Ja, jij komt ook nooit meer buiten de deur om leuke dingen te doen omdat er buiten veel meer kans is dat je een dodelijk ongeluk krijgt dan thuis?quote:En het zal in dit opzicht misschien niet veel uitmaken of je 80 dan wel 160 gram vlees per dag eet, maar gezien het aantal voedselvergiftigingen per jaar is het wel een aspect dat meetelt als je praat over de mogelijke invloed van vlees in het dieet op de algemene gezondheid.
Gevarieerd eten is voor mietjes. Echte mannen eten vlees.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:24 schreef Stereotomy het volgende:
Abrupt (de TS) heeft het er ook over dat hij krachttraining doet. Dan moet je altijd wat meer eiwitten eten om de spieraanmaak te bevorderen. Dat kan hij doen door whey-shakes te gaan drinken enzo, maar een beetje meer proteine uit vlees kan geen kwaad.
Met 100 gram haalt zijn krachttraining niets uit, ben ik bang.
Hij moet naast zijn vlees gewoon nog gevarieerd eten, en daar heeft hij nog alle ruimte voor.
Ik vreet dus elke avond ongeveer een halve kilo vlees en dat doe ik voor mijn sport en omdat ik vlees lekkerder vind dan konijnenvoer. 2 vliegen in 1 klap dus.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:49 schreef hestria het volgende:
ja, maar als je even een klein beetje rekent dan betekend dat als ze met 3 personen zijn, en TS doet krachttraining dat als de andere 2 een normaal portie vlees eten voor gemak even 200 gr, dat TS 600 gr vlees eet, is dat niet erg veel zelfs voor iemand die krachttraining doet?
Geweldig! Mensen die een woordenboektekst citeren en om gelijk te krijgen een deel weglatenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:02 schreef Doderok het volgende:
Wat is er trouwens mis met het gebruik van het woord pasta?![]()
Definieer 'normaal'.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:05 schreef Uhmmie het volgende:
nu nog normaal leren praten beelz
dat leer je helaas niet van vlees eten.
Waarschijnlijk moet je eten typen in plaats van vreten. Meer kan ik er even niet uithalen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:24 schreef beelz het volgende:
Definieer 'normaal'.
Je overdrijft mateloos, zeg zelf ook wel te zondigen en weleens meer dan 100 gram te eten, zeg ook niet dat je dan gelijk omvalt, maar het is wel zo dat boven die 100 gram de risiko's fiks toe beginnen te nemen.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja god, natuurlijk kun je *te veel* vlees eten, dat zeg ik een paar berichten terug ook. Ik ben het niet eens met iemand anders die een paar berichten eerder 100 gram per dag als een gouden regel stelt en alles daarboven als vergif aanmerkt: daar ging op een gegeven moment de hele discussie over.
Daarnaast gaf ik eerder ook al aan dat je ook onderscheid moet maken over wat je precies als 'vlees' beschouwd: alleen eiwitten of ook vet? En welke eiwitten en welke vet? De studies die je hier gecopy/pasted hebt, geven soms zelfs zeer positieve resultaten voor wit vlees. Dan is een generalisatie van 'te veel vlees is slecht voor je' gewoon niet op zijn plaats.
En tenslotte moet je ook onderscheid maken wat 'slecht voor je' is. Ga je dood aan mooie artheroscelerose in je aderen, of ga je dood aan kanker? En waardoor?
Allemaal dingen die zoveel meer betekenen dan "te veel vlees is slecht voor je". Je kunt onderscheid maken, leren welk vlees goed voor je is en welke slecht, en in welke hoeveelheden.
En, laten we vooral het metafysische argument niet vergeten: nooit of zeer weinig eiwit eten en een ongelukkig leven leiden omdat je krachttraining niets uithaalt of wel vlees eten met 0.3x meer kans op kanker op je 70e.
Ja, een toename van 1 miljoenste procent kans op kanker of hart en vaatziekten (veroorzaakt door vlees) naar een kans van 2 miljoenste procent. Dat is toch een verdubbeling van de kans op kanker.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:28 schreef erodome het volgende:
Je overdrijft mateloos, zeg zelf ook wel te zondigen en weleens meer dan 100 gram te eten, zeg ook niet dat je dan gelijk omvalt, maar het is wel zo dat boven die 100 gram de risiko's fiks toe beginnen te nemen.
Risico: Naast een met HIV besmette homo gaan staan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, een toename van 1 miljoenste procent kans op kanker of hart en vaatziekten (veroorzaakt door vlees) naar een kans van 2 miljoenste procent. Dat is toch een verdubbeling van de kans op kanker.
Kwantificeer jouw begrip van risico, heel aardig risico en groot risico eens.
Waar doe ik dat?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, jij komt ook nooit meer buiten de deur om leuke dingen te doen omdat er buiten veel meer kans is dat je een dodelijk ongeluk krijgt dan thuis?
Wat een onzin dit
Er wordt nu net gedaan alsof het eten van vlees gelijkstaat als het achteroverslaan van een fles schoonmaakchloor, mensen, get real en kijk wat realistisch is of niet, en denk niet dat je van alles zomaar dood kunt gaan.
Hmm, ja, kan begrijpen dat je liever uit het ijle lult. Trek het je niet aan joh, de meeste mensen zijn zoals jij, hebben een titel en een baan, kunnen dat gebruiken om indruk te maken op simpele zielen die niet beter weten, en zullen heel hun leven niets bijzonders presteren in hun vakgebied omdat ze noch de interesse, noch de intelligentie en al evenmin het doorzettingsvermogen hebben om boven de grijze massa uit te stijgen.quote:Searching MEDLINE effectively is a learned skill; untrained users are sometimes frustrated with the large numbers of articles returned by simple searches. Counterintuitively, a search that returns thousands of articles is not guaranteed to be comprehensive.
There are tutorials for instruction on the PubMed interface to MEDLINE. Unlike Google searching of the Web, PubMed searching of MEDLINE requires a little investment of time. Using the MeSH database to define the subject of interest is one of the most useful ways to improve the quality of a search. Using MeSH terms in conjunction with limits (such as publication date or publication type), qualifiers (such as adverse effects or prevention and control), and text-word searching is another.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar deze discussie wordt door meerdere mensen gevoerd, en niet alleen door jou en mij. Lees ook eens wat anderen beweren en bedenk dat ik daar ook wel eens een reactie op geef. Ik noemde je niet eens letterlijk bij naam in de reactie, maar je voelt je al gelijk aangesproken. Beetje twitchy niet?quote:Waar doe ik dat?
Dankje.quote:Veel succes nog knulletje.
Damn, jij hebt een hoop frustratie?quote:Hmm, ja, kan begrijpen dat je liever uit het ijle lult. Trek het je niet aan joh, de meeste mensen zijn zoals jij, hebben een titel en een baan, kunnen dat gebruiken om indruk te maken op simpele zielen die niet beter weten, en zullen heel hun leven niets bijzonders presteren in hun vakgebied omdat ze noch de interesse, noch de intelligentie en al evenmin het doorzettingsvermogen hebben om boven de grijze massa uit te stijgen.
Grote onzin dat dat niet gezond is. Ik eet elke dag vlees en ik ben bijna nooit ziek. Ik schijt normaal en ben niet te zwaar en niet te licht. Niets mis met elke dag vlees eten dus.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:00 schreef parselmouth het volgende:
Sowieso elke dag vlees is niet echt gezond. Veel beter is het om te varieren, dus neem eens in die 7 dagen eens vis in plaats van vlees en nog een andere dag laat je het vlees helemaal weg.
Variatie = okay.
Nee, nu ben je ok. Je schijnt over 40 jaar aan kanker dood te gaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:19 schreef beelz het volgende:
[..]
Grote onzin dat dat niet gezond is. Ik eet elke dag vlees en ik ben bijna nooit ziek. Ik schijt normaal en ben niet te zwaar en niet te licht. Niets mis met elke dag vlees eten dus.
Dit soort gezondheidsrisico's staat er niet om bekend om binnen korte tijd schadelijk te zijn, maar verhogen risico's op ziekte vooral op de zeer lange termijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:19 schreef beelz het volgende:
Grote onzin dat dat niet gezond is. Ik eet elke dag vlees en ik ben bijna nooit ziek. Ik schijt normaal en ben niet te zwaar en niet te licht. Niets mis met elke dag vlees eten dus.
Je hebt verschillende soorten vlees...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:25 schreef parselmouth het volgende:
Sja, dat beweren rokers ook. Dat ze gezond zijn en nooit ziek zijn. Goed dat je nu nergens last van hebt, maar een eenzijdig eetpatroon is niet gezond te noemen, dat zul je op de langere termijn wel merken.
Verder kan ik persoonlijk ook echt niet begrijpen dat mensen elke dag vlees op hun bord zouden willen hebben. Een keertje iets anders is dan toch een verademing?
Wat dacht je van:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:25 schreef parselmouth het volgende:
Sja, dat beweren rokers ook. Dat ze gezond zijn en nooit ziek zijn. Goed dat je nu nergens last van hebt, maar een eenzijdig eetpatroon is niet gezond te noemen, dat zul je op de langere termijn wel merken.
Verder kan ik persoonlijk ook echt niet begrijpen dat mensen elke dag vlees op hun bord zouden willen hebben. Een keertje iets anders is dan toch een verademing?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |