abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47062969
Wat verwachten jullie de komende jaren op het gebied van processoren en opslag?

Ik neem aan dat Quad core vrij mainstream wordt, of blijft dat nog lang erg duur? Is Quad-core het maximaal praktische of komen ze ook met nog een 16-core of iets in die richting uit?

En hoe zit dat met opslag, gaan de flash-geheugen SATA-devices langzaam de rol van de HD overnemen?

Zijn er nog andere trends om in de gaten te houden?
pi_47063116
Dít is de toekomst:

Video - Gigabyte I-Ram

+ plaatje.

edit: het idee is dus om dram-geheugen (= het geheugen wat je ook op je moederbord prikt) op een pci-kaart te zetten, en op dat geheugen vervolgens het besturingssysteem te installeren. Een batterijtje zorgt dat ook bij een uitstaande computer de sdram geheugenbankejs stroom krijgen, en dus geen data verliezen. Imo erg interessant, maar wel een techniek die ng in de kinderschoenen staat, en ook vrij kostbaar is. Maar zoeits, met ecc ddr2 geheugen, en een sata2 aansluiting en minstens 8gb aan opslagruimte, dat moet knallen

edit2 dit is trouwens spul van alweer +/- 2 jaar oud (volgens mij), ik weet niet of het nog bestaat, wat de nieuwste ontwikkelingen zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door Godslasteraar op 08-03-2007 19:29:16 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:26:23 #3
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_47063392
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:19 schreef Godslasteraar het volgende:
Dít is de toekomst:

Video - Gigabyte I-Ram

+ plaatje.

[afbeelding]

[afbeelding]
wow wtf is dat
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_47063891
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:26 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

wow wtf is dat
De harddisc is met afstand het langzaamste component in een pc. In het geval van een harddisc praat je over milli-seconden, in het geval van ddr-geheugen van nano-seconden. Gevolg is dat als je in staat bent om je software te installeren/op te slaan op ddr geheugen, je een enorme snelheidswinst boekt. In dat videotje, en ook in mijn herinnering was de beperkende factor nu niet meer een langzame harddisc, maar de processor om de data van de Gigabyte I-Ram te verwerken. Of mischien was de sata-1 aansluiting de beperkende factor. Dat moet dus nu met sata-2 en dual-core procs veel beter gaan.

Andere beperking zijn de afmetingen van de geheugenbankjes die je op de Gigabyte I-ram kunt installeren. Ik heb even gechecked, maar in de ideale situatie naar de stand van de huidige techniek met DDR2, PC5300 ECC geheugen, kost je één 2 gb reepje zo'n 250 euro. En dus ben je voor 8 GB aan geheugen al 1000 euro kwijt
pi_47063946
oftewel, de één zonder Gigabyte I-Ram start zijn computer op, de ander mét Gigabyte I-Ram zet zijn computer gewoon aan.
pi_47064405
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:39 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

De harddisc is met afstand het langzaamste component in een pc. In het geval van een harddisc praat je over milli-seconden, in het geval van ddr-geheugen van nano-seconden. Gevolg is dat als je in staat bent om je software te installeren/op te slaan op ddr geheugen, je een enorme snelheidswinst boekt. In dat videotje, en ook in mijn herinnering was de beperkende factor nu niet meer een langzame harddisc, maar de processor om de data van de Gigabyte I-Ram te verwerken. Of mischien was de sata-1 aansluiting de beperkende factor. Dat moet dus nu met sata-2 en dual-core procs veel beter gaan.

Andere beperking zijn de afmetingen van de geheugenbankjes die je op de Gigabyte I-ram kunt installeren. Ik heb even gechecked, maar in de ideale situatie naar de stand van de huidige techniek met DDR2, PC5300 ECC geheugen, kost je één 2 gb reepje zo'n 250 euro. En dus ben je voor 8 GB aan geheugen al 1000 euro kwijt
Bij 2 GB reepjes is de prijs-kwaliteit verhouding natuurlijk compleet zoek. Neem dan 1GB dimmies.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:52:44 #8
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47064448
Wireless USB zal binnen niet al te lange tijd gemeen goed zijn.

En de Holographic Versatile Disc bijna 4 TeraByte op een schijfje
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_47064509
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:19 schreef Godslasteraar het volgende:
Dít is de toekomst:

Video - Gigabyte I-Ram

+ plaatje.

[afbeelding]

[afbeelding]

edit: het idee is dus om dram-geheugen (= het geheugen wat je ook op je moederbord prikt) op een pci-kaart te zetten, en op dat geheugen vervolgens het besturingssysteem te installeren. Een batterijtje zorgt dat ook bij een uitstaande computer de sdram geheugenbankejs stroom krijgen, en dus geen data verliezen. Imo erg interessant, maar wel een techniek die ng in de kinderschoenen staat, en ook vrij kostbaar is. Maar zoeits, met ecc ddr2 geheugen, en een sata2 aansluiting en minstens 8gb aan opslagruimte, dat moet knallen

edit2 dit is trouwens spul van alweer +/- 2 jaar oud (volgens mij), ik weet niet of het nog bestaat, wat de nieuwste ontwikkelingen zijn.
Maar het principe van zo'n flash geheugen SATA disk is eigenlijk hetzelfde. Alleen moet het gebruikte geheugen gewoon veel sneller worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 08-03-2007 20:00:10 ]
pi_47064936
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Bij 2 GB reepjes is de prijs-kwaliteit verhouding natuurlijk compleet zoek. Neem dan 1GB dimmies.
Huh, whut? Ik zat net te denken of je wellicht twee Gigabyte I-rams met ieder 8gb ddr2 geheugen in RAID-0 zou kunnen zetten
pi_47065153
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar het principe van zo'n flash geheugen SATA disk is eigenlijk hetzelfde. Alleen moet het gebruikte geheugen gewoon veel sneller worden.
Ja, maar dat gaat nog wel even duren vrees ik. En trouwens, fantaseren kost niks
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:12:04 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47065349
Quantum computers en DNA
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_47065764
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:12 schreef Megumi het volgende:
Quantum computers en DNA
Ik had het over de komende jaren...
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:16:40 #14
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_47068598
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik had het over de komende jaren...
Er is al een werkende...

News

February 13, 2007
World?s First Commercial Quantum Computer Demonstrated

New System Aims at Breakthroughs in Medicine, Business Applications and Expanded Use of Digital Computers

Venture-funded Canadian company shows new product applied to pattern-matching database search

VANCOUVER, B.C. or MT. VIEW, CA ? February 13, 2007 ? The world?s first commercially viable quantum computer was unveiled and demonstrated today in Silicon Valley by D-Wave Systems, Inc., a privately-held Canadian firm headquartered near Vancouver.

Quantum computing offers the potential to create value in areas where problems or requirements exceed the capability of digital computing, the company said. But D-Wave explains that its new device is intended as a complement to conventional computers, to augment existing machines and their market, not as a replacement for them.

Company officials formally announced the technology at the Computer History Museum, in the heart of Silicon Valley, in a demonstration intended to show how the machine can run commercial applications and is better suited to the types of problems that have stymied conventional (digital) computers.

?D-Wave?s breakthrough in quantum technology represents a substantial step forward in solving commercial and scientific problems which, until now, were considered intractable. Digital technology stands to reap the benefits of enhanced performance and broader application,? said Herb Martin, chief executive officer.

Quantum-computer technology can solve what is known as ?NP-complete? problems. These are the problems where the sheer volume of complex data and variables prevent digital computers from achieving results in a reasonable amount of time. Such problems are associated with life sciences, biometrics, logistics, parametric database search and quantitative finance, among many other commercial and scientific areas.

Quantum technology delivers precise answers to problems that can only be answered today in general terms. This creates a new and much broader dimension of computer applications,? Martin said.

?Digital computing delivers value in a wide range of applications to business, government and scientific users. In many cases the applications are computationally simple and in others accuracy is forfeited for getting adequate solutions in a reasonable amount of time. Both of these cases will maintain the status quo and continue their use of classical digital systems,? he said.

?It?s rational to assume that quantum computers will always contain a digital computing element thereby increasing the amortization of investments already made while expediting the availability of the power of quantum acceleration,? he said.

The idea of a computational device based on quantum mechanics was first explored in the 1970s and early 1980s by physicists and computer scientists such as Charles Bennett of IBM?s Thomas J. Watson Research Center, Paul Benioff of Argonne National Laboratory, David Deutsch of the University of Oxford, and Richard Feynman of the California Institute of Technology. But to make the technology commercially applicable required the full-scale, full-time business effort of an interdisciplinary team such as that organized by D-Wave Systems.

D-Wave overcame this challenge in part by using the processes and infrastructure associated with the semiconductor industry. This and components such as a new type of analog processor, one that uses quantum mechanics rather than the conventional physics associated with digital processing, to drive the computation.

D-Wave?s approach allows the building of ?scalable? processor architectures using available processes and technologies. In addition, its processors are computationally equivalent to more standard devices. Any application developed for one type of quantum computer can be recast as an application for the other.

D-Wave intends to deliver products to end users via a channel-marketing and partnerships with major-brand corporations with existing customer relationships and vertical-industry expertise, according to Martin.

He added that D-Wave is pursuing a partnership strategy as well to develop and deliver the software applications necessary to attract customers faced with solving the kinds of NP-complete problems for which quantum computing is ideally suited.

About D-Wave Systems Inc.

D-Wave Systems is a privately held company focused on building commercially viable quantum computer systems designed to solve complex problems that lie beyond the capabilities of conventional computing technology. For more information, please visit www.dwavesys.com.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_47069807
Het gaat mij meer om wat nog mainstream wordt in dit jaar en 2008.
pi_47070487
hybride disk. snelle intelligente disk cache van 128-256 MB waarin veel gebruikte onderdelen van het OS en opstartbestanden blijven staan en de rest gewoon op harde disk staat. Versnelt de pc en bespaart energie in laptops omdat de motor van de disk vaak stil staat.
quote:
De disk gebruikt een One NAND Flash-geheugen van 108 Mb/ seconde (brandsnelheid van 18 Mb/ sec). Volgens de constructeur ‘bespaart' een PC 8 tot 25 seconden bij het opstarten en neemt de levensduur van de batterij met 8 tot 10% toe - naargelang van het model van de computer.
samsung is er al ver mee.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_47070824
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:48 schreef Adfundum het volgende:
hybride disk. snelle intelligente disk cache van 128-256 MB waarin veel gebruikte onderdelen van het OS en opstartbestanden blijven staan en de rest gewoon op harde disk staat. Versnelt de pc en bespaart energie in laptops omdat de motor van de disk vaak stil staat.
[..]

Lijkt me dat een snelle flash SATA schijf van een GB of 8 met SATA300 de beste optie is. Voor het snel opstarten wat Windows betreft. Nu is die schijf er al, alleen het snelle geheugen wordt helaas niet gehanteert.
pi_47070884
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:37 schreef pberends het volgende:
Het gaat mij meer om wat nog mainstream wordt in dit jaar en 2008.
Binnenkort is er weer de CeBIT, dat geeft wel een aardige indicatie van wat er op korte termijn is te verwachten. Niet veel spectaculairs in ieder geval.
pi_47074726
Dat phase-changegeheugen waar Intel en zo mee bezig zijn ljkt me wel stoer.
Wat ik ervan begrijp is het net als NAND en flash geheugen als disk te gebruiken, maar ook als dRAM-geheugen voor PC's.
Tot dan zullen we steeds meer hybride disks zien.
Een paar jaartjes nog, en je start idd je PC niet meer op, dan zet je hem -plop- aan.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 maart 2007 @ 07:55:44 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_47081304
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:48 schreef Adfundum het volgende:
[..]

http://tweakers.net/nieuw(...)bride-harddrive.html
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_47544853

http://tweakers.net/nieuw(...)rt-ssd-schijven.html

quote:
Solidstate schijven lijken de hype van 2007 te gaan worden, in ieder geval als het van de fabrikanten afhangt. In navolging van SanDisk, Intel, Adtron en Super Talent brengt nu ook het Nederlandse Attorn zijn ssd-schijven op de markt..

De schijven, die tussen de 1GB tot 32GB opslagruimte bieden, zijn volgens de fabrikant zes keer zo snel als een moderne schijf op basis van platters en magnetische lees- en schrijfkoppen. In een raid 0-configuratie werd volgens het bedrijf zelfs een doorvoersnelheid van 400MBps bereikt. De specificaties liegen er niet om: de Attorn-schijven hebben een random toegangstijd van 1100 nanoseconden voor leesacties en 250 nanoseconden voor schrijfacties. Een moderne sata-schijf die tienduizend omwentelingen per minuut maakt, heeft gemiddelde toegangstijden die in milliseconden in plaats van in nanoseconden uitgedrukt worden. Wanneer de ssd niet in een raid-array geplaatst wordt, moet een sustained transfer rate van 126MBps haalbaar zijn, volgens de benchmarks die het bedrijf zelf uitvoerde. Onder belasting lusten de schijven tussen de 10W en 25W, afhankelijk van de capaciteit, terwijl ze in idle-stand niet meer dan 6W opnemen.

Update, 13.00u: Inmiddels is duidelijk dat het niet om 'traditionele' ssd-technologie met flashgeheugen gaat, maar dat gebruikgemaakt wordt van ddr-sdram-geheugenmodules. De geheugenbanken in het systeem met 5,25"-formaat kunnen naar wens opgevuld worden, met een maximum van 32GB geïnstalleerd geheugen. Specifieke details over de werking van het systeem zijn niet bekend, maar een batterij moet korte periodes van stroomuitval kunnen overbruggen zonder dat er data verloren gaat.
anno 2007!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 maart 2007 @ 13:17:36 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_47544984
Dat is dus bagger.
Ik ga dan toch voor de normale SSD versies ipv dat gedrocht.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_47545199
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:17 schreef Netsplitter het volgende:
Dat is dus bagger.
Ik ga dan toch voor de normale SSD versies ipv dat gedrocht.
Bagger? Grapjas, sdram-geheugen is véél sneller dan flash-geheugen. Het vereist echter wel dat je je pc aan laat staan, maar aangezien deze ssd weinig stroom schijnt te verbruiken, en natuurlijk ook geen bewegende delen bevat geen probleem. Bij de geavanceerdere desktops dan.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:29:35 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_47545360
Aangezien AMD ATi heeft gekocht kan je er op wachten dat we CPU's gaan krijgen met geïntreerde GPU core.
En we gaan meer moederborden krijgen met meer features onboard. Aangezien je bij elke nieuwe CPU toch weer een nieuw socket krijgt en de videokaartpoorten en geheugen sloten zich ook steeds sneller laten opvolgen wordt het steeds interessanter om moederborden met de hele meuk onboard te maken.
Als het flash-geheugen dan ook ge-optimaliseerd is om als "echte" harde schijf te dienen, dan worden pc's binnen no-time enorm klein kwa omvang, want een film en games kunnen ook op een flashcard.

En werkgeheugen als harde schijf. Dat is gewoon kansloos... Dat batterijtje houd er een keer mee op... en dan is je "schijfje" weer leeg.
So we just called him Fred
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 maart 2007 @ 13:32:21 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_47545444
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:24 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Bagger? Grapjas, sdram-geheugen is véél sneller dan flash-geheugen. Het vereist echter wel dat je je pc aan laat staan, maar aangezien deze ssd weinig stroom schijnt te verbruiken, en natuurlijk ook geen bewegende delen bevat geen probleem. Bij de geavanceerdere desktops dan.
Een van de grootste nadelen dus, je pc aan laten staan.
Je kan daar dus geen OS op installeren omdat je dan steeds opnieuw kan gaan beginnen.
Nadeel 2 is dat het veel gevoeliger is voor statische electriciteit dan een normale SSD die in een behuizing zit.
Nadeel 3 is dat je het regelmatig moet schoonmaken omdat stof er voor kan zorgen dat de contacten niet goed meer gaan werken.
Nadeel 4 is dat wanneer een geheugenbankje kapot is dat je dan geluk moet hebben dat het dat type geheugen nog verkopen, toekomstgericht is het dus niet.
pi_47545776
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je kan daar dus geen OS op installeren omdat je dan steeds opnieuw kan gaan beginnen.
Nadeel 2 is dat het veel gevoeliger is voor statische electriciteit dan een normale SSD die in een behuizing zit.
Nadeel 3 is dat je het regelmatig moet schoonmaken omdat stof er voor kan zorgen dat de contacten niet goed meer gaan werken.
Nadeel 4 is dat wanneer een geheugenbankje kapot is dat je dan geluk moet hebben dat het dat type geheugen nog verkopen, toekomstgericht is het dus niet.
ik wil ook niet beweren dat dit voor de massa-consumptie is, daar is het ook veels te duur voor. Ik schat dat er al gauw voor 800 euro aan geheugen ingaat als je het een beetje leuk wilt hebben. Stof is net zo (on)problematisch als bij gewoon ddr-werkgeheugen, evenals de beschikbaarheid. Maar het blijft highend-spul, zonder meer.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:44:12 #27
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_47545848
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:29 schreef FredvZ het volgende:
Aangezien AMD ATi heeft gekocht kan je er op wachten dat we CPU's gaan krijgen met geïntreerde GPU core.
En we gaan meer moederborden krijgen met meer features onboard. Aangezien je bij elke nieuwe CPU toch weer een nieuw socket krijgt en de videokaartpoorten en geheugen sloten zich ook steeds sneller laten opvolgen wordt het steeds interessanter om moederborden met de hele meuk onboard te maken.
Als het flash-geheugen dan ook ge-optimaliseerd is om als "echte" harde schijf te dienen, dan worden pc's binnen no-time enorm klein kwa omvang, want een film en games kunnen ook op een flashcard.

En werkgeheugen als harde schijf. Dat is gewoon kansloos... Dat batterijtje houd er een keer mee op... en dan is je "schijfje" weer leeg.
Oplaadbare batterij
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_47546260
met dank aan bavanandel (Tweakers)

klik:

ddr ecc geheugen.

meer foto's ---> http://www.hyperdrive4.com/photos.html

het geheel komt in een kastje:

klik:
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 maart 2007 @ 14:01:15 #29
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_47546429
ECC geheugen?
Sorry, maar ECC is normaal gesproken bedoeld voor servers, maar ik zou dat ding niet in een server willen hebben die ik beheer.
Ook zag ik op het plaatje een ide connector met daarnaast een sata connector.
Ik vrees dat de sata connector aan een ide vertaalchipje hangt en dus aan de "trage" ide bus.
Dus zal de snelheid nooit boven de 133Mb komen, max van ide.
Beetje jammer.
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:04:27 #30
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_47546525
Harddisk wordt chip (minder warmte en geen bewegende componenten)...
Al denk ik wel dat de holodisk qua backup een grote rol gaat spelen...

Processoren worden CPU/GPU combi's...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:05:59 #31
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_47546576
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:32 schreef Netsplitter het volgende:
Heb laatst op Tweakers een bericht gezien dat ze een nieuw type Flash hebben welke
de opgeslagen data gewoon behoud...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 maart 2007 @ 14:14:46 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_47546913
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:05 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Heb laatst op Tweakers een bericht gezien dat ze een nieuw type Flash hebben welke
Dat zal best, maar dat is DDR ECC geheugen niet.
En daar gaat het om in dat laatste plaatje.
pi_47548080
quote:
Update, 14.00u: Attorn liet ons inmiddels weten dat de HyperDrive niet voor de beurs van de gemiddelde Tweaker weggelegd zal zijn. Exclusief geheugenmodules moet er maar liefst 1800 euro exclusief btw neergeteld worden voor het apparaat.
auw.
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:01 schreef Netsplitter het volgende:
ECC geheugen?
Sorry, maar ECC is normaal gesproken bedoeld voor servers, maar ik zou dat ding niet in een server willen hebben die ik beheer.
Ook zag ik op het plaatje een ide connector met daarnaast een sata connector.
Ik vrees dat de sata connector aan een ide vertaalchipje hangt en dus aan de "trage" ide bus.
Dus zal de snelheid nooit boven de 133Mb komen, max van ide.
Beetje jammer.
Ik had hierboven al de Gigabyte I-Ram gepost, zelfde idee als de Hyperdrive. Maar die had géén ecc geheugen, en dát is juist raar. Je wil wel een foutcorrectie hebben op geheugen waar je je OS en data opslaat. Vandaar ecc geheugen. Maar voor servers is dit zeker niet gedacht imo. Meer voor mensen die of profijt hebben van een snelle HD-vervanger, of het VoodooPC publiek.

Verder kiezen ze ervoor om zo compatibel als mogelijk te zijn lijkt het, ddr-geheugen in plaats van ddr2, en idd ook een ide-poort. Maar dat blijft inderdaad de vraag, hoe snel. Maar anders zet je er toch 2 in RAID0?
  FOK!fotograaf donderdag 22 maart 2007 @ 15:06:00 #34
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47548632
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:05 schreef B-FliP het volgende:

[..]

MRAM ja. Ik verwacht dat er in de loop van de jaren van het multicore principe wordt afgestapt, en dat je naar paralelle flexibele cores gaat die on the fly te programmeren zijn. Verder voor OS solid state HD's en voor opslag dan de perpendicular schijven.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')