abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47128511
stel ik heb een auto ontworpen en wil deze in productie brengen

der zijn 3 bedrijven die deze auto willen gaan verkopen

en de fabriek kan maximaal 15 autos per jaar aan

moet ik dan met die 15 autos elke keer naar de rdw scheuren voor een kenteken of zijn daar speciaale regels voor???
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47128978
Je hebt je roeping gevonden?
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_47129088
Elke auto moet sowieso een keuring ondergaan bij de RDW.
pi_47129089
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd

vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47129098
tvp
pi_47129212
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
Waar haal je die andere 900 dan vandaan?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:05:06 #7
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47129217
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW

Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?


http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
Klaar?
Ik niet!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:07:51 #8
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47129289
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_47129360
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:05 schreef Foo_niks het volgende:
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW

Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?


http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
we hebben het over een compleet nieuwe auto
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:11:20 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_47129379
laat eens iets zien
Huilen dan.
pi_47129442
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd

vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
Je kan een typegoedkeuring krijgen.
Dan geldt het voor de hele serie.
pi_47129463
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:07 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ferrari bouwde soms wel minder van 1 model
pi_47129471
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
pi_47129517
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef wouter37 het volgende:
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
leg eens uit
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47129703
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:16 schreef senseo_ het volgende:

[..]

leg eens uit
http://www.kitcarclub.nl/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=4

Je laat je auto in Engeland keuren dan krijg je een kenteken en dan kan je de auto importeren in NL
er zitten wel een paar haken en ogen aan je moet een adres in Engeland hebben en in NL moet je BPM betalen over een nieuwe auto als je die importeert
pi_47129875
wij gaan een type goedkeuring aanvragen

de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47130157
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:31 schreef senseo_ het volgende:
wij gaan een type goedkeuring aanvragen

de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!

volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_47130263
Als je zelf het antwoord op deze vragen niet weet, hoe zorg ga je er dan ooit voor zorgen dat je een typegoedkeuring krijgt?
pi_47130325
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:44 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!

volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47130474
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:50 schreef senseo_ het volgende:

[..]

het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald

je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_47130595
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:55 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald

je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken
ik heb het protoype gebouwt als hobby project gewoon voor de gein een auto bouwen

en sinsdien heeft een autodealer in de buurt veel intressen getoond en hebben we veel gesprekken gehad en nu na 1 jaar gesprekken gaan we hem samen produceren

deze vragen had ik ook aan die dealer kunnen vragen ja maar dan had ik waarschijnlijk mijn deal verkloot

ik ben maar een simpel iemand die een eigen auto heeft gebouwd en die de juiste persoon tegen gekomen is
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:28:33 #22
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_47131328
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:00 schreef senseo_ het volgende:
ik ben maar een simpel iemand
Joh!!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 19:43:51 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47131817
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten ) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.

Mijn advies: vraag het aan de RDW.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47136159
Anders deel je ook meteen ff wat foto's of iets van hoe de auto er uit gaat zien, draagt een beetje bij aan je reputatie...
pi_47136356
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:43 schreef 2cv het volgende:
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten ) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.

Mijn advies: vraag het aan de RDW.
Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.
Als het een productie auto gaat worden, bedoeld voor de consument, dan zul je inderdaad crashtesten moeten doen. Met een oplage van 15 stuks, gaat je dat zoveel geld op voorhand kosten dat je:

a) waarschijnlijk het bedrag nieteens rond krijgt om het te doen
b) de auto meer dan een een custom gaat kosten

Een oude bekende van me die ook een eigen auto bouwde, voor zijn eigen gebruik, hoefde echter alleen de keuring van RDW te ondergaan. Maar op het moment dat je zoiets in productie wilt nemen en verkopen aan particulieren... dan heb je een goed gevulde beurs nodig. Nog veul meer gevuld dan het geld wat je in je eigen auto al hebt gestoken, denk zeker aan het 20- tot 50-voudige.

Hopelijk lukt het je wel. Ik vind het al knap dat je een eigen auto hebt gemaakt
pi_47136597
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 21:44 schreef santax het volgende:

[..]

Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.
Als het een productie auto gaat worden, bedoeld voor de consument, dan zul je inderdaad crashtesten moeten doen. Met een oplage van 15 stuks, gaat je dat zoveel geld op voorhand kosten dat je:

a) waarschijnlijk het bedrag nieteens rond krijgt om het te doen
b) de auto meer dan een een custom gaat kosten

Een oude bekende van me die ook een eigen auto bouwde, voor zijn eigen gebruik, hoefde echter alleen de keuring van RDW te ondergaan. Maar op het moment dat je zoiets in productie wilt nemen en verkopen aan particulieren... dan heb je een goed gevulde beurs nodig. Nog veul meer gevuld dan het geld wat je in je eigen auto al hebt gestoken, denk zeker aan het 20- tot 50-voudige.

Hopelijk lukt het je wel. Ik vind het al knap dat je een eigen auto hebt gemaakt
die goed gevulde beurs is aanwezig
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zaterdag 10 maart 2007 @ 21:53:12 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_47136637
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:11 schreef Isdatzo het volgende:
laat eens iets zien
..!
Huilen dan.
pi_47136774
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:11 schreef Isdatzo het volgende:
laat eens iets zien
Ja, ben ook wel benieuwd
  zaterdag 10 maart 2007 @ 22:18:09 #29
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47137632
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ferrari bouwde soms wel minder van 1 model
Die noemen het dan ook geen massaproductie.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 11 maart 2007 @ 12:15:37 #30
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_47149628
er is wel meer nodig dan alleen een goedkeuring, je wagen moet ook voldoen aan de hedendaagse veiligheidsnormen, je moet dus een model ter beschikking stellen voor crashtest en dergelijke en geloof me ... dat kost een PAK POEN
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_47149891
de auto word gratis in elkaar gezet wij betalen alleen het matriaal
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 12:33:20 #32
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_47150062
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:27 schreef senseo_ het volgende:
de auto word gratis in elkaar gezet wij betalen alleen het matriaal
Het wordt steeds interresanter....
Ik ben er benieuwd...Licht eens een tipje van de sluier op....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_47151619
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Het wordt steeds interresanter....
Ik ben er benieuwd...Licht eens een tipje van de sluier op....
mompelt iets over een plaatselijke auto/monteur school
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47151743
Je bouwt een trapskelter?

  zondag 11 maart 2007 @ 13:27:50 #35
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47151757
Ik vind het niet echt geloofwaardig overkomen. Een nog jonge automonteur kan veel maar geen goede auto ontwikkelen.
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_47151794
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:27 schreef SRS-Engineering het volgende:
Ik vind het niet echt geloofwaardig overkomen. Een nog jonge automonteur kan veel maar geen goede auto ontwikkelen.
prautotype is het bewijs(www.prautotype.nl)

die word ook gebouwt door de hogeschool arnhem nijmegen
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 13:33:32 #37
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47151912
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:29 schreef senseo_ het volgende:

[..]

prautotype is het bewijs(www.prautotype.nl)


Oke het wel duidelijk. Jjij denkt dat je zomaar een auto kan bouwen zonder enige ervaring in de autobranche.

Een auto bouwen is niet moeilijk een goede auto bouwen is wat anders.

Weet jij wel hoe een auto werkt. Van een bestaande auto een andere maken is iets anders wat
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_47151958
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:33 schreef SRS-Engineering het volgende:

[..]



Oke het wel duidelijk. Jjij denkt dat je zomaar een auto kan bouwen zonder enige ervaring in de autobranche.

Een auto bouwen is niet moeilijk een goede auto bouwen is wat anders.

Weet jij wel hoe een auto werkt. Van een bestaande auto een andere maken is iets anders wat
hun bouwen hem ook van de grond af

en zoals ik al eerder zei de auto die ik nu rij heb ik helemaal zelf vanaf de grond opgebouwt

maar waarom schrijf je er geen review over zodra hij uit komt

ik stel de auto wel beschikbaar
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47152103
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:35 schreef senseo_ het volgende:

[..]

hun bouwen hem ook van de grond af

en zoals ik al eerder zei de auto die ik nu rij heb ik helemaal zelf vanaf de grond opgebouwt

maar waarom schrijf je er geen review over zodra hij uit komt

ik stel de auto wel beschikbaar
pleur hier eens een plaatje van je eigen auto neer dan!
  zondag 11 maart 2007 @ 13:40:14 #40
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47152107
Heb je foto's van de gebouwde auto.

VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_47152146
meen me te herinneren dat je auto's per stuk kunt laten keuren, dat kwqam op ongeveer 600 euro per auto.
een typegoedkeuring zou ongeveer rond de 15000 euro uitkomen, maar dan moet je auto uiteraard aan alle eisen voldoen, dat is helaas niet zo makkelijk.
ik denk dat je een bijzonder groot budget moet hebben wil je een eigen auto bouwen, denk dan niet aan 1000en maar eerder aan tonnen..
pi_47152181
schopje ONZ lijkt me wel op zen plaats eigenlijk.
  zondag 11 maart 2007 @ 13:42:48 #43
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47152203
waarom laat je geen foto zien van dat ding waar je nu in rijdt..
Signature.
pi_47152229
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:41 schreef Neluhz het volgende:
meen me te herinneren dat je auto's per stuk kunt laten keuren, dat kwqam op ongeveer 600 euro per auto.
een typegoedkeuring zou ongeveer rond de 15000 euro uitkomen, maar dan moet je auto uiteraard aan alle eisen voldoen, dat is helaas niet zo makkelijk.
ik denk dat je een bijzonder groot budget moet hebben wil je een eigen auto bouwen, denk dan niet aan 1000en maar eerder aan tonnen..
dat budget is er
wij gaan dit waarmaken
wij gaan de achtervolging inzetten op spyker let op me woorden
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47152247
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:42 schreef eer-ik het volgende:
waarom laat je geen foto zien van dat ding waar je nu in rijdt..
omdat ie in de rai te zien is

ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat dit een succes word

en ik stel persoonlijk het eerste exemplaar beschikbaar aan fok voor een dag zandvoort

[ Bericht 21% gewijzigd door senseo_ op 11-03-2007 13:48:59 ]
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 13:56:27 #46
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47152750
kan er niet per ongeluk even een foto lekken dan
sta jij zelf op de RAI met dat apparaat van je?
Dan zal ik 'm nog wel tegenkomen denk.
Signature.
pi_47153671
hij is ontworpen na het zien van de 787b het word dus een echte racewagen
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 14:34:29 #48
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47154201
je hebt echt 0% verdere informatie?
Als je auto op zo'n beurs staat, moet er toch zeker wel íets over bekend zijn...
Of zie k dat nou zo verkeerd...
Signature.
pi_47154273
quote:
Op zondag 11 maart 2007 14:34 schreef eer-ik het volgende:
je hebt echt 0% verdere informatie?
Als je auto op zo'n beurs staat, moet er toch zeker wel íets over bekend zijn...
Of zie k dat nou zo verkeerd...
ja hij staat inderdaad op de beurs ik zou zeggen ga en bekijk hem
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47154325
Ze zien je al aankomen met 100 auto's
pi_47154499
Slotje aub.
pi_47154585
pi_47154862
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 15:45:31 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47156968
Ik ben razendnieuwschierig maar verrek het naar de RAI te gaan met al dat nieuwe plastic en blik. Plaatje dus !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 11 maart 2007 @ 15:47:45 #55
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47157041
onder welke naam sta je als exposant?
Signature.
pi_47157138
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:45 schreef 2cv het volgende:
Ik ben razendnieuwschierig maar verrek het naar de RAI te gaan met al dat nieuwe plastic en blik. Plaatje dus !
na de rai

ik ga slapen heb nachtdienst gehad
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47157139
MAX?
pi_47157501
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:50 schreef senseo_ het volgende:

[..]

na de rai

ik ga slapen heb nachtdienst gehad
Ik geloof er haast niks van..., hoe heb je het gedaan met krachtberekening? Alleen voor de vering bestaan al hele ingewikkelde modellen waar mensen maanden mee bezig zijn. en jij denkt dat zomaar even te maken?
pi_47158626
Hij heeft daar "feeling" voor.
pi_47158635
feeling in z'n dikke duim bedoel ik dan...
  zondag 11 maart 2007 @ 17:42:18 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_47161046
óf de ts geeft wat info

óf dit topic kan maar beter op slot.

veel praatjes, weinig concreets
Huilen dan.
pi_47161086
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:42 schreef Isdatzo het volgende:
óf de ts geeft wat info

óf dit topic kan maar beter op slot.

veel praatjes, weinig concreets
je moet gewoon komen kijken
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 17:52:19 #63
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47161342
gozer, zeg nou eens welke naam je als exposant hebt op de RAI.
Signature.
  zondag 11 maart 2007 @ 18:21:45 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_47162262
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:43 schreef senseo_ het volgende:

[..]

je moet gewoon komen kijken
onder welke naam sta je op de rai

anders kunnen we er toch nog niks mee?

en ga me niet vertellen dat je geen foto's hebt
Huilen dan.
pi_47163755
Doe maar dicht...

Dit is niks.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_47163900
Lemming ofzo?
  zondag 11 maart 2007 @ 19:10:18 #67
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47164003
slotje is iig niet geloofwaardig
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_47164063
bullshit dit.
We are red, we are white, we are like fucking dynamite!
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 21:34:29 #69
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47169565
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:50 schreef senseo_ het volgende:

[..]

na de rai

ik ga slapen heb nachtdienst gehad
Wanneer is die hele Rai ?

Enneh, eerst zien, dan geloven (dat het fantasie en uit de duim gezogen is).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47169968
ja, ik kom wel ff kijken. waar sta je op de RAI?
  zondag 11 maart 2007 @ 22:03:09 #71
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_47171192
Typegoedkeuring bij RDW is voor een driewieler rond de 20k, ik denk dat dat voor een gewone auto ook wel zo zal zijn. Hoe belangrijk crashtests zijn weet ik niet, ik heb nergens in de RDW documenten die ik heb gelezen dat er gecrasht MOET worden voor een typegoedkeuring. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de typegoedkeuringsdocumenten niet heel aandachtig gelezen heb omdat ik eigenlijk niet verwacht daar op korte termijn mee te maken te hebben.
Wat ik wel weet is dat veel fabrikanten niet graag een auto produceren zonder goed uit zo'n test te komen omdat anders de verkoopcijfers te laag worden en het image van de fabriek in elkaar dondert.

Bij kleine series (jouw 100 stuks) is dit niet zo relevant, mensen kopen die wagens om iets unieks te hebben en crashveiligheid is dan redelijk ondergeschikt. Mogelijk zijn de keuringseisen voor een kleine serie ook minder streng dan voor echte massaproductie (100.000en stuks).

Waarschijnlijk ga je trouwens de meeste moeilijkheden krijgen met CE-certificering. RDW lukt allemaal wel, die eisen vallen vaak onder de noemer "nogal wiedes" vind ik zelf. Maar als je volgens bepaalde officiele normen wilt gaan bouwen zoek je je echt rot voor je de juiste norm hebt en dan moet je nog eens je berekeningen en productiemethoden gaan aanpassen aan die norm. Dat is lang, vervelend, saai maar o-zo-nodig kutwerk. De crashtests zullen wel onderdeel zijn van de CE denk ik, niet zo zeer van de RDW typegoedkeuring, tenzij ze daar CE certificering eisen.

Succes in elk geval, ik ga niet op de RAI zijn denk ik, maar zie hier graag wat pics tegemoet
  zondag 11 maart 2007 @ 22:08:01 #72
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47171413
Als je net zo ontwerpt en bouwt als je schrijft krijg je nergens een type-goedkeuring, zelfs niet in Swaziland!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 11 maart 2007 @ 22:21:47 #73
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47172120
Als je op een stuk of 15 mikt als eerste serie lijkt een enkelstuks goedkeuring me sowieso veel handiger. Goedkoper, en minder rompslomp.
Vampire Romance O+
  maandag 12 maart 2007 @ 08:22:04 #74
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_47180102
Qua RDW kosten kan typegoedkeuring al vrij snel uit volgens mij. Voor auto's is enkelstuks keuring rond de 4k en typegoedkeuring 20k. Verder kunnen er ook wel grenzen zijn aan hoe veel identieke auto's je ter keuring aan mag bieden onder de noemer "individuele keuring".

Maar spreek gewoon eens af bij de RDW, die mensen vertellen je graag van alles
  maandag 12 maart 2007 @ 14:05:55 #75
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47189440
quote:
Op zondag 11 maart 2007 14:36 schreef senseo_ het volgende:

[..]

ja hij staat inderdaad op de beurs ik zou zeggen ga en bekijk hem
Op de stand van LEGO ?
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 19:35:26 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47275311
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:22 schreef TR08 het volgende:
Qua RDW kosten kan typegoedkeuring al vrij snel uit volgens mij. Voor auto's is enkelstuks keuring rond de 4k en typegoedkeuring 20k. Verder kunnen er ook wel grenzen zijn aan hoe veel identieke auto's je ter keuring aan mag bieden onder de noemer "individuele keuring".

Maar spreek gewoon eens af bij de RDW, die mensen vertellen je graag van alles
1 klein foutje in je verhaal: het woordje 'graag'.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:11:55 #77
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_47276672
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:35 schreef 2cv het volgende:

[..]

1 klein foutje in je verhaal: het woordje 'graag'.
De mensen die ik sprak waren erg scheutig met info (Marcel Out was het geloof ik)

Betrek ze gewoon tijdig in het traject, het zijn daar ook autogekken en als je echt iets leuks hebt vinden ze het maar al te leuk om er naar te kijken als je ze gelegenheid biedt
pi_47279078
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:11 schreef TR08 het volgende:

[..]

De mensen die ik sprak waren erg scheutig met info (Marcel Out was het geloof ik)

Betrek ze gewoon tijdig in het traject, het zijn daar ook autogekken en als je echt iets leuks hebt vinden ze het maar al te leuk om er naar te kijken als je ze gelegenheid biedt
Werken veel mensen van de HTS autotechniek
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_47293336
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef wouter37 het volgende:
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
Kitkars hebben al een typegoedkeuring in Engeland, in combinatie met een SVA goedkeuring kun je de auto 'invoeren' om deze alsnog straatlegaal te maken.

Wanneer je een nieuwe auto in de markt zet krijg je dus eerst een typegoedkeuring (Euro-NCAP) Dus er gaat gecrasht worden.
Wat voor type auto heb je ontworpen? Heb je alles zelf gedaan? Welke opleiding heb je gedaan?
pi_47293419
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:00 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Ik geloof er haast niks van..., hoe heb je het gedaan met krachtberekening? Alleen voor de vering bestaan al hele ingewikkelde modellen waar mensen maanden mee bezig zijn. en jij denkt dat zomaar even te maken?
Ophanging vind ik wel te doen. Gasdynamica is pas moeilijk.
pi_47293620
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:43 schreef senseo_ het volgende:

[..]

omdat ie in de rai te zien is

ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat dit een succes word

en ik stel persoonlijk het eerste exemplaar beschikbaar aan fok voor een dag zandvoort
OK, welke stand? Wij hebben namelijk ook een stand op de RAI. Speciaal voor lage emissie voertuigen wel te verstaan. Post maar even dan, misschien gelooft iemand je dan nog.
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:12:07 #82
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_47294428
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Ophanging vind ik wel te doen. Gasdynamica is pas moeilijk.
Vering uitrekenen is inderdaad een eitje vergeleken met je thermodynamische- en stromingsproblemen. Als je daar maanden in stopt ben je of stom bezig, of je bent heel fanatiek de laatste procentjes comfort/handling/productiekosten er uit aan het knijpen.
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:12:37 #83
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_47294442
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:46 schreef Knipkip het volgende:

[..]

OK, welke stand? Wij hebben namelijk ook een stand op de RAI. Speciaal voor lage emissie voertuigen wel te verstaan. Post maar even dan, misschien gelooft iemand je dan nog.
Wat voor voertuigen heb je daar? Ik wil wel komen kijken als ik kan
  donderdag 15 maart 2007 @ 18:10:19 #84
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47308608
Ik ga zeker naar de RAI.
Dus geef je stand even door dat kun je nu toch wel doen.
Dan kom ik er wel een paar foto's schieten
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_47321063
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:12 schreef TR08 het volgende:

[..]

Wat voor voertuigen heb je daar? Ik wil wel komen kijken als ik kan
Welke stand vraagt ie. Geef toch eens antwoord ipv. vragen te ontwijken.
Jebrengt het zelf ter sprake in dit topic, reageer dan ook eens inhoudelijk.
En als dat pas na de RAI kan had je dit topic ook beter later kunnen openen.

Ik geloof er onderhand iig geen ene zak meer van.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 00:06:10 #86
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47321895
waar is TS nou
Signature.
pi_47322930
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 00:06 schreef eer-ik het volgende:
waar is TS nou
Technisch Lego is nu eenmaal erg verslavend.
pi_47325607
Best wel absurd eigenlijk. TS heeft een aantal vragen, deze worden eigenlijk grotendeels vergeten en vervolgens worden hem vragen gesteld waarhij op "moet" antwoorden. ("anders slotje" las ik zelfs ergens)
Kom op, of je hem nu geloofd of niet, daar gaat het hier niet om. Help TS aan zijn antwoord of blijf gewoon weg.
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:42 schreef senseo_ het volgende:
stel ik heb een auto ontworpen en wil deze in productie brengen

der zijn 3 bedrijven die deze auto willen gaan verkopen

en de fabriek kan maximaal 15 autos per jaar aan

moet ik dan met die 15 autos elke keer naar de rdw scheuren voor een kenteken of zijn daar speciaale regels voor???
  vrijdag 16 maart 2007 @ 07:43:04 #89
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_47325675
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 07:30 schreef patje74 het volgende:
Best wel absurd eigenlijk. TS heeft een aantal vragen, deze worden eigenlijk grotendeels vergeten en vervolgens worden hem vragen gesteld waarhij op "moet" antwoorden. ("anders slotje" las ik zelfs ergens)
Kom op, of je hem nu geloofd of niet, daar gaat het hier niet om. Help TS aan zijn antwoord of blijf gewoon weg.
[..]
Volgens mij is die vraag beantwoord. Typegoedkeuring kan uit en vraag de RDW als je het zeker wilt weten.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:31:14 #90
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47347319
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 00:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Technisch Lego is nu eenmaal erg verslavend.
Dat zal het zijn idd
Signature.
pi_47348332
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 00:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Technisch Lego is nu eenmaal erg verslavend.
dat geloof ik best, maar ik heb nog nooit gehoord dat je er waanideeen van krijgt
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:51:12 #92
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47350284
TS is gevallen denk ik.
Je hebt eerst hoogmoed en dan komt de val.......
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  zondag 18 maart 2007 @ 16:31:33 #93
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47402776
Is de TS zijn stand al aan het bouwen op de RAI??
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_47479059
ben jij van bakker? van die vliegende auto's?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:46:20 #95
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47479332
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Is de TS zijn stand al aan het bouwen op de RAI??
en waar zou ie tussen staan...
Op de parkeerplaats staat ie zeker, onder de rai
Signature.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:58:34 #96
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_47479797
Senseo, misschien moeten we eens praten. Ik heb net mijn eigen cruiseship in productie genomen. Wellicht dat mijn ervaringen je op weg kunnen helpen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:12:26 #97
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47480245
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:58 schreef SilentRimmer het volgende:
Senseo, misschien moeten we eens praten. Ik heb net mijn eigen cruiseship in productie genomen. Wellicht dat mijn ervaringen je op weg kunnen helpen.
Ik ben al bezig met een nieuw ruimte station.
Da's toch de toekomst
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:53:43 #98
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47481711
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:39 schreef hardcorebass het volgende:
ben jij van bakker? van die vliegende auto's?
Bakker Framebouw is anders een authoriteit in de racerij
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_47483320
Right..
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:58:10 #100
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47489950
TS is een hilariteit...
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_47501710
topic hehe
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:42:46 #102
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47504329
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:26 schreef alsem het volgende:
topic hehe
Wat heb jij nou weer voor UI
Signature.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:52:31 #103
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47626694
Prautotype
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:12:00 #104
154149 ManInLove
Real wisdom is a rare gift
pi_47740012
Slecht nieuws! De auto is bij de eerste proefrit gecrashed.

  woensdag 28 maart 2007 @ 12:31:56 #105
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47744488
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:12 schreef ManInLove het volgende:
Slecht nieuws! De auto is bij de eerste proefrit gecrashed.

[afbeelding]
Waarschijnlijk zat de TS er nog in, want we horen niets meer van hem
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')