quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:49 schreef Falco het volgende:Wat gaan we nou weer doen, Falco?
Op andere subfora zijn er al diverse survivalgames georganiseerd, maar nog niet in dit forum. Tijd dat daar verandering in komt: we gaan survivalgamenOh, en hoe werkt dat dan?
Het principe is vrij simpel: er wordt begonnen met een lijst van films die een gelijk aantal punten hebben. Vervolgens mag elke user één keer op dag twee minpunten en één pluspunt toekennen aan drie verschillende films. Als een film op 0 punten terecht komt, doet ie niet meer mee. De film die als laatste overblijft heeft gewonnen!
In dit geval heb ik de Imdb-top 250 van zondagavond 18 februari in vijf gelijke delen willekeurig opgedeeld. In de eerste poule zitten dus 50 films, die bij aanvang ieder 7 punten hebben gekregen. Vervolgens gaan we in de poulefase zo ver dat er 15 films overblijven (de overige 35 films zijn naar 0 punten gestemd). Na 5 poules strijden de 50 overgebleven films in de allesbeslissende finale. Tot zover de organisatie van de survivalgame!
Zie hieronder voor die lijst van poule I overigens.
Klinkt allemaal erg leuk! Zijn er nog andere huishoudelijke regels?
Nou niet hele strikte regels enzo, maar probeer bijvoorbeeld wel een beetje gevarieerd te stemmen. Elke dag -1 voor twee LotR-films en +1 voor Terminator 2 doen is niet echt heel tof ofzo. Je stemmen dienen ten opzichte van de vorige dag op minstens twee films verschillen. Je kunt dus wel telkens elke dag op dezelfde LotR-film stemmen. Verder mag je de lijst wel kopiëren bij het toekennen van de stemmen, maar ik vrees dat dat een zootje zou kunnen worden. Ik houd het in ieder geval apart bij in een kekke excelsheet en zal vrijwel elke dag een update plaatsen met de tussenstand.
En ohja ook hier geldt natuurlijk de welbekende tournamentregel: alleen stemmen op een film als je hem gezien hebt!Nou oke, was dit het?
Ja! Starten maar met stemmen. Dat er maar veel gestemd gaat worden en dat er natuurlijk ook veel verhitte discussies mogen ontstaan
. Verdere vragen en opmerkingen kunnen uiteraard in dit topic gepost worden
.
Ik laat 'm met rust als jij TUS met rust laat.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:36 schreef SamuelofSEK het volgende:
2001 +1net zolang tot jullie hem met rust laten
Amadeus was in topic 2 door ziggy3 eruit gestemd.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:48 schreef Luutgaert het volgende:
Silence of the Lambs +1
Shichinin no samurai -1
Amadeus -1![]()
Een film die je zo slecht spelt mag je geen minpunten geven.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 01:13 schreef cwk het volgende:
The Usual Suspects +1
2001: A Space Oddyssee -1
Goodfellas -1
Als ie in de vorige lijst op 4 punten stond moet ie nou op 5 punten staan. Drie erbij, twee eraf.quote:
Nee, er was ook nog een minpunt in het vorige topic voor 2001.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:26 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als ie in de vorige lijst op 4 punten stond moet ie nou op 5 punten staan. Drie erbij, twee eraf.
Het was laat. En ik viel van me stoel dat The Usual Suspects bijna geen punten meer heeft.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Een film die je zo slecht spelt mag je geen minpunten geven.![]()
Dan heb ik niks gezegd.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, er was ook nog een minpunt in het vorige topic voor 2001.
Ah ok, ik dacht dat 't bovenste lijstje nieuw was. Kan de de min dan naar City Lights?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 01:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Amadeus was in topic 2 door ziggy3 eruit gestemd.
Zeker geen slechte film, er zijn weinig tot geen films in dat rijtje die ik heb gezien die ik slecht vind, maar sommige andere films blijven nou eenmaal wat langer hangen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:28 schreef cwk het volgende:
TUS valt in het rijtje Pulp Fiction en Shawshank redemption. Zo bekend en geliefd dat mensen bang zijn om een pluspunt te geven, omdat dat niet stoer is. Vergeten wordt dat het prima films zijn.
Neu, komt zo uitquote:Op zondag 11 maart 2007 12:39 schreef Sokolsky het volgende:
Doff heeft besloten alleen nog maar op Hitchcocks te gaan stemmen?
Doe dat dan ook nietquote:Op zondag 11 maart 2007 12:47 schreef laurenzo85 het volgende:
It's a Wonderful Life (1946) +1
Vertigo (1958) -1
The Silence of the Lambs (1991) -1
Maar ik wil eigenlijk geen minpunten meer geven..
Ga jij nou maar lekker sling blade uitzwaaien. Ik heb wel wat beters te doen dan bij te houden waar ik op heb gestemd.quote:
Ga jij nou maar lekker een nieuwe vraag stellen in FMT. Ik heb wel wat beters te doen dan het hier gezellig houden.quote:
Waar is je tweede minstemquote:
Ik MAG toch 2 minstemmen doen, maar ben het niet verplicht?quote:
Lees voor 'mag' 'moet'quote:Op maandag 12 maart 2007 12:19 schreef jwjw het volgende:
[..]
Ik MAG toch 2 minstemmen doen, maar ben het niet verplicht?
"....Vervolgens mag elke user één keer op dag twee minpunten en één pluspunt toekennen aan drie verschillende films..."
je moet ook wel twee minstemmen hebben anders is het spel niet eindigquote:Op maandag 12 maart 2007 12:24 schreef cwk het volgende:
Falco met zijn omslachtige ambtenarentaal. Twee minstemmen is verplicht zeg ik je!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |