Waar haal je die andere 900 dan vandaan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos
we hebben het over een compleet nieuwe autoquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:05 schreef Foo_niks het volgende:
Normaliter heb je met een typegoedkeuring te maken,wanneer deze dus goedgekeurd is hoef je met de rest vn de serie niet meer langs de RDW
Hebben we het over bouwen vanaf niks of verherbouwingen?
http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/
Je kan een typegoedkeuring krijgen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:01 schreef senseo_ het volgende:
als er een massa productie komt van bijvoorbeeld 100 autos moet ik dan met 1000 autos naar de rwd
vrijdag is er in rotterdam een groot vrachtschip aan gekomen met een paar duizend mazdas moeten die dan ook allemaal langs de rwd of????
leg eens uitquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef wouter37 het volgende:
zorg dat je type goedkeuring krijgt maar goed dat zal mischien lastig worden
anders kan je de auto's altijd in Engeland een SVA keuring laten ondergaan (dat ga ik ook doen met mijn kitcar)
http://www.kitcarclub.nl/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=4quote:
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:31 schreef senseo_ het volgende:
wij gaan een type goedkeuring aanvragen
de dealer kan die dan zonder ons zelf een kenteken aanvragen of zijn wij daar voor nodig??
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwamquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:44 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
die vraag je niet zomaar aan en al helemaal niet als je die auto in serie wil gaan bouwen.....
ik denk dat je je vergist in het aantal regels, tests de auto aan moet voldoen!
volgens mij moet zelf de fabriek die ze voor jou wil gaan produceren aan bepaalde voorwaarden voldoen
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaaldquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:50 schreef senseo_ het volgende:
[..]
het prototype is wel degelijk sterk genoegt en is door de rwd op lelystad onder handen genomen voordat ie nog maar de weg op kwam
ik heb het protoype gebouwt als hobby project gewoon voor de gein een auto bouwenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:55 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
geloofwaardigheid is bij mij even met 10 punten gedaald![]()
je bent al bij de rdw geweest dus, je hebt een of andere goedkeuring gekregen om de weg op te mogen maar je komt vervolgens hier op fok vragen hoe je nu verder moet![]()
in je OP staat dat je klaar bent met ontwerpen maar je hebt al een rijdend en goedgekeurd prototype![]()
heb je het prototype zelf gebouwd of door een van de 3 fabrieken![]()
Joh!!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:00 schreef senseo_ het volgende:
ik ben maar een simpel iemand
Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:43 schreef 2cv het volgende:
Als een 'echte' autofabrikant een nieuw model ontwerpt, dan moet dat nieuwe model gekeurd worden. Crashtesten en ook andere testen (of er wel witte lampjes voor zitten en roden achter en nog 7 triljard dingen). Het is niet te doen om dat voor elke individuele auto te doen (in het bijzonder de crashtesten) dus de RDW keurt 1 of 2 auto's en daarna moeten alle andere auto's van datzelfde model die ook nieuw op de weg komen gelijk zijn aan het gekeurde model. Of er dan ook steekproeven of iets dergelijks gehouden worden weet ik niet.
Mijn advies: vraag het aan de RDW.
die goed gevulde beurs is aanwezigquote:Op zaterdag 10 maart 2007 21:44 schreef santax het volgende:
[..]
Ik reageer hier op omdat wat 2cv schrijft een groot verschil aangeeft.
Als het een productie auto gaat worden, bedoeld voor de consument, dan zul je inderdaad crashtesten moeten doen. Met een oplage van 15 stuks, gaat je dat zoveel geld op voorhand kosten dat je:
a) waarschijnlijk het bedrag nieteens rond krijgt om het te doen
b) de auto meer dan een een custom gaat kosten
Een oude bekende van me die ook een eigen auto bouwde, voor zijn eigen gebruik, hoefde echter alleen de keuring van RDW te ondergaan. Maar op het moment dat je zoiets in productie wilt nemen en verkopen aan particulieren... dan heb je een goed gevulde beurs nodig. Nog veul meer gevuld dan het geld wat je in je eigen auto al hebt gestoken, denk zeker aan het 20- tot 50-voudige.
Hopelijk lukt het je wel. Ik vind het al knap dat je een eigen auto hebt gemaakt![]()
Die noemen het dan ook geen massaproductie.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ferrari bouwde soms wel minder van 1 model
Het wordt steeds interresanter....quote:Op zondag 11 maart 2007 12:27 schreef senseo_ het volgende:
de auto word gratis in elkaar gezet wij betalen alleen het matriaal
mompelt iets over een plaatselijke auto/monteur schoolquote:Op zondag 11 maart 2007 12:33 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Het wordt steeds interresanter....
Ik ben er benieuwd...Licht eens een tipje van de sluier op....
prautotype is het bewijs(www.prautotype.nl)quote:Op zondag 11 maart 2007 13:27 schreef SRS-Engineering het volgende:
Ik vind het niet echt geloofwaardig overkomen. Een nog jonge automonteur kan veel maar geen goede auto ontwikkelen.
quote:Op zondag 11 maart 2007 13:29 schreef senseo_ het volgende:
[..]
prautotype is het bewijs(www.prautotype.nl)
hun bouwen hem ook van de grond afquote:Op zondag 11 maart 2007 13:33 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
![]()
Oke het wel duidelijk. Jjij denkt dat je zomaar een auto kan bouwen zonder enige ervaring in de autobranche.
Een auto bouwen is niet moeilijk een goede auto bouwen is wat anders.
Weet jij wel hoe een auto werkt. Van een bestaande auto een andere maken is iets anders wat
pleur hier eens een plaatje van je eigen auto neer dan!quote:Op zondag 11 maart 2007 13:35 schreef senseo_ het volgende:
[..]
hun bouwen hem ook van de grond af
en zoals ik al eerder zei de auto die ik nu rij heb ik helemaal zelf vanaf de grond opgebouwt
maar waarom schrijf je er geen review over zodra hij uit komt
ik stel de auto wel beschikbaar
dat budget is erquote:Op zondag 11 maart 2007 13:41 schreef Neluhz het volgende:
meen me te herinneren dat je auto's per stuk kunt laten keuren, dat kwqam op ongeveer 600 euro per auto.
een typegoedkeuring zou ongeveer rond de 15000 euro uitkomen, maar dan moet je auto uiteraard aan alle eisen voldoen, dat is helaas niet zo makkelijk.
ik denk dat je een bijzonder groot budget moet hebben wil je een eigen auto bouwen, denk dan niet aan 1000en maar eerder aan tonnen..
omdat ie in de rai te zien isquote:Op zondag 11 maart 2007 13:42 schreef eer-ik het volgende:
waarom laat je geen foto zien van dat ding waar je nu in rijdt..
ja hij staat inderdaad op de beurs ik zou zeggen ga en bekijk hemquote:Op zondag 11 maart 2007 14:34 schreef eer-ik het volgende:
je hebt echt 0% verdere informatie?
Als je auto op zo'n beurs staat, moet er toch zeker wel íets over bekend zijn...
Of zie k dat nou zo verkeerd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |