En vergeet daarmee meer dan de helft van de menselijke, nee, zelfs van de 'beschaafde', geschiedenis.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef Chewie het volgende:
Sigme gaat niet verder terug dan het jaar 0
Wat is de conclusie? Dat bij ontstentenis van overheden die niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden? Feit is, dat toen de kapitaalstromen door uitbuiting van niet-blanken goed op gang kwamen, overheden ontstonden. Blanke natie-staten. Die, zoals bekend, als concept, in Afrika onherstelbare schade aanrichtten en aanrichten.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:56 schreef knowall het volgende:
De belangrijkste vraag blijft onbeantwoord: welke overheid kan hier voor al deze ellende de schuld gegeven worden? Werd slavernij gesubsidieerd? Moesten de arme blanken zoveel belasting betalen dat ze geen andere keus hadden dan mensen onbetaald 'in dienst te nemen'? De conclusie is er i.i.g. alvast, nu nog wat argumenten verzinnen.
En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:02 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En waar komen deze "oorspronkelijke" volken dan vandaan? Er zijn talloze dingen die er op wijzen dat toen wij daar aankwamen de eilanden via Azië zijn bevolkt...
Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik denk niet dat "ze" zo bewust te werk zijn gegaan.
Azië was anders trouwens flink leuk aan het oprukken als "oorspronkelijke bewoners" in dat gedeelte van de wereld. Ik wil alleen maar zeggen dat lang niet alle "oorspronkelijke" volken, ook niet in de richting van die eilanden groepjes de eerste settleaars waren.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef EricT het volgende:
Oorspronkelijke bewoners slaat meer op het volk wat als eerst daar gesettled is en een eigen cultuur heeft opgebouwd
Ik hoop voor je dat je culturele antropologie hebt gestudeerd om dat te staven, want het slaat nergens op. het grootste deel van oceania is vrij van aziatische invloeden, alleen de grensgebieden (Maluku, Timor, Palau) zijn besmetquote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:12 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Azië was anders trouwens flink leuk aan het oprukken als "oorspronkelijke bewoners" in dat gedeelte van de wereld.
Ja, tell me about it. Wij als Hongaren zijn afstammelingen van de Hunnen heh, dus maak je borst maar nat.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.
Mooi kaartje: Map of Human Migrationsquote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef EricT het volgende:
[..]
En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika....
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.
quote:
Ahem... http://en.wikipedia.org/wiki/Mughalquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:34 schreef Chewie het volgende:
Dat is uiterst dubieus, India is een prima voorbeeld hoe moslims hebben huisgehouden en overheerst en daar kan geen enkele kruistocht tegenop bijvoorbeeld.
Nee, maar jij staaft het ook niet echt he.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:14 schreef EricT het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je culturele antropologie hebt gestudeerd om dat te staven,
Ja elk "volk" denkt dat het heel puur en onafhankelijk is ja.quote:Want het slaat nergens op. het grootste deel van oceania is vrij van aziatische invloeden, alleen de grensgebieden (Maluku, Timor, Palau) zijn besmet
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:14 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ahem... http://en.wikipedia.org/wiki/Mughal
Nee hoorquote:
Als jij de blanke cultuur wartaal wil noemen, tsja, dan ben ik het wel met je eens, eigenlijkquote:Vr.8. Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
Antw. Ja ; tenzij dan dat wij door den Geest Gods wedergeboren worden.
Juist, wartaal.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon onderdeel van de , of onderwijzing in de Christelijke leer, die in de Nederlandse Gereformeerde Kerken en Scholen geleerd wordt.
[..]
Sorry, linkje viel weg, zie edit: hersteldquote:
Als jij de blanke cultuur gelijkstelt met het gereformeerde protestantisme (de Heidelbergse Catechismus is uit 1563) dan laat je wel veel buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry, linkje viel weg, zie edit: hesteld.
Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:24 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Als jij de blanke cultuur gelijkstelt met het gereformeerde protestantisme (de Heidelbergse Catechismus is uit 1563) dan laat je wel veel buiten beschouwing.
Dat kan.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.
En waarvan is dat dan, volgens jou, hun analyse?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.
Ah, argumentum ad blog obscuram.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:18 schreef Chewie het volgende:
http://www.danielpipes.org/comments/29320
Ah, u is relativist?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 01:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik hou niet van cultuurabsolutisme.
Hoe wil je dat voor mekaar krijgen dan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 01:58 schreef golden.ratio het volgende:
Toch is een wereldbevolking van maximaal 500 miljoen een goed streven
Met wapens, ziektes en drugs natuurlijk!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat voor mekaar krijgen dan?
Wapens, drugs en ziektes heb je nu ook, het zet geen zoden aan de dijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 02:00 schreef golden.ratio het volgende:
[..]
Met wapens, ziektes en drugs natuurlijk!
Tss tss. De Vandalen zijn niet van voor het jaar nul, tenzij je pietleuterig wil zijn. Pas van tussen 150 en 500 jaar na het jaar nul zijn ze echt bekend. Behalve voor jou blijkbaar. Daar gaat je betoogquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
En toen begon de geschiedenis. Laat ik die oppakken in het jaar nul, dan kunnen we blanke razende horden als de Vandalen, de Hunnen, rondtrekkende plunderaars als Alexander de Grote enzo buiten beeld blijven.
Zien we in nederland ook je hoort alleen de schreeuwersquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:28 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Mensen met vreedzame idealen worden overheerst door geweldadigen.
Daarom hebben de blanken dus de achterlijke cultuur zeg ik altijd.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
Blanken hebben de wereld verruïneerd.
Ja, omdat ze de taal niet fatsoenlijk kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:34 schreef Colnago het volgende:
[..]
Daarom hebben de blanken dus de achterlijke cultuur zeg ik altijd.
en niet blanken ook dus wat is je puntquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Geweld hoort bij de mens. De grootscheepse overheersing die de blanken hebben laten gelden is ongeëvenaard; en heeft geen enkel goeds gebracht.
Ik zeg niet dat niet-blanken het béter zouden doen; maar dat de blanken er een puinhoop van hebben gemaakt is dagelijks te zien.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:03 schreef Golradir het volgende:
Al die oorlogen hebben er juist voor gezorgd dat wij als winnaars uit de strijd kwamen. Het feit dat wij in staat waren om de wereld te ,,ruïneren'' toont aan dat we gewonnen hebben. Nu we echter (om begrijpelijke redenen) zwak zijn geworden, zullen we falen. De Aziaten nemen het over, omdat we te zwak waren om ze onder de duim te houden. We laten onze landen zonder slag of stoot overspoelen door vreemdelingen, omdat we het te zielig vinden om daar wat aan te doen. Dat noem ik pas falen.
Nu kunnen we zien hoe de andere groepen het zullen doen en let maar op, dat is geen verbetering, zeker niet voor ons.
zo zou je het ook kunnen zien van het ene uiterste naar het anderequote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:03 schreef Golradir het volgende:
Al die oorlogen hebben er juist voor gezorgd dat wij als winnaars uit de strijd kwamen. Het feit dat wij in staat waren om de wereld te ,,ruïneren'' toont aan dat we gewonnen hebben. Nu we echter (om begrijpelijke redenen) zwak zijn geworden, zullen we falen. De Aziaten nemen het over, omdat we te zwak waren om ze onder de duim te houden. We laten onze landen zonder slag of stoot overspoelen door vreemdelingen, omdat we het te zielig vinden om daar wat aan te doen. Dat noem ik pas falen.
Nu kunnen we zien hoe de andere groepen het zullen doen en let maar op, dat is geen verbetering, zeker niet voor ons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |