Waar haal je die andere 900 dan vandaan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos
we hebben het over een compleet nieuwe autoquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:05 schreef Foo_niks het volgende:
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW
Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?
http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
Je kan een typegoedkeuring krijgen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
leg eens uitquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef wouter37 het volgende:
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
http://www.kitcarclub.nl/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=4quote:
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:31 schreef senseo_ het volgende:
wij gaan een type goedkeuring aanvragen
de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwamquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:44 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!
volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaaldquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:50 schreef senseo_ het volgende:
[..]
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
ik heb het protoype gebouwt als hobby project gewoon voor de gein een auto bouwenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:55 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald![]()
je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet![]()
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype![]()
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken![]()
Joh!!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:00 schreef senseo_ het volgende:
ik ben maar een simpel iemand
Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:43 schreef 2cv het volgende:
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.
Mijn advies: vraag het aan de RDW.
die goed gevulde beurs is aanwezigquote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:44 schreef santax het volgende:
[..]
Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.
Als het een productie auto gaat worden, bedoeld voor de consument, dan zul je inderdaad crashtesten moeten doen. Met een oplage van 15 stuks, gaat je dat zoveel geld op voorhand kosten dat je:
a) waarschijnlijk het bedrag nieteens rond krijgt om het te doen
b) de auto meer dan een een custom gaat kosten
Een oude bekende van me die ook een eigen auto bouwde, voor zijn eigen gebruik, hoefde echter alleen de keuring van RDW te ondergaan. Maar op het moment dat je zoiets in productie wilt nemen en verkopen aan particulieren... dan heb je een goed gevulde beurs nodig. Nog veul meer gevuld dan het geld wat je in je eigen auto al hebt gestoken, denk zeker aan het 20- tot 50-voudige.
Hopelijk lukt het je wel. Ik vind het al knap dat je een eigen auto hebt gemaakt![]()
Die noemen het dan ook geen massaproductie.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ferrari bouwde soms wel minder van 1 model
Het wordt steeds interresanter....quote:Op zondag 11 maart 2007 12:27 schreef senseo_ het volgende:
de auto word gratis in elkaar gezet wij betalen alleen het matriaal
mompelt iets over een plaatselijke auto/monteur schoolquote:Op zondag 11 maart 2007 12:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Het wordt steeds interresanter....
Ik ben er benieuwd...Licht eens een tipje van de sluier op....
prautotype is het bewijs(www.prautotype.nl)quote:Op zondag 11 maart 2007 13:27 schreef SRS-Engineering het volgende:
Ik vind het niet echt geloofwaardig overkomen. Een nog jonge automonteur kan veel maar geen goede auto ontwikkelen.
quote:Op zondag 11 maart 2007 13:29 schreef senseo_ het volgende:
[..]
prautotype is het bewijs(www.prautotype.nl)
hun bouwen hem ook van de grond afquote:Op zondag 11 maart 2007 13:33 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
![]()
Oke het wel duidelijk. Jjij denkt dat je zomaar een auto kan bouwen zonder enige ervaring in de autobranche.
Een auto bouwen is niet moeilijk een goede auto bouwen is wat anders.
Weet jij wel hoe een auto werkt. Van een bestaande auto een andere maken is iets anders wat
pleur hier eens een plaatje van je eigen auto neer dan!quote:Op zondag 11 maart 2007 13:35 schreef senseo_ het volgende:
[..]
hun bouwen hem ook van de grond af
en zoals ik al eerder zei de auto die ik nu rij heb ik helemaal zelf vanaf de grond opgebouwt
maar waarom schrijf je er geen review over zodra hij uit komt
ik stel de auto wel beschikbaar
dat budget is erquote:Op zondag 11 maart 2007 13:41 schreef Neluhz het volgende:
meen me te herinneren dat je auto's per stuk kunt laten keuren, dat kwqam op ongeveer 600 euro per auto.
een typegoedkeuring zou ongeveer rond de 15000 euro uitkomen, maar dan moet je auto uiteraard aan alle eisen voldoen, dat is helaas niet zo makkelijk.
ik denk dat je een bijzonder groot budget moet hebben wil je een eigen auto bouwen, denk dan niet aan 1000en maar eerder aan tonnen..
omdat ie in de rai te zien isquote:Op zondag 11 maart 2007 13:42 schreef eer-ik het volgende:
waarom laat je geen foto zien van dat ding waar je nu in rijdt..
ja hij staat inderdaad op de beurs ik zou zeggen ga en bekijk hemquote:Op zondag 11 maart 2007 14:34 schreef eer-ik het volgende:
je hebt echt 0% verdere informatie?
Als je auto op zo'n beurs staat, moet er toch zeker wel íets over bekend zijn...
Of zie k dat nou zo verkeerd...
na de raiquote:Op zondag 11 maart 2007 15:45 schreef 2cv het volgende:
Ik ben razendnieuwschierig maar verrek het naar de RAI te gaan met al dat nieuwe plastic en blik. Plaatje dus !
Ik geloof er haast niks van..., hoe heb je het gedaan met krachtberekening? Alleen voor de vering bestaan al hele ingewikkelde modellen waar mensen maanden mee bezig zijn. en jij denkt dat zomaar even te maken?quote:Op zondag 11 maart 2007 15:50 schreef senseo_ het volgende:
[..]
na de rai
ik ga slapen heb nachtdienst gehad
je moet gewoon komen kijkenquote:Op zondag 11 maart 2007 17:42 schreef Isdatzo het volgende:
óf de ts geeft wat info
óf dit topic kan maar beter op slot.
veel praatjes, weinig concreets
onder welke naam sta je op de raiquote:
Wanneer is die hele Rai ?quote:Op zondag 11 maart 2007 15:50 schreef senseo_ het volgende:
[..]
na de rai
ik ga slapen heb nachtdienst gehad
Op de stand van LEGO ?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:36 schreef senseo_ het volgende:
[..]
ja hij staat inderdaad op de beurs ik zou zeggen ga en bekijk hem
1 klein foutje in je verhaal: het woordje 'graag'.quote:Op maandag 12 maart 2007 08:22 schreef TR08 het volgende:
Qua RDW kosten kan typegoedkeuring al vrij snel uit volgens mij. Voor auto's is enkelstuks keuring rond de 4k en typegoedkeuring 20k. Verder kunnen er ook wel grenzen zijn aan hoe veel identieke auto's je ter keuring aan mag bieden onder de noemer "individuele keuring".
Maar spreek gewoon eens af bij de RDW, die mensen vertellen je graag van alles
De mensen die ik sprak waren erg scheutig met info (Marcel Out was het geloof ik)quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
1 klein foutje in je verhaal: het woordje 'graag'.
Werken veel mensen van de HTS autotechniekquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:11 schreef TR08 het volgende:
[..]
De mensen die ik sprak waren erg scheutig met info (Marcel Out was het geloof ik)![]()
Betrek ze gewoon tijdig in het traject, het zijn daar ook autogekken en als je echt iets leuks hebt vinden ze het maar al te leuk om er naar te kijken als je ze gelegenheid biedt
Kitkars hebben al een typegoedkeuring in Engeland, in combinatie met een SVA goedkeuring kun je de auto 'invoeren' om deze alsnog straatlegaal te maken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef wouter37 het volgende:
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
Ophanging vind ik wel te doen. Gasdynamica is pas moeilijk.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:00 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Ik geloof er haast niks van..., hoe heb je het gedaan met krachtberekening? Alleen voor de vering bestaan al hele ingewikkelde modellen waar mensen maanden mee bezig zijn. en jij denkt dat zomaar even te maken?
OK, welke stand? Wij hebben namelijk ook een stand op de RAI. Speciaal voor lage emissie voertuigen wel te verstaan. Post maar even dan, misschien gelooft iemand je dan nog.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:43 schreef senseo_ het volgende:
[..]
omdat ie in de rai te zien is
ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat dit een succes word
en ik stel persoonlijk het eerste exemplaar beschikbaar aan fok voor een dag zandvoort
Vering uitrekenen is inderdaad een eitje vergeleken met je thermodynamische- en stromingsproblemen. Als je daar maanden in stopt ben je of stom bezig, of je bent heel fanatiek de laatste procentjes comfort/handling/productiekosten er uit aan het knijpen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Ophanging vind ik wel te doen. Gasdynamica is pas moeilijk.![]()
Wat voor voertuigen heb je daar? Ik wil wel komen kijken als ik kanquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:46 schreef Knipkip het volgende:
[..]
OK, welke stand? Wij hebben namelijk ook een stand op de RAI. Speciaal voor lage emissie voertuigen wel te verstaan. Post maar even dan, misschien gelooft iemand je dan nog.![]()
Welke stand vraagt ie. Geef toch eens antwoord ipv. vragen te ontwijken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:12 schreef TR08 het volgende:
[..]
Wat voor voertuigen heb je daar? Ik wil wel komen kijken als ik kan
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:42 schreef senseo_ het volgende:
stel ik heb een auto ontworpen en wil deze in productie brengen
der zijn 3 bedrijven die deze auto willen gaan verkopen
en de fabriek kan maximaal 15 autos per jaar aan
moet ik dan met die 15 autos elke keer naar de rdw scheuren voor een kenteken of zijn daar speciaale regels voor???
Volgens mij is die vraag beantwoord. Typegoedkeuring kan uit en vraag de RDW als je het zeker wilt weten.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:30 schreef patje74 het volgende:
Best wel absurd eigenlijk. TS heeft een aantal vragen, deze worden eigenlijk grotendeels vergeten en vervolgens worden hem vragen gesteld waarhij op "moet" antwoorden. ("anders slotje" las ik zelfs ergens)
Kom op, of je hem nu geloofd of niet, daar gaat het hier niet om. Help TS aan zijn antwoord of blijf gewoon weg.
[..]
Dat zal het zijn iddquote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Technisch Lego is nu eenmaal erg verslavend.
dat geloof ik best, maar ik heb nog nooit gehoord dat je er waanideeen van krijgtquote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Technisch Lego is nu eenmaal erg verslavend.
en waar zou ie tussen staan...quote:Op zondag 18 maart 2007 16:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Is de TS zijn stand al aan het bouwen op de RAI??
Ik ben al bezig met een nieuw ruimte station.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:58 schreef SilentRimmer het volgende:
Senseo, misschien moeten we eens praten. Ik heb net mijn eigen cruiseship in productie genomen. Wellicht dat mijn ervaringen je op weg kunnen helpen.
Bakker Framebouw is anders een authoriteit in de racerijquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:39 schreef hardcorebass het volgende:
ben jij van bakker?van die vliegende auto's?
Waarschijnlijk zat de TS er nog in, want we horen niets meer van hemquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:12 schreef ManInLove het volgende:
Slecht nieuws! De auto is bij de eerste proefrit gecrashed.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |