quote:Op maandag 12 maart 2007 00:36 schreef kless het volgende:
is dat dan oostere groentensoep met iets teveel bami in ivp vermicelli?
Of bami die slecht is afgegoten waar de roerbakgroenten en kruiden en vlees bijin gekomen is
dit is een noodle soup... dat is iets heel anders.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:36 schreef kless het volgende:
is dat dan oostere groentensoep met iets teveel bami in ivp vermicelli?
Of bami die slecht is afgegoten waar de roerbakgroenten en kruiden en vlees bijin gekomen is
geeft niet hoorquote:Op maandag 12 maart 2007 00:45 schreef Knoflook het volgende:
omg ik reageerde op hem.
Zou best kunnen. Het heeft tot z'n 4e jaar geduurd voordat ie eindelijk eens 'normaal' ging eten en niet meer zat te jengelen om bami-soup.quote:Op maandag 12 maart 2007 01:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vermoed dat je zoon dan een verkapte ve-tsin verslaving had
ook heerlijk, met een een lekkere hoeveelheid sambal(die van ABC) en bawang gorengquote:Op maandag 12 maart 2007 16:27 schreef jimjim1983 het volgende:
niemand die de mie goreng lekkerder vindt?
Ja, dat is èrg lekker! Goede tip, doe ik ook wel eens bij bouillon. Kan natuurlijk prima ook in de bamisoep.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:31 schreef Stereotomy het volgende:
Als tip kan ik geven: een paar blaadjes ijsbergsla erdoor. Ijsbergsla is typisch een groente dat normaal koud gegeten hoort te worden, maar Aziaten die naar Europa verhuisd zijn eten regelmatig kortgekookte ijsbergsla. Het is best lekker.
die dingen van Knorr zijn echt ranzig, helemaal zonder waterquote:Op maandag 12 maart 2007 17:31 schreef Stereotomy het volgende:
Anders dan die neppe Knorr dingen moet je inderdaad gewoon de soep HOUDEN. Het is verdorie noodle SOEP. Bij Knorr staat er bij de aanwijzingen dat je het af moet gieten.
Als tip kan ik geven: een paar blaadjes ijsbergsla erdoor. Ijsbergsla is typisch een groente dat normaal koud gegeten hoort te worden, maar Aziaten die naar Europa verhuisd zijn eten regelmatig kortgekookte ijsbergsla. Het is best lekker.
die dingen zijn per definitie ranzigquote:Op maandag 12 maart 2007 18:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die dingen van Knorr zijn echt ranzig, helemaal zonder water![]()
lol bij mij gaat er ook wel een doos per maand doorheen, maar voor de afwisseling is het wel lekker om ook nissin's in de kast te hebben liggen of een paar van die koreaanse versiesquote:Op maandag 12 maart 2007 21:12 schreef JMarsden het volgende:
Een echte Indo heeft IndoMie in de voorraadkast, en natuurlijk minstens een doos
Elke maand gaat er bij ons zo'n doos doorheen. Kost toch ook maar minder dan een tientje voor 40 van die pakjesOok weleens vreemdgegaan en Mama noodles en die van Unox ofzo geprobeerd: niet te vreten.. Vroeger, toen ik nog een jonge tempeh was, at ik weleens Ramen, dat is geloof ik Japanse bamisoep, maar vandaag de dag altijd IndoMie..
niet alleen zout, maar ook allemaal vage chemische smaakversterkers die je eigenlijk liever niet eten wilt......... Maar het blijft lekkerquote:Op maandag 12 maart 2007 21:24 schreef JMarsden het volgende:
IndoMie/bamisoep was altijd mijn ontbijt. Dat ging lang goed, totdat ik zo rond m'n 21ste wat meer voedingsstoffen (subtiel verwoord) vast ging houden. Toen ben ik het wat minder vaak gaan eten, en aan lichaamsbeweging gaan doen. Het werd ook iets te gewoon, dagelijks IndoMie. Nu geniet ik er ook veel meer van, en ben ook veel vaker andere smaken gaan proberen. Let er ook op dat je niet teveel van die bouillon gebruikt, zit erg veel zout in..
Ve-tsin vooral.quote:Op maandag 12 maart 2007 21:29 schreef zquing het volgende:
niet alleen zout, maar ook allemaal vage chemische smaakversterkers die je eigenlijk liever niet eten wilt......... Maar het blijft lekker
ik wil verkering met jou zusjequote:Op woensdag 14 maart 2007 02:25 schreef Cici het volgende:
Mijn zusje was er erg gek op.
Ze kon de duurste kadoos krijgen met Sinterklaas, maar als er een pakje bamisoep (ingepakt in mooi papier) bij was, en ze die open maakte, had je het gelukkigste kind
Zelfs op school, Sinterklaas tijd, ouders worden gevraagd een kadootje voor kind te kopen, zodat ze dat op school kregen.
Raad eens wat zusje kreeg en waar ze superblij mee was![]()
Ze is nu 16 en er nog steeds gek op, maar wel ietsjes minder dan vroegah.
Water koken, bamisoep erbij, misschien een klein stukje bouillonblokje, en klaar is je bamisoep, afmaken met gebakken uitjes.
Ik zou eigenlijk dat zakje kruiden wat je erbij krijgt achterwege laten, en er zelf wat doorheen gooien, wordt de soep gelijk minder zoutig. M'n moeder heeft sinds jaar en dag altijd een diepvrieszakje fijngesneden selderij, prei en nog wat van dat groene spulquote:Op woensdag 14 maart 2007 01:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lekker spul hoor die noodle-soep.Maar kunnen ze niet iets meer hun best doen op die soep? Het is meer een hap zout met mie erdoor. Gewoon wat meer gedroogde groenten (prei, ui en wat pepertjes bijvoorbeeld) er door, wat kerrie er door en een beetje kippenbouillon er door. Dan zou het nog lekkerder zijn.
niet alleen voor studenten hoorquote:Op maandag 12 maart 2007 01:34 schreef Isabeau het volgende:
Echt studentenvoedsel!Als ik geen zin had om te koken, maar wel zin in een warme hap had dan was er altijd wel een zakje noodlesoup.
Elke chinees noemt dat zo, of het nou nissin is of een ander merkquote:Op maandag 12 maart 2007 01:00 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, tvp
Die dingen bevatten geraffineerde koolhydraten, teveel zout en vetsin, en je hebt na drie pakjes *nog* honger naar meer.
Ik noemde die dingen vroeger toen ik klein was altijd poppetjes-mie, vanwege het poppetje dat bij het merk Nissin erop staat:
[afbeelding]
Lekkah
quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:19 schreef SHOOOTO het volgende:
bij je lokale toko?
quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:29 schreef JMarsden het volgende:
Elke toko (Indische of Chinese supermarkt) heeft ze standaard in het assortiment..
gelukkig verschillen smaken, kwa smaak zijn er wel betere, maar nissins zijn 't beste als je nog dingen toevoegen wiltquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Sportback het volgende:
Nissin is zooo overrated... Voor de gecultiveerde tong probeer het merk MaMa Mie. Is thais. Verkrijgbaar bij de betere chinee supermarkt. A 65 eurocent de pak. Errrrrug lekker!!
niet als je snel eten wiltquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:21 schreef Sportback het volgende:
Bij noodles is het juist de bedoeling dat je het moet verrijken met ingredienten.
Je kan zo gek niet bedenken of je kan het erbij doen. Stukje paprika, los ei, knakworstjes, courgette, champignons.
Mama Mie vind ik dus echt niet lekker. Vergelijkend met IndoMie is die mie zo dun, slap, het mist wat. En de kruiden zijn alleen maar heet/pedis, verder geen bite ofzo. Natuurlijk kan je het wel opleuken met allerlei goodies, maar op zichzelf vind ik het maar niks.. Vooralsnog geen goede concurrent (in mijn ogen) van IndoMie..quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Sportback het volgende:
Nissin is zooo overrated... Voor de gecultiveerde tong probeer het merk MaMa Mie. Is thais. Verkrijgbaar bij de betere chinee supermarkt. A 65 eurocent de pak. Errrrrug lekker!!
je moet een keer die koreaanse eten, 't is dat ik ze nu niet thuis liggen heb anders had ik wel een foto voor je gemaakt. De gebruikte noodles zijn heel anders dan die van Nissin en IndoMiequote:Op woensdag 14 maart 2007 22:46 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Mama Mie vind ik dus echt niet lekker. Vergelijkend met IndoMie is die mie zo dun, slap, het mist wat. En de kruiden zijn alleen maar heet/pedis, verder geen bite ofzo. Natuurlijk kan je het wel opleuken met allerlei goodies, maar op zichzelf vind ik het maar niks.. Vooralsnog geen goede concurrent (in mijn ogen) van IndoMie..
haha klinkt als een echte Lonnyquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:13 schreef EricT het volgende:
hangt van de mood af hoe ik het klaarmaak maar ik eet het minimaal 1x per dag. Ik heb de pakjes van Indo-mie en yumyum als ik heel snel moet, maar meestal gebruik ik de indonesische halal (xD) mie verpakkingen, gewoon een stuk afbreken en dat koken, ik geef niets om de indomie kruiden..:
Als ik heel snel moet (indomie):
1) water koken
2) mie in kom doen, samen met (ingeblikte) groenten (chinese champignon, tauge, mais, etc)
3) kokend water erbij
4) 50% van de kruiden erbij, rest maakt het te zout enzo
5) afdekken
6) eten
Als ik tijd zat heb (mie zonder kruiden verpakkingen)
1a) Water koken, mie erbij, kecap scheutje erbij
1b) Thee water koken
2a) Wok op het vuur, olijfolie + sesamolie heet laten worden
2b) Fruit snijden (Ananas, lychee, rambutan, papaya)
3) Uit de vriezer mn voorgebakken kip en vlees stukjes erbij doen
4) Uit de koelkast de groenten erbij, tauge is dan echt het belangrijkste ingredient met chinese champigons en bamboe
5) Mie uit laten lekken en erbij gooien
6) Op zo hoog mogelijk vuur wokken (mbv wok met ronde randen, steel, en soeplepel) met wat water erbij en gebakken uitjes, klap sambal bajak toevoegen
7a) Het zooitje opgooien op je soeplepel en met een klap in je diepe bord gooien, garneren met vers fruit en kerupuk
7b) Groene thee met rietsuiker maken
SADAP PAR MAKANAN PAGI !
![]()
quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:52 schreef zquing het volgende:
[..]
je moet een keer die koreaanse eten, 't is dat ik ze nu niet thuis liggen heb anders had ik wel een foto voor je gemaakt. De gebruikte noodles zijn heel anders dan die van Nissin en IndoMie
jup deze bedoelde ik. Ze zijn wel pittigquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:46 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
[afbeelding]
volgens mij had ik deze gegeten en deze was echt pittig! Deze waren verkrijgbaar bij Wah Nam Hong toko's (en andere toko's)
ahaahaha Lonny Gerunganquote:Op woensdag 14 maart 2007 23:36 schreef Knoflook het volgende:
[..]
haha klinkt als een echte Lonny
[afbeelding]
loool indomie is goedkope troep, man. ik vind zo'n thais merk wel oké, ben de naam vergeten.quote:Op maandag 12 maart 2007 00:26 schreef Knoflook het volgende:
Dit is het Officiële Bami Soup topic.
![]()
Ramen, noedelsoep, instant bamisoep. Verschillende woorden voor hetzelfde. (Feitelijk klopt dat niet helemaal, maar is daar over zeuren echt prettiger dan instant bamisoep eten?) Het is het fastfood van Azië. Het is een van de produkten die iedereen altijd in de kast zou moeten hebben liggen, alleen weet nog niet iedereen dat.
[afbeelding]
het beruchte zakje bami soup.
Smaken.
Er zijn verschillende smaken:
Indomie Fried, Special Chicken, Chicken Curry, Onion Chicken, Fried Hot, Shrimp, Sotomie, Satay Fried, en Rendang.
Er zijn verschillende merken maar
[afbeelding]
is tog wel het grootste en lekkerste (naar mijn smaak.)
Het komt oorspronkelijk uit indonesie en is makkelijk te bereiden. Beetje water koken en erbij doen.
Natuurlijk is dat een onweetende belanda manier (Maleis voor blanke).
[afbeelding]
Variaties.
Er zijn vele soorten variaties te bedenken. Enkele voorbeelden:
fijngesneden prei, fijngesneden bosui, paksoi, champignons, reepjes courgette, blokjes tomaat,paddestoelen, uit blik, Chinese kool, blokjes vis (koolvis uit de diepvries),paar garnalen (ook diepvries), stukjes paprika,stukjes broccoli. en nog veel meer.
Het kost niet veel, maar is lekkerder dan een ordinair bakje friet.
ken je het niet ? Gewoon proberen dan !
bronnen: www.noedelsoep.nl en http://www.indomerchant.com/infriednood.html
Yum² is alleen lekker omdat het zo spot goedkoop isquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
Gister een beker good noodles opgeschranst, score: 6
daarna een zakje YumYum bacon, Score 5,6
Mama Mie is Thais, dat is pas troep.. Vind jij maar eens een pakje instant eten van ongeveer 50 cent dat een culinair hoogstandje is, dan mag je weer verder meepratenquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Trizzle het volgende:
loool indomie is goedkope troep, man. ik vind zo'n thais merk wel oké, ben de naam vergeten.
50 cent voor een pakje indomie? nogal duur... die shit is melig en korrelig en heeft een vies smaakje van zichzelf.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:00 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Mama Mie is Thais, dat is pas troep.. Vind jij maar eens een pakje instant eten van ongeveer 50 cent dat een culinair hoogstandje is, dan mag je weer verder meepraten![]()
pakjes indomie kosten hier gewoon 30-35 ct, vandaar dat ik 50 cent nogal duur vind.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:36 schreef EricT het volgende:
Daarom koop je gewoon een pak eier mie bij de lokale toko. 1,50 ofzo, en je kan er minimaal 4 keer van eten. Maarja dan komt het wel neer op eigen kookkunsten om hier iets van te maken![]()
volgende keer andere smakenquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:24 schreef EricT het volgende:
[..]
Yum² is alleen lekker omdat het zo spot goedkoop is![]()
Ik typte ongeveer, verschilt namelijk per toko. Ik koop ze altijd per doos, wat de prijs per zakje natuurlijk nog verder naar beneden drukt (meestal tussen de 15-25 cent)quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:37 schreef Trizzle het volgende:
pakjes indomie kosten hier gewoon 30-35 ct, vandaar dat ik 50 cent nogal duur vind.
Neeeeeee, die chili moet er in, heeeeeeeerlijk!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
hapseplat!
Ronde 2:
good noodles kerrie: best te eten, Olie gooi ik wegeen 6.5
yumyum kip: zonder olie met kruiden en chili: 6 ( is erg pittig ) (zonder chilipeper zal die hoger scoren)
die is idd jammergenoeg pasgeleden overleden, Maar hij was 95 jaar oud gewordenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neeeeeee, die chili moet er in, heeeeeeeerlijk!
Wat eentopic!
Stond er recent niet een stukje op de FP dat de bedenker van de bami-soep overleden was?
Zelf veel en vaak z'n eigen produkten gegetenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:05 schreef zquing het volgende:
[..]
die is idd jammergenoeg pasgeleden overleden, Maar hij was 95 jaar oud geworden
hmm die heb ik nooit gezienquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:54 schreef EricT het volgende:
en sateh ofzo dan? is dat niet ubergoor?
Die zag ik dus vandaag ook liggen, naast Mie Goreng Pedis, Ayam Special, Ayam Bawang, Beef, Shrimp, Ayam Goreng, Mie Goreng, Soto, Vegetable en Ayam Flavor. Dat zijn ze geloof ik bijna allemaal.. en ik zag nog IndoMie Cup 'o' Noodles, maar weet niet in welke flavor die was..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:39 schreef zquing het volgende:
er is ook een mie goreng rendang(volgens mij) versie, maar die moet je overslaan die is niet lekker
die cupnoodles van indomie heb ik nog niet gezien. Dat klinkt wel interessant voor als ik echt geen zin heb om iets te doenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:12 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Die zag ik dus vandaag ook liggen, naast Mie Goreng Pedis, Ayam Special, Ayam Bawang, Beef, Shrimp, Ayam Goreng, Mie Goreng, Soto, Vegetable en Ayam Flavor. Dat zijn ze geloof ik bijna allemaal.. en ik zag nog IndoMie Cup 'o' Noodles, maar weet niet in welke flavor die was..
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:13 schreef JMarsden het volgende:
Sate flavors zag ik wel van Unox Good Noodles geloof ik.. moet er eigenlijk ook niet aan denken, een bouillon die smaakt naar satesaus :S
k vond um iets te met de chiliquote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neeeeeee, die chili moet er in, heeeeeeeerlijk!
Wat eentopic!
Stond er recent niet een stukje op de FP dat de bedenker van de bami-soep overleden was?
Dan heb je nogniet genoeg soorten geprobeerd, na een tijdje kan alle verschillende soorten goed uit elkaar houdenquote:Op maandag 19 maart 2007 17:20 schreef JaFFe het volgende:
Hebben jullie niet het idee dat het niet veel uitmaakt welke smaak je koop?. Alles smaakt ongeveer hetzelfde.
Special chicken smaakt heel anders dan rendang hoorquote:Op maandag 19 maart 2007 17:20 schreef JaFFe het volgende:
Hebben jullie niet het idee dat het niet veel uitmaakt welke smaak je koop?. Alles smaakt ongeveer hetzelfde.
good noodles had ik 1x geprobeerd (toen het net uit was, kreeg ik zo'n sample pakje in mijn handen gedrukt), 1 hap en daarna mijn eigen voorraad noodles gepaktquote:Op maandag 19 maart 2007 22:40 schreef zquing het volgende:
een vriendin van me at altijd die good noodles, maar toen had ik haar een keer echte goede nissin gegeven en nu vind ze ook good noodles vies
dat zijn de nissin cupnoodles, erg handig als je alleen aan gekookt water kan komenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 05:10 schreef vats het volgende:
Een paar jaar geleden kocht ik regelmatig een merk cup noedels in de toko in rotterdam. Dit waren de allerlekkerste die ik ooit op heb.
mijn favo was beef sate, met echt strips rundvlees er in.
Ook lekker Kip met ei met echte stukken kip (flinke stukken dus)
Merk ben ik kwijt, maar ze waren altijd heel goed gevuld veel groenten en veel vlees, meestal zit er een schaafseltje in maar nee deze niet!
Dit is wreeed lekker... brand je je tong mee af...quote:Op woensdag 14 maart 2007 23:46 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
[afbeelding]
volgens mij had ik deze gegeten en deze was echt pittig! Deze waren verkrijgbaar bij Wah Nam Hong toko's (en andere toko's)
Niet helemaal mee eens. Heb gehoord dat er om de bami heen een soort plastic waslaag zit. Ze gieten het water na een tijdje af voordat ze verder kookten (en smaak toevoegen). Dus ik vraag me af of die waslaag wel gezond is.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:32 schreef JMarsden het volgende:
De bami zelf is niet zo slecht, maar het zakje kruiden dat erbij komt, daar zit niet echt veel gezonds in.
EricT: Terlaloe enak makanan jij!!
yep en zo hoort het ook!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:30 schreef Sportback het volgende:
[..]
Dit is wreeed lekker... brand je je tong mee af...
indomiequote:Op donderdag 22 maart 2007 20:26 schreef golfer het volgende:
Gisteren weer lekker een paar pakjes Indo-mie bij de toko gehaald.![]()
ja heeeeerlijk is het, vooral 's avonds laat, bij onze dagelijkse-aflevering-soprano-voor-het-slapen-gaanquote:
nee was geen nissin, waren een stuk beter! nissin was in vergelijking met dit merk niet zo heel lkkr.. maar dat merk, die waren zo mega lekker! Ga snel nog is wat tokos bezoeken om ze weer te vinden!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:48 schreef zquing het volgende:
[..]
dat zijn de nissin cupnoodles, erg handig als je alleen aan gekookt water kan komen
Jij vindt indo's toch vieze nikkers?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:19 schreef Trizzle het volgende:
[..]
loool indomie is goedkope troep, man. ik vind zo'n thais merk wel oké, ben de naam vergeten.
indo's zijn harstikke lief, domme babi!quote:Op maandag 26 maart 2007 12:01 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Jij vindt indo's toch vieze nikkers?
Maar wel bamisoep eten
mee eens isquote:Op maandag 26 maart 2007 23:52 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
indo's zijn harstikke lief, domme babi!![]()
zoveel tijd kost 't je toch niet?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
TOKO gevonden! alleen geen tijd gehad om ff naar binnen te lopen om te kijken
Kijk eens hier:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:56 schreef EricT het volgende:
Hoe bewaren jullie de groenten en vlees die je in de mie-soep wilt doen?
Iemand tips om groenten (en vlees enzo) zo lang mogelijk goed te houden? En welke soorten groenten zijn geschikt?
meestal gebruik ik groente die al in de koelkast ligt (voor latere maaltijden), dus vaak pak choi! Anders gaat er alleen vlees of knakworstjes. Af en toe doe ik blaadje ijsbergsla erbijquote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:56 schreef EricT het volgende:
Hoe bewaren jullie de groenten en vlees die je in de mie-soep wilt doen?
Ik vries zelf stukjes kippenvlees (gekookt in kippenbouillon) in, en vaak heb ik blikjes met bamboescheuten, chinese champignon staan...maar die groenten bederven best snel.
Iemand tips om groenten (en vlees enzo) zo lang mogelijk goed te houden? En welke soorten groenten zijn geschikt?
Zeewier erbij is iddquote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:42 schreef mecano het volgende:
Ik doe meestal wat diepvries stoomgroente in mijn noodles. Even kort in de magnetron en dan in de noodles of tegelijkertijd met de noodles meekoken. En afhankelijk wat er in de koelkast, keukenkasten en diepvries te vinden is, doe ik af en toe een surimi stick, champignons/paddestoelen, leftovers van de vorige dag erin. En vroeger deed ik weleens sesam en chilli olie erin. Een keer heb ik miso soep met wakame (zeewier) als de soepbasis gebruikt en het smaakte veel beter dan die pakjes smaakversterkers die erbij geleverd worden. Ik doe sowieso heel weinig van die spul erin, het is namelijk erg ongezond. Maar ik heb vroeger teveel (cup)noodles gegegeten dus eet nu nauwelijks meer. Ik prefereer udon noodles nu.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat "die Chinezen pas echt weten wat lekker eten is?" Wat een bullshit zeg. In China en Japan wordt instant noodles gewoon thuis gegeten als snack, en ze vinden het daar ook lekker. Vergelijk geen peren met appels.quote:Hoe gefabriceerd kan eten zijn. (Of ben ik nou zo verwend.. )... Ga 1x naar een echt Chinees eethuis in een Chinatown en eet daar bamisoep ipv die stuff uit die pakjes..
quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:42 schreef MargotTenenbaum het volgende:
ik kocht zo nu en dan die van Yumyum (garnaal of groenten) die ze bij de AH hebben en praktisch niets kost, maar goot het water er altijd af - jullie eten het dus met water? iemand aanraders voor goede toko's/merken in Amsterdam?
ik denk eerlijk gezegd dat die Yumyumvariant slecht te eten is met het water erbij, vandaar mn vraag om andere merkenquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, wat water hoor je er niet af te gieten. Da's typisch iets Nederlands, de reflex om het water af te gaan gieten. Kijk maar op de verpakkingen van welk merk dan ook: daar worden de noodles altijd in hun soep gepresenteerd, omdat het gewoon de bedoeling is om ze met de soep op te eten.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Dat "die Chinezen pas echt weten wat lekker eten is?" Wat een bullshit zeg. In China en Japan wordt instant noodles gewoon thuis gegeten als snack, en ze vinden het daar ook lekker. Vergelijk geen peren met appels.
"Een Chinatown" is doorgaans een gebiedje in een land buiten China waar veel Chinese winkeltjes en restaurant gevestigd zijn schat.quote:Ga 1x naar een echt Chinees eethuis in een Chinatown en eet daar bamisoep ipv die stuff uit die pakjes..
Instant noodles eten we thuis, voor beter eten gaan we idd naar een goed niet "VerNederlandst" Chinees restaurant. Maar daar wordt meestal niet zoveel noodlesoup gegeten. En het zijn totaal andere varianten van noodles/bami, die de meeste kennen. Droog of met soup maakt niet uit, elke keer wel weer een verassing als m'n pa wat besteld in het restaurant.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Dat "die Chinezen pas echt weten wat lekker eten is?" Wat een bullshit zeg. In China en Japan wordt instant noodles gewoon thuis gegeten als snack, en ze vinden het daar ook lekker. Vergelijk geen peren met appels.
Als je toch bij Fat Kee bent, loop dan een stukje door Sing Kee. Als een kleine boef at ik daar al noodles, niet veel veranderd daar.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:37 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik snap echt niet dat jullie dit zo uber lekker vindenIk eet dit echt alleen bij haast/geen zin om te koken.. en dan nog liever niet.
Hoe gefabriceerd kan eten zijn. (Of ben ik nou zo verwend..
)... Ga 1x naar een echt Chinees eethuis in een Chinatown en eet daar bamisoep ipv die stuff uit die pakjes..
In Den Haag tegenover de Bijenkorf (bij de Gedempte Burgwal) zit echt een heavenly restaurantje (Fat Kee)..Het ziet er niet uit, maar super lekker eten (en vooral de bamisoep.. )DIE moet je proberen.
Oja, als ik dit "moet"eten, dan eet ik deCup Noodles en de Indomie van de toko, die zijn nog het meest te pruimen.
In Hong Kong was ik al lui genoeg om ff naar de markt te lopen voor een kom noodles, dus gewoon een instant noodles gepakt en smikkelen.quote:Maargoed, ik vergelijk alleen maar de bamisoep uit pak, en "verse" bamisoep. Die eerste hoef je echt niet meer zodra je
eenmaal bamisoep proeft die niet uit een pakje komt.
Precies wat ik zeg: waarom is in heel Azie instant noodlesoep zo populair dan, als zij buiten de deur ook regelmatig verse noodlesoep kunnen eten, en het eenvoudig is om ingredienten te vinden om zelf verse noodlesoep te maken? Het een is gewoon voor thuis, quick n dirty, en het andere maak je gewoon zelf vers of je gaat naar een zaak toe waar het vers voor je gemaakt wordt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:47 schreef Cutebutpsycho het volgende:Maargoed, ik vergelijk alleen maar de bamisoep uit pak, en "verse" bamisoep. Die eerste hoef je echt niet meer zodra je
eenmaal bamisoep proeft die niet uit een pakje komt.
Same here. En mijn oma probeerde me altijd het pakje ve-tsin afhandig te maken omdat dat slecht voor me zou zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:39 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
Als je toch bij Fat Kee bent, loop dan een stukje door Sing Kee. Als een kleine boef at ik daar al noodles, niet veel veranderd daar.![]()
[..]
In Hong Kong was ik al lui genoeg om ff naar de markt te lopen voor een kom noodles, dus gewoon een instant noodles gepakt en smikkelen.
Dé uber-toko in Amsterdam is Wah Nam Hong, tegenover de Makro in Duivendrecht.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:42 schreef MargotTenenbaum het volgende:
ik kocht zo nu en dan die van Yumyum (garnaal of groenten) die ze bij de AH hebben en praktisch niets kost, maar goot het water er altijd af - jullie eten het dus met water? iemand aanraders voor goede toko's/merken in Amsterdam?
Nee, je kan namelijk die noodles ook eerst koken en dan opbakkenquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, wat water hoor je er niet af te gieten. Da's typisch iets Nederlands, de reflex om het water af te gaan gieten. Kijk maar op de verpakkingen van welk merk dan ook: daar worden de noodles altijd in hun soep gepresenteerd, omdat het gewoon de bedoeling is om ze met de soep op te eten.
Ja, en je kunt het rauw opeten.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:31 schreef EricT het volgende:
[..]
Nee, je kan namelijk die noodles ook eerst koken en dan opbakken![]()
Naja, instant noodles zijn niet alleen bedoeld voor de soepversie als je dat bedoelt. Rauw zijn ze ook wel lekker trouwensquote:Op donderdag 29 maart 2007 21:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, en je kunt het rauw opeten.
De vraag was wat de standaard bedoeling van Noodle Soup is, en dat is de Soup erin laten.
vroeger at ik die noodles gewoon zo uit de verpakkingquote:Op donderdag 29 maart 2007 22:40 schreef EricT het volgende:
[..]
Naja, instant noodles zijn niet alleen bedoeld voor de soepversie als je dat bedoelt. Rauw zijn ze ook wel lekker trouwens
open er een topic over!quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:46 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
vroeger at ik die noodles gewoon zo uit de verpakkingnet als chips. Vroeger at ik wel meer rare dingen
![]()
ik breek bijna altijd een stukje van mn mie af voordat ik het in het water gooiquote:Op donderdag 29 maart 2007 22:46 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
vroeger at ik die noodles gewoon zo uit de verpakkingnet als chips. Vroeger at ik wel meer rare dingen
![]()
Veel indo's eten rauwe noodles, bij gebrek aan water of luiheid xDquote:Op donderdag 29 maart 2007 22:48 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
haha, vreemd genoeg was (is) het best lekker. Alleen mijn moeder vond het niet zo ok..![]()
TOPIC zeg ik je!quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:48 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
haha, vreemd genoeg was (is) het best lekker. Alleen mijn moeder vond het niet zo ok..![]()
ik ben ook indo en eet 't wel rauw?quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:39 schreef JMarsden het volgende:
Rauwe noodles eten, heb het nog nooit gedaan (en ik ben Indo)
Hehe, nee was een reactie op EricT, die postte dat sommige Indo's noodles rauw etenquote:
whahahaa emping te hardquote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:07 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Hehe, nee was een reactie op EricT, die postte dat sommige Indo's noodles rauw etenIk dus niet.. lijkt me zo hard! Maar goed, sommige onwetende belanda's vinden emping goreng al te hard om te eten..
![]()
Idd namu namu geeft veel gepruts, maar minder dan lemperquote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:35 schreef JMarsden het volgende:
Haha, ik denk ook dat risoles meer iets is dat je bij Indischen en Indonesische lui zult aantreffen. Vriendin van me (Ambonese roots) vind risoles ook erg lekker, maar treft het nooit bij haar familie aan, en komt daarvoor ook altijd mijn kant opMaar ja, lemper inderdaad ook erg goede makan kecil! Namu-namu (pasteitjes) moet ik binnenkort ook maar eens maken, lekker makkelijk
Wel veel geknoei in de keuken (in tegenstelling tot bamisoep), maar oh zo lekker. Maak ze altijd wel zonder stukjes gekookte ei..
Maar over tot de orde van de dag (ontopic dus), zonet weer 2 pakjes IndoMie Goreng Pedis op, ibu had nog wat kip voor me gebakken, dus kon dat ook lekker gepeld en al door de mie halen, en dan zit je goed vol
Jij poetst je tanden niet?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:34 schreef Jessi het volgende:
Woei! Ik werd nieuwsgierig naar aanleiding van dit topic, gisteren mijn eerste bamisoepje gegeten. Ik was niet onder de indruk, mijn visite 's avonds wel. Wat heb jij gegeten??! Ja uhm, bamisoep. Dat leuke zakje met "flavoured oil" is dus echt de sterkste knoflookolie die ik ooit heb gegeten...
Beter poetsen danquote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
knoflook![]()
en je krijgt knoflooklucht bijna niet weg
AH, is wel redelijk normaalquote:Op zondag 1 april 2007 16:49 schreef roburt het volgende:
in welke normale winkel kan je een beetje lekkere bami soup kopen
Ik weet dat ik lekker ben..quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
knoflook![]()
en je krijgt knoflooklucht bijna niet weg
ABC tropical chili, in een flesquote:Op maandag 12 maart 2007 16:31 schreef zquing het volgende:
[..]
ook heerlijk, met een een lekkere hoeveelheid sambal(die van ABC) en bawang goreng
ik vind die niet zo fijn, doe mij maar de normalequote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:26 schreef Rolex18038 het volgende:
Wat mij betreft is dit de lekkerssssssssste:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zoiets als wijn proeverij, maar dan andersquote:
mocht je bij een wijnproeverij niet te wijn uitspugen?quote:Op zondag 10 juni 2007 18:06 schreef kless het volgende:
[..]
Zoiets als wijn proeverij, maar dan anders
dat is volgens mij wel de bedoeling? alleen opzuipen is veel lekkerderquote:Op zondag 10 juni 2007 18:20 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
mocht je bij een wijnproeverij niet te wijn uitspugen?![]()
Ik kom er net vandaan. BamiSoup walhallaquote:Op zondag 10 juni 2007 15:32 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik ben bij de 'oosterse' supermarkt geweest van Chinatown in Beverwijk (bij de Zwarte Markt). De keuze in Noodle Soup hier is werkelijk indrukwekkend!
Zou er animo zijn voor een 'proef'-meet? Als de opkomst niet te klein is dan kunnen we voor 3-4 euro per persoon zo ongeveer élke smaak die ze hebben gaan uitproberen!
cup noodles is te doen als je trek hebt, kokend water overheen, minuutje wachten en happen maar. Je moet eens de toko's hier in Rotterdam bezoeken, rijen volquote:Op zondag 10 juni 2007 22:20 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik kom er net vandaan. BamiSoup walhalla![]()
[afbeelding]
Ik ben er ook geweest (stom dat ik dit topic nu pas zie)quote:Op zondag 10 juni 2007 22:20 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Kzou gewoon bij de toko kopen, die supermarkt noodles zijn veelste duur en smaken niet eens zo bijzonderquote:Op zondag 1 april 2007 16:49 schreef roburt het volgende:
in welke normale winkel kan je een beetje lekkere bami soup kopen
lol, je username is zelfs ikhouvannoodles en dan kom je nu pas. Koreaanse is ook mijn favoriet, lekker HOT!quote:Op maandag 18 juni 2007 18:53 schreef ikhouvannoodles het volgende:
hmmm noodles![]()
![]()
, jammer dat ik deze topic niet eerder heb gezien
![]()
njaa mijn favorieten zijn de japanse noodles (Nissin) en koreaanse. Vooral die koreaanse, die hebben altijd van die grote verpakkingen
![]()
Kvind Indomie niet zo lekker, ze zijn ook altijd zo goedkoop![]()
Stond al vermeld op pagina 2, maar ik post 'm nog een x omdat ie zo lekker isquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:54 schreef Knoflook het volgende:
Hoe heten die Koreaanse dan ? ff proberen..:D
Ziet er eng uit... maar tog proberenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:58 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
Stond al vermeld op pagina 2, maar ik post 'm nog een x omdat ie zo lekker is![]()
[afbeelding]
As we speak.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:28 schreef xxjosjex het volgende:
Heerlijk die IndoMie!! Schrimp flavour met extra garnalen erdoor of wat zeevruchten.....Mjammie!!!
lijkt wel een vuurwerkpaket ofsoquote:Op zondag 10 juni 2007 22:20 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
[afbeelding]
doet me denken aan noodle soup die ik in australië op heb. weet niet zeker of het deze is. volgens mij was het in ieder geval koreaanse. en heerlijk!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:58 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
Stond al vermeld op pagina 2, maar ik post 'm nog een x omdat ie zo lekker is![]()
[afbeelding]
quote:Op maandag 25 juni 2007 00:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
echt volgende week ofzo ga ik maar eens naar beverwijk naar de bamisoep walhalla.. alleen iemand een adres voorme? :p
www.chinatown.nlquote:Bereikbaarheid
Routebeschrijving
Route per auto
Vanaf Amsterdam A9 richting Alkmaar
Vanaf Amsterdam neemt u de A9 Amsterdam-Alkmaar. U neemt de Wijkertunnnel en verlaat vervolgens bij afslag 8 (Bazaar) de snelweg. Aan het einde van de afrit gaat u bij de rotonde linksaf over de snelweg. Bij de volgende rotonde gaat u rechtdoor en bij de derde rotonde rechtsaf (Ringvaartweg). Aan uw rechterhand bevindt zich het parkeerterrein P1.
Slimme sluiproute:
vanaf Amsterdam Sloterdijk (N202) naar Beverwijk.
Vanaf Alkmaar A9 richting Amsterdam:
Vanaf Alkmaar neemt u de A9 Alkmaar-Amsterdam. U neemt afslag 8 (Bazaar), aan het einde van de afrit volgt een rotonde, u gaat linksaf. Bij de tweede rotonde rechtsaf (Ringvaartweg). Aan uw rechterhand bevindt zich het parkeerterrein P1.
Vanaf Zaandam (N246)
Vanaf Zaandam (N246) neemt u de tweede rotonde links, vervolgens de eerste weg rechts (Randweg) en dan de eerste links (Industrieweg). Aan uw rechterhand bevindt zich het parkeerterrein P4.
Slimme sluiproute:
vanaf Zaandam (N246) via Uitgeest (N203) naar Beverwijk (A9).
Vanaf Haarlem (N208)
Vanaf Haarlem rijdt u via de N208 richting IJmuiden -Velsertunnel naar Beverwijk (A22). U neemt direct na de Velsertunnel afslag Bazaar. Bij de stoplichten gaat u linksaf (Parallelweg). De borden P Bazaar leiden u vervolgens naar de parkeerterreinen van de Bazaar.
Routeplanner voor de auto, postcode 1948 PH:
Beverwijk is mij iets te ver voor bami soupquote:Op maandag 25 juni 2007 00:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
ah gaat goed komen...
gaan dr mischien binnenkort nog andere FOK!erts heen?
Ik heb er een paar weken geleden echt een big-ass plaatstalen wok gekocht, maar ik moet nog een ring hebben voor op mijn fornuis...zijn alleen steeds uitverkocht, dus ja, ik moet er nog wel een keer heen...quote:Op maandag 25 juni 2007 00:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
ah gaat goed komen...
gaan dr mischien binnenkort nog andere FOK!erts heen?
Lang leve de les op school.quote:
Het is aannemelijker dat je het Markermeer over moet. Maar dat is slechts een detail.quote:
Nee was niet mijn ding. Terug naar mijn IndoMie !quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:58 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
[afbeelding]
In dat geval heb je gelijk. De dijk Enkhuizen-Lelystad is de scheidslijn tussen het IJsselmeer en het Markermeer.quote:Op maandag 25 juni 2007 09:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
mag ik ook al geen typo's meer maken?
en volgens mij is het nog steeds het ijselmeer ipv markermeer?gezien ik over de afsluitdijk zal?
nope.. utrecht en dat is net zo ver per OVquote:Op maandag 25 juni 2007 11:54 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
In dat geval heb je gelijk. De dijk Enkhuizen-Lelystad is de scheidslijn tussen het IJsselmeer en het Markermeer.
Maar goed: het is wat offtopic. Had je op de site van Oriental Group (de uitbater van de supermarkt) gekeken of je dichterbij terecht kon?
geen probleem, ieder zijn eigen smaak, ja toch!quote:Op maandag 25 juni 2007 10:39 schreef Knoflook het volgende:
[..]
Nee was niet mijn ding. Terug naar mijn IndoMie !![]()
Normaliter zou ik dat ook zeggen, maar ik ben er geweest en ze hebben echt zo ongelofelijk veel keuze....quote:Op maandag 25 juni 2007 21:37 schreef boylovesgirl het volgende:
dude je gaat toch niet helemaal naar beverwijk enkel voor bamisoep? iedere stad heeft toch wel een of andere over prized toko zo langzamerhand...
en dr is meer in beverwijk x) dusquote:Op maandag 25 juni 2007 22:33 schreef Fendy het volgende:
[..]
Normaliter zou ik dat ook zeggen, maar ik ben er geweest en ze hebben echt zo ongelofelijk veel keuze....
haha maar ik wil eens ruime keuze hebbenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:10 schreef boylovesgirl het volgende:
ik heb ff gekeken wat ik hier in de kast heb liggen: nong shim. zijn dik en je hebt allerlij soorten flavourings. die zullen ze toch wel hebben bij jou in de buurt? of iets vergelijkbaars. uiteindelijk kun je er maar een tegelijk eten. en een hele week alleen maar 'cup' noodle eten... (dat ze veel meer in Bwijk hebben geloof ik graag, mijn vriendinnetje wilt er ook al erg graag naar toe.., shoppen is shoppen)
Ik was er gister ook!quote:Op zondag 22 juli 2007 13:08 schreef borisz het volgende:
Ik ben gister in beverwijk geweest en heb wat meegenomen
vandaag de eerste
van het merk Nissin, Teriyaki beef flavor![]()
Oeh dat klinkt goed!quote:Op zondag 22 juli 2007 13:08 schreef borisz het volgende:
Ik ben gister in beverwijk geweest en heb wat meegenomen
vandaag de eerste
van het merk Nissin, Teriyaki beef flavor![]()
Die was aardig, mijn broertje had een kip nogwat en die was een stuk lekkerder. Die was ook iets kruidiger/pittiger. Dat vond ik wel lekkerderquote:Op maandag 23 juli 2007 12:02 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt goed!
Laat ff weten hoe die gesmaeckt heeft
Ik wilde net zeggenquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:40 schreef Fendy het volgende:
Hmzz..denk dat Beverwijk dinges effe niet zo handig is...tenzij je je bamisoep graag gegrilled hebt
Ja, toch wel...ik had er van het merk "Mama" met peking eend smaak, garnaal, zoete garnaal en nog wat andere smaken vandaan...allemaal erg lekkerquote:Op zondag 12 augustus 2007 23:40 schreef Knoflook het volgende:
Hebben ze in Beverwijk dan ook echt meer speciale? Vergeleken bij een goede toko dan ?
Ik neem altijd 3 pakjes, met vlees erdoor en soms wat soepgroente. Prima avondmaaltje voor mijquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:17 schreef krioro het volgende:
vaak heb ik na een bordje noodle soup zoiets van mwoah ik zou best wat meer lusten. gisteren had ik redelijke honger dus ik dacht laat ik eens twee pakjes (saimin krab) bij elkaar in de pan gooien. mijn ervaring:
1. het steelpannetje wat ik altijd gebruik leek ruim genoeg maar bij het toevoegen van het tweede zakje zooi schuimde het op tot nét iets over de rand.![]()
2. de hoeveelheid soep van twee pakjes vind ik op het randje. de soep op zich is niet echt geschikt als maaltijdsoep of zo dus smaakt het ook niet echt meer mocht je er te veel van binnenkrijgen in één keer.
3. tegen de tijd dat ik alles bijna op had bleek een verdubbeling van de hoeveelheden toch best wel een groot verschil te zijn. de twee pakjes noodles zouden gecombineerd met wat groente en vlees of vis of zo een redelijk forse maaltijd opleveren. (en ik neem de noodle soup altijd als tussendoortje of bij het ontbijt of zo for the record)
4. ook hakten de kunstmatige smaakjes er goed in. net als bij de soep moet je daar naar mijn mening niet te grote doses van nemen. meer dan deze dubbele portie zou met vrij grote zekerheid tot misselijkheid geleid hebben.
conclusie: niet voor herhaling vatbaar tenzij ik heel erge honger heb óf besluit er een volwaardige maaltijd van te maken.![]()
Dan moet je echt die van mama proberen. Zit een zakje boemboe (kruidenpasta) in, een zakje garnalenkruiden en een zakje chilizooi!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Oh shit, cool, een online noodle shop!
Ik vind Koreaanse heeeeel lekker, zo pittig, niet normaal meer.
En altijd garnalensmaak, of kip als het niet anders kan.
Ik heb het liefst van die soorten waar apart van dat pittige poeder bij zit!
oh-oh weet het, die noodles zijn lekker scherp!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Oh shit, cool, een online noodle shop!
Ik vind Koreaanse heeeeel lekker, zo pittig, niet normaal meer.
En altijd garnalensmaak, of kip als het niet anders kan.
Ik heb het liefst van die soorten waar apart van dat pittige poeder bij zit!
oh ik heb hier ook wel chilipepers in poedervorm hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:27 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
oh-oh weet het, die noodles zijn lekker scherp!![]()
kan ook natuurlijk, maar i.c.m. koreaanse noodlesquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh ik heb hier ook wel chilipepers in poedervorm hoor![]()
dan krijg je elke noodles mee pittigquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:42 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
kan ook natuurlijk, maar i.c.m. koreaanse noodles![]()
Moet je eens madam jeanet proberenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan krijg je elke noodles mee pittig
heb ook versche pepers![]()
dan brand je echt je strot weg :x
Mietjes,quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan krijg je elke noodles mee pittig
heb ook versche pepers![]()
dan brand je echt je strot weg :x
no thnxquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:55 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Mietjes,probeer maar eens een madame jeannet dan piep je wel anders
Ja ik dat anderequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
no thnx
wil mn strot heel houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:03 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ja ik dat andereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
als het al niet binnenkomt.. komt het er ook niet uit! d0h
:p
Verantwoord is het niet. Als je het hebt over calorieën en waar dat vandaan komt: de gefrituurde noodles zijn gewoon geraffineerde koolhydraten zonder vezels. Even 'lege' calorieën als de koolhydraten in een klontje suiker wat mij betreft. En nog wat vet van het frituren uiteraard.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:03 schreef jpg97 het volgende:
hier kun je best veel soorten online kopen:
http://www.noodleshop.nl/
hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid caloriën en vetten bij bamisoep?
Is het een verantwoord tussendoortje of kun je net zo goed een frietje mayo eten?
Ik bedoelde dus dat ik er meer last van zou hebben bij het eruiitgaan dan bij het binnenkomen enzo, dat dat meer de reden is dat ik het niet eetquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]![]()
als het al niet binnenkomt.. komt het er ook niet uit! d0h
:p
ZIjn dat die platte rice noodles? Die vindt ik persoonlijk minder dan de ronde, wat stevigere variantquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:06 schreef Curiosity het volgende:
[afbeelding]
Dit merk is ook erg goed, ik heb meestal de beef variant.
Er staat op de verpakking bami noodles van tarwemeelquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
ZIjn dat die platte rice noodles? Die vindt ik persoonlijk minder dan de ronde, wat stevigere variant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |