Als er iets goed naar voren komt bij onze trouwkaart is het dat wel!quote:Op woensdag 4 april 2007 22:02 schreef Spiegelei het volgende:
ik vind dat het iets van jezelf/het koppel moet weergeven
Persoonlijk vind ik dat je dan een raar idee hebt van het huwelijk. Huwelijk betekend volgens mij iets met trouw en liefde. je leven met de ander door willen brengen. Kinderen/voortplanting is daar vaak een onderdeel van, maar volgens mij niet het doel.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:43 schreef amaranta het volgende:
nee freecell, maar het is wel huwelijkgerelateerd, daar het doel van het huwelijk de voortplanting is...
Gezienquote:Op woensdag 4 april 2007 22:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik loop al 7 jaar met deze sigIk zou echt niet weten waarin ik het moet veranderen
(mijn ondertitel is wel veranderd)
De eerste dagen misschien nog wel... ik vind het te leuk.quote:Op woensdag 4 april 2007 22:15 schreef freecell het volgende:
Dat ga je vast niet doen met kaarten die je op je trouwdag krijgt, dat zijn echt te veel
Nee, dan klopt de tweede helft niet meerquote:Op woensdag 4 april 2007 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Je hoeft alleen maar "I'm" te vervangen door "I was"
Nah, kleinigheidjequote:Op woensdag 4 april 2007 22:33 schreef freecell het volgende:
Nee, dan klopt de tweede helft niet meer
PI vergeten, het was een geintje, natuurlijk is dat het doel van het huwelijk nietquote:Op woensdag 4 april 2007 22:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat je dan een raar idee hebt van het huwelijk. Huwelijk betekend volgens mij iets met trouw en liefde. je leven met de ander door willen brengen. Kinderen/voortplanting is daar vaak een onderdeel van, maar volgens mij niet het doel.
Neemt niet weg dat ik blij ben voor je amaranta. Gefeliciteerd met je zwangerschap (en inderdaad, wij wachten liever nog even. Eerst wat van elkaar genieten, voordat nr #3 zich in dit gezin gaat mengen)
Kunnen wij misschien beter al onze plannen aan de kant schuiven en naar notaris/rechtbank/stadhuis gaan om ons huwelijk te ontbinden...quote:Op woensdag 4 april 2007 21:43 schreef amaranta het volgende:
nee freecell, maar het is wel huwelijkgerelateerd, daar het doel van het huwelijk de voortplanting is...
Hoezo? Jij bent toch nog niet voor de kerk getrouwdquote:Op donderdag 5 april 2007 09:52 schreef leonieke het volgende:
[..]
Kunnen wij misschien beter al onze plannen aan de kant schuiven en naar notaris/rechtbank/stadhuis gaan om ons huwelijk te ontbinden...![]()
dat zei de pastoor/priester of hoe zo iemand dan ook heet dus ook tegen ons...quote:Op donderdag 5 april 2007 09:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoezo? Jij bent toch nog niet voor de kerk getrouwd?
Het klopt wel dat dat gezegd wordt, mijn vader kon scheiden voor de kerk van zijn eerste vrouw omdat er geen kinderen waren en het huwelijk dus kerkelijk gezien zijn doel niet bereikt had.
Wij trouwen op 14 juli as voor de kerk.quote:Op donderdag 5 april 2007 09:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoezo? Jij bent toch nog niet voor de kerk getrouwd?
Het klopt wel dat dat gezegd wordt, mijn vader kon scheiden voor de kerk van zijn eerste vrouw omdat er geen kinderen waren en het huwelijk dus kerkelijk gezien zijn doel niet bereikt had.
Zie mijn bovenstaande postquote:Op donderdag 5 april 2007 10:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
dat zei de pastoor/priester of hoe zo iemand dan ook heet dus ook tegen ons...
het huwelijk kan ontbonden worden als je geen kinderen hebt
Nou, wettelijk gezien heb je geen reden nodig hier, en kerkelijk kan ik het me wel voorstellen als je een nieuwe partner treft met wie je ook graag voor de kerk wil trouwen (een kerkelijk huwelijk kan niet zomaar ontbonden worden). Mijn vader heeft het trouwens niet gedaan destijds, dus voor de kerk heb ik een andere mamaquote:Op donderdag 5 april 2007 10:28 schreef Rewimo het volgende:
ik kan me ook niet voorstellen dat iemand om die reden een huwelijk zou laten ontbinden (hier in de westerse wereld dan).
Oei oei... de ring van mijnquote:Op woensdag 4 april 2007 21:20 schreef Troel het volgende:
heeft dat met je zwangerschap te maken dat je vocht vast houdt?
Want dan zal het tzt natuurlijk wel over gaan, maar het is wel lullig natuurlijk
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |