Speciaal voor jou mekiquote:A majority of people believe that Israel and Iran have a mainly negative influence in the world, a poll for the BBC World Service suggests.
It shows that the two countries are closely followed by the United States and North Korea.
The poll asked 28,000 people in 27 countries to rate a dozen countries plus the EU in terms of whether they have a positive or negative influence.
Canada, Japan and the EU are viewed most positively in the survey.
'Traditional divides'
In January, the BBC World Service revealed polling results that suggested most people think the US has a mainly negative influence in the world - and that the numbers had increased significantly in the last couple of years.
This latest GlobeScan survey, mostly of the same people, confirms those findings.
But it also suggests that two countries are viewed even more negatively - first Israel, and then Iran.
North Korea is just behind the US.
Israel, of course, has long provoked sharp international reactions, and last year was involved in a controversial war in Lebanon.
Iran and North Korea have both been at the centre of international disputes over their nuclear programmes.
Canada, Japan, and the EU are viewed most positively, perhaps because they have all taken less high-profile roles in the world's recent confrontations.
India is one country in the survey that seems to have improved its standing in the last year.
In general, opinion seems to divide along the traditional fault lines of international politics.
Israel is viewed most negatively in the Muslim countries of the Middle East, although also in Europe.
Iran is viewed most positively in the Muslim world.
Japan is generally viewed positively, except in China and South Korea.
The EU similarly gets good marks, except most notably in Turkey, and also in parts of the Middle East.
Dus daar heeft Wilders zijn streken geleerd.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Typisch weet zo'n truuk van de welbekende verse Joodse lobby, doe alsof iedereen je haat en je kunt je als een "calimero" alles permiteren.:{²
Er zijn inderdaad een hoop paralellen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:21 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Dus daar heeft Wilders zijn streken geleerd.
Wat dat aan gaat ben ik een weltevree mens dat je het met me eens bent, ook ik hoop overigens dat hier ooit een einde aankomt. Ik hoop dat de wellustige Israëliërs dat op (korte) termijn inzien.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Komt alleen maar door de linkse media die iedere keer de 'o zo zielige' palestijnen in het nieuws brengen.
Zelfbescherming heet dat. Israel heeft de macht om flink van zich af te bijten, logisch dat ze dat doen ook.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:27 schreef santax het volgende:
Nee, het komt gewoon doordat mensen niet blind zijn voor de wandaden van Israel.
Bron: http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704quote:Grote aantallen politieke gevangenen, onder wie gewetensgevangenen, zaten straffen uit die hen in voorgaande jaren waren opgelegd na oneerlijke processen. Honderden anderen werden in 2005 gearresteerd, veelal in verband met maatschappelijke onlusten in gebieden met grote minderheidsgroeperingen. Internetjournalisten en mensenrechtenactivisten werden willekeurig gedetineerd zonder toegang tot familieleden of rechtsbijstand, in eerste instantie vaak in geheime detentiecentra. De families van gearresteerde personen werden geïntimideerd. Marteling kwam veel voor. Ten minste 94 mensen werden geëxecuteerd, onder wie ten minste acht personen die jonger dan achttien jaar waren toen ze hun vermeende vergrijp begingen. Talloze geselingen werden opgelegd. Het werkelijke aantal personen dat aan executies of lijfstraffen is onderworpen lag vermoedelijk veel hoger dan de gerapporteerde gevallen.
Ja hoor, hoe je in 1 post een compleet nieuwsbericht naar je hand kan zetten. Het wordt in moslimlanden als meest positief gezien, maar WAT er precies positief gezien word is helemaal niet bekend. Dus waar je je laatste regel en link vandaan haalt is mij een raadsel echt. Zou het niet ermee te maken kunnen hebben dat het land het enige land is wat verbaal durft te doen tegen Israel en de VS en het dus daarmee samenhangt? Overigens is het zo dat Iran nogsteeds overwegend negatief wordt bekeken in de Islamitische wereld, relatief gezien (t.o.v.) Israel is het wel positief ja...quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:01 schreef dVTB het volgende:
Het echte nieuws staat in de derde regel van onderen: Iran (overigens nummer 2 op de lijst gehate landen) wordt het meest positief bekeken in de moslim-landen.
Amnesty International rapporteert het volgende over Iran:
[..]
Bron: http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704
En dit alles wordt dus als *positief* betiteld door de moslim-wereld. Veelzeggend, lijkt me zo.
Het land Iran wordt door moslims als positief beoordeeld, zo lees ik het:quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ja hoor, hoe je in 1 post een compleet nieuwsbericht naar je hand kan zetten. Het wordt in moslimlanden als meest positief gezien, maar WAT er precies positief gezien word is helemaal niet bekend. Dus waar je je laatste regel en link vandaan haalt is mij een raadsel echt. Zou het niet ermee te maken kunnen hebben dat het land het enige land is wat verbaal durft te doen tegen Israel en de VS en het dus daarmee samenhangt? Overigens is het zo dat Iran nogsteeds overwegend negatief wordt bekeken in de Islamitische wereld, relatief gezien (t.o.v.) Israel is het wel positief ja...
Ik heb het nu tegen jou ja en niet tegen Bansheeboy, omdat mij onmiddelijk opvalt hoe je mensen bepaalde dingen in hun schoenen probeert te schuiven. Het woord most positively zegt al eigenlijk dat je het fout hebt, het zegt dat Iran het meest positief word gezien in de moslimwereld (alhoewel, 3 landen die gemeten zijn maargoed), dat is relatief t.o.v. de rest van de wereld. Zie het rapport in mijn vorige post. Vervolgens zeg je:quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het land Iran wordt door moslims als positief beoordeeld, zo lees ik het:
"Iran is viewed most positively in the Muslim world."
Het kan me werkelijk niet schelen welke redenen mensen hebben om een positief oordeel te vellen over Iran, maar ik wijs alleen eventjes op alle misstanden die in Iran voorkomen. Kennelijk kunnen moslims dus prima leven met grove mensenrechtenschendingen en nemen ze dat graag voor lief, omdat Iran regelmatig de VS provoceert. Je opmerking dat Iran overwegend negatief wordt bekeken in de moslimwereld, onderschrijf ik niet. Het blijkt althans NIET uit bovenstaande tekst. Ik dan graag bronnen zien waaruit de juistheid van jouw bewering blijkt.
Verder vind ik het toch ook wel weer frappant dat je MIJ *onmiddellijk* verwijt dat ik het nieuws naar mijn hand zou zetten, terwijl je geen krimp geeft bij de zeer kromme draai die BansheeBoy aan dit nieuws geeft. Laat ik zeggen dat ik het weinig objectief vind.
Dat is dus een grove leugen eigenlijk. Er is namelijk helemaal niet bekend over wat ze nu precies positief vinden over Iran. Is het hun buitenlands beleid? Hoe ze ageren tegen Israel? Hun cultuur? Dat is helemaal niet onderzocht, er is slechts onderzocht wat het BEELD over bepaalde landen was. Dat jij nu een reeks mensensrechtenschendingen erbij haalt en dan snel vermeld datquote:Amnesty International rapporteert het volgende over Iran:
[..]
Bron: http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704
En dit alles wordt dus als *positief* betiteld door de moslim-wereld. Veelzeggend, lijkt me zo.
Mensenrechtenschendingen worden niet alleen als positief gezien, maar ZELFS gefaciliteerd door Sharia-wetgeving die het toelaat om meisjes van 9 of jongens van 14 te executeren. Een feit waar jij niets tegenin hebt te brengen. Je weet dat het zo is en zo niet dan ga je het maar fijn op Wikipedia nalezen ofzo.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
Overduidelijk dat je aan het raaskallen bent zonder enige toegevoegde waarde. Probeer je maar eens uit die leugen te lullen dat juist die mensenrechtenschendingen als positief gezien worden door de moslim-wereld. Overigens kan ik vaststellen aan de hand van mijn bron dat er helemaal niet positief gedacht wordt over Iran in de moslimwereld. En ja, je uitspraken zijn schandalig omdat ze puur uit de duim gezogen zijn en geen enkele basis hebben.
Er bestaat helemaal geen Joodse lobby.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Typisch weet zo'n truuk van de welbekende verse Joodse lobby, doe alsof iedereen je haat en je kunt je als een "calimero" alles permiteren.²
Op de VS is qua mensenrechten inderdaad ook het één en ander aan te merken, al zal het negatieve beeld in dit geval uiteraard worden bepaald door de oorlogsactiviteiten. Maar moslims die positief oordelen over Iran *weten* precies hoe het er in Iran aan toegaat, aangezien men massaal dezelfde wetgeving hanteert. Als je dergelijke praktijken als 'positieve invloed' betitelt, geef je dus je zegen aan hetgeen Iran doet.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:28 schreef Mutant01 het volgende:
Leuk om te zien dat de VS het amper beter doet dan Iran.....ja dat komt door de mensenrechten.. want die zijn even slecht in Amerika als in Iran.....
Het is A) Compleet offtopicquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:34 schreef dVTB het volgende:
Mensenrechtenschendingen worden niet alleen als positief gezien, maar ZELFS gefaciliteerd door Sharia-wetgeving die het toelaat om meisjes van 9 of jongens van 14 te executeren. Een feit waar jij niets tegenin hebt te brengen. Je weet dat het zo is en zo niet dan ga je het maar fijn op Wikipedia nalezen ofzo.
Nee, niet overwegend positief, maar relatief gezien positiever dan de rest van de wereld.....aan de rechterkant van die bladzijde staan namelijk de percentages, en daar zien we dat Turkije zeer negatief is, de VAE praktisch "niets ervan vind" (29 om 19 % ... let erop dat het een buurland is van Iran...handel....immigranten...etc) We zien dat Nigeria overwegend negatief is en we zien dat Libanon overwegend negatief is..... en nu? En waarom zijn die percentages gestegen dan? Omdat de mensenrechten er iets mee te maken hebben, grote kul! Omdat het afgelopen jaar er spanningen in die regio zijn geweest? Hoogstwaarschijnlijk wel, want dat is het enige verschil ten opzichte van 2005.quote:Verder kun je zelf pagina 6 van de door jou aangeleverde PDF-bron lezen. De deelnemende moslimlanden zijn overwegend positief over Iran, alleen Turkije niet. Er wordt zelfs tot achter de komma uitgelegd dat de positieve percentages fors zijn gestegen. Wie positief oordeelt over Iran, oordeelt ook positief over alles wat in dat land gebeurt.
Je maakt jezelf compleet belachelijk moet ik zeggen. Hoe kom je erbij dat men massaal dezelfde wetgeving hanteert. Als men deze vragen onder meerdere soennitische landen had voorgelegd, was het nog negatiever uitgevallen..quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:37 schreef dVTB het volgende:
[..]
Op de VS is qua mensenrechten inderdaad ook het één en ander aan te merken, al zal het negatieve beeld in dit geval uiteraard worden bepaald door de oorlogsactiviteiten. Maar moslims die positief oordelen over Iran *weten* precies hoe het er in Iran aan toegaat, aangezien men massaal dezelfde wetgeving hanteert. Als je dergelijke praktijken als 'positieve invloed' betitelt, geef je dus je zegen aan hetgeen Iran doet.
Omdat de media alleen de wandaden van Israel uitbelicht en de Palastijnen alleen laat zien als het om de gevolgen gaat. Waarna tussen neus en lippen door nog ns genoemd wordt dat het een vergeldingsactie was voor een bomaanslag met xx aantal doden ergens ín Isreal. Hoezo meningvormend bezig zijn als je 'objectieve journalistiek' zegt te leveren.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:27 schreef santax het volgende:
Nee, het komt gewoon doordat mensen niet blind zijn voor de wandaden van Israel.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Typisch weet zo'n truuk van de welbekende verse Joodse lobby, doe alsof iedereen je haat en je kunt je als een "calimero" alles permiteren.²
Inderdaad.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zelfbescherming heet dat. Israel heeft de macht om flink van zich af te bijten, logisch dat ze dat doen ook.
Onderstaand informatie van Wikipedia:quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:43 schreef Mutant01 het volgende:
Je maakt jezelf compleet belachelijk moet ik zeggen. Hoe kom je erbij dat men massaal dezelfde wetgeving hanteert. Als men deze vragen onder meerdere soennitische landen had voorgelegd, was het nog negatiever uitgevallen.
Ik kan niet anders concluderen dan dat de sharia in diverse vormen breed verspreid is in de moslimwereld. En als jij dan doodleuk beweert dat de Sharia 'in het overgrote deel van de moslimwereld niet wordt gebruikt' houdt elke zinnige discussie op.quote:Landen waar shariawetgeving op nationaal niveau van kracht is:
Afghanistan, Iran, Jemen, Jordanië, Saoedi-Arabië, de Indonesische autonome provincie Atjeh
Landen waar shariawetgeving naast wetgeving naar westers model van kracht is:
Brunei, Egypte, in toenemende mate Indonesië, Irak, Koeweit, Libanon, Libië, Maladiven, Maleisië, Mauretanië, Nigeria, Oman, Pakistan, Qatar, Soedan, Somalië, Syrië en Tunesië.
Landen waar uitsluitend een vorm van islamitisch familierecht van toepassing is:
Indonesië, Marokko
Er is een trend gaande dat meer islamitische landen (delen van) de sharia introduceren, bijvoorbeeld Indonesië, waar op lokale of regionale schaal vormen van shariawetgeving worden ingevoerd (provincie Atjeh, enkele regio's en steden in de provincie West-Java), maar andere landen, zoals Turkije en Tunesië, passen hun rechtssysteem juist naar westerse maatstaven aan.
Ben je serieus?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:28 schreef Mutant01 het volgende:
Leuk om te zien dat de VS het amper beter doet dan Iran.....ja dat komt door de mensenrechten.. want die zijn even slecht in Amerika als in Iran.....
Zoals ik hierboven ook al zei, ik denk dat Iran voor veel Islamitische mensen een uitstraling heeft omdat het tegen het "Westen" in gaat. Misschien dat ze er de emancipatie van de Islamitische wereld inzien of zo iets. Als je er puur rationeel naar kijkt, dan zetten ze de boel wereldwijd alleen maar op scherp met hun internationale beleid, maar dat doen de VS ook. Mijns inziens zijn beide dus niet positief bezig voor de ontwikkelingen in de wereld, maar de dialoog van het zwaard schijnt altijd nog aantrekkelijker te zijn dan de dialoog van het woord. Jammer.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:10 schreef dVTB het volgende:
...
Wat de *redenen* zijn waarom mensen positief oordelen over een land als Iran, weet ik werkelijk niet. Ik kan namelijk niet één zinnig argument bedenken waarom je tot de conclusie zou kunnen komen dat Iran iets positiefs aan de wereld bijdraagt. Maar wie het oordeel "positief" op Iran plakt, spreekt daarmee impliciet, bedoeld of onbedoeld zijn goedkeuring uit voor wat er in Iran gebeurt. Nee, ik snap werkelijk niet (en ZAL ook nooit snappen) hoe mensen in vredesnaam een positief oordeel kunnen vellen over landen waar mensenrechten zo massaal worden geschonden als Iran.
En daarom zijn ze gehaat. Dat heeft weinig met de linkse media te maken. Op de basisschool heeft ook bijna iedereen een hekel aan de grote sterke klootzak die iedereen in elkaar trapt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zelfbescherming heet dat. Israel heeft de macht om flink van zich af te bijten, logisch dat ze dat doen ook.
Nee, die staan op nummer 4 geloof ik in het rijtje 'meest gehate landen'. Maar das niet terecht, Amerikanen zijn tofquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:59 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Inderdaad.
Bovendien, als je 't mij vraagt dan zou ik veronderstellen dat juist Amerika het meest gehate land ter wereld is momenteel.
Inderdaad. Mensenrechtenschendingen zijn inwisselbaar met de mate van profilering in de wereldpolitiek.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:06 schreef DivineJester het volgende:
Wat betreft de positieve beoordeling van Iran door Islamitische landen:
Het feit dat Iran als enig groot Islamitisch land een actieve stelling inneemt tegen het "Westen" en daarbij nogal uitgesproken in beeld komt met bijvoorbeeld de ontplooing van nucleaire activiteiten, maar zeker ook de anti-westers retoriek van Ahmadinejad, speelt daarbij ook een rol natuurlijk. Men kijkt dan meer naar hoe het land zich profileert, de Islamitische wereld enigzins een smoelwerk geeft en niet gedwee naar de pijpen van het "Westen" danst.
Ik zou niet generaliserend durven zeggen dat de overige Islamitische landen die Iran een positieve beoordeling geven dus ook maar de mensenrechtenschendingen goedkeuren in het land. Het gaat om de invloed op de wereld, niet om interne zaken.
Ik heb dan ook nergens beweerd dat ik vind dat de VS een positieve bijdrage aan de wereld levert en evenmin bestrijd ik dat mensenrechten in de VS niet altijd correct worden nageleefd. Natuurlijk, onder moslims zal Iran worden geprezen om zijn anti-westerse houding, maar dat impliceert dus dat men zich prima kan vinden in de Iraanse opvattingen. Opvattingen en wetten waar grove mensenrechtenschendingen wezenlijk onderdeel van zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:23 schreef DivineJester het volgende:
Zoals ik hierboven ook al zei, ik denk dat Iran voor veel Islamitische mensen een uitstraling heeft omdat het tegen het "Westen" in gaat. Misschien dat ze er de emancipatie van de Islamitische wereld inzien of zo iets. Als je er puur rationeel naar kijkt, dan zetten ze de boel wereldwijd alleen maar op scherp met hun internationale beleid, maar dat doen de VS ook. Mijns inziens zijn beide dus niet positief bezig voor de ontwikkelingen in de wereld, maar de dialoog van het zwaard schijnt altijd nog aantrekkelijker te zijn dan de dialoog van het woord. Jammer.
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensenrechtenschendingen zijn inwisselbaar met de mate van profilering in de wereldpolitiek.
![]()
Het gaat er niet om dat men Iran als het land ziet dat het meest positief is voor de wereld, maar om het feit dat men vindt dat wat Iran doet voor het grootste gedeelte positief is.quote:Ik denk dat dVTB wel een punt heeft, dat het uiterst opvallend is dat wanneer de meningen worden gepeild over de meest positieve invloed van een land op de wereld in de moslimwereld een uitslag kent waarin Iran als het land wordt bestempeld dat het meest positieve invloed heeft op de wereld.
Terwijl de meerderheid van de respondenten Iran juist als het land met de meest negatieve invloed in de wereld beschouwt.
Volgens mij kun je ook zonder de achterliggende oorzaak van deze markante uitslag te doorgronden tot deze conclusie komen.
Precies.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:37 schreef damian5700 het volgende:
Volgens mij kun je ook zonder de achterliggende oorzaak van deze markante uitslag te doorgronden tot deze conclusie komen.
Juist. En wat men in Iran zoal doet, is na te lezen in de rapportages van Amnesty International.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:01 schreef DivineJester het volgende:
Het gaat er niet om dat men Iran als het land ziet dat het meest positief is voor de wereld, maar om het feit dat men vindt dat wat Iran doet voor het grootste gedeelte positief is.
Maar die enquete gaat niet over wat men in een land doet, maar over hoe het naar de wereld doet.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:24 schreef dVTB het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Juist. En wat men in Iran zoal doet, is na te lezen in de rapportages van Amnesty International.
Wat Iran naar de wereld toe doet, is onder meer doelbewust provoceren en kwetsen door de holocaust te ontkennen en een tentoonstelling te organiseren met holocaust-spotprents. Verder heeft Ahmadinejad ook al eens opgeroepen tot massale bekering tot de islam.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:10 schreef DivineJester het volgende:
Maar die enquete gaat niet over wat men in een land doet, maar over hoe het naar de wereld doet.
Begrijp me niet verkeerd, ik keur de gedragingen van Iran af, zeker wat betreft het schenden van mensenrechten en het ophouden van een schijndemocratie, maar daar gaat de enquete niet over. En jij haalt dus uit het onderzoek een conclusie die er niet klakkeloos uit te halen valt. Buitenlandse en interne politiek van een land kunnen nogal verschillen en de meningen daarover dus ook.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:10 schreef dVTB het volgende:
Ik kan niet anders concluderen dan dat de sharia in diverse vormen breed verspreid is in de moslimwereld.
Daarnaast sja, is 'sjaria' ook maar een woordje, hè. Het gaat erom hoe het toegepast wordt.quote:Hoe kom je erbij dat men massaal dezelfde wetgeving hanteert.
Ik denk dat je de OP verkeerd interpreteert. Er wordt namelijk in het artikel gesteld, dat 'a majority of people believe that Israel and Iran have a mainly negative influence in the world, a poll for the BBC World Service suggests'. Dat betekent volgens mij (vertaald), dat het opinie-onderzoek van de BBC World Service weergeeft, dat een meerderheid van de ondervraagde mensen geloven dat de landen Israël en Iran hoofdzakelijk een negatieve invloed in de wereld hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:01 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Natuurlijk is dat niet zo, maar dat is ook niet waar deze enquete over ging.
Natuurlijk heeft Israël langdurig scherpe internationale reacties veroorzaakt en vorig jaar was zij verwikkeld in een controversiële oorlog in Libanon.quote:Israel, of course, has long provoked sharp international reactions, and last year was involved in a controversial war in Lebanon.
Iran and North Korea have both been at the centre of international disputes over their nuclear programmes.
Vragen en methode: http://www.worldpublicopi(...)ies_Mar07_quaire.pdfquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef Viajero het volgende:
Als ik voor zo'n survey gevraagd word, en de enige antwoorden zijn positief of negatief, dan zeg ik van de US ook zonder enige twijfel positief.
Ik vind het ook zwart/wit te denken, dat sommigen hier té zwart/wit denken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef Viajero het volgende:
Als ik voor zo'n survey gevraagd word, en de enige antwoorden zijn positief of negatief, dan zeg ik van de US ook zonder enige twijfel positief.
Dat wil niet zeggen dat ik geen felle kritiek heb op de mensenrechtensituatie in de US, vooral mbt het gevangenissysteem en de War on Drugs.
Ik denk dat sommigen hier een beetje te zwart/wit denken.
Ik denk dat veel (vooral Shia) Moslims instinctief positief staan tov Iran, dat wil echt niet zeggen dat ze direct alles goedkeuren.
Ik schreef:quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het ook zwart/wit te denken, dat sommigen hier té zwart/wit denken.
Inderdaad. Mijn excuses.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik schreef:
Das toch al twee tinten grijs, toch?
Maar je bent het met me eens dat het ondezoek gaat om de invloed van een land (positief danwel negatief) op de ontwikkelingen in de wereld? En dat er dus, met dit onderzoek in de hand, niets gezegd kan worden over het vermeende goedkeuren van interne onrechtmatigheden door Islamitische lieden, zoals gesuggereed door dVTB?quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn excuses.
Ik wil in elk geval benadrukken, dat het mij gaat om het markante verschil van de onderzoeksresultaten binnen de moslimwereld in vergelijking met de uitkomst van het onderzoek bij de meerderheid van de ondervraagden.
De achterliggende oorzaken te doorgronden is dan wat mij betreft de zaak overbodig 'grijs' maken, omdat het onderzoek juist niet verder gaat dan te vragen naar de invloed van landen in termen als positief en negatief.
Men vraagt in het onderzoek helemaal niet naar de redenen van specifiek stemgedrag. Bepaalde redenen opvoeren als onderbouwing voor de uitslagen vind ik meer een losse aannames dan een bewezen feit of onderzoeksresultaat.
Ik heb enkel betoogd dat dVTB een punt heeft wat betreft de markante uitslag. En daar sta ik nog steeds achter.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:12 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar je bent het met me eens dat het ondezoek gaat om de invloed van een land (positief danwel negatief) op de ontwikkelingen in de wereld? En dat er dus, met dit onderzoek in de hand, niets gezegd kan worden over het vermeende goedkeuren van interne onrechtmatigheden door Islamitische lieden, zoals gesuggereed door dVTB?
Exact, dat is precies wat ik bedoel maar dat schijnt niet echt tot hem door te dringen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:10 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar die enquete gaat niet over wat men in een land doet, maar over hoe het naar de wereld doet.
Begrijp me niet verkeerd, ik keur de gedragingen van Iran af, zeker wat betreft het schenden van mensenrechten en het ophouden van een schijndemocratie, maar daar gaat de enquete niet over. En jij haalt dus uit het onderzoek een conclusie die er niet klakkeloos uit te halen valt. Buitenlandse en interne politiek van een land kunnen nogal verschillen en de meningen daarover dus ook.
Excuses aanvaard.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn excuses.
Ik wil in elk geval benadrukken, dat het mij gaat om het markante verschil van de onderzoeksresultaten binnen de moslimwereld in vergelijking met de uitkomst van het onderzoek bij de meerderheid van de ondervraagden.
De achterliggende oorzaken te doorgronden is dan wat mij betreft de zaak overbodig 'grijs' maken, omdat het onderzoek juist niet verder gaat dan te vragen naar de invloed van landen in termen als positief en negatief.
Men vraagt in het onderzoek helemaal niet naar de redenen van specifiek stemgedrag. Bepaalde redenen opvoeren als onderbouwing voor de uitslagen vind ik meer een losse aannames dan een bewezen feit of onderzoeksresultaat.
Exact, nog eentje die het mijnsinsziens begrijpt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:44 schreef Viajero het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ik geen felle kritiek heb op de mensenrechtensituatie in de US, vooral mbt het gevangenissysteem en de War on Drugs.
Ik denk dat veel (vooral Shia) Moslims instinctief positief staan tov Iran, dat wil echt niet zeggen dat ze direct alles goedkeuren.
Als de Islamitische Wereld Europa pas echt terroriseert en indoctrineert zal men de Israelische politiek pas echt begrijpen. Tot die tijd is iedere mening die niet met de zielige palestijntjes strookt dizkriminazie en wordt iedere mogelijke discussie zo snel mogelijk afgekapt.,quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:01 schreef dancemacabre het volgende:
Nou, Israël en haar politiek zal vroeg of laat wel begrepen worden.
Mutant en ik zijn het eens, wat een mooie wereld kan het soms zijnquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, nog eentje die het mijnsinsziens begrijpt.
In dat geval zou Rusland het meest gehate land ter wereld moeten zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:30 schreef santax het volgende:
DIe discussie is al vaak gevoerd. Land bezetten dat niet van jou is, er steden bouwen, valt niet meer onder zelfbescherming hoor. Maargoed, laten we het erover eens zijn dat we van mening verschillen.
Ik zou dat maar heel zachtjes zeggen als je geen Polonium in je sushi wil...quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:40 schreef Apropos het volgende:
[..]
In dat geval zou Rusland het meest gehate land ter wereld moeten zijn.
Dat is de verkeerde en ietwat misleidende topictitel. Het heeft niks met haat te maken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:45 schreef Thorical het volgende:
Dit is het antwoord van gehersenspoelden. Hoe kan je nou een land haten? Wat haten ze dan?
Ik kom in de hele wereld leuke mensen tegen maar hoe langer je in een land bent, hoe meer je ook stomme, beperkte mensen je tegenkomt.
Ze besteden nu al miljoenen aan PR. Helpt ook niet erg.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:01 schreef dancemacabre het volgende:
Nou, Israël en haar politiek zal vroeg of laat wel begrepen worden.
hehe, als het nog even zo door gaat als nu is dat dus binnenkort numero 5 op het lijstje van "negatieve invloed op de wereldpolitiek"quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:40 schreef Apropos het volgende:
[..]
In dat geval zou Rusland het meest gehate land ter wereld moeten zijn.
Dan kan ik wel een aantal landen noemen waar je je als ingezetene en als gast niet prettig voelt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:11 schreef Megumi het volgende:
Ik vraag me af haten we een land of volk. Ik hoop geen van beide. Maar een regering mag je wel haten en het beleid wat het voert. Zeker als het veel mensen levens kost.
Je bedoelt zeker: De media besteden nu al miljarden aan anti-semitisme en anti-zionisme.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze besteden nu al miljoenen aan PR. Helpt ook niet erg.
Ja het ligt overal aan behalve aan de al decenia durende bezetting, de bijna dagelijkse doden en oorlogen zoals afgelopen zomer in Libanon waarbij voornamelijk vrouwen en kinderen vermoord zijn geworden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:05 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker: De media besteden nu al miljarden aan anti-semitisme en anti-zionisme.
jouw uitspraken zijn ook belachelijk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
Overduidelijk dat je aan het raaskallen bent zonder enige toegevoegde waarde. Probeer je maar eens uit die leugen te lullen dat juist die mensenrechtenschendingen als positief gezien worden door de moslim-wereld. Overigens kan ik vaststellen aan de hand van mijn bron dat er helemaal niet positief gedacht wordt over Iran in de moslimwereld. En ja, je uitspraken zijn schandalig omdat ze puur uit de duim gezogen zijn en geen enkele basis hebben.
moet je vooral de indruk wekken dat je er heel erg trots op bent.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:35 schreef Viajero het volgende:
Mutant en ik zijn het eens, wat een mooie wereld kan het soms zijn![]()
je bent maar wat van mening aan het wisselen. is geen sollicitatie briefquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
Exact, nog eentje die het mijns inziens begrijpt.
Ik ben er eigenlijk vooral blij mee, ik hou niet zo van conflict. Als we common ground kunnen vinden dan is dat toch juist mooi?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:10 schreef MrVVD het volgende:
[..]
moet je vooral de indruk wekken dat je er heel erg trots op bent.![]()
liever isreal dan de arabieren en islam natuurlijk. het bewijs hoef ik je niet eens te leveren.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:37 schreef Meki het volgende:
Israel is een land dat gevaarlijk is voor burgers en voor mensenrechten
Ik ga geloof ik echt eens een teller maken die bijhoudt hoe vaak jij je selectief opwindt. Klagen over mensenrechten in Israel en dan met geen woord over Iran spreken.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:37 schreef Meki het volgende:
Israel is een land dat gevaarlijk is voor burgers en voor mensenrechten
je kan het zondermeer niet eens met hem zijnquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:39 schreef Viajero het volgende:
Ik ben er eigenlijk vooral blij mee, ik hou niet zo van conflict. Als we common ground kunnen vinden dan is dat toch juist mooi?
Ga jij maar wonen in een land waar honderden kinderen worden vastgehouden zonder enige proces in Israelische kampen met zeer slechte omstandigheden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:01 schreef MrVVD het volgende:
[..]
liever isreal dan de arabieren en islam natuurlijk. het bewijs hoef ik je niet eens te leveren.
het is een volk van barbaren.
In iran worden kinderen ter dood veroordeelt en gexecuteerd.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Ga jij maar wonen in een land waar honderden kinderen worden vastgehouden zonder enige proces in Israelische kampen met zeer slechte omstandigheden.
je moet je schamen
Ik praat over Israel die honderden kinderen gevangen houdt in strafkampenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:50 schreef CANARIS het volgende:
[..]
In iran worden kinderen ter dood veroordeelt en gexecuteerd.
Hoe wrang en synisch kan een wereldbeeld zijn waneer je dan loopt te zeiken over Israel.
welke genocide ? Man laat je nakijkenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik praat over Israel die honderden kinderen gevangen houdt in strafkampen
en ik heb Iran dat niet zien doen . Heeft Iran ook een genocide gepleegd ?? net als Israel op kinderen en burgers
Genocide tegen de burgers van Palestina en Libanonquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:05 schreef CANARIS het volgende:
[..]
welke genocide ? Man laat je nakijken
Of logica..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:50 schreef Zwansen het volgende:
Doe geen moeite, Meki is niet erg sterk in Engels.
Hoi Meki!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Genocide tegen de burgers van Palestina en Libanon
laat je zelf maar nakijken.
en verder heb ik jou niks horen zeggen over de honderden kinderen die vast worden gehouden in Israelische kampen
Jaaa, vrouwen en kinderen... Komen we weer. Zoek een argument kerel. Vrouwen en kinderen zouden niet worden aangevallen als de terro's van Hezbollah en Hamas zich niet als laffe honden achter hun kinderen in drukke woonwijken en flats hun Qassam en Kathusya raketten af zouden voeren. Die oorlog die je nu weer opratelt is overigens begonnen door een 6-jaar lange rakettenregen op Noord Israel, maar daar hoor je ik je natuurlijk niet over. Geen enkel land had dat geaccepteerd. Dagelijkse doden vallen er ook niet, ga eens nieuws volgen over Israel en niet hetgene wat op TT en nu.nl komt. Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van deze kwestie.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja het ligt overal aan behalve aan de al decenia durende bezetting, de bijna dagelijkse doden en oorlogen zoals afgelopen zomer in Libanon waarbij voornamelijk vrouwen en kinderen vermoord zijn geworden.![]()
Dat zeg ik, het ligt altijd aan van alles, behalve aan hoe Israel zich gedraagt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:26 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Jaaa, vrouwen en kinderen... Komen we weer. Zoek een argument kerel. Vrouwen en kinderen zouden niet worden aangevallen als de terro's van Hezbollah en Hamas zich niet als laffe honden achter hun kinderen in drukke woonwijken en flats hun Qassam en Kathusya raketten af zouden voeren. Die oorlog die je nu weer opratelt is overigens begonnen door een 6-jaar lange rakettenregen op Noord Israel, maar daar hoor je ik je natuurlijk niet over. Geen enkel land had dat geaccepteerd. Dagelijkse doden vallen er ook niet, ga eens nieuws volgen over Israel en niet hetgene wat op TT en nu.nl komt. Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van deze kwestie.
Daar zit zeker veel in. Jordanie heeft meer Palestijnen gedood dan Israel, maar hoor je mensen zeuren over Jordanie? Sabra en Chatila worden tot in den treure herhaalt, maar als je mensen vraagt waar Black September vandaan komt hebben ze geen idee.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het ligt altijd aan van alles, behalve aan hoe Israel zich gedraagt.
Nu ligt het bijvoorbeeld aan TT en nu.nl.
Ja die mening zijn sommige in de Israelische regering ook toegedaan. Ze hebben een PR-bureau ingehuurd om het merknaam Israel te verbeteren. Of zie initiatieven als megaphone.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Daar zit zeker veel in. Jordanie heeft meer Palestijnen gedood dan Israel, maar hoor je mensen zeuren over Jordanie? Sabra en Chatila worden tot in den treure herhaalt, maar als je mensen vraagt waar Black September vandaan komt hebben ze geen idee.
PR?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja die mening zijn sommige in de Israelische regering ook toegedaan. Ze hebben een PR-bureau ingehuurd om het merknaam Israel te verbeteren. Of zie initiatieven als megaphone.
Ik voorspel dat het niet gaat werken. Vroeger je zo'n reclame leus "Twenty million customers cant be wrong" oid. Waarom denkt men dat het hier anders zou zijn? Ligt het aan dat mensen niet genoeg geinformeerd zijn of een verkeerd beeld in de media en helemaal aan het einde van het argument is iedereen gewoon antisemiet...
Het gaat niet werken omdat de feiten op de grond een ander verhaal vertellen en mensen niet helemaal blind zijn.
Lesje begrijpend lezen in groep 7 van de basisschool gemist ofzo?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het ligt altijd aan van alles, behalve aan hoe Israel zich gedraagt.
Nu ligt het bijvoorbeeld aan TT en nu.nl.
We hebben tot zover:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:38 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
PR?
http://www.take-a-pen.org/english/encyclopedia_E.html
http://www.geocities.com/(...)alestinianPropaganda
Veel succes met lezen.![]()
Ja, want als je aangevallen wordt wordt van je verwacht, dat je al liggend in hoekje van je kamer gaat liggen en op je lekker op je in laat trappen. Actie & reactie.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:49 schreef voorpagina het volgende:
Ik had daar geen onderzoek voor nodig om te bedenken dat israel het meest gehate land ter wereld is. Dat kan iedereen met gezond verstand verzinnen, met op nummer 2 de VS. En ze maken het er zelf naar.
Ja, en joden aten ook kinderen zeker?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
We hebben tot zover:
- iedereen is antisemiet
- de media is partijdig
- de palestijnen bedriegen de wereld
- ...
Nog meer?
"Het ligt overal aan, behalve Israel."
We hebben tot zover:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:27 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Ja, want als je aangevallen wordt wordt van je verwacht, dat je al liggend in hoekje van je kamer gaat liggen en op je lekker op je in laat trappen. Actie & reactie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |