1. Toevallig ken ik een aantal mensen binnen dat circuit. Geslaagde top-managers die na een aantal jaren executive board en een top 10 MBA-opleiding toch echt niet in Nederland gaan werken omdat het salaris niet goed genoeg is.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:46 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als je gelijk zou hebben zou je verwachten dat:
1) Het bedrijfsleven nu al steen en been klaagt dat managers massaal naar de VS emigreren.
2) Het Nederlandse bedrijfsleven op dit moment volop gebruikt maakt van topmanagers uit Oost-Europa bij gebrek aan Nederlanders. Voor hen zijn managerssalarissen immers een stuk aantrekkelijker dan in hun eigen land.
quote:De feiten zijn totaal anders. Conclusie: dat buitenland-argument is zwaar overdreven.
Zelfs als er een forse kleptocratentax in Nederland zou komen staan ze in Oost-Europa of India in de rij om in Nederland te mogen werken als topmanager.
[..]
Waar precies kun je dat terugvinden in de vorige 4 topics? Ik ga er tenminste vanuit dat je die eerst hebt gelezen voordat je met dit soort grote woorden komt.
Top managers uit Oost Europaquote:Op zondag 11 maart 2007 22:49 schreef paparia het volgende:
2. Topmanagers uit oost-europa komen hier ook niet, die kunnen ook beter in andere buitenlanden aan de slag. Oost europa is voornamelijk actueel op de arbeidsmarkt door laag geschoolde arbeid. En zelfs dat is op zijn retour. Kijk maar naar het aantal oost europese vrachtwagenchauffeurs die voor Nederland rijden.
En wat zou er moeten gebeuren als mensen toch meer betaald worden dan de premier?quote:Op maandag 12 maart 2007 09:58 schreef rood_verzet het volgende:
Wat dacht je van niet meer verdienen dan de premier? In ieder geval niet in geprivatiseerde overheidssectoren en de ambtenaarfuncties zelf. Je kunt echter niet beslissen over het inkomen van een iemand met een topfunctie van een onafhankelijk bedrijf. Niet in dit systeem in ieder geval. Ik zelf zou vinden dat iedereen betaald moet worden naar hetgene wat hij of zij zelf produceert. En niet het geld neemt van iemand die het werk voor hem of haar doet.
Dat komt omdat TS -of althans de grootste poster- geen problemen heeft met verschillende lonen (dus geen max.) naar wel met beloningen.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nu nu al 5 topics vol met gehuil gehoord dat men zoveel verdienen doet, maar niemand is in staat geweest te zeggen wat nu een maximaal inkomen zou moeten zijn, en wat de overheid aan maatregelen zou moeten zijn bij mensen die meer als dat verdienen.
Dat is lood om oud ijzer, ik krijg ook een bonus en die wordt heel normaal met mijn inkomstenbelasten verrekend.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:27 schreef Tup het volgende:
[..]
Dat komt omdat TS -of althans de grootste poster- geen problemen heeft met verschillende lonen (dus geen max.) naar wel met beloningen.
Lezen. In OP staan er een paar genoemd. Evenals een antwoord op je maximum. Ik blijf dat niet herhalen.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nu nu al 5 topics vol met gehuil gehoord dat men zoveel verdienen doet, maar niemand is in staat geweest te zeggen wat nu een maximaal inkomen zou moeten zijn, en wat de overheid aan maatregelen zou moeten zijn bij mensen die meer als dat verdienen.
Denk je dat er nog geinvesteerd gaat worden in NL als je over je inkomen boven het door je voorbeeld miljoen een hoge belasting komt?quote:Op maandag 12 maart 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lezen. In OP staan er een paar genoemd. Evenals een antwoord op je maximum. Ik blijf dat niet herhalen.
jij denkt dat bedrijven hier niet meer zullen vestigen als topinkomens worden afgevlakt? Nog steeds vestigen hier bedrijven maar al te graag, omdat het ondernemersklimaat hier zo bijzonder aantrekkelijk is. Dat hangt echt niet van 1 salaris af.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je dat er nog geinvesteerd gaat worden in NL als je over je inkomen boven het door je voorbeeld miljoen een hoge belasting komt?
Wat denk je dat dit gaat betekenen voor de werkeloosheid als er niet meer geinvesteerd wordt en wat de kosten daarvan zijn, sociaal, moreel en financieel?
In het kort, je vind het moreel dus beter dat de werkeloosheid oploopt als die paar mensen die veel verdienen 100% belasting betalen over hun top, hoewel de inkomsten daaruit een lachertje zijn tov de kosten van de werkeloosheid
Ik zeg investeren, dat is meer dan alleen het vestigen van bedrijven, dat is het starten van nieuwe bedrijven. Het ondernemersklimaat in NL is gunstig omdat het loont te investeren, als je verdiensten op je investering worden afgevlakt door de overheid is dat snel voorbij.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
jij denkt dat bedrijven hier niet meer zullen vestigen als topinkomens worden afgevlakt? Nog steeds vestigen hier bedrijven maar al te graag, omdat het ondernemersklimaat hier zo bijzonder aantrekkelijk is. Dat hangt echt niet van 1 salaris af.
quote:Op maandag 12 maart 2007 07:47 schreef FJD het volgende:
[..]
Top managers uit Oost EuropaIdee is leuk hoor maar het kennis niveau op bedrijfskundig gebied in Oost Europa is om te huilen en op geen enkele maar dan ook geen enkele manier te vergelijken met niveau in het Westen. Denken dat er een zooi top managers uit Oost Europa zijn is dan ook verschrikkelijk naïef en het is dan ook geen steekhoudend argument.
Dat laatste doet de overhied ook niet, en daar ben ik dan ook voor. Maar wel als partijen hun verantwoordelikjheid nemen, dan kan dat ook. Wat betreft die topsalarissen is dat belslist niet het geval...Als partijen hun verantwoordelikjheid niet nemen, dan rest niets anders dat overhied ingrjpt. Hetzelfde als partijen zich niet houden aan de regels mbt mededinging, dan grijpt de authoroteit net zo goed in (omdat het maatschappelijk ook niet wenselijk is).. Dus waarom niet als het om die salarissen gaat.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zeg investeren, dat is meer dan alleen het vestigen van bedrijven, dat is het starten van nieuwe bedrijven. Het ondernemersklimaat in NL is gunstig omdat het loont te investeren, als je verdiensten op je investering worden afgevlakt door de overheid is dat snel voorbij.
ik zou je nogmaals dringend willen vezoeken hiermee te stoppen op zo op de man te spelen. Je maakt er een sport van. Ik heb het meedere keren aan de orde gesteld ik waarschuw je nu echt voor de laatste keer. De volgende keer, dan is het over en uit wat mij betreft en serveer ik je af als discussie partner. Ik mag toch op zijn minst vragen mensen hier in hun waarde te laten.quote:Zoals ik al eerder zei, je hebt de ballen verstand waar je het over hebt.
Als het niet kan zoals het zou moeten (partijen nemen zelf verantwoordelijkheid), dan moet het maar zoals het kan...quote:Je hebt het nu weer over salaris bijvoorbeeld. Wat wil je nu eigenlijk, de inkomens begrenzen, de salarissen begrenzen, de bonussen begrenzen?
Is daarme het bewijs gelverd dat denivellering leidt tot grotere welvaart voor brde groepen. Den khet dus niet.quote:Landen in Europa die hebben gedenivileerd (dus mensen die veel verdienen daar veel van laten houden) zoals NL, UK of Ierland hebben een veel sterkeren economische groei gehad in de laatste 15 jaar dan landen die dat niet doen en veel nivileren en hoge inkomens bestraffen (D, Fr, I)
Kijk eens naar de UK, daar betaal je een procent of 27 als toptarief, en de UK heeft zich in de laatste 20-25 jaar van een BNP per capita wat lager lag als de DDR ontwikkeld tot een land wat economisch zeer sterk is en wat een BNP per capita tot de hoogste in de EU ligt.
Als iedereen maar deelt in die welvaartstoename, dan krijgt iedereen mijn zegen. De praktijk is echter dat de sterksten aan de haal gaan met de buit en rest voor het nakijken heeft. Dat is het probleem. De topman krijgt er exorbitant veel bij; de gewone werknemer mag blij zijn als die 2% haalt....quote:Rijk worden is okay, dat brengt welvaard.
Omdat het alleen maar negatieve gevolgen heeft, en symboolpolitiek is.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste doet de overhied ook niet, en daar ben ik dan ook voor. Maar wel als partijen hun verantwoordelikjheid nemen, dan kan dat ook. Wat betreft die topsalarissen is dat belslist niet het geval...Als partijen hun verantwoordelikjheid niet nemen, dan rest niets anders dat overhied ingrjpt. Hetzelfde als partijen zich niet houden aan de regels mbt mededinging, dan grijpt de authoroteit net zo goed in (omdat het maatschappelijk ook niet wenselijk is).. Dus waarom niet als het om die salarissen gaat.
Kom dan eens met zinnige inhoudelijke antwoorden op waar je grenzen wil en hoe dat gehandhaaft zou moeten worden. Veel meer als te lopen calimero spelen doe je namelijk niet.quote:ik zou je nogmaals dringend willen vezoeken hiermee te stoppen op zo op de man te spelen. Je maakt er een sport van. Ik heb het meedere keren aan de orde gesteld ik waarschuw je nu echt voor de laatste keer. De volgende keer, dan is het over en uit wat mij betreft en serveer ik je af als discussie partner. Ik mag toch op zijn minst vragen mensen hier in hun waarde te laten.
Zoals ik zeg, geef een een zinnig inhoudelijk antwoord.quote:Als het niet kan zoals het zou moeten (partijen nemen zelf verantwoordelijkheid), dan moet het maar zoals het kan...
[..]
Weet het wel zeker.quote:Is daarme het bewijs gelverd dat denivellering leidt tot grotere welvaart voor brde groepen. Den khet dus niet.
[..]
Maak dat maar eens hard dan, bewijs me maar eens dat de modale Nederlander of Engelsman er niet veel op vooruit is gegaan de laatste 20 jaar.quote:Als iedereen maar deelt in die welvaartstoename, dan krijgt iedereen mijn zegen. De praktijk is echter dat de sterksten aan de haal gaan met de buit en rest voor het nakijken heeft. Dat is het probleem. De topman krijgt er exorbitant veel bij; de gewone werknemer mag blij zijn als die 2% haalt....
In een eerlijke markt: geen maximum, zolang de aandeelhouders het maar goedkeuren.quote:Op maandag 12 maart 2007 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nu nu al 5 topics vol met gehuil gehoord dat men zoveel verdienen doet, maar niemand is in staat geweest te zeggen wat nu een maximaal inkomen zou moeten zijn,
Een hogere belastingaanslag voor de werkgever en een belastingschijf van 99% voor de werknemer.quote:en wat de overheid aan maatregelen zou moeten zijn bij mensen die meer als dat verdienen.
En wat denk je dat het gevolg zal zijn als je iedereen die 2 keer een minister zijn inkomen heeft deze tax laat betalen?quote:Op maandag 12 maart 2007 13:13 schreef rebel6 het volgende:
[..]
In een eerlijke markt: geen maximum, zolang de aandeelhouders het maar goedkeuren.
In de huidige (=oneerlijke) markt wel een maximum, zeg 2-3x het ministerssalaris.
Een hogere belastingaanslag voor de werkgever en een belastingschijf van 99% voor de werknemer.![]()
Een deel zal er in berusten, een deel zal het buitenland opzoeken (quote:Op maandag 12 maart 2007 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat denk je dat het gevolg zal zijn als je iedereen die 2 keer een minister zijn inkomen heeft deze tax laat betalen?
Wat heeft investeren te maken met hoeveel beloning de managers krijgen?quote:Het zal zich niet meer lonen te investeren, en daardoor zal de werkeloosheid toenemen.
Omdat ze niet veel meer presteren dan een goede minister.quote:Waarom gun je mensen niet dat ze meer dan 250.000 euro verdienen?
Demk het nietquote:Op maandag 12 maart 2007 13:35 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Een deel zal er in berusten, een deel zal het buitenland opzoeken (), komen we wel overheen als land.
Investeren leverd geld op, en je wilt inkomsten boven de 320.000 bestraffen met een totale belasting, waarom zou ik investeren in een bedrijf als ik over mijn inkomsten zoveel belasting moet betalen? Waarom zou ik de moeite doen meer te verdienen als de overheid dat bestraft?quote:Wat heeft investeren te maken met hoeveel beloning de managers krijgen?
Die worden misschien onderbetaald?quote:Omdat ze niet veel meer presteren dan een goede minister.
Dat maakt de markt wel uit, zie niet in waarom overheidsingrijpen gerechtvaardigt is.quote:Kun je misschien uitleggen waarom ze volgens jou recht hebben op meer?
Momenteel zou zo'n systeem niet werken, alleen als de vakbonden op internationaal niveau beter samen gaan werken zouden dat soort praktijken tegen gegaan kunnen wordenquote:Op maandag 12 maart 2007 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou er moeten gebeuren als mensen toch meer betaald worden dan de premier?
En wat denk je wat er gebeurt met de NL economie als het niet loont om te investeren als je niet meer dan een bepaald x bedrag mag verdienen? De werkeloosheid stijgt, en de kosten van werkeloosheid zijn extreem hoog.
waarom zou je dat willen?quote:Op maandag 12 maart 2007 14:46 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Momenteel zou zo'n systeem niet werken, alleen als de vakbonden op internationaal niveau beter samen gaan werken zouden dat soort praktijken tegen gegaan kunnen worden
Ja , dat dachten ze in de DDR ookquote:Op maandag 12 maart 2007 13:35 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Een deel zal er in berusten, een deel zal het buitenland opzoeken (), komen we wel overheen als land.
[..]
Waarom ik dat zou willen? Dan kunnen er internationale afspraken afgedwongen worden. Het is niet zozeer dat de topfuncties ongelovelijke bonussen krijgen, meer het probleem dat de werknemers nauwelijks iets terugzien van een topjaar. Niet elke ondernemer zou zo te werk gaan, maar bij sleepbedrijf Smit te Rotterdam was dat wel het geval. Logisch gevolg is dat er gestaakt wordtquote:Op maandag 12 maart 2007 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen?
De werkeloosheid internationaal laten toenemen?
Wat vakbonden er aan doen of niet aan doen heeft geen invloed op het teruglopen van investeringen als het niet loont veel te verdienen.
En de investeringen internationaal lager zijn, waardoor er meer werkeloosheid komt.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:08 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Waarom ik dat zou willen? Dan kunnen er internationale afspraken afgedwongen worden.
Dus jij vind het okay dat mensen miljoenen verdienen?quote:Het is niet zozeer dat de topfuncties ongelovelijke bonussen krijgen,
Werknemers hebben een job, dat zien ze terug van dat het goed gaat met de economie.quote:meer het probleem dat de werknemers nauwelijks iets terugzien van een topjaar. Niet elke ondernemer zou zo te werk gaan, maar bij sleepbedrijf Smit te Rotterdam was dat wel het geval. Logisch gevolg is dat er gestaakt wordt
Voor m'n afstudeerscriptie zit ik op dit moment in Roemenie en ben ik voor het theoretische deel bezig met onderzoek naar de verschillen op logistiek gebied tussen Oost Europa en West Europa. Guess what? Uit elk artikel over deze materie (en dan praat ik niet over een AD of een Elsevier maar over een International Journal of Physical Distribution & Logistics Management en meer van dat soort gerespecteerde bladen) blijkt dat kennis op logistiek gebied en kennis over bedrijfsvoering in het algemeen ontzettend achterblijft op het Westen waarbij het communisme daar de grootste veroorzaker van is.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:37 schreef rebel6 het volgende:
In Oost-Europa zijn ze natuurlijk dom, daar kan helemaal niemand een groot bedrijf leiden natuurlijk, om het verschil tussen kosten en baten te begrijpen moet je natuurlijk ook gewoon in een Westers land zijn opgegroeid.![]()
Lul je er maar alvast uitquote:En al zou je gelijk hebben, dan kunnen ze nog altijd ergens anders vandaan gehaald worden.
Even buiten het feit dat ik het hier niet mee eens ben, het was wel naar een reactie op paparia over topmanagers die niet hier komen. Dan hebben ze dus vervolgens te maken met de hier geldende maatstaven en dan staat dus het hele contextverhaal wat mij betreft per definitie op losse schroeven.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:35 schreef zwambtenaar het volgende:
FJD, nogal flauw om de managers uit het oosten zo neer te zetten. Wat jij doet is hen beoordelen aan de hand van westerse maatstaven, maar dat lijkt mij gezien het grote verschil in context tussen oost en west absoluut NIET juist.
Nee, dan kun je hoogstens zeggen dat zo'n oosterse topmanager niet geschikt is voor een topmanagementfunctie hier in het westen. Het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen dat zo'n manager in absoluut opzicht minder goed is dan een topmanager uit het westen. Die misplaatste vorm van arrogantie leidt er toe dat mensen als Osama Bin Laden het westen aanvallen en in dat geval kan ik ze dat ook niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even buiten het feit dat ik het hier niet mee eens ben, het was wel naar een reactie op paparia over topmanagers die niet hier komen. Dan hebben ze dus vervolgens te maken met de hier geldende maatstaven en dan staat dus het hele contextverhaal wat mij betreft per definitie op losse schroeven.
Niemand die zegt dat zo'n manager niet even goed zou kunnen zijn, alleen dat de kennis ontbreekt door opleidingen die niet op hetzelfde niveau zitten als hier. Dat laatste is gewoon meetbaar.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:40 schreef zwambtenaar het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen dat zo'n manager in absoluut opzicht minder goed is dan een topmanager uit het westen.
Ja, meetbaar aan de hand van instrumenten die zijn afgestemd op onze opleidingsvormen, nogal wiedes! Zoals ik al zei, de arrogantie van het westen verdient terecht terreur.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niemand die zegt dat zo'n manager niet even goed zou kunnen zijn, alleen dat de kennis ontbreekt door opleidingen die niet op hetzelfde niveau zitten als hier. Dat laatste is gewoon meetbaar.
Als zij er nu compleet andere opleidingsvormen op na zouden houden had je eventueel een punt, maar denk je echt dat de vormen zoveel verschillen in bijv. Roemenië?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:45 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ja, meetbaar aan de hand van instrumenten die zijn afgestemd op onze opleidingsvormen, nogal wiedes!
Goh en laat het nou net een reply zijn op rebel die aangeeft dat een manager uit Oost Europa best eens in Nederland zou willen werken voor een lager bedrag.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:40 schreef zwambtenaar het volgende:
Nee, dan kun je hoogstens zeggen dat zo'n oosterse topmanager niet geschikt is voor een topmanagementfunctie hier in het westen.
Dat kennis van bepaalde managementtheoriën misschien ontbreekt is 1 ding, maar is het ook meetbaar dat dat tot minder goed management leidt?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niemand die zegt dat zo'n manager niet even goed zou kunnen zijn, alleen dat de kennis ontbreekt door opleidingen die niet op hetzelfde niveau zitten als hier. Dat laatste is gewoon meetbaar.
Waarom leid jij dan geen groot bedrijf?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:06 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dat kennis van bepaalde managementtheoriën misschien ontbreekt is 1 ding, maar is het ook meetbaar dat dat tot minder goed management leidt?
Management is echt niet zo'n studeerkamervak als sommige mensen denken, waarbij je beter wordt naarmate je meer theoretische kennis hebt. Genoeg mensen die met niet of nauwelijks boekenkennis prima in staat zijn om een groot bedrijf te leiden.
Volgens mij zijn al die cursussen en diploma's vooral bedoeld om een belachelijke salariseis te kunnen rechtvaardigen.
Omdat holle retoriek geen aandeelhoudershand vult. Een topic vult het daarentegen wel. Overigens ben ik benieuwd naar z'n onderbouwing op dat punt. Wellicht eigen ervaringen door met topmensen te praten? Wellicht is hij wel eens wezen kijken bij een relevante opleiding op HBO danwel WO niveau?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom leid jij dan geen groot bedrijf?
Zolang "ons systeem" nog steeds het best presterende systeem ter wereld is lijkt het me niet meer dan logisch om kennis af te meten aan bv. kennis van beproefde bedrijfskundige concepten die in de gehele Westerse wereld hun gelijk hebben bewezen en daarmee dus bij hebben gedragen aan het succes van het systeem (en nee dat betekent niet dat het perfect is).quote:Op maandag 12 maart 2007 15:45 schreef zwambtenaar het volgende:
Ja, meetbaar aan de hand van instrumenten die zijn afgestemd op onze opleidingsvormen, nogal wiedes! Zoals ik al zei, de arrogantie van het westen verdient terecht terreur.
Wat is best presterend? Leg dat eens uit.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:10 schreef FJD het volgende:
Zolang "ons systeem" nog steeds het best presterende systeem ter wereld is lijkt het me niet meer dan logisch om kennis af te meten aan bv. kennis van beproefde bedrijfskundige concepten die in de gehele Westerse wereld hun gelijk hebben bewezen en daarmee dus bij hebben gedragen aan het succes van het systeem (en nee dat betekent niet dat het perfect is).
Je hoort mij niet beweren dat ik het ook kan, wel weet ik zeker dat alleen al in Nederland honderden mensen kunnen wat een Bennink, een Van der Veer, of wie dan ook kunnen.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom leid jij dan geen groot bedrijf?
Welvaart.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat is best presterend? Leg dat eens uit.
En waar baseer je dat op? Je buikgevoel?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:13 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Je hoort mij niet beweren dat ik het ook kan, wel weet ik zeker dat alleen al in Nederland honderden mensen kunnen wat een Bennink, een Van der Veer, of wie dan ook kunnen.
Waarvan er ettelijke tientallen in het buitenland werkzaam zijn.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:13 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Je hoort mij niet beweren dat ik het ook kan, wel weet ik zeker dat alleen al in Nederland honderden mensen kunnen wat een Bennink, een Van der Veer, of wie dan ook kunnen.
Onderbouw dan je bewering dat we in NL zo veel topmanagers hebben die nu wat anders doen schijnbaar.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:15 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Voorlopig onderbouw ik m'n beweringen beter dan jij.
Anders leg je even uit waar je nog extra onderbouwing wenst dan wacht ik ondertussen op je onderbouwing waarom management maar weinig te maken heeft met theorie (is het ook meetbaar dat minder kennis van theorie leidt tot slechter management)? Iets wat je 'vakkundig' vervangen hebt door [blaat] terwijl het wel degelijk een relevante vraag is.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:15 schreef rebel6 het volgende:
Voorlopig onderbouw ik m'n beweringen beter dan jij.
Waar baseer jij op dat maar heel weinig mensen succesvol een groot bedrijf kunnen leiden?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Je buikgevoel?
Anders draai je de vraag gewoon even niet om en geef je gewoon antwoord.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:25 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat maar heel weinig mensen succesvol een groot bedrijf kunnen leiden?
Ik vind dat een absurde gedachte als je nagaat hoeveel hbo/uni studenten jaarlijks afstuderen.
Van die honderdduizenden hogeropgeleiden die Nederland heeft zou maar een handjevol in aanmerking komen voor bedrijven als Numico of Philips?
Leg dit maar eens uit, kun je waarschijnlijk niet.![]()
Heb ik al gedaan met dat CITO-voorbeeld.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onderbouw dan je bewering dat we in NL zo veel topmanagers hebben die nu wat anders doen schijnbaar.
Waarom een topman 100x meer dan een minister zou presteren.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Anders leg je even uit waar je nog extra onderbouwing wenst dan wacht ik ondertussen op je onderbouwing waarom management maar weinig te maken heeft met theorie (is het ook meetbaar dat minder kennis van theorie leidt tot slechter management)? Iets wat je 'vakkundig' vervangen hebt door [blaat] terwijl het wel degelijk een relevante vraag is.
Als dat geen antwoord is...quote:Op maandag 12 maart 2007 16:30 schreef Richboy het volgende:
[..]
Anders draai je de vraag gewoon even niet om en geef je gewoon antwoord.
Je draait, geef een antwoord.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:25 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat maar heel weinig mensen succesvol een groot bedrijf kunnen leiden?
Ik vind dat een absurde gedachte als je nagaat hoeveel hbo/uni studenten jaarlijks afstuderen.
Van die honderdduizenden hogeropgeleiden die Nederland heeft zou maar een handjevol in aanmerking komen voor bedrijven als Numico of Philips?
Leg dit maar eens uit, kun je waarschijnlijk niet.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |