Triest is dat je nooit zeker weet of het door het stoppen met de medicijnen komt of dat ze dat hartinfarct toch al zou hebben gekregen. En die onzekerheid zal denk ik aan je blijven knagen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:42 schreef Re het volgende:
och als de eerste doden vallen wordt het pas interessant.... zou je dat willen Suko, kun je daar mee leven als je zus een fatale hartaaanval krijgt nadat ze gestopt is?
(ongeveer dezelfde benaderings tacktiek vanaf de andere kant)
ik beweer gewoon stellig dat als je stopt je een nog grotere grote kans maakt dat het goed fout gaat, wat Radar kan, kan ik ook hoor. en probeer een fatale hartaanval maar eens terug te draaien...quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Triest is dat je nooit zeker weet of het door het stoppen met de medicijnen komt of dat ze dat hartinfarct toch al zou hebben gekregen. En die onzekerheid zal denk ik aan je blijven knagen.
Ze is niet gestopt, ze heeft de dosering gehalveerd ivm ernstige bijwerkeningen (met schoorvoetende toestemming van de arts) en slikt daarbij nu visolie, ik had dat al gepost hoor, niet zomaar wat roepen. Het is even afwachten of er verbetering komt. Wel is het zo dat ik in ernstige dubio sta om dat soort middelen te gaan slikken gezien de sitruatie van m'n zus, het komt iets meer voor in de familie. Ik zie wel, Maar een grondig volkomen onafhankelijk onderzoek is gewenst, daar kan niemand toch op tegen zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:42 schreef Re het volgende:
och als de eerste doden vallen wordt het pas interessant.... zou je dat willen Suko, kun je daar mee leven als je zus een fatale hartaaanval krijgt nadat ze gestopt is?
(ongeveer dezelfde benaderings tacktiek vanaf de andere kant)
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Triest is dat je nooit zeker weet of het door het stoppen met de medicijnen komt of dat ze dat hartinfarct toch al zou hebben gekregen. En die onzekerheid zal denk ik aan je blijven knagen.
Er zijn echt tig onderzoeken gedaan rond de 9000 wetenschappelijke gepubliceerde artikelen 2000 reviews over statins en cholesterol...quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:06 schreef Suko het volgende:
[..]
Ze is niet gestopt, ze heeft de dosering gehalveerd ivm ernstige bijwerkeningen (met schoorvoetende toestemming van de arts) en slikt daarbij nu visolie, ik had dat al gepost hoor, niet zomaar wat roepen. Het is even afwachten of er verbetering komt. Wel is het zo dat ik in ernstige dubio sta om dat soort middelen te gaan slikken gezien de sitruatie van m'n zus, het komt iets meer voor in de familie. Ik zie wel, Maar een grondig volkomen onafhankelijk onderzoek is gewenst, daar kan niemand toch op tegen zijn.
[..]
Dat denk ik ook.
Zeker is dat voeding (en zeker de hedendaagse hap) een belangrijke rol speelt maar jammer genoeg is dat voor sommige groepen niet afdoende, zoals ik in eerdere posten heb opgenoemd en dan is men afhankekijk van medicatie.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:13 schreef frenkck het volgende:
Ik blijf ook overtuigd dat cholesterol niet de boosdoener is, maar dat het komt door algeheel slechte voeding. Dat wil zeggen deze personen teveel transvetzuren en te weinig mineralen en vitaminen binnen krijgen. Bewerkte voedingsproducten zijn gewoon slecht voor je.
Ik blijf voet bij stuk houden dat voeding ALLES bepalend is, maar dat is mijn mening en die is niet wetenschappelijk onderbouwd ofzo. Veel mensen hebben namelijk geen idee wat ze eten en dat is jammer.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:25 schreef Suko het volgende:
[..]
Zeker is dat voeding (en zeker de hedendaagse hap) een belangrijke rol speelt maar jammer genoeg is dat voor sommige groepen niet afdoende, zoals ik in eerdere posten heb opgenoemd en dan is men afhankekijk van medicatie.
Dan moet je niet iets beweren waar je je niet in hebt verdiept, wat dit betreft. Net wat ik schreef, sommige groepen mensen hebben een aandoening zoals diabetes met als bijkomende aandoening een verstoorde vetstofwisseling, dan helpt een speciaal dieet niet of onvoldoende, lees mijn eerdere post eens: Is cholesterol wel zo slecht voor je?quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:48 schreef frenkck het volgende:
[..]
Ik blijf voet bij stuk houden dat voeding ALLES bepalend is, maar dat is mijn mening en die is niet wetenschappelijk onderbouwd ofzo. Veel mensen hebben namelijk geen idee wat ze eten en dat is jammer.
Als mensen diabetes ontwikkelen, weten ze nog steeds niet wat ze eten ben ik van mening. Want als je GOED eet, heb je daar helemaal geen kans op. Zoveel koolhydraten als de gemiddelde mens hedendaags eet, is ons lichaam helemaal niet voor gebouwd namelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:17 schreef Suko het volgende:
[..]
Dan moet je niet iets beweren waar je je niet in hebt verdiept, wat dit betreft. Net wat ik schreef, sommige groepen mensen hebben een aandoening zoals diabetes met als bijkomende aandoening een verstoorde vetstofwisseling, dan helpt een speciaal dieet niet of onvoldoende, lees mijn eerdere post eens: Is cholesterol wel zo slecht voor je?
Nutteloze reactie.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:27 schreef frenkck het volgende:
[..]
Als mensen diabetes ontwikkelen, weten ze nog steeds niet wat ze eten ben ik van mening. Want als je GOED eet, heb je daar helemaal geen kans op. Zoveel koolhydraten als de gemiddelde mens hedendaags eet, is ons lichaam helemaal niet voor gebouwd namelijk.
Juist en dan is het nog niet eens zeker of het persoon wel klachten gaat krijgen!quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:13 schreef dragonrider het volgende:
Opzich zit er wel een kern van waarheid in wat er bij radar verteld werd. Stel, bij iemand wordt een hoog cholesterol gemeten, waarom dan niet onderzoeken of er sprake is van atherosclerose maar gelijk die medicijnen voorschrijven zonder te weten of er echt iets aan de hand is. Als er geen sprake is van atherosclerose maar die persoon wel een hoog cholesterol heeft dan zou het in ieder geval nog een jaar of 20 duren voor die persoon eventueel klachten zou kunnen krijgen. Dus zijn die medicijnen helemaal niet nodig terwijl ze wel voorgeschreven worden aan die personen op het moment.
Ten eerste kan je niet altijd aantonen of iemand atherosclerose heeft. Je kan het alleen aantonen in bepaalde vaten zoals de halsslagaders. Maar deze hoeven niet representatief te zijn voor de rest van het lichaam. En al zou je niet behandelen als iemand geen atheroslerose heeft, dan zou je net zo goed het woord PREVENTIE kunnen schrappen in de geneeskunde. Dan zou je bijvoorbeeld ook geen hoge bloeddruk meer hoeven te behandelen (dat geeft immers o.a. ook atherosclerose). Daarnaast hebben mensen met een te hoog cholesterol vaak ook andere risicofactoren voor het ontwikkelen van hart -en vaatziekten. Om dan niet te behandelen is een kunstfout. Aangezien het proces van atherosclerose dan sneller gaat (dat is sowieso geen 20 jaar zoals jij zegt). Daarnaast werken statinen niet alleen op het cholesterol. Ze beschermen de hele vaatwand tegen schade. Dat is ook de reden waarom ook mensen met normale cholesterolwaarden en andere risicofactoren en/of een hart -en vaatziekt een statine krijgen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:13 schreef dragonrider het volgende:
Opzich zit er wel een kern van waarheid in wat er bij radar verteld werd. Stel, bij iemand wordt een hoog cholesterol gemeten, waarom dan niet onderzoeken of er sprake is van atherosclerose maar gelijk die medicijnen voorschrijven zonder te weten of er echt iets aan de hand is. Als er geen sprake is van atherosclerose maar die persoon wel een hoog cholesterol heeft dan zou het in ieder geval nog een jaar of 20 duren voor die persoon eventueel klachten zou kunnen krijgen. Dus zijn die medicijnen helemaal niet nodig terwijl ze wel voorgeschreven worden aan die personen op het moment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |