abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47075431
^^

Je kan natuurlijk ook gewoon in gaan op de argumenten die er nog wel zijn en het gebash negeren. Da's sowieso vaak de enige manier om serieuze discussies op Fok te voeren
pi_47078063
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:23 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Waarom? Ik vind het hypocriet om je eigen organen niet af te willen staan, omdat dat eng is, maar zélf wel recht te hebben op donororganen. Wees dan consistent en weiger die ook.
Ik vind het zelf niet eng, omdat ik niet geloof in leven na de dood of dat je er ook maar iets van merkt dat een orgaan na je dood (of net er voor) uit je lichaam wordt gehaald. Maar jij en ik zijn niet de enige mensen, er zijn ook mensen die het wel eng vinden en daarom niet doneren. Maar tegelijkertijd kunnen die mensen nog wel genieten van het leven en als ze door een donororgaan langer kunnen leven wil ik ze dat zeker niet ontzeggen.

Is het nou echt sociaal om te zeggen dat jij wel orgaandonor wil zijn, maar alleen voor mensen die zelf ook donor zijn? Ik vind persoonlijk van niet! Je moet ook rekening houden met mensen hun gevoelens en opvattingen in deze zaak, ik kan er zeer goed inkomen dat mensen het eng vinden en daarom liever geen donor willen zijn, die mensen gun ik het leven evengoed als mensen die wel donor zijn.

Naar mijn mening is sociaal zijn dat je iets geeft zonder er iets van terug te verwachten. "Ik gaaf iets, maar alleen als jij berijdt bent hetzelfde te geven" is naar mijn mening niet een sociale gedachten.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:46:16 #104
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47078219
Omdat ik niet weet wat er na de dood komt hou ik mijn organen
om dit te compenseren ( ik ben niet zo graag een profiteur ) sta ik 1x in de zoveel tijd bloed af
happen naar de baas
pi_47078302
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:56 schreef thedude0 het volgende:

[..]

nee, het is onzin
Ik heb de verschillende topics even doorgelezen en DAMN kerel wat ben jij een trieste kneus
- AFCA -
  vrijdag 9 maart 2007 @ 01:51:52 #106
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47079762
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:54 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Kan je nu een keer kappen met het door drammen over meningen? Ik snap sowieso niet wat dat hiermee te maken heeft eigenlijk. Naar mijn idee staat een keuze van iemand om wel of niet donor te worden VOLLEDIG los van een mening hebben waar jij steeds om door zit te drammen.
Dude, je dramt zelf net zo hard.. zo niet harder. Pot.. ketel.. je kent het?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_47081006
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:03 schreef piekartz87 het volgende:
ik wil geen donor worden!

en misschien doe ik zo een groter goed overbevolking is een probleem.

haha maar nee dat is niet de echte reden, ik vind het gewoon een raar idee en je moet toch wel een beetje respect hebben voor de doden vind ik.

en als je dat egoistisch vind dan moet je dat maar lekker vinden.
Kijk dit vind ik weer een waardeloos argument. Je weet het zelf ook niet krijg ik het idee, dus maak je er maar een grapje van.

Desondanks ben ik ook tegen het donorschap. Maar goed mijn mening staat boven ergens
pi_47082334
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Is het nou echt sociaal om te zeggen dat jij wel orgaandonor wil zijn, maar alleen voor mensen die zelf ook donor zijn? Ik vind persoonlijk van niet! Je moet ook rekening houden met mensen hun gevoelens en opvattingen in deze zaak, ik kan er zeer goed inkomen dat mensen het eng vinden en daarom liever geen donor willen zijn, die mensen gun ik het leven evengoed als mensen die wel donor zijn.
Als er geen tekort was geweest heb ik er geen enkel probleem mee als mensen die niet doneren mijn organen krijgen.
pi_47090780
Altijd leuk hoe zogenaamd 'sociale' mensen uit hun rol vallen als het om meningen gaat die niet in hun straatje passen.

Ik ben zelf geen donor en ga het ook niet worden. Niet omdat ik het 'eng' zou vinden, maar eerder omdat ik niet genoeg vertrouwen in de medische wereld heb. Stel dat ik donor zou worden en ooit op mijn vijftigste na een ongeluk in het ziekenhuis kom te liggen. Ergens anders in het ziekenhuis ligt een bloedmooie vrouw van 25 die mijn nog goed werkende organen goed kan gebruiken... er is maar een probleem... namelijk dat ik nog leef. Gelukkig ga ik als de doktoren af en toe ietsjes minder hun best doen snel de pijp uit en dan is de jonge dame gered. Zij heeft nou eenmaal nog een veel langer leven voor zich, en ach, ik was toch al vijftig en kon na het ongeluk toch nooit meer lopen...
Casting an evil eye on degenerates
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:20:48 #110
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47091336
Lame excuus. Als je de integriteit van de artsen al in discussie gaat stellen betreffende zo'n beslissing. . Omdat een vrouw toevallig bloedmooi is.
Jij bent zeker ook zo iemand die denkt dat gynaecologen geil worden van hun werk .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47091699
Dat voorbeeld met die bloedmooie vrouw was slechts om de aandacht van de gemiddelde fokker vast te houden; het zou ook een lelijk verminkt vrouwtje kunnen zijn - het gaat erom dat artsen voor een beslissing komen te staan waarbij ze een keuze kunnen maken tussen mijn leven of dat van een ander. Als mijn leven dan net iets minder 'waardevol' gevonden wordt heb ik een probleem.
Casting an evil eye on degenerates
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:34:48 #112
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47091918
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:28 schreef PastorRichards het volgende:
Dat voorbeeld met die bloedmooie vrouw was slechts om de aandacht van de gemiddelde fokker vast te houden; het zou ook een lelijk verminkt vrouwtje kunnen zijn - het gaat erom dat artsen voor een beslissing komen te staan waarbij ze een keuze kunnen maken tussen mijn leven of dat van een ander. Als mijn leven dan net iets minder 'waardevol' gevonden wordt heb ik een probleem.
Dat is niet bepaald gebruikelijk of legaal dus het hoe en waarom je aan deze irrationele angst komt is me onduidelijk.
Heb je voorbeelden dat dit zo vaak gebeurt of zo?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:59:30 #113
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47092824
quote:
Hoe kom je daar bij? Ze maken geen keuze tussen jou en een ander als het om JOUW organen en JOUW leven gaat. Een arts zal er altijd alles aan (moeten) doen om je leven te redden, ook als dat betekent dat hij een van je longen aan gort moet snijden en je dan nog steeds maar 1% kans hebt om het te overleven, jammer van die long, maar als dat nodig is om jou mogelijkerwijs te redden dan is die arts verplicht dat te doen. Je organen zijn en blijven van jou tot het moment dat je ook daadwerkelijk overlijdt, die zijn niet al tijdens een onverhoopt ziektebed vergeven aan een ander ofzo (tenzij je kunstmatig in leven gehouden wordt en er geen enkele reddingskans meer mogelijk is, uiteraard). Ik snap die angst ergens wel, maar het is wel compleet irrationeel natuurlijk.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_47098108
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:20 schreef Posdnous het volgende:
Lame excuus. Als je de integriteit van de artsen al in discussie gaat stellen betreffende zo'n beslissing. . Omdat een vrouw toevallig bloedmooi is.
Jij bent zeker ook zo iemand die denkt dat gynaecologen geil worden van hun werk .
Waarom kijk je anders in zo een doos? .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:16:32 #115
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47098243
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 17:12 schreef Koenz0r het volgende:

[..]

Waarom kijk je anders in zo een doos? .
kutten kijken en nog betaald krijgen ook... niks mis mee leek me
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:43:04 #116
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_47100918
* Yozzz is orgaan en bloeddonor
pi_47102150
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 17:16 schreef kless het volgende:

[..]

kutten kijken en nog betaald krijgen ook... niks mis mee leek me
Ik denk dat die mensen teveel kut kijken, en daarom niet meer geil kunnen worden
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_47118365
quote:
De arts die bepaalt dat jij niet meer te redden bent weet dan ook niet naar wie jouw organen gaan, dus die 'keus' KAN hij helemaal niet maken, al zou hij willen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_47119593
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 14:41 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen reden om zo'n persoon te respecteren. Want als ik ergens een dondershekel aan heb zijn het mensen zoals hij. Mensen die geen donor willen zijn omdat ze hun eigen half-weggerotte lichaam belangerijker vinden dan andermans levens.
maar dan kan je dat toch respecteren, of niet dan??? jij bent hier de mongool die dat niet kan... 't is nog altijd een KEUZE....

ik ben ook geen donor, en ALS ik ooit een donor nodig zal hebben, zal ik ook MEGAAAAAAA-blij zijn als ik er 1 vind... Maar ik zou dan ook respecteren als er een wachtlijst is.... dan respecteer ik de mensen die het gewoon liever niet doen en 'heel/gezond/waardig' de kist in gaan en het geen fijn idee vinden dat wanneer je overleden bent nog ff alles uit je lichaam gehaald wordt...

Als je kiest voor crematie dan zou ik 't misschien nog overwegen.... maar voor mensen die begraven willen worden, dat er in je gesneden wordt en alles wat je ooit in leven heeft gehouden eruit wordt gesneden..... tja...

overigens... .ALS het moment daar is en ik kom te overlijden, dan kan ik altijd mijn mening nog herzien uiteraard.. maar op dit moment ben ik ook geen donor...
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:49:22 #120
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_47121199
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Donor zijn is ook vrijwillig, dus ik zie niet waarom dit zo'n vreemde vergelijking is. Niet donoren uitsluiten van het ontvangen van een donor-orgaan is niets anders dan zeggen: Niet bijdragen aan X, dan ook niks ontvangen van X.

niet doneren -> geen organen ontvangen
niet bijdragen aan het Rode Kruis -> niet geholpen worden door het Rode Kruis.

Het is gewoon dezelfde kromme logica, alleen past-ie voor et geval Rode Kruis niet in je straatje.
[..]

Nee, die vergelijking snijdt hout . (In Nederland wordt je namelijk wel gewoon geholpen voor spoedeisende zaken wanneer je niet verzekerd bent.)

En hoe ik al dan niet donor willen zijn moet zien als een soort 'verzekering' ontgaat me al helemaal.
So True.
Wel een probleem, dat doneer gedoe.
Ik zou het juist fijn vinden om iemand te kunnen helpen die het echt nodig heeft, terwijl ik zelf niet echt meer besta.
Maarja, sommige mensen vinden dat eng blijkbaar.

Een vraag: wanneer wordt het bekend waar je organen dan heen gaan?
Want ik vind het opzich wel raar dat bijv verkrachters of ander gespuis ook organen krijgen, terwijl die zelf ook levens hebben verpest van verscheidene mensen, dat die ook doodleuk organen kunnen krijgen.
Het is natuurlijk wel de plicht van medici om mensen te helpen, maar gaat dit dan niet een beetje te ver?
Of klopt mijn beeld niet?
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:55:21 #121
41885 kless
pi_47121338
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 12:49 schreef Syb-rund. het volgende:

[..]

So True.
Wel een probleem, dat doneer gedoe.
Ik zou het juist fijn vinden om iemand te kunnen helpen die het echt nodig heeft, terwijl ik zelf niet echt meer besta.
Maarja, sommige mensen vinden dat eng blijkbaar.

Een vraag: wanneer wordt het bekend waar je organen dan heen gaan?
Want ik vind het opzich wel raar dat bijv verkrachters of ander gespuis ook organen krijgen, terwijl die zelf ook levens hebben verpest van verscheidene mensen, dat die ook doodleuk organen kunnen krijgen.
Het is natuurlijk wel de plicht van medici om mensen te helpen, maar gaat dit dan niet een beetje te ver?
Of klopt mijn beeld niet?
Wil je dat iedereen die iets "verkeerd" doet geen medische hulp mag krijgen?.
->Als je dan 1 X iets verkeerd doet ben je uitschot-> die 2de rangs burgers maken... gaat op den duur niet goed.
->De meest geschikte+overlevingskans krijgt em dacht ik.
->Leven is niet eerlijk wen er maar vast aan.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:58:27 #122
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_47121401
Okidoki, dankje voor je antwoord enzo.
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 13:06:15 #123
41885 kless
pi_47121568
Ohjah das niet zo van "wat is dat een geschikte kerel" maar waarbij de kans het grootste is dat het lijft het orgaan niet afstoot.

verdere dingen van wat ik er van denk.

+
Iemand anders heeft er wat aan en zelf hoop je het ook te krijgen als je het nodig hebt.
Voorziet mensen van een bestaan( onderzoek, werk & handel )

-
Zijn opzich teveel mensen op de wereld. levens rekken tot en met en rustig doodgaan mag in het westen tegenwoordig niet meer.
Religieuze overtuigingen. morele vraagstukken.
Angsten?(omdat mensen er aan kunnen verdienen.. sommingen gaan over lijken)
iGEM
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:49:26 #124
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_50013281
Zoooo we kunnen dit topic wel weer kicken met de donorshow vanavond misschien dat de mensen eindelijk eens wakker worden
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_50013320
Hoelaat komt dat?
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 juni 2007 @ 20:53:12 #126
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_50013445
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:50 schreef De_Brandweer het volgende:
Hoelaat komt dat?
is nu bezig
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_50013834
mensen die geen donor zijn zijn idd paupers
pi_50014198
Mensen die zich überhaupt nog proberen te verdedigen door bepaalde vergelijkingen te trekken.
Het blijft gewoon egoïstisch, daar valt niks aan te verdedigen of geen vergelijking mee te maken. In principe weiger jij iets af te staan waar jij NIKS aan hebt maar waar wel een mensenleven mee gered kan worden. Dan kun je wel aankomen met het Rode Kruis e.d maar dat heeft hier totaal niks mee te maken, dat is een totaal andere discussie. Volgens mij komt het gewoon neer op het niet kunnen verwoorden wat je echt voelt en het gewoon ergens psychologisch zit, wat wellicht nog kan veranderen naar mate je ouder wordt.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je bang bent voor het onbekende maar kom alsjeblieft niet aan met van die rare verhalen.
pi_50015633
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:03 schreef thedude0 het volgende:
mensen die geen donor zijn zijn idd paupers
En wat heb jij dan gedoneerd?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:56:36 #130
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_50016272
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En wat heb jij dan gedoneerd?
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_50016287
Ik vroeg me eigenlijk wat af. Als je zelf een donor orgaan hebt gehad, kun je dan nog donor zijn?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:04:02 #132
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_50016616
Onze topics .

En nu opeens allemaal terugkrabbelen he .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:09:01 #133
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50016793
IK ben geen donor, en ik ben trots dat ik geen donor ben! HAAAA@!!!
"trots is"
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_50016823
Donor sinds m'n 16e. zo.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:13:05 #135
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50016953
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:12 schreef honderd het volgende:
Mensen die zich überhaupt nog proberen te verdedigen door bepaalde vergelijkingen te trekken.
Het blijft gewoon egoïstisch, daar valt niks aan te verdedigen of geen vergelijking mee te maken. In principe weiger jij iets af te staan waar jij NIKS aan hebt maar waar wel een mensenleven mee gered kan worden. Dan kun je wel aankomen met het Rode Kruis e.d maar dat heeft hier totaal niks mee te maken, dat is een totaal andere discussie. Volgens mij komt het gewoon neer op het niet kunnen verwoorden wat je echt voelt en het gewoon ergens psychologisch zit, wat wellicht nog kan veranderen naar mate je ouder wordt.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je bang bent voor het onbekende maar kom alsjeblieft niet aan met van die rare verhalen.
Wat is de definitie van redding? Jezelf verder kunnen volvreten met junkfood en nog 200 pakjes marlboro sigaretten in je klaplong zuigen? Of je eindigheid nog wat oprekken zodat je nog wat dagen tegen je familie kunt zeggen dat je ze onwijs aardig vind alvorens in de vergetelheid des tijds te geraken...

Of is het dat je het verdriet van je naasten uitsteld?
Kom op zeg, we gaan allemaal dood en de zwakken en zieken eerst, dat is nu eenmaal de natuur.
En dat de mens zichzelf boven de natuur wilt verheffen door zichzelf voor te houden dat het je tijd niet is en je gered kan worden door de organen van reeds overleden personen te jatten en dat het gemeen is om je eigen lichaam eigen te laten enzo...getuigd enkel van een zeer onozele perceptie van wat het leven is.
Mensen, het leven is niet zolang mogelijk de dood uitstellen, het leven is eeuwig.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')