abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47108491
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef Chewie het volgende:
Sigme gaat niet verder terug dan het jaar 0
En vergeet daarmee meer dan de helft van de menselijke, nee, zelfs van de 'beschaafde', geschiedenis.

Toch is het leuk om te zien dat mensen zich er over opwinden.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:09:08 #52
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47108506
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:07 schreef GertvanderVolk het volgende:
Schuld van de buitenlanders
Dat moet haast wel, van 99% van de wereld is toch buitenlander?
[KNE]-Mod
pi_47108514
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:56 schreef knowall het volgende:
De belangrijkste vraag blijft onbeantwoord: welke overheid kan hier voor al deze ellende de schuld gegeven worden? Werd slavernij gesubsidieerd? Moesten de arme blanken zoveel belasting betalen dat ze geen andere keus hadden dan mensen onbetaald 'in dienst te nemen'? De conclusie is er i.i.g. alvast, nu nog wat argumenten verzinnen.
Wat is de conclusie? Dat bij ontstentenis van overheden die niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden? Feit is, dat toen de kapitaalstromen door uitbuiting van niet-blanken goed op gang kwamen, overheden ontstonden. Blanke natie-staten. Die, zoals bekend, als concept, in Afrika onherstelbare schade aanrichtten en aanrichten.
Maar niettemin succesvol de hele wereld als standaard opgedrongen zijn. Geen overheid = geen bescherming. Bescherming waartegen? Tegen de blanke die een bordje [CLAIM] in uw grond slaat, en dat het dan rechtmatig van hem is, omdat diens overheid dat zegt..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47108521
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:02 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

En waar komen deze "oorspronkelijke" volken dan vandaan? Er zijn talloze dingen die er op wijzen dat toen wij daar aankwamen de eilanden via Azië zijn bevolkt...
En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika... . Oceanie is bevolkt vanuit de West Melanesia (Molukken, Papua ook deel van Oceania trouwens), WM vanuit Z-O Azie, Z-O-Azie vanuit Midden Oosten en dat weer vanuit Afrika.

Oorspronkelijke bewoners slaat meer op het volk wat als eerst daar gesettled is en een eigen cultuur heeft opgebouwd.

En dan nog iets: Dat toen 'wij' daar aankwamen ... Toen jullie daar aankwamen om 'ons' uit te moorden dus.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47108588
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik denk niet dat "ze" zo bewust te werk zijn gegaan.
Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:12:09 #56
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47108623
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef EricT het volgende:

Oorspronkelijke bewoners slaat meer op het volk wat als eerst daar gesettled is en een eigen cultuur heeft opgebouwd
Azië was anders trouwens flink leuk aan het oprukken als "oorspronkelijke bewoners" in dat gedeelte van de wereld. Ik wil alleen maar zeggen dat lang niet alle "oorspronkelijke" volken, ook niet in de richting van die eilanden groepjes de eerste settleaars waren.

Zoals trouwens in Europa ook flink wat afverhuist is... Niemand woont meer waar het volk eerst zat hoor.
[KNE]-Mod
pi_47108714
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:12 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Azië was anders trouwens flink leuk aan het oprukken als "oorspronkelijke bewoners" in dat gedeelte van de wereld.
Ik hoop voor je dat je culturele antropologie hebt gestudeerd om dat te staven, want het slaat nergens op. het grootste deel van oceania is vrij van aziatische invloeden, alleen de grensgebieden (Maluku, Timor, Palau) zijn besmet
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:14:15 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47108730
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.
Ja, tell me about it. Wij als Hongaren zijn afstammelingen van de Hunnen heh, dus maak je borst maar nat.

*zadelt paard*
[KNE]-Mod
pi_47108733
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef EricT het volgende:

[..]

En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika... .
Mooi kaartje: Map of Human Migrations
pi_47108742
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat een wartaal.
pi_47108754
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:

lang verhaal
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:34 schreef Chewie het volgende:
Dat is uiterst dubieus, India is een prima voorbeeld hoe moslims hebben huisgehouden en overheerst en daar kan geen enkele kruistocht tegenop bijvoorbeeld.
Ahem... http://en.wikipedia.org/wiki/Mughal
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:17:35 #62
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_47108864
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:14 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je culturele antropologie hebt gestudeerd om dat te staven,
Nee, maar jij staaft het ook niet echt he.
Maar als je kijkt naar waar Azië verbrokkelt en richting eialdnen gaat , Maleisië en Indonesië en zo verder zie het al een beetje. Aborginalvolken zaten alleen nog maar in Nieuw-Guinea en AustraliË heh. (En een zooi kleine eilanden.)

Ik heb nu niet alle boeken bij de hand die ik er ooit eens over gelezen heb maar er zijn verschillende theoriën over verschillende eilanden. sommige zijn "oorspronkelijlk" andere een stuk minder...
quote:
Want het slaat nergens op. het grootste deel van oceania is vrij van aziatische invloeden, alleen de grensgebieden (Maluku, Timor, Palau) zijn besmet
Ja elk "volk" denkt dat het heel puur en onafhankelijk is ja.

Sommige "indianen" geloven ook de blanke sprookjes dat ze allemaal heel dicht bij de natuur leefden. Grote Indianensteden en de legers die Cortéz tegenkwam doen toch anders vermoeden. Maar we gaan van het spoor hier.
[KNE]-Mod
pi_47109005
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:14 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Wat een wartaal.
Nee hoor , gewoon onderdeel van de Heidelberger Catechismus , of onderwijzing in de Christelijke leer, die in de Nederlandse Gereformeerde Kerken en Scholen geleerd wordt.
quote:
Vr.8. Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
Antw. Ja ; tenzij dan dat wij door den Geest Gods wedergeboren worden.
Als jij de blanke cultuur wartaal wil noemen, tsja, dan ben ik het wel met je eens, eigenlijk .
pi_47109044
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor , gewoon onderdeel van de , of onderwijzing in de Christelijke leer, die in de Nederlandse Gereformeerde Kerken en Scholen geleerd wordt.
[..]
Juist, wartaal.
pi_47109070
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:21 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Juist, wartaal.
Sorry, linkje viel weg, zie edit: hersteld .
pi_47109173
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Sorry, linkje viel weg, zie edit: hesteld .
Als jij de blanke cultuur gelijkstelt met het gereformeerde protestantisme (de Heidelbergse Catechismus is uit 1563) dan laat je wel veel buiten beschouwing.
pi_47109192
Joehoe Tante Sigme..... Waar is Floripas nou?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47109344
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:24 schreef The_Langolier het volgende:

[..]

Als jij de blanke cultuur gelijkstelt met het gereformeerde protestantisme (de Heidelbergse Catechismus is uit 1563) dan laat je wel veel buiten beschouwing.
Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.
pi_47109447
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.
Dat kan.
pi_47109501
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:28 schreef sigme het volgende:

[..]

En waarvan is dat dan, volgens jou, hun analyse?
pi_47109559
Naar bed, naar bed, zei Duimelot. Met de groeten van TS.
pi_47109625
Slaap Lekker Sigme

weet iemand anders dan waar Floripas is?? Ze bleek toch niet ook een kerel te wezen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47111657
quote:
Ah, argumentum ad blog obscuram.

zucht.
pi_47115873
Ik hou niet van cultuurabsolutisme.
pi_47115942
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 01:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik hou niet van cultuurabsolutisme.
Ah, u is relativist?
I´m back.
pi_47116029
Toch is een wereldbevolking van maximaal 500 miljoen een goed streven
pi_47116042
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 01:58 schreef golden.ratio het volgende:
Toch is een wereldbevolking van maximaal 500 miljoen een goed streven
Hoe wil je dat voor mekaar krijgen dan?
I´m back.
pi_47116062
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 01:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe wil je dat voor mekaar krijgen dan?
Met wapens, ziektes en drugs natuurlijk!
pi_47116138
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 02:00 schreef golden.ratio het volgende:

[..]

Met wapens, ziektes en drugs natuurlijk!
Wapens, drugs en ziektes heb je nu ook, het zet geen zoden aan de dijk. .
I´m back.
pi_47117713
quote:
En toen begon de geschiedenis. Laat ik die oppakken in het jaar nul, dan kunnen we blanke razende horden als de Vandalen, de Hunnen, rondtrekkende plunderaars als Alexander de Grote enzo buiten beeld blijven.
Tss tss. De Vandalen zijn niet van voor het jaar nul, tenzij je pietleuterig wil zijn. Pas van tussen 150 en 500 jaar na het jaar nul zijn ze echt bekend. Behalve voor jou blijkbaar. Daar gaat je betoog

TVP, ik ga nu pitten en morgen ga ik de rest van je post -op z'n Vandaals- afbranden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47117893
Natuurlijk zijn allerlei groepen 'fout' geweest.

Vind het alleen grappig dat nu het een anti-blank topic is, iedereen over elkaar heen valt om ook voorbeelden te geven van anderen die iets verkeerd hebben gedaan (TS' punten vallen immers niet te ontkennen), terwijl in een anti-andere groep topic elk voorbeeld dat ook de blanken niet altijd even lief waren, gebagatelliseerd wordt
pi_47118497
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 01:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, u is relativist?
Wat een conclusie.
pi_47118514
Ik besef nu: het is misschien een satire. In dat geval, euhm, ja, succes gewenst!
pi_47118915
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:28 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Mensen met vreedzame idealen worden overheerst door geweldadigen.
Zien we in nederland ook je hoort alleen de schreeuwers
pi_47118961
-

[ Bericht 100% gewijzigd door knowall op 10-03-2007 11:02:38 ]
pi_47119294
In z'n algemeenheid kun je wel stellen dat de mens een mislukt experiment van de evolutie zal blijken te zijn. Los van blank of zwart.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 11:26:36 #88
21066 Potter
At your service
pi_47119398
Wat een depressief topic!
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_47119530
quote:
Blanken hebben de wereld verruïneerd.
Daarom hebben de blanken dus de achterlijke cultuur zeg ik altijd.
Audaces fortuna juvat
pi_47121473
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:34 schreef Colnago het volgende:

[..]

Daarom hebben de blanken dus de achterlijke cultuur zeg ik altijd.
Ja, omdat ze de taal niet fatsoenlijk kunnen gebruiken.
pi_47125726
Al die oorlogen hebben er juist voor gezorgd dat wij als winnaars uit de strijd kwamen. Het feit dat wij in staat waren om de wereld te ,,ruïneren'' toont aan dat we gewonnen hebben. Nu we echter (om begrijpelijke redenen) zwak zijn geworden, zullen we falen. De Aziaten nemen het over, omdat we te zwak waren om ze onder de duim te houden. We laten onze landen zonder slag of stoot overspoelen door vreemdelingen, omdat we het te zielig vinden om daar wat aan te doen. Dat noem ik pas falen.

Nu kunnen we zien hoe de andere groepen het zullen doen en let maar op, dat is geen verbetering, zeker niet voor ons.
pi_47126066
Wat een onzin. Ook in Amerika werd door de indianen onderling flink gevochten, werden door diverse indianenstammen mensen geofferd, afgeslacht en gemarteld. Ook de Afrikaanse stammen onderling slachtten elkaar af als ze de kans kregen. Het grootste rijk ooit? Nee, dat was niet het Romeinse rijk, maar het Mongoolse rijk en die Chinese muur die door half azie loopt? Inderdaad, gebouwd om die Mongolen buiten het Chinese rijk te houden. m.a.w. ook niet blanken wisten en weten dondersgoed wat onderling knokken betekend. Dat de blanken nou de eersten waren met vele technologische vooruitgang en daardoor wereldwijd ging overheersen tegen het eind van de middeleeuwen, doet daar niets aan af. Waren het de blanken niet geweest, was het echt niet anders gelopen met de Indianen, Aziaten of Afrikanen als eerste wereldveroveraars hoor.
pi_47126123
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Geweld hoort bij de mens. De grootscheepse overheersing die de blanken hebben laten gelden is ongeëvenaard; en heeft geen enkel goeds gebracht.

Ik zeg niet dat niet-blanken het béter zouden doen; maar dat de blanken er een puinhoop van hebben gemaakt is dagelijks te zien.
en niet blanken ook dus wat is je punt

Is dit gewoon een rel topiq
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 10 maart 2007 @ 16:18:25 #94
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47126178
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:03 schreef Golradir het volgende:
Al die oorlogen hebben er juist voor gezorgd dat wij als winnaars uit de strijd kwamen. Het feit dat wij in staat waren om de wereld te ,,ruïneren'' toont aan dat we gewonnen hebben. Nu we echter (om begrijpelijke redenen) zwak zijn geworden, zullen we falen. De Aziaten nemen het over, omdat we te zwak waren om ze onder de duim te houden. We laten onze landen zonder slag of stoot overspoelen door vreemdelingen, omdat we het te zielig vinden om daar wat aan te doen. Dat noem ik pas falen.

Nu kunnen we zien hoe de andere groepen het zullen doen en let maar op, dat is geen verbetering, zeker niet voor ons.
Zyggie.
pi_47126209
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:03 schreef Golradir het volgende:

zo zou je het ook kunnen zien van het ene uiterste naar het andere

En ook jij raakt een kern van waarheid
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_47126733
Ik ben blank en ik ben er trots op
pi_47127746
Ja alles wat de blanken hebben gedaan is slecht, lekker eenzijdig wereldbeeld. Alsof alle andere volkeren zulke lieverdjes waren. En wat hebben de blanken van nu met blanken van vroeger te maken? Of is dit topic gewoon als grap bedoeld...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2007 17:18:03 ]
pi_47127969
Beste Sigme,

Oorlog, onderdrukking, expantie drif en genocide zijn helaas niet het alleen recht van blanken.

Hier een paar voorbeelden van niet blanken die een hoop elende hebben veroorzaakt.
Het grootse aan eengesloten wereld rijk was het mongoolse rijk van dhengis Khan.
De Turken zijn opgerukt vanuit mongolie en hebben de byzantijnen uit het huidige turkije verdreven om daar het Ottomaanse rijk te vestigen. Het Ottomaanse rijk was zo ongeveer konstant in oorlog tijdens haar bestaan. Ze zijn zelfs tot in duitsland doorgedrongen.

Het moorse rijk was ook erg gezelling, zij veroverden het spaanse schier eiland om vervolgens de inwoners te dwingen zich te bekeren tot de Islam, zij die niet mee werkten werden gedood.

De jappaners waren ook een vriendelijk volk, zij hebben elkaar erg vaak over de kling gejaagt voor de macht.

Zegt de naam Shaka Zulu je iets? Shaka Zulu veroverde een groot rijk voor de Zulu stam in zuidelijk afrika. De verschillende afrikaanse stammen verhandelden de gevangen vijanden vaak als slaven. Negers die andere negers als slaven verhandelen.

Ooit wel eens gehoord van de Azteken? zij probeerden hun vijanden zo min mogelijk te doden op het slagveld zodat zij hun na het gevecht aan de goden konden overen. Om aan voldoende mens offers te komen waten ze erg vaak in oorlog.

De noord amerikaanse indianen hebben ook flink wat onder elkaar geknokt.

Wreedheid, oorlog en slavernij is van alle continenten en volkeren.
pi_47129507
Vraag aan de gemiddelde Afrikaan (Niet noord-Afrika dus) of hij liever herkolonisatie van Afrika wilt.

9 op 10 zal dat wel willen, zonder dat hierbij de slavernij in spel is. Want de slaven werden zelf door andere rivaliserende Afrikaanse stammen verkocht aan de Westerlingen.
pi_47129689
Schopje ONZ aub

Dat er nog mensen zijn die hier serieus op in gaan

Wat overigens wél een zinnig topic zou zijn, is hoe dat nou zit met die Westerse zelfhaat. Dat komt volgens mij in geen enkele andere cultuur zo sterk voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')