Gooi hem dan ook gelijk even naar benedenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:24 schreef crossover het volgende:
TT gefixt.
Oja hij was centraal hè.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:57 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Gooi hem dan ook gelijk even naar beneden![]()
Vertel...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 08:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Afgelopen week heb ik mijn eerste vonnis binnengehad![]()
Na mijn eerste zitting bij de bestuursrechter van drie weken geleden is de ontmaagding nu compleet![]()
Oeh, vertel! Waar ga je werken, wanneer begin je aan de opleiding, en waar?quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:35 schreef _-rally-_ het volgende:
Binnenkort m'n intakegesprek bij de orde
Op 5 minuten fietsen van m'n huis.quote:
Dat zal wel de najaarscyclus worden, voor de rest weet ik dat allemaal nog niet. Mijn patroon heeft dit ook allemaal nog niet eerder bij de hand gehad, dus het wordt voor ons beiden een leertrajectquote:, wanneer begin je aan de opleiding, en waar?
Patsert.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:35 schreef _-rally-_ het volgende:
Binnenkort m'n intakegesprek bij de orde
Je kent me tochquote:
Had ik ook met m'n bachelor... Was gewoon geen informatie over. Tsja krijg je ervan als je over de juridische gevolgen van iets gaat schrijven wat pas net uitgevonden is. Mja. Ik heb toen paralellen getrokken met andere technologieen, die wel bestonden. Maar jij doet een heel andere studie natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:40 schreef bladibladibla het volgende:
Knettergek wordt ik van de onderzoeksopzet voor mijn bachelorthesis. Ik dacht dat ik een goed onderwerp had, maar daar was onvoldoende informatie over te vinden. Dat zou in principe geen probleem zijn als ik wat meer tijd had, maar aangezien ik die echt niet heb dit semester ben ik nu toch maar een zoektocht gestart naar een ander onderwerp.
Ik was op de UvA, prioriteiten prioriteiten.. Worden we collega'squote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:17 schreef Pool het volgende:
Zo, de bedrijvendag is weer achter de rug. Rita blijft een bitch, maar ze had wel een goed verhaal.![]()
Leonoor, waar was je nou? Ik heb nog wel even bij jouw kantoor gestaan op de banenmarkt, maar daar stond je niet bij. Ik heb Morrigun wel gespot en Sessy, jij stelde volgens mij een vraag bij dat forum met Verdonk en Korvinus, klopt dat?
Ah, vandaar. Die gast van Leonoor, Leonoor & Leonoor vertelde wel leuk, hij had volgens mij oprecht veel plezier in zijn werk.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:28 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik was op de UvA, prioriteiten prioriteiten.. Worden we collega's?
Ja. Ik vond de reactie nogal een zwaktebod. "Maak een grapje als je het niet meer weet" is ook echt zo klassiek uit elk "hoe win ik een verloren discussie" boekje en een zeer populaire tactiek van Poetin om aandacht af te leiden als je naar zijn persconferenties kijkt bijvoorbeeld. Er kwam gewoon geen antwoord op wat er gebeurt als junkies-veelplegers afkicken of als mensen beteren of dat soort dingen, wat toch wel leefde in de zaal want daar, impliciet en expliciet, waren meerdere vragen over en geen enkele keer kwam er antwoord op. Dan zijn ze feitelijk eigenlijk gewoon verbannen uit de streek waar ze eerst woonden, dat kan toch gewoon niet... Maar ach.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:17 schreef Pool het volgende:
Zo, de bedrijvendag is weer achter de rug. Rita blijft een bitch, maar ze had wel een goed verhaal.![]()
Leonoor, waar was je nou? Ik heb nog wel even bij jouw kantoor gestaan op de banenmarkt, maar daar stond je niet bij. Ik heb Morrigun wel gespot en Sessy, jij stelde volgens mij een vraag bij dat forum met Verdonk en Korvinus, klopt dat?
Er zijn momenten dat de advocatuur wat archaïsch overkomt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:50 schreef Sessy het volgende:
Ik geniet ervan om mensen vervelende vragen te stellen. Gisteren bij Baker & McKenzie net zo lang doorgevraagd naar arbeidstijden tot bleek dat ze 70 uur per week werken en 36 uur per week werken naar hun idee parttime is, "wat op zich zou kunnen als je heeeeel goede afspraken maakt"...![]()
Ja, en er zijn ook gewoon dingen die je vooraf weet als je voor een "grote naam" gaat. Niet huilen dan hoor, maar dat is mijn devies natuurlijk...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:13 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat de advocatuur wat archaïsch overkomt.
Ik deed hier een poging mijn anonimiteit enigszins te herstellen, dank u.. Maar wie was er? Msn het anders evenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Die gast van kantoornaam vertelde wel leuk, hij had volgens mij oprecht veel plezier in zijn werk.
Dus wie weet, ooit.![]()
Ik sprak laatst nog een doorgewinterde advocaat hier in Maastricht en die hanteerde zonder schroom de term loonslaafje.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:32 schreef Sessy het volgende:
Nou van Nauta Dutilh kreeg ik dat idee helemaal niet. Althans, wel dat ze meer dan 40 uur werken maar niet 70 en dat
In het bestuursrecht hoef je geen advocaat te zijn, dus procederen de juristen van de overheidsorganen over het algemeen zelf. Maar in een civiele procedure moet dan wel een advocaat ingeschakeld worden, hoewel het tegenwoordig ook mogelijk is dat een advo in loondienst bij de overheid werkt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:15 schreef Sessy het volgende:
Ik wil graag procederen... Maar ik vraag me af, stel nou, je werkt bij de overheid op vergunningen of zo. Moet je dan eerst je advocaattitel hebben of mag je zo procederen? Want voor bestuursrecht hoef je natuurlijk niet een advocaat te zijn in principe.
ik vraag me altijd af: wat is de inhoud van dit soort vakken? wat wordt er behandeld? is dit saai?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:07 schreef Memento-Mori het volgende:
en een dikke vette tvp
Ben op dit moment bezig met kernvakken privaatrecht en staats- en bestuursrecht en met het onderzoek wat we voor staats- en bestuursrecht moeten doen, best lastig, wel interessant
Elke studie is saai denk ik altijd maarquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:32 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ik vraag me altijd af: wat is de inhoud van dit soort vakken? wat wordt er behandeld? is dit saai?
ja, ik denk erover om rechten te gaan studeren(maar ben vooral bang dat het een droge en saaie studie is, waar ik 90% van mijn tijd met mijn neus in de wetbundel zit
)
Kan je geen meeloopdag op een universiteit doen?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:32 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ik vraag me altijd af: wat is de inhoud van dit soort vakken? wat wordt er behandeld? is dit saai?
ja, ik denk erover om rechten te gaan studeren(maar ben vooral bang dat het een droge en saaie studie is, waar ik 90% van mijn tijd met mijn neus in de wetbundel zit
)
Dat beeld klopt, je zit vooral in het eerste en het tweede jaar altijd met je neus of in de wetbundel of in andere boeken die in Juridisch Nederlands zijn geschreven (en als je pech hebt in Juridisch Duits of Engels). Dat is ook logisch, aangezien je eerst kennis van het recht zult moeten hebben alvorens je het kunt toepassen op meer praktische gevallen. Anderzijds heb je dat juridische taalgebruik na een jaar al zodanig onder de knie dat je zelf moet oppassen geen al te ingewikkelde woorden te gaan gebruiken. En waar je ook gaat studeren, zul je er rekening mee moeten houden dat de studieboeken in elk geval op academisch taalniveau geschreven zijn, wat zelfs boven het niveau van ambtelijk Nederlands schijnt te liggen. Dat is niet iets waar je alleen bij Rechten tegenaan loopt. Verder zijn er een serie begeleidingsprojecten voor mensen die niet goed genoeg Nederlands kunnen om het echt bij te benen in de vorm van extra cursussen enzovoorts.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:32 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
)
Ik ben eerst ook iets anders gaan studeren omdat Rechten me zo'n droge studie leek, alleen geschikt voor mensen die te kansloos waren om een fatsoenlijke studie te doen. Had die studie alleen niet gehaald vanwege de wiskunde-blokken erin. Ben daarom van pure ellende maar een van de weinige studies zonder wiskunde/statistiek erin gaan doen... zijnde Rechten. En het is me 100% meegevallen, ik vind het nu echt een leuke studie en ben heel blij dat ik het uiteindelijk toch heb gekozen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:32 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
)
Droog en saai niet, maar die 90% klopt wel. Dat is de essentie van de studiequote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:32 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
)
Nauta Dutilh zit toch helemaal niet in Maastricht of wel?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:36 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik sprak laatst nog een doorgewinterde advocaat hier in Maastricht en die hanteerde zonder schroom de term loonslaafje.![]()
quote:Als je naar wetsvoorstellen kijkt, zou je gaan denken dat de sterkste nederwiet op het binnenhof groeit.
Hé, van harte, feli <insert allerlei typische fok!-smilies>quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:15 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb zojuist mijn bullen voor de duizendste keer bekeken. En het is echt waar: ik ben afgestudeerd.![]()
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:15 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb zojuist mijn bullen voor de duizendste keer bekeken. En het is echt waar: ik ben afgestudeerd.![]()
Dat geeft toch niet? Ik heb ook alles gedaan wat ik wilde (oa vakken bij andere faculteiten), en het heeft redelijk lang geduurd. Maar ik heb er absoluut geen spijt van!!!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 22:16 schreef Sessy het volgende:
*zucht* ik wil 3 verschillende accenten masters doen! *zucht*
duurt bij mij nog wel ff voordat ik bullen krijg!![]()
Gefeliciteerd. Mooi einde van een ongetwijfeld mooie tijd. What's nextquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:00 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Dat geeft toch niet? Ik heb ook alles gedaan wat ik wilde (oa vakken bij andere faculteiten), en het heeft redelijk lang geduurd. Maar ik heb er absoluut geen spijt van!!!
Overigens heb ik gisteren een onzettend leuk afstudeerfeest gegeven in de stamkroeg van mijn vereniging.
Mijn dierbaarste vrienden waren allemaal gekomen, en ook een heleboel studiegenoten en familie.
Ik heb verschrikkelijk leuke cadeaus gekregen, heel persoonlijke, en heel ontroerende cadeaus. Ook van mensen die ik ervan verdacht niet zo creatief te zijn. Onder andere een gejat servies uit de mensa, met het universiteitslogoEn ook de postume felicitaties van mijn oma met haar prachtige gouden armband erbij.
![]()
Verder ben ik toegezongen door de praeses, en was het feest pas afgelopen toen de laatste die-hards (en ik natuurlijk) naarbuiten kropen.![]()
Al met al een mooi einde, van een mooie studententijd!
Jij hebt zeker geen goederenrecht gehad? Ik moet toevallig deze week (voor de tweede keerquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:04 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Vakken als Strafrecht en Privaatrecht werken vaak aan de hand van casussen en daar werk je dus ook echt mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |