Ja, daar moest ik ook erg aan denken, maar het paste niet om dat in de OP op te nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:15 schreef Oud_student het volgende:
Beter had je het linkse weg-met-ons-denken niet kunnen formuleren.
Proficiat![]()
Wie moet het dan wel doen? Arabieren/Islamieten hebben ook bijhoorlijk huisgehouden in eigen streek en in India, Afrika was ook zonder blanken het toneel van slavenhandel en genocide, Zuid Amerika kent ook een geweldadige geschiedenis zonder blanken en hetzelfde geldt voor Azie.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet dat de blanken ooit iets goeds gedaan hebben, ergens. Het wordt tijd dat de blanken van het aangezicht van de aarde geveegd worden. Kans gehad, hopeloos gefaald.
Mensen met vreedzame idealen worden overheerst door geweldadigen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wie moet het dan wel doen? Arabieren/Islamieten hebben ook bijhoorlijk huisgehouden in eigen streek en in India, Afrika was ook zonder blanken het toneel van slavenhandel en genocide, Zuid Amerika kent ook een geweldadige geschiedenis zonder blanken en hetzelfde geldt voor Azie.
Wat dat betreft kun je beter stellen dat de mensheid genoeg kansen heeft gehad maar hopeloos heeft gefaald.
Geweld hoort bij de mens. De grootscheepse overheersing die de blanken hebben laten gelden is ongeëvenaard; en heeft geen enkel goeds gebracht.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wie moet het dan wel doen? Arabieren/Islamieten hebben ook bijhoorlijk huisgehouden in eigen streek en in India, Afrika was ook zonder blanken het toneel van slavenhandel en genocide, Zuid Amerika kent ook een geweldadige geschiedenis zonder blanken en hetzelfde geldt voor Azie.
Wat dat betreft kun je beter stellen dat de mensheid genoeg kansen heeft gehad maar hopeloos heeft gefaald.
Mensen met vreedzame idealen vind je bij elk "ras" maar feit blijft dat elk ras dezelfde "fouten" heeft gemaakt en nog steeds maakt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:28 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Mensen met vreedzame idealen worden overheerst door geweldadigen.
Het is alleen maar dagelijks te zien omdat we een snelle communicatie uitgevonden hebbenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:30 schreef sigme het volgende:
Ik zeg niet dat niet-blanken het béter zouden doen; maar dat de blanken er een puinhoop van hebben gemaakt is dagelijks te zien.
Nou bedankt sigme, nu voel ik me nog gedwongen het met PJORourke eens te zijn ook.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:17 schreef PJORourke het volgende:
Bah, wat een vies zelfhaattopic.
Tegen de tijd dat Indianen in Amerika zaten werden hier en in Azië al veldslagen uitgevochten...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
Blanken hebben de wereld verruïneerd. Vroeger, lang geleden, zaten er in Amerika (Noord & Zuid) Indianen, in Oceanië Maori's en Aboriginals en in Afrika negers. Dat was toen de aarde nog plat was, zeg maar. Destijds ging ieder zo wat z'n gangetje en was alles in orde.
Dat is uiterst dubieus, India is een prima voorbeeld hoe moslims hebben huisgehouden en overheerst en daar kan geen enkele kruistocht tegenop bijvoorbeeld. Chinese keizerrijk deed in die tijd ook niet onder voor het Romeinse en de Japanse overheersing ook niet voor Nazi Duitsland.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Geweld hoort bij de mens. De grootscheepse overheersing die de blanken hebben laten gelden is ongeëvenaard; en heeft geen enkel goeds gebracht.
Nu is het weg-met-ons standpunt al een buitengewoon onnatuurlijk en instabiel standpunt, dat door manisch-depressieve links geindoctrineerde figuren is bedacht.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:20 schreef sigme het volgende:
Maar goed; het afzetten tegen weg-met -ons is toch vooral
Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
Kunst, filosofie, wetenschap, techniek etc. allemaal door blanken verder ontwikkeldquote:Blanken hebben de wereld getoond wat de juiste manier is, en dat de wereld een hel op aarde is, is gebrek aan blanke benadering, zegt de blanke... die dus de wereld naar z'n hand gezet heeft.
Kan niet 1 onwaarheid bespeuren in je HELE stuk en eigenlijk is dat heel triest... Het is te triest voor woorden dat je gelijk hebtquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
Blanken hebben de wereld verruïneerd. Vroeger, lang geleden, zaten er in Amerika (Noord & Zuid) Indianen, in Oceanië Maori's en Aboriginals en in Afrika negers. Dat was toen de aarde nog plat was, zeg maar. Destijds ging ieder zo wat z'n gangetje en was alles in orde.
En toen begon de geschiedenis. Laat ik die oppakken in het jaar nul, dan kunnen we blanke razende horden als de Vandalen, de Hunnen, rondtrekkende plunderaars als Alexander de Grote enzo buiten beeld blijven.
Goed, eerst heb je die Romeinen als min of meer baas in blankenland, die voeren christenen aan de leeuwen en eten varkensvagina's. Dan krijg je de christenen aan de macht, die meppen letterlijk iedereen dood die geen christen is, en daarna iedereen die wel christen is, net zolang tot iedereen braaf paap is. Daarbij schromen ze niet mensen te martelen en levend te verbranden, integendeel, ze leggen er eer in en maken er een hele sport van en breien er hele cultussen omheen.
Tegen de tijd dat de blanken zoveel blanken om zeep hebben geholpen dat de lol er wat af is roepen ze het grootste schorem wat er in Europa te vinden is bijeen om aan de overzijde van de Middellandse zee dood en verderf te gaan zaaien. Massaslachtingen onderweg, vrouwen & kinderen worden over de kling gejaagd, blanken staan tot hun enkels in het bloed in uitgemoord Jeruzalem. Goed voorbeeld doet goed volgen: het Midden Oosten werd nooit meer hetzelfde.
Die was binnen. Dus voer men er maar eens op uit over de oceaan. Daar bleek vanalles te doen. Uitwijden per continent is niet echt nodig; Indianen werden afgeslacht en het continenent waar ze leefden ingepikt. Negers werden als vee behandeld, dat van die slavernij was een ding; dat van dat laten doodgaan op zee, doorsnijden achillispezen, scheiden moeder kind / man - vrouw een ander, een nieuwe toevoeging door blanken. Uiteraard verloren ook zij, net als de volkeren in Oceanië, hun beschikkingsbevoegdheid over het land.
Nou ja, toen was het eigenlijk snel af. De wereld was naar de kut, en dat heette voortaan vooruitgang, die niet tegen te houden viel. Kwam nog de industriële revolutie, die snel werd aangegrepen om de nieuwe technieken nog wat onbeholpen te testen in een wereldoorlog, bij de volgende poging werden de industriele processen meer uitgebuit. Zo werd ook dat potentieel voor verbetering door de blanken feilloos aangegrepen om dood en verderf over de wereld te verspreiden.
Ik geloof eigenlijk niet dat de blanken ooit iets goeds gedaan hebben, ergens. Het wordt tijd dat de blanken van het aangezicht van de aarde geveegd worden. Kans gehad, hopeloos gefaald.
Natuurlijk heeft ze (gedeeltelijk) gelijk, maar dit is natuurlijk geen volledige weergave van de wereldgeschiedenis.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:36 schreef EricT het volgende:
[..]
Kan niet 1 onwaarheid bespeuren in je HELE stuk en eigenlijk is dat heel triest... Het is te triest voor woorden dat je gelijk hebt
Dit is ook meer een beeld van hoe wij geschiedenis hebben geleerd op school, andere vergevorderde beschavingen zoals China bestonden volgens onze geschiedenisboekjes niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:37 schreef Tirion het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft ze (gedeeltelijk) gelijk, maar dit is natuurlijk geen volledige weergave van de wereldgeschiedenis.![]()
De Romeinen hebben bijv. er voor gezorgd dat we niet meer in berevellen rondlopen en dat wij dijken en wegen hebben en ook 100den jaren relatieve vrede (Pax Romana)quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:30 schreef sigme het volgende:
Geweld hoort bij de mens. De grootscheepse overheersing die de blanken hebben laten gelden is ongeëvenaard; en heeft geen enkel goeds gebracht.
De wereld is nu eenmaal miet ideaal en het had nog veel slechter gekund.quote:Ik zeg niet dat niet-blanken het béter zouden doen; maar dat de blanken er een puinhoop van hebben gemaakt is dagelijks te zien.
Eh Ed, je kan min-11 hebben, maar vanwaar de Mongolen erbij slepen, en dan roepen dat die mongloïde waren? Ik voer geen mongolen op hoorquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:34 schreef ThE_ED het volgende:
Ohja, de Hunnen en Mongolen waren, de naam zegt het bij de ene groep al, voor een vrij leuk deel van het mongloïde en dus niet het Blanke ras.
Als je als korte wereldgeschiedenis slechts de conflicten opnoemt krijg je een enorm geweldadig beeld.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:36 schreef EricT het volgende:
[..]
Kan niet 1 onwaarheid bespeuren in je HELE stuk en eigenlijk is dat heel triest... Het is te triest voor woorden dat je gelijk hebt
We? Jij was een van de uitvinders? Jij mag je onder de uitvinders scharen omdat de kleur van je vel overeenkomt?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is alleen maar dagelijks te zien omdat we een snelle communicatie uitgevonden hebben
Ik heb -13 en -14, maar buiten dat geef ik alleen maar duidelijker aan dat de gewelddadige wereldgeschiedenis geen geschiedenis van blank initiatief alleen is. En Mongolen en Hunnen komen voor ons grofweg uit dezelfde hoek natuurlijk ook nog.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh Ed, je kan min-11 hebben, maar vanwaar de Mongolen erbij slepen, en dan roepen dat die mongloïde waren? Ik voer geen mongolen op hoor.
Er zit meer in die familiebibliotheek dan we kunnen bevroedenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:41 schreef Posdnous het volgende:
Mooi dat je zoveel moeite in dit topic hebt gestopt.
Dan waren er nog altijd een hoop blanken die door die Romeinen onderdrukt moesten worden, en die dus in al hun blankheid gehecht waren een berenvellen en doodknuppelen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De Romeinen hebben bijv. er voor gezorgd dat we niet meer in berevellen rondlopen en dat wij dijken en wegen hebben en ook 100den jaren relatieve vrede (Pax Romana)
In grote delen van de werled is het dan ook stukken slechter. Pleit het voor de blanked dat die de ellende buiten de deur het ergst maakten en het daar hielden en weten te houden?quote:[..]
De wereld is nu eenmaal miet ideaal en het had nog veel slechter gekund.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:42 schreef ThE_ED het volgende:
In een groot deel van Oceanië en aangrenzende gebieden zitten trouwens geen Aboriginals of andere dergelijke volken, maar meer wat wij nu als een soort Indo's zouden zien zien, inderdaad, Aziatische inmenging, geen blanke aan te pas gekomen destijds. Volgens mij zijn zelfs de door jou genoemde Maori's daar al een voorbeeld van.
Door de geschiedenis foutief voor te stellen heb je een leuk verhaal, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Nee, maar andere volken zijn niet ineens wel alturistisch geweest. Dus je kunt in ieder geval niet zeggen dat blanken slechter zijn dan andere volken, al was het trouwens alleen maar omdat bijvoorbeeld negers nooit in de positie geweest zijn om blanken te onderdrukken. Dus je hebt daar geen echt vergelijkingsmateriaal.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:47 schreef sigme het volgende:
Pleit het voor de blanked dat die de ellende buiten de deur het ergst maakten en het daar hielden en weten te houden?
Ja, maar de koppeling daarvan aan ras of volk is belachelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:49 schreef sigme het volgende:
Overwinnaarsrecht. Wat wij vinden is de maat der dingen.
Nee, geen vergelijkingsmateriaal, maar zoals ik al zei: het falen van de een wordt er niet minder om omdat er geen ander succes geboekt heeft. De blanken hebben overal hun geurvlaggen uitgezet, met veel bombarie, en de wereld is voor heel veel mensen ellendig. Ik vind dat de blanken niet zulks best werk af hebben geleverd, en zeker geen reden om zich op de borst te kloppen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:50 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, maar andere volken zijn niet ineens wel alturistisch geweest. Dus je kunt in ieder geval niet zeggen dat blanken slechter zijn dan andere volken, al was het trouwens alleen maar omdat bijvoorbeeld negers nooit in de positie geweest zijn om blanken te onderdrukken. Dus je hebt daar geen echt vergelijkingsmateriaal.
Psst:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:51 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, maar de koppeling daarvan aan ras of volk is belachelijk.
Blanken hebben overwinnaars"recht", maar niet omdat ze blank zijn, maar omdat ze "overwinnaar" zijn, for now.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee dat geldt wellicht hier maar niet in China, Japan enz daar geldt wat zij vinden is de maat der dingen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:49 schreef sigme het volgende:
.
Overwinnaarsrecht. Wat wij vinden is de maat der dingen.
Nee, er zijn vele dingen geweest die niet echt zijn om trots op te zijn, maar hebben andere volken dat wel? Je kunt weer zeggen dat die niet zoveel hebben uitgevreten en niet eens de middelen hadden ontwikkeld om op een beetje behoorlijke schaal goed of kwaad te doen. Als je het zwart-wit (quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:53 schreef sigme het volgende:
Ik vind dat de blanken niet zulks best werk af hebben geleverd, en zeker geen reden om zich op de borst te kloppen.
Acjhja, het is nu al heel lang zo op deze sterkte hoor, ken ik jou ?quote:Vervelend van je ogen trouwens, ik had het kunnen weten, die min-11 dateerde van jaren terug.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Psst:Hehe, ja, ok.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens zijn de boeken Guns, Germs and steel en het recente Collapse, écht interessante werken als je interesse hebt in de ontwikkeling van verschillende volkeren. Niet dat alles wat er in staat harde feiten zijn, maar toch.[KNE]-Mod
Ga je mond spoelen en rap rap rap! Oceania heeft nauwelijks invloeden vanuit Azië. Landen als Vanuatu, de Solomon Islands, Fiji zijn Melanesisch-Polynesisch kennen een eigen oorspronkelijke bevolking en het merendeel van deze bevolking is zoals dat heet puur en nationalistisch. Zo hebben buitenlanders niet evenveel rechten als de oorspronkelijke bewoners van Solomon islands en Fiji...deze landen rekenen grondig af met hun koloniale verleden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:42 schreef ThE_ED het volgende:
In een groot deel van Oceanië en aangrenzende gebieden zitten trouwens geen Aboriginals of andere dergelijke volken, maar meer wat wij nu als een soort Indo's zouden zien zien, inderdaad, Aziatische inmenging, geen blanke aan te pas gekomen destijds. Volgens mij zijn zelfs de door jou genoemde Maori's daar al een voorbeeld van.
Door de geschiedenis foutief voor te stellen heb je een leuk verhaal, maar het slaat natuurlijk nergens op.
En waar komen deze "oorspronkelijke" volken dan vandaan? Er zijn talloze dingen die er op wijzen dat toen wij daar aankwamen de eilanden via Azië zijn bevolkt...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:00 schreef EricT het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen en rap rap rap! Oceania heeft nauwelijks invloeden vanuit Azië. Landen als Vanuatu, de Solomon Islands, Fiji zijn Melanesisch-Polynesisch kennen een eigen oorspronkelijke bevolking en het merendeel van deze bevolking is zoals dat heet puur en nationalistisch.
Ghe. Je zou natuurlijk, vanuit moreel oogpunt kijkend, kunnen zeggen dat het niet ontwikkelen van methoden / technieken om op grote schaal kwaad te doen pleit voor een hogere standaard..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:56 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nee, er zijn vele dingen geweest die niet echt zijn om trots op te zijn, maar hebben andere volken dat wel? Je kunt weer zeggen dat die niet zoveel hebben uitgevreten en niet eens de middelen hadden ontwikkeld om op een beetje behoorlijke schaal goed of kwaad te doen. Als je het zwart-wit () bekijkt..
Nee, jij kent mij niet, ik ken een voorstelpost van jou op een ter ziele gegaan forum, die ik heb onthouden.quote:[..]
Acjhja, het is nu al heel lang zo op deze sterkte hoor, ken ik jou ?
Dat kan, maar ik denk niet dat "ze" zo bewust te werk zijn gegaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Je zou natuurlijk, vanuit moreel oogpunt kijkend, kunnen zeggen dat het niet ontwikkelen van methoden / technieken om op grote schaal kwaad te doen pleit voor een hogere standaard..
Azie, nog verder terug het meest waarschijnlijke met de huidige kennis Afrika (Wat nu Somalie/Kenia is) maar Sigme gaat niet verder terug dan het jaar 0quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:02 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En waar komen deze "oorspronkelijke" volken dan vandaan? Er zijn talloze dingen die er op wijzen dat toen wij daar aankwamen de eilanden via Azië zijn bevolkt...
Maar de Hunnen worden dan wel weer blanken genoemd en vóór christus geplaatst.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Azie, nog verder terug het meest waarschijnlijke met de huidige kennis Afrika (Wat nu Somalie/Kenia is) maar Sigme gaat niet verder terug dan het jaar 0
Ja, ok, zo komt alles uit Afrika.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Azie, nog verder terug het meest waarschijnlijke met de huidige kennis Afrika (Wat nu Somalie/Kenia is) maar Sigme gaat niet verder terug dan het jaar 0
De Romeinen begonnen ook al eerderquote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:08 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Maar de Hunnen worden dan wel weer blanken genoemd en vóór christus geplaatst.
En vergeet daarmee meer dan de helft van de menselijke, nee, zelfs van de 'beschaafde', geschiedenis.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef Chewie het volgende:
Sigme gaat niet verder terug dan het jaar 0
Wat is de conclusie? Dat bij ontstentenis van overheden die niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden? Feit is, dat toen de kapitaalstromen door uitbuiting van niet-blanken goed op gang kwamen, overheden ontstonden. Blanke natie-staten. Die, zoals bekend, als concept, in Afrika onherstelbare schade aanrichtten en aanrichten.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:56 schreef knowall het volgende:
De belangrijkste vraag blijft onbeantwoord: welke overheid kan hier voor al deze ellende de schuld gegeven worden? Werd slavernij gesubsidieerd? Moesten de arme blanken zoveel belasting betalen dat ze geen andere keus hadden dan mensen onbetaald 'in dienst te nemen'? De conclusie is er i.i.g. alvast, nu nog wat argumenten verzinnen.
En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:02 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En waar komen deze "oorspronkelijke" volken dan vandaan? Er zijn talloze dingen die er op wijzen dat toen wij daar aankwamen de eilanden via Azië zijn bevolkt...
Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:05 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik denk niet dat "ze" zo bewust te werk zijn gegaan.
Azië was anders trouwens flink leuk aan het oprukken als "oorspronkelijke bewoners" in dat gedeelte van de wereld. Ik wil alleen maar zeggen dat lang niet alle "oorspronkelijke" volken, ook niet in de richting van die eilanden groepjes de eerste settleaars waren.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef EricT het volgende:
Oorspronkelijke bewoners slaat meer op het volk wat als eerst daar gesettled is en een eigen cultuur heeft opgebouwd
Ik hoop voor je dat je culturele antropologie hebt gestudeerd om dat te staven, want het slaat nergens op. het grootste deel van oceania is vrij van aziatische invloeden, alleen de grensgebieden (Maluku, Timor, Palau) zijn besmetquote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:12 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Azië was anders trouwens flink leuk aan het oprukken als "oorspronkelijke bewoners" in dat gedeelte van de wereld.
Ja, tell me about it. Wij als Hongaren zijn afstammelingen van de Hunnen heh, dus maak je borst maar nat.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.
Mooi kaartje: Map of Human Migrationsquote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:09 schreef EricT het volgende:
[..]
En uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika....
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat 'de blanken' zo bewust te werk zijn gegaan. Het is hun aard: geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds. Zoals sommigen ook actief belijden, hun kinderen leren, en overhoren. En naar leven. Ze kunnen niet anders, het is hun aard.
quote:
Ahem... http://en.wikipedia.org/wiki/Mughalquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:34 schreef Chewie het volgende:
Dat is uiterst dubieus, India is een prima voorbeeld hoe moslims hebben huisgehouden en overheerst en daar kan geen enkele kruistocht tegenop bijvoorbeeld.
Nee, maar jij staaft het ook niet echt he.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:14 schreef EricT het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je culturele antropologie hebt gestudeerd om dat te staven,
Ja elk "volk" denkt dat het heel puur en onafhankelijk is ja.quote:Want het slaat nergens op. het grootste deel van oceania is vrij van aziatische invloeden, alleen de grensgebieden (Maluku, Timor, Palau) zijn besmet
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:14 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ahem... http://en.wikipedia.org/wiki/Mughal
Nee hoorquote:
Als jij de blanke cultuur wartaal wil noemen, tsja, dan ben ik het wel met je eens, eigenlijkquote:Vr.8. Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
Antw. Ja ; tenzij dan dat wij door den Geest Gods wedergeboren worden.
Juist, wartaal.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon onderdeel van de , of onderwijzing in de Christelijke leer, die in de Nederlandse Gereformeerde Kerken en Scholen geleerd wordt.
[..]
Sorry, linkje viel weg, zie edit: hersteldquote:
Als jij de blanke cultuur gelijkstelt met het gereformeerde protestantisme (de Heidelbergse Catechismus is uit 1563) dan laat je wel veel buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry, linkje viel weg, zie edit: hesteld.
Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:24 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Als jij de blanke cultuur gelijkstelt met het gereformeerde protestantisme (de Heidelbergse Catechismus is uit 1563) dan laat je wel veel buiten beschouwing.
Dat kan.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.
En waarvan is dat dan, volgens jou, hun analyse?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik haal alleen hun analyse aan, in mijn optiek snijdt die wel hout.
Ah, argumentum ad blog obscuram.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:18 schreef Chewie het volgende:
http://www.danielpipes.org/comments/29320
Ah, u is relativist?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 01:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik hou niet van cultuurabsolutisme.
Hoe wil je dat voor mekaar krijgen dan?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 01:58 schreef golden.ratio het volgende:
Toch is een wereldbevolking van maximaal 500 miljoen een goed streven
Met wapens, ziektes en drugs natuurlijk!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat voor mekaar krijgen dan?
Wapens, drugs en ziektes heb je nu ook, het zet geen zoden aan de dijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 02:00 schreef golden.ratio het volgende:
[..]
Met wapens, ziektes en drugs natuurlijk!
Tss tss. De Vandalen zijn niet van voor het jaar nul, tenzij je pietleuterig wil zijn. Pas van tussen 150 en 500 jaar na het jaar nul zijn ze echt bekend. Behalve voor jou blijkbaar. Daar gaat je betoogquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
En toen begon de geschiedenis. Laat ik die oppakken in het jaar nul, dan kunnen we blanke razende horden als de Vandalen, de Hunnen, rondtrekkende plunderaars als Alexander de Grote enzo buiten beeld blijven.
Zien we in nederland ook je hoort alleen de schreeuwersquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:28 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Mensen met vreedzame idealen worden overheerst door geweldadigen.
Daarom hebben de blanken dus de achterlijke cultuur zeg ik altijd.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
Blanken hebben de wereld verruïneerd.
Ja, omdat ze de taal niet fatsoenlijk kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:34 schreef Colnago het volgende:
[..]
Daarom hebben de blanken dus de achterlijke cultuur zeg ik altijd.
en niet blanken ook dus wat is je puntquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat niet-blanken het béter zouden doen; maar dat de blanken er een puinhoop van hebben gemaakt is dagelijks te zien.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:03 schreef Golradir het volgende:
Al die oorlogen hebben er juist voor gezorgd dat wij als winnaars uit de strijd kwamen. Het feit dat wij in staat waren om de wereld te ,,ruïneren'' toont aan dat we gewonnen hebben. Nu we echter (om begrijpelijke redenen) zwak zijn geworden, zullen we falen. De Aziaten nemen het over, omdat we te zwak waren om ze onder de duim te houden. We laten onze landen zonder slag of stoot overspoelen door vreemdelingen, omdat we het te zielig vinden om daar wat aan te doen. Dat noem ik pas falen.
Nu kunnen we zien hoe de andere groepen het zullen doen en let maar op, dat is geen verbetering, zeker niet voor ons.
zo zou je het ook kunnen zien van het ene uiterste naar het anderequote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:03 schreef Golradir het volgende:
Al die oorlogen hebben er juist voor gezorgd dat wij als winnaars uit de strijd kwamen. Het feit dat wij in staat waren om de wereld te ,,ruïneren'' toont aan dat we gewonnen hebben. Nu we echter (om begrijpelijke redenen) zwak zijn geworden, zullen we falen. De Aziaten nemen het over, omdat we te zwak waren om ze onder de duim te houden. We laten onze landen zonder slag of stoot overspoelen door vreemdelingen, omdat we het te zielig vinden om daar wat aan te doen. Dat noem ik pas falen.
Nu kunnen we zien hoe de andere groepen het zullen doen en let maar op, dat is geen verbetering, zeker niet voor ons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |