensation.
Bron : Haaretz.com
Het gaat over de Palestijnse gebieden, niet over Libanon.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:54 schreef Drugshond het volgende:
ff een richtingsgevoel aan dit topic geven.
De gehele oorlog is fout, no argument on that one.
Maar in de nadagen van de oorlog kun je Israel wel een boel dingen aanrekenen. Clusterbommen zooi en zo....
Maar goed dat neemt omgekeerd niet weg wat de aanleiding was en zo. En dat is eigenlijk ook al een scheve driehoeksverhouding. Maar het lijkt me zo-ie-zo fout om het conflict te meten in termen van zij-zaten-goed.... en de rest zat fout. Want daarvoor is er wel iets meer aan de hand.
Een land stichten is een ding maar steeds meer delen bezetten en de inheemse bevolking als minderwaardige beesten te behandelen....quote:Op zondag 11 maart 2007 01:20 schreef MrVVD het volgende:
ja laten we vooral vergeten dat palestijnen / arabieren / moslims terroristen zijn en het geheel in de schoenen schuiven van de joden. even afgezien van het feit dat de joden al dan niet het recht hadden daar een land te stichten.
Vanaf die bezette delen zijn keer op keer raketten afgevuurd op Israelische nederzettingen, die zou ik inderdaad ook nooit meer teruggeven, zo creeren ze in ieder geval een buffer, geef ze eens ongelijk. En als de inheemse bevolking eens wat minder vijandig zou zijn, zouden ze niet als beesten behandeld worden, het moet wel van twee kanten komen.quote:Op zondag 11 maart 2007 04:07 schreef callmeP het volgende:
[..]
Een land stichten is een ding maar steeds meer delen bezetten en de inheemse bevolking als minderwaardige beesten te behandelen....
Nee, dan kan je beter een bevolking hebben met kinderen die zichzelf samen met honderden onschuldige burgers opblazen uit het oogpunt van het verkrijgen 70 maagden.quote:Op zondag 11 maart 2007 04:07 schreef callmeP het volgende:
Een land stichten is een ding maar steeds meer delen bezetten en de inheemse bevolking als minderwaardige beesten te behandelen....
Dat mes snijdt aan twee kanten, dat weet jij net zo goed als ik, of moet er iemand even wat foto's van Israelische slachtoffers van bomaanslagen gaan posten ?quote:Op zondag 11 maart 2007 04:23 schreef NorthernStar het volgende:
Twilight Zone / Only twelve years old
[afbeelding]
Het meest morele leger ter wereld in actie.
En Nederlanders zijn babymoordenaars en drugdealers.quote:Op zondag 11 maart 2007 01:20 schreef MrVVD het volgende:
ja laten we vooral vergeten dat palestijnen / arabieren / moslims terroristen zijn en het geheel in de schoenen schuiven van de joden. even afgezien van het feit dat de joden al dan niet het recht hadden daar een land te stichten.
Hou je posts vooral in dat subforum van je en bemoei je niet verder met de echte wereld, is mijn welgemeende advies aan jou.quote:Op zondag 11 maart 2007 04:23 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Geeft het feit dat nederlandse burgers moorden plegen de politie het recht om onschuldige burgers te doden?quote:Op zondag 11 maart 2007 04:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat mes snijdt aan twee kanten, dat weet jij net zo goed als ik, of moet er iemand even wat foto's van Israelische slachtoffers van bomaanslagen gaan posten ?
Grow a fucking brain.
Appels en peren. Onze situatie is ietsje anders dan die in Israel en Gaza, en je kan ook niet echt spreken over burgers, die lopen namelijk niet rond met volautomatische assaultrifles en rocketlaunchers. Beetje krom deze opmerking.quote:Op zondag 11 maart 2007 04:33 schreef Doderok het volgende:
[..]
Geeft het feit dat nederlandse burgers moorden plegen de politie het recht om onschuldige burgers te doden?
quote:Op zondag 11 maart 2007 04:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Appels en peren. Onze situatie is ietsje anders dan die in Israel en Gaza, en je kan ook niet echt spreken over burgers, die lopen namelijk niet rond met volautomatische assaultrifles en rocketlaunchers. Beetje krom deze opmerking.![]()
quote:De politie Haaglanden heeft een grote hoeveelheid wapens en ruim 10.000 stuks munitie gevonden bij invallen in huizen en een loods in de omgeving van Den Haag.
quote:WAPENVONDST IN AMSTELVEEN
Zelfs vandaag nog was de explosieve opruimingsdienst bezig het huis vol met chemicaliën van de scheikundeleraar René P. in Amstelveen te ontmantelen.
Slechts enkele titels uit de nederlandse persquote:De Nationale Recherche heeft in een appartement in Amsterdam een grote wapenvondst gedaan. Er werden twintig handgranaten, twaalf pistolen en revolvers, een geweer, drie Uzi's en twee Kalashnikovs gevonden.
Ook lagen in het appartement een anti-tankraket, geluiddempers en dozen munitie.
plaats je ook foto’s van uit elkaar gereten mensen en kinderen door bommen van de arabieren ?quote:Op zondag 11 maart 2007 04:23 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Ik dacht echt dat je een (ruwe) Turk was. Met dit soort teksten weet ik inmiddels wel beter.quote:Op zondag 11 maart 2007 01:20 schreef MrVVD het volgende:
zeker ben ik een echte turk, besneden en al, dus mocht je glijmiddel hebben en er klaar voor zijnquote:Op zondag 11 maart 2007 09:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik dacht echt dat je een (ruwe) Turk was. Met dit soort teksten weet ik inmiddels wel beter.
Duh de situatie in Nederland en in de bezette gebieden vergelijken. Goh ik had niet vewacht dat er iemand zo dom was. Maar ik zie het toch maar weer.quote:Op zondag 11 maart 2007 04:43 schreef Doderok het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Slechts enkele titels uit de nederlandse pers![]()
Maar ik neem aan dat je enkel onschuldige kinderen mag doden als ze tot een ander volk behoren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |