quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:28 schreef avonne het volgende:[..]
Welk respect en normen en waarden houdt Jaap er op na?
Dat hij een aantal malen Sylvia backup belooft als zij hem pijpt?
Dat hij elke dag naar Amanda zit te gluren als zij zich douchet of omkleedt?
Dat hij al het bezoekend personeel (Carlos, Kraaijenhof, Tilly, etcetera) telkens weer betitelt als "amateurs"?
Dat hij Gaby pest met denigrerende opmerkingen en haar uitgebreid bekijkt als ze onder de douche staat?
Dat hij van Sylvia EIST dat ze alle details vertelt over haar vaders situatie?
Laat ik het eenvoudig zeggen. Kleine etterbakjes als Huub zijn waarschijnlijk de enige mensen die nog de moeite nemen om hem op zijn fouten te wijzen. Andere mensen geven het gewoon op bij zo'n hopeloos geval.
OK, Jaap is niet volmaakt, daar geef ik je helemaal gelijk in.
En om die reden alleen al zou ik mezelf niet bestempelen als een Jaap fan. Ik ben eerlijk gezegd van niemand van de bewoners fan. Ik volg hun handel en wandel en als gevolg daarvan creëer ik een beeld van hen, hoewel ik me heel goed realiseer dat dit beeld onvolkomen is. Mensen 'in gevangenschap' (gekozen of niet) gedragen zich anders dan normaal en al helemaal als er ook nog eens tig camera's op hun gericht staan 24u p/dag.
Kort samengevat dus dit: Jaap en Huub zitten beiden fout.
standje uitdeeltMaar ik ben van mening dat je een mens alleen maar kan veranderen door liefde en acceptatie en dus NIET door die persoon genadeloos af te zeiken, te manipuleren of onder druk te zetten.
Jaap heeft net zoveel recht om deel te nemen aan DGK als alle andere bewoners. En omdat hij de underdog is vind ik dat hij wel een steun in de rug kan gebruiken.
Dat is dan ook mijn doelstelling met dit topic.