quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:36 schreef Taurus het volgende:Ik vind 't 'n beetje simpel gedacht van sommige mensen dat Jaap het er zelf naar gemaakt heeft dat ie dik is. Goed, niemand anders doet dat voor hem uiteraard, maar niemand
wíl dik zijn, dus daar zit toch al 'n gegeven in dat 't blijkbaar ook met factoren buiten je wil te maken heeft. En ik geloof ook zeker wel dat 'n 'traumatische ervaring' daartoe kan bijdragen. Ik vind 't geen leuk persoon, maar ik denk wel dat er 'n hoop leed onder die lagen zit. Beetje kortzichtig dat veel mensen dat niet zien en alleen maar kotssmilies en scheldwoorden uit kunnen brengen.
Mijn bezwaar tegen Japie zit niet in het dik zijn.
Ik was erg benieuwd naar hem, vond het behoorlijk spannend en dacht even echt iemand te gaan zien die een worsteling met zichzelf en het leven aan zou gaan.
Ik was benieuwd naar zijn intellect en hoe hij dat zou gebruiken om tot een kennisoverdracht te komen.
Ik was benieuwd hoe positief het verschil Jaap zou zijn.
Er kwam een drammende zeurende onvolwassen onverantwoordelijke idioot binnen die geen enkel respect voor zichzelf, een ander, leven in het algemeen en zelf geen respect voor televisie kijkend nederland heeft.
Er kwam een volslagen imbiciel die de dikke mens een zeer slechte naam geeft ( zoals Natasja de surinaamse vrouw een slechte naam geeft, en Brian de Antiliaanse jongens een slechte naam geeft)
Het is erg jammer want ik vind ( afgezien van de totale mislukking van Eric als Drag Queen) dat Eric de homofiele man juist een zeer positief beeld geeft en Huub laat zien dat ADHD achtige hyperinteligentie lastig is als je iets moet doen op de manier van een ander. Ik ben zo vreselijk blij dat hij aan iedereen laat zien dat scholing/ dilpoma's halen en kennis hebben of vergaren vrij weinig met elkaar van doen hebben.
Ik ben vreselijk blij met de kracht van Sylvia die rustig haar weg gaat in de maffe omgeving van de Gouden Kooi.
Amanda? Dat is jammer, heel jammer. Ik hoop dat Amanda nog eens lief voor zichzelf zal worden.
Dus om mensen die Jaap niet mogen meteen af te branden? Nee. Maar door Jaap staan er dingen op mijn netvlies die er misschien wel nooit meer af gaan. Beelden die ik er misschien wel niet op had willen hebben. Ik heb wel moeite met mensen die een ander meteen als zielig bestempelen omdat die persoon zichtbaar afwijkt van het gemiddelde. Jaap is niet zielig, Jaap heeft IEDERE dag de kans om geen stomme dingen te doen. Toch maakt hij iedere dag een keus, net als jij en ik.