dat is bij mij meestal zondagmorgenquote:Op zondag 11 maart 2007 12:49 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik ga alleen naar de kerk als ik bezopen ben en honger heb.![]()
Je hebt geplast vanaf de kansel?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:52 schreef welkominspace het volgende:
ik ben er 1 keer geweest en dat bracht een proces-verbaal met zich mee en een taakstraf van 20 uur
neenee, k ga de laatste tijd niet meer sochtendsquote:
En ik begrijp dat eigenlijk niet.quote:
Was dat voor of na dat hij je aftrok?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:02 schreef welkominspace het volgende:
[..]
wel in het kantoor van de pastoor
jurk? k weet niet welke kerk jij bedoelt?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:07 schreef welkominspace het volgende:
[..]
En ik begrijp dat eigenlijk niet.
Je gaat er naar toe je gaat zitten je luisterd naar een kerel in een jurk die een verhaal voorleest die je net zo goed zelf thuis kunt lezen.
Je werkt een rolletje pepermunt weg en je gaat zingen.
Vervolgens komen ze met een zakje langs die goochelaars ook voor de verdwijntruc gebruiken.
En als het eenmaal afgelopen is loop je langs een melkbus en je gooit daar nog eens geld in.
Of heb ik het nu fout?
Eigenlijk is het niet heel veel raarder dan achter een doosje gaan zitten, met je vingers wat knopjes indrukken om enen en nullen via een draadje te versturen naar een locatie die ze bereikbaar maakt voor anderen, die het op hun beurt weer op hun doosje bekijken.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:07 schreef welkominspace het volgende:
[..]
En ik begrijp dat eigenlijk niet.
Je gaat er naar toe je gaat zitten je luisterd naar een kerel in een jurk die een verhaal voorleest die je net zo goed zelf thuis kunt lezen.
Je werkt een rolletje pepermunt weg en je gaat zingen.
Vervolgens komen ze met een zakje langs die goochelaars ook voor de verdwijntruc gebruiken.
En als het eenmaal afgelopen is loop je langs een melkbus en je gooit daar nog eens geld in.
Of heb ik het nu fout?
Achter een doos zitten en met je vingers op het knopje drukken is toch niks mis mee! Zolang je niet te hard drukt, dan.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet heel veel raarder dan achter een doosje gaan zitten, met je vingers wat knopjes indrukken om enen en nullen via een draadje te versturen naar een locatie die ze bereikbaar maakt voor anderen, die het op hun beurt weer op hun doosje bekijken.
interessante interpretatiequote:Op zondag 11 maart 2007 13:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet heel veel raarder dan achter een doosje gaan zitten, met je vingers wat knopjes indrukken om enen en nullen via een draadje te versturen naar een locatie die ze bereikbaar maakt voor anderen, die het op hun beurt weer op hun doosje bekijken.
Eigenlijk wel, want om dat te doen hoef je niet de auto/fiets te pakken, en vroeg je bed voor uit. Ook komen er uit dat doosje geen leefregels etcquote:Op zondag 11 maart 2007 13:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Die leefregels, daar kies je zelf voor hoor, die worden je niet opgedwongen.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:16 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, want om dat te doen hoef je niet de auto/fiets te pakken, en vroeg je bed voor uit. Ook komen er uit dat doosje geen leefregels etc
Wel als de CU abortie, eutenasie etc wil gaan verbiedenquote:Op zondag 11 maart 2007 13:19 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Die leefregels, daar kies je zelf voor hoor, die worden je niet opgedwongen.
De CU is wat anders dan de kerk en bovendien is het verbieden van deze acties helemaal niet hun streven. Dat kunnen ze ook niet doen (en zal er ook nooit doorheen komen), maar ze kunnen wel aandacht vragen voor het feit dat het overwogen en zorgvuldig moet gebeuren en als noodoplossing. Dus niet abortus maar zomaar snel even toepassen omdat iemand eventjes geen zin had in om de pil te slikken. Of de pil niet vergoeden maar een abortus wel. Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:23 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Wel als de CU abortie, eutenasie etc wil gaan verbieden
Welk geloof?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:32 schreef Ladidadida het volgende:
Sjonge, waarom verbaast het me niet dat hier zo weinig kerkgangers zijn? :p
Ohja ontopic: ik ben een kerkganger
Hahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Omdat niet iedereen er zo over denkt als jou HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 11 maart 2007 13:44 schreef welkominspace het volgende:
[..]
mwah ik neem het je niet kwalijk.
Komt op hetzelfde neer
quote:Op zondag 11 maart 2007 13:44 schreef welkominspace het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer
neuh meer om de manier waarop ik over hen denkquote:Op zondag 11 maart 2007 13:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Omdat niet iedereen er zo over denkt als jou HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!
Vertel es dan...quote:Op zondag 11 maart 2007 13:53 schreef welkominspace het volgende:
[..]
neuh meer om de manier waarop ik over hen denk
vet grappigquote:Op zondag 11 maart 2007 13:44 schreef welkominspace het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer
Denk aan karel de grote: indien je geen christen was moest je kop er maar af.quote:
quote:Op zondag 11 maart 2007 13:57 schreef welkominspace het volgende:
[..]
Denk aan karel de grote: indien je geen christen was moest je kop er maar af.
En die vele mensen die de wereld over reisden om jou te overtuigen van hun geloof?
Geloof
En daar kunnen de hedendaagse christenen wat aan doen?quote:Op zondag 11 maart 2007 13:57 schreef welkominspace het volgende:
[..]
En die vele mensen die de wereld over reisden om jou te overtuigen van hun geloof?
Geloof
onder andere verder ben ik het met zoveel geloven niet eens dat ik maar over ze allemaal heen kotsquote:Op zondag 11 maart 2007 13:59 schreef descendent1 het volgende:
[..]
En daar kunnen de hedendaagse christenen wat aan doen?
En dat die mensen jou proberen te overtuigen van hun geloof; ze proberen je enkel een enkele reis naar het eeuwig weenen ende knarsetanden te besparen!(eigelijk zijn ze heel erg lief in dat opzicht..
)
je hebt zeker nog nooit gehoord van mensen in hun waarde laten, andere meningen respecteren, etc. etc.?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:00 schreef welkominspace het volgende:
[..]
onder andere verder ben ik het met zoveel geloven niet eens dat ik maar over ze allemaal heen kots
en met welke ben je het wel eens dan?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:00 schreef welkominspace het volgende:
[..]
onder andere verder ben ik het met zoveel geloven niet eens dat ik maar over ze allemaal heen kots
quote:Op zondag 11 maart 2007 14:00 schreef welkominspace het volgende:
[..]
jawel maar ik doe er niks meequote:Op zondag 11 maart 2007 14:01 schreef Christine het volgende:
[..]
je hebt zeker nog nooit gehoord van mensen in hun waarde laten, andere meningen respecteren, etc. etc.?
Je hebt je bash-onderwerp van vandaag gevonden? Gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 maart 2007 13:57 schreef welkominspace het volgende:
[..]
Geloof
ik kots niet zozeer op christenen(wel het meestequote:Op zondag 11 maart 2007 14:40 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik vind als atheist gothische kathedralen wel weer erg mooi om te zien. Ook kots ik niet op alle christenen zoals welkominspace. Alleen kots ik wel op de christenen die elk metalfeest staan bij te wonen met hun jezusposters/vlaggen, maar stiekem alleen maar gratis het concert willen bijwonen![]()
Ot: in ons dorp(Putten, deel van de bible belt) zijn er minstens 5/6 kerken, en toch is de jeugd hier zo vandalistisch als de tering. Verhalen van dronken jongeren in de kerk, die perce mee moeten omdat hun ouders ouderlingen oid zijn. Ik weet dat niet iedereen zo hypocriet is, maar hier word het beeld van christenen niet verbeterd
je spreekt jezelf tegen mongoolquote:Op zondag 11 maart 2007 14:46 schreef welkominspace het volgende:
Tuurlijk heeft iedereen het recht om te geloven wat ie wil.
Maar als die dingen als dat jezus over water liep en weet ik veel wat zijn gewoon onzin.
nee ze hebben het recht erin te geloven maar het is gewoon onzin dat iemand water in wijn veranderdquote:
Welk geloof? Kerk is christelijkquote:
Omdat jij dat zegt?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:54 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee ze hebben het recht erin te geloven maar het is gewoon onzin dat iemand water in wijn veranderd
Uhu. Jij hebt ooit uitgeprobeerd en bewezen dat het niet mogelijk is, en ook dat er niemand in de toekomst van de wereld ooit dat heeft kunnen doen.quote:
dingen zijn weteschappelijk als er meerdere malen een experiment wordt gedaan en steeds het zelfde resultaat volgt(volgens mij) en dit is vast wel een keertje getestquote:Op zondag 11 maart 2007 14:57 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Uhu. Jij hebt ooit uitgeprobeerd en bewezen dat het niet mogelijk is, en ook dat er niemand in de toekomst van de wereld ooit dat heeft kunnen doen.![]()
Als jij dingen aanneemt die 'vast wel een keertje getest zijn' en dat dan aandraagt alzijnde bewezen feiten, dan ben je nog een grotere mongool dan ik al dacht.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:59 schreef welkominspace het volgende:
[..]
dingen zijn weteschappelijk als er meerdere malen een experiment wordt gedaan en steeds het zelfde resultaat volgt(volgens mij) en dit is vast wel een keertje getest
kun jij bewijzen dat het nog niet getest is dan?quote:Op zondag 11 maart 2007 15:01 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als jij dingen aanneemt die 'vast wel een keertje getest zijn' en dat dan aandraagt alzijnde bewezen feiten, dan ben je nog een grotere mongool dan ik al dacht.
Opgelost slotje![]()
Nee, maar ik hecht dan ook geen waarde aan wetenschap, en jij claimt dat wel te doen, en dan dien je ook je argumenten goed te onderbouwen. En dat doe je niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:05 schreef welkominspace het volgende:
[..]
kun jij bewijzen dat het nog niet getest is dan?
Voor zover ik weer zijn ze al jaren bezig met het testen van bijbelse verhalen
mijn argumensten zijn dat het gewoon wetenschappenlijk bewezen is dat je niet over water kunt lopen en geen wonden kunt genezen door er enkel met je hand overheen te gaan.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:06 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nee, maar ik hecht dan ook geen waarde aan wetenschap, en jij claimt dat wel te doen, en dan dien je ook je argumenten goed te onderbouwen. En dat doe je niet.
En jouw argumenten zijn niet te onderbouwen en dan weet je zelf ook wel. Dus lul je onzin en kun je jezelf ook gaan scharen onder de mensen die jij idioten noemt. Nogmaals:quote:Op zondag 11 maart 2007 15:07 schreef welkominspace het volgende:
[..]
mijn argumensten zijn dat het gewoon wetenschappenlijk bewezen is dat je niet over water kunt lopen en geen wonden kunt genezen door er enkel met je hand overheen te gaan.
En waar noem ik ze idioten?quote:Op zondag 11 maart 2007 15:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En jouw argumenten zijn niet te onderbouwen en dan weet je zelf ook wel. Dus lul je onzin en kun je jezelf ook gaan scharen onder de mensen die jij idioten noemt. Nogmaals:![]()
Mensen waar je overheen kotst zijn meestal niet je grootste favorieten.quote:
Hoiquote:Op zondag 11 maart 2007 15:10 schreef thepunisher3 het volgende:
verhaal
Er zijn genoeg voorbeelden waarbij mensen genezen zijn van ziekten door bijvoorbeeld handoplegging en dergelijke terwijl de wetenschap hen al 'ten dode had opgeschreven'. De genezing was door de wetenschappers dus niet te verklaren.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:07 schreef welkominspace het volgende:
[..]
mijn argumensten zijn dat het gewoon wetenschappenlijk bewezen is dat je niet over water kunt lopen en geen wonden kunt genezen door er enkel met je hand overheen te gaan.
tssskquote:Op zondag 11 maart 2007 15:14 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Mensen waar je overheen kotst zijn meestal niet je grootste favorieten.
Maar negeer de inhoud van m'n post verder maar, je weet ergens toch wel dat ik gelijk heb![]()
hoi!quote:
Het zij je vergeven jongen. Ga nu maar gauw de Bijbel lezen.quote:
iemand die het snaptquote:Op zondag 11 maart 2007 15:41 schreef Janteh het volgende:
geen waarde hechten aan wetenschap, maar wel aan een boek van 2000 jaar oud, waar in de loop der tijd door iedereen veranderingen zijn aangebracht zodat het hen beter uitkwam
definitief bewijs dat sommige christenen doorgeslagen zijn: filmpje opgodtube
Dat boek is niet steeds aangepast, het is vrijwel onveranderd, hooguit vertaald naar meer hedendaags taalgebruik. En het is ook niet per definitie in strijd met de wetenschap. Er zijn vele dingen die prima overeenkomen met elkaar wat dat betreft. Natuurlijk zijn er wetenschapper die anders denken over bijvoorbeeld de manier waarop de aarde is ontstaan, maar ook hun ideeën zijn niet bewezen.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:41 schreef Janteh het volgende:
geen waarde hechten aan wetenschap, maar wel aan een boek van 2000 jaar oud, waar in de loop der tijd door iedereen veranderingen zijn aangebracht zodat het hen beter uitkwam
Dat gebeurt met de wetenschap, dat wordt aangepast en verandert wanneer het men belieft. Het verschil tussen gelovigen en niet-gelovigen is dat gelovigen niet alles willen verklaren d.m.v. 'feiten', maar genoegen nemen aan de Bijbel (wat trouwens niet één boek is, en ook nooit aangepast is), en dat niet-gelovigen alles willen verklaren wat ze vervolgens niet kunnen.quote:Op zondag 11 maart 2007 15:41 schreef Janteh het volgende:
geen waarde hechten aan wetenschap, maar wel aan een boek van 2000 jaar oud, waar in de loop der tijd door iedereen veranderingen zijn aangebracht zodat het hen beter uitkwam![]()
Ik ben blij dat je zegt 'sommige'quote:
Daar ben ik ook achter maar toch wil ik een poll houden ofzoquote:Op zondag 11 maart 2007 16:14 schreef Agrafes het volgende:
Wanhopige discussiesIk kan zo lachen om discussies als die tussen wetenschappers en christenen, hetzelfde als een discussie tussen Ajax en Feijenoord fans, lekker onzinnig. Ik als christen ben overtuigt van mijn gelijk, zelfs als een "wetenschapper" met 100.000 vast sluitende argumenten aankomt, dus wat nutteloos is dit
![]()
Bidlipquote:Op zondag 11 maart 2007 15:10 schreef thepunisher3 het volgende:
elke zondag 2 keerleuk man!! moet je ook doen
![]()
het excuus 'wetenschappelijk bewezen' is grote onzin. het zijn aannames, waar niemand ontegenzeglijk bewijs voor kan leveren.
kerk![]()
Dat weet je niet; het kan best aangepast zijn in tijden voordat het christendom opkwam en het kan heel goed dat de inhoud van dat boek op basis van selectieve beginselen door mensen is gevormd (concillie van Nicea etc.)quote:Op zondag 11 maart 2007 15:52 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Dat boek is niet steeds aangepast, het is vrijwel onveranderd, hooguit vertaald naar meer hedendaags taalgebruik. En het is ook niet per definitie in strijd met de wetenschap. Er zijn vele dingen die prima overeenkomen met elkaar wat dat betreft. Natuurlijk zijn er wetenschapper die anders denken over bijvoorbeeld de manier waarop de aarde is ontstaan, maar ook hun ideeën zijn niet bewezen.
Er zijn natuurlijk vele vertalingen geweest sinds het 'begin' van de bijbel, maar ook zijn er vele vertalingen naast elkaar geweest, die uiteindelijk qua inhoud nog zeer goed overeen kwamen.quote:Op zondag 11 maart 2007 20:12 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat weet je niet; het kan best aangepast zijn in tijden voordat het christendom opkwam en het kan heel goed dat de inhoud van dat boek op basis van selectieve beginselen door mensen is gevormd (concillie van Nicea etc.)
Hier ben ik het helemaal mee eens, iedereen mag doen wat ie wil, niemand is verplicht te geloven of niet te geloven.quote:Maar anywayz: geloof wat je wil, ik zal t niet met je eens zijn maar je er niet scheef op aankijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |