Ik vind het zelf niet eng, omdat ik niet geloof in leven na de dood of dat je er ook maar iets van merkt dat een orgaan na je dood (of net er voor) uit je lichaam wordt gehaald. Maar jij en ik zijn niet de enige mensen, er zijn ook mensen die het wel eng vinden en daarom niet doneren. Maar tegelijkertijd kunnen die mensen nog wel genieten van het leven en als ze door een donororgaan langer kunnen leven wil ik ze dat zeker niet ontzeggen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:23 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het hypocriet om je eigen organen niet af te willen staan, omdat dat eng is, maar zélf wel recht te hebben op donororganen. Wees dan consistent en weiger die ook.
Ik heb de verschillende topics even doorgelezen en DAMN kerel wat ben jij een trieste kneusquote:
Dude, je dramt zelf net zo hard.. zo niet harder. Pot.. ketel.. je kent het?quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:54 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kan je nu een keer kappen met het door drammen over meningen? Ik snap sowieso niet wat dat hiermee te maken heeft eigenlijk. Naar mijn idee staat een keuze van iemand om wel of niet donor te worden VOLLEDIG los van een mening hebben waar jij steeds om door zit te drammen.
Kijk dit vind ik weer een waardeloos argument. Je weet het zelf ook niet krijg ik het idee, dus maak je er maar een grapje van.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:03 schreef piekartz87 het volgende:
ik wil geen donor worden!
en misschien doe ik zo een groter goedoverbevolking is een probleem.
haha maar nee dat is niet de echte reden, ik vind het gewoon een raar idee en je moet toch wel een beetje respect hebben voor de doden vind ik.
en als je dat egoistisch vind dan moet je dat maar lekker vinden.
Als er geen tekort was geweest heb ik er geen enkel probleem mee als mensen die niet doneren mijn organen krijgen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Is het nou echt sociaal om te zeggen dat jij wel orgaandonor wil zijn, maar alleen voor mensen die zelf ook donor zijn? Ik vind persoonlijk van niet! Je moet ook rekening houden met mensen hun gevoelens en opvattingen in deze zaak, ik kan er zeer goed inkomen dat mensen het eng vinden en daarom liever geen donor willen zijn, die mensen gun ik het leven evengoed als mensen die wel donor zijn.
Dat is niet bepaald gebruikelijk of legaal dus het hoe en waarom je aan deze irrationele angst komt is me onduidelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:28 schreef PastorRichards het volgende:
Dat voorbeeld met die bloedmooie vrouw was slechts om de aandacht van de gemiddelde fokker vast te houden; het zou ook een lelijk verminkt vrouwtje kunnen zijn - het gaat erom dat artsen voor een beslissing komen te staan waarbij ze een keuze kunnen maken tussen mijn leven of dat van een ander. Als mijn leven dan net iets minder 'waardevol' gevonden wordt heb ik een probleem.
Hoe kom je daar bij? Ze maken geen keuze tussen jou en een ander als het om JOUW organen en JOUW leven gaat. Een arts zal er altijd alles aan (moeten) doen om je leven te redden, ook als dat betekent dat hij een van je longen aan gort moet snijden en je dan nog steeds maar 1% kans hebt om het te overleven, jammer van die long, maar als dat nodig is om jou mogelijkerwijs te redden dan is die arts verplicht dat te doen. Je organen zijn en blijven van jou tot het moment dat je ook daadwerkelijk overlijdt, die zijn niet al tijdens een onverhoopt ziektebed vergeven aan een ander ofzo (tenzij je kunstmatig in leven gehouden wordt en er geen enkele reddingskans meer mogelijk is, uiteraard). Ik snap die angst ergens wel, maar het is wel compleet irrationeel natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:28 schreef PastorRichards het volgende:
Dat voorbeeld met die bloedmooie vrouw was slechts om de aandacht van de gemiddelde fokker vast te houden; het zou ook een lelijk verminkt vrouwtje kunnen zijn - het gaat erom dat artsen voor een beslissing komen te staan waarbij ze een keuze kunnen maken tussen mijn leven of dat van een ander. Als mijn leven dan net iets minder 'waardevol' gevonden wordt heb ik een probleem.
Waarom kijk je anders in zo een doos?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:20 schreef Posdnous het volgende:
Lame excuus. Als je de integriteit van de artsen al in discussie gaat stellen betreffende zo'n beslissing.. Omdat een vrouw toevallig bloedmooi is.
Jij bent zeker ook zo iemand die denkt dat gynaecologen geil worden van hun werk.
kutten kijken en nog betaald krijgen ook... niks mis mee leek mequote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:12 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Waarom kijk je anders in zo een doos?.
Ik denk dat die mensen teveel kut kijken, en daarom niet meer geil kunnen wordenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:16 schreef kless het volgende:
[..]
kutten kijken en nog betaald krijgen ook... niks mis mee leek me
De arts die bepaalt dat jij niet meer te redden bent weet dan ook niet naar wie jouw organen gaan, dus die 'keus' KAN hij helemaal niet maken, al zou hij willen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:28 schreef PastorRichards het volgende:
maar dan kan je dat toch respecteren, of niet dan??? jij bent hier de mongool die dat niet kan...quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:41 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen reden om zo'n persoon te respecteren. Want als ik ergens een dondershekel aan heb zijn het mensen zoals hij. Mensen die geen donor willen zijn omdat ze hun eigen half-weggerotte lichaam belangerijker vinden dan andermans levens.
So True.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Donor zijn is ook vrijwillig, dus ik zie niet waarom dit zo'n vreemde vergelijking is. Niet donoren uitsluiten van het ontvangen van een donor-orgaan is niets anders dan zeggen: Niet bijdragen aan X, dan ook niks ontvangen van X.
niet doneren -> geen organen ontvangen
niet bijdragen aan het Rode Kruis -> niet geholpen worden door het Rode Kruis.
Het is gewoon dezelfde kromme logica, alleen past-ie voor et geval Rode Kruis niet in je straatje.
[..]
Nee, die vergelijking snijdt hout. (In Nederland wordt je namelijk wel gewoon geholpen voor spoedeisende zaken wanneer je niet verzekerd bent.)
En hoe ik al dan niet donor willen zijn moet zien als een soort 'verzekering' ontgaat me al helemaal.
Wil je dat iedereen die iets "verkeerd" doet geen medische hulp mag krijgen?.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 12:49 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
So True.
Wel een probleem, dat doneer gedoe.
Ik zou het juist fijn vinden om iemand te kunnen helpen die het echt nodig heeft, terwijl ik zelf niet echt meer besta.
Maarja, sommige mensen vinden dat eng blijkbaar.
Een vraag: wanneer wordt het bekend waar je organen dan heen gaan?
Want ik vind het opzich wel raar dat bijv verkrachters of ander gespuis ook organen krijgen, terwijl die zelf ook levens hebben verpest van verscheidene mensen, dat die ook doodleuk organen kunnen krijgen.
Het is natuurlijk wel de plicht van medici om mensen te helpen, maar gaat dit dan niet een beetje te ver?![]()
Of klopt mijn beeld niet?
is nu bezigquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:50 schreef De_Brandweer het volgende:
Hoelaat komt dat?
En wat heb jij dan gedoneerd?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:03 schreef thedude0 het volgende:
mensen die geen donor zijn zijn idd paupers
quote:
Wat is de definitie van redding? Jezelf verder kunnen volvreten met junkfood en nog 200 pakjes marlboro sigaretten in je klaplong zuigen? Of je eindigheid nog wat oprekken zodat je nog wat dagen tegen je familie kunt zeggen dat je ze onwijs aardig vind alvorens in de vergetelheid des tijds te geraken...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:12 schreef honderd het volgende:
Mensen die zich überhaupt nog proberen te verdedigen door bepaalde vergelijkingen te trekken.
Het blijft gewoon egoïstisch, daar valt niks aan te verdedigen of geen vergelijking mee te maken. In principe weiger jij iets af te staan waar jij NIKS aan hebt maar waar wel een mensenleven mee gered kan worden. Dan kun je wel aankomen met het Rode Kruis e.d maar dat heeft hier totaal niks mee te maken, dat is een totaal andere discussie. Volgens mij komt het gewoon neer op het niet kunnen verwoorden wat je echt voelt en het gewoon ergens psychologisch zit, wat wellicht nog kan veranderen naar mate je ouder wordt.
Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je bang bent voor het onbekende maar kom alsjeblieft niet aan met van die rare verhalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |