abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47128511
stel ik heb een auto ontworpen en wil deze in productie brengen

der zijn 3 bedrijven die deze auto willen gaan verkopen

en de fabriek kan maximaal 15 autos per jaar aan

moet ik dan met die 15 autos elke keer naar de rdw scheuren voor een kenteken of zijn daar speciaale regels voor???
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47128978
Je hebt je roeping gevonden?
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_47129088
Elke auto moet sowieso een keuring ondergaan bij de RDW.
pi_47129089
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd

vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47129098
tvp
pi_47129212
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
Waar haal je die andere 900 dan vandaan?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:05:06 #7
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47129217
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW

Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?


http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
Klaar?
Ik niet!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:07:51 #8
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47129289
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_47129360
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:05 schreef Foo_niks het volgende:
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW

Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?


http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
we hebben het over een compleet nieuwe auto
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zaterdag 10 maart 2007 @ 18:11:20 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_47129379
laat eens iets zien
Huilen dan.
pi_47129442
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd

vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
Je kan een typegoedkeuring krijgen.
Dan geldt het voor de hele serie.
pi_47129463
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:07 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ferrari bouwde soms wel minder van 1 model
pi_47129471
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
pi_47129517
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef wouter37 het volgende:
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
leg eens uit
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47129703
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:16 schreef senseo_ het volgende:

[..]

leg eens uit
http://www.kitcarclub.nl/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=4

Je laat je auto in Engeland keuren dan krijg je een kenteken en dan kan je de auto importeren in NL
er zitten wel een paar haken en ogen aan je moet een adres in Engeland hebben en in NL moet je BPM betalen over een nieuwe auto als je die importeert
pi_47129875
wij gaan een type goedkeuring aanvragen

de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47130157
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:31 schreef senseo_ het volgende:
wij gaan een type goedkeuring aanvragen

de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!

volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_47130263
Als je zelf het antwoord op deze vragen niet weet, hoe zorg ga je er dan ooit voor zorgen dat je een typegoedkeuring krijgt?
pi_47130325
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:44 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!

volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47130474
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:50 schreef senseo_ het volgende:

[..]

het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald

je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_47130595
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:55 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald

je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken
ik heb het protoype gebouwt als hobby project gewoon voor de gein een auto bouwen

en sinsdien heeft een autodealer in de buurt veel intressen getoond en hebben we veel gesprekken gehad en nu na 1 jaar gesprekken gaan we hem samen produceren

deze vragen had ik ook aan die dealer kunnen vragen ja maar dan had ik waarschijnlijk mijn deal verkloot

ik ben maar een simpel iemand die een eigen auto heeft gebouwd en die de juiste persoon tegen gekomen is
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:28:33 #22
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_47131328
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:00 schreef senseo_ het volgende:
ik ben maar een simpel iemand
Joh!!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 19:43:51 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47131817
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten ) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.

Mijn advies: vraag het aan de RDW.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47136159
Anders deel je ook meteen ff wat foto's of iets van hoe de auto er uit gaat zien, draagt een beetje bij aan je reputatie...
pi_47136356
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 19:43 schreef 2cv het volgende:
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten ) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.

Mijn advies: vraag het aan de RDW.
Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.
Als het een productie auto gaat worden, bedoeld voor de consument, dan zul je inderdaad crashtesten moeten doen. Met een oplage van 15 stuks, gaat je dat zoveel geld op voorhand kosten dat je:

a) waarschijnlijk het bedrag nieteens rond krijgt om het te doen
b) de auto meer dan een een custom gaat kosten

Een oude bekende van me die ook een eigen auto bouwde, voor zijn eigen gebruik, hoefde echter alleen de keuring van RDW te ondergaan. Maar op het moment dat je zoiets in productie wilt nemen en verkopen aan particulieren... dan heb je een goed gevulde beurs nodig. Nog veul meer gevuld dan het geld wat je in je eigen auto al hebt gestoken, denk zeker aan het 20- tot 50-voudige.

Hopelijk lukt het je wel. Ik vind het al knap dat je een eigen auto hebt gemaakt
pi_47136597
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 21:44 schreef santax het volgende:

[..]

Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.
Als het een productie auto gaat worden, bedoeld voor de consument, dan zul je inderdaad crashtesten moeten doen. Met een oplage van 15 stuks, gaat je dat zoveel geld op voorhand kosten dat je:

a) waarschijnlijk het bedrag nieteens rond krijgt om het te doen
b) de auto meer dan een een custom gaat kosten

Een oude bekende van me die ook een eigen auto bouwde, voor zijn eigen gebruik, hoefde echter alleen de keuring van RDW te ondergaan. Maar op het moment dat je zoiets in productie wilt nemen en verkopen aan particulieren... dan heb je een goed gevulde beurs nodig. Nog veul meer gevuld dan het geld wat je in je eigen auto al hebt gestoken, denk zeker aan het 20- tot 50-voudige.

Hopelijk lukt het je wel. Ik vind het al knap dat je een eigen auto hebt gemaakt
die goed gevulde beurs is aanwezig
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zaterdag 10 maart 2007 @ 21:53:12 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_47136637
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:11 schreef Isdatzo het volgende:
laat eens iets zien
..!
Huilen dan.
pi_47136774
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:11 schreef Isdatzo het volgende:
laat eens iets zien
Ja, ben ook wel benieuwd
  zaterdag 10 maart 2007 @ 22:18:09 #29
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47137632
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ferrari bouwde soms wel minder van 1 model
Die noemen het dan ook geen massaproductie.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 11 maart 2007 @ 12:15:37 #30
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_47149628
er is wel meer nodig dan alleen een goedkeuring, je wagen moet ook voldoen aan de hedendaagse veiligheidsnormen, je moet dus een model ter beschikking stellen voor crashtest en dergelijke en geloof me ... dat kost een PAK POEN
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_47149891
de auto word gratis in elkaar gezet wij betalen alleen het matriaal
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 12:33:20 #32
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_47150062
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:27 schreef senseo_ het volgende:
de auto word gratis in elkaar gezet wij betalen alleen het matriaal
Het wordt steeds interresanter....
Ik ben er benieuwd...Licht eens een tipje van de sluier op....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_47151619
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Het wordt steeds interresanter....
Ik ben er benieuwd...Licht eens een tipje van de sluier op....
mompelt iets over een plaatselijke auto/monteur school
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47151743
Je bouwt een trapskelter?

  zondag 11 maart 2007 @ 13:27:50 #35
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47151757
Ik vind het niet echt geloofwaardig overkomen. Een nog jonge automonteur kan veel maar geen goede auto ontwikkelen.
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_47151794
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:27 schreef SRS-Engineering het volgende:
Ik vind het niet echt geloofwaardig overkomen. Een nog jonge automonteur kan veel maar geen goede auto ontwikkelen.
prautotype is het bewijs(www.prautotype.nl)

die word ook gebouwt door de hogeschool arnhem nijmegen
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 13:33:32 #37
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47151912
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:29 schreef senseo_ het volgende:

[..]

prautotype is het bewijs(www.prautotype.nl)


Oke het wel duidelijk. Jjij denkt dat je zomaar een auto kan bouwen zonder enige ervaring in de autobranche.

Een auto bouwen is niet moeilijk een goede auto bouwen is wat anders.

Weet jij wel hoe een auto werkt. Van een bestaande auto een andere maken is iets anders wat
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_47151958
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:33 schreef SRS-Engineering het volgende:

[..]



Oke het wel duidelijk. Jjij denkt dat je zomaar een auto kan bouwen zonder enige ervaring in de autobranche.

Een auto bouwen is niet moeilijk een goede auto bouwen is wat anders.

Weet jij wel hoe een auto werkt. Van een bestaande auto een andere maken is iets anders wat
hun bouwen hem ook van de grond af

en zoals ik al eerder zei de auto die ik nu rij heb ik helemaal zelf vanaf de grond opgebouwt

maar waarom schrijf je er geen review over zodra hij uit komt

ik stel de auto wel beschikbaar
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47152103
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:35 schreef senseo_ het volgende:

[..]

hun bouwen hem ook van de grond af

en zoals ik al eerder zei de auto die ik nu rij heb ik helemaal zelf vanaf de grond opgebouwt

maar waarom schrijf je er geen review over zodra hij uit komt

ik stel de auto wel beschikbaar
pleur hier eens een plaatje van je eigen auto neer dan!
  zondag 11 maart 2007 @ 13:40:14 #40
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47152107
Heb je foto's van de gebouwde auto.

VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_47152146
meen me te herinneren dat je auto's per stuk kunt laten keuren, dat kwqam op ongeveer 600 euro per auto.
een typegoedkeuring zou ongeveer rond de 15000 euro uitkomen, maar dan moet je auto uiteraard aan alle eisen voldoen, dat is helaas niet zo makkelijk.
ik denk dat je een bijzonder groot budget moet hebben wil je een eigen auto bouwen, denk dan niet aan 1000en maar eerder aan tonnen..
pi_47152181
schopje ONZ lijkt me wel op zen plaats eigenlijk.
  zondag 11 maart 2007 @ 13:42:48 #43
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47152203
waarom laat je geen foto zien van dat ding waar je nu in rijdt..
Signature.
pi_47152229
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:41 schreef Neluhz het volgende:
meen me te herinneren dat je auto's per stuk kunt laten keuren, dat kwqam op ongeveer 600 euro per auto.
een typegoedkeuring zou ongeveer rond de 15000 euro uitkomen, maar dan moet je auto uiteraard aan alle eisen voldoen, dat is helaas niet zo makkelijk.
ik denk dat je een bijzonder groot budget moet hebben wil je een eigen auto bouwen, denk dan niet aan 1000en maar eerder aan tonnen..
dat budget is er
wij gaan dit waarmaken
wij gaan de achtervolging inzetten op spyker let op me woorden
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47152247
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:42 schreef eer-ik het volgende:
waarom laat je geen foto zien van dat ding waar je nu in rijdt..
omdat ie in de rai te zien is

ik durf me hand er voor in het vuur te steken dat dit een succes word

en ik stel persoonlijk het eerste exemplaar beschikbaar aan fok voor een dag zandvoort

[ Bericht 21% gewijzigd door senseo_ op 11-03-2007 13:48:59 ]
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 13:56:27 #46
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47152750
kan er niet per ongeluk even een foto lekken dan
sta jij zelf op de RAI met dat apparaat van je?
Dan zal ik 'm nog wel tegenkomen denk.
Signature.
pi_47153671
hij is ontworpen na het zien van de 787b het word dus een echte racewagen
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
  zondag 11 maart 2007 @ 14:34:29 #48
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47154201
je hebt echt 0% verdere informatie?
Als je auto op zo'n beurs staat, moet er toch zeker wel íets over bekend zijn...
Of zie k dat nou zo verkeerd...
Signature.
pi_47154273
quote:
Op zondag 11 maart 2007 14:34 schreef eer-ik het volgende:
je hebt echt 0% verdere informatie?
Als je auto op zo'n beurs staat, moet er toch zeker wel íets over bekend zijn...
Of zie k dat nou zo verkeerd...
ja hij staat inderdaad op de beurs ik zou zeggen ga en bekijk hem
[img]http://gtsttime.web-log.nl/photos/uncategorized/ruud10_1.JPG[/img]
pi_47154325
Ze zien je al aankomen met 100 auto's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')