quote:Op maandag 12 maart 2007 00:36 schreef kless het volgende:
is dat dan oostere groentensoep met iets teveel bami in ivp vermicelli?
Of bami die slecht is afgegoten waar de roerbakgroenten en kruiden en vlees bijin gekomen is
dit is een noodle soup... dat is iets heel anders.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:36 schreef kless het volgende:
is dat dan oostere groentensoep met iets teveel bami in ivp vermicelli?
Of bami die slecht is afgegoten waar de roerbakgroenten en kruiden en vlees bijin gekomen is
geeft niet hoorquote:Op maandag 12 maart 2007 00:45 schreef Knoflook het volgende:
omg ik reageerde op hem.
Zou best kunnen. Het heeft tot z'n 4e jaar geduurd voordat ie eindelijk eens 'normaal' ging eten en niet meer zat te jengelen om bami-soup.quote:Op maandag 12 maart 2007 01:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vermoed dat je zoon dan een verkapte ve-tsin verslaving had
ook heerlijk, met een een lekkere hoeveelheid sambal(die van ABC) en bawang gorengquote:Op maandag 12 maart 2007 16:27 schreef jimjim1983 het volgende:
niemand die de mie goreng lekkerder vindt?
Ja, dat is èrg lekker! Goede tip, doe ik ook wel eens bij bouillon. Kan natuurlijk prima ook in de bamisoep.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:31 schreef Stereotomy het volgende:
Als tip kan ik geven: een paar blaadjes ijsbergsla erdoor. Ijsbergsla is typisch een groente dat normaal koud gegeten hoort te worden, maar Aziaten die naar Europa verhuisd zijn eten regelmatig kortgekookte ijsbergsla. Het is best lekker.
die dingen van Knorr zijn echt ranzig, helemaal zonder waterquote:Op maandag 12 maart 2007 17:31 schreef Stereotomy het volgende:
Anders dan die neppe Knorr dingen moet je inderdaad gewoon de soep HOUDEN. Het is verdorie noodle SOEP. Bij Knorr staat er bij de aanwijzingen dat je het af moet gieten.
Als tip kan ik geven: een paar blaadjes ijsbergsla erdoor. Ijsbergsla is typisch een groente dat normaal koud gegeten hoort te worden, maar Aziaten die naar Europa verhuisd zijn eten regelmatig kortgekookte ijsbergsla. Het is best lekker.
die dingen zijn per definitie ranzigquote:Op maandag 12 maart 2007 18:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die dingen van Knorr zijn echt ranzig, helemaal zonder water![]()
lol bij mij gaat er ook wel een doos per maand doorheen, maar voor de afwisseling is het wel lekker om ook nissin's in de kast te hebben liggen of een paar van die koreaanse versiesquote:Op maandag 12 maart 2007 21:12 schreef JMarsden het volgende:
Een echte Indo heeft IndoMie in de voorraadkast, en natuurlijk minstens een doos
Elke maand gaat er bij ons zo'n doos doorheen. Kost toch ook maar minder dan een tientje voor 40 van die pakjesOok weleens vreemdgegaan en Mama noodles en die van Unox ofzo geprobeerd: niet te vreten.. Vroeger, toen ik nog een jonge tempeh was, at ik weleens Ramen, dat is geloof ik Japanse bamisoep, maar vandaag de dag altijd IndoMie..
niet alleen zout, maar ook allemaal vage chemische smaakversterkers die je eigenlijk liever niet eten wilt......... Maar het blijft lekkerquote:Op maandag 12 maart 2007 21:24 schreef JMarsden het volgende:
IndoMie/bamisoep was altijd mijn ontbijt. Dat ging lang goed, totdat ik zo rond m'n 21ste wat meer voedingsstoffen (subtiel verwoord) vast ging houden. Toen ben ik het wat minder vaak gaan eten, en aan lichaamsbeweging gaan doen. Het werd ook iets te gewoon, dagelijks IndoMie. Nu geniet ik er ook veel meer van, en ben ook veel vaker andere smaken gaan proberen. Let er ook op dat je niet teveel van die bouillon gebruikt, zit erg veel zout in..
Ve-tsin vooral.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:29 schreef zquing het volgende:
niet alleen zout, maar ook allemaal vage chemische smaakversterkers die je eigenlijk liever niet eten wilt......... Maar het blijft lekker
ik wil verkering met jou zusjequote:Op woensdag 14 maart 2007 02:25 schreef Cici het volgende:
Mijn zusje was er erg gek op.
Ze kon de duurste kadoos krijgen met Sinterklaas, maar als er een pakje bamisoep (ingepakt in mooi papier) bij was, en ze die open maakte, had je het gelukkigste kind
Zelfs op school, Sinterklaas tijd, ouders worden gevraagd een kadootje voor kind te kopen, zodat ze dat op school kregen.
Raad eens wat zusje kreeg en waar ze superblij mee was![]()
Ze is nu 16 en er nog steeds gek op, maar wel ietsjes minder dan vroegah.
Water koken, bamisoep erbij, misschien een klein stukje bouillonblokje, en klaar is je bamisoep, afmaken met gebakken uitjes.
Ik zou eigenlijk dat zakje kruiden wat je erbij krijgt achterwege laten, en er zelf wat doorheen gooien, wordt de soep gelijk minder zoutig. M'n moeder heeft sinds jaar en dag altijd een diepvrieszakje fijngesneden selderij, prei en nog wat van dat groene spulquote:Op woensdag 14 maart 2007 01:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lekker spul hoor die noodle-soep.Maar kunnen ze niet iets meer hun best doen op die soep? Het is meer een hap zout met mie erdoor. Gewoon wat meer gedroogde groenten (prei, ui en wat pepertjes bijvoorbeeld) er door, wat kerrie er door en een beetje kippenbouillon er door. Dan zou het nog lekkerder zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |