Bronquote:Aboutaleb: verbranden koran zou volgende stap zijn
AMSTERDAM - Staatssecretaris van Sociale Zaken Ahmed Aboutaleb ziet zichzelf als 'frontsoldaat' op de weg naar integratie. Dit maakt de PvdA-bewindsman automatisch tot een doel van aanvallen, zei hij woensdag, refererend aan de poging van de Partij voor de Vrijheid (PVV) om hem buiten het kabinet te houden vanwege zijn dubbele paspoort.
"Zelfs al verscheurde ik voor de camera mijn paspoort, het zal toch niet genoeg zijn", sprak Aboutaleb tegenover vertegenwoordigers van de buitenlandse pers. "De volgende stap die van Aboutaleb verwacht zal worden is dat hij de koran publiekelijk verbrandt."
Aboutaleb heeft behalve een Nederlands paspoort een paspoort van zijn vaderland Marokko. De Marokkaanse wet verbiedt onderdanen hun paspoort op te geven, maar volgens PVV-fractieleider Geert Wilders moet Aboutaleb dat probleem dan maar in Marokko oplossen.
Loyaliteit
Aboutaleb bestrijdt dat een dubbel paspoort ook een dubbele loyaliteit met zich meebrengt, zoals Wilders stelt. Nederlanders die in de Tweede Wereldoorlog collaboreerden met de nazi's hadden ook maar één paspoort, zei de staatssecretaris.
Volgens Aboutaleb ziet Wilders moslims per definitie als 'onbetrouwbare mensen die je niet in Nederland moet willen'. Wilders gaf eerder aan dat het hem niet om de persoon Aboutaleb te doen is. Als Aboutaleb een Zweed met blond haar was, zou hij hetzelfde hebben gedaan, verzekerde Wilders.
Symbool
Aboutaleb zei voorts dat hij in de laatste tien jaar ongevraagd is uitgegroeid tot symbool van 'nieuwe Nederlanders'. Ook staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak, over wier dubbele paspoort Wilders zich ook boos maakt, is volgens Aboutaleb zo'n symbool.
"Daarom zijn we een soort frontsoldaten. Ik benadruk deze term omdat zij het meeste risico lopen te worden aangevallen. Je hebt niet altijd iemand die je in de rug dekt. Het debat over dubbele paspoorten is bedoeld om mij te beschadigen. Het is een persoonlijke aanval."
Aboutaleb zou Wilders zwart maken, in het extreme trekkenquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ik vind dat Aboutaleb de boel nu wel erg in het extreme trek een Wilders wel erg zwart aan het maken is. Hij maakt er wel erg een persoonlijk verhaal van. Dat siert hem niet als staatssecretaris.
Nee, hij probeert juist goed-geintegreerde mensen tegen te houden, omdat die niet passen in zijn verhaaltje.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Net alsof je een lolly van een kindje afpakt, ontneemt Wilders de multiculturisten de toekomst voor Nederland zoals ze die wensten.
Noem je dit waardig reageren?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:34 schreef jaoka het volgende:
Vind dat Aboutaleb steeds heel waardig gereageerd heeft, respect hoor![]()
Ja, kan je niet lezen of zo?quote:
Wat is dat voor vaag verhaal?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben niet fan van de PvdA, maar Aboutaleb heeft wel een overschot aan gelijk. Die hele discussie over dubbele nationaliteit, die ook dubbele loyaliteit zou betekenen, is puur gegeneraliseer van de nationalisten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ik vind dat Aboutaleb de boel nu wel erg in het extreme trek een Wilders wel erg zwart aan het maken is. Hij maakt er wel erg een persoonlijk verhaal van. Dat siert hem niet als staatssecretaris.
Dit kan je niet menen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Is gewoon de titel van het nieuwsbericht.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een heerlijk suggestieve topictitel. Wilders zou trots zijn geweest.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef oerkapoet het volgende:
Wat is er toch zo mis met marokko dat de marokkanen daar niet willen wonen maar wel elk jaar op vakantie zitten![]()
quote:Aboutaleb bestrijdt dat een dubbel paspoort ook een dubbele loyaliteit met zich meebrengt, zoals Wilders stelt. Nederlanders die in de Tweede Wereldoorlog collaboreerden met de nazi's hadden ook maar één paspoort, zei de staatssecretaris.
Godwin, nu al?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef PJORourke het volgende:
Ja, wat moet je anders met het islamistische Mein Kampf?
Een keutel op uitdraaien?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef PJORourke het volgende:
Ja, wat moet je anders met het islamistische Mein Kampf?
Wat een goede vergelijking zeg. Als dat zijn IQ vertegenwoordigt dan gaan we nog veel slimme dingen meemaken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:51 schreef Wombcat het volgende:
Hiermee heeft Aboutaleb ook wel een punt:
[..]
Hij is ook bedreigd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:52 schreef Overlast het volgende:
Hij schept ook wel eens op over hoe hij zijn leven in de waagschaal stelt. Wat ontzettend misplaatst.
Ach, ze moeten hun knuffelmarokkaan verdedigen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat een goede vergelijking zeg. Als dat zijn IQ vertegenwoordigt dan gaan we nog veel slimme dingen meemaken.![]()
Iets anders dan wat? Waar in dat artikel maakt hij Wilders zwart dan volgens jou?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik zeg nergen dat hij het gedaan heeft ik zeg dat er verdenkingen zij. Dat is een feit en heel iets anders![]()
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kijk eens tegen wie je het hebt en stel die vraag dan nog eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |